het idee van een handelsunie met daarbij extra taken ligt voor de handquote:Op maandag 18 september 2023 15:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie eerder de EU uit elkaar vallen dan dat er een VS van Europa komt. Geef toe dat ik dat ook liever zie, maar het lijkt me ook meer waarschijnlijk. Polen, Hogarije en straks Slowakije hebben gewoon een anti-EU regering, de Grieken moeten nog steeds niks van de Duitsers hebben en in Frankrijk is Le Pen inmiddels populairder dan Macron: https://www.france24.com/(...)l-vote-repeated-poll
Dat zou erg slecht nieuws zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 15:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie eerder de EU uit elkaar vallen dan dat er een VS van Europa komt. Geef toe dat ik dat ook liever zie, maar het lijkt me ook meer waarschijnlijk. Polen, Hogarije en straks Slowakije hebben gewoon een anti-EU regering, de Grieken moeten nog steeds niks van de Duitsers hebben en in Frankrijk is Le Pen inmiddels populairder dan Macron: https://www.france24.com/(...)l-vote-repeated-poll
Het “probleem” daarmee is dat als je economisch zo ver integreert als de EU dat is er vanzelf nieuwe taken bijkomen. Ik noem wat voorbeelden:quote:Op maandag 18 september 2023 15:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het idee van een handelsunie met daarbij extra taken ligt voor de hand
een organisatie zonder eigen staat (de EU) de centrale bank geven én eigen munt was een van de eerste fouten
De opkomst van Hitler en het nazisme (neem aan dat je daar op doelt) was juist een direct gevolg van een gebrek aan communicatie en de bereidwilligheid om fatsoenlijke afspraken te maken met elkaar. Absurd revanchisme van Frankrijk en Engeland versus Duitsland sterkten alleen maar gevoelens van haat en nationalisme. De sleutel ligt in het maken van goede afspraken en die ook daadwerkelijk nakomen. Maar ook een stuk actueler. De situatie in Rusland toont alleen maar aan hoeveel belang er schuilt in een sterke EU. Ook vanuit militair oogpunt, zeker als je bedenkt dat de VS door politieke veranderingen waarschijnlijk niet eeuwig onze stront willen komen blijven oplossen.quote:Op maandag 18 september 2023 15:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
in die relatief recente rijke geschiedenis (laten we de vorige eeuw pakken) is er met man en macht gestreden om het niet allemaal onder één vlaggetje te krijgen
laten we dan nu niet te happig zijn en dat weer proberen, maar dan in de politieke arena
recept voor totale chaos
Volgens mij komen er verkiezingen aan, jongens. Zouden ze ook een mening hebben over de prijsstijging van het OV, of is dat electoraal niet interessant genoeg?quote:Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer wil voorkomen dat de prijzen aan de pomp vanaf 1 januari tot recordhoogte stijgen. Door een voorgenomen verhoging van de accijnzen dreigt benzine en diesel tot 21 cent per liter duurder te worden, maar de Tweede Kamer wil daar nu een stokje voor steken, blijkt uit een rondgang.
quote:Op maandag 18 september 2023 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij komen er verkiezingen aan, jongens. Zouden ze ook een mening hebben over de prijsstijging van het OV, of is dat electoraal niet interessant genoeg?
Schokkend veel auto's met alleen de bestuurderquote:
Carpoolen is so 90squote:Op maandag 18 september 2023 17:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schokkend veel auto's met alleen de bestuurder
Gratis geld voor iedereen!quote:Op maandag 18 september 2023 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij komen er verkiezingen aan, jongens. Zouden ze ook een mening hebben over de prijsstijging van het OV, of is dat electoraal niet interessant genoeg?
iedere partij gaat geld strooien , nog 30 miljard voor stikstof en het minimumloon van 30 % omhoogquote:Op maandag 18 september 2023 17:27 schreef archito het volgende:
[..]
Gratis geld voor iedereen!
D66 heeft voor hun plannen voor middeninkomens tenminste nog dekking gevonden. De VVD komt met een zak geld die nog ergens lag.
nee iedereen krijgt toch een electrische subsidie auto van Rob Jettenquote:Op maandag 18 september 2023 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van EenVandaag: https://eenvandaag.avrotr(...)als-tabaksindustrie/quote:Slechte voeding maakt ons ziek, steeds meer zorgen bij wetenschappers: 'Behandel voedselindustrie als tabaksindustrie'
18-09-2023 07:00 Zorg en leven Auteur: Bart Hettema, Josefin Hoenders
Wetenschappers maken zich steeds meer zorgen over slechte voeding als bron van ziekten als diabetes type 2, dementie en kanker. Vooral over 'ultrabewerkt' voedsel. "We moeten de voedselindustrie net zo gaan behandelen als de tabaksindustrie."
Het bericht is alarmerend: het aantal mensen jonger dan 50 dat kanker krijgt, is in de laatste 30 jaar met bijna 80 procent toegenomen. En dat aantal zal in 2030 nog eens met 21 procent toenemen. Het blijkt uit een groot onderzoek dat met gegevens uit 204 landen is opgesteld. De onderzoekers zien als belangrijke oorzaak van de toename slechte leefgewoonten als roken, alcoholgebruik, weinig bewegen en ongezond eten...
ja, van meer belasting op vet en vlees gaan 'we' wel gezonder etenquote:Op maandag 18 september 2023 17:46 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Graag zo snel mogelijk een suiker-, vet-, zout- en vleestaks.
[..]
Van EenVandaag: https://eenvandaag.avrotr(...)als-tabaksindustrie/
Ernstig ziek zijn is plezierig?quote:Op maandag 18 september 2023 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
Kunnen we niet gewoon een algehele plezier-in-je-leven-belasting invoeren? Wees blij dat er nog mensen zijn die hun best doen om wat eerder dood te gaan.
Het werkt wel in Frankrijk en het VK.quote:Op maandag 18 september 2023 17:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja, van meer belasting op vet en vlees gaan 'we' wel gezonder eten
wat een grap
Dit is niet bepaald een koerswijziging bij Volt, dacht ik.quote:Op maandag 18 september 2023 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn hemel en dan te bedenken dat ik daar op gestemd heb een paar jaar geleden vanwege hun sterke pro-Europese standpunten
Jij bent niet de domste user hier, dus je snapt uitstekend wat ik bedoel.quote:Op maandag 18 september 2023 17:56 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ernstig ziek zijn is plezierig?
Je gezond en fit voelen is onplezierig?
De wens om lidstaten tot Europese provincies decimeren heb ik destijds in elk geval niet meegekregen.quote:Op maandag 18 september 2023 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is niet bepaald een koerswijziging bij Volt, dacht ik.
De echte grap hier is natuurlijk dat vet en vlees helemaal niet ongezond zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 17:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja, van meer belasting op vet en vlees gaan 'we' wel gezonder eten
wat een grap
Je weet denk ik best wel dat er een probleem is met het aanbod (in supermarkten) en de betaalbaarheid (voor mensen met weinig geld) van gezond voedsel. Daarnaast speelt marketing een kwalijke rol. Dat aanpakken om zo de volksgezondheid te verbeteren is toch geen plezier afpakken?quote:Op maandag 18 september 2023 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij bent niet de domste user hier, dus je snapt uitstekend wat ik bedoel.
quote:Op maandag 18 september 2023 18:16 schreef Elan het volgende:
[..]
De echte grap hier is natuurlijk dat vet en vlees helemaal niet ongezond zijn.
We zijn decennialang dusdanig misleidend voorgelicht wat betreft voeding dat je bijna opzet zou vermoeden.
volgens welke magische rekensom wordt 'gezond' voedsel goedkoper als je wat anders duurder maakt?quote:Op maandag 18 september 2023 18:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Je weet denk ik best wel dat er een probleem is met het aanbod (in supermarkten) en de betaalbaarheid (voor mensen met weinig geld) van gezond voedsel. Daarnaast speelt marketing een kwalijke rol. Dat aanpakken om zo de volksgezondheid te verbeteren is toch geen plezier afpakken?
Vlees met mate is niet ongezond maar Nederlanders eten er veel te veel van en dan is het wel ongezond. Daarnaast is het voor het klimaat nodig om te matigen met vlees. Een opgewarmde Aarde is ook ongezond voor mensen.quote:Op maandag 18 september 2023 18:16 schreef Elan het volgende:
[..]
De echte grap hier is natuurlijk dat vet en vlees helemaal niet ongezond zijn.
We zijn decennialang dusdanig misleidend voorgelicht wat betreft voeding dat je bijna opzet zou vermoeden.
Maar dat pak je toch niet aan door daar allerlei accijnzen op de producten te gooien? Dat is niks anders dan een pleziertaks.quote:Op maandag 18 september 2023 18:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Je weet denk ik best wel dat er een probleem is met het aanbod (in supermarkten) en de betaalbaarheid (voor mensen met weinig geld) van gezond voedsel. Daarnaast speelt marketing een kwalijke rol. Dat aanpakken om zo de volksgezondheid te verbeteren is toch geen plezier afpakken?
Btw omlaag voor gezond voedsel.quote:Op maandag 18 september 2023 18:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
volgens welke magische rekensom wordt 'gezond' voedsel goedkoper als je wat anders duurder maakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |