Hij had ook de lijstrekkerverkiezing van het CDA gewonnen van Omtzigt voordat opeens als duveltje uit een doosje die ook zo foute Hoekstra uit de hoge hoed kwam.quote:Op woensdag 13 september 2023 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, verrek. Hij heeft er inderdaad een keer als lijstduwer op gestaan.
Dat klopt, maar toen stond hij dus niet op de lijst voor de TK. Want gewieberd ten gunste van Wopke.quote:Op woensdag 13 september 2023 23:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij had ook de lijstrekkerverkiezing van het CDA gewonnen van Omtzigt voordat opeens als duveltje uit een doosje die ook zo foute Hoekstra uit de hoge hoed kwam.
Akwasi gooit het op 'beeldspraak'. Ik vermoed dat Gideon het op zin minst ook daar op kan gooien, en uiteraard ook op context.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:49 schreef Alpharabius het volgende:
[..]
Ik heb de hele toespraak gezien, die kan je hier bekijken. Nergens roept van Meijeren op tot geweld, het is idd. zoals hij zegt uit context gehaald en verdraaid. Hij maakt vanaf 15:40 juist heel duidelijk dat protest en verzet altijd vreedzaam en geweldloos moet zijn, daar legt hij nadruk op en herhaalt dat steeds, en zegt dat dat het meest effectief is en geeft er een voorbeeld van waar het heeft gewerkt. Vervolgens heeft hij het juist over de overheid die fors geweld gebruikt bij protesten/demonstraties [of wat bij de boeren kan gebeuren als ze gedwongen van hun land worden onteigend] en dat de overheid een geweldmonopolie heeft en daardoor niets te vrezen heeft. Hij stelt aan de hand van bijv. artikel 41, waar staat dat men het recht heeft zich te verdedigen bij aanranding, om tijdens protesten jezelf te verdedigen als je aangevallen wordt. M.a.w. dat de boeren bij gedwongen onteigening zich verdedigend mogen opstellen als er “busjes komen met mannen en knuppels en slaan u van het terrein af”.
Hij gaat hoogstwaarschijnlijk vrijgesproken worden, alleen hebben ze de partij weer net voor de verkiezingen zwart gemaakt. Dit is een een-tweetje van de overheid, media en het OM, zogenaamd scheiding der machten.
Dit. De mensen die toch wel op FvD gaan stemmen zullen nu wellicht nog een beetje meer overtuigd zijn van hun gelijk. Maar geen enkele niet-FvD-stemmer zal nu denken, 'verhip, Gideon wordt net voor de verkiezingen vervolgd, nou dan zal het FvD toch gelijk hebben zeg'. Daarvoor zullen ze toch echt eerst een heleboel onvrede binnen hun eigen leven moeten wijten aan de samenleving.quote:Op donderdag 14 september 2023 00:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Blijft het (pikante) tijdstip van 'vervolging'. En daar kan deze of gene wat van vinden. Maar ik verwacht niet dat het de FvD meer of minder stemmen zal opleveren.
Ofwel, (tot zover) storm in een glas water.
Nee, maar een strafzaak is ook niet bedoeld voor electorale verschuivingen. 'Storm in een glas water' want het doet niks in de peilingen is nogal een bijzondere interpretatie.quote:Op donderdag 14 september 2023 02:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit. De mensen die toch wel op FvD gaan stemmen zullen nu wellicht nog een beetje meer overtuigd zijn van hun gelijk. Maar geen enkele niet-FvD-stemmer zal nu denken, 'verhip, Gideon wordt net voor de verkiezingen vervolgd, nou dan zal het FvD toch gelijk hebben zeg'. Daarvoor zullen ze toch echt eerst een heleboel onvrede binnen hun eigen leven moeten wijten aan de samenleving.
'Storm in een glas water' slaat dan ook uitsluitend op het (gekozen?) moment van de vervolging, omdat deze of gene dat blijkbaar significant vindt.quote:Op donderdag 14 september 2023 08:24 schreef Naqin het volgende:
[..]
Nee, maar een strafzaak is ook niet bedoeld voor electorale verschuivingen. 'Storm in een glas water' want het doet niks in de peilingen is nogal een bijzondere interpretatie.
Het activisme zit overal.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Flutvertoning van OM weer. Ga eens echte criminelen aanpakken
Dit is juist een mooi voorbeeld daarvan. Deze crimineel wordt ook nog betaald met gemeenschapsgeld.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Flutvertoning van OM weer. Ga eens echte criminelen aanpakken
quote:De OvJ eist een onvoorwaardelijke werkstraf van 200 uur tegen Gideon #VanMeijeren, wegens 2 gevallen van opruiing tot geweld.
Waarom eigenlijk altijd die tekeningen en geen foto'squote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:07 schreef Nober het volgende:
Het is live.
https://streams.nfgd.nl/s(...)k-rechtbank-den-haag
Saskia Belleman is er ook bij.
https://x.com/hashtag/VanMeijeren?src=hashtag_click
[ x ]
Wat is er mis met dit topic pisvlek?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:31 schreef bonanza8 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)amerlid-van-meijeren
[..]
Weg met die pisvlek
Ik hoop oprecht dat je dit niet meent.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit is juist een mooi voorbeeld daarvan. Deze crimineel wordt ook nog betaald met gemeenschapsgeld.
Jammer dat ze het natuurlijk een fopstrafje wordt, vind dat lui die voor zwaarder straffen zijn best flinke straf verdienen als het hun beurt is.
Waarom zou ik het niet menen? Over het algemeen post ik mijn mening. Ik maak me weinig zorgen over of die politiek correct wordt geacht. Wat mij betreft is Gideon een van de meest walgelijke politici die ik ken, wat opzich een prestatie is zeker in een club als FvD.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat je dit niet meent.
Hij wordt vervolgd voor woorden, niet voor daden hé. Weet je überhaupt wat er op het spel staat hier?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou ik het niet menen? Over het algemeen post ik mijn mening. Ik maak me weinig zorgen over of die politiek correct wordt geacht. Wat mij betreft is Gideon een van de meest walgelijke politici die ik ken, wat opzich een prestatie is zeker in een club als FvD.
Altijd goed om te zien dat dit soort lui ook gewoon vervolgd worden voor hun daden. Ik heb het niet op bruinhemden.
Zoiets heet klassenjustitie. Bijzonder eng dat je daar voor juicht.quote:Daarbij wat is er raar aan om mensen die voor zwaarder straffen zijn zwaardere straffen toe te wensen.
Er worden dagelijks mensen aangeklaagd voor woorden.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij wordt vervolgd voor woorden, niet voor daden hé. Weet je überhaupt wat er op het spel staat hier?
Allemaal leuk en aardig, maar dat is dus precies wat er op het spel staat. De verdere uitholling van diezelfde zogenaamde vrijheid.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:42 schreef FYazz het volgende:
[..]
Er worden dagelijks mensen aangeklaagd voor woorden.
Voor smaad, voor laster, voor discriminatie, voor belediging etc. en dus ook voor opruiing.
Het is niet zo dat je vanwege vrijheid van meningsuiting alles maar mag zeggen. Ook politici niet.
Volgens mij is dit juist een perfect voorbeeld van hoe onze vrijheden en grondwet worden gerespecteerd en gewaarborgd.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat is dus precies wat er op het spel staat. De verdere uitholling van diezelfde zogenaamde vrijheid.
Dit is wat mij betreft juist het probleem. Ik zie nu dat er belastingcenten gaan naar het specifiek hard vervolgen van een politicus. Dat mag dan eentje zijn waar ik het op ieder punt mee oneens ben, maar dat maakt het niet beter.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:00 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nogmaals, mijn belastingcenten hoeven ook niet naar deze zaak en OM mag best kritischer kijken naar welke zaak zij in tijden van onderbezetting wel/niet aannemen.
Toch is het voor onze vrijheid en welzijn even van belang dat men weet dat er wel wordt opgetreden tegen smaad, laster, discriminatie, opruiing etc. en dat men erop kan vertrouwen dat woorden met zeer schadelijke gevolgen niet altijd zonder consequenties geuit mogen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |