abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 oktober 2022 @ 08:23:19 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206337081
Armenië zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armeniërs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armenië wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armenië heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armenië en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armeniërs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost en waarbij 800.000 Azeris werden ontheemd, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html
  zondag 16 oktober 2022 @ 08:23:28 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:49:53 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206372481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Oorlog met Azerbaijan als afleiding van de binnenlandse rellen?
[ twitter ]
Dat zou mogelijk kunnen zijn. Om de neuzen één kant op te krijgen.

40% van de Iraanse bevolking is echter Azerbeidzjaans. Dus het kan ook een backlash veroorzaken. En Turkije gaat Azerbeidzjaan zeker helpen.
pi_206372493
twitter
pi_206372527
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:23 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat zou mogelijk kunnen zijn. Om de neuzen één kant op te krijgen.

40% van de Iraanse bevolking is echter Azerbeidzjaans. Dus het kan ook een backlash veroorzaken. En Turkije gaat Azerbeidzjaan zeker helpen.
Dat is net zoiets als een groot gedeelte van Oekraïeners "Russisch" is. Nationale identiteit en etnische identiteit zijn toch wel twee verschillende dingen, hoewel er natuurlijk ook overlap is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206372562
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Oorlog met Azerbaijan als afleiding van de binnenlandse rellen?
[ twitter ]
Ah yes eindelijk wo3? Krijgt Israël eindelijk zijn en wordt Iran direct aangevallen? Na eeuwen weer een Perzisch Turkse oorlog? *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206372580
quote:
Heel langzaam worden de Armeniërs wakker.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 19 oktober 2022 @ 10:39:07 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206372657
quote:
Waarom specifiek een airforce general en niet een landmacht general?
Maar klinkt wel goed, die weet wel wat er moet gebeuren en heeft de juiste contacten in het Pentagon
pi_206372763
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:23 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat zou mogelijk kunnen zijn. Om de neuzen één kant op te krijgen.

40% van de Iraanse bevolking is echter Azerbeidzjaans. Dus het kan ook een backlash veroorzaken. En Turkije gaat Azerbeidzjaan zeker helpen.
40%...

Niet overdrijven. :').
pi_206388612
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206395937
Dezelfde Iran die nu drones levert aa
Rusland waarmee Rusland Oekraïnse dorpen en steden bombardeert. Eerder hadden we gezien dat Armenië hulpgoederen stuurt naar Donetsk en Luhansk en dat de Armeense president van Nagorno-Karabakh de "onafhankelijkheid" van Donetsk en Luhansk had verwelkomd.

twitter
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:50:38 #13
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206397140
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 08:35 schreef polderturk het volgende:
Dezelfde Iran die nu drones levert aa
Rusland waarmee Rusland Oekraïnse dorpen en steden bombardeert. Eerder hadden we gezien dat Armenië hulpgoederen stuurt naar Donetsk en Luhansk en dat de Armeense president van Nagorno-Karabakh de "onafhankelijkheid" van Donetsk en Luhansk had verwelkomd.

[ twitter ]
Niet heel gek natuurlijk. Wiens brood men eet... En het is ook niet heel verrassend dat een republiek die zichzelf uitroept in een ander land diezelfde manoeuvre steunt bij een ander, helemaal als de broodheer er nog aan vastzit.

Ze zitten daar in een heel lastig parket kortom. Slecht nieuws voor de wereld dat Iran zich zo profileert in de regio maar even adem voor de Armeniërs wellicht.
pi_206403230
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 08:35 schreef polderturk het volgende:
Dezelfde Iran die nu drones levert aa
Rusland waarmee Rusland Oekraïnse dorpen en steden bombardeert. Eerder hadden we gezien dat Armenië hulpgoederen stuurt naar Donetsk en Luhansk en dat de Armeense president van Nagorno-Karabakh de "onafhankelijkheid" van Donetsk en Luhansk had verwelkomd.

[ twitter ]
En Turkije die drones levert aan Azerbeidzjan om Armeense dorpen te bombarderen. De Turken zullen trots zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206404984
Iran heeft er natuurlijk geen belang bij dat de Azeris en de Armeniërs vrede sluiten. Dit zou impliceren dat Armenië minder afhankelijk zal van Iran , waardoor Iran aan invloed moet inleveren in de regio.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206404993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Oorlog met Azerbaijan als afleiding van de binnenlandse rellen?
[ twitter ]
Speelt altijd mee. En Israel provoceren.
pi_206486476
De kaarten zijn weer geschud.

Armenië gaat nu voor een Russisch vredesplan waarbij de Armeense bezetting van Nagorno-Karabakh kan doorgaan. De Russische vredestroepen kunnen dan uiteraard blijven in Nagorno-Karabakh. Rusland wil geen oplossing. Het EU voorstel gaat dan van tafel.

twitter


Armenië had alle gebieden in Armenië met een Azerbeidzjaanse meerderheid etnisch gezuiverd. Bijvoorbeeld Zangezur en Goyche. Daarmee heeft Armenië geen enkel recht op Nagorno-Karabakh. Armenië heeft ook nog eens 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden weggrvaagd en een miljoen landmijnen gelegd in Azerbeidzjan. De schade bedraagt meer dan $50 miljard. Als Armenië Azerbeidzjanen toestaat terug te keren naar Zangezur en Goyche en hun onafhankelijkheid aanbiedt, dan krijgt Nagorno-Karabakh wat mij betreft ook recht op onafhakelijkheid.

Nu begrijp ik waarom een aantal dagen terug de Azerbeidzjaanse staats tv fel uithaalde naar Rusland een paar dagen terug. Dat was na een gesprek tussen Putin, Aliyev en Pashinyan.

twitter


Het lijkt me duidelijk dat Rusland geen invloed wil verliezen in de Zuid-Kaukasus en dat Rusland daarom met dit voorstel is gekomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door polderturk op 29-10-2022 11:18:42 ]
pi_206502053
Margarita Simonyan is de baas van RussiaToday.

Ze is van Armeense afkomst en ze heeft gelijk. In 1810 nam Rusland de Zuid-Kaukasus over. In wat nu Armenië is waren de Armeniërs de minderheid. Rusland importeerde Armeniërs uit Iran en die werden gevestigd in het huidige Armenië. En de Armeniërs begonnen met Russische steun Azerbeidzjanen etnisch te zuiveren.

twitter
pi_206505610
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 oktober 2022 @ 23:40:26 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206505910
Gezellig zeg, vechten om een stukje trots zonder enige intrinsieke waarde in plaats van samen te werken en gewoon wat van je land te maken. Natuurlijk, de Armenen hebben het niet makkelijk gehad historisch gezien en de Kaukasus is een harde regio waarin ze ook nog eens omringd worden door regionale grootmachten (Rusland, Turkije, Iran) en grotendeels andere geloven maar het feit dat Azerbeidzjan betere relaties heeft met Georgië dan Armenië met Georgië dat qua positie veel meer weg heeft van Armenië (klein, Orthodox Christelijk land met kleine bevolking en unieke taal) is toch veelzeggend.

Nederland en België kunnen het tegenwoordig ook goed vinden met elkaar zonder dat Nederland zielig doet over stukken die "van ons" zijn. Zelfs met Duitsland kunnen we het prima vinden en dat land heeft ons hard te pakken genomen.
pi_206507424
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 23:40 schreef Richestorags het volgende:
Nederland en België kunnen het tegenwoordig ook goed vinden met elkaar zonder dat Nederland zielig doet over stukken die "van ons" zijn. Zelfs met Duitsland kunnen we het prima vinden en dat land heeft ons hard te pakken genomen.
Kom zeg, laten we Europa vooral niet met de Kaukasus vergelijken.

Twee Wereldoorlogen zijn er gevochten hier...

En Nederland, België en Duitsland bestaan eeuwen in hun 'stabiele' vorm. Om nog maar niets te zeggen over de rijkdommen die ze hadden tijdens de kolonisatie. Nederland was godsamme de wereldmacht tijdens de Gouden Eeuw.

Wij hebben al die ellende achter ons, omdat wij de ellende al een tijdje geleden hadden en inmiddels hebben verwerkt. De landen in de Kaukasus worden nu pas een beetje wakker, en dan met name Azerbaidzjan dankzij olie.

Ja, hoe zou het nou komen dat Nederland en België het tegenwoordig prima met elkaar kunnen vinden? Ja, misschien omdat we fucking 200 jaar geleden oorlog hebben gevoerd. Bij ons ligt het allemaal achter ons, dan is het wel wat makkelijker om rationeler te denken.

Slaat echt nergens op die vergelijking.
  maandag 31 oktober 2022 @ 11:43:19 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206508343
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:18 schreef YStec het volgende:

[..]
Kom zeg, laten we Europa vooral niet met de Kaukasus vergelijken.

Twee Wereldoorlogen zijn er gevochten hier...

En Nederland, België en Duitsland bestaan eeuwen in hun 'stabiele' vorm. Om nog maar niets te zeggen over de rijkdommen die ze hadden tijdens de kolonisatie. Nederland was godsamme de wereldmacht tijdens de Gouden Eeuw.

Wij hebben al die ellende achter ons, omdat wij de ellende al een tijdje geleden hadden en inmiddels hebben verwerkt. De landen in de Kaukasus worden nu pas een beetje wakker, en dan met name Azerbaidzjan dankzij olie.

Ja, hoe zou het nou komen dat Nederland en België het tegenwoordig prima met elkaar kunnen vinden? Ja, misschien omdat we fucking 200 jaar geleden oorlog hebben gevoerd. Bij ons ligt het allemaal achter ons, dan is het wel wat makkelijker om rationeler te denken.

Slaat echt nergens op die vergelijking.
Ik geef notabene aan dat de regio wel anders is. Duitsland bestaat helemaal niet eeuwen in stabiele vorm, het is één van de jongste landen van Europa en veel Pools gebied was vroeger Duits en vice versa. België bestaat nog geen twee eeuwen en dus ook niet al eeuwen. Hier is trouwens een document over de verhouding tussen Nederland en België waarin een best pragmatische relatie wordt beschreven, ook vlak na de Onafhankelijkheidsoorlog.

https://www.google.nl/url(...)diLeT0IZEQ_yA0hA2E08

Wat betreft Duitsland: Er zijn talloze oorlogservaringen van gedwongen werken in fabrieken, executies tot aan het eten van berken en tulpenbollen tijdens de hongerwinter aan toe. Mensen die na de oorlog bij vreemde gezinnen in huis moesten wonen omdat er niet genoeg woningen waren.

Afgezien van wat spanning bij voetbalwedstrijden, wat roepen over moffen en het kaalscheren van vrouwen hebben we hier nooit een situatie gehad waarbij Duitse auto's bijvoorbeeld niet veilig het land in konden (of althans niet massaal, er zal vast wel eens een incidentje zijn geweest). Dat komt omdat we hier de mentaliteit opnamen om een land op te bouwen in plaats van ons vast te bijten in zielig, niet constructief hypernationalisme.
De rest van mijn reactie ga je trouwens niet eens op in, o.a. de vergelijking met Georgië, dat als staat veel beter met Armenië te vergelijken is.
pi_206522072
De Armeens-Russische baas van RussiaToday Margarita Simonyan vertelt hier Armenië dat ze niet de kant van Oekraïne moeten opgaan en dat ze zich niet van Rusland moeten afkeren. Ze zegt dat Armenië bestaat dankzij Rusland. Dat Rusland en Armenië elkaar nodig hebben etc.


twitter


twitter
pi_206527150
Waar ben je mee bezig Pashinyan? :')

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206541767
Laten we hopen. Er komt dan voor het eerst een eind aan de strijd die sinds 1806 woedt.

twitter
pi_206545898
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:00 schreef polderturk het volgende:
Laten we hopen. Er komt dan voor het eerst een eind aan de strijd die sinds 1806 woedt.

[ twitter ]
Wat is het westerse document?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206546024
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:19 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wat is het westerse document?
Armenië en Azerbeidzjan erkennen elkaars territoriale integriteit. Armenië erkent Nqgorno-Karabakh als onderdeel van Azerbeidzjan.
pi_206590496
Goed artikel over met name waar Iran mee bezig is om hun belangen te verdedigen in de regio en uiteraard net als de Russen geen belang heeft in vrede tussen Azeris en Armeniërs

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206610321
De Oekraïnse ambassadeur feliciteert Azerbeidzjan met de overwinningsdag. Op die dag had Azerbeidzjan Armenië verslagen 2 jaar terug. In de reacties zijn Armeniërs heel boos.

In VN stemmingen had Azerbeidzjan altijd de territoriale integriteit van Oekraïne erkend. Armenië niet. Bovendien had de Armeense president van Nagorno-Karabakh de "onafhankelijkheid" van Luhansk en Donetsk verwelkomd.

twitter
  woensdag 9 november 2022 @ 08:26:49 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206610355
Nou goed, één gebied minder waar mensen elkaar de hersens inslaan. Goed voor vooral Armenië, dat zich nu kan gaan richten op toeristische activiteiten net zoals Georgië. Het is een prachtig land en nog wat ongerepter dan Georgië. Azerbeidzjan staat er in potentie veel beter voor maar wordt nogal leeggeroofd door Aliyev.

Het zou ook een mooi moment kunnen zijn om de Armeense genocide erkend te laten krijgen in dit verdrag alleen dan gaat Turkije natuurlijk steigeren en is er geen vrede. Dus verstandig dat dat niet op de tafel ligt.
pi_206616212
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2022 08:26 schreef Richestorags het volgende:
Nou goed, één gebied minder waar mensen elkaar de hersens inslaan. Goed voor vooral Armenië, dat zich nu kan gaan richten op toeristische activiteiten net zoals Georgië. Het is een prachtig land en nog wat ongerepter dan Georgië. Azerbeidzjan staat er in potentie veel beter voor maar wordt nogal leeggeroofd door Aliyev.

Het zou ook een mooi moment kunnen zijn om de Armeense genocide erkend te laten krijgen in dit verdrag alleen dan gaat Turkije natuurlijk steigeren en is er geen vrede. Dus verstandig dat dat niet op de tafel ligt.
Eerst zien dan geloven. De Russen en Iraniërs zullen er alles aan doen om het te dwarsbomen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206704953
Een journalist bezoekt de gebieden die bevrijd zijn door Azerbeidzjan.

twitter
pi_207056535
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207075993
Vraag me af of de Azeris iets van plan zijn en wachten op het juiste moment

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208518267
twitter


[ Bericht 38% gewijzigd door Slayage op 24-03-2023 16:22:52 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209195167
De Amerikanen en Europeanen zijn dit keer kennelijk wel serieus bezig met een settlement tussen de twee. Met Rusland op een zijlijn vanwege de oorlog in Oekraïne is er misschien wel een slagingskans.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209200820
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 12:53 schreef Slayage het volgende:
De Amerikanen en Europeanen zijn dit keer kennelijk wel serieus bezig met een settlement tussen de twee. Met Rusland op een zijlijn vanwege de oorlog in Oekraïne is er misschien wel een slagingskans.

[ twitter ]
Israel heeft belang bij een sterk Azerbeidzjan. Dus wat Brussel en Amerika hier doen, is antisemitisch.
pi_209240505
Hopelijk kunnen ze alle details uitwerken en implementeren voordat er weer schermutselingen plaatsvinden.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209282196
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209298661
De Armeense kerk wil een nieuwe oorlog zodat de Azeris de klus kunnen klaren

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209299198
De volgende stap van Azerbeidzjan na het terugkrijgen van Nagorno-Karabakh.....Genocide op Armeniërs. het Turkse werk afmaken
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209300409
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:33 schreef HSG het volgende:
De volgende stap van Azerbeidzjan na het terugkrijgen van Nagorno-Karabakh.....Genocide op Armeniërs. het Turkse werk afmaken
Dit is inderdaad de Pavlov reactie van veel Armeniërs. We moeten vechten anders genocide. Met deze mindset gaat er nooit een vredesverdrag komen en is het wachten op de volgende ronde schermutselingen waar de Armeniërs vroeg of laat het onderspit zullen delven. Lijkt me verstandig om een deal te sluiten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209396887
Hopelijk gaat pashinyan geen kogel vangen vanuit de nationalistische hoek

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209404934
Uiteraard is de haatcampagne tegen pashinyan al begonnen
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209509905
Jip
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209510065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:45 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dit is inderdaad de Pavlov reactie van veel Armeniërs. We moeten vechten anders genocide. Met deze mindset gaat er nooit een vredesverdrag komen en is het wachten op de volgende ronde schermutselingen waar de Armeniërs vroeg of laat het onderspit zullen delven. Lijkt me verstandig om een deal te sluiten.
Het zal mij benieuwen of Azerbaijan iets van een programma zal aanbieden aan de Armeniërs met die vrees.
Dus bijvoorbeeld x-bedrag bij vertrek naar Armenië en/of hulp met vertrek naar een derde land.
Opzich lijkt mij dat wel redelijk en verstandig.
pi_209510264
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:29 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Het zal mij benieuwen of Azerbaijan iets van een programma zal aanbieden aan de Armeniërs met die vrees.
Dus bijvoorbeeld x-bedrag bij vertrek naar Armenië en/of hulp met vertrek naar een derde land.
Opzich lijkt mij dat wel redelijk en verstandig.
Lijkt me plausibel dat ze dat in de details van de settlement afhandelen. Er zullen ongetwijfeld Armeniërs zijn die geen Azeri heerschappij zullen accepteren en liever verkassen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209511201
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:28 schreef Slayage het volgende:
Hopelijk gaat pashinyan geen kogel vangen vanuit de nationalistische hoek

[ twitter ]
Je ziet Erdogan denken: 'ik zie de gluiperigheid in je lach en blik'.
pi_209511217
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 00:28 schreef Slayage het volgende:
Uiteraard is de haatcampagne tegen pashinyan al begonnen [ twitter ]
Is Pashinvan 12 jaar en kan hij daardoor de consequenties van zijn daden niet overzien?

Volgens mij niet, toch?
pi_209590560
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209692143
Zucht...

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209912905
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juli 2023 @ 21:55:34 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209948764
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209974847
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Er passeren 40 vrachtwagens per dag langs de Lachin corridor.

Ze liegen gewoon.

twitter
pi_209991192
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209991229
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:47 schreef polderturk het volgende:

[..]
Er passeren 40 vrachtwagens per dag langs de Lachin corridor.

Ze liegen gewoon.

[ twitter ]
.dat er een gedeeltelijke blokkade is, is een feit. Baku gebruikt dit om druk op de ketel te houden ivm de vredesbesprekingen. Alleen is de blokkade niet zo erg als dat de Armeniërs het doen overkomen. Dat is gewoon onzin. Zogenaamd is alles op in de supermarkt en zijn. Er geen medicijnen of geen benzine meer. Als dat zo zou zijn . Zouden mensen creperen in de straten en hadden we dat echt wel gezien.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210045054
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210132865
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210192821
twitter
pi_210197917
twitter

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210264793
CNN heeft de genocide propaganda opgepikt :')
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210267281
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De Turken zullen trots zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_210271807
twitter


Voor de mensen zonder Twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210293075
Goede artikel.

Dus de NK Armeniërs willen geen goederen ontvangen van Azerbeidzjan vanwege politieke redenen. Dit zou Azerbaijanis immers politieke legitimiteit geven. Waarop ze vervolgens gaan huilen over tekorten in de schappen. Ook willen ze niet dat er vrede komt tussen Armenië en Azerbeidzjan wat impliceert dat ze oorlog willen. Owwwwkay.
twitter


[ Bericht 28% gewijzigd door sp3c op 15-08-2023 14:03:52 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210294039
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 14:02 schreef Slayage het volgende:
Goede artikel.

Dus de NK Armeniërs willen geen goederen ontvangen van Azerbeidzjan vanwege politieke redenen. Dit zou Azerbaijanis immers politieke legitimiteit geven. Waarop ze vervolgens gaan huilen over tekorten in de schappen. Ook willen ze niet dat er vrede komt tussen Armenië en Azerbeidzjan wat impliceert dat ze oorlog willen. Owwwwkay.
[ twitter ]

Het is toch overduidelijk dat de Russen daar niet meer zitten. Die hebben alles en iedereen in Oekraïne nodig. Dat gaat Assad in Syrië ook voelen. Dat was kort na het begin van de Russische Oekrainse oorlog al duidelijk geworden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_210298135
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:19 schreef HSG het volgende:

[..]
Het is toch overduidelijk dat de Russen daar niet meer zitten. Die hebben alles en iedereen in Oekraïne nodig. Dat gaat Assad in Syrië ook voelen. Dat was kort na het begin van de Russische Oekrainse oorlog al duidelijk geworden.
Ze zitten er wel. Alleen hun invloed is verminderd, maar ze blijven met als de Iraniërs wapens leveren aan nk, omdat Rusland geen enkele baat heeft bij vrede en graag ziet dat de schermutselingen door gaan, waardoor vervolgens Armeniërs een beroep op hun doen. En de Russen zo hun aanwezigheid legitimeren https://twitter.com/Caucasuswar/status/1691420048798183425?s=20
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210298314
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 21:38 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ze zitten er wel. Alleen hun invloed is verminderd, maar ze blijven met als de Iraniërs wapens leveren aan nk, omdat Rusland geen enkele baat heeft bij vrede en graag ziet dat de schermutselingen door gaan, waardoor vervolgens Armeniërs een beroep op hun doen. En de Russen zo hun aanwezigheid legitimeren https://twitter.com/Caucasuswar/status/1691420048798183425?s=20
Turkije ook want die willen het Ottomaanse werk afmaken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_210298881
Nagorno-Karabakh was part of the Russian Empire... today they are trying to push Russia out of the region and Turkey will take its place,- Russian MP Bagdasarov says

He worries that Armenia can achieve peace with its neighbors Turkey and Azerbaijan and thus reduce Russia's influence, because Russia only gains a foothold where there is conflict. And if there is no conflict, Russia creates it.
Russian peacekeepers are actually conflictkeepers


twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 augustus 2023 @ 10:22:16 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 16 augustus 2023 @ 10:23:06 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210301714
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 22:33 schreef Slayage het volgende:
Russia only gains a foothold where there is conflict. And if there is no conflict, Russia creates it.
Russian peacekeepers are actually conflictkeepers
Ik moet gelijk aan Niger denken
pi_210312128
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210320479
De NK Armeniërs die huilen over dat ze geen melk kunnen krijgen vanwege de zogenaamde blokkade zijn wel in staat om militaire fortificaties op te bouwen :')

https://twitter.com/Caucasuswar/status/1692187314808848588?s=20
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210336054
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210392395
Theiner vanaf 3:33 over nagorno Karabağ. de geschiedenis, de politiek, de Russische hand, de "blokkade", de militaire realiteit en de waanbeelden van NK Armeniërs gevoed door de diaspora Armeniërs.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210407337
Speculaties over dat er mogelijk een deal is https://eurasianet.org/si(...)of-karabakh-blockade
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210434029
Ik vind de timing te toevallig. Biden wilt graag een deal met de Turken. Menendez zit tegen om bekende redenen en dan nu dit _O-

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210468624
Klinkt als een grap.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210486492
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210492371
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210507767
twitter


twitter


[ Bericht 31% gewijzigd door Slayage op 02-09-2023 14:44:32 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210523560
twitter


twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210529600
Pashinyan legt de lastige situatie van Armenië uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 5 september 2023 @ 14:40:29 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210539536
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210548676
Russia strong :Y)

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210571889
Tja
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210574035
He lijkt erop dat er weer een conflict kan uitbreken.

Er is een troepenopbouw aan zowel Azerbeidzjaanse als Armeense kant.

Vanuit Turkije en Israel is er een toename aan vrachtvluchten richting Azerbeidzjan.

De EU moet zsm diplomatie inzetten om een gewapend conflict te voorkomen.
pi_210577221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:27 schreef polderturk het volgende:
He lijkt erop dat er weer een conflict kan uitbreken.

Er is een troepenopbouw aan zowel Azerbeidzjaanse als Armeense kant.

Vanuit Turkije en Israel is er een toename aan vrachtvluchten richting Azerbeidzjan.

De EU moet zsm diplomatie inzetten om een gewapend conflict te voorkomen.
Iran verplaatst ook de troepen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210579933
Sounds ominous

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210581629
Militaire bewegingen hebben mogelijk hiermee te maken

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210585463
⚡️ Azerbaijan has moved troops to the border of Armenia. There is historic territorial dispute at the center of the conflict.

⚡️ Iran’s President 🇮🇷, in a call to Armenia 🇦🇲, has said any change in the border region is a “red line” for Iran.

⚡️ Armenia’s 🇦🇲 leadership has been on calls with France’s Pres. Macron 🇫🇷.

⚡️ Turkish Foreign Minister Hakan Fidan 🇹🇷: “If Iran 🇮🇷 interferes in Azerbaijan's 🇦🇿 affairs, the Turkish Army 🇹🇷 will respond quickly.”

⚡️Turkey 🇹🇷 is a NATO member. The Turkish President met with Pres. Putin 🇷🇺 last week.

‼️ The conflict could readily spiral into a war involving a much larger number of countries.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210585524
This is good, i think
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 september 2023 @ 22:18:16 #93
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210585531
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:12 schreef Slayage het volgende:
⚡️ Azerbaijan has moved troops to the border of Armenia. There is historic territorial dispute at the center of the conflict.

⚡️ Iran’s President 🇮🇷, in a call to Armenia 🇦🇲, has said any change in the border region is a “red line” for Iran.

⚡️ Armenia’s 🇦🇲 leadership has been on calls with France’s Pres. Macron 🇫🇷.

⚡️ Turkish Foreign Minister Hakan Fidan 🇹🇷: “If Iran 🇮🇷 interferes in Azerbaijan's 🇦🇿 affairs, the Turkish Army 🇹🇷 will respond quickly.”

⚡️Turkey 🇹🇷 is a NATO member. The Turkish President met with Pres. Putin 🇷🇺 last week.

‼️ The conflict could readily spiral into a war involving a much larger number of countries.

[ twitter ]
Dus Azerbeidzjan bedreigt Armenië, Iran bedreigt Armenië, Turkije bedreigt Iran als buddy van Azerbeidzjan - terwijl Iran en Azerbeidzjan dus beiden Armenië bedreigen - en Turkije zal ongetwijfeld Armenië ook nog een vuile blik toewerpen, zoiets?

Wat is dat toch altijd voor onmogelijk te volgen geneuzel in die regio ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210585544
Nato member boeit niet veel als turkije zich daarmee gaat bemoeien tenzij ze op hun grondgebied worden aangevallen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 9 september 2023 @ 22:20:40 #95
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210585563
Gezellig dit weer zeg. Vooral zo nutteloos ook. Allebei erg mooie landen.
  zaterdag 9 september 2023 @ 22:22:46 #96
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_210585585
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dus Azerbeidzjan bedreigt Armenië, Iran bedreigt Armenië, Turkije bedreigt Iran als buddy van Azerbeidzjan - terwijl Iran en Azerbeidzjan dus beiden Armenië bedreigen - en Turkije zal ongetwijfeld Armenië ook nog een vuile blik toewerpen, zoiets?

Wat is dat toch altijd voor onmogelijk te volgen geneuzel in die regio ;(
Zal wel meevallen, denk niet dat veel landen er happig op zijn om zich in zo'n relatief onbelangrijk conflict te mengen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 9 september 2023 @ 22:23:17 #97
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210585594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dus Azerbeidzjan bedreigt Armenië, Iran bedreigt Armenië, Turkije bedreigt Iran als buddy van Azerbeidzjan - terwijl Iran en Azerbeidzjan dus beiden Armenië bedreigen - en Turkije zal ongetwijfeld Armenië ook nog een vuile blik toewerpen, zoiets?

Wat is dat toch altijd voor onmogelijk te volgen geneuzel in die regio ;(
Bijna goed. Iran en Armenië zijn buddies. Het binnentrekken van Azerbeidzjan is een rode vlag voor Iran richting Azerbeidzjan aldus de Ayatollah of de president die even zijn penis op tafel legt. Iran en Azerbeidzjan mogen elkaar niet want ongeveer 35 procent van de Iraniërs zijn Azeri's met twee provincies in Noord-Iran waarvan Iran altijd vreest dat ze zich willen afscheiden of aansluiten. bij Azerbeidzjan. Daarnaast onderhoudt Azerbeidzjan extreem warme banden met Israël. Pallywood gaat aan ze voorbij.
pi_210585602
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Zal wel meevallen, denk niet dat veel landen er happig op zijn om zich in zo'n relatief onbelangrijk conflict te mengen.
Ah natuurlijk. Armenie krijgt weer klappen en daarna is t weer voor ff vootbij.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 september 2023 @ 22:27:32 #99
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210585641
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Bijna goed. Iran en Armenië zijn buddies. Het binnentrekken van Azerbeidzjan is een rode vlag voor Iran richting Azerbeidzjan aldus de Ayatollah die even zijn penis op tafel legt. Iran en Azerbeidzjan mogen elkaar niet want ongeveer 35 procent van de Iraniërs zijn Azeri's met twee provincies in Noord-Iran waarvan Iran altijd vreest dat ze zich willen afscheiden of aansluiten. bij Azerbeidzjan. Daarnaast onderhoudt Azerbeidzjan extreem warme banden met Israël. Pallywood gaat aan ze voorbij.
Duidelijk. Sport heeft mij wat in de war gebracht denk ik, want daar zie je juist héél veel Iraniërs die in sporten als worstelen en taekwondo voor Azerbeidzjan uit zijn gaan komen, waardoor ik dacht dat die twee landen juist prima banden hadden :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 9 september 2023 @ 22:38:49 #100
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210585768
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Duidelijk. Sport heeft mij wat in de war gebracht denk ik, want daar zie je juist héél veel Iraniërs die in sporten als worstelen en taekwondo voor Azerbeidzjan uit zijn gaan komen, waardoor ik dacht dat die twee landen juist prima banden hadden :P
Niets is wat het lijkt in de wereld van geopolitiek.
pi_210586121
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dus Azerbeidzjan bedreigt Armenië, Iran bedreigt Armenië, Turkije bedreigt Iran als buddy van Azerbeidzjan - terwijl Iran en Azerbeidzjan dus beiden Armenië bedreigen - en Turkije zal ongetwijfeld Armenië ook nog een vuile blik toewerpen, zoiets?

Wat is dat toch altijd voor onmogelijk te volgen geneuzel in die regio ;(
Die Iraanse rode lijn opmerking richting Armenië heeft te maken met de grens van Armenië en Iran. Daar loopt die mogelijke verbinding tussen Azerbaycan en Nahçıvan, dat westelijke kleine stukje van Azerbaycan dat tegen Turkije aan ligt. Iran is bang dat als daar een verbinding komt dat oost en west Azerbaycan verbindt en de verbinding vervolgens wordt doorgetrokken naar Turkije, de iraanse verbinding met Armenië in gevaar komt. Dat is iets wat al langer speelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 09-09-2023 23:16:44 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210586840
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dus Azerbeidzjan bedreigt Armenië, Iran bedreigt Armenië, Turkije bedreigt Iran als buddy van Azerbeidzjan - terwijl Iran en Azerbeidzjan dus beiden Armenië bedreigen - en Turkije zal ongetwijfeld Armenië ook nog een vuile blik toewerpen, zoiets?

Wat is dat toch altijd voor onmogelijk te volgen geneuzel in die regio ;(
Nee.
Armenië bedreigt Azerbeidzjan.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 september 2023 @ 00:41:40 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210586850
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 00:39 schreef polderturk het volgende:

[..]
Nee.
Armenië bedreigt Azerbeidzjan.
Ik heb zomaar een vermoeden dat het, zacht gezegd, een beetje lastig gaat zijn om hier een ietwat neutrale blik op te krijgen van wat er nou allemaal precies aan de hand is overal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210587090
Hakan Fidan zegt dat het Turkse leger onmiddellijk zal ingrijpen als Iran Azerbeidzjan aanvalt.
pi_210587998
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210588646
Eerste tweet met een foto van karadzic en Mladic pakt fok niet.

"As people wonder why I have only scorn for the Karabakh Armenian leaders:

Armenia's 1993 invasion of Azerbaijan was even more brutal than russia's invasion of Ukraine: massacres, expulsion of 300,000 civilians, every (!) building was burned down, war crimes upon war crimes.

1/4"

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210589139
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dus Azerbeidzjan bedreigt Armenië, Iran bedreigt Armenië, Turkije bedreigt Iran als buddy van Azerbeidzjan - terwijl Iran en Azerbeidzjan dus beiden Armenië bedreigen - en Turkije zal ongetwijfeld Armenië ook nog een vuile blik toewerpen, zoiets?

Wat is dat toch altijd voor onmogelijk te volgen geneuzel in die regio ;(
Deze corridor zat in de deal tussen Armenië en Azerbeidzjan dat gesloten werd in 2020 aan het einde van de oorlog. En het is dus iets wat Iran ziet als "een project van zionisten en Navo". Dus dat zal de reden zijn dat Iran Armenië "bedreigt", zoals ik eerder zei.

"This move aims to prevent Azerbaijan and Turkey from establishing the Zangezur transportation corridor. Iran considers this corridor, referred to as the "project of Zionists and NATO," to be one of the alternative routes from the East to Europe that bypasses Russia. In Iran's view, this corridor would cut off Iran from Armenia, thus disrupting a key channel for covert shipments both to and from the Islamic Republic."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210589563
Wat is de positie van China in dit hele gebeuren? Ik denk dat zij aan kant van Azerbaijan zullen staan. Als Azerbaijan Zengezur terugwint dan ontstaat er een rechtstreekse lijn tussen Europa - Turkije - China.
pi_210589586
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:
Wat is de positie van China in dit hele gebeuren? Ik denk dat zij aan kant van Azerbaijan zullen staan. Als Azerbaijan Zengezur terugwint dan ontstaat er een rechtstreekse lijn tussen Europa - Turkije - China.
Ik denk dat China geen kant kiest, en hoeft te kiezen, en ook geen voorkeur heeft.
pi_210589620
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk dat China geen kant kiest, en hoeft te kiezen, en ook geen voorkeur heeft.
Waarom zou China geen kant kiezen als zij al 9000km verderop zelfs invloed wil uitoefenen? China is een supermacht en die zal zich zeker niet beperken tot haar eigen grenzen.
pi_210589790
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:
Wat is de positie van China in dit hele gebeuren? Ik denk dat zij aan kant van Azerbaijan zullen staan. Als Azerbaijan Zengezur terugwint dan ontstaat er een rechtstreekse lijn tussen Europa - Turkije - China.
Zengezur koridor gaat door Armenië niet door nagorno Karabağ. Dus er is geen "terugwinnen". Daar is ook niet sprake van geweest. Wat belang van China betreft sluit de zengezur koridor natuurlijk netjes aan bij china's belt and road.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210590231
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:11 schreef Slayage het volgende:

[..]
Zengezur koridor gaat door Armenië niet door nagorno Karabağ. Dus er is geen "terugwinnen". Daar is ook niet sprake van geweest. Wat belang van China betreft sluit de zengezur koridor natuurlijk netjes aan bij china's belt and road.
Als je kijkt naar geschiedenis van Armenië, dan duiken daar een aantal vragen over op. Aliyev geeft zelf aan dat Armeniërs op andermans grondgebieden een staat heeft gesticht. Het huidige grondgebied van Armenië is onze grondgebied zegt hij. Zijn mening is gemotiveerd door bewijsstukken uit de geschiedenis en hij staat open voor een discussie daarover.
pi_210590261
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Als je kijkt naar geschiedenis van Armenië, dan duiken daar een aantal vragen over op. Aliyev geeft zelf aan dat Armeniërs op andermans grondgebieden een staat heeft gesticht. Het huidige grondgebied van Armenië is onze grondgebied zegt hij. Zijn mening is gemotiveerd door bewijsstukken uit de geschiedenis en hij staat open voor een discussie daarover.
Dit soort verhalen doen me altijd hieraan denken.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210590399
NEW: Turkey could only call for calm between Azerbaijan and Armenia regarding Karabakh crisis, says Erdogan.

“[Holding an election] in Karabakh isn’t an appropriate step. The EU countries don’t support it. I already talked to Aliyev. And tomorrow will talk to Pashinyan and tell him that he shouldn’t support this”

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 september 2023 @ 13:32:34 #115
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210590542
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 09:07 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wat is dat nou voor narcistisch idioot gedrag van deze dude om jezelf bij de factions te benoemen :')

Ik mag hopen dat het sarcastisch is :') :')
  zondag 10 september 2023 @ 13:37:36 #116
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210590580
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Als je kijkt naar geschiedenis van Armenië, dan duiken daar een aantal vragen over op. Aliyev geeft zelf aan dat Armeniërs op andermans grondgebieden een staat heeft gesticht. Het huidige grondgebied van Armenië is onze grondgebied zegt hij. Zijn mening is gemotiveerd door bewijsstukken uit de geschiedenis en hij staat open voor een discussie daarover.
Gast who cares. Er wonen nu Armeniërs binnen het Armeense grondgebied.

Als je door Noord-West Frankrijk rijdt zie je allemaal Vlaamse namen omdat dit historisch Vlaams gebied betreft. Moeten wij dit ook gaan opeisen als Nederlands (of Belgisch) gebied?

NK mag best één en ander over gezegd worden en Azerbeidzjan heeft best een goede claim op dat gebied, maar laat ze het daarbij houden.
pi_210590963
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Slayage het volgende:

[..]
Deze corridor zat in de deal tussen Armenië en Azerbeidzjan dat gesloten werd in 2020 aan het einde van de oorlog. En het is dus iets wat Iran ziet als "een project van zionisten en Navo". Dus dat zal de reden zijn dat Iran Armenië "bedreigt", zoals ik eerder zei.

"This move aims to prevent Azerbaijan and Turkey from establishing the Zangezur transportation corridor. Iran considers this corridor, referred to as the "project of Zionists and NATO," to be one of the alternative routes from the East to Europe that bypasses Russia. In Iran's view, this corridor would cut off Iran from Armenia, thus disrupting a key channel for covert shipments both to and from the Islamic Republic."

[ twitter ]
Die corridor snijdt Iran helemaal niet van Armenië af.

Ze kunnen met bruggen en tunnels werken.

Iran is bang invloed te verliezen als de corridor er komt.

Iran bedreigt niet Armenië, maar Azerbeidzjan.

De Zangezur corridor was onderdeel van de afspraak van 2020, maar het is er nog steeds niet. Dat is de hoofdreden dat Azerbeidzjan Lachin corridor afsluit.

Bovendien smokkelt Armenië wapens naar Nagorno-Karabakh over de Lachin corridor.

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 10-09-2023 14:25:36 ]
pi_210591312
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 14:19 schreef polderturk het volgende:

[..]
Die corridor snijdt Iran helemaal niet van Armenië af.

Ze kunnen met bruggen en tunnels werken.

Iran is bang invloed te verliezen als de corridor er komt.

Iran bedreigt niet Armenië, maar Azerbeidzjan.

De Zangezur corridor was onderdeel van de afspraak van 2020, maar het is er nog steeds niet. Dat is de hoofdreden dat Azerbeidzjan Lachin corridor afsluit.

Bovendien smokkelt Armenië wapens naar Nagorno-Karabakh over de Lachin corridor.
Ze worden ook niet afgesneden. Dat is onzinnig natuurlijk. Hun bezwaar is dan niet zo zeer dat spoor, maar het vredesproces an sich waar ze problemen mee hebben. İmmers vrede impliceert betere banden van azeris turken en armenen waardoor Iran minder invloed heeft. Zelfde reden waarom de Russen geen vrede willen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210591636
Nah... :r
twitter


Hier het interview

twitter
Heel veel sambal
pi_210591720
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 13:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gast who cares. Er wonen nu Armeniërs binnen het Armeense grondgebied.

Als je door Noord-West Frankrijk rijdt zie je allemaal Vlaamse namen omdat dit historisch Vlaams gebied betreft. Moeten wij dit ook gaan opeisen als Nederlands (of Belgisch) gebied?

NK mag best één en ander over gezegd worden en Azerbeidzjan heeft best een goede claim op dat gebied, maar laat ze het daarbij houden.
Als jij niks erom geeft dan praat er ook niet over aub.
pi_210591818
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210591837
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 14:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ze worden ook niet afgesneden. Dat is onzinnig natuurlijk. Hun bezwaar is dan niet zo zeer dat spoor, maar het vredesproces an sich waar ze problemen mee hebben. İmmers vrede impliceert betere banden van azeris turken en armenen waardoor Iran minder invloed heeft. Zelfde reden waarom de Russen geen vrede willen.
Ze worden wel afgesneden. Dat is ook gelijk de reden waarom Iran zijn militaire macht wil inzetten als Azerbaijan dreigt verder uit te breiden.

Bij komst van een corridor wordt er een rechtstreekse lijn getrokken tussen Turkije en rest van Turkse wereld + China. Gaspijpleidingen en allerlei andere economische voordelen zullen eruit getrokken worden. Iran verliest hiermee zijn geopolitieke invloed, oftewel zijn directe link naar Europa. Bij een corridor zal Iran toestemming moeten vragen aan Turkije en Rusland om Europa via die route te bereiken. Daar staan ze natuurlijk niet op te wachten.

Dus A; Iran wil absoluut niet dat Turkije zijn geopolitieke macht uitbreidt
B: wil voorkomen dat zijn route naar Europa geblokkeerd wordt

Dit zijn natuurlijk voldoende argumenten voor Iran om militair in te grijpen. Natuurlijk met grote consequenties...
  zondag 10 september 2023 @ 15:33:04 #123
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210591847
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:20 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Als jij niks erom geeft dan praat er ook niet over aub.
Ik bepaal zelf wat ik erom geef en waar ik over praat.

Ik ben in beide landen geweest. Jij?
pi_210591859
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:20 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Als jij niks erom geeft dan praat er ook niet over aub.
Hij geeft alleen om claims wanneer het Armeense claims zijn. İn de 2020 oorlog zat hij te propageren dat armenen een goede claim hadden op de regio vanwege 2000 jaar oude geschiedenis. Nu roept ie dat historische claims niet belangrijk zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210591867
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ze worden wel afgesneden. Dat is ook gelijk de reden waarom Iran zijn militaire macht wil inzetten als Azerbaijan dreigt verder uit te breiden.

Bij komst van een corridor wordt er een rechtstreekse lijn getrokken tussen Turkije en rest van Turkse wereld + China. Gaspijpleidingen en allerlei andere economische voordelen zullen eruit getrokken worden. Iran verliest hiermee zijn geopolitieke invloed, oftewel zijn directe link naar Europa. Bij een corridor zal Iran toestemming moeten vragen aan Turkije en Rusland om Europa via die route te bereiken. Daar staan ze natuurlijk niet op te wachten.

Dus A; Iran wil absoluut niet dat Turkije zijn geopolitieke macht uitbreidt
B: wil voorkomen dat zijn route naar Europa geblokkeerd wordt

Dit zijn natuurlijk voldoende argumenten voor Iran om militair in te grijpen. Natuurlijk met grote consequenties...
Een pijpleiding, een weg, een treinspoor aanleggen is geen afsnijden. Afsnijden impliceert dat Iran niet in Armenië zou komen. Dat is kolder.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210591889
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 15:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik bepaal zelf wat ik erom geef en waar ik over praat.

Ik ben in beide landen geweest. Jij?
Je zegt zelf who cares? Blijf dan ook erbuiten.
pi_210591894
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:36 schreef Slayage het volgende:

[..]
Een pijpleiding, een weg, een treinspoor aanleggen is geen afsnijden. Afsnijden impliceert dat Iran niet in Armenië zou komen. Dat is kolder.
Dat gebied komt onder controle van Turkije en Rusland te vallen. Daar gaat het om. Ook al valt het onder Armeens grondgebied. Zo werken verdragen nou eenmaal.
  zondag 10 september 2023 @ 15:40:14 #128
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210591902
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je zegt zelf who cares? Blijf dan ook erbuiten.
Dat bepaal ik zelf wel. En de who cares sloeg op jouw gebral over grondgebied binnen de grenzen van Armenië.
  zondag 10 september 2023 @ 15:43:01 #129
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210591931
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:34 schreef Slayage het volgende:

[..]
Hij geeft alleen om claims wanneer het Armeense claims zijn. İn de 2020 oorlog zat hij te propageren dat armenen een goede claim hadden op de regio vanwege 2000 jaar oude geschiedenis. Nu roept ie dat historische claims niet belangrijk zijn.
Zowel Armenië als Azerbeidzjan hebben best een claim op die regio. Ik was tegen het gebruik van geweld door Azerbeidzjan om die claim kracht bij te zetten. Net als dat ik ook tegen het gebruik van geweld van Armenië zou zijn om het weer terug te veroveren.

Maar goed, jij wil kennelijk dat ik Turken en Turkse volkeren haat ofzo. Simpleton die je bent.
pi_210591951
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat bepaal ik zelf wel. En de who cares sloeg op jouw gebral over grondgebied binnen de grenzen van Armenië.
Blijkbaar geef je er wel om anders voel je je niet aangesproken. Het zijn niet mijn woorden maar de woorden van Aliyev. Sta ik achter zijn woorden? Zeker.
pi_210591956
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 15:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zowel Armenië als Azerbeidzjan hebben best een claim op die regio. Ik was tegen het gebruik van geweld door Azerbeidzjan om die claim kracht bij te zetten. Net als dat ik ook tegen het gebruik van geweld van Armenië zou zijn om het weer terug te veroveren.

Maar goed, jij wil kennelijk dat ik Turken en Turkse volkeren haat ofzo. Simpleton die je bent.
Die haat heb jij ook.
  zondag 10 september 2023 @ 15:47:13 #132
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210591973
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Blijkbaar geef je er wel om anders voel je je niet aangesproken. Het zijn niet mijn woorden maar de woorden van Aliyev. Sta ik achter zijn woorden? Zeker.
Natuurlijk sta je achter zijn woorden. Je neemt overigens ook zijn autocratische gedrag over door mij uit dit topic te willen weren.
  zondag 10 september 2023 @ 15:48:44 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210591986
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Die haat heb jij ook.
Prima. Dan haat ik Turken en Turkse volkeren. Ben je nu tevreden?
  maandag 11 september 2023 @ 09:26:42 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210599618
Je had beter de 2e tweet kunnen gebruiken, dan heb je de 1e er ook gelijk bij :P
Wel interessant idd dat Iraanse troepen mee gaan vechten aan de zijde van Armenie

Er komen flink wat oorlogen aan, waarschijnlijk nadat Rusland definitief verloren heeft dus ergens in de 2025~27 periode
• Azerbaijan met Turkije en Israel tegen Armenia en Iran
• China vs Taiwan en bondgenoten
• Egypte vs Ethiopie

==========================================
Beide partijen zijn flink wapens aan het inslaan
==========================================
This is one of the reasons why Tehran, in order to strengthen Armenia, lobbied for its purchase of Indian weaponry worth a quarter of a billion dollars. According to the Kuwaiti newspaper Al-Jarida, Russia, Iran, and India have reportedly transferred a substantial amount of high-quality weapons and military equipment to Armenia in the past month.

An unnamed source within the special unit of the IRGC, Sepah-e-Qods, confirmed to Al-Jarida that it includes drones, tracked vehicles for troop transport, ground-to-ground and ground-to-air missiles, as well as radar systems of Russian and Indian origin. According to the source, "these actions are aimed at creating a balance of power to deter Azerbaijan, Turkey, and Israel from occupying the Syunik region of Armenia." He explained that "intelligence received by Moscow and Tehran" confirms that the Azerbaijanis plan to cut off overland communication between Russia, Armenia, Iran, and India.

The source revealed that Iran's Supreme Leader, Ayatollah Khamenei, personally issued orders to prevent this, "even if it requires the intervention of Iranian armed forces to support Armenia in case it becomes unable to resist." According to the source, Iran's General Staff of the Armed Forces received permission from Khamenei to train Iranian Armenians and deploy them for military service in Yerevan. It is being reported that "the IRGC began training Armenian Iranians to operate Iranian military drones a year ago because they could quickly grasp their operational software due to their knowledge of the Persian language, in contrast to the difficulties encountered during the training of Russian personnel."

In the event of an armed conflict in the South Caucasus involving Armenia, Iran and Russia would likely become involved. This is possibly why Azerbaijan has increased its purchases of Israeli weaponry in recent months.


twitter


quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Slayage het volgende:

[..]
Deze corridor zat in de deal tussen Armenië en Azerbeidzjan dat gesloten werd in 2020 aan het einde van de oorlog. En het is dus iets wat Iran ziet als "een project van zionisten en Navo". Dus dat zal de reden zijn dat Iran Armenië "bedreigt", zoals ik eerder zei.

"This move aims to prevent Azerbaijan and Turkey from establishing the Zangezur transportation corridor. Iran considers this corridor, referred to as the "project of Zionists and NATO," to be one of the alternative routes from the East to Europe that bypasses Russia. In Iran's view, this corridor would cut off Iran from Armenia, thus disrupting a key channel for covert shipments both to and from the Islamic Republic."

[ twitter ]


[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 11-09-2023 09:42:00 ]
pi_210599664
Waarom wordt Armenie eigenlijk beschermd door iran? Armenie is vooral een christelijk land?

De complexe relatie tussen azerbeidjzan en Turkije snap ik ergens, dat ligt aan de moeilijke geschiedenis met Armenie.

Armenie is een van de weinige democratieen in die regio. Azerbeidjzan is een dictatuur / autocratie.
Dus waarom zou Iran Armenie helpen, of is het omdat Rusland niet bij machte is om dit te doen?
pi_210599846
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 09:32 schreef Korenfok het volgende:
Waarom wordt Armenie eigenlijk beschermd door iran? Armenie is vooral een christelijk land?

De complexe relatie tussen azerbeidjzan en Turkije snap ik ergens, dat ligt aan de moeilijke geschiedenis met Armenie.

Armenie is een van de weinige democratieen in die regio. Azerbeidjzan is een dictatuur / autocratie.
Dus waarom zou Iran Armenie helpen, of is het omdat Rusland niet bij machte is om dit te doen?
Een van de redenen zou kunnen zijn dat iran heel veel azeris heeft in het noorden en dat als bedreiging ervaart
pi_210601727
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210601896
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 09:32 schreef Korenfok het volgende:
Waarom wordt Armenie eigenlijk beschermd door iran? Armenie is vooral een christelijk land?

De complexe relatie tussen azerbeidjzan en Turkije snap ik ergens, dat ligt aan de moeilijke geschiedenis met Armenie.

Armenie is een van de weinige democratieen in die regio. Azerbeidjzan is een dictatuur / autocratie.
Dus waarom zou Iran Armenie helpen, of is het omdat Rusland niet bij machte is om dit te doen?
Zoals eerder aangegeven is de Azerbaijaanse factor binnen Iran een belangrijk onderdeel. Ook ziet Iran Azerbaycan als historisch Iraanse grondgebied, wat feitelijk correct is. Het waren de Russen die de toenmalige Iraanse machthebbers uit het gebied hebben verdreven.
Zoals je stelt hebben zowel de Turken als Azerbaijanis een lastige relatie met Armenië Dit zorgt ervoor dat de Turken en azeris logischerwijs bepaalde gezamenlijke belangen hebben.
Het is alweer vele eeuwen terug dat de Iraniërs en Turken oorlog hebben gevoerd, omdat ze elkaar in balans houden en ze eigenlijk niet in staat zijn geweest om de ander te onderwerpen. Het feit dat Azerbaycan tegenwoordig rijk is met olie en gas en aanschuurt tegen Turkije, bedreigt de balans tussen Turkije en Iran te verstoren. Tel daar ook nog bij op dat Azerbaycan goede banden heeft met Israël en dan is het helemaal niet zo gek dat er bij de Iraniërs alarmbellen afgaan.
Als je stelt dat de vijand van mijn vijand mijn vriend is, is het daarom niet zo gek dat Armenië en Iran in elkaar een bondgenoot zien in den regio waar ze geen/nauwelijks natuurlijke bondgenoten hebben. Hoewel je kan beargumenteren dat Iran tegenwoordig dankzij de Amerikanen vazalstaten heeft in de regio, namelijk Irak en syire. Daarnaast ligt Armenië op een belangrijke land corridor tussen Iran en Rusland, waardoor dus die zangezour corridor zo gevoelig ligt bij Iran.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210602072
Iran is desperate ;(

Iranian Foreign Ministry Spokesperson Nasser Kenani: (US-Armenia joint exercise)

US forces have never sought to provide security. Everywhere they have gone they have caused instability and security problems.

The problems in the region must be solved by the countries of the region. We see the presence of extra-regional forces in the region as contrary to stability and security.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210604300
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210605468
"Backstabbing ungrateful Armenians"

-russians probably

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210605555
De Hongaren doen voor de verandering iets verstandigs

🇦🇿🇭🇺FM Szijjártó: Hungary will participate in the reconstruction of the Karabakh region starting next year, with a consortium of major Hungarian construction companies involved in rebuilding Soltanli. The Azerbaijani government has approved the plans, and some contracts have already been signed. This initiative was highlighted during a press conference held by FM Szijjártó, and Azerbaijan's Economic Minister, Mikayıl Cabbarov. They also discussed improvements in energy security and increased gas transportation from Azerbaijan to Hungary. Additionally, Szijjártó called for EU support in expanding the gas transport infrastructure capacity to allow for increased gas imports from Azerbaijan to Central European countries. The trade relationship between Hungary and Azerbaijan has been growing significantly, with record-breaking exports in the first half of the year, especially in energy-related sectors. Szijjártó emphasized the long-standing and mutually beneficial relationship between the two countries, dating back to 2010 when Hungary started building connections with Azerbaijan, even before it was widely recognized in Western Europe.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210605595
Een familielid gaat binnenkort naar Armenië (Yerevan met dagtrip naar Tatev), zie ik diegene nog terug met kerst? ;(
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:35:33 #144
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210609828
Naast de 250 miljoen aan wapens die Iran recentelijk van India heeft aangeschaft zijn er nu miljarden meer beschikbaar

https://www.msn.com/nl-nl(...)enenruil/ar-AA1gA0Gc
VS geven Iran bevroren miljarden terug in kader van gevangenenruil
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:18:49 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210611649
Jep, nadat Azerbaijan een corridor door Armenie krijgt is de kans groot dat een grote groep Azeri's in Iran zich gaat afscheiden om zich bij Azerbaijan aan te sluiten. Alleen al om die reden zal Iran meedoen in de toekomstige oorlog

==============

YT comments:
- Iran is concerned about Azerbaijan getting bigger considering there's a significant minority of Azeri's living in Iran that could eventually demand to be unified with Azerbaijan like Azerbaijan now claims Qarabag.
- Armenia has received/bought weapons from other powers as well like India, France and Greece. It's not clear how much support they would be willing to offer as they all have their own interests in the region.
- Azerbaijan could potentially count on the help of Israel as well considering their alliance with Azerbaijan and their interests in keeping Iran down.
- Azerbaijan is a major trade link between China and Europe as further north through Russia and Iran is not possible due to sanctions. Azerbaijan is an alternative gas and oil provider for Europe. Azerbaijan and the Caspian Sea are also a vital trade link between Russia and Iran/India. A conflict could severely complicate that or make it impossible.
- Ukraine might profit indirectly as Iran would no longer be able to provide Russia with (as much) support as it is currently doing.

[ Bericht 28% gewijzigd door slashdotter3 op 12-09-2023 13:23:52 ]
pi_210613016
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Een familielid gaat binnenkort naar Armenië (Yerevan met dagtrip naar Tatev), zie ik diegene nog terug met kerst? ;(
İs hij dienstplichtig?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210613604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 14:10 schreef Slayage het volgende:

[..]
İs hij dienstplichtig?
Is een vrouw (niet Armeens), gaat op vakantie daar. Niet dat ik ineens voor m'n neefjes moet zorgen
pi_210614851
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2023 15:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Is een vrouw (niet Armeens), gaat op vakantie daar. Niet dat ik ineens voor m'n neefjes moet zorgen
İk denk dat jij je geen zorgen hoef te maken :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 12 september 2023 @ 22:55:29 #149
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210618763
Ik stel voor dat beide partijen naar de rijdende rechter gaan. Wat hij erover zegt zal de uitkomst zijn waaraan beide partijen beloven zich te conformeren. Mocht dat proces staken, kunnen ze altijd nog een kop of munt doen.
  dinsdag 12 september 2023 @ 23:18:28 #150
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210618966
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2023 15:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Is een vrouw (niet Armeens), gaat op vakantie daar. Niet dat ik ineens voor m'n neefjes moet zorgen
Waarom zou je in deze omstandigheden naar Armenië gaan als je er niks te zoeken het :D
  dinsdag 12 september 2023 @ 23:23:35 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210619006
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 23:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Waarom zou je in deze omstandigheden naar Armenië gaan als je er niks te zoeken het :D
In Yerevan of in de bergen die niet direct aan Azerbeidzjan grenzen zal je er niet heel veel van merken.
  dinsdag 12 september 2023 @ 23:58:34 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210623392
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 23:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Waarom zou je in deze omstandigheden naar Armenië gaan als je er niks te zoeken het :D
Lijkt me een familie bezoek vakantie
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210623463
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:55 schreef Richestorags het volgende:
Ik stel voor dat beide partijen naar de rijdende rechter gaan. Wat hij erover zegt zal de uitkomst zijn waaraan beide partijen beloven zich te conformeren. Mocht dat proces staken, kunnen ze altijd nog een kop of munt doen.
Dat wordt het kadaster uitnodigen dan.

Overigens ergens wel opvallend dat deze hele kwestie in 199 op de middelbare school al als explosief beschouwd werd. En het nog steeds niet echt opgelost is.

Ik zie hier ook niet echt een gulden middenweg. Puur economisch en qua energiezekerheid zou ik als EU Azerbijan steunen maar anderzijds nog een despoot erbij is niet handig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210623775
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210626535
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 14 september 2023 @ 07:07:40 #157
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210629864
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 14:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat wordt het kadaster uitnodigen dan.

Overigens ergens wel opvallend dat deze hele kwestie in 199 op de middelbare school al als explosief beschouwd werd. En het nog steeds niet echt opgelost is.

Ik zie hier ook niet echt een gulden middenweg. Puur economisch en qua energiezekerheid zou ik als EU Azerbijan steunen maar anderzijds nog een despoot erbij is niet handig.
Het is ook vooral de vraag wat er met de Armeniërs gaat gebeuren die daar wonen als het in zijn geheel bij Azerbeidzjan komt. Eigenlijk is het goed te vergelijken met Kosovo als het straks aan Azerbeidzjan toebehoort of een autonome regio binnen Azerbeidzjan wordt:

Twee volken die elkaar haten, het land behoorde eerst toe aan het ene volk, dan aan het andere en dan weer aan het andere, moslim-christen verschil en samenleven kan alleen door (beschermde) enclaves en nog gaat het regelmatig fout.

De wereld zou er verstandig aan doen soldaten in het gebied te houden na een eventueel pact tussen Armenië en Azerbeidzjan.
pi_210630042
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 09:26 schreef slashdotter3 het volgende:
• Egypte vs Ethiopie
Dit wordt waarschijnlijk de eerste oorlog om drinkwater en dat wordt waarschijnlijk ook de grootste oorlog wat de mensheid ooit heeft gekend....oorlog om drinkwater gezien dat steeds schaarser wordt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 14 september 2023 @ 08:26:56 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210630227
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2023 07:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit wordt waarschijnlijk de eerste oorlog om drinkwater en dat wordt waarschijnlijk ook de grootste oorlog wat de mensheid ooit heeft gekend....oorlog om drinkwater gezien dat steeds schaarser wordt.
Niet zozeer drinkwater, zoet water ten behoeve van landbouw.

Ook meteen een interessant vraagstuk: kan water als eigendom worden beschouwd en heeft een bovenstrooms land het recht dit te claimen als haar eigendom? Of is might right?

Egypte aan de andere kant is natuurlijk een voorbeeld pur sang van onverantwoordelijk bestuur. Er wonen inmiddels 110+ miljoen mensen op een gebied dat amper groter is dan Nederland. 95% van de 1 miljoen vierkante kilometer die Egypte telt is praktisch onbewoonbaar.

In 1900 woonden er 10 miljoen mensen, in 1960 woonden er nog 27 miljoen mensen en in 2050 worden er 160 miljoen verwacht. Ze blijven maar doorfokken en religie en cultuur maakt een gesprek hierover natuurlijk onmogelijk. Tegelijkertijd is hun landbouwvoorziening niet autonoom, ondanks intensivering en automatisering. Daarom lijden ze ook sterk aan de Oekraïne oorlog.

Andere mogelijke conflicthaarden voor wat betreft zoet water zijn de Volta regio in West-Afrika (nu al slepend), de Eufraat/Tigris landen, de Centraal-Aziatische ex-Sovjet republieken (zijn al borderclashes geweest), Afghanistan en Iran (is nu al hot) en India en Pakistan. Er zullen er vast nog meer zijn.

Ik vraag me overigens af wat de speelruimte is bij een conflict voor Egypte. Het is een Arabisch leger (dus corrupt en meer sterk op papier), Ethiopië schaft veel luchtverdedigingssystemen voor rond de dam aan, Sudan ligt in puin en lijkt niet per se aan de kant van Egypte te staan dus het is de vraag of ze daarlangs mogen vliegen. Over land lijkt me logistiek al helemaal onmogelijk met de 1000+ km die ertussen zit. Even los van het feit dat Egypte waarschijnlijk internationaal onder sancties komt en i.t.t. Rusland kunnen ze dat veel minder goed opvangen.

Daarnaast heeft Israël sterke banden met Ethiopië maar het is wel de vraag of Israël deze wil inzetten als dit een mogelijk conflict met de Arabische wereld en specifiek opnieuw met Egypte betekent.

[ Bericht 17% gewijzigd door Richestorags op 14-09-2023 08:32:19 ]
pi_210630250
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 08:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet zozeer drinkwater, zoet water ten behoeve van landbouw.

Ook meteen een interessant vraagstuk: kan water als eigendom worden beschouwd en heeft een bovenstrooms land het recht dit te claimen als haar eigendom? Of is might right?

Egypte aan de andere kant is natuurlijk een voorbeeld pur sang van onverantwoordelijk bestuur. Er wonen inmiddels 110+ miljoen mensen op een gebied dat amper groter is dan Nederland. 95% van de 1 miljoen vierkante kilometer die Egypte telt is praktisch onbewoonbaar.

In 1900 woonden er 10 miljoen mensen, in 1960 woonden er nog 27 miljoen mensen en in 2050 worden er 160 miljoen verwacht. Ze blijven maar doorfokken en religie en cultuur maakt een gesprek hierover natuurlijk onmogelijk. Tegelijkertijd is hun landbouwvoorziening niet autonoom, ondanks intensivering en automatisering. Daarom lijden ze ook sterk aan de Oekraïne oorlog.

Andere mogelijke conflicthaarden voor wat betreft zoet water zijn de Volta regio in West-Afrika (nu al slepend), de Eufraat/Tigris landen, de Centraal-Aziatische ex-Sovjet republieken (zijn al borderclashes geweest), Afghanistan en Iran (is nu al hot) en India en Pakistan. Er zullen er vast nog meer zijn.
Wat dacht je van Nederland. Wij hebben enorme voorraden zoet water en als er wereldwijd tekorten zijn dan zijn er genoeg gekken die hun handen daar aan willen grijpen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_210630435
Azerbajan is islamitisch en Armenië is christelijk. Laat dat de grenzen bepalen.
pi_210631260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 09:09 schreef nomina het volgende:
Azerbajan is islamitisch en Armenië is christelijk. Laat dat de grenzen bepalen.
Dat zou kunnen ware het niet dat het gebied in verschillende decennia al etnisch gezuiverd is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 14 september 2023 @ 11:54:21 #163
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210631879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 09:09 schreef nomina het volgende:
Azerbajan is islamitisch en Armenië is christelijk. Laat dat de grenzen bepalen.
Dat gaat in Kosovo ook niet zonder VN soldaten en de dreiging van nieuwe illegale bombardementen op Servië.
  donderdag 14 september 2023 @ 11:55:49 #164
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210631891
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 10:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zou kunnen ware het niet dat het gebied in verschillende decennia al etnisch gezuiverd is.
Dit ook. Zowel de Armenen als de Azerbeidzjanen hebben gedurende hun conflicten meerdere zuiveringen uitgevoerd en daarvoor was er natuurlijk nog de zowel door Turkije als Azerbeidzjan niet erkende Armeense genocide. De Kaukasus is net als de Balkan een multireligeus en etnisch kruidvat.
pi_210632245
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210632820
quote:
Dat is niet handig van hem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210633172
twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210633402
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210633598
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210647511
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210671176
Rode Kruis kan eindelijk Nagorno-Karabach weer in met hulpkonvooi
https://nos.nl/l/2490900

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210674321
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210674733
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210681903
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210682671
Azerbeidzjan begint aanval op Armeense enclave Nagorno-Karabach
https://nos.nl/artikel/24(...)ave-nagorno-karabach
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210682672
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210682718
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:25 schreef Aether het volgende:
Azerbeidzjan begint aanval op Armeense enclave Nagorno-Karabach
https://nos.nl/artikel/24(...)ave-nagorno-karabach
Ben benieuwd wat de Russen gaan doen (of beter gezegd, kúnnen doen), aangezien zowel Rusland als Armenië bij het CTSO ( :') ) zitten.
pi_210682755
Nóg meer oorlog...

Amerika has joined the chat..
pi_210682760
Als inderdaad blijkt dat dit het begin is van een grotere operatie van de Azeris was de trigger het incident met de mijn. Maar het zat er ook aan te komen, omdat er geen hoop meer was op een definitieve deal.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210682807
Thread

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 13:40:35 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210682876
Armenië lijkt zijn handen van Nagorno-Karabach af te trekken.
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210682945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:40 schreef Perrin het volgende:
Armenië lijkt zijn handen van Nagorno-Karabach af te trekken.
[ twitter ]
Pashinyan gooit de NK Armeniërs voor de bus?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210682959
twitter

Dat wordt dadelijk nog een gekke coalitie: Armenie - USA - Iran

[ Bericht 2% gewijzigd door Houtenbeen op 19-09-2023 14:22:57 ]
  dinsdag 19 september 2023 @ 13:48:01 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210682966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Pashinyan gooit de NK Armeniërs voor de bus?
Ja daar lijkt het wel op..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210682983
Pashinyan heeft tot op heden ook niks van zich laten horen

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210682988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt dadelijke nog een gekke coalitie: Armenie - USA - Iran
Goede garp
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210683044
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210683069
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210683075
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2023 10:31 schreef Aether het volgende:
Rode Kruis kan eindelijk Nagorno-Karabach weer in met hulpkonvooi
https://nos.nl/l/2490900

[ afbeelding ]
Dat heeft niet lang geduurd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210683134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt dadelijke nog een gekke coalitie: Armenie - USA - Iran
Nope maar dat zal de Azeri's wel tegenhouden om verder op te rukken dan de enclave.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:21:02 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:24:30 #192
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:25:12 #193
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:25:50 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210683361
Ah daar is Pashinyan:
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210683423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:25 schreef Perrin het volgende:
Ah daar is Pashinyan:
[ twitter ]
Die enclave wordt dus niet meer verdedigd tenzij de Russen iets gaan ondernemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:33:46 #196
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210683439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die enclave wordt dus niet meer verdedigd tenzij de Russen iets gaan ondernemen.
Yup, de etnische Armenen in de enclave zijn de pineut.

Medvedev lacht Pashinyan ook alvast uit:
twitter


quote:
Op een dag zei een van mijn collega's uit een broederlijk land tegen mij: "Nou, ik ben een vreemde voor jou, je accepteert mij niet." Ik antwoordde wat ik moest doen: "We zullen niet oordelen op basis van biografie, maar op basis van daden." Toen verloor hij de oorlog, maar bleef vreemd genoeg op zijn plaats. Toen besloot hij Rusland de schuld te geven van zijn middelmatige nederlaag. Toen gaf hij een deel van het grondgebied van zijn land op. Toen besloot hij met de NAVO te flirten, en zijn vrouw ging uitdagend met koekjes naar onze vijanden.
Raad eens welk lot hem te wachten staat...
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:41:58 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210683534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:25 schreef Perrin het volgende:
Ah daar is Pashinyan:
[ twitter ]
Nu dus officieel pashinyan gooit de NK Armeniërs onder de bus. Waarschijnlijk is hij tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk was om tot een deal te komen, waarmee de NK Armeniërs content zouden zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:44:03 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210683584
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210683633
Walgelijk. Azerbeidzjan moet hier voor boeten. Al die Turkische mensen in dat gebied rusten niet voordat alle Armeniërs van de kaart geveegd zijn net zoals dat alle Israëliers alle Palestijnen genocidaal uitgemoord willen hebben. Mijn hart breekt
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_210683659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:25 schreef Aether het volgende:
Azerbeidzjan begint aanval op Armeense enclave Nagorno-Karabach
https://nos.nl/artikel/24(...)ave-nagorno-karabach
[Putin modus aan]




[/Putin modus uit]
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:57:16 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210683679
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:51 schreef Nexum het volgende:
Walgelijk. Azerbeidzjan moet hier voor boeten. Al die Turkische mensen in dat gebied rusten niet voordat alle Armeniërs van de kaart geveegd zijn net zoals dat alle Israëliers alle Palestijnen genocidaal uitgemoord willen hebben. Mijn hart breekt
Er is niemand die de Armenen in dat gebied gaat helpen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210683688
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is niemand die de Armenen in dat gebied gaat helpen.
Dat weet ik. Ik zie Armenië het gebied ook wel opgeven eerlijk gezegd. Maar de vraag is dan of Azerbeidzjan het daarbij laat of meer grondgebied gaat opeisen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:01:37 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210683708
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat weet ik. Ik zie Armenië het gebied ook wel opgeven eerlijk gezegd. Maar de vraag is dan of Azerbeidzjan het daarbij laat of meer grondgebied gaat opeisen.
Ik neem aan dat ze het erbij laten.. Een bredere oorlog gaat wel degelijk een boel extra ellende veroorzaken. Bovendien forceer je dan Rusland en Iran om in te grijpen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210683726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:44 schreef slashdotter3 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/LORA_(missile)
Warhead 570 kg high explosive, bomblets or high speed penetrator warhead
Operational range 90 to 430 km

[ twitter ]
Die heeft NL toch ook gekocht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210683751
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat weet ik. Ik zie Armenië het gebied ook wel opgeven eerlijk gezegd. Maar de vraag is dan of Azerbeidzjan het daarbij laat of meer grondgebied gaat opeisen.
Laten het erbij. Ik gok dat die oefening van VS soldaten ook een signaal was om niet verder te gaan.
Plus ze hebben veel Israëlische wapens en de VS heeft vaak nogal wat in de pap te brokkelen wanneer het om de export en het gebruik van die wapen gaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:17:30 #208
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210683856
De Turken zien hun kans schoon om de genocide af te ronden in de schaduw van het conflict in Oekraine.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 15:21:50 #209
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210683899
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210684072
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is niemand die de Armenen in dat gebied gaat helpen.
Nee want dan worden de Turken boos.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:37:14 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210684092
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat weet ik. Ik zie Armenië het gebied ook wel opgeven eerlijk gezegd. Maar de vraag is dan of Azerbeidzjan het daarbij laat of meer grondgebied gaat opeisen.
Ze willen iig nog een landbrug naar het stukje Azerbeidzjan dat achter Armenia zit
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:38:03 #212
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210684108
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:51 schreef Nexum het volgende:
Walgelijk. Azerbeidzjan moet hier voor boeten. Al die Turkische mensen in dat gebied rusten niet voordat alle Armeniërs van de kaart geveegd zijn net zoals dat alle Israëliers alle Palestijnen genocidaal uitgemoord willen hebben. Mijn hart breekt
Als je Palestijnen en Israëliërs omdraait, dan klopt dat helaas inderdaad.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210684114
Kennelijk heeft de spike atgm ook een camera

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:46:31 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684201
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ze willen iig nog een landbrug naar het stukje Azerbeidzjan dat achter Armenia zit
Daar zou Erdogan ook heel blij mee zijn..

https://en.wikipedia.org/wiki/Zangezur_corridor
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210684212
Met of zonder Russische backing is een coup zeker niet ondenkbaar
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:50:47 #217
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210684240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:38 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk heeft de spike atgm ook een camera

[ twitter ]
Jep, de Spike is de meest advanced atgm ter wereld, beter dan de Javelin.

Doe maar luxe hoor, een peperdure Spike inzetten terwijl ze hetzelfde konden doen met goedkopere artillery of een missile vanaf een drone gelanceerd.
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:52:33 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210684254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:47 schreef Slayage het volgende:
Met of zonder Russische backing is een coup zeker niet ondenkbaar [ twitter ]
Wat moet die coup bewerkstelligen? Wie heeft daar voordeel bij :?
pi_210684258
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:54:04 #220
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210684266
In de 2020 oorlog werden ze afgemaakt en enkel gered door tussenkomst van Rusland

==================

Here's a brief overview of how the 2020 Nagorno-Karabakh conflict ended:

Fighting broke out in late September 2020 between Azerbaijani and ethnic Armenian forces over the disputed Nagorno-Karabakh territory.

Armenia and the mainly ethnic Armenian forces controlling Nagorno-Karabakh had fought a war in the 1990s, resulting in an Armenian-held security zone around the territory.

In the 2020 conflict, Azerbaijan made major advances with support from Turkey, regaining control of significant territory that had been held by Armenia/Nagorno-Karabakh forces for decades.

By early November, Azerbaijani forces had captured the strategically important city of Shusha and were advancing towards the region's largest city, Stepanakert.

Facing the risk of losing all of Nagorno-Karabakh, Armenia agreed to a Russia-brokered ceasefire deal on November 9th, 2020.

The ceasefire agreement ended active hostilities and resulted in significant territorial losses for Armenia. Azerbaijan regained control of parts of Nagorno-Karabakh as well as surrounding territories held by Armenia.

Russian peacekeepers were deployed to the Lachin corridor connecting Nagorno-Karabakh to Armenia to oversee the ceasefire.

The six-week war represented a decisive military victory for Azerbaijan in reclaiming land lost in the earlier conflict.

So in summary, the 2020 Nagorno-Karabakh war ended with a ceasefire agreement giving Azerbaijan control over significant Armenian-held territories.
twitter


[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 19-09-2023 16:20:05 ]
pi_210684275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wat moet die coup bewerkstelligen? Wie heeft daar voordeel bij :?
Pashinyan weg. Rusland en alle pashinyan haters in Armenië/NK.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:58:46 #222
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684307
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wat moet die coup bewerkstelligen? Wie heeft daar voordeel bij :?
Rusland zou vast graag een soort Wit-Rusland op de plek van Armenië willen, lekker strategisch gelegen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210684320
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Pashinyan gooit de NK Armeniërs voor de bus?
Ze kunnen niks anders.

De Lachin corridor is dicht.
Als ze proberen te helpen is dat een directe oorlogsverklaring aan Azerbeidzjan.
pi_210684375
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:51 schreef Nexum het volgende:
Walgelijk. Azerbeidzjan moet hier voor boeten. Al die Turkische mensen in dat gebied rusten niet voordat alle Armeniërs van de kaart geveegd zijn net zoals dat alle Israëliers alle Palestijnen genocidaal uitgemoord willen hebben. Mijn hart breekt
Het is Armenië die heel Karabakh en Armenië etnisch gezuiverd heeft van 800.000 Azerbeidzjanen met de hulp van Rusland. Het was een totale genocide. Alle 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden zijn compleet vernietigd.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:06:51 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684383
De TB2's gaan weer tekeer zo te zien:
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:11:16 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684434
Ah kijk, de Russen stoken het vuurtje zo te zien op:
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:16:00 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684489
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210684526
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:53 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Armenië heeft twee realistische opties.

1. Het staakt-het-vuren verdrag van 2020 volledig implementeren. Dit houdt in dat er een Zangezur corridor komt en dat alle Armeense wapens en soldaten uit Karabakh worden teruggetrokken.

2. Niks doen en accepteren dat Azerbeidzjan heel Karabakh inlijft.
pi_210684540
Dit is wel een probleem voor rusland, Armenie zit bij het russische 'navo' csto, dus zou rusland in moeten grijpen om enigszins dat verbond stand te laten houden. Alleen gaat het lastig worden voor rusland om steun te bieden nu dat oekraine zo slecht verloopt. Ze kunnen feitelijk alleen iran aansporen om te helpen, maar in hoeverre zijn die daar toe bereid?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 16:20:52 #230
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210684541
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:16 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Dat kan geregeld worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210684553
Het lijkt erop dat er toch gesproken gaat worden.

twitter
pi_210684578
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:16 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Weet je wat nu de grap is, stel dat de Navo dat daadwerkelijk doet en troepen Armenië invliegt om het te beschermen. Dat we dan datzelfde uur nog te horen krijgen dat de Navo uitbreidt en Rusland aan het bedreigen is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:29:42 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:21 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat er toch gesproken gaat worden.

[ twitter ]
Armenië heeft niet echt een onderhandelingspositie om jaloers op te zijn. Die zullen forse concessies moeten maken..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210684619
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:51 schreef Nexum het volgende:
Al die Turkische mensen in dat gebied rusten niet voordat alle Armeniërs van de kaart geveegd zijn
Bron onderzoek?
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 16:30:06 #235
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210684621
twitter


Zo, wat een lekker betrouwbaar volk is het toch.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210684625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:11 schreef Perrin het volgende:
Ah kijk, de Russen stoken het vuurtje zo te zien op:[ twitter ]
Haha, dat is een boude claim op basis van een tweet en een filmpje van tien seconden. In tegenstelling tot wat sommigen denken, zit Rusland niet overal achter. De etnische spanningen tussen Armenië en Azerbeidzjan zijn niet van gisteren. En Rusland is over het algemeen meer pro-Armenië dan pro-Azerbeidzjan.

Reken er maar op dat de Russen hun handen vol hebben met Oekraïne. Sterker nog, dit conflict is ook mede weer opgelaaid doordat de Russen zich min of meer hebben teruggetrokken als vredesmacht in de regio.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:30:25 #237
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Weet je wat nu de grap is, stel dat de Navo dat daadwerkelijk doet en troepen Armenië invliegt om het te beschermen. Dat we dan datzelfde uur nog te horen krijgen dat de Navo uitbreidt en Rusland aan het bedreigen is.
Ja natuurlijk. Eindresultaat is wel dat Rusland's invloed daar fors aan het afnemen is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210684628


[ Bericht 100% gewijzigd door Aether op 19-09-2023 16:30:30 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:31:29 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 16:32:01 #240
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210684646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Armenië heeft niet echt een onderhandelingspositie om jaloers op te zijn. Die zullen forse concessies moeten maken..
Dat hoeft niet. Armenië zelf wil wel. De leiding van Nagorno-Karabach heeft wel een probleem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210684651
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Zo, wat een lekker betrouwbaar volk is het toch.
Wie is dit precies? En wat maken deze claims geloofwaardig?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:32:21 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684654
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Zo, wat een lekker betrouwbaar volk is het toch.
Met zulke vrienden..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210684661
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:06 schreef polderturk het volgende:

[..]
Het is Armenië die heel Karabakh en Armenië etnisch gezuiverd heeft van 800.000 Azerbeidzjanen met de hulp van Rusland. Het was een totale genocide. Alle 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden zijn compleet vernietigd.
Typisch dat je die oorlog maar eenzijdig belicht vanuit Azerbeidzjaans perspectief. De Armeense genocide door Turkije was een totale genocide.
De oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjaan ligt genuanceerder. Nagorno-Karabach is inderdaad etnisch gezuiverd door Armenië. Andere gebieden juist andersom. Het grootste deel van de mensen is overigens gevlucht en niet gedood. Maar in die oorlog zijn door beide landen verschrikkelijke oorlogsmisdaden gepleegd.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:33:39 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:32 schreef archito het volgende:

[..]
Typisch dat je die oorlog maar eenzijdig belicht vanuit Azerbeidzjaans perspectief. De Armeense genocide door Turkije was een totale genocide.
De oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjaan ligt genuanceerder. Nagorno-Karabach is inderdaad etnisch gezuiverd door Armenië. Andere gebieden juist andersom. Het grootste deel van de mensen is overigens gevlucht en niet gedood. Maar in die oorlog zijn door beide landen verschrikkelijke oorlogsmisdaden gepleegd.
Ja daar is voor de buitenstaander totaal geen 'good guy' aan te wijzen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210684678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:06 schreef polderturk het volgende:

[..]
Het is Armenië die heel Karabakh en Armenië etnisch gezuiverd heeft van 800.000 Azerbeidzjanen met de hulp van Rusland. Het was een totale genocide. Alle 500 Azerbeidzjaanse dorpen en steden zijn compleet vernietigd.

Er is geen enkel historisch bewijs dat er vanuit de Azeri kant ook genocide heeft plaatsgevonden. Dat is een leugen die Turken is aangeleerd op school om ze in een slachtofferrol te plaatsen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_210684703
Mooi dat Israel, Azerbeidzjan steunt. Geen millimeter ruimte voor de Armeniers die Rusland steunen in hun genocide op de Oekraïners.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 16:38:59 #247
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210684730
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is dit precies? En wat maken deze claims geloofwaardig?
Rusland heeft niets aan vrede in die landen. Die willen overal af en toe oplaaiende conflicten, zodat er geen status-quo blijft en niets zal veranderen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze dan geen rol meer gaan spelen. Dus de Azerbeidzjan nu even helpen en hopen dat Armenië hapt speelt ze in de kaart. Met een beetje geluk komt Armenië wel weer bedelen bij Poetin om hulp. Alles is beter dan permanente vrede in dat gebied.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:41:45 #248
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210684761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland heeft niets aan vrede in die landen. Die willen overal af en toe oplaaiende conflicten, zodat er geen status-quo blijft en niets zal veranderen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze dan geen rol meer gaan spelen. Dus de Azerbeidzjan nu even helpen en hopen dat Armenië hapt speelt ze in de kaart. Met een beetje geluk komt Armenië wel weer bedelen bij Poetin om hulp. Alles is beter dan permanente vrede in dat gebied.
Inmiddels hebben ze daar denk ik ook wel door dat Rusland ze niet bepaald vooruit helpt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210684838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland heeft niets aan vrede in die landen. Die willen overal af en toe oplaaiende conflicten, zodat er geen status-quo blijft en niets zal veranderen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze dan geen rol meer gaan spelen. Dus de Azerbeidzjan nu even helpen en hopen dat Armenië hapt speelt ze in de kaart. Met een beetje geluk komt Armenië wel weer bedelen bij Poetin om hulp. Alles is beter dan permanente vrede in dat gebied.
Heb je hier ook enig bewijs voor of roep je maar wat? Aangezien Rusland de handen vol heeft aan Oekraïne, lijkt het namelijk niet logisch dat zij er gebaat bij zouden zijn dat er elders in de buurt van hun grens ook conflicten zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 17:04:20 #250
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210684981
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je hier ook enig bewijs voor of roep je maar wat? Aangezien Rusland de handen vol heeft aan Oekraïne, lijkt het namelijk niet logisch dat zij er gebaat bij zouden zijn dat er elders in de buurt van hun grens ook conflicten zijn.
Ken je de uitdrukking 'verdeel en heers"?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210685060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ken je de uitdrukking 'verdeel en heers"?
ja, daar maakt Azerbeidzjan nu goed gebruik van, rusland is verdeeld
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210685220
quote:
Klopt maar zijn dit niet de lange afstands raketten voor dat systeem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210685267
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:20 schreef Bensel het volgende:
Dit is wel een probleem voor rusland, Armenie zit bij het russische 'navo' csto, dus zou rusland in moeten grijpen om enigszins dat verbond stand te laten houden.
Armenië zit in csto. Niet NK, dat juridisch Azerbaycan is. Dat is ook het argument dat Rusland drie jaar terug aanvankelijk gebruikte om niet te interveniëren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 17:39:52 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210685287
Mooi artikel

https://www.nrc.nl/nieuws(...)no-karabach-a4174847
De dag die Armeniërs al drie jaar vrezen: Azerbeidzjan opent de aanval op enclave Nagorno-Karabach
Azerbeidzjan zou uit zijn op een etnische zuivering in de enclave Nagorno-Karabach door inwoners uit te hongeren en te verdrijven. Dinsdag opende het de aanval. De in het gebied aanwezige Russische vredesmacht houdt zich afzijdig.
  dinsdag 19 september 2023 @ 17:41:06 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210685300
https://www.nrc.nl/nieuws(...)no-karabach-a4174847
Als reden voor het militair ingrijpen in Karabach wijst Azerbeidzjan naar een voorval dat dinsdagochtend zou hebben plaatsgevonden. Door het ontploffen van een landmijn die volgens Bakoe was neergelegd door „subversieve Armeense troepen” zouden twee burgers om het leven zijn gekomen. Politieagenten die op het voorval afkwamen zouden vervolgens ook op een landmijn zijn gestuit – met nog vier doden tot gevolg.
pi_210685332
NK Armeniërs hadden moeten onderhandelen vanuit een positie van kracht, dus voor de oorlog van 2020. Onderhandelen vlak voordat je overlopen wordt door de vijand impliceert dat je heel veel zal moeten slikken bij een mogelijke deal.

NEW: Azerbaijan is ready to meet Karabakh's Armenian representatives in Yevlakh

"Nevertheless, for the antiterror measures to stop, the illegal Armenian military formations must raise the white flag, all the weapons must be handed over, and the illegal regime must be dissolved.

Otherwise, the antiterror measures will continue until the end."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210685336
quote:
Klopt maar zijn dit niet de lange afstands raketten voor dat systeem.
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je hier ook enig bewijs voor of roep je maar wat? Aangezien Rusland de handen vol heeft aan Oekraïne, lijkt het namelijk niet logisch dat zij er gebaat bij zouden zijn dat er elders in de buurt van hun grens ook conflicten zijn.
Dat is de afgelopen 10 jaar hun modus operandi.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210685344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi artikel

https://www.nrc.nl/nieuws(...)no-karabach-a4174847
De dag die Armeniërs al drie jaar vrezen: Azerbeidzjan opent de aanval op enclave Nagorno-Karabach
Azerbeidzjan zou uit zijn op een etnische zuivering in de enclave Nagorno-Karabach door inwoners uit te hongeren en te verdrijven. Dinsdag opende het de aanval. De in het gebied aanwezige Russische vredesmacht houdt zich afzijdig.
Ieder mens die nog geloofd in rusland als gidsland moet gewoon stemrecht ontnomen worden.

CSTO land wordt genocide op uit gevoerd en rusland doet niks. Waar zijn nu de pro rusland roepers en hoe geweldig rusland is?


Maar Azerbeidjan is een dictatuur dus natuurlijk wil rusland geen parlementaire democratie helpen (Armenenie), dat zou een beetje tegen hun hele politieke beleid gaan.
pi_210685435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:46 schreef Korenfok het volgende:

CSTO land wordt genocide op uit gevoerd en rusland doet niks.

NK is geen csto land...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210685442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:56 schreef Slayage het volgende:

[..]
NK is geen csto land...
Armenie is, en het valt nu onder armeense juristrictie.
pi_210685456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Armenie is, en het valt nu onder armeense juristrictie.
NK valt niet onder Armeense jurisdictie... pashinyan zegt daarom ook "wij hebben geen militairen in NK"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210685480
Het Europese parlement is in de war
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210685491
Dat was snel
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:07:20 #264
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210685548
Goed, Armenië gaat hun historisch grondgebied verliezen, dat is duidelijk. Laten we hopen dat de nieuwe eigenaar (voor de 2e keer) goed met het gebied omgaat dan.
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:08:37 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210685569
"Oblast"

Michel denkt dat de Sovjets nog bestaan :')

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210685623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:01 schreef Slayage het volgende:
Het Europese parlement is in de war [ twitter ]
Het is maar de vraag of je Armenië en Azerbeidzjan tot Europa kunt rekenen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210685661
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is maar de vraag of je Armenië en Azerbeidzjan tot Europa kunt rekenen.
Armenië zou je cultureel kunnen rekenen tot Europa
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210685701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:07 schreef Richestorags het volgende:
Goed, Armenië gaat hun historisch grondgebied verliezen, dat is duidelijk. Laten we hopen dat de nieuwe eigenaar (voor de 2e keer) goed met het gebied omgaat dan.
Azerbeidzjaan is zijn historische grondgebied in Goycha, Zangezur, Agbaba (waar mijn grootouders vandaan komen) en Yerevan ook verloren.
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:33:02 #270
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210685787
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:02 schreef Slayage het volgende:
Dat was snel [ twitter ]
Als je de beelden ziet dan is het weer prijsschieten voor de Azerbeidzjanen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:45:11 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210685944
twitter
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:50:17 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210686418
KLM schrapt vluchten over Azerbeidzjan vanwege escalatie in Nagorno-Karabach
https://nos.nl/artikel/24(...)-in-nagorno-karabach

KLM schrapt per direct vluchten vanwege het opgelaaide geweld in enclave Nagorno-Karabach. Uit veiligheidsoverwegen vliegt de maatschappij voorlopig niet meer over Azerbeidzjan.

Vandaag zijn vijf vluchten vanaf Schiphol naar Azië geschrapt. Het gaat om toestellen die vanaf Amsterdam naar Taipei, Seoul, Hongkong, Peking of Tokio zouden vliegen. Zeker een van deze vluchten was al onderweg toen het besluit werd genomen.

Rechtsomkeert gemaakt
Vanmiddag is KLM-vlucht KL863 naar Tokio omgedraaid boven de Zwarte Zee, zo is te zien op de website FlightRadar24. Het toestel is vervolgens teruggevlogen naar Schiphol, de plek van vertrek. Aan het begin van de avond is de Boeing geland.

Het is nog onduidelijk voor hoelang de maatregel zal gelden. "We brengen de totale impact in kaart en hopen onze klanten zo snel mogelijk te informeren over vervolgstappen", meldt de luchtvaartmaatschappij.

MH17
De MH17-ramp is een voorbeeld van wat in het uiterste geval kan gebeuren als passagiersvliegtuigen vliegen over conflictzones. De Boeing 777 van Malaysia Airlines vertrok in juli 2014 vanaf Schiphol en werd boven oorlogsgebied in Oost-Oekraïne neergehaald. Alle 298 inzittenden kwamen om het leven, onder wie 196 Nederlanders.

Na de ramp werd zware kritiek geuit op luchtvaartmaatschappijen die over Oost-Oekraïne waren blijven vliegen. Voorafgaand aan het drama had Kyiv Europese landen en luchtvaartorganisatie Eurocontrol gewaarschuwd dat de veiligheid in het luchtruim niet gewaarborgd was vanwege de Russische agressie, zo meldde RTL Nieuws in 2021. Desondanks bleef het luchtruim open.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:46:53 #275
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210686676
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je de beelden ziet dan is het weer prijsschieten voor de Azerbeidzjanen.
Armenië kan beter de realiteit inzien dat ze hun grondgebied hebben verloren en aan de tafel gaan zitten om de grenzen tussen de twee landen af te bakenen en een goede behandeling van de Armenen in Karabakh te bedingen. De vrienden van Armenië zijn niet machtig genoeg of helpen ze niet. De vrienden van Azerbeidzjan leveren wel.
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:48:12 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210686688
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Armenië kan beter de realiteit inzien dat ze hun grondgebied hebben verloren en aan de tafel gaan zitten om de grenzen tussen de twee landen af te bakenen en een goede behandeling van de Armenen in Karabakh te bedingen. De vrienden van Armenië zijn niet machtig genoeg of helpen ze niet. De vrienden van Azerbeidzjan leveren wel.
Veel andere opties zijn er niet. En dat hadden ze al langer geleden moeten doen, had een boel ellende gescheeld.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:51:51 #277
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210686740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Veel andere opties zijn er niet. En dat hadden ze al langer geleden moeten doen, had een boel ellende gescheeld.
Nationalisme en een niet verwerkt trauma (Armeense genocide) zitten ze in de weg.
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:52:15 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210686746
Ondertussen wordt er flink gestookt in Armenië zelf.
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210686822
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 19 september 2023 @ 19:58:06 #280
206731 Mortaxx
Doomer
pi_210686835
Armenië moet zich maar overgeven om verder bloedvergieten te voorkomen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:03:54 #281
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210686929
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
Armenië moet zich maar overgeven om verder bloedvergieten te voorkomen
Gezien er geen Armenië vlaggen door heel Europa hangen en half Europa niet bereid is Armeense soldaten te trainen en ze massaal munitie, artillerie en voertuigen te doneren denk ik dat dat heel verstandig is ja.
pi_210686930
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
Armenië moet zich maar overgeven om verder bloedvergieten te voorkomen
Kijk daar heb je Stalin die de zaadjes heeft gelegd voor het huidige conflict ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:04:39 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210686939
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
Armenië moet zich maar overgeven om verder bloedvergieten te voorkomen
Armenië zelf niet maar hun matties in Nagorno-Karabach wel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210686956
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:11:00 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210687012
Deze lijken niet pro-Russisch :P
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:21:23 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:24:15 #287
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210687199
Kan Turkije niet gewoon wat gebieden teruggeven aan Armenië in ruil hiervoor, dan wint iedereen
Nieuw is niet altijd beter.
pi_210687323
wat betekent dit dan?: "We are in operative contact with the Russian peacekeeping contingent"

Azerbaijani MoD:

We once again call on the units of the Armenian armed forces located in the Karabakh region of Azerbaijan to lay down their weapons and surrender.

In this case, anti-terrorist measures will be suspended.

We are in operative contact with the Russian peacekeeping contingent temporarily stationed in the territory of Azerbaijan, and we are creating all conditions for them to perform their duties.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210687467
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:26 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Kan Turkije niet gewoon wat gebieden teruggeven aan Armenië in ruil hiervoor, dan wint iedereen
Stuur erdo ff een mail of geef hem een belletje ;)

Mailing Address
Cumhurbaşkanlığı Külliyesi 06560 Beştepe-Ankara-Türkiye
Tel : (+90 312) 525 55 55
Fax : (+90 312) 525 58 31
E-mail: contact@tccb.gov.tr
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210687585
Waar is vigen98 eigenlijk? Die postte in deze reeks ook meestal wel.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210687598
Large deployment of riot police at the main entrance of government building in Yerevan, Armenia.

One of the opposition leaders in the country, politician Andranik Tevanyan called on citizens to gather at the Republic Square to topple the currrent administration.

https://twitter.com/Caucasuswar/status/1704193943984853141
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210687600
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:52 schreef marsan het volgende:
Waar is vigen98 eigenlijk? Die postte in deze reeks ook meestal wel.
.daar heb je de zoekoptie voor
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210687612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:53 schreef Slayage het volgende:

[..]
.daar heb je de zoekoptie voor
Je hebt weer een open deur gevonden?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:55:19 #295
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210687624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:52 schreef marsan het volgende:
Waar is vigen98 eigenlijk? Die postte in deze reeks ook meestal wel.
Een welkom tegengeluid. Ik denk weg, heb hem sowieso nergens meer zien posten.
pi_210687645
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een welkom tegengeluid. Ik denk weg, heb hem sowieso nergens meer zien posten.
Ja ik heb m al heel lang niet gezien idd en was vanwege zijn visie van de andere kant idd altijd een leuke toevoeging.
Jammer als hij weg is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210687668
De Azeri hebben groot gelijk het gebied te heroveren. Veel Armenen steunen Poetin en Iran schaart zich ook Armenië.
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:02:16 #298
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210687737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De Azeri hebben groot gelijk het gebied te heroveren. Veel Armenen steunen Poetin en Iran schaart zich ook Armenië.
Ik vind het lastig om voor een van beide zijden te juichen. Hoop vooral dat het conflict (dit keer) zonder etnische zuiveringen opgelost kan worden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_210687792
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef marsan het volgende:

[..]
Je hebt weer een open deur gevonden?
Het ziet er naar uit dat hij zijn account heeft opgezegd ;( #ANONIEM in NWS / Oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan? #2
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210687919
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Peter ZeihanGOD.
Wat is hij eigenlijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210687940
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:05 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het ziet er naar uit dat hij zijn account heeft opgezegd ;( #ANONIEM in NWS / Oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan? #2
Thnx. Ik zocht ook in die reeks en zag m wel gequote worden. En verder doorklikken kwam ik idd dat anonieme account tegen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')