Het is moeilijk mee te posten wanneer alles wat je doet wordt gezien als het uitlokken van een reactie. Wanneer ik een KLB topic maak, dan look ik ook reacties uit, dat is de essentie van een forum.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 07:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
DombohetOlifantje1, die note blijft staan, omdat je probeert bij een groep users een reactie uit te lokken.
Zo is er ook gemodereerd op zaterdag en zondag toen bepaalde users een Mercedes coureurs fan uit zijn tent proberen te lokken.
Verder worden op naamverbasteringen van coureurs dat respectloos zijn strenger gemodereerd, ook komen er een aantal van een vaak hier vaak geposte youtubber.
Je mag meeposten om dit subforum als je een Russell, Lewis, Alonso, Piastri, Norris etc fan ben.
Er niks mee dat hier ook een aantal users gewoon Max steunen.
Het is gewoon jammer dat een aantal users alleen komen in dit FB topic. Tegen deze users zeg ik post mee in de andere topics op dit subforum.
Verder laat ik hier bij.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:23 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Het is moeilijk mee te posten wanneer alles wat je doet wordt gezien als het uitlokken van een reactie. Wanneer ik een KLB topic maak, dan look ik ook reacties uit, dat is de essentie van een forum.
Uitlokken wordt hier aangepakt om het forum gezellig te houden. Ga naar KLB en leef je uit.
Als je bedoelt het uitlokken van negatieve reacties, ik denk dat dat zeer gekleurd is. In VBL komen er in het Ajax topic ook opeens mensen schijten op Ajax omdat ze het slecht doen.
Zie bovenstaande
Ik ben wel blij dat er een strenger beleid komt omtrent namen. Het kan niet zo zijn dat je niks over Max mag zeggen, omdat er veel fans zijn en je dan een negatieve reactie zou uitlokken.
Je mag dingen over Max zeggen, maar het moet wel hout snijden. Dat is 9 van de 10x niet zo
Het is een beetje vergelijkbaar als dat een vrouw niet in minirok over straat zou mogen omdat anders mannen hun poten niet kunnen thuishouden. Het feit is de mannen moeten hun poten thuis houden.
Als de doelgroep hier zulke grote fans van Max zijn, dat ze het niet kunnen hebben dat iemand juist voor Hamilton is, en als voor Hamilton zijn al als negatieve reacties uitlokken wordt gezien, ontstaat er een situatie waarbij andere zoveel als ze willen op Hamilton mogen kakken, maar je niks terug mag zeggen want je krijgt notes. Als iemand Hamilton talentloos noemt en ik reageer met dat hij meer talent heeft dan hen, dan krijg ik een note. Maar als ik dan zeg dat ik Max talentloos vind, dan krijg ik een note, wordt post geveegd en mag iedereen over mij heen vallen.
Zie bovenstaande. Je mag als Hamilton fan gewoon meeposten, maar wel normale posts en niet om reacties uitlokken
Dit is ook de reden dat ik in FB post en niet in het forum zelf. Ik heb dan duizend notes.
FB-topic is bedoeld voor feedback. Gewoon normaal meeposten in de andere topics. Verder is dit topic niet bedoel dat jij dit forum naar jouw hand kan zetten
Deze post is overigens ter kennisname, jullie hoeven er van mij niet op te reageren. Ik wilde enkel zeggen dat ik het mooi vind dat jullie strenger gaan modereren op foute namen en ik zou jullie ook willen aansporen de discussie te blijven voeren met elkaar als modteam en misschien is het in de toekomst voor mij mogelijk om lekker mee te posten zonder 10000 notes te pakken.
Zie bovenstaande
Laatste dat ik wil zeggen is het meten met twee maten. 'het moet wel hout snijden' hoe snijdt het hout dat Hamilton talentloos zou zijn? Waarom worden zulke posts dan ook niet genote en geveegd? Daar ligt voor mij het hele probleem, en ik vind meepraten frustrerend omdat hier een dubbele maat in is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:59 schreef schommelstoel het volgende:
Laatste woord.We have a winnerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Hoe is dit geen uitlokken dan?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
En toch het laatste woord willen hebben
En je doet er dus gewoon aan mee. Jullie mogen uitlokken want jullie zijn voor Max.quote:
Je moet alles niet zo serieus nemen, en altijd je gelijk willen halen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:33 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
En je doet er dus gewoon aan mee. Jullie mogen uitlokken want jullie zijn voor Max.
Sorry maar dit is FB ik blijf serieus en netjes. Maar het is duidelijk dat jullie alles en iedereen mogen uitlokken en niet serieus mogen nemen.
Het gaat niet om het laatste woord ik reageer op iets wat jij zei omtrent het snijden van hout en geef netjes aan dat dat ook niet altijd het geval is richting andere coureurs.
Dan wil iemand mij negatief uitlokken in FB wat sowieso geen slowchat is, en dan doe je lekker mee.
Sorry maar
Dit is FB, dat is wat mij betreft een serieus topic. Waar het ongepast is om negatieve reacties uit te lokken. Als ik dit had gedaan had ik nu een note, was het verwijderd en dat is het hele probleem. Maar laat maarquote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je moet alles niet zo serieus nemen, en altijd je gelijk willen halen.
Daar is het leven veel te leuk voor.
Soms moet je slikken en door, ook als man ja.
Een beter milieu begint bij jezelf.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:38 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Dit is FB, dat is wat mij betreft een serieus topic. Waar het ongepast is om negatieve reacties uit te lokken. Als ik dit had gedaan had ik nu een note, was het verwijderd en dat is het hele probleem. Maar laat maar
Als iedereen alles op straat mag gooien omdat ze allemaal een fan poster van een politieagent op de raam hebben hangen, maar jij een poster van die rivaal hebt ophangen en dan ook een keer wat op straat gooit, en direct een sanctie krijgt. Ja.......quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Een beter milieu begint bij jezelf.
Les één, eindig eens een post zonder deze emoticonquote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:42 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Als iedereen alles op straat mag gooien omdat ze allemaal een fan poster van een politieagent op de raam hebben hangen, maar jij een poster van die rivaal hebt ophangen en dan ook een keer wat op straat gooit, en direct een sanctie krijgt. Ja.......
Jammer dat die aanname geplaatst wordt, leek mij toch een vrij onschuldige post en een delete-knopje was wellicht wat eerlijker geweest, maar afin.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 07:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
DombohetOlifantje1, die note blijft staan, omdat je probeert bij een groep users een reactie uit te lokken.
Zo is er ook gemodereerd op zaterdag en zondag toen bepaalde users een Mercedes coureurs fan uit zijn tent proberen te lokken.
Verder worden op naamverbasteringen van coureurs dat respectloos zijn strenger gemodereerd, ook komen er een aantal van een vaak hier vaak geposte youtubber.
Je mag meeposten om dit subforum als je een Russell, Lewis, Alonso, Piastri, Norris etc fan ben.
Er niks mee dat hier ook een aantal users gewoon Max steunen.
Het is gewoon jammer dat een aantal users alleen komen in dit FB topic. Tegen deze users zeg ik post mee in de andere topics op dit subforum.
Eens.quote:Op zondag 22 oktober 2023 22:43 schreef greysbones het volgende:
Vraagje
Is het echt nodig dat een bepaalde user erg vaak en hinderlijk caps lock gebruikt?
Ja, een enkele keer of paar keer deed ik dat. Dus?quote:
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vind dit circuit op de sim wel echt top.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:08 schreef Sally het volgende:
[..]
We hadden toch ook een slowchattopic waar dit besproken werd?
quote:
=================quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:12 schreef Sally het volgende:
[..]
Eh, proest.
Ik erger me al effe aan je opmerkingen over je sim
Tijjden die je noemt rijden de coureurs nog niet eens.
Maar goed.
Je bent mod, maar niet gastmod.
Ik zal dan wel een TR zetten.
Ik probeer achter de schermen achter te halen welke posts zijn verwijderd of dat terecht is geweest. Ik ben ook achtergekomen dat chevy heeft zitten te verwijderen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:14 schreef Sally het volgende:
[..]
[..]
[..]
=================
En Whiskers die er dan ook wat van zegt, krijgt geen opmerking?
Hm.
Edit: blijkbaar is er geveegd, maar de post van Chevy is wel blijven staan.
2 maten meten?
en wie het verwijderd heeft,... kan ik alleen maar naar raden. Ik hoop dat het niet Chevy zelf was.
Post verwijderen als gastmod maar niet de uitlokkende van jezelf is toch wel een dikke no-go dacht ik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vraag het de forumadmins via forum@fok.nl
Ik zal vanavond, vannacht en morgen hier strenger op toe zien. Zie vorige posts.
Idd, alle posts in het verlengde moeten dan weg.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Post verwijderen als gastmod maar niet de uitlokkende van jezelf is toch wel een dikke no-go dacht ik.
Maargoed ik verbaas me er ook niet over gezien de historie.
Dank u.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik probeer achter de schermen achter te halen welke posts zijn verwijderd of dat terecht is geweest. Ik ben ook achtergekomen dat chevy heeft zitten te verwijderen.
Als ik zo lees erger jullie aan de sim posts van Chevy in het live topics. Ik zal hem daar op aanspreken en dat hij zulke posts in ander topics kunnen en als hij daarmee doorgaat in het livetopic dan veeg ik.
Posts van mij whiskers en sallyquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik probeer achter de schermen achter te halen welke posts zijn verwijderd of dat terecht is geweest. Ik ben ook achtergekomen dat chevy heeft zitten te verwijderen.
Als ik zo lees erger jullie aan de sim posts van Chevy in het live topics. Ik zal hem daar op aanspreken en dat hij zulke posts in ander topics kunnen en als hij daarmee doorgaat in het livetopic dan veeg ik.
Die zijn gisteren teruggezetquote:
Bijzonder, dus chevy mag kneiter hard trollen hier, en dat toegeven, maar zodra die bal geketst word is het 'pesten'. Dit nadat we eerder al gezeik met hem hebben gehad dat ie vrolijk berichten van anderen zomaar heeft zitten verwijderen. Geef dan gewoon openlijk toe dat chevy vrolijk mag klieren en trollen omdat hij een blauw naampje heeft.quote:Anderen gebruiken om Chevy te pesten en dat kan gewoon niet door de beugel. Plagen is ok, maar ging te lang door waardoor het op pesten begint te lijken
Hij heeft geen recht om berichten hier op dit subforum te verwijderen zonder medeweten van de F1 mods en dat weet hij.quote:Op zondag 29 oktober 2023 23:14 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Bijzonder, dus chevy mag kneiter hard trollen hier, en dat toegeven, maar zodra die bal geketst word is het 'pesten'. Dit nadat we eerder al gezeik met hem hebben gehad dat ie vrolijk berichten van anderen zomaar heeft zitten verwijderen. Geef dan gewoon openlijk toe dat chevy vrolijk mag klieren en trollen omdat hij een blauw naampje heeft.
Vorige week gepostquote:Op zondag 22 oktober 2023 22:43 schreef greysbones het volgende:
Vraagje
Is het echt nodig dat een bepaalde user erg vaak en hinderlijk caps lock gebruikt?
dat was juist de troll, in ONZ.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:18 schreef tripel7 het volgende:
Je verwacht het nieten vooral van iemand die vanwege z'n gedrag hier vaker een ban gehad heeft, en ook openlijk in ONZ heeft zitten toegeven dat hij hier vooral wilt kunnen komen om te trollen
Dat heb ik eerder gehoord. Het zijn maar mensen op een forumquote:
In F1 heeft hij ook eerder wel toegegeven dat hij links gaat als iedereen rechts gaat, gewoon voor de lol. Dat is imo ook trollen.quote:
Bekend troll gedrag...heel irritant.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:12 schreef Donna het volgende:
[..]
In F1 heeft hij ook eerder wel toegegeven dat hij links gaat als iedereen rechts gaat, gewoon voor de lol. Dat is imo ook trollen.
Als ik me goed herinner ging het toen over zijn tegendraadse Mercedes/Hamilton postsquote:Op maandag 30 oktober 2023 19:12 schreef Donna het volgende:
[..]
In F1 heeft hij ook eerder wel toegegeven dat hij links gaat als iedereen rechts gaat, gewoon voor de lol. Dat is imo ook trollen.
Sterker nog, voor een klacht in FB kreeg ik van het weekend een ban. (Eerste ban in 22 jaar zover ik weet).quote:Op zondag 29 oktober 2023 23:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vorige week gepost
Geen reactie
Nu krijgen users die het ook doen een tik over de vingers
Pak degene die dit constant doet
En irriteert
Het heeft geen consequenties dus het mag wél. Hij is n.b. nog steeds moderatorquote:Op zondag 29 oktober 2023 23:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hij heeft geen recht om berichten hier op dit subforum te verwijderen zonder medeweten van de F1 mods en dat weet hij.
tja, het is een moeilijke, een mod kan ook gewoon als een user meeposten en dus ook als user trollen en daarvoor een ban krijgen, je kan dus niet meer posten maar de mod rechten blijven dus intact, zoals ik het begrijp. dat is de keuze van de Admins.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 07:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sterker nog, voor een klacht in FB kreeg ik van het weekend een ban. (Eerste ban in 22 jaar zover ik weet).
De post is verwijderd hier zie ik nu, hij stond er zaterdag nog wel. Weet ook niet welke admin er ineens tevoorschijn is gekomen om "in te grijpen".
Ik heb shitloads aan TR's gezet. Zo veel mogelijk niet gereageerd op de overduidelijke trollen. Andere users geDM-ed dat ze niet op trollen moet ingaan. En ook hier in FB regelmatig geklaagd.
Ik begrijp niet welk signaal ze af willen geven als een notoire sfeerverpester moderator kan zijn en blijven, zelfs na een vrij lange ban. Als kers op de taart gaat hij ook nog "gastmodden" op posts die hem niet bevallen, iets wat zogenaamd niet mag (zie onder) maar zelfs de modrechten blijven behouden.
[..]
Het heeft geen consequenties dus het mag wél. Hij is n.b. nog steeds moderator
Ik ben er, net als velen voor mij, weg van hier. Dat trollen hier zo'n beetje beloond worden voor sfeerverpestend gedrag en normale users wel aangepakt worden slaat helemaal nergens op.
Goede aanpak, maar lost het probleem niet op.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 07:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sterker nog, voor een klacht in FB kreeg ik van het weekend een ban. (Eerste ban in 22 jaar zover ik weet).
De post is verwijderd hier zie ik nu, hij stond er zaterdag nog wel. Weet ook niet welke admin er ineens tevoorschijn is gekomen om "in te grijpen".
Ik heb shitloads aan TR's gezet. Zo veel mogelijk niet gereageerd op de overduidelijke trollen. Andere users geDM-ed dat ze niet op trollen moet ingaan. En ook hier in FB regelmatig geklaagd.
Ik begrijp niet welk signaal ze af willen geven als een notoire sfeerverpester moderator kan zijn en blijven, zelfs na een vrij lange ban. Als kers op de taart gaat hij ook nog "gastmodden" op posts die hem niet bevallen, iets wat zogenaamd niet mag (zie onder) maar zelfs de modrechten blijven behouden.
[..]
Ik ben er, net als velen voor mij, weg van hier. Dat trollen hier zo'n beetje beloond worden voor sfeerverpestend gedrag en normale users wel aangepakt worden slaat helemaal nergens op.
Complete onzin. Een mod in een ander forum is gewoon een normale user die zich ook gewoon aan de regeltjes moeten houden. Zo niet, volgen er voor diegene ook gewoon consequenties.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 07:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
[..]
En posts verwijderen omdat het die user (maar wel mod, van ander forum) niet aan staat, kan wel door de beugel dan?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Complete onzin. Een mod in een ander forum is gewoon een normale user die zich ook gewoon aan de regeltjes moeten houden. Zo niet, volgen er voor diegene ook gewoon consequenties.
Daarbij is jouw post ook net zo sfeersmakend als waar jij anderen van beschuldigd.
Nee. En dat is achter al besproken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:21 schreef Sally het volgende:
[..]
En posts verwijderen omdat het die user (maar wel mod, van ander forum) niet aan staat, kan wel dan?
Fijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee. En dat is achter al besproken.
Vanwege uitlokkingquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:11 schreef Perox het volgende:
Hoe zit het met bovenstaande vermelde user? Er worden nu posts verwijderd waar zijn naam in staat?! Dat mag niet, want?
![]()
![]()
Een antwoord gegeven op je DM en daar moet je mee doen.quote:
Ok, wellicht in het geval van dingen vd live timing posten in het topic.quote:Op zondag 5 november 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is vervelend, ik heb vorige week al gezegd dat het niet wenselijk is, dus het moge duidelijk zijn dat dit soort fratsen niet gewenst zijn. 95% van de users kan niet via kabel kijken, en lopen dus een tikkie achter. Ik zou persoonlijk niet eens meer in dit topic meelezen als er iemand is die dingen continu zit te spoileren 20 seconden voor het bij mij gebeurt (nou moet ik wel, maar goed).
Schijnbaar is er dus iemand die expres zichzelf martelt met Frans commentaar om maar lekker de eerste te zijn die dingen post in het topic. Ik dacht vorige week dat het live timing bingen was, maar dat kan ook. En het lijkt me dan niet onredelijk dat van die persoon verwacht wordt dat ie er rekening mee houdt dat niemand anders kabel kijkt en dat zelfs de snelste streams 15-20 seconden achter kunnen lopen. Je verkloot gewoon het hele live topic op die manier, want mensen gaan gewoon niet meer meelezen als hun ervaring op die manier verpest wordt.quote:Op zondag 5 november 2023 11:11 schreef heywoodu het volgende:
Zonder daarbij een 'kant' te kiezen: welke manieren zijn er dan eigenlijk waarmee men hier naar de F1 kijkt? Uiteraard F1TV en Viaplay (met daar nog verschil tussen Viaplay via de app en Viaplay via TV), maar verder?
En welke manier loopt dan eigenlijk 'achter' op welke andere manieren? Wat is de volgorde van de diverse kijkmogelijkheden, van 'meest live' () tot meest achterlopend?
Ja, leuk, maar dat heeft weinig met mijn vraag te makenquote:Op zondag 5 november 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schijnbaar is er dus iemand die expres zichzelf martelt met Frans commentaar om maar lekker de eerste te zijn die dingen post in het topic. Ik dacht vorige week dat het live timing bingen was, maar dat kan ook. En het lijkt me dan niet onredelijk dat van die persoon verwacht wordt dat ie er rekening mee houdt dat niemand anders kabel kijkt en dat zelfs de snelste streams 15-20 seconden achter kunnen lopen. Je verkloot gewoon het hele live topic op die manier, want mensen gaan gewoon niet meer meelezen als hun ervaring op die manier verpest wordt.
Je kan ook nog live tv kijken op een buitenlandse zender.quote:Op zondag 5 november 2023 11:11 schreef heywoodu het volgende:
Zonder daarbij een 'kant' te kiezen: welke manieren zijn er dan eigenlijk waarmee men hier naar de F1 kijkt? Uiteraard F1TV en Viaplay (met daar nog verschil tussen Viaplay via de app en Viaplay via TV), maar verder?
En welke manier loopt dan eigenlijk 'achter' op welke andere manieren? Wat is de volgorde van de diverse kijkmogelijkheden, van 'meest live' () tot meest achterlopend?
Kabel is het snelst, daarna streaming.quote:Op zondag 5 november 2023 11:11 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb de vraag toch beantwoord?quote:Op zondag 5 november 2023 11:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar dat heeft weinig met mijn vraag te maken
Welke manieren zijn er allemaal die hier min of meer regelmatig gebruikt worden, en hoe verhouden die zich tot elkaar?
En Viaplay op de app loopt volgens mij weer voor op Viaplay op TV. Of nou ja, vreemd genoeg loopt het vooral iets sneller. Als je het synchroniseert (bijvoorbeeld de timing of het kaartje op de app met wat je op TV ziet) dan loopt het heel even gelijk, maar al binnen een paar minuten loopt de app dan weer ruim voorquote:Op zondag 5 november 2023 11:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je kan ook nog live tv kijken op een buitenlandse zender.
En de juiste volgorde weet ik niet, al heb ik wel gemerkt dat Viaplay op de TV vaak voorloopt op F1TV.
Streamen via de Viaplay-app die je geïnstalleerd hebt op je eigen tv is vaak ook vrij snel (en dat doen wij).quote:Op zondag 5 november 2023 11:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En Viaplay op de app loopt volgens mij weer voor op Viaplay op TV. Of nou ja, vreemd genoeg loopt het vooral iets sneller. Als je het synchroniseert (bijvoorbeeld de timing of het kaartje op de app met wat je op TV ziet) dan loopt het heel even gelijk, maar al binnen een paar minuten loopt de app dan weer ruim voor
Nou ja, ik kijk gewoon altijd Viaplay via de TV (KPN), dus zal vast niet al te ver achterlopen. En zo wel, ach, ik kijk de race vooral voor de race
Fijn dat je lekker kritisch bent, maar als je hier doelbewust het FOK! plezier van anderen ontneemt omdat je per se de eerste moet zijn die dingen post, worden er acties ondernomen. Er is helemaal niets mis met verwachten dat je een beetje rekening houdt met mensen die zichzelf niet martelen met Frans commentaar.quote:Op zondag 5 november 2023 11:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dit moet wel echt de meest kansloze discussie ooit zijn. In het Live topic moeten wachten voor je iets post omdat je mogelijk te Live bent.
Je kunt ook gewoon de race kijken in plaats van constant Fok! F5-en.
Schei toch alsjeblieft uit man.
Voordeel van Frans commentaar is wel dat je niet weet of ze fouten maken.quote:Op zondag 5 november 2023 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fijn dat je lekker kritisch bent, maar als je hier doelbewust het FOK! plezier van anderen ontneemt omdat je per se de eerste moet zijn die dingen post, worden er acties ondernomen. Er is helemaal niets mis met verwachten dat je een beetje rekening houdt met mensen die zichzelf niet martelen met Frans commentaar.
Ik zou daarbij ook niet weten waarom je niet via een Franstalige zou "mogen" kijken en ook meeposten. Wat is dat voor onzin?quote:Op zondag 5 november 2023 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voordeel van Frans commentaar is wel dat je niet weet of ze fouten maken.
Er is in heel dit topic maar één persoon die Franstalig kijkt, en ogenschijnlijk om zo snel mogelijk dingen te posten om maar lekker de eerste te kunnen zijn. Nee, dan is het echt een grote ramp dat we vragen of die ene persoon het niet voor alle anderen wil verpesten.quote:Op zondag 5 november 2023 11:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou daarbij ook niet weten waarom je niet via een Franstalige zou "mogen" kijken en ook meeposten. Wat is dat voor onzin?
Maakt het uit?quote:Op zondag 5 november 2023 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is in heel dit topic maar één persoon die Franstalig kijkt, en ogenschijnlijk om zo snel mogelijk dingen te posten om maar lekker de eerste te kunnen zijn. Nee, dan is het echt een grote ramp dat we vragen of die ene persoon het niet voor alle anderen wil verpesten.
Je kan het ook groter maken dan het is hoor
Dat is jouw invulling daarvan.quote:Op zondag 5 november 2023 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is in heel dit topic maar één persoon die Franstalig kijkt, en ogenschijnlijk om zo snel mogelijk dingen te posten om maar lekker de eerste te kunnen zijn. Nee, dan is het echt een grote ramp dat we vragen of die ene persoon het niet voor alle anderen wil verpesten.
Je kan het ook groter maken dan het is hoor
Ja, het maakt uit. Er gaan mensen wegblijven als dingen in het live topic gespoild worden, en ik geef die mensen groot gelijk dat ze hun kijkplezier niet laten vergallen. Wederom: dit is maar één persoon, doe niet zo moeilijk man.quote:Op zondag 5 november 2023 12:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maakt het uit?
Live is live, of je nu via een lineaire zender of stream kijkt.
Als mensen niet gespoild willen worden moet je niet zo intens live willen meeposten, want dan mag je dat gewoon verwachten. Zeker in de huidige periode met uitzendrechten.quote:Op zondag 5 november 2023 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, het maakt uit. Er gaan mensen wegblijven als dingen in het live topic gespoild worden, en ik geef die mensen groot gelijk dat ze hun kijkplezier niet laten vergallen. Wederom: dit is maar één persoon, doe niet zo moeilijk man.
Ik doe niet mee met je poging om doelpalen te verschluiven. Punt moge duidelijk zijn. Dit heeft niets te maken met intensief meeposten, maar met gewoon lekker lezen en meelullen tijdens momenten dat er niets gebeurt. Iets wat ik jou sowieso nooit zie doen, dus het gaat jou ook niets aan verder.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Als mensen niet gespoild willen worden moet je niet zo intens live willen meeposten, want dan mag je dat gewoon verwachten. Zeker in de huidige periode met uitzendrechten.
Wat gaan we straks doen als F1TV 10 seconden achterloopt? Iedereen die daar niet op kijkt mag dan niks meer posten?
Niemand verschuift doelpalen.quote:Op zondag 5 november 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik doe niet mee met je poging om doelpalen te verschluiven. Punt moge duidelijk zijn. Dit heeft niets te maken met intensief meeposten, maar met gewoon lekker lezen en meelullen tijdens momenten dat er niets gebeurt.
Je maakt er altijd zo lekker ons-gevoel van he. Goed bezig.quote:Op zondag 5 november 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik doe niet mee met je poging om doelpalen te verschluiven. Punt moge duidelijk zijn. Dit heeft niets te maken met intensief meeposten, maar met gewoon lekker lezen en meelullen tijdens momenten dat er niets gebeurt. Iets wat ik jou sowieso nooit zie doen, dus het gaat jou ook niets aan verder.
Ja, nou ja. Dit. Als ik eens wielrennen of darten via de stream ipv TV kijk loop ik achter op het gros in het betreffende wieler- of darttopic. Dat weet ik, dus dan zorg ik gewoon dat ik niet constant de állernieuwste posts lees, maar dat ik ook in het topic even een half minuutje achter loop (voor zover dat al niet vanzelf gaat, prioriteit is immers het kijken van de sport). Echt vrij simpel.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Als mensen niet gespoild willen worden moet je niet zo intens live willen meeposten, want dan mag je dat gewoon verwachten. Zeker in de huidige periode met uitzendrechten.
Wat gaan we straks doen als F1TV 10 seconden achterloopt? Iedereen die daar niet op kijkt mag dan niks meer posten?
Het is een beetje het WIDM topic openen op de dag na de uitzending en dan klagen dat je gespoild wordt.quote:Op zondag 5 november 2023 12:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, nou ja. Dit. Als ik eens wielrennen of darten via de stream ipv TV kijk loop ik achter op het gros in het betreffende wieler- of darttopic. Dat weet ik, dus dan zorg ik gewoon dat ik niet constant de állernieuwste posts lees, maar dat ik ook in het topic even een half minuutje achter loop (voor zover dat al niet vanzelf gaat, prioriteit is immers het kijken van de sport). Echt vrij simpel.
Het gaat om kabel vs streams. Dat is een verschil van 20 seconden zelfs naar de snelste stream die je kan vinden. Een verschil van 20 seconden dat maar één persoon heeft. Als je dan niet snapt dat dat een hele andere situatie is dan een handjevol users die een paar seconden voor of achter lopen, dan mis je het punt.quote:Op zondag 5 november 2023 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niemand verschuift doelpalen.
Nou ja, jij wel zo te zien
Doe toch niet zo raar...!quote:Op zondag 5 november 2023 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fijn dat je lekker kritisch bent, maar als je hier doelbewust het FOK! plezier van anderen ontneemt omdat je per se de eerste moet zijn die dingen post, worden er acties ondernomen. Er is helemaal niets mis met verwachten dat je een beetje rekening houdt met mensen die zichzelf niet martelen met Frans commentaar.
Er zijn nou eenmaal users die het leuk vinden om in een kroegsfeertje wat te ouwehoeren in het live topic over de race zelf. En 99,9% van de users kijkt een stream omdat dat nou eenmaal de trieste realiteit is waar we in leven momenteel. Dat is toch geen vergelijk met een sport die wel gewoon makkelijk live op tv te volgen is? Als iedereen die 20 seconden achter loopt hetzelfde zou doen als jij, is er geen live topic meer.quote:Op zondag 5 november 2023 12:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, nou ja. Dit. Als ik eens wielrennen of darten via de stream ipv TV kijk loop ik achter op het gros in het betreffende wieler- of darttopic. Dat weet ik, dus dan zorg ik gewoon dat ik niet constant de állernieuwste posts lees, maar dat ik ook in het topic even een half minuutje achter loop (voor zover dat al niet vanzelf gaat, prioriteit is immers het kijken van de sport). Echt vrij simpel.
1 persoon. Dit draait om 1 persoon. Het is geen voetbal dat door velen gewoon over de kabel gekeken wordt, dit is een sport die niet via de kabel te kijken is in Nederland. Dan is het niets minder dan fatsoenlijk om te verwachten dat iemand die zichzelf doelbewust in die uitzonderingspositie heeft geplaatst daar ook rekening mee houdt. Net zoals dat iedere streamer in de tijd van Ziggo ook wist dat ze niet gelijk liepen met een grote groep anderen.quote:
Yeah. Right.quote:Op zondag 5 november 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1 persoon. Dit draait om 1 persoon. Het is geen voetbal dat door velen gewoon over de kabel gekeken wordt, dit is een sport die niet via de kabel te kijken is in Nederland. Dan is het niets minder dan fatsoenlijk om te verwachten dat iemand die zichzelf doelbewust in die uitzonderingspositie heeft geplaatst daar ook rekening mee houdt. Net zoals dat iedere streamer in de tijd van Ziggo ook wist dat ze niet gelijk liepen met een grote groep anderen.
Dat valt echt enorm mee, en je kunt nog prima in een kroegsfeertje ouwehoeren tijdens de race, ook als je iets achter loopt. Ik zit ook gewoon wat van me af te lullen in dat topic, nooit een probleem gehadquote:Op zondag 5 november 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal users die het leuk vinden om in een kroegsfeertje wat te ouwehoeren in het live topic over de race zelf. En 99,9% van de users kijkt een stream omdat dat nou eenmaal de trieste realiteit is waar we in leven momenteel. Dat is toch geen vergelijk met een sport die wel gewoon makkelijk live op tv te volgen is? Als iedereen die 20 seconden achter loopt hetzelfde zou doen als jij, is er geen live topic meer.
Moderator van forum doet alles om het kijk- en leesplezier van 99,9% van de users te beschermen. Hoe durft iequote:
quote:Op zondag 5 november 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moderator van forum doet alles om het kijk- en leesplezier van 99,9% van de users te beschermen. Hoe durft ie
quote:Op zondag 5 november 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets wat ik jou sowieso nooit zie doen, dus het gaat jou ook niets aan verder.
Nou nou nou, ondanks het niet met elkaar eens te zijn hoeven we elkaar persoonlijk nog niet aan te vallen tochquote:
Nou ja.quote:Op zondag 5 november 2023 12:20 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Stukje doelpalen verschuiven omdat er iemand is die live kijkt.
Dit viel me vorige week al op, en nu zie ik iemand anders er ook over beginnen. Ik wist de uitkomst van een gevecht al voordat dat gevecht überhaupt in beeld was op mijn stream, dat is in mijn ogen gewoon een probleem, en iets wat ertoe leidt dat er users weg gaan blijven voortaan.quote:Op zondag 5 november 2023 12:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat valt echt enorm mee, en je kunt nog prima in een kroegsfeertje ouwehoeren tijdens de race, ook als je iets achter loopt. Ik zit ook gewoon wat van me af te lullen in dat topic, nooit een probleem gehad
Hij legde ook slakken op mijn postquote:Op zondag 5 november 2023 12:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou nou nou, ondanks het niet met elkaar eens te zijn hoeven we elkaar persoonlijk nog niet aan te vallen toch
Dat is het dus niet, het is kabel, daardoor kan diegene bijna 10 seconden eerder zien wat er gebeurd en heeft daarnaast ook nog de feed wat nog sneller data geeft dan de beelden dus deelt bewust 10 seconden eerder dingen. Daarnaast begrijp ik dat degene eigenlijk alleen in het topic post als er iets in de data is dat 'schokkend' genoeg is om voor de rest te spoilerenquote:
Dus jij zit in een uitzonderingspositie en past je daarop aan, dat is niets meer dan normaal. Lees je nou expres heen over het punt dat hier gemaakt wordt door mij? Het gaat erom dat één persoon heel ver voor loopt op de rest, verder dan wat jij achter loopt. Als de helft van de meeposters via kabel keek, was het een heel ander verhaal geweest, maar dat lijkt er maar niet in te gaan bij jou.quote:Op zondag 5 november 2023 12:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Hij legde ook slakken op mijn post![]()
Maar ik doelde het ook op Algemeen, want IK (ja, in de ik-boodschappen praten!) loop sowieso al achter bij 'de rest' en NIET alleen bij die ene persoon die blijkbaar een franse stream heeft
Ik ben het gewoon niet met je eens.quote:Op zondag 5 november 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus jij zit in een uitzonderingspositie en past je daarop aan, dat is niets meer dan normaal. Lees je nou expres heen over het punt dat hier gemaakt wordt door mij? Het gaat erom dat één persoon heel ver voor loopt op de rest, verder dan wat jij achter loopt. Als de helft van de meeposters via kabel keek, was het een heel ander verhaal geweest, maar dat lijkt er maar niet in te gaan bij jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |