abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213715622
Kijken wat complotwappies zeggen, hetzelfde roepen in de 2e kamer, profit. Aarsmade.
pi_213715744
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Sowieso moeten de bepalingen over opruiing en beledigingen verdwijnen, maar tot die tijd moet het OM bijzonder voorzichtig omgaan met de macht over woorden. Dat doen ze hiermee niet.
Daar valt zeker over te discussiëren wat qua woorden wel/niet vervolgd zou moeten worden.

Voor nu doet het OM het denk ik nooit goed. Zullen vast ook kritische burgers zijn, die de letter van de wet kennen, en die vinden dat het OM juist wel moet vervolgen en het juist als machtsmisbruik of politiek spel zien als OM niet tot vervolging overgaat.

In NL kun je het inmiddels nooit meer helemaal goed doen. Is altijd wel een partij die (vaak hard) roept dat dit niet oké is.

Ik zou persoonlijk ook niet snel iemand vervolgen om woorden. Doch snap ik de ondernemer die failliet gaat aan laster, de BN'er die wordt gecanceld door roddels en een Capitol wat vernield wordt door opruiing wel dat zij overgaan tot vervolging en ben ik blij dat ook dit aspect van onze vrijheid wordt bewaakt.

Maar eens. Deze zaak is verspilling van belastingcenten.
pi_213715779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:15 schreef FYazz het volgende:

[..]
Daar valt zeker over te discussiëren wat qua woorden wel/niet vervolgd zou moeten worden.

Voor nu doet het OM het denk ik nooit goed. Zullen vast ook kritische burgers zijn, die de letter van de wet kennen, en die vinden dat het OM juist wel moet vervolgen en het juist als machtsmisbruik of politiek spel zien als OM niet tot vervolging overgaat.

In NL kun je het inmiddels nooit meer helemaal goed doen. Is altijd wel een partij die (vaak hard) roept dat dit niet oké is.

Ik zou persoonlijk ook niet snel iemand vervolgen om woorden. Doch snap ik de ondernemer die failliet gaat aan laster, de BN'er die wordt gecanceld door roddels en een Capitol wat vernield wordt door opruiing wel dat zij overgaan tot vervolging en ben ik blij dat ook dit aspect van onze vrijheid wordt bewaakt.

Maar eens. Deze zaak is verspilling van belastingcenten.
Wat mij betreft kopiëren we het relevante deel van het eerste amandement van de VS. EU-breed invoeren en je bent van al dit gezeik af. Dan kan niemand meer klagen.

Smaad en laster zijn totaal andere dingen.
pi_213716038
Ja laten we politici een vrijbrief geven om mensen tot geweld aan te zetten. Kan niet foutgaan, is ook nooit ergens ter wereld fout gegaan.........
  dinsdag 28 mei 2024 @ 20:49:41 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213716361
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja laten we politici een vrijbrief geven om mensen tot geweld aan te zetten. Kan niet foutgaan, is ook nooit ergens ter wereld fout gegaan.........
Ik zie hier geen directe oproep tot geweld in eigenlijk, en ook geen opruiing. FvD is bepaald niet mijn favoriete partij maar ik krijg toch het idee dat hier heel erg hard naar een stok is gezocht om mee te slaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213716948
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik zie hier geen directe oproep tot geweld in eigenlijk, en ook geen opruiing. FvD is bepaald niet mijn favoriete partij maar ik krijg toch het idee dat hier heel erg hard naar een stok is gezocht om mee te slaan.
Als je Amerikaanse praktijken wil? Trump mocht toch gewoon oproepen tot die bestorming.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 21:36:41 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213716974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als je Amerikaanse praktijken wil? Trump mocht toch gewoon oproepen tot die bestorming.
Alleen heeft Van Meijeren niet opgeroepen tot een bestorming.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213717193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Trump riep niet direct op tot die bestorming. Dat maakt wel degelijk een verschil.

Zo iemand zou eigenlijk nooit weer president mogen worden, maar ja... dat bepaalt de kiezer.
pi_213717232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen heeft Van Meijeren niet opgeroepen tot een bestorming.
twitter

Dit is Dylan over wat hij zei.

Krijg ik toch kapitoolbestormingsvibes bij. Maar het kan dat ik een hele rare associatie maak.
Van de andere kant importeert FvD natuurlijk letterlijk alle gekheid uit conservatief Amerika naar hier.
pi_213717341
Ze zegt het zelf eigenlijk al. Speculeren over geweld is niet hetzelfde als direct oproepen tot het plegen van geweld. Ik vind dat verschil fundamenteel en het is eng dat veel mensen (en politici) dat niet zien.
pi_213718836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 01:41 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Oproepen tot het onthoofden van mensen is 'overduidelijk grappig bedoeld'. Dries van Langenhove is veroordeeld in België hiervoor. @:Danny mag wel oppassen.
De concrete beschuldigingen

Dries Van Langenhove stond terecht voor álle beschuldigingen, de andere beklaagden voor minstens twee van volgende tenlasteleggingen:

Het behoren tot een vereniging die discriminatie en segregatie verkondigt
(alle beklaagden stonden hiervoor terecht)
Het ontkennen, minimaliseren, rechtvaardigen of goedkeuren van de Holocaust
Het verspreiden van denkbeelden op grond van rassenhaat en rassensuperioriteit
Het aanzetten tot discriminatie, segregatie, haat of geweld jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens nationaliteit, een zogenaamd ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming
Het verkopen of te koop aanbieden van verboden wapens, in dit geval pepperspray
(enkel Dries Van Langenhove stond hiervoor terecht)
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-schild-en-vrienden/

Goede vergelijking wel, man. Echt een zaak gevonden die erop lijkt. Kom je op die man omdat zijn partij veel op de partij waar Gideon bijzit lijkt?
pi_213719084
En als de overheid fout bezig is? Wanneer mag de bevolking ingrijpen dan?

Dit is waarom Amerika dat tweede amendement heeft, niet het recht op wapens, maar dat ze je het niet mogen afnemen.
Een goeie overheid heeft gezonde angst voor de bevolking.

Dat neem je weg op deze manier.
Totale controle, zelfs over wat je als burger nog mag vinden.
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:19:08 #263
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213719799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 05:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En als de overheid fout bezig is? Wanneer mag de bevolking ingrijpen dan?

Dit is waarom Amerika dat tweede amendement heeft, niet het recht op wapens, maar dat ze je het niet mogen afnemen.
Een goeie overheid heeft gezonde angst voor de bevolking.

Dat neem je weg op deze manier.
Totale controle, zelfs over wat je als burger nog mag vinden.
Er zijn dus serieus mensen die denken dat ze het met wat handvuurwapens tegen een modern leger op kunnen nemen?

Je zorgt dat de overheid zo is georganiseerd dat de machten verdeeld zijn en er 'checks and balances' zijn tussen verschillende overheidsorganen. Allemaal dingen die lui als Trump, Orban, en al die overige extreemrechtse populisten willen slopen.

Als kiezers in grote getalen op dat soort lui gaan stemmen, moeten ze niet achteraf gaan janken dat de overheid tiranniek wordt, maar van tevoren bedenken op wie ze stemmen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213719813
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er zijn dus serieus mensen die denken dat ze het met wat handvuurwapens tegen een modern leger op kunnen nemen?

Je zorgt dat de overheid zo is georganiseerd dat de machten verdeeld zijn en er 'checks and balances' zijn tussen verschillende overheidsorganen. Allemaal dingen die lui als Trump, Orban, en al die overige extreemrechtse populisten willen slopen. Als de kiezers op dat soort lui gaan stemmen, moeten ze niet achteraf gaan janken dat de overheid tiranniek wordt, maar van tevoren denken op wie ze stemmen.
Gezien Amerikanen wel even wat meer hebben dan wat handwapens, valt dat nog wel mee.
Feit is, als bevolking moet je jezelf kunnen verdedigen tegen een tyrannieke overheid.

Kan je wel roepen checks and balances, wat als dit totaal scheef is geworden? Zie Turkije bijvoorbeeld.
pi_213719824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Gezien Amerikanen wel even wat meer hebben dan wat handwapens, valt dat nog wel mee.
Feit is, als bevolking moet je jezelf kunnen verdedigen tegen een tyrannieke overheid.

Kan je wel roepen checks and balances, wat als dit totaal scheef is geworden? Zie Turkije bijvoorbeeld.
Klopt

De val van een democratie is niet in de stembus. Het is het geleidelijk de keel dichtknijpen van democratische elementen zodat die laatste stembusgang voor het laatste zetje al niet meer democratisch is.
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 08:41:11 #266
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213719943
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 22:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mocht dat de conclusie zijn dan is het handig als er lijsten zijn, dat maakt het proces wat efficiënter. Binnenkort maar eens die ledenadministratie confisqueren.
Een FvD-meldpunt oprichten kan anders ook altijd nog.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 08:43:16 #267
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213719957
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je zorgt dat de overheid zo is georganiseerd dat de machten verdeeld zijn en er 'checks and balances' zijn tussen verschillende overheidsorganen. Allemaal dingen die lui als Trump, Orban, en al die overige extreemrechtse populisten willen slopen.

Als kiezers in grote getalen op dat soort lui gaan stemmen, moeten ze niet achteraf gaan janken dat de overheid tiranniek wordt, maar van tevoren bedenken op wie ze stemmen.
De trumpers die juichen voor de 'borderwall' kunnen wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Een muur werk immers 2 kanten uit. Maar ik denk niet dat ze zich dat beseffen.
pi_213868717
Rechtbank Den Haag - De uitspraak in de strafzaak tegen Kamerlid Gideon van Meijeren is op dinsdag 11 juni 2024 om 13:00 uur via een livestream te volgen.

https://streams.nfgd.nl/u(...)amerlid-van-meijeren

https://www.rechtspraak.n(...)en-11-juni-2024.aspx
pi_213868773
Daar gaan we })
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213868801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat mij betreft kopiëren we het relevante deel van het eerste amandement van de VS. EU-breed invoeren en je bent van al dit gezeik af. Dan kan niemand meer klagen.

Smaad en laster zijn totaal andere dingen.
Als je een land op geen enkel gebied wilt navolgen dan is dat de VS wel lol
  dinsdag 11 juni 2024 @ 13:13:57 #271
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213868937
Free Gideon Mouse
pi_213869074
100 uur grafstenen schrobben of 100 dagen zeepjes rapen.

Op naar 't hoger beroep.
  Moderator dinsdag 11 juni 2024 @ 13:29:18 #273
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213869114
twitter

Dat worden krokodillentranen bij de heliumcavia.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 13:29:19 #274
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213869115
Mooi dat hij er niet mee wegkomt.

Laat hem maar smerige wc's schrobben.
  Moderator dinsdag 11 juni 2024 @ 13:34:15 #275
236264 crew  capricia
pi_213869184
200 uur werkstraf. Onvoorwaardelijk.
I am not omniscient, but I know a lot.