Ik geloof je hoor, maar bedoelde dat ik het blijkbaar gemist heb in beide topics ondanks gericht zoeken.quote:Op zondag 17 september 2023 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier kun je dat vinden: https://www.fia.com/docum(...)son/season-2023-2042
En op Twitter/X bij de verschillende F1-reporters
Post #66 in dit topic. Maar de tekst staat in een embedde tweetquote:Op zondag 17 september 2023 18:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik geloof je hoor, maar bedoelde dat ik het blijkbaar gemist heb in beide topics ondanks gericht zoeken.
Volgende race zal het laten blijken. Kan idd zomaar dat die directive het eea in de war heeft geschopt.quote:
Ik verwacht het eigenlijk niet.quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgende race zal het laten blijken. Kan idd zomaar dat die directive het eea in de war heeft geschopt.
Vandaar dat RBR zelf aangeeft helemaal niets aangepast te hebben.quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgende race zal het laten blijken. Kan idd zomaar dat die directive het eea in de war heeft geschopt.
Dat denk ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgende race zal het laten blijken. Kan idd zomaar dat die directive het eea in de war heeft geschopt.
quote:Op zondag 17 september 2023 19:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik verwacht het eigenlijk niet.
GMTAquote:
Met de afstelling van VT3 had hij denk ik 7e kunnen kwalificeren. Dan kun je met wat mazzel vrij snel aansluiten bij de top 5 en heb je een stuk makkelijker racequote:Op zondag 17 september 2023 19:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vandaar dat RBR zelf aangeeft helemaal niets aangepast te hebben.
Sterker nog: als Max in de top 5 had gekwalificeerd dan denk ik dat hij deze race gewoon gewonnen had.
"Jongens, we hebben ze even laten proeven van succes. In Japan pakken we ze weer helemaal in. Ok?"quote:Op zondag 17 september 2023 19:12 schreef DKUp het volgende:
In Japan zullen ze er wel gewoon weer bij zitten lijkt mij.
quote:Op zondag 17 september 2023 19:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"Jongens, we hebben ze even laten proeven van succes. In Japan pakken we ze weer helemaal in. Ok?"
"Ja Christian."
Ja, maar dat was niet zo hè?quote:Op zondag 17 september 2023 19:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vandaar dat RBR zelf aangeeft helemaal niets aangepast te hebben.
Sterker nog: als Max in de top 5 had gekwalificeerd dan denk ik dat hij deze race gewoon gewonnen had.
"By who" zegt hij, niet "Why"..quote:
Nu doe je net alsof ik een kapot gehoor heb en niet de schrijver van die Tweet.quote:Op zondag 17 september 2023 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"By who" zegt hij, niet "Why"..
Het was bedoeld richting de schrijver vd tweetquote:Op zondag 17 september 2023 19:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof ik een kapot gehoor heb en niet de schrijver van die Tweet.
P5 is een enorm goed resultaat in dit weekend met ook nog eens de verkeerde strategie en pech met de sc tijdens de race imo.quote:Op zondag 17 september 2023 19:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Dit was gewoon een kloteweekend voor RB en zelfs dan hebben ze gewoon punten gepakt. Dat zegt ook wat.
Precies dit. Een soort bronzen liningquote:Op zondag 17 september 2023 19:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
P5 is een enorm goed resultaat in dit weekend met ook nog eens de verkeerde strategie en pech met de sc tijdens de race imo.
Het was helemaal niet de verkeerde strategie. RB heeft gemaximaliseerd ondanks het slechtst denkbare scenario. Zonder een gelukje met een SC was P4 het maximale geweest, en zelfs met dat gelukje betwijfel ik of Verstappen het podium had gehaald.quote:Op zondag 17 september 2023 19:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
P5 is een enorm goed resultaat in dit weekend met ook nog eens de verkeerde strategie en pech met de sc tijdens de race imo.
De eerste SC kwam veel te vroeg (of veel te laat) voor de harde band. Hoewel iedereen naar dezelfde band schakelde, hadden de RBRs al weinig grip vanwege de slijtage. Ze zakten ook als bakstenen terug in de stand. Perez kwam daar wel héél gelukkig op P4 terecht na zijn geprutst voor de SC.quote:Op zondag 17 september 2023 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was helemaal niet de verkeerde strategie. RB heeft gemaximaliseerd ondanks het slechtst denkbare scenario.
"By whom" had het moeten zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"By who" zegt hij, niet "Why"..
Je snapt niet waarom ze niet naar een 2-stopper zijn geswitcht?quote:Op zondag 17 september 2023 19:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
De eerste SC kwam veel te vroeg (of veel te laat) voor de harde band. Hoewel iedereen naar dezelfde band schakelde, hadden de RBRs al weinig grip vanwege de slijtage. Ze zakten ook als bakstenen terug in de stand. Perez kwam daar wel héél gelukkig op P4 terecht na zijn geprutst voor de SC.
Toen ze eindelijk gingen pitten omdat het window voor mediums in bereik kwam, was kort daarna de 2e (V)SC waar Mercedes (een keer) slim gebruik van maakte. Ik snap niet dat ze niet 1 van de 2 RBRs in eender van de SC's op andere banden hebben gezet om de kansen te maximaliseren. Dat is grotendeels pech natuurlijk maar ook strategisch niet het beste wat je kunt bedenken imo. Gelukkig kon Max zich flink terug vechten door de degradatie van de harde band tov zijn mediums, maar dan nog.
Maar dat zei hij dus nietquote:Op zondag 17 september 2023 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"By whom" had het moeten zijn.
quote:Op zondag 17 september 2023 19:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
De eerste SC kwam veel te vroeg (of veel te laat) voor de harde band. Hoewel iedereen naar dezelfde band schakelde, hadden de RBRs al weinig grip vanwege de slijtage. Ze zakten ook als bakstenen terug in de stand. Perez kwam daar wel héél gelukkig op P4 terecht na zijn geprutst voor de SC.
Toen ze eindelijk gingen pitten omdat het window voor mediums in bereik kwam, was kort daarna de 2e (V)SC waar Mercedes (een keer) slim gebruik van maakte. Ik snap niet dat ze niet 1 van de 2 RBRs in eender van de SC's op andere banden hebben gezet om de kansen te maximaliseren. Dat is grotendeels pech natuurlijk maar ook strategisch niet het beste wat je kunt bedenken imo. Gelukkig kon Max zich flink terug vechten door de degradatie van de harde band tov zijn mediums, maar dan nog.
Die heeft de pechduivel van De Vries overgenomen.quote:
Nee joh, ze hebben er ff aan mogen ruiken, volgende week is het weer 'Max Roeleert Big Time'quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgende race zal het laten blijken. Kan idd zomaar dat die directive het eea in de war heeft geschopt.
Ah dat verklaart idd, veel minder mogelijkheden. Dan was 1 op medium en 1 op hard starten nog een mogelijkheid, maar net zo goed een gok natuurlijk. Zoals ik al zei, qua SC's voornamelijk pech en toch een zeer respectabel resultaat.quote:Op zondag 17 september 2023 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Daarvoor hadden Max en Perez een extra setje hard of medium moeten hebben, tenzij ze in de slotfase voor zacht hadden willen gaan
Hij liet mooie dingen zien.quote:Op zondag 17 september 2023 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
Indrukwekkend hoe Norris die twee Mercedessen achter zich wist te houden in de slotfase.
Absoluutquote:Op zondag 17 september 2023 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
Indrukwekkend hoe Norris die twee Mercedessen achter zich wist te houden in de slotfase.
Zeker, maar ook met dank aan Sainz. Die samenwerking heeft hun beiden geen windeieren gelegdquote:Op zondag 17 september 2023 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
Indrukwekkend hoe Norris die twee Mercedessen achter zich wist te houden in de slotfase.
Sainz mag Norris op z'n knietjes bedanken voor het afschudden van die Mercedessen want dat had hij zelf nooit volgehouden.quote:Op zondag 17 september 2023 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, maar ook met dank aan Sainz. Die samenwerking heeft hun beiden geen windeieren gelegd
Met nogal veel hulp van SAI hoorquote:Op zondag 17 september 2023 20:41 schreef PzKpfw het volgende:
Indrukwekkend hoe Norris die twee Mercedessen achter zich wist te houden in de slotfase.
Heb net de samenvatting terug gekeken en toch een best aantal momenten waarop Norris geen DRS had en de beide Mercs wel.quote:Op zondag 17 september 2023 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij liet mooie dingen zien.
Had wel DRS op Sainz dus dan verdedigt het ook wat makkelijker.
Dat deed SAI bewust he?quote:Op zondag 17 september 2023 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij liet mooie dingen zien.
Had wel DRS op Sainz dus dan verdedigt het ook wat makkelijker.
Dat was slim van Sainz inderdaadquote:Op zondag 17 september 2023 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, maar ook met dank aan Sainz. Die samenwerking heeft hun beiden geen windeieren gelegd
Wattes? SAI heeft zélf bedacht Norris in de DRS te laten rijden he? Gaf hij ook aan tijdens de race. Dus hij hoeft alleen zichzelf te bedankenquote:Op zondag 17 september 2023 20:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Sainz mag Norris op z'n knietjes bedanken voor het afschudden van die Mercedessen want dat had hij zelf nooit volgehouden.
Norris heeft het wel volgehouden natuurlijk, dat is wel een bedankje waard.quote:Op zondag 17 september 2023 20:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wattes? SAI heeft zélf bedacht Norris in de DRS te laten rijden he? Gaf hij ook aan tijdens de race. Dus hij hoeft alleen zichzelf te bedanken
Ja, ok. Maar het was het plan van SAI. Die had dat slim bedacht, alle credits voor hemquote:Op zondag 17 september 2023 20:51 schreef daNpy het volgende:
Het was ook wel vermakelijk dat Leclerc werd opgehouden na zijn pitstop door Hamilton (die ging pitten), nadat Leclerc zelf iedereen had opgehouden voor een double-stack pitstop. Dat kostte hem 2 plekken.
Volgens mij mag dit trouwens helemaal niet meer, maar ik weet niet meer of er überhaupt naar is gekeken?
[..]
Norris heeft het wel volgehouden natuurlijk, dat is wel een bedankje waard.
True true, ook Lando mag Sainz hartelijk bedanken voor het meehelpen van het verdedigen van hun beider plaatsenquote:Op zondag 17 september 2023 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar het was het plan van SAI. Die had dat slim bedacht, alle credits voor hem
Denk dat jij even je mond mag gaan houden over 'vermoeiend', chevy...quote:Op zondag 17 september 2023 18:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vermoeiend hè al dat gezeik van hem.
Jesus wat flauwquote:
Op mijn advies maar jij was het er niet mee eens.quote:
Klopt, ik had het toen nog niet doorquote:Op zondag 17 september 2023 21:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Op mijn advies maar jij was het er niet mee eens.
Je hebt mazzel dat ik je bericht niet zag, anders had je het van mij te horen gekregenquote:Op zondag 17 september 2023 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt, ik had het toen nog niet door
Maar ik was ook afgeleid door e.e.a., dus ik heb een excuus
Max gaf zelf aan dat Singapore in de simulatie ook al erg pittig was, en dat de auto voor Japan uitstekend was.quote:Op zondag 17 september 2023 19:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgende race zal het laten blijken. Kan idd zomaar dat die directive het eea in de war heeft geschopt.
Meer viel er ook niet van te maken dit weekend.quote:Op zondag 17 september 2023 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iedereen verwachtte ook een boze Max, maar hij is er kalm onder.
Wat zou er niet meer mogen volgens jou?quote:Op zondag 17 september 2023 20:51 schreef daNpy het volgende:
Het was ook wel vermakelijk dat Leclerc werd opgehouden na zijn pitstop door Hamilton (die ging pitten), nadat Leclerc zelf iedereen had opgehouden voor een double-stack pitstop. Dat kostte hem 2 plekken.
Volgens mij mag dit trouwens helemaal niet meer, maar ik weet niet meer of er überhaupt naar is gekeken?
[..]
Norris heeft het wel volgehouden natuurlijk, dat is wel een bedankje waard.
Leclerc was nog wel te pakken geweest, maar verder had alleen een volledige SC de race nog kunnen redden.quote:Op zondag 17 september 2023 22:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Meer viel er ook niet van te maken dit weekend.
De RB19 had vanaf het begin af aan al moeite met dit circuit, mogelijk door een te lage rijhoogte (iets dat op andere banen wel goed werkt)
Misschien deze regel:quote:Op zondag 17 september 2023 22:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat zou er niet meer mogen volgens jou?
Maar volgens mij geven ze er zelden tot nooit een straf voor. Bottas paar jaar terug in Monaco en Norris ook een keer op Monza.quote:55.5 No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the safety car is deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
Alleen met een rondje meer had Max nog een positie kunnen winnenquote:Op zondag 17 september 2023 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leclerc was nog wel te pakken geweest, maar verder had alleen een volledige SC de race nog kunnen redden.
Dat wordt door insiders ook genoemd, naast de laatste Technical Derective die ze mogelijk hard geraakt heeft.quote:Op zondag 17 september 2023 22:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Meer viel er ook niet van te maken dit weekend.
De RB19 had vanaf het begin af aan al moeite met dit circuit, mogelijk door een te lage rijhoogte (iets dat op andere banen wel goed werkt)
De vleugels (TD018) was vooral gericht op Aston Martin (voorvleugel) en Mercedes (achtervleugel) dacht ik. TD039 (de vloer) was ook aangepast en zou mogelijk impact hebben op RBR. Zelf ontkennen ze het, maar dat zien we dan wel in Japan.quote:Op zondag 17 september 2023 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat wordt door insiders ook genoemd, naast de laatste Technical Derective die ze mogelijk hard geraakt heeft.
Ging over flexen van de vleugels dacht ik. Alweer dan.
Dat dachten ze vorig jaar ook voor Spa, is een beetje wishful thinking denk ik maar dat weten we al snel genoeg, FP1 is er alweer over 4 dagen en nog wat uren.quote:Op zondag 17 september 2023 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat wordt door insiders ook genoemd, naast de laatste Technical Derective die ze mogelijk hard geraakt heeft.
Ging over flexen van de vleugels dacht ik. Alweer dan.
Waarschijnlijk ook dan niet, om in te halen heb je toch vaak wel een paar ronden nodig.quote:Op zondag 17 september 2023 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leclerc was nog wel te pakken geweest, maar verder had alleen een volledige SC de race nog kunnen redden.
Ik wist niet dat er ook TD's in het spel zaten maar dat zal dan ook wel van invloed zijn, de RB's moeten het vooral van de aero hebben.quote:Op zondag 17 september 2023 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat wordt door insiders ook genoemd, naast de laatste Technical Derective die ze mogelijk hard geraakt heeft.
Ging over flexen van de vleugels dacht ik. Alweer dan.
Met een 4 seconden delta ja? Max pakte snellere auto's al in minder dan een ronde.quote:Op zondag 17 september 2023 23:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook dan niet, om in te halen heb je toch vaak wel een paar ronden nodig.
waar komt dat vandaan, heb het nl op andere forums ook al gezien?quote:Op zondag 17 september 2023 23:38 schreef PzKpfw het volgende:
Osama bin Russell maakt z'n naam wel weer eens waar
Van zo'n Youtube-gast. Veel users hier vinden hem erg grappig. Kan niet op zijn naam komen.quote:Op maandag 18 september 2023 01:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar komt dat vandaan, heb het nl op andere forums ook al gezien?
Nee niet met die versleten banden van Leclerc. Dat was gewoon ernaast en er voorbij. Verstappen maakte in iets van 5 rondjes dequote:Op zondag 17 september 2023 23:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook dan niet, om in te halen heb je toch vaak wel een paar ronden nodig.
RocketPowered Mohawkquote:Op maandag 18 september 2023 04:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van zo'n Youtube-gast. Veel users hier vinden hem erg grappig. Kan niet op zijn naam komen.
Dat viel mij ook op. De hele tijd de alwetende uithangen die alles onder controle heeft en doorziet maar inhalen ho maar. En dan dat einde. Pfffquote:Op maandag 18 september 2023 06:34 schreef DeeBee het volgende:
Russell weer de hele race stoer doen op de boordradio dat hij zo snel is, de beste strategie weet (weer niet naar het team luisteren) en voor de win wil gaan en hem dan zo kansloos in de vangrail jagen, wat een genot.
Geef nou eens 1 reden waarom ze hier in koor zouden roepen dat ze niets hebben aangepast terwijl ze niet lekker gaan? En terwijl bovendien als ze niet de waarheid spreken het binnen een week alsnog uitkomt in Japan?quote:Op zondag 17 september 2023 23:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De vleugels (TD018) was vooral gericht op Aston Martin (voorvleugel) en Mercedes (achtervleugel) dacht ik. TD039 (de vloer) was ook aangepast en zou mogelijk impact hebben op RBR. Zelf ontkennen ze het, maar dat zien we dan wel in Japan.
Hij maakte 15 seconden in 3 rondjes goed. Dan ben je dus zoveel sneller dat je er meteen voorbij bent imo.quote:Op zondag 17 september 2023 23:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook dan niet, om in te halen heb je toch vaak wel een paar ronden nodig.
Ik denk voor bocht 1 zelfs al.quote:Op maandag 18 september 2023 07:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij maakte 15 seconden in 3 rondjes goed. Dan ben je dus zoveel sneller dat je er meteen voorbij bent imo.
Ja hij zat op start finish op 0,1 hoorde ik net.quote:Op maandag 18 september 2023 07:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk voor bocht 1 zelfs al.
Jammer dat je kan genieten van iemand die hard een muur in klapt. Hij reed gewoon een sterke race en maakte de juiste calls. Raar om iemand dan een trap na te geven.quote:Op maandag 18 september 2023 06:34 schreef DeeBee het volgende:
Russell weer de hele race stoer doen op de boordradio dat hij zo snel is, de beste strategie weet (weer niet naar het team luisteren) en voor de win wil gaan en hem dan zo kansloos in de vangrail jagen, wat een genot.
Hahahhaha, nee. Hij heeft gewoon kei en keihard gefaald.quote:Op maandag 18 september 2023 07:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jammer dat je kan genieten van iemand die hard een muur in klapt. Hij reed gewoon een sterke race en maakte de juiste calls. Raar om iemand dan een trap na te geven.
Ho pin had op zaterdag een goede uitleg hierover en was van mening dat het niet aan de TD ( mbt de vloer) lagquote:Op zondag 17 september 2023 23:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er ook TD's in het spel zaten maar dat zal dan ook wel van invloed zijn, de RB's moeten het vooral van de aero hebben.
Het is echt een rookie mistakequote:Op maandag 18 september 2023 07:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jammer dat je kan genieten van iemand die hard een muur in klapt. Hij reed gewoon een sterke race en maakte de juiste calls. Raar om iemand dan een trap na te geven.
quote:Op maandag 18 september 2023 07:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jammer dat je kan genieten van iemand die hard een muur in klapt. Hij reed gewoon een sterke race en maakte de juiste calls. Raar om iemand dan een trap na te geven.
Kheb het idee dat de RBR juist veel meer downforce uit de vloer weet te halen dan de concurrentie, waardoor de vleugels voor hen relatief juist minder belangrijk zijn dan voor de andere teams.quote:Op zondag 17 september 2023 23:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er ook TD's in het spel zaten maar dat zal dan ook wel van invloed zijn, de RB's moeten het vooral van de aero hebben.
Gaat deze post nu over Russell, over Hamilton of over beide?quote:Op maandag 18 september 2023 09:42 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het is al de zoveelste keer dat hij het team(resultaat) ondermijnt door domme strategy calls vanuit de cockpit te roepen, z'n snellere teammaat onnodig te blocken en een "leider" aan het acteren is door er 10 onnodige boorradios uit te gooien, dat is puur genieten.
Hem dan eenzijdig rechtdoor sturen op de meest verse banden van dat groepje, dan heb je echt nog een lange weg te gaan voordat de prestaties het ego beginnen te matchen.
Daarnaast kost hij Mercedes ook een mogelijke zege, dus tsja.
Hij zei toch niet dat er nog 2 seconden pace in de auto zat? Hij maakte enkel een opmerking toen werd verteld dat Sainz aangaf dat er nog wel een seconde ruimte was qua pace en dat hij verbaasd was dat Sainz er geen 2 seconde van maakte..quote:Op maandag 18 september 2023 08:15 schreef mikieu het volgende:
[..]
Hahahhaha, nee. Hij heeft gewoon kei en keihard gefaald.
Hij liep al stoer te doen dat er nog wel 2s meer pace in zat, haal hem in dan.
Gister is hij eens getest aan een klein beetje druk, direct gaat het mis.
Precies.quote:Op maandag 18 september 2023 10:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zei toch niet dat er nog 2 seconden pace in de auto zat? Hij maakte enkel een opmerking toen werd verteld dat Sainz aangaf dat er nog wel een seconde ruimte was qua pace en dat hij verbaasd was dat Sainz er geen 2 seconde van maakte..
(oftewel, Russell geloofde niet dat Sainz nog zoveel extra pace had)
Het was jammer dat de race niet een paar rondes langer duurde, ik had graag gezien hoe Hamilton zijn geduld helemaal zou verliezen.quote:Op maandag 18 september 2023 10:22 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat het niet helemaal Russell aan te rekenen is dat het bij P3 bleef. Hamilton zette hem ook onder druk, en dat maakt het maken van moves ook lastiger. Ze hebben het strategisch gewoon weer eens verkloot bij Mercedes.
Singapore is een rare baan en ze geven toe dat ze de setup verkloot hebben. Kennelijk is de RB toch niet zo dominant dat hij ook met een ruksetup nog mee kan. Wat wel opviel was dat hij naarmate hij lichter werd ook weer dichter in de buurt kwam qua pace. Kennelijk toch te enthousiast geweest met de rijhoogte naar beneden afstellen.quote:Op maandag 18 september 2023 10:05 schreef franklop het volgende:
Was wel fijn om een een mooie strijd om de zege te hebben tussen 3 teams. Dat had anders misschien om P2/P3 geweest, maar dat levert toch een ander soort spanning op.
Benieuwd of RB/Verstappen inderdaad komend weekend gewoon weer de snelste is, of dat dit een voorbode is dat we misschien nog meer close racing gaan krijgen. Verwacht het eerste, maar zou niks tegen het 2e hebben.
Ik denk dat ze in de komende races "gewoon" weer dominant zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Singapore is een rare baan en ze geven toe dat ze de setup verkloot hebben. Kennelijk is de RB toch niet zo dominant dat hij ook met een ruksetup nog mee kan. Wat wel opviel was dat hij naarmate hij lichter werd ook weer dichter in de buurt kwam qua pace. Kennelijk toch te enthousiast geweest met de rijhoogte naar beneden afstellen.
Ik denk dat de tijd van twee vingers in de neus 20 sec wegrijden voorbij is. Ik heb toch het idee dat er iets meer speelt met de auto dan men toegeeft, mogelijk door de laatste technische richtlijnen van de FIA. Het zou ook typisch FIA zijn om de auto die dominant is te straffen met "algemene" richtlijnen.
Nee. Als hun vleugels een probleem waren geweest dan waren ze in Singapore met nieuwe vleugels gestart.quote:Op zondag 17 september 2023 23:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er ook TD's in het spel zaten maar dat zal dan ook wel van invloed zijn, de RB's moeten het vooral van de aero hebben.
Dit is wel een aardig artikel eroverquote:Op maandag 18 september 2023 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Als hun vleugels een probleem waren geweest dan waren ze in Singapore met nieuwe vleugels gestart.
https://the-race.com/form(...)uddenly-undriveable/quote:This being the first race at which the revised tech directives regarding flexing parts are being applied (the updated TD18 and TD39), invariably there were questions about whether this had neutered a previous Red Bull cleverness.
If we get to Suzuka next week and the RB19 is still struggling, that might be a theory worth pursuing. Chances are, it won’t be.
We hebben het hele seizoen al close racing met een hele hoop gevechten, het is Max wat zo absurd goed is wat het doet lijken alsof RB de meest dominante wagen heeft gevoed door de Engelse pers die voor de zoveelste keer niet kunnen verkroppen dat een niet Brit beter is dan de Britse coureurs.quote:Op maandag 18 september 2023 10:05 schreef franklop het volgende:
Was wel fijn om een een mooie strijd om de zege te hebben tussen 3 teams. Dat had anders misschien om P2/P3 geweest, maar dat levert toch een ander soort spanning op.
Benieuwd of RB/Verstappen inderdaad komend weekend gewoon weer de snelste is, of dat dit een voorbode is dat we misschien nog meer close racing gaan krijgen. Verwacht het eerste, maar zou niks tegen het 2e hebben.
Ik zeg toch specifiek om de zege?quote:Op maandag 18 september 2023 11:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
We hebben het hele seizoen al close racing met een hele hoop gevechten, het is Max wat zo absurd goed is wat het doet lijken alsof RB de meest dominante wagen heeft gevoed door de Engelse pers die voor de zoveelste keer niet kunnen verkroppen dat een niet Brit beter is dan de Britse coureurs.
quote:Christian Horner benadrukt na het lastige Formule 1-weekend in Singapore dat de technische richtlijn om flexibele vleugels en flexibele vloeren tegen te gaan in de Formule 1 geen enkele invloed op Red Bull Racing heeft: "Mensen vinden het leuk om het daarop te gooien, maar het heeft nul invloed op ons." Max Verstappen laat doorschemeren dat het kampioensteam in Japan kan terugslaan: "Suzuka moet juist wel goed bij onze auto passen."
Sinds wanneer is dat?quote:Op maandag 18 september 2023 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het zou ook typisch FIA zijn om de auto die dominant is te straffen met "algemene" richtlijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |