[Putin modus aan]quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:25 schreef Aether het volgende:
Azerbeidzjan begint aanval op Armeense enclave Nagorno-Karabach
https://nos.nl/artikel/24(...)ave-nagorno-karabach
Er is niemand die de Armenen in dat gebied gaat helpen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:51 schreef Nexum het volgende:
Walgelijk. Azerbeidzjan moet hier voor boeten. Al die Turkische mensen in dat gebied rusten niet voordat alle Armenirs van de kaart geveegd zijn net zoals dat alle Israliers alle Palestijnen genocidaal uitgemoord willen hebben. Mijn hart breekt
Dat weet ik. Ik zie Armeni het gebied ook wel opgeven eerlijk gezegd. Maar de vraag is dan of Azerbeidzjan het daarbij laat of meer grondgebied gaat opeisen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is niemand die de Armenen in dat gebied gaat helpen.
Ik neem aan dat ze het erbij laten.. Een bredere oorlog gaat wel degelijk een boel extra ellende veroorzaken. Bovendien forceer je dan Rusland en Iran om in te grijpen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:58 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik zie Armeni het gebied ook wel opgeven eerlijk gezegd. Maar de vraag is dan of Azerbeidzjan het daarbij laat of meer grondgebied gaat opeisen.
Die heeft NL toch ook gekocht.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:44 schreef slashdotter3 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/LORA_(missile)
Warhead 570 kg high explosive, bomblets or high speed penetrator warhead
Operational range 90 to 430 km
[ twitter ]
Laten het erbij. Ik gok dat die oefening van VS soldaten ook een signaal was om niet verder te gaan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:58 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik zie Armeni het gebied ook wel opgeven eerlijk gezegd. Maar de vraag is dan of Azerbeidzjan het daarbij laat of meer grondgebied gaat opeisen.
Nee want dan worden de Turken boos.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is niemand die de Armenen in dat gebied gaat helpen.
Ze willen iig nog een landbrug naar het stukje Azerbeidzjan dat achter Armenia zitquote:Op dinsdag 19 september 2023 14:58 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat is PULSquote:Op dinsdag 19 september 2023 15:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die heeft NL toch ook gekocht.
Als je Palestijnen en Isralirs omdraait, dan klopt dat helaas inderdaad.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:51 schreef Nexum het volgende:
Walgelijk. Azerbeidzjan moet hier voor boeten. Al die Turkische mensen in dat gebied rusten niet voordat alle Armenirs van de kaart geveegd zijn net zoals dat alle Israliers alle Palestijnen genocidaal uitgemoord willen hebben. Mijn hart breekt
Daar zou Erdogan ook heel blij mee zijn..quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze willen iig nog een landbrug naar het stukje Azerbeidzjan dat achter Armenia zit
Jep, de Spike is de meest advanced atgm ter wereld, beter dan de Javelin.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:38 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk heeft de spike atgm ook een camera
[ twitter ]
Wat moet die coup bewerkstelligen? Wie heeft daar voordeel bijquote:Op dinsdag 19 september 2023 15:47 schreef Slayage het volgende:
Met of zonder Russische backing is een coup zeker niet ondenkbaar [ twitter ]
Pashinyan weg. Rusland en alle pashinyan haters in Armeni/NK.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat moet die coup bewerkstelligen? Wie heeft daar voordeel bij
Rusland zou vast graag een soort Wit-Rusland op de plek van Armeni willen, lekker strategisch gelegen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat moet die coup bewerkstelligen? Wie heeft daar voordeel bij
Ze kunnen niks anders.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Pashinyan gooit de NK Armenirs voor de bus?
Het is Armeni die heel Karabakh en Armeni etnisch gezuiverd heeft van 800.000 Azerbeidzjanen met de hulp van Rusland. Het was een totale genocide. Alle 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden zijn compleet vernietigd.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:51 schreef Nexum het volgende:
Armeni heeft twee realistische opties.quote:
Dat kan geregeld worden.quote:
Weet je wat nu de grap is, stel dat de Navo dat daadwerkelijk doet en troepen Armeni invliegt om het te beschermen. Dat we dan datzelfde uur nog te horen krijgen dat de Navo uitbreidt en Rusland aan het bedreigen is.quote:
Armeni heeft niet echt een onderhandelingspositie om jaloers op te zijn. Die zullen forse concessies moeten maken..quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:21 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat er toch gesproken gaat worden.
[ twitter ]
Bron onderzoek?quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:51 schreef Nexum het volgende:
Al die Turkische mensen in dat gebied rusten niet voordat alle Armenirs van de kaart geveegd zijn
Haha, dat is een boude claim op basis van een tweet en een filmpje van tien seconden. In tegenstelling tot wat sommigen denken, zit Rusland niet overal achter. De etnische spanningen tussen Armeni en Azerbeidzjan zijn niet van gisteren. En Rusland is over het algemeen meer pro-Armeni dan pro-Azerbeidzjan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:11 schreef Perrin het volgende:
Ah kijk, de Russen stoken het vuurtje zo te zien op:[ twitter ]
Ja natuurlijk. Eindresultaat is wel dat Rusland's invloed daar fors aan het afnemen is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Weet je wat nu de grap is, stel dat de Navo dat daadwerkelijk doet en troepen Armeni invliegt om het te beschermen. Dat we dan datzelfde uur nog te horen krijgen dat de Navo uitbreidt en Rusland aan het bedreigen is.
Dat hoeft niet. Armeni zelf wil wel. De leiding van Nagorno-Karabach heeft wel een probleem.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Armeni heeft niet echt een onderhandelingspositie om jaloers op te zijn. Die zullen forse concessies moeten maken..
Wie is dit precies? En wat maken deze claims geloofwaardig?quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Zo, wat een lekker betrouwbaar volk is het toch.
Met zulke vrienden..quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Zo, wat een lekker betrouwbaar volk is het toch.
Typisch dat je die oorlog maar eenzijdig belicht vanuit Azerbeidzjaans perspectief. De Armeense genocide door Turkije was een totale genocide.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het is Armeni die heel Karabakh en Armeni etnisch gezuiverd heeft van 800.000 Azerbeidzjanen met de hulp van Rusland. Het was een totale genocide. Alle 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden zijn compleet vernietigd.
Ja daar is voor de buitenstaander totaal geen 'good guy' aan te wijzen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:32 schreef archito het volgende:
[..]
Typisch dat je die oorlog maar eenzijdig belicht vanuit Azerbeidzjaans perspectief. De Armeense genocide door Turkije was een totale genocide.
De oorlog tussen Armeni en Azerbeidzjaan ligt genuanceerder. Nagorno-Karabach is inderdaad etnisch gezuiverd door Armeni. Andere gebieden juist andersom. Het grootste deel van de mensen is overigens gevlucht en niet gedood. Maar in die oorlog zijn door beide landen verschrikkelijke oorlogsmisdaden gepleegd.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het is Armeni die heel Karabakh en Armeni etnisch gezuiverd heeft van 800.000 Azerbeidzjanen met de hulp van Rusland. Het was een totale genocide. Alle 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden zijn compleet vernietigd.
Er is geen enkel historisch bewijs dat er vanuit de Azeri kant ook genocide heeft plaatsgevonden. Dat is een leugen die Turken is aangeleerd op school om ze in een slachtofferrol te plaatsen.
Rusland heeft niets aan vrede in die landen. Die willen overal af en toe oplaaiende conflicten, zodat er geen status-quo blijft en niets zal veranderen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze dan geen rol meer gaan spelen. Dus de Azerbeidzjan nu even helpen en hopen dat Armeni hapt speelt ze in de kaart. Met een beetje geluk komt Armeni wel weer bedelen bij Poetin om hulp. Alles is beter dan permanente vrede in dat gebied.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie is dit precies? En wat maken deze claims geloofwaardig?
Inmiddels hebben ze daar denk ik ook wel door dat Rusland ze niet bepaald vooruit helpt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland heeft niets aan vrede in die landen. Die willen overal af en toe oplaaiende conflicten, zodat er geen status-quo blijft en niets zal veranderen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze dan geen rol meer gaan spelen. Dus de Azerbeidzjan nu even helpen en hopen dat Armeni hapt speelt ze in de kaart. Met een beetje geluk komt Armeni wel weer bedelen bij Poetin om hulp. Alles is beter dan permanente vrede in dat gebied.
Heb je hier ook enig bewijs voor of roep je maar wat? Aangezien Rusland de handen vol heeft aan Oekrane, lijkt het namelijk niet logisch dat zij er gebaat bij zouden zijn dat er elders in de buurt van hun grens ook conflicten zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland heeft niets aan vrede in die landen. Die willen overal af en toe oplaaiende conflicten, zodat er geen status-quo blijft en niets zal veranderen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze dan geen rol meer gaan spelen. Dus de Azerbeidzjan nu even helpen en hopen dat Armeni hapt speelt ze in de kaart. Met een beetje geluk komt Armeni wel weer bedelen bij Poetin om hulp. Alles is beter dan permanente vrede in dat gebied.
Ken je de uitdrukking 'verdeel en heers"?quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je hier ook enig bewijs voor of roep je maar wat? Aangezien Rusland de handen vol heeft aan Oekrane, lijkt het namelijk niet logisch dat zij er gebaat bij zouden zijn dat er elders in de buurt van hun grens ook conflicten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |