Mijn post nog gezien? Heb je nog speciaal gequoot.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:20 schreef BEFEM het volgende:
Oekraïne weigert rotte 1A5s in ontvangst te nemen.
Daarom dienen we onze defensie te moderniseren en versterken, opdat NuKuBu's als jij en ik ons geen voorstelling kunnen blijven maken hoe het is om ons in een oorlog te bevinden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:02 schreef Zwoerd het volgende:
Ik weet het niet. Het is makkelijk praten zo vanuit Nederland. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in een oorlog te zitten en weet ook niet wat zou doen.
Burns en Naryskin hebben met elkaar haarfijn gesproken achter de schermen wat wél en niet de rode lijnen zijn. Dus ja, dat zou zo maar kunnen. Bovendien had Rob de Wijk een tijdje geleden al gezegd dat die ATACMS niet gaan komen uit insider bron ondanks de media die dat wel beweerde.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou dat het zijn? Dat de Amerikanen uit betrouwbare bron weten dat ATACMS de echte red line zijn waarop er met nukes geantwoord gaan worden?
[ twitter ]
[ twitter ]
Misschien indirect? Hoe meer van die dingen de vs levert, hoe groter de kans dat Oekraïne meent een no-go doel aan te vallenquote:Op dinsdag 19 september 2023 18:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou dat het zijn? Dat de Amerikanen uit betrouwbare bron weten dat ATACMS de echte red line zijn waarop er met nukes geantwoord gaan worden?
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is gewoon hetzelfde showtje dat ze doen bij elke levering van wapens die zogenaamd oven een rode lijn zouden gaan. Zelfde geouwehoer had je in de paar weken voordat ze de beslissing over tanks en f16's namen ook.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zoals?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Misschien indirect? Hoe meer van die dingen de vs levert, hoe groter de kans dat Oekraïne meent een no-go doel aan te vallen
Ik lees nu al maanden berichten van deze strekking,maar ondertussen is de frontlinie niet veranderd. Laten we dan maar hopen dat er nu echt een doorbraak komt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
De russen zijn het spuug en spuug zat
https://www.telegraaf.nl/(...)nen-van-zwaar-verval.
[..]
[..]
Je leest al maanden berichten dat drie brigades in een paar dagen zijn gedecimeerd?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:50 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik lees nu al maanden berichten van deze strekking,maar ondertussen is de frontlinie niet veranderd. Laten we dan maar hopen dat er nu echt een doorbraak komt.
Meer in algemene zin,dat de Russen op instorten staan. Of dat een linie is doorbroken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je leest al maanden berichten dat drie brigades in een paar dagen zijn gedecimeerd?
Ik denk aan de Krimbrug, de marinebasis bij Sebastopol en Russische steden als Belgorod. Dat zal Poetin nooit accepteren.quote:
De eerste linies zijn ook doorbroken op een aantal plaatsen. Staat er bij de stukken die jij leest niet dat er ook tweede en derde linies zijn? En heel veel mijnen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:54 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Meer in algemene zin,dat de Russen op instorten staan. Of dat een linie is doorbroken.
Dat instorten heb ik eerlijk gezegd nog maar erg weinig voorbij zien komen. De toon is al tijden dat dit zeer lang, zwaar, ingewikkeld en bloedig gaat worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:54 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Meer in algemene zin,dat de Russen op instorten staan. Of dat een linie is doorbroken.
Daar heb je een punt. Of als ze met wat drones al het vliegverkeer rond Moskou zouden lamleggen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik denk aan de Krimbrug, de marinebasis bij Sebastopol en Russische steden als Belgorod. Dat zal Poetin nooit accepteren.
Je vergeet de pas ingelijfde gebieden. Zoals Kherson. Dat is ook echt een rode draad! Dat Oekraine dat terug zou veroveren is onacceptabelquote:Op dinsdag 19 september 2023 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik denk aan de Krimbrug, de marinebasis bij Sebastopol en Russische steden als Belgorod. Dat zal Poetin nooit accepteren.
Wanneer ze fps kamikaze drone piloot vacatures uitzetten ben ik de eerste die zich ervoor aanmeldquote:Om de groeiplannen van Defensie te realiseren, is een extra instroom van militairen nodig. Naast voldoende aantallen is er ook voldoende gekwalificeerd personeel nodig om de hoofdtaken uit te voeren.
Hoeveel is het inclusief militaire steun aan Oekraïne?quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Punten uit de Kamerbrief 'Stand van Defensie' d.d. 19 september 2023:
In 2014 hebben de NAVO-lidstaten afgesproken dat zij per 2024 minimaal 2% van hun bbp aan defensie besteden. Nederland blijkt deze afspraak niet te kunnen naleven. Exclusief de geraamde uitgaven aan militaire steun aan Oekraïne komt Nederland in 2024 en 2025 uit op respectievelijk 1,95% en 1,93%.
-De operationele gereedheid van de krijgsmacht moet omhoog. De geoefendheid wordt negatief beïnvloed door de knelpunten in de personele en materiële gereedheid en de gevolgen van de steun aan Oekraïne.
-Om de groeiplannen van Defensie te realiseren, is een extra instroom van militairen nodig. Naast voldoende aantallen is er ook voldoende gekwalificeerd personeel nodig om de hoofdtaken uit te voeren.
-De gemiddelde materiële gereedheid (een beschouwing van alle hoofdwapensystemen) voldoet net als in 2022 niet aan de norm.
[ twitter ]
Het kan niet anders dan dat de tactische atoombommen dan gebruikt gaan worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Of als ze met wat drones al het vliegverkeer rond Moskou zouden lamleggen.
Is er eigenlijk nog wel een no-go doel sinds Blinken onlangs publiekelijk maakte dat het aan Oekraine is om te beslissen (ging over aanvallen diep in Rusland) en dat US daar volledig buiten staat?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Misschien indirect? Hoe meer van die dingen de vs levert, hoe groter de kans dat Oekraïne meent een no-go doel aan te vallen
Hopelijk gaat Oekraïne zulke dingen dan maar niet uithalen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het kan niet anders dan dat de tactische atoombommen dan gebruikt gaan worden.
Wellicht is hier nog een rol voor Hunter Biden te vinden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hopelijk gaat Oekraïne zulke dingen dan maar niet uithalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |