abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2023 @ 23:29:19 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210629329
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:02 schreef Janneke141 het volgende:

Oh, verrek. Hij heeft er inderdaad een keer als lijstduwer op gestaan.
Hij had ook de lijstrekkerverkiezing van het CDA gewonnen van Omtzigt voordat opeens als duveltje uit een doosje die ook zo foute Hoekstra uit de hoge hoed kwam.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 september 2023 @ 23:30:54 #227
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210629337
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:29 schreef golfer het volgende:

[..]
Hij had ook de lijstrekkerverkiezing van het CDA gewonnen van Omtzigt voordat opeens als duveltje uit een doosje die ook zo foute Hoekstra uit de hoge hoed kwam.
Dat klopt, maar toen stond hij dus niet op de lijst voor de TK. Want gewieberd ten gunste van Wopke.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210629599
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:49 schreef Alpharabius het volgende:

[..]
Ik heb de hele toespraak gezien, die kan je hier bekijken. Nergens roept van Meijeren op tot geweld, het is idd. zoals hij zegt uit context gehaald en verdraaid. Hij maakt vanaf 15:40 juist heel duidelijk dat protest en verzet altijd vreedzaam en geweldloos moet zijn, daar legt hij nadruk op en herhaalt dat steeds, en zegt dat dat het meest effectief is en geeft er een voorbeeld van waar het heeft gewerkt. Vervolgens heeft hij het juist over de overheid die fors geweld gebruikt bij protesten/demonstraties [of wat bij de boeren kan gebeuren als ze gedwongen van hun land worden onteigend] en dat de overheid een geweldmonopolie heeft en daardoor niets te vrezen heeft. Hij stelt aan de hand van bijv. artikel 41, waar staat dat men het recht heeft zich te verdedigen bij aanranding, om tijdens protesten jezelf te verdedigen als je aangevallen wordt. M.a.w. dat de boeren bij gedwongen onteigening zich verdedigend mogen opstellen als er “busjes komen met mannen en knuppels en slaan u van het terrein af”.

Hij gaat hoogstwaarschijnlijk vrijgesproken worden, alleen hebben ze de partij weer net voor de verkiezingen zwart gemaakt. Dit is een een-tweetje van de overheid, media en het OM, zogenaamd scheiding der machten.
Akwasi gooit het op 'beeldspraak'. Ik vermoed dat Gideon het op zin minst ook daar op kan gooien, en uiteraard ook op context.

Gelet daarop verwacht ik dat het OM/rechtspraak dan ook deze zaak seponeert of iets van dien.

Blijft het (pikante) tijdstip van 'vervolging'. En daar kan deze of gene wat van vinden. Maar ik verwacht niet dat het de FvD meer of minder stemmen zal opleveren.

Ofwel, (tot zover) storm in een glas water.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_210629706
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 00:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blijft het (pikante) tijdstip van 'vervolging'. En daar kan deze of gene wat van vinden. Maar ik verwacht niet dat het de FvD meer of minder stemmen zal opleveren.

Ofwel, (tot zover) storm in een glas water.
Dit. De mensen die toch wel op FvD gaan stemmen zullen nu wellicht nog een beetje meer overtuigd zijn van hun gelijk. Maar geen enkele niet-FvD-stemmer zal nu denken, 'verhip, Gideon wordt net voor de verkiezingen vervolgd, nou dan zal het FvD toch gelijk hebben zeg'. Daarvoor zullen ze toch echt eerst een heleboel onvrede binnen hun eigen leven moeten wijten aan de samenleving.
"Pools are perfect for holding water"
pi_210630206
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 02:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Dit. De mensen die toch wel op FvD gaan stemmen zullen nu wellicht nog een beetje meer overtuigd zijn van hun gelijk. Maar geen enkele niet-FvD-stemmer zal nu denken, 'verhip, Gideon wordt net voor de verkiezingen vervolgd, nou dan zal het FvD toch gelijk hebben zeg'. Daarvoor zullen ze toch echt eerst een heleboel onvrede binnen hun eigen leven moeten wijten aan de samenleving.
Nee, maar een strafzaak is ook niet bedoeld voor electorale verschuivingen. 'Storm in een glas water' want het doet niks in de peilingen is nogal een bijzondere interpretatie.
pi_210630275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 08:24 schreef Naqin het volgende:

[..]
Nee, maar een strafzaak is ook niet bedoeld voor electorale verschuivingen. 'Storm in een glas water' want het doet niks in de peilingen is nogal een bijzondere interpretatie.
'Storm in een glas water' slaat dan ook uitsluitend op het (gekozen?) moment van de vervolging, omdat deze of gene dat blijkbaar significant vindt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 28 mei 2024 @ 14:38:30 #233
420862 uitkeringsgenieter
graag op anoniem
pi_213712239
Flutvertoning van OM weer. Ga eens echte criminelen aanpakken
graag op anoniem
pi_213712296
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Het activisme zit overal.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 14:43:03 #235
13309 nostra
ask why
pi_213712306
Meervoudige kamer nog wel?

Sinds wanneer doen we aan livebeelden trouwens? :o
pi_213712396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Dit is juist een mooi voorbeeld daarvan. Deze crimineel wordt ook nog betaald met gemeenschapsgeld.
Jammer dat ze het natuurlijk een fopstrafje wordt, vind dat lui die voor zwaarder straffen zijn best flinke straf verdienen als het hun beurt is.
pi_213712741
Strafeis:
Levenslang op droog water en brood zonder kans op vrijlating

Geheel onvoorwaardelijke straf

quote:
De OvJ eist een onvoorwaardelijke werkstraf van 200 uur tegen Gideon #VanMeijeren, wegens 2 gevallen van opruiing tot geweld.
pi_213712768
quote:
Waarom eigenlijk altijd die tekeningen en geen foto's
n
  dinsdag 28 mei 2024 @ 15:24:58 #239
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213712775
"opruiing tot geweld."

(8>
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_213712845
quote:
Wat is er mis met dit topic pisvlek?
pi_213712893
Er zijn maar weinig politici waarbij m'n tenen zo krommen als bij Gideon.. zelfs al had hij talking-points waar ik me in kon vinden, dan nog is dat talking-point bij Gideon niet in goede handen.

Maw, als je wilt dat een -opzich- goed punt aanhangig gemaakt moet worden, als de politiek iets moet veranderen, dan weet je zeker dat het dankzij oa Gideon daarna onbespreekbaar wordt verklaard. Ik beticht oa de FVD ervan, dat ze punten die mogelijk/eventueel best bespreekbaar zijn in beginsel, bewust onbespreekbaar maken door de manier hoe ze dit doen.

Alsof ze 'gedachtengangen volstorten met beton', een ieder die erna een soortgelijk punt (op valide/nette) wijze wilt bespreken is een stuk kansarmer dankzij hen.
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 15:43:22 #242
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213712906
Ik hoop voor hem dat ze wel een looprradje hebben in zijn cel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 28 mei 2024 @ 15:47:43 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213712932
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213713817
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit is juist een mooi voorbeeld daarvan. Deze crimineel wordt ook nog betaald met gemeenschapsgeld.
Jammer dat ze het natuurlijk een fopstrafje wordt, vind dat lui die voor zwaarder straffen zijn best flinke straf verdienen als het hun beurt is.
Ik hoop oprecht dat je dit niet meent.
pi_213714390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik hoop oprecht dat je dit niet meent.
Waarom zou ik het niet menen? Over het algemeen post ik mijn mening. Ik maak me weinig zorgen over of die politiek correct wordt geacht. Wat mij betreft is Gideon een van de meest walgelijke politici die ik ken, wat opzich een prestatie is zeker in een club als FvD.
Altijd goed om te zien dat dit soort lui ook gewoon vervolgd worden voor hun daden. Ik heb het niet op bruinhemden.

Daarbij wat is er raar aan om iemand de behandeling toe te wensen die hij zelf voor anderen in gedachte heeft.
pi_213714400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zou ik het niet menen? Over het algemeen post ik mijn mening. Ik maak me weinig zorgen over of die politiek correct wordt geacht. Wat mij betreft is Gideon een van de meest walgelijke politici die ik ken, wat opzich een prestatie is zeker in een club als FvD.
Altijd goed om te zien dat dit soort lui ook gewoon vervolgd worden voor hun daden. Ik heb het niet op bruinhemden.
Hij wordt vervolgd voor woorden, niet voor daden hé. Weet je überhaupt wat er op het spel staat hier?

quote:
Daarbij wat is er raar aan om mensen die voor zwaarder straffen zijn zwaardere straffen toe te wensen.
Zoiets heet klassenjustitie. Bijzonder eng dat je daar voor juicht.
pi_213715267
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij wordt vervolgd voor woorden, niet voor daden hé. Weet je überhaupt wat er op het spel staat hier?
Er worden dagelijks mensen aangeklaagd voor woorden.
Voor smaad, voor laster, voor discriminatie, voor belediging etc. en dus ook voor opruiing.

Het is niet zo dat je vanwege vrijheid van meningsuiting alles maar mag zeggen. Ook politici niet.

Ik denk persoonlijk dat het OM wel belangrijkere dossiers op de plank heeft liggen en dat de aandacht beter daarop gevestigd kan worden ipv deze zaak. Andere kant is dat Gideon echt niet de 1e en laatste zal zijn die wordt aangeklaagd (en wellicht veroordeeld) om woorden.
pi_213715318
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:42 schreef FYazz het volgende:

[..]
Er worden dagelijks mensen aangeklaagd voor woorden.
Voor smaad, voor laster, voor discriminatie, voor belediging etc. en dus ook voor opruiing.

Het is niet zo dat je vanwege vrijheid van meningsuiting alles maar mag zeggen. Ook politici niet.
Allemaal leuk en aardig, maar dat is dus precies wat er op het spel staat. De verdere uitholling van diezelfde zogenaamde vrijheid.
pi_213715518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat is dus precies wat er op het spel staat. De verdere uitholling van diezelfde zogenaamde vrijheid.
Volgens mij is dit juist een perfect voorbeeld van hoe onze vrijheden en grondwet worden gerespecteerd en gewaarborgd.

Hij wordt niet zonder proces opgepakt en veroordeeld.
Hij wordt aangeklaagd en krijgt de kans om zich te verdedigen.
Als blijkt dat de gedane uitspraken vallen binnen een acceptabele context dan wordt hij vrijgesproken. Als blijkt dat de uitspraken in de context beschouwd kunnen worden als opruiing dan wordt hij vervolgd.

Nogmaals, mijn belastingcenten hoeven ook niet naar deze zaak en OM mag best kritischer kijken naar welke zaak zij in tijden van onderbezetting wel/niet aannemen.

Toch is het voor onze vrijheid en welzijn even van belang dat men weet dat er wel wordt opgetreden tegen smaad, laster, discriminatie, opruiing etc. en dat men erop kan vertrouwen dat woorden met zeer schadelijke gevolgen niet altijd zonder consequenties geuit mogen worden.
pi_213715552
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:00 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nogmaals, mijn belastingcenten hoeven ook niet naar deze zaak en OM mag best kritischer kijken naar welke zaak zij in tijden van onderbezetting wel/niet aannemen.

Toch is het voor onze vrijheid en welzijn even van belang dat men weet dat er wel wordt opgetreden tegen smaad, laster, discriminatie, opruiing etc. en dat men erop kan vertrouwen dat woorden met zeer schadelijke gevolgen niet altijd zonder consequenties geuit mogen worden.
Dit is wat mij betreft juist het probleem. Ik zie nu dat er belastingcenten gaan naar het specifiek hard vervolgen van een politicus. Dat mag dan eentje zijn waar ik het op ieder punt mee oneens ben, maar dat maakt het niet beter.

Sowieso moeten de bepalingen over opruiing en beledigingen verdwijnen, maar tot die tijd moet het OM bijzonder voorzichtig omgaan met de macht over woorden. Dat doen ze hiermee niet. Dan krijg je als burger juist het gevoel dat het OM repressie belangrijk vindt.

Vervolging voor deze zeer milde uitspraken is een absolute schande, niets meer en niets minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')