Via SP. Vergeet dat niet. Rare CV heeft ze.quote:Op maandag 18 september 2023 01:46 schreef Korenfok het volgende:
Ik lees dat VVD PVV niet gelijk uitsluit. maar opvallender is dat PVV de VVD niet uitsluit.
want stel je eens voor:
Dilan Yeşilgöz-Zegerius wordt minister president. In Ankara geboren, hierin gekomen als vluchteling je werkt je op tot minister president en dan roept de pVV dat immigratie is mislukt?
Grinwis gaf aan dat de Tweede Kamer een brief had gehad dat grote stelselwijzigingen per 2027 kunnen. Dan moet je die dus wel de komende kabinetsperiode voorbereiden.quote:Op zondag 17 september 2023 23:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eens dat je naar het geheel moet kijken. Vorige kabinetsperiode was steeds het mantra dat de belastingdienst niet iets groots aan kon. Nu hoor je überhaupt steeds minder partijen dat er een grote vereenvoudiging van het systeem moet komen. Of dat komt doordat ze weten dat dit toch kansloos is voor de belastingdienst de komende tijd of ze het inhoudelijk niet meer willen is mij niet duidelijk.
Dat heeft Wilders laten vallen, net als het sluiten van de grenzen voor asielzoekers: https://www.volkskrant.nl(...)atigt-toon~bb596720/quote:Op maandag 18 september 2023 02:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
En hoe zit het met haar dubbele nationaliteit?
Ik geloof niet dat Wilders of een gemiddelde Wilders-stemmer druk bezig is met de logische consistentie van hun onderbuikgereutel.quote:Op maandag 18 september 2023 01:46 schreef Korenfok het volgende:
Ik lees dat VVD PVV niet gelijk uitsluit. maar opvallender is dat PVV de VVD niet uitsluit.
want stel je eens voor:
Dilan Yeşilgöz-Zegerius wordt minister president. In Ankara geboren, hierin gekomen als vluchteling je werkt je op tot minister president en dan roept de pVV dat immigratie is mislukt?
Ik zou niet graag in een commissie zitten die iets onderzoekt in opdracht van de Kamer, je weet gewoon van te voren dat allereerst de grote beslissingen al worden genomen voor je rapport uit is en als je rapport uit is wordt het gewoon genegeerd of alleen de onderdelen die wel leuk klinken worden er uit geplukt. Dit is echt een probleem momenteel in de Kamer, de Kamer is wat dit betreft echt erger dan de regeringen Rutte.quote:In het rapport van de evaluatiecommissie worden hoorzittingen juist ontraden. ‘Een dergelijke beoordeling van de aanstaande kabinetsleden past niet goed in het huidige grondwettelijke stelsel van benoeming van ministers en staatssecretarissen’, schrijft de commissie. ‘Daarbij zijn van hoorzittingen met kandidaat-bewindslieden in het huidige politieke klimaat niet veel constructieve effecten te verwachten.’
quote:Een gedegen, kritische, populaire fractievoorzitter, opzijgeschoven door een star, dominant, toondoof bestuur. Dat is het beeld dat je afgelopen week van Esther Ouwehand had kunnen krijgen. NRC sprak achttien mensen in en rond de Partij voor de Dieren en laat zien dat het genuanceerder ligt.
Ouwehand vraagt veel van medewerkers. Wie ze als deloyaal ziet, krijgt met haar te maken. Zoals Kamerlid Leonie Vestering, die door Ouwehand werd genegeerd. Meerdere mensen zouden melding hebben gedaan over „omgangsvormen”.
Het bestuur deed zelf integriteitsmelding tegen Ouwehand vanwege de uitgelekte mail waarin haar medewerker voorstelde „conflict in het bestuur te brengen”.
Het bestuur was minder fel tegen lokaal meebesturen dan Ouwehand suggereerde. De precieze reden waarom ze een van de bestuursleden weg wilde hebben, blijft onduidelijk.
Ouwehand gaf het bestuur een ultimatum: draai het besluit om een andere lijsttrekker te zoeken terug, of ik ga naar de rechter. Het bestuur gaf twee minuten voor de deadline toe om een mediacircus te voorkomen.
Het vrijdag aangewezen interim-bestuur wil „rust in de partij houden”, maar het kan nog even duren tot de rust terugkeert. Met name over de conflict-mail zal Ouwehand zondag op het partijcongres nog wat moeten uitleggen.
Waarom? Hij is toch gewoon open en eerlijk over wat hij op volstrekt democratische wijze wil bereiken?quote:Op maandag 18 september 2023 09:36 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
deze meneer is letterlijk staatsgevaarlijk
Strikt genomen zelfs dat niet, toch?quote:
Mijn hemel en dan te bedenken dat ik daar op gestemd heb een paar jaar geleden vanwege hun sterke pro-Europese standpuntenquote:Op maandag 18 september 2023 09:36 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
deze meneer is letterlijk staatsgevaarlijk
snap niet zo goed wat de drang is naar meer beslissingen aan eurocraten overlatenquote:Op maandag 18 september 2023 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn hemel en dan te bedenken dat ik daar op gestemd heb een paar jaar geleden vanwege hun sterke pro-Europese standpunten
Steun je de Afscheidingsbeweging Noord-Holland?quote:Op maandag 18 september 2023 14:50 schreef aTypisch het volgende:
[..]
snap niet zo goed wat de drang is naar meer beslissingen aan eurocraten overlaten
als je alles lokaal uit de klauwen wil laten gieren moet je het bestuur vooral verder naar boven schuiven
als we naar een machtiger euorpa gaan wel jaquote:Op maandag 18 september 2023 14:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Steun je de Afscheidingsbeweging Noord-Holland?
Klopt...quote:Op maandag 18 september 2023 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Strikt genomen zelfs dat niet, toch?
Het idee dat je in zo'n Unie zit is imo wel dat je vrijwel alles aan uitvoerende besluiten centraal regelt en reguleert. Anders krijg je bijvoorbeeld landen als Polen die hun eigen vluchtelingebeleid hanteren (lees: niemand binnen laten, tenzij je grof geld wilt betalen). Dat wil tegelijkertijd niet zeggen dat lokale en landelijke politieke organen geen bestaansrecht of eigen identiteit meer mogen hebben.quote:Op maandag 18 september 2023 14:50 schreef aTypisch het volgende:
[..]
snap niet zo goed wat de drang is naar meer beslissingen aan eurocraten overlaten
als je alles lokaal uit de klauwen wil laten gieren moet je het bestuur vooral verder naar boven schuiven
ja oke dan zijn we het pertinent oneensquote:Op maandag 18 september 2023 15:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Het idee dat je in zo'n Unie zit is imo wel dat je vrijwel alles aan uitvoerende besluiten centraal regelt en reguleert.
En jij denk dat dat werkt? Zie je ook maar 1 overeenstemming tussen een Pool en een Portugees, een Griek en een Duitser? Ze wonen toevallig op hetzelfde continent, maar daar is dan ook alles mee gezegd.quote:Op maandag 18 september 2023 15:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Het idee dat je in zo'n Unie zit is imo wel dat je vrijwel alles aan uitvoerende besluiten centraal regelt en reguleert. Anders krijg je bijvoorbeeld landen als Polen die hun eigen vluchtelingebeleid hanteren (lees: niemand binnen laten, tenzij je grof geld wilt betalen). Dat wil tegelijkertijd niet zeggen dat lokale en landelijke politieke organen geen bestaansrecht of eigen identiteit meer mogen hebben.
Zaken als sociale zekerheid en minimumlonen kun je nooit op die schaal centraal regelen. De verschillen zijn daar te groot voor.quote:Op maandag 18 september 2023 15:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Het idee dat je in zo'n Unie zit is imo wel dat je vrijwel alles aan uitvoerende besluiten centraal regelt en reguleert. Anders krijg je bijvoorbeeld landen als Polen die hun eigen vluchtelingebeleid hanteren (lees: niemand binnen laten, tenzij je grof geld wilt betalen). Dat wil tegelijkertijd niet zeggen dat lokale en landelijke politieke organen geen bestaansrecht of eigen identiteit meer mogen hebben.
Het zal meer zo moeten werken in de toekomst. Wanneer individuele lidstaten lekker zelf de regie mogen bepalen over de naleving van verdragen waarin je bijvoorbeeld gezamenlijk bepaalde quota afspreekt is die hele EU een schijnvertoning met (zeer) een beperkte houdbaarheidsdatum.quote:Op maandag 18 september 2023 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
En jij denk dat dat werkt? Zie je ook maar 1 overeenstemming tussen een Pool en een Portugees, een Griek en een Duitser? Ze wonen toevallig op hetzelfde continent, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Doel met name op het nakomen van de grote verdragen, er moet wel iets van sociale cohesie zijn anders is het gewoon ieder voor zich. Tegelijk hoeven lidstaten niet Europese provincies te worden. Daarvoor hebben lidstaten een veel te rijke geschiedenis en inderdaad te grote verschillen in diversiteit en manier van denken tussen de individuele lidstaten.quote:Op maandag 18 september 2023 15:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zaken als sociale zekerheid en minimumlonen kun je nooit op die schaal centraal regelen. De verschillen zijn daar te groot voor.
Dat zijn nog maar 2 voorbeelden.
Ik zie eerder de EU uit elkaar vallen dan dat er een VS van Europa komt. Geef toe dat ik dat ook liever zie, maar het lijkt me ook meer waarschijnlijk. Polen, Hogarije en straks Slowakije hebben gewoon een anti-EU regering, de Grieken moeten nog steeds niks van de Duitsers hebben en in Frankrijk is Le Pen inmiddels populairder dan Macron: https://www.france24.com/(...)l-vote-repeated-pollquote:Op maandag 18 september 2023 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zal meer zo moeten werken in de toekomst. Wanneer individuele lidstaten lekker zelf de regie mogen bepalen over de naleving van verdragen waarin je bijvoorbeeld gezamenlijk bepaalde quota afspreekt is die hele EU een schijnvertoning met (zeer) een beperkte houdbaarheidsdatum.
Tegelijkertijd kan er prima ruimte zijn voor een eigen identiteit en bepaalde wetgeving kan intern vorm aan gegeven blijven worden. Het is niet zo dat Europa alles maar hoeft te bepalen.
in die relatief recente rijke geschiedenis (laten we de vorige eeuw pakken) is er met man en macht gestreden om het niet allemaal onder één vlaggetje te krijgenquote:Op maandag 18 september 2023 15:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Doel met name op het nakomen van de grote verdragen, er moet wel iets van sociale cohesie zijn anders is het gewoon ieder voor zich. Tegelijk hoeven lidstaten niet Europese provincies te worden. Daarvoor hebben lidstaten een veel te rijke geschiedenis en inderdaad te grote verschillen in diversiteit en manier van denken tussen de individuele lidstaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |