Inderdaad. Niet heel veel. Behalve debiele divebombs plaatsen, de dood of de gladiolen YOLO!!quote:Op zondag 17 september 2023 16:10 schreef SiGNe het volgende:
Ricciardo heeft in het verleden al laten zien wat hij in huis heeft/kan hebben.
Ricciardo ook niet.quote:Yuki is niet heel bijzonder
Shoeyquote:Op zondag 17 september 2023 16:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Niet heel veel. Behalve debiele divebombs plaatsen, de dood of de gladiolen YOLO!!
[..]
Ricciardo ook niet.
Dat vond ik wel weer een Ferrarifail, Leclerc had gewoon ook naar binnen gemoeten net als Mercedes deed. Ruimte zat voor.quote:Op zondag 17 september 2023 16:28 schreef vosss het volgende:
Leclerc wel oprecht zo te zien. Goeie tweede coureur.
Hij was nauwelijks langzamer dan Verstappen. Het is een beetje een one trick pony die weinig kan zonder een pointy wagen, maar toen hij dat had was hij goed en snel.quote:Op zondag 17 september 2023 16:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Niet heel veel. Behalve debiele divebombs plaatsen, de dood of de gladiolen YOLO!!
[..]
Ricciardo ook niet.
Wat heeft die knaker ooit gepresteerd in de F1 bij al die teams waar hij gewerkt heeft????quote:
hij heeft bij subteams gewerkt en toch altijd goede coureurs kunnen aantrekken. Ferrari doet hem niet zomaar een aanbod, als hij echt een pannenkoek was.quote:Op zondag 17 september 2023 16:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat heeft die knaker ooit gepresteerd in de F1 bij al die teams waar hij gewerkt heeft????
En waarom loopt ie er berhaupt nog rond, let alone bij een topteam??
Schiet mij maar lek, maar ik heb het nooit gezien bij die vette Hongaar met z'n dikke nek.
Versloeg Vettel natuurlijk ook en had nog een goed jaar bij Renault.quote:Op zondag 17 september 2023 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij was nauwelijks langzamer dan Verstappen. Het is een beetje een one trick pony die weinig kan zonder een pointy wagen, maar toen hij dat had was hij goed en snel.
Blijft toch wel een choker hoor. Laat het best vaak schieten op de momenten dat het er echt toe doet.quote:Op zondag 17 september 2023 16:40 schreef Newone82 het volgende:
Russell bijna aan het huilen voor de camera. Ook tikkeltje overdreven.....
Geen A materiaal nee.quote:Op zondag 17 september 2023 16:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Blijft toch wel een choker hoor. Laat het best vaak schieten op de momenten dat het er echt toe doet.
Al besprokenquote:Op zondag 17 september 2023 16:45 schreef plesner het volgende:
Perez nog een aantal investigations geloof ik, wellicht dat ie nog terugvalt
Minder dan zijn teamgenoot.quote:Op zondag 17 september 2023 16:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Blijft toch wel een choker hoor. Laat het best vaak schieten op de momenten dat het er echt toe doet.
ik dacht eerst dat er iets was afgebroken van zijn auto met al die vonken, maar in de replay raakte hij dus zelf die muur en toen was het exit.quote:Op zondag 17 september 2023 16:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn er mensen die dat zeggen? Kom op zeg. Het was een prima gevecht, Lawson maakte het niet makkelijk maar liet nt genoeg ruimte over. Uit het boekje wat mij betreftquote:Op zondag 17 september 2023 16:49 schreef -XOR- het volgende:
Wat een gelul dat Lawson niet had moeten vechten met Verstappen.
Jarenlang indycar gedaan en was daar de beste vrouw in het veld ( ook de enige vrouw maar dat boeit even nietquote:Op zondag 17 september 2023 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch wel apart, die Danica Patrick die bij Sky de ervaringsdeskundige loopt uit hangen terwijl ze een middenmoter uit lagere raceklasses was.
Een gevecht was opzich zinloos, Max was sneller.quote:Op zondag 17 september 2023 16:49 schreef -XOR- het volgende:
Wat een gelul dat Lawson niet had moeten vechten met Verstappen.
Ja, Viaplayquote:Op zondag 17 september 2023 16:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zijn er mensen die dat zeggen? Kom op zeg. Het was een prima gevecht, Lawson maakte het niet makkelijk maar liet nt genoeg ruimte over. Uit het boekje wat mij betreft
Nee, dat kun je NIET beter. Dit is zijn enige kans zich op de kaart te zetten voor een F1-stoeltje voor volgend jaar. En te laten zien dat je een chte racer bent. Max zou zelf ook niet zomaar opzij gaanquote:Op zondag 17 september 2023 16:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een gevecht was opzich zinloos, Max was sneller.
Dan kan je beter iemand er gewoon voor laten en proberen mee te komen, kost minder tijd en je hebt nog een tow ook.
Dtquote:Op zondag 17 september 2023 16:30 schreef Managarm het volgende:
Laten ze Riccardo maar PR-man maken maar laat hem niet een stoeltje bezetten.
Ze heeft in de Indycar tegen Katherine Legge, Simona de Silvestro, Ana Beatriz, Milka Duno en Pippa Mann geracetquote:Op zondag 17 september 2023 16:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jarenlang indycar gedaan en was daar de beste vrouw in het veld ( ook de enige vrouw maar dat boeit even niet)
Bernadette "Bernie" Collinsquote:Op zondag 17 september 2023 17:04 schreef THEFXR het volgende:
wie was de vrouw die tijdens de race commentaar op Sky deed? kon dat accent amper verstaan
Alsof inhalen zo gratis was hier.quote:Op zondag 17 september 2023 16:44 schreef -XOR- het volgende:
Coronel: "Russell hoeft zich niet te schamen".
Russell maakte gewoon meerdere foutjes ook al voor zijn crash. Had hier gewoon moeten winnen.
Dat stoeltje voor volgend jaar is al redelijk zeker.quote:Op zondag 17 september 2023 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat kun je NIET beter. Dit is zijn enige kans zich op de kaart te zetten voor een F1-stoeltje voor volgend jaar. En te laten zien dat je een chte racer bent. Max zou zelf ook niet zomaar opzij gaanEn terecht niet
Dezelfde Yuki die al 2 races geen ronde gereden heeft?quote:Op zondag 17 september 2023 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat stoeltje voor volgend jaar is al redelijk zeker.
In z'n 3e race is hij al bijna beter dan Yuki.
Daarnaast krijgt het team volgend jaar een nieuwe naam en dan is PR ook belangrijk.
Ricciardo is daar sowieso al ideaal voor en als ze dan een "rookie" die goed presteert ernaast kunnen zetten dan is dat helemaal perfect.
Lawson was sowieso al in de race voor het stoeltje dit jaar, De Vries kreeg het stoeltje alleen omdat die meer wat meer ervaring had en wat ouder was.
PLus die P9 in een Williams vorig jaar was natuurlijk ook best bijzonder
De Yuki die in 15 races pas 3 punten gehaald heeft ja.quote:Op zondag 17 september 2023 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dezelfde Yuki die al 2 races geen ronde gereden heeft?
Hoe durft hij in de langzaamste auto van het veld niet meer te scorenquote:Op zondag 17 september 2023 17:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Yuki die in 15 races pas 3 punten gehaald heeft ja.
Max ziet er mager uit in die video.. vast zwaar weekend geweest waarschijnlijk (racen bij 30 graden en hoge luchtvochtigheid)quote:
Weet ik, maar dat is dus het punt, dat kwalificeert je toch niet voor Sky pundit? Het is een hele andere tak van autosport, een inferieure klasse, en dan was ze nog niet eens een groot kampioen ook.quote:Op zondag 17 september 2023 16:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jarenlang indycar gedaan en was daar de beste vrouw in het veld ( ook de enige vrouw maar dat boeit even niet)
iedereen verwachtte ook een boze Max, maar hij is er kalm onder.quote:Op zondag 17 september 2023 17:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Max ziet er mager uit in die video.. vast zwaar weekend geweest waarschijnlijk (racen bij 30 graden en hoge luchtvochtigheid)
Yuki draait gewoon een prima seizoen, die zou volgend jaar gewoon een zitje moeten hebben. Lawson ook wat mij betreft.quote:Op zondag 17 september 2023 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe durft hij in de langzaamste auto van het veld niet meer te scoren
Lawson moet nog even gebenchmarkt worden. AT lijkt nu een stuk beter dan eerst, maar Yuki heeft nog geen ronde geracet.quote:Op zondag 17 september 2023 17:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Yuki draait gewoon een prima seizoen, die zou volgend jaar gewoon een zitje moeten hebben. Lawson ook wat mij betreft.
Hij wist toch ook wel wat het maximale was deze race. En dan nog valt het mee, want het was P6 geweest als Russell geen Russell had gedaan.quote:Op zondag 17 september 2023 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iedereen verwachtte ook een boze Max, maar hij is er kalm onder.
Albonquote:Op zondag 17 september 2023 17:16 schreef opgebaarde het volgende:
Gasly wordt eruit geramd door Perez
Excuus als het al gepost is
[ afbeelding ]
https://imgur.com/a/8kl8bQC
Toch was het Hamilton die Russell z'n kansen in het begin verneukte, duurde veel te lang voor hij die positie(s) terug gaf eigenlijk.quote:Op zondag 17 september 2023 17:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hij wist toch ook wel wat het maximale was deze race. En dan nog valt het mee, want het was P6 geweest als Russell geen Russell had gedaan.
In Zandvoort wel. En heeft al die keren gewoon gekwalificeerd.quote:Op zondag 17 september 2023 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lawson moet nog even gebenchmarkt worden. AT lijkt nu een stuk beter dan eerst, maar Yuki heeft nog geen ronde geracet.
Dat ook wel.quote:Op zondag 17 september 2023 17:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch was het Hamilton die Russell z'n kansen in het begin verneukte, duurde veel te lang voor hij die positie(s) terug gaf eigenlijk.
Dat was wel een slimme van Hamilton, ipv een positie te verliezen pakte hij er twee en kwam er bijna mee weg.quote:Op zondag 17 september 2023 17:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch was het Hamilton die Russell z'n kansen in het begin verneukte, duurde veel te lang voor hij die positie(s) terug gaf eigenlijk.
Wat heeft hij bij andere teams gepresteerd t.o.v. zijn voorgangers aldaar? Volgens mij heeft hij geen enkel team vooruit geholpen.quote:Op zondag 17 september 2023 16:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft bij subteams gewerkt en toch altijd goede coureurs kunnen aantrekken. Ferrari doet hem niet zomaar een aanbod, als hij echt een pannenkoek was.
Exact, en hij beschermde zichzelf tegen een aanval van iemand achter hem. Het idee dat het teruggeven van die plaatsen genoeg is vind ik raar.quote:Op zondag 17 september 2023 17:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jaquote:Op zondag 17 september 2023 17:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat was wel een slimme van Hamilton, ipv een positie te verliezen pakte hij er twee en kwam er bijna mee weg.
Ik heb het inhalen van Hamilton door Norris niet meer gezien, was dat de plek teruggeven?
https://www.fia.com/docum(...)apore%20Grand%20Prixquote:Op zondag 17 september 2023 17:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Is er al nieuws over eventuele straffen omtrent Perez?
Gaat 10 sec krijgen en behoud dus net zijn P8quote:Op zondag 17 september 2023 17:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Competitie van de baan af rammen loont.quote:Op zondag 17 september 2023 17:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gaat 10 sec krijgen en behoud dus net zijn P8
Geleerd van iemand?quote:Op zondag 17 september 2023 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Competitie van de baan af rammen loont.
Kunnen we de GP van Qatar afschaffen?quote:Op zondag 17 september 2023 18:25 schreef Nattekat het volgende:
151 punten verschil nu.
Benodigd gat per race:
Japan: 180
Qatar troep 1: 172
Qatar troep 2: 146
Austin: 120
Mexico: 94
Het goede nieuws is dat het zeer waarschijnlijk niet in de sprint gaat gebeuren. Het slechte nieuws is dat de kans dat het Austin haalt nihil is.
Graag. Gooi Jeddah, Vegas en Miami er maar meteen achteraan.quote:Op zondag 17 september 2023 18:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kunnen we de GP van Qatar afschaffen?
Dit wilde ik ook al posten. Het is altijd dezelfde en hij heeft er indirect altijd voordeel van wat nooit mee gewogen wordt. Waarom komt hij er wel altijd mee weg?quote:Op zondag 17 september 2023 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Exact, en hij beschermde zichzelf tegen een aanval van iemand achter hem. Het idee dat het teruggeven van die plaatsen genoeg is vind ik raar.
Dit soort trucjes moeten gewoon met een drive through bestraft worden. Hij deed niet eens een poging om de bocht te halen.
Laat Jeddah maar lekker staanquote:Op zondag 17 september 2023 18:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Graag. Gooi Jeddah, Vegas en Miami er maar meteen achteraan.
Jeddah mag wel als extra zandbakrace blijven, doe maar Bahrein wegquote:Op zondag 17 september 2023 18:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Graag. Gooi Jeddah, Vegas en Miami er maar meteen achteraan.
Die layout als normaal circuit en we hebben een deal.quote:Op zondag 17 september 2023 18:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Laat Jeddah maar lekker staan
Of verplaats exact die layout, maar dan ook echt exact, naar een normaal land
Ik zei het al toen hij Gasly inhaalde dat dat een rondje te laat was om Leclerc te pakken.quote:Op zondag 17 september 2023 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
Net even de onboard van Verstappen teruggekeken. Hij komt eigenlijk net een halve ronde te laat aan de staart van Leclerc
Wat bedoel je exact? Want een groot onderdeel van wat Jeddah geweldig maakt is natuurlijk dat het bloedsnel is, maar volle bak tussen de muren, nergens is een onboardrondje zo'n adrenalinestootquote:Op zondag 17 september 2023 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die layout als normaal circuit en we hebben een deal.
Ik zeik over sfeerloze zielloze statencircuits met even ongenspireerde layouts.quote:Op zondag 17 september 2023 18:34 schreef heywoodu het volgende:
En nu al zeiken over Vegas, typisch weer.
Vermoeiend h al dat gezeik van hem.quote:Op zondag 17 september 2023 18:34 schreef heywoodu het volgende:
En nu al zeiken over Vegas, typisch weer.
Hij zat ook achter Gasly eigenlijk net een half rondje te laatquote:Op zondag 17 september 2023 18:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zei het al toen hij Gasly inhaalde dat dat een rondje te laat was om Leclerc te pakken.
Maar of het in Vegas sfeerloos gaat zijn weten we nog helemaal niet. Singapore, dat is sfeerloos, dat weten we wel.quote:Op zondag 17 september 2023 18:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeik over sfeerloze zielloze statencircuits met even ongenspireerde layouts.
Een setting als Montreal is genoeg.quote:Op zondag 17 september 2023 18:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat bedoel je exact? Want een groot onderdeel van wat Jeddah geweldig maakt is natuurlijk dat het bloedsnel is, maar volle bak tussen de muren, nergens is een onboardrondje zo'n adrenalinestoot
Als die layout op Le Castellet zou liggen is er geen kut aan.
Neuh, veel te veel ruimte er omheen, dan is de hele flow weg. Gewoon geen foutje makenquote:Op zondag 17 september 2023 18:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een setting als Montreal is genoeg.
Je kan er vast wel wat moois van maken zonder dat dat gevoel verdwijnt. Nu zijn er ook overal grijze uitloopstroken.quote:Op zondag 17 september 2023 18:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neuh, veel te veel ruimte er omheen, dan is de hele flow weg. Gewoon geen foutje maken
Dat heet "in een shock verkeren". Ze gaan morgen ochtend het nieuws nog eens dubbelchecken of het een droom was of niet.quote:Op zondag 17 september 2023 17:40 schreef Nizno het volgende:
wat een saai feestje bij mclaren
foto gemaakt en geen eens champagneknallers
Ik wil grindbakken. Zodat debiele afsnij acties niet mogelijk zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan er vast wel wat moois van maken zonder dat dat gevoel verdwijnt. Nu zijn er ook overal grijze uitloopstroken.
Precies. Jeddah.quote:Op zondag 17 september 2023 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan er vast wel wat moois van maken zonder dat dat gevoel verdwijnt.
Ik vroeg me al af of ik iets had gemist.quote:Op zondag 17 september 2023 17:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Dan maar gewoon tegenstanders van de baan rammen.quote:Op zondag 17 september 2023 18:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik wil grindbakken. Zodat debiele afsnij acties niet mogelijk zijn.
Net besproken.quote:Op zondag 17 september 2023 18:41 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af of ik iets had gemist.
Saaiquote:Op zondag 17 september 2023 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. Alles beter dan saaie grijze bende
Maar niet op het circuit zelfquote:Op zondag 17 september 2023 18:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Saai
Vorige keer was er zelfs brand en alles!
Jawel. 5 sec straf en een no further action. Straf maakt niets uit voor zijn eindpositie.quote:Op zondag 17 september 2023 18:49 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Het enige wat ik kon vinden in dit en vorige topic is dat Perez zich moet melden bij de stewards. Er is dus helemaal nog geen uitkomst bekend?
Ik doelde trouwens meer op dat helemaal niemand van jullie iets over Perez straf zei aan het einde van de race, waardoor ik me dus afvroeg of ik iets gemist had.
Ow, heb op perez en checo gezocht met crtl+f in beide topics.quote:Op zondag 17 september 2023 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel. 5 sec straf. Maakt niets uit voor zijn eindpositie.
Hier kun je dat vinden: https://www.fia.com/docum(...)son/season-2023-2042quote:Op zondag 17 september 2023 18:53 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ow, heb op perez en checo gezocht met crtl+f in beide topics.![]()
Maar dank je wel dat je het nog ff komt herhalen.
Ik geloof je hoor, maar bedoelde dat ik het blijkbaar gemist heb in beide topics ondanks gericht zoeken.quote:Op zondag 17 september 2023 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier kun je dat vinden: https://www.fia.com/docum(...)son/season-2023-2042
En op Twitter/X bij de verschillende F1-reporters
Post #66 in dit topic. Maar de tekst staat in een embedde tweetquote:Op zondag 17 september 2023 18:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik geloof je hoor, maar bedoelde dat ik het blijkbaar gemist heb in beide topics ondanks gericht zoeken.
Volgende race zal het laten blijken. Kan idd zomaar dat die directive het eea in de war heeft geschopt.quote:
Ik verwacht het eigenlijk niet.quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgende race zal het laten blijken. Kan idd zomaar dat die directive het eea in de war heeft geschopt.
Vandaar dat RBR zelf aangeeft helemaal niets aangepast te hebben.quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgende race zal het laten blijken. Kan idd zomaar dat die directive het eea in de war heeft geschopt.
Dat denk ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 september 2023 19:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik verwacht het eigenlijk niet.
GMTAquote:
Met de afstelling van VT3 had hij denk ik 7e kunnen kwalificeren. Dan kun je met wat mazzel vrij snel aansluiten bij de top 5 en heb je een stuk makkelijker racequote:Op zondag 17 september 2023 19:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vandaar dat RBR zelf aangeeft helemaal niets aangepast te hebben.
Sterker nog: als Max in de top 5 had gekwalificeerd dan denk ik dat hij deze race gewoon gewonnen had.
"Jongens, we hebben ze even laten proeven van succes. In Japan pakken we ze weer helemaal in. Ok?"quote:Op zondag 17 september 2023 19:12 schreef DKUp het volgende:
In Japan zullen ze er wel gewoon weer bij zitten lijkt mij.
quote:Op zondag 17 september 2023 19:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"Jongens, we hebben ze even laten proeven van succes. In Japan pakken we ze weer helemaal in. Ok?"
"Ja Christian."
Ja, maar dat was niet zo h?quote:Op zondag 17 september 2023 19:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vandaar dat RBR zelf aangeeft helemaal niets aangepast te hebben.
Sterker nog: als Max in de top 5 had gekwalificeerd dan denk ik dat hij deze race gewoon gewonnen had.
"By who" zegt hij, niet "Why"..quote:
Nu doe je net alsof ik een kapot gehoor heb en niet de schrijver van die Tweet.quote:Op zondag 17 september 2023 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"By who" zegt hij, niet "Why"..
Het was bedoeld richting de schrijver vd tweetquote:Op zondag 17 september 2023 19:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof ik een kapot gehoor heb en niet de schrijver van die Tweet.
P5 is een enorm goed resultaat in dit weekend met ook nog eens de verkeerde strategie en pech met de sc tijdens de race imo.quote:Op zondag 17 september 2023 19:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Dit was gewoon een kloteweekend voor RB en zelfs dan hebben ze gewoon punten gepakt. Dat zegt ook wat.
Precies dit. Een soort bronzen liningquote:Op zondag 17 september 2023 19:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
P5 is een enorm goed resultaat in dit weekend met ook nog eens de verkeerde strategie en pech met de sc tijdens de race imo.
Het was helemaal niet de verkeerde strategie. RB heeft gemaximaliseerd ondanks het slechtst denkbare scenario. Zonder een gelukje met een SC was P4 het maximale geweest, en zelfs met dat gelukje betwijfel ik of Verstappen het podium had gehaald.quote:Op zondag 17 september 2023 19:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
P5 is een enorm goed resultaat in dit weekend met ook nog eens de verkeerde strategie en pech met de sc tijdens de race imo.
De eerste SC kwam veel te vroeg (of veel te laat) voor de harde band. Hoewel iedereen naar dezelfde band schakelde, hadden de RBRs al weinig grip vanwege de slijtage. Ze zakten ook als bakstenen terug in de stand. Perez kwam daar wel hl gelukkig op P4 terecht na zijn geprutst voor de SC.quote:Op zondag 17 september 2023 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was helemaal niet de verkeerde strategie. RB heeft gemaximaliseerd ondanks het slechtst denkbare scenario.
"By whom" had het moeten zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"By who" zegt hij, niet "Why"..
Je snapt niet waarom ze niet naar een 2-stopper zijn geswitcht?quote:Op zondag 17 september 2023 19:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
De eerste SC kwam veel te vroeg (of veel te laat) voor de harde band. Hoewel iedereen naar dezelfde band schakelde, hadden de RBRs al weinig grip vanwege de slijtage. Ze zakten ook als bakstenen terug in de stand. Perez kwam daar wel hl gelukkig op P4 terecht na zijn geprutst voor de SC.
Toen ze eindelijk gingen pitten omdat het window voor mediums in bereik kwam, was kort daarna de 2e (V)SC waar Mercedes (een keer) slim gebruik van maakte. Ik snap niet dat ze niet 1 van de 2 RBRs in eender van de SC's op andere banden hebben gezet om de kansen te maximaliseren. Dat is grotendeels pech natuurlijk maar ook strategisch niet het beste wat je kunt bedenken imo. Gelukkig kon Max zich flink terug vechten door de degradatie van de harde band tov zijn mediums, maar dan nog.
Maar dat zei hij dus nietquote:Op zondag 17 september 2023 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"By whom" had het moeten zijn.
quote:Op zondag 17 september 2023 19:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
De eerste SC kwam veel te vroeg (of veel te laat) voor de harde band. Hoewel iedereen naar dezelfde band schakelde, hadden de RBRs al weinig grip vanwege de slijtage. Ze zakten ook als bakstenen terug in de stand. Perez kwam daar wel hl gelukkig op P4 terecht na zijn geprutst voor de SC.
Toen ze eindelijk gingen pitten omdat het window voor mediums in bereik kwam, was kort daarna de 2e (V)SC waar Mercedes (een keer) slim gebruik van maakte. Ik snap niet dat ze niet 1 van de 2 RBRs in eender van de SC's op andere banden hebben gezet om de kansen te maximaliseren. Dat is grotendeels pech natuurlijk maar ook strategisch niet het beste wat je kunt bedenken imo. Gelukkig kon Max zich flink terug vechten door de degradatie van de harde band tov zijn mediums, maar dan nog.
Die heeft de pechduivel van De Vries overgenomen.quote:
Nee joh, ze hebben er ff aan mogen ruiken, volgende week is het weer 'Max Roeleert Big Time'quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah dat verklaart idd, veel minder mogelijkheden. Dan was 1 op medium en 1 op hard starten nog een mogelijkheid, maar net zo goed een gok natuurlijk. Zoals ik al zei, qua SC's voornamelijk pech en toch een zeer respectabel resultaat.quote:Op zondag 17 september 2023 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Daarvoor hadden Max en Perez een extra setje hard of medium moeten hebben, tenzij ze in de slotfase voor zacht hadden willen gaan
Hij liet mooie dingen zien.quote:Op zondag 17 september 2023 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
Indrukwekkend hoe Norris die twee Mercedessen achter zich wist te houden in de slotfase.
Absoluutquote:Op zondag 17 september 2023 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
Indrukwekkend hoe Norris die twee Mercedessen achter zich wist te houden in de slotfase.
Zeker, maar ook met dank aan Sainz. Die samenwerking heeft hun beiden geen windeieren gelegdquote:Op zondag 17 september 2023 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
Sainz mag Norris op z'n knietjes bedanken voor het afschudden van die Mercedessen want dat had hij zelf nooit volgehouden.quote:Op zondag 17 september 2023 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, maar ook met dank aan Sainz. Die samenwerking heeft hun beiden geen windeieren gelegd
Met nogal veel hulp van SAI hoorquote:Op zondag 17 september 2023 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
Heb net de samenvatting terug gekeken en toch een best aantal momenten waarop Norris geen DRS had en de beide Mercs wel.quote:Op zondag 17 september 2023 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij liet mooie dingen zien.
Had wel DRS op Sainz dus dan verdedigt het ook wat makkelijker.
Dat deed SAI bewust he?quote:Op zondag 17 september 2023 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij liet mooie dingen zien.
Had wel DRS op Sainz dus dan verdedigt het ook wat makkelijker.
Dat was slim van Sainz inderdaadquote:Op zondag 17 september 2023 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, maar ook met dank aan Sainz. Die samenwerking heeft hun beiden geen windeieren gelegd
Wattes? SAI heeft zlf bedacht Norris in de DRS te laten rijden he? Gaf hij ook aan tijdens de race. Dus hij hoeft alleen zichzelf te bedankenquote:Op zondag 17 september 2023 20:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Sainz mag Norris op z'n knietjes bedanken voor het afschudden van die Mercedessen want dat had hij zelf nooit volgehouden.
Norris heeft het wel volgehouden natuurlijk, dat is wel een bedankje waard.quote:Op zondag 17 september 2023 20:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wattes? SAI heeft zlf bedacht Norris in de DRS te laten rijden he? Gaf hij ook aan tijdens de race. Dus hij hoeft alleen zichzelf te bedanken
Ja, ok. Maar het was het plan van SAI. Die had dat slim bedacht, alle credits voor hemquote:Op zondag 17 september 2023 20:51 schreef daNpy het volgende:
Het was ook wel vermakelijk dat Leclerc werd opgehouden na zijn pitstop door Hamilton (die ging pitten), nadat Leclerc zelf iedereen had opgehouden voor een double-stack pitstop. Dat kostte hem 2 plekken.
Volgens mij mag dit trouwens helemaal niet meer, maar ik weet niet meer of er berhaupt naar is gekeken?
[..]
Norris heeft het wel volgehouden natuurlijk, dat is wel een bedankje waard.
True true, ook Lando mag Sainz hartelijk bedanken voor het meehelpen van het verdedigen van hun beider plaatsenquote:Op zondag 17 september 2023 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar het was het plan van SAI. Die had dat slim bedacht, alle credits voor hem
Denk dat jij even je mond mag gaan houden over 'vermoeiend', chevy...quote:Op zondag 17 september 2023 18:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vermoeiend h al dat gezeik van hem.
Jesus wat flauwquote:
Op mijn advies maar jij was het er niet mee eens.quote:
Klopt, ik had het toen nog niet doorquote:Op zondag 17 september 2023 21:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Op mijn advies maar jij was het er niet mee eens.
Je hebt mazzel dat ik je bericht niet zag, anders had je het van mij te horen gekregenquote:Op zondag 17 september 2023 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt, ik had het toen nog niet door
Maar ik was ook afgeleid door e.e.a., dus ik heb een excuus
Max gaf zelf aan dat Singapore in de simulatie ook al erg pittig was, en dat de auto voor Japan uitstekend was.quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Meer viel er ook niet van te maken dit weekend.quote:Op zondag 17 september 2023 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iedereen verwachtte ook een boze Max, maar hij is er kalm onder.
Wat zou er niet meer mogen volgens jou?quote:Op zondag 17 september 2023 20:51 schreef daNpy het volgende:
Het was ook wel vermakelijk dat Leclerc werd opgehouden na zijn pitstop door Hamilton (die ging pitten), nadat Leclerc zelf iedereen had opgehouden voor een double-stack pitstop. Dat kostte hem 2 plekken.
Volgens mij mag dit trouwens helemaal niet meer, maar ik weet niet meer of er berhaupt naar is gekeken?
[..]
Norris heeft het wel volgehouden natuurlijk, dat is wel een bedankje waard.
Leclerc was nog wel te pakken geweest, maar verder had alleen een volledige SC de race nog kunnen redden.quote:Op zondag 17 september 2023 22:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Meer viel er ook niet van te maken dit weekend.
De RB19 had vanaf het begin af aan al moeite met dit circuit, mogelijk door een te lage rijhoogte (iets dat op andere banen wel goed werkt)
Misschien deze regel:quote:Op zondag 17 september 2023 22:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat zou er niet meer mogen volgens jou?
Maar volgens mij geven ze er zelden tot nooit een straf voor. Bottas paar jaar terug in Monaco en Norris ook een keer op Monza.quote:55.5 No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the safety car is deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
Alleen met een rondje meer had Max nog een positie kunnen winnenquote:Op zondag 17 september 2023 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leclerc was nog wel te pakken geweest, maar verder had alleen een volledige SC de race nog kunnen redden.
Dat wordt door insiders ook genoemd, naast de laatste Technical Derective die ze mogelijk hard geraakt heeft.quote:Op zondag 17 september 2023 22:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Meer viel er ook niet van te maken dit weekend.
De RB19 had vanaf het begin af aan al moeite met dit circuit, mogelijk door een te lage rijhoogte (iets dat op andere banen wel goed werkt)
De vleugels (TD018) was vooral gericht op Aston Martin (voorvleugel) en Mercedes (achtervleugel) dacht ik. TD039 (de vloer) was ook aangepast en zou mogelijk impact hebben op RBR. Zelf ontkennen ze het, maar dat zien we dan wel in Japan.quote:Op zondag 17 september 2023 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat wordt door insiders ook genoemd, naast de laatste Technical Derective die ze mogelijk hard geraakt heeft.
Ging over flexen van de vleugels dacht ik. Alweer dan.
Dat dachten ze vorig jaar ook voor Spa, is een beetje wishful thinking denk ik maar dat weten we al snel genoeg, FP1 is er alweer over 4 dagen en nog wat uren.quote:Op zondag 17 september 2023 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat wordt door insiders ook genoemd, naast de laatste Technical Derective die ze mogelijk hard geraakt heeft.
Waarschijnlijk ook dan niet, om in te halen heb je toch vaak wel een paar ronden nodig.quote:Op zondag 17 september 2023 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leclerc was nog wel te pakken geweest, maar verder had alleen een volledige SC de race nog kunnen redden.
Ik wist niet dat er ook TD's in het spel zaten maar dat zal dan ook wel van invloed zijn, de RB's moeten het vooral van de aero hebben.quote:Op zondag 17 september 2023 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Met een 4 seconden delta ja? Max pakte snellere auto's al in minder dan een ronde.quote:Op zondag 17 september 2023 23:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook dan niet, om in te halen heb je toch vaak wel een paar ronden nodig.
waar komt dat vandaan, heb het nl op andere forums ook al gezien?quote:Op zondag 17 september 2023 23:38 schreef PzKpfw het volgende:
Osama bin Russell maakt z'n naam wel weer eens waar
Van zo'n Youtube-gast. Veel users hier vinden hem erg grappig. Kan niet op zijn naam komen.quote:Op maandag 18 september 2023 01:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar komt dat vandaan, heb het nl op andere forums ook al gezien?
Nee niet met die versleten banden van Leclerc. Dat was gewoon ernaast en er voorbij. Verstappen maakte in iets van 5 rondjes dequote:Op zondag 17 september 2023 23:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook dan niet, om in te halen heb je toch vaak wel een paar ronden nodig.
RocketPowered Mohawkquote:Op maandag 18 september 2023 04:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van zo'n Youtube-gast. Veel users hier vinden hem erg grappig. Kan niet op zijn naam komen.
Dat viel mij ook op. De hele tijd de alwetende uithangen die alles onder controle heeft en doorziet maar inhalen ho maar. En dan dat einde. Pfffquote:Op maandag 18 september 2023 06:34 schreef DeeBee het volgende:
Russell weer de hele race stoer doen op de boordradio dat hij zo snel is, de beste strategie weet (weer niet naar het team luisteren) en voor de win wil gaan en hem dan zo kansloos in de vangrail jagen, wat een genot.
Geef nou eens 1 reden waarom ze hier in koor zouden roepen dat ze niets hebben aangepast terwijl ze niet lekker gaan? En terwijl bovendien als ze niet de waarheid spreken het binnen een week alsnog uitkomt in Japan?quote:Op zondag 17 september 2023 23:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De vleugels (TD018) was vooral gericht op Aston Martin (voorvleugel) en Mercedes (achtervleugel) dacht ik. TD039 (de vloer) was ook aangepast en zou mogelijk impact hebben op RBR. Zelf ontkennen ze het, maar dat zien we dan wel in Japan.
Hij maakte 15 seconden in 3 rondjes goed. Dan ben je dus zoveel sneller dat je er meteen voorbij bent imo.quote:Op zondag 17 september 2023 23:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik denk voor bocht 1 zelfs al.quote:Op maandag 18 september 2023 07:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij maakte 15 seconden in 3 rondjes goed. Dan ben je dus zoveel sneller dat je er meteen voorbij bent imo.
Ja hij zat op start finish op 0,1 hoorde ik net.quote:Op maandag 18 september 2023 07:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk voor bocht 1 zelfs al.
Jammer dat je kan genieten van iemand die hard een muur in klapt. Hij reed gewoon een sterke race en maakte de juiste calls. Raar om iemand dan een trap na te geven.quote:Op maandag 18 september 2023 06:34 schreef DeeBee het volgende:
Russell weer de hele race stoer doen op de boordradio dat hij zo snel is, de beste strategie weet (weer niet naar het team luisteren) en voor de win wil gaan en hem dan zo kansloos in de vangrail jagen, wat een genot.
Hahahhaha, nee. Hij heeft gewoon kei en keihard gefaald.quote:Op maandag 18 september 2023 07:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jammer dat je kan genieten van iemand die hard een muur in klapt. Hij reed gewoon een sterke race en maakte de juiste calls. Raar om iemand dan een trap na te geven.
Ho pin had op zaterdag een goede uitleg hierover en was van mening dat het niet aan de TD ( mbt de vloer) lagquote:Op zondag 17 september 2023 23:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er ook TD's in het spel zaten maar dat zal dan ook wel van invloed zijn, de RB's moeten het vooral van de aero hebben.
Het is echt een rookie mistakequote:Op maandag 18 september 2023 07:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jammer dat je kan genieten van iemand die hard een muur in klapt. Hij reed gewoon een sterke race en maakte de juiste calls. Raar om iemand dan een trap na te geven.
quote:Op maandag 18 september 2023 07:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kheb het idee dat de RBR juist veel meer downforce uit de vloer weet te halen dan de concurrentie, waardoor de vleugels voor hen relatief juist minder belangrijk zijn dan voor de andere teams.quote:Op zondag 17 september 2023 23:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er ook TD's in het spel zaten maar dat zal dan ook wel van invloed zijn, de RB's moeten het vooral van de aero hebben.
Gaat deze post nu over Russell, over Hamilton of over beide?quote:Op maandag 18 september 2023 09:42 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het is al de zoveelste keer dat hij het team(resultaat) ondermijnt door domme strategy calls vanuit de cockpit te roepen, z'n snellere teammaat onnodig te blocken en een "leider" aan het acteren is door er 10 onnodige boorradios uit te gooien, dat is puur genieten.
Hem dan eenzijdig rechtdoor sturen op de meest verse banden van dat groepje, dan heb je echt nog een lange weg te gaan voordat de prestaties het ego beginnen te matchen.
Daarnaast kost hij Mercedes ook een mogelijke zege, dus tsja.
Hij zei toch niet dat er nog 2 seconden pace in de auto zat? Hij maakte enkel een opmerking toen werd verteld dat Sainz aangaf dat er nog wel een seconde ruimte was qua pace en dat hij verbaasd was dat Sainz er geen 2 seconde van maakte..quote:Op maandag 18 september 2023 08:15 schreef mikieu het volgende:
[..]
Hahahhaha, nee. Hij heeft gewoon kei en keihard gefaald.
Hij liep al stoer te doen dat er nog wel 2s meer pace in zat, haal hem in dan.
Gister is hij eens getest aan een klein beetje druk, direct gaat het mis.
Precies.quote:Op maandag 18 september 2023 10:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zei toch niet dat er nog 2 seconden pace in de auto zat? Hij maakte enkel een opmerking toen werd verteld dat Sainz aangaf dat er nog wel een seconde ruimte was qua pace en dat hij verbaasd was dat Sainz er geen 2 seconde van maakte..
(oftewel, Russell geloofde niet dat Sainz nog zoveel extra pace had)
Het was jammer dat de race niet een paar rondes langer duurde, ik had graag gezien hoe Hamilton zijn geduld helemaal zou verliezen.quote:Op maandag 18 september 2023 10:22 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat het niet helemaal Russell aan te rekenen is dat het bij P3 bleef. Hamilton zette hem ook onder druk, en dat maakt het maken van moves ook lastiger. Ze hebben het strategisch gewoon weer eens verkloot bij Mercedes.
Singapore is een rare baan en ze geven toe dat ze de setup verkloot hebben. Kennelijk is de RB toch niet zo dominant dat hij ook met een ruksetup nog mee kan. Wat wel opviel was dat hij naarmate hij lichter werd ook weer dichter in de buurt kwam qua pace. Kennelijk toch te enthousiast geweest met de rijhoogte naar beneden afstellen.quote:Op maandag 18 september 2023 10:05 schreef franklop het volgende:
Was wel fijn om een een mooie strijd om de zege te hebben tussen 3 teams. Dat had anders misschien om P2/P3 geweest, maar dat levert toch een ander soort spanning op.
Benieuwd of RB/Verstappen inderdaad komend weekend gewoon weer de snelste is, of dat dit een voorbode is dat we misschien nog meer close racing gaan krijgen. Verwacht het eerste, maar zou niks tegen het 2e hebben.
Ik denk dat ze in de komende races "gewoon" weer dominant zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Singapore is een rare baan en ze geven toe dat ze de setup verkloot hebben. Kennelijk is de RB toch niet zo dominant dat hij ook met een ruksetup nog mee kan. Wat wel opviel was dat hij naarmate hij lichter werd ook weer dichter in de buurt kwam qua pace. Kennelijk toch te enthousiast geweest met de rijhoogte naar beneden afstellen.
Ik denk dat de tijd van twee vingers in de neus 20 sec wegrijden voorbij is. Ik heb toch het idee dat er iets meer speelt met de auto dan men toegeeft, mogelijk door de laatste technische richtlijnen van de FIA. Het zou ook typisch FIA zijn om de auto die dominant is te straffen met "algemene" richtlijnen.
Nee. Als hun vleugels een probleem waren geweest dan waren ze in Singapore met nieuwe vleugels gestart.quote:Op zondag 17 september 2023 23:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dit is wel een aardig artikel eroverquote:Op maandag 18 september 2023 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Als hun vleugels een probleem waren geweest dan waren ze in Singapore met nieuwe vleugels gestart.
https://the-race.com/form(...)uddenly-undriveable/quote:This being the first race at which the revised tech directives regarding flexing parts are being applied (the updated TD18 and TD39), invariably there were questions about whether this had neutered a previous Red Bull cleverness.
If we get to Suzuka next week and the RB19 is still struggling, that might be a theory worth pursuing. Chances are, it won’t be.
We hebben het hele seizoen al close racing met een hele hoop gevechten, het is Max wat zo absurd goed is wat het doet lijken alsof RB de meest dominante wagen heeft gevoed door de Engelse pers die voor de zoveelste keer niet kunnen verkroppen dat een niet Brit beter is dan de Britse coureurs.quote:Op maandag 18 september 2023 10:05 schreef franklop het volgende:
Was wel fijn om een een mooie strijd om de zege te hebben tussen 3 teams. Dat had anders misschien om P2/P3 geweest, maar dat levert toch een ander soort spanning op.
Benieuwd of RB/Verstappen inderdaad komend weekend gewoon weer de snelste is, of dat dit een voorbode is dat we misschien nog meer close racing gaan krijgen. Verwacht het eerste, maar zou niks tegen het 2e hebben.
Ik zeg toch specifiek om de zege?quote:Op maandag 18 september 2023 11:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
We hebben het hele seizoen al close racing met een hele hoop gevechten, het is Max wat zo absurd goed is wat het doet lijken alsof RB de meest dominante wagen heeft gevoed door de Engelse pers die voor de zoveelste keer niet kunnen verkroppen dat een niet Brit beter is dan de Britse coureurs.
quote:Christian Horner benadrukt na het lastige Formule 1-weekend in Singapore dat de technische richtlijn om flexibele vleugels en flexibele vloeren tegen te gaan in de Formule 1 geen enkele invloed op Red Bull Racing heeft: "Mensen vinden het leuk om het daarop te gooien, maar het heeft nul invloed op ons." Max Verstappen laat doorschemeren dat het kampioensteam in Japan kan terugslaan: "Suzuka moet juist wel goed bij onze auto passen."
Sinds wanneer is dat?quote:Op maandag 18 september 2023 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het zou ook typisch FIA zijn om de auto die dominant is te straffen met "algemene" richtlijnen.
quote:Op maandag 18 september 2023 12:04 schreef Nober het volgende:
[..]
En maar door blijven spelen zie je wel vaker op het zinkende schip.
Op zijn minst opmerkelijk dat Hamilton de best of the rest is.quote:
Hamilton heeft best wel wat puntjes gepakt stiekem, ook dankzij uitvallers voor hem.quote:Op maandag 18 september 2023 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op zijn minst opmerkelijk dat Hamilton de best of the rest is.
Terwijl het dit seizoen toch voortdurend over Alonso, Norris en de Ferrari;s gegaan heeft.
Op racepace is Benz gemiddeld dus best wel goed alleen heb je daar weinig aan als je gemiddelde zo ver onder dat van Red Bull ligt.quote:Op maandag 18 september 2023 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op zijn minst opmerkelijk dat Hamilton de best of the rest is.
Terwijl het dit seizoen toch voortdurend over Alonso, Norris en de Ferrari;s gegaan heeft.
In het begin was AM en af en toe Ferrari sneller dan Mercedes. Later in het seizoen was McLaren beter, maar Mercedes is het meest constant gebleven. Ondanks dat sommigen het hele seizoen al het idee willen pushen dat de Mercedes een dramatische wagen is die net in het middenveld mee kan komen, is het gemiddeld over het hele seizoen gewoon de 2de of 3de wagen van het veld.quote:Op maandag 18 september 2023 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op racepace is Benz gemiddeld dus best wel goed alleen heb je daar weinig aan als je gemiddelde zo ver onder dat van Red Bull ligt.
Omdat ze op mediums tegen aftakelende harde banden stonden. Iig deze race, wellicht is de auto ook beter in balans als hij lichter is. Maar dan moeten ze in de quali ook goed mee kunnen komen en dat lukt toch niet echt constant.quote:Op maandag 18 september 2023 13:22 schreef PzKpfw het volgende:
Mercedes lijkt vooral in de laatste fase van de race erg snel.
Ik heb het niet over enkel de laatste race. Valt al enige tijd op dat de Benzen tegen het einde van de race pas tot leven lijken te komen.quote:Op maandag 18 september 2023 13:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat ze op mediums tegen aftakelende harde banden stonden. Iig deze race, wellicht is de auto ook beter in balans als hij lichter is. Maar dan moeten ze in de quali ook goed mee kunnen komen en dat lukt toch niet echt constant.
De vloer is ook onderdeel van het aero pakket..quote:Op maandag 18 september 2023 09:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb het idee dat de RBR juist veel meer downforce uit de vloer weet te halen dan de concurrentie, waardoor de vleugels voor hen relatief juist minder belangrijk zijn dan voor de andere teams.
Uiteindelijk is alles er met het doel downforce te genereren, maar doorgaans wanneer men het over aero heeft, bedoelen ze de vleugels.quote:Op maandag 18 september 2023 14:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De vloer is ook onderdeel van het aero pakket..
"Russell crashte niet in de laatste ronde, hij wilde de ophanging van de auto testen."quote:Op maandag 18 september 2023 14:34 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ja dat is ook een perspectief
Maar ik heb wel genoten van Russell, jammer van die fout.quote:Op maandag 18 september 2023 14:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"Russell crashte niet in de laatste ronde, hij wilde de ophanging van de auto testen."
Ik ook wel, hij heeft niet slecht gereden en toch druk op de voorhoede gehouden. Het circuit is dermate smal dat inhalen niet onmogelijk is, maar met kleine snelheidsverschillen toch risicovol of iig moeilijk. Zie ook Alonso.quote:Op maandag 18 september 2023 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar ik heb wel genoten van Russell, jammer van die fout.
Eigenlijk hoop ik dat de crash van Stroll hem doet beseffen dat het genoeg is geweest in de F1 en dat hij volgend jaar plaats maakt voor iemand met meer talent.quote:Op maandag 18 september 2023 14:34 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Haha, voor hem is het gewoon een hobby he. Eentje waar hij elke dag tijd voor heeft, itt mensen die werken.quote:Op maandag 18 september 2023 15:07 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat de crash van Stroll hem doet beseffen dat het genoeg is geweest in de F1 en dat hij volgend jaar plaats maakt voor iemand met meer talent.
Misschien juist banden sparen. Denk dat ze onder safety car wel genoeg benzine konden uitsparenquote:Op maandag 18 september 2023 15:14 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand die weet waarom Leclerc op het einde zo langzaam was? Brandstof sparen?
Zijn banden waren schijnbaar op.quote:Op maandag 18 september 2023 15:14 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand die weet waarom Leclerc op het einde zo langzaam was? Brandstof sparen?
Wordt denk ik een moeilijk gesprek met sr.quote:Op maandag 18 september 2023 15:07 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat de crash van Stroll hem doet beseffen dat het genoeg is geweest in de F1 en dat hij volgend jaar plaats maakt voor iemand met meer talent.
jaquote:Op maandag 18 september 2023 15:07 schreef 4-elements het volgende:
[..]
die auto is toch hier nooit lekker gegaan?quote:Op maandag 18 september 2023 07:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Geef nou eens 1 reden waarom ze hier in koor zouden roepen dat ze niets hebben aangepast terwijl ze niet lekker gaan? En terwijl bovendien als ze niet de waarheid spreken het binnen een week alsnog uitkomt in Japan?
Ow man deze blijft geweldig.quote:Op maandag 18 september 2023 15:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt denk ik een moeilijk gesprek met sr.
Het is toch wel opvallend dat Sainz in 42 rondes op de harde band Leclerc op 20 seconden heeft gereden. Wat een verschilquote:Op maandag 18 september 2023 15:18 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zijn banden waren schijnbaar op.
Terwijl Carlos een hoop meer 'heat' achter zich had.quote:Op maandag 18 september 2023 17:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is toch wel opvallend dat Sainz in 42 rondes op de harde band Leclerc op 20 seconden heeft gereden. Wat een verschil
quote:Op maandag 18 september 2023 17:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is toch wel opvallend dat Sainz in 42 rondes op de harde band Leclerc op 20 seconden heeft gereden. Wat een verschil
En deze uitspraak van Krack komt na een blik op zijn laatste loonstrookje?quote:Op maandag 18 september 2023 14:34 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Max heeft 81 punten uit 7 races (en sprints) nodig om zijn puntenrecord van vorig jaar te verbreken.quote:
Wordt nog lastig met de huidige vorm van RB.quote:Op maandag 18 september 2023 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max heeft 81 punten uit 7 races (en sprints) nodig om zijn puntenrecord van vorig jaar te verbreken.
Toen haalde hij 454 punten
Dit is het soort logica dat Nyck vorig jaar onterecht een zitje heeft opgeleverd.quote:Op zondag 17 september 2023 17:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Yuki die in 15 races pas 3 punten gehaald heeft ja.
quote:Op maandag 18 september 2023 14:34 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Is al best lang bekend dat Yuki onderdeel was van de afspraken met Honda.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is het soort logica dat Nyck vorig jaar onterecht een zitje heeft opgeleverd.
Yuki en Liam!quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:06 schreef Questular het volgende:
Leuk om te zien dat Lawson punten pakt. Wat mij betreft mag hij lekker blijven rijden in die AT.
Leuk inderdaad en tegelijk ook weer jammer aan F1, dat iemand z'n hand moet breken om een kans te krijgen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:06 schreef Questular het volgende:
Leuk om te zien dat Lawson punten pakt. Wat mij betreft mag hij lekker blijven rijden in die AT.
Elke kans moet je pakken. Het kan soms raar lopenquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leuk inderdaad en tegelijk ook weer jammer aan F1, dat iemand z'n hand moet breken om een kans te krijgen.
Zelfde gold toch min of meer voor Nyck de Vries, vorig seizoen? Dat hij in de Williams plaats mocht nemen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leuk inderdaad en tegelijk ook weer jammer aan F1, dat iemand z'n hand moet breken om een kans te krijgen.
Klopt maar dat is dus ook een beetje het gebrek van F1, die auto's zijn best moeilijk te rijden en 1 keer een FP1 waarin je geen enkel risico mag nemen, want schade is dodelijk, zet geen zoden aan de dijk om je te onderscheiden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:22 schreef Sally het volgende:
[..]
Zelfde gold toch min of meer voor Nyck de Vries, vorig seizoen? Dat hij in de Williams plaats mocht nemen?
Tja, dat dus. Maar ergens is er dus geen ander manier om genoeg punten te verzamelen om je superlicentie te verkrijgen voor een rookie/ young driver.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt maar dat is dus ook een beetje het gebrek van F1, die auto's zijn best moeilijk te rijden en 1 keer een FP1 waarin je geen enkel risico mag nemen, want schade is dodelijk, zet geen zoden aan de dijk om je te onderscheiden.
Morgen wordt Yuki's contract verlengd.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is al best lang bekend dat Yuki onderdeel was van de afspraken met Honda.
Honda wilde een Japanse rijder.
Als dat niet het geval was was ie waarschijnlijk al eerder de laan uit gestuurd wegens tegenvallende resultaten.
Lijkt me ook logisch dat ze met hem doorgaan t/m 2025quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:59 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Morgen wordt Yuki's contract verlengd.
Vind ik eigenlijk niet, aangezien Honda besloten had om te vertrekken en in 2026 met Aston Martin in zee gaat.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook logisch dat ze met hem doorgaan t/m 2025
Ja maar je wil de relatie toch wel zo goed mogelijk houden t/m 2025 lijkt me.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet, aangezien Honda besloten had om te vertrekken en in 2026 met Aston Martin in zee gaat.
Dat had Honda moeten bedenken voordat ze ertussenuit wilden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja maar je wil de relatie toch wel zo goed mogelijk houden t/m 2025 lijkt me.
Wat doet zijn nationaliteit terzake in deze context?quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:07 schreef Bonobo11 het volgende:
En laat ze alsjeblieft Checo uit de auto gooien, ben die Mexicaanse huichelaar meer dan zat.
Yuki draait m.i. een prima seizoen en heeft zijn stoeltje voor volgend jaar gewoon verdiend. Ik begrijp juist weer niet waarom Ricciardo een stoeltje zou verdienen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet, aangezien Honda besloten had om te vertrekken en in 2026 met Aston Martin in zee gaat.
Maar goed, hopelijk zetten ze Lawson ernaast.
Yuki en Liam in de AT is prima. Ging me er meer om dat Honda de 'rechten' voor een Japanner in de AT imho kwijt zijn nadat ze hadden aangekondigd te vertrekken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Yuki draait m.i. een prima seizoen en heeft zijn stoeltje voor volgend jaar gewoon verdiend. Ik begrijp juist weer niet waarom Ricciardo een stoeltje zou verdienen.
Ah, ok. Dan heb ik je verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 19 september 2023 18:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Yuki en Liam in de AT is prima. Ging me er meer om dat Honda de 'rechten' voor een Japanner in de AT imho kwijt zijn nadat ze hadden aangekondigd te vertrekken.
Zo denk ik er dus ook over, Honda wilde stoppen, Red Bull heeft toen een hele fabriek moeten bouwen zodat ze hun eigen motor kunnen ontwikkelen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar goed, hopelijk zetten ze Lawson ernaast.
Ricciardo is erg goed voor de PR en Alpha Tauri krijgt volgend jaar een nieuwe naam.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Yuki draait m.i. een prima seizoen en heeft zijn stoeltje voor volgend jaar gewoon verdiend. Ik begrijp juist weer niet waarom Ricciardo een stoeltje zou verdienen.
Alweer een nieuwe naam?quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ricciardo is erg goed voor de PR en Alpha Tauri krijgt volgend jaar een nieuwe naam.
Iemand in de auto zetten voor de PR lijkt me niet de allerbeste afweging.. dat kan misschien de doorslag geven als rijders vrijwel gelijkwaardig zijnquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ricciardo is erg goed voor de PR en Alpha Tauri krijgt volgend jaar een nieuwe naam.
Volgens mij is het verhaal dat volgend jaar zowat alles anders moet omdat de prestaties nergens op lijken (en 1 daarvan is de naam)quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Alweer een nieuwe naam?
Wat is de reden?
Volgens mij dat ze het weer een zusterteam willen maken ipv een zelfstandig team.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Alweer een nieuwe naam?
Wat is de reden?
Ricciardo doet het (in elk geval op papier) niet slechter dan Yuki.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Iemand in de auto zetten voor de PR lijkt me niet de allerbeste afweging.. dat kan misschien de doorslag geven als rijders vrijwel gelijkwaardig zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |