21, volgens Google, later in de middag gaat het naar een graad of 27. Vandaag dus wel te doenquote:
Ah, koeler dan gisteren dan.quote:
Dit wordt een tijd die nooit, maar dan ook nooit, meer verbeterd gaat worden.quote:
Die gaat voor de marathon van Chicago in oktober. Volgens mij mocht ze sowieso vandaag niet meedoen (want niet gekwalificeerd).quote:
Jacob Kiplimo.quote:Op zondag 17 september 2023 21:57 schreef Zorro het volgende:
Dan gaan we nu dus de uitdaging krijgen wie onder de 14:00 komt
Dat gaan volgend jaar in het FannyBlankers doen natuurlijkquote:Op zondag 17 september 2023 21:57 schreef Zorro het volgende:
Dan gaan we nu dus de uitdaging krijgen wie onder de 14:00 komt
Die geef ik een goede kans.quote:
Ja daar is het dan ook een meneer voor hequote:Op zondag 17 september 2023 22:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Zag meneer Bol ook al inderdaad met stok.
Bring back Irving Saladino.quote:Op zondag 17 september 2023 22:03 schreef Zorro het volgende:
Na de 8.90 van Beamon werd jaren geroepen wanneer dat nou eens verbeterd werd. Er waren een paar kandidaten, met name Carl Lewis. Uiteindelijk werd het Powell. Na 23 jaar, geloof ik.
Nu zijn we veel verder dan 23 jaar daar weer na, en er wordt niet eens gesproken over kanshebbers om dat te breken.
De Jumbol?quote:Op zondag 17 september 2023 22:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alsof ze naar supermarkt loopt
Ja, ik denk nog steeds dat ze niet meer in absolute topvorm is, maar Lilttle had weinig over op het einde.quote:Op zondag 17 september 2023 22:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Door Little leek ze rustig te starten, maar dat viel wel mee.
Ze rende in ieder geval ver weg van Lidl.quote:
Nou huppen doet ie.quote:
Op zich wel, maar ik vind het wel uiterst jammer dat we het hier met een 3k moeten doen tijdens de finales.quote:Op zondag 17 september 2023 22:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vinden jullie de incourante afstanden de moeite waard?
Wilde het zelfde zeggen, die lijkt al in vakantiemodus ja.quote:Op zondag 17 september 2023 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Grijalva hebben ze van lokale strand afgehaald?
Het is een weergaloos goede loper, absoluut.quote:
Ook gewoon tactisch heel sterk gelopen.quote:
Wel mooi voor haar dat ze hier in haar collegetenue kan staanquote:Op zondag 17 september 2023 22:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een pak van Jorinde jeetje
Beetje omgekeerde indeling ja. Weet trouwens niet of dit per se sneller is.quote:Op zondag 17 september 2023 22:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Knap van Klaver, beter ingedeeld dan haar gebruikelijke start
Kan het mij niet voorstellen eigenlijk.quote:Op zondag 17 september 2023 22:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Beetje omgekeerde indeling ja. Weet trouwens niet of dit per se sneller is.
Ik ook niet, je wordt toch wel moe op de 400 meter dus heel veel inhouden heeft denk ik niet veel zin.quote:Op zondag 17 september 2023 22:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Kan het mij niet voorstellen eigenlijk.
En helemaal als je van nature makkelijk op topsnelheid komt, zou ik het niet links laten liggen.quote:Op zondag 17 september 2023 22:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ook niet, je wordt toch wel moe op de 400 meter dus heel veel inhouden heeft denk ik niet veel zin.
Nieuw.quote:
Ze hebben ook lagere horden.quote:Op zondag 17 september 2023 23:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom lopen de vrouwen 10 meter minder op de horden? In kader van gelijkheid zouden ze toch ook 110m moeten lopen?
Dat vind ik nog wel begrijpelijk. Maar dit verschil vind ik apart.quote:
Zeker, maar goed, ze hebben in elk geval al 20 meter meer dan in de tijden van Fanny Blankers-Koenquote:Op zondag 17 september 2023 23:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom lopen de vrouwen 10 meter minder op de horden? In kader van gelijkheid zouden ze toch ook 110m moeten lopen?
Het is vooral de 110 meter afstand bij de mannen die wat vreemd is, dat komt omdat het historisch eerst 120 yard was.quote:Op zondag 17 september 2023 23:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat vind ik nog wel begrijpelijk. Maar dit verschil vind ik apart.
Je zegt toch ook niet dat dames 9000 meter mogen lopen ipv 10000m
Mannen 10 meter meer juist, omdat ze anders extra ongemakkelijk uitkomen lijkt me aangezien mannen gemiddeld iets langer zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 23:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar toch is het met name zo dat de vrouwen minder lang lopen, de afstand van de mannen was er al voor de vrouwen het berhaupt dedenquote:Op zondag 17 september 2023 23:15 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Mannen 10 meter meer juist, omdat ze anders extra ongemakkelijk uitkomen lijkt me aangezien mannen gemiddeld iets langer zijn.
Ok, maar denk dat het met de gemiddelde lichaamslengte te maken heeft en hoe je dan redelijk lekker of niet uitkomt.quote:Op zondag 17 september 2023 23:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar toch is het met name zo dat de vrouwen minder lang lopen, de afstand van de mannen was er al voor de vrouwen het berhaupt deden
Wel netjes van Vuleta.quote:
Ja, ik vraag mij altijd af hoe veel speling er zit in het opmeten van de worpen.quote:Op zondag 17 september 2023 23:33 schreef wimderon het volgende:
Die van Kovacs leek vlak voor de lijn te landen in plaats van vlak daarachter.
Die focuste zich vooral op de 100 meter tijdens de diamond league, zou wel mee hebben mogen doen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ik teken er voor.quote:Op zondag 17 september 2023 23:41 schreef heywoodu het volgende:
Jackson, zeg het maar. Ik ga voor 21,55.
Kan wel weer leuk worden volgend jaar als Thompson ook weer op topniveau komt.quote:Op zondag 17 september 2023 23:51 schreef heywoodu het volgende:
Lichtjes teleurgesteld zijn dat je het WR niet pakt op een afstand waarop van een benadering van het WR berhaupt jren geen sprake is geweest
Schippuuuuuuuuuuurs niet meer in de top 10quote:Op zondag 17 september 2023 23:53 schreef heywoodu het volgende:
Vijf van de acht snelste tijden ooit op naam van Jackson nu, allemaal van dit en vorig jaar.
Leuke rubriek.quote:Op zondag 17 september 2023 22:21 schreef wimderon het volgende:
Ethopirs laten zich weer naar de slachtbank leiden door Ingebritsen zijn ideale tempo te laten bepalen.
En eergisteravondquote:Op maandag 18 september 2023 09:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ging er compleet vanuit dat dit midden in de nacht zou zijn, zie ik nu dat het gisteravond was.
quote:Op maandag 18 september 2023 09:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ging er compleet vanuit dat dit midden in de nacht zou zijn, zie ik nu dat het gisteravond was.
Bericht stond als eerste op nieuwe pagina. Was even benieuwd in welke wedstrijd zij tegelijk zouden meedoenquote:Op vrijdag 22 september 2023 16:59 schreef heywoodu het volgende:
Vooralsnog gaat Maria Perez zo te zien vrij ruim aan de leiding, maar het is nog vroeg! Ivana Vuleta op de tweede plek, Bol derde. Hassan lijkt, op zich begrijpelijk, niet echt in de strijd te zitten.
quote:Op vrijdag 22 september 2023 17:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Bericht stond als eerste op nieuwe pagina. Was even benieuwd in welke wedstrijd zij tegelijk zouden meedoen
Ik heb niet zo'n zin om te stemmen door een retweet, maar als ik dat wel ga doen kan ik het voor mijn eigen gevoel toch niet maken om net op Adeleke te stemmen bij de dames, die zou dat wat mij betreft toch echt wel het meest verdienenquote:Op zaterdag 23 september 2023 16:50 schreef E.T. het volgende:
En vergeet dat ook niet meteen op Alida van Daalen en Niels Laros te stemmen in de categorie "upcoming stars"
kan op insta ook door een like : (had ook niet zo'n zin in een retweet)quote:Op zaterdag 23 september 2023 16:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n zin om te stemmen door een retweet, maar als ik dat wel ga doen kan ik het voor mijn eigen gevoel toch niet maken om net op Adeleke te stemmen bij de dames, die zou dat wat mij betreft toch echt wel het meest verdienen(en anders Iapichino)
Bij de mannen echt wel Laros denk ik ja
Live timing heeft overigens om een of andere reden het WR staan als 2:15:25, terwijl het 2:14:04 is. Maar alsnog bijna 1.5 minuut daaronder predicted.quote:Op zondag 24 september 2023 10:39 schreef DeeBee het volgende:
Assefa gaat het WR vernietigen, bij de mannen raakt het uit het zicht.
Kindie heeft een PR van 2:08.![]()
Radcliffe4Everquote:Op zondag 24 september 2023 10:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Live timing heeft overigens om een of andere reden het WR staan als 2:15:25, terwijl het 2:14:04 is. Maar alsnog bijna 1.5 minuut daaronder predicted.
na vandaag nog steedsquote:Op zondag 24 september 2023 10:39 schreef DeeBee het volgende:
Assefa gaat het WR vernietigen, bij de mannen raakt het uit het zicht.
Kindie heeft een PR van 2:08.![]()
Regie mag wel wat meer daar naartoe gaan want er komt een fabelachtige tijd aan.quote:Op zondag 24 september 2023 10:56 schreef DeeBee het volgende:
Assefa schroeit echt belachelijk hard, 2:12:30 pace
Women only record?quote:Op zondag 24 september 2023 10:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Live timing heeft overigens om een of andere reden het WR staan als 2:15:25, terwijl het 2:14:04 is. Maar alsnog bijna 1.5 minuut daaronder predicted.
Van de 800 naar de marathon, wat scheelt het.quote:Op zondag 24 september 2023 10:08 schreef DeeBee het volgende:
Eliud is aardig op de brommer voorlopig, bijna halverwege.
De altijd doperende random Ethiopier en nobuddies bij de vrouwen doen ook weer mee.Gianni Demadonna heeft weer een nieuw blik open getrokken...
In anderhalf jaar tijd je PR van 2:34 naar 2:11 verbeteren, wat maakt het uitquote:Op zondag 24 september 2023 16:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van de 800 naar de marathon, wat scheelt het.
De werken van fenomeen Gemedu Dedefo.quote:Op zondag 24 september 2023 17:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
In anderhalf jaar tijd je PR van 2:34 naar 2:11 verbeteren, wat maakt het uit![]()
Waar zitten we in godsnaam naar te kijken...
Droomteam samen met de altijd doping verstrekkende Gianni Demadonna.quote:Op zondag 24 september 2023 17:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
De werken van fenomeen Gemedu Dedefo.
De nieuwe superschoen van Adidas werpt zijn vruchten af.quote:Op zondag 24 september 2023 17:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
In anderhalf jaar tijd je PR van 2:34 naar 2:11 verbeteren, wat maakt het uit![]()
Waar zitten we in godsnaam naar te kijken...
quote:Op donderdag 14 september 2023 12:15 schreef Nober het volgende:
Adidas komt met schoen van 500
https://www.adidas.com/IH5564
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Benieuwd of die sneller is dan de Nike Vaporfly.
quote:Prior to the race, Adidas announced that five of its athletes would be wearing the shoe on the streets of Berlin. Which was true… kind of.
If you looked at last week’s updated list of World Athletics approved shoes, you’d see that Adidas had not one, but two versions of the shoe for the marathon distance: the Adizero Adios Pro Evo 1 and the Adizero Adios Pro Evo 1 v2.
At first glance, when the top elites were introduced at the start, it appeared everyone was wearing the same shoe.
But during the race, we noted one key difference in Assefa’s pair: the outsole. Instead of the new, liquified-looking rubber compound featured on the Evo 1, it looked like the more traditional Continental compound we’ve seen in past race models like the Adios Pro 3.
https://www.instagram.com/p/Cxk8_CXrnuH/
V2
V1
Indeed, our suspicions were confirmed after we posted an Instagram reel of Assefa running in the shoe.
While everyone was arguing in the comments about whether or not it was the Evo 1, Evo 2, or Adios Pro 4, Adidas responded directly to one comment with the following response:
https://believeintherun.com/adidas-tigist-assefa-berlin-marathon/
Voor de profs lijkt me dat niet zo vreemd en blijkbaar is het verschil ongeveer 70 gram per schoen, dat is vrij veel in topsport.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:26 schreef DeeBee het volgende:
Het was denk ik vooral EPO en niet de schoenen die haar zo hard lieten lopen, maar ok.
De marketingonzin is wel bizar, wie gaat er nu in godsnaam one time use springveren kopen voor een marathon voor $500. Maar gezien hoe snel ze uitverkocht waren zit iedereen al op de hypetrain.
NOS PUSHBERICHTquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:28 schreef Szura het volgende:
Defenitief einde tijdperk-Dacne
ERG MOOI
quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat is wel klaar. Tijd voor baby's.
- WK goudquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:39 schreef Pino112 het volgende:
Hoogtepunten van haar carriere:
- schoengooi.gif
- estafette-duwen.gif
Hassan neemt het wel van haar over zodra die stopt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:04 schreef DeeBee het volgende:
21.63 was wel legendarisch, zeker in 2015.
Schoenen gooien, kuttrainer kiezen en onsympathiek doen zal echter ook blijven hangen bij een hoop mensen.
Totaal oninteressant als analist en vervelend stemgeluid, oftewel een contract tot 2068 bij de NOS.
Sifan, we zien hier Niels Laros meedoen om de medailles, hoe pak je zo’n race aan? ‘IKWEETNIETIKWEETNIE’quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Hassan neemt het wel van haar over zodra die stopt.
Schippers als meerkampster >>>> Schippers als sprintsterquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:04 schreef DeeBee het volgende:
Schoenen gooien, kuttrainer kiezen en onsympathiek doen zal echter ook blijven hangen bij een hoop mensen.
Totaal oninteressant als analist en vervelend stemgeluid, oftewel een contract tot 2068 bij de NOS.
Het blijft jammer dat iemand die een tijdje z enorm goed is geweest ook destijds al totaal niet uitnodigde om er echt voor te juichenquote:Op dinsdag 26 september 2023 14:32 schreef marsan het volgende:
Schippers is gewoon een grootheid.
Jammer dat ze geen olympisch goud heeft kunnen pakken. Maar blijft een absolute heldin als atlete.
Ze was niet heel sympathiek idd, maar ik vind dat verongelijkte soms juist wel vermakelijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het blijft jammer dat iemand die een tijdje z enorm goed is geweest ook destijds al totaal niet uitnodigde om er echt voor te juichen(nou ja, behalve het type mens dat zelfs voor Mekhissi-Bennabad zou juichen als er maar een Nederlands vlaggetje achter de naam staat
)
Niet dat het aan haar is natuurlijk, maar het is toch altijd leuk als goede atleten ook figuren zijn waar je lekker voor kan zitten juichen.
Nuancequote:Op dinsdag 26 september 2023 14:50 schreef Ericr het volgende:
Prestatie scheiden van karakter scheelt een hoop. Ze heeft atletiek weer op de kaart gezet voor Nederland. Sympathiek of niet. Het Dafne effect heeft misschien wel een aantal toekomstige medaille winnaars opgeleverd.
21.63 blijft fenomenaal. Zonder wonderschoenen 1 van de meest uitzonderlijke prestaties op de 200m in meer dan 25 jaar.
Uiteindelijk maar heel kort echt wereldtop geweest, qua toernooien nog minder. 2 EK's en 2 WK's echt echt goed geweest, de OS viel daartussen al wat tegen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:10 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch wel enorm zonde hoe haar carrire gegaan is. Als je op je 23e zo enorm hard loopt en wereldkampioene wordt op de 200 meter, terwijl de focus nog niet zo lang op de sprint ligt, verwacht je niet dat het daarna zo enorm de verkeerde kant op gaat..
Zilver op de 200 meter, noem het maar tegenvallen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uiteindelijk maar heel kort echt wereldtop geweest, qua toernooien nog minder. 2 EK's en 2 WK's echt echt goed geweest, de OS viel daartussen al wat tegen.
Zag net haar interview, ze ziet er uit als een vrouw van diep in de 40. Heeft zichzelf de afgelopen 10 jaar aardig gesloopt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:04 schreef DeeBee het volgende:
Oh? Ik wel hoor. Ik was enorm fan. Ongekend om haar tussen de verder uitsluitend donkere sprinters te zien. En dan niet voor een 7e plek, maar echt voor de winst. Die 21.63 was echt magistraal. Eeuwig zonde dat ze nooit meer bij die tijden in de buurt is gekomen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het blijft jammer dat iemand die een tijdje z enorm goed is geweest ook destijds al totaal niet uitnodigde om er echt voor te juichen
Wow.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:50 schreef 3rr0r het volgende:
En de kaak en puisten, benieuwd welk supplement ze gebruikte.
Erg jammer idd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:10 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch wel enorm zonde hoe haar carrire gegaan is. Als je op je 23e zo enorm hard loopt en wereldkampioene wordt op de 200 meter, terwijl de focus nog niet zo lang op de sprint ligt, verwacht je niet dat het daarna zo enorm de verkeerde kant op gaat..
Ja, helaas lukt het mij nooit zo goed om de manier waarop iemand (publiek) overkomt te scheiden van de prestatiesquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh? Ik wel hoor. Ik was enorm fan. Ongekend om haar tussen de verder uitsluitend donkere sprinters te zien. En dan niet voor een 7e plek, maar echt voor de winst. Die 21.63 was echt magistraal. Eeuwig zonde dat ze nooit meer bij die tijden in de buurt is gekomen.
Maar wat een waanzinnig hoogtepunt was het WK van 2015.
Maakt voor mij ook wel uit wat voor onsympathiek trekje het is. Als het onder fanatisme / topsportmentaliteit valt (in de trant van schoenweggooien.gif) dan vind ik het erg bijzonder om daar de sporter op aan te kijken. Als je een totaalidioot bent zoals Max Verstappen dan vind ik het weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, helaas lukt het mij nooit zo goed om de manier waarop iemand (publiek) overkomt te scheiden van de prestaties
Puur als atlete fantastisch natuurlijk, dat staat buiten kijf.
Dafne is voor mij de Nederlands grootste in de atletiek.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:32 schreef marsan het volgende:
Schippers is gewoon een grootheid.
Jammer dat ze geen olympisch goud heeft kunnen pakken. Maar blijft een absolute heldin als atlete.
FBK sowieso 1e. En heel kort daarachter Siffan. Op termijn staat die op 1.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dafne is voor mij de Nederlands grootste in de atletiek.
2. Fanny Blankers-Koen
3. Femke Bol
4. Nelly Cooman
5. Ellen van Langen
\hierboven wordt een paar keer geschreven dat Dafne maar een korte carrire had. Maar dat valt best mee voor een nummer met zo'n brede wereldtop.
De carrire aan de top voor Ellen van Lange was achteraf maar kort. De piek was in de zomermaanden van 1992.
Blijven natuurlijk lastige discussies. FBK heeft vl meer bereikt op het hoogste niveau (de Spelen), maar in de tijd van Schippers was het allemaal natuurlijk veel competitiever. Dus onmogelijk echt vergelijken, maar zelf zou ik dan wel meer voor FBK gaan, al is het maar om de blijvende impact door de decennia heen en het feit dat zij internationaal k als een van de allergrootsten ooit gezien wordtquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:35 schreef marsan het volgende:
[..]
FBK sowieso 1e. En heel kort daarachter Siffan. Op termijn staat die op 1.
Dat ze niet eens je top 5 staat, valt me tegen.
Klopt. Is niet 1 op 1 te vergelijken. Is meer gevoelsmatig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijven natuurlijk lastige discussies. FBK heeft vl meer bereikt op het hoogste niveau (de Spelen), maar in de tijd van Schippers was het allemaal natuurlijk veel competitiever. Dus onmogelijk echt vergelijken, maar zelf zou ik dan wel meer voor FBK gaan, al is het maar om de blijvende impact door de decennia heen en het feit dat zij internationaal k als een van de allergrootsten ooit gezien wordt
Ik ken alleen een Sifan ipv Siffanquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Klopt. Is niet 1 op 1 te vergelijken. Is meer gevoelsmatig.
Maar kom op: Siffan niet eens in de top 5. Dat is toch gewoon een zekerheidje in de top 5. En dan ben ik nog schappelijk met top 5
Hehe.ok. die dusquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ken alleen een Sifan ipv Siffan
Maar...tja. Lastig, top-5 aller tijden van Nederlandse vrouwen in de atletiek...ja, ik denk het wel. Maar het is niet dat ik me compleet net zou kunnen vinden in een top-5 zonder haar.
De enigen waarvan ik cht zeker zou zijn, zijn FBK en Cooman, denk ik
Ik weet niet ik weet niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:46 schreef marsan het volgende:
[..]
Hehe.ok. die dus
Maar wat zou sifan meer moeten doen om in de top te komen als zekerheidje?
Dei gloeide zo hard dat we hem sowieso weinig zagen op een bepaald moment.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:40 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Bij deze einde tijdperk Jacobs, die zien we nooit meer terug
Sorry, je hebt gelijk. Sifan is nummer twee, en de rest schuift een plaatsje op.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:35 schreef marsan het volgende:
[..]
FBK sowieso 1e. En heel kort daarachter Siffan. Op termijn staat die op 1.
Dat ze niet eens je top 5 staat, valt me tegen.
We hebben staan schreeuwen naar onze beeldschermen onder werktijd. Schippers die Thompson op het laatste stuk bijhaalt... Mooi was dat. Gewoon een meisje uit Utrecht die alle Amerikaanse en Jamaicaanse wereldtoppers erop legt. Een van de beste Nederlandse sportmomenten wat mij betreft.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh? Ik wel hoor. Ik was enorm fan. Ongekend om haar tussen de verder uitsluitend donkere sprinters te zien. En dan niet voor een 7e plek, maar echt voor de winst. Die 21.63 was echt magistraal. Eeuwig zonde dat ze nooit meer bij die tijden in de buurt is gekomen.
Maar wat een waanzinnig hoogtepunt was het WK van 2015.
WK atletiek op de weg te zien via:quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:34 schreef Nober het volgende:
2023 World Athletics Road Running Championships
Eerste editie.
Live vanuit Riga, Letland
[ afbeelding ]
https://worldathletics.or(...)championships/riga23
https://en.m.wikipedia.or(...)unning_Championships
Diane van Es (Pro-Patria ALO Combinatie/PAC): halve marathon
Marissa Damink (Rotterdam Atletiek): 1 Eng. mijl
Tim Verbaandert (Eindhoven Atletiek): 5.000 meter
@:Wienerschnitzel
https://www.instagram.com/p/Cxsr5IyN_t_/quote:No World Road Running Championships for me due to a light concussion I got when I fell of my bike. 🤕 Luckily feeling better for the most part, except for some bruises that seem to recover fast.
Time for a little rest and adjusting the focus towards road racing after the training camp in Font Romeu next month! 😊
We’re continuing to stay positive! 🙏
Morgen Marathon Eindhoven (9:58 Omroep Brabant) en Chicago om 15:30 met Kiptum, Abdi en Kipruto waarschijnlijk op de Adidas Evo 1.quote:Amersfoort - Onder het toeziend oog van honderden atletiekliefhebbers is wereldkampioene Femke Bol in haar geboorteplaats Amersfoort gehuldigd. Dit gebeurde bij atletiekvereniging Altis. De plek waar de 23-jarige atlete haar eerste meters op de 400 meter horden aflegde.
Ruim een maand geleden wist Bol bij het WK atletiek in Hongarije te imponeren. Ze won goud op de 400 meter horden en op de 4 x 400 meter estafette. "We zijn heel trots", spreekt voorzitter Gert Koudijs van Altis bij de huldiging. "Twee keer wereldkampioen worden is een prachtige prestatie. En dan ook de manier waarop. Ze is echt een voorbeeld voor alle jeugd hier."
Dat hoopt burgemeester Bolsius ook. Al die jonge talentvolle atleten die aanwezig zijn doet hem dan ook deugd. "De nieuwe Femke's staan al klaar", zei Bolsius tegen de menigte.
Onder de vele sportliefhebbers waren veel kinderen. Toen Bol opkwam kon dat rekenen op veel applaus en de kinderen scandeerden haar naam. Het mag duidelijk zijn: bij Altis zijn ze meer dan trots op hn Femke.
Maar de toegestroomde jeugd genoot in Amersfoort niet alleen van hun grote idool, maar ook van een bijzondere stapel mueslibollen. Die had de organisatie neergelegd in de vorm van haar tijd, 51.07 seconden, waarmee ze de wereldtitel op de 400 meter veroverde.
Atletiekdroom begon in Amersfoort
Op het bordes van Altis vond de huldiging plaats. De aanwezigen stonden op de baan waar het voor Bol allemaal begon. "Dit is inderdaad d plek", zegt voorzitter Koudijs trots. "Ze is lid geweest van zowel Altis en Triathlon. Op deze baan heeft ze haar talenten ontwikkeld. We keken hier in een bomvolle kantine naar haar gouden race op het WK. Het dak ging er af."
Bol zal genieten van de aandacht die ze krijgt in Amersfoort, maar dat doet voorzitter Koudijs ook. "Het is mooi om te zien dat er zoveel mensen van verschillende leeftijden op af zijn gekomen. Het is heel informeel en gezellig. Bij Femke zag ik in ieder geval een grote glimlach op haar gezicht."
https://www.rtvutrecht.nl(...)-plek-waar-het-begon
quote:Kelvin Kiptum - 2:01:25 (London, 2023) KEN
Bashir Abdi - 2:03:36 (Rotterdam, 2021) BEL
Benson Kipruto - 2:04:24 (Chicago, 2022) KEN
Dawit Wolde - 2:04:27 (Rotterdam, 2021) ETH
Seifu Tura - 2:04:29 (Milan, 2021) ETH
Daniel Do Nascimento - 2:04:51 (Seoul, 2022) BRA
John Korir - 2:05:01 (Chicago, 2022) KEN
Huseydin Mohamed - 2:05:05 (Amsterdam, 2022) ETH
Milkesa Mengesha - 2:05:29 (Valencia, 2022) ETH
Galen Rupp - 2:06:07 (Prague, 2018) USA
En de 4 mijl van Groningen op RTV Noord om 12:40.quote:Ruth Chepngetich - 2:14:18 (Chicago, 2022) KEN
Tadu Teshome Nare - 2:17:36 (Valencia, 2022) ETH
Joyciline Jepkosgei - 2:17:43 (London, 2021) KEN
Genzebe Dibaba - 2:18:05 (Amsterdam, 2022) ETH
Sutume Kebede - 2:18:12 (Seoul, 2022) ETH
Emily Sisson - 2:18:29 (Chicago, 2022) USA
Sifan Hassan - 2:18:33 (London, 2023) NED
Tigist Girma - 2:18:52 (Valencia, 2022) ETH
Ababel Yesheneh - 2:20:51 (Chicago, 2019) ETH
Des Linden - 2:22:38 (Boston, 2011) USA
Je weet het ook gewoon niet. Het hangt van de benen af op die dag. Net als bij wielrenners.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:18 schreef Pino112 het volgende:
De NOS heeft Robbert de Rijk voor een snoepreisje naar Amerika gestuurd om Hassan te volgen. In een interview op de radio gisteren was het eerste antwoord van Hassan 'Ik weet niet'
Ik vind haar zo'n vervelende rubriek h.
Heel benieuwd naar Kiptum morgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:10 schreef Nober het volgende:
Vol trots is wereldkampioene Femke Bol gehuldigd in Amersfoort: 'Dit is de plek waar het begon'
[..]
Morgen Marathon Eindhoven (9:58 Omroep Brabant) en Chicago om 15:30 met Kiptum, Abdi en Kipruto waarschijnlijk op de Adidas Evo 1.
[..]
[..]
En de 4 mijl van Groningen op RTV Noord om 12:40.
Zegt dat ie zich niet zo goed heeft voorbereid als op London, het was slecht weer in de Heimat.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:50 schreef Aguero het volgende:
[..]
Heel benieuwd naar Kiptum morgen.
Eerst zelf maar de 4 mijl lopen en me dan verwonderen over hoeveel sneller die mannen een marathon lopen.
Hassan weer erbij idd, en zelfs nu op een voorsprong.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Hassan is van de bagagedrager af, maar zowel Chepngetich als Hassan nog op koers voor sub-2:12 halverwege, jeetje.
Edit: Hassan gewoon nog achterop
Eurosport player in ieder geval, misschien ook live op Eurosport zelf.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef RAVW het volgende:
Is dit nog live ergers te volgen die Hassan
JA heb hem op eurosportquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Eurosport player in ieder geval, misschien ook live op Eurosport zelf.
Net als Max gewoon een machinequote:
Ja die moet voor donker thuis zijn geloof ik en de bus halenquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:24 schreef heywoodu het volgende:
Kiptum gaat als een jekko zeg, ongelooflijk.
Matig 2 Marathons lopen 2 keer winnen :-)quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:28 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, ik was helemaal de 2:11.53 van Assefa vergeten
Geen WR voor Hassan dus, matig.
Was uiteraard ook niet serieusquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
Matig 2 Marathons lopen 2 keer winnen :-)
Als het zo door gaat
Noem ik niet matig
Ja. En een nieuw NR en ER!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |