Daar valt zeker over te discussiëren wat qua woorden wel/niet vervolgd zou moeten worden.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Sowieso moeten de bepalingen over opruiing en beledigingen verdwijnen, maar tot die tijd moet het OM bijzonder voorzichtig omgaan met de macht over woorden. Dat doen ze hiermee niet.
Wat mij betreft kopiëren we het relevante deel van het eerste amandement van de VS. EU-breed invoeren en je bent van al dit gezeik af. Dan kan niemand meer klagen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Daar valt zeker over te discussiëren wat qua woorden wel/niet vervolgd zou moeten worden.
Voor nu doet het OM het denk ik nooit goed. Zullen vast ook kritische burgers zijn, die de letter van de wet kennen, en die vinden dat het OM juist wel moet vervolgen en het juist als machtsmisbruik of politiek spel zien als OM niet tot vervolging overgaat.
In NL kun je het inmiddels nooit meer helemaal goed doen. Is altijd wel een partij die (vaak hard) roept dat dit niet oké is.
Ik zou persoonlijk ook niet snel iemand vervolgen om woorden. Doch snap ik de ondernemer die failliet gaat aan laster, de BN'er die wordt gecanceld door roddels en een Capitol wat vernield wordt door opruiing wel dat zij overgaan tot vervolging en ben ik blij dat ook dit aspect van onze vrijheid wordt bewaakt.
Maar eens. Deze zaak is verspilling van belastingcenten.
Ik zie hier geen directe oproep tot geweld in eigenlijk, en ook geen opruiing. FvD is bepaald niet mijn favoriete partij maar ik krijg toch het idee dat hier heel erg hard naar een stok is gezocht om mee te slaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja laten we politici een vrijbrief geven om mensen tot geweld aan te zetten. Kan niet foutgaan, is ook nooit ergens ter wereld fout gegaan.........
Als je Amerikaanse praktijken wil? Trump mocht toch gewoon oproepen tot die bestorming.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zie hier geen directe oproep tot geweld in eigenlijk, en ook geen opruiing. FvD is bepaald niet mijn favoriete partij maar ik krijg toch het idee dat hier heel erg hard naar een stok is gezocht om mee te slaan.
Alleen heeft Van Meijeren niet opgeroepen tot een bestorming.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je Amerikaanse praktijken wil? Trump mocht toch gewoon oproepen tot die bestorming.
Trump riep niet direct op tot die bestorming. Dat maakt wel degelijk een verschil.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je Amerikaanse praktijken wil? Trump mocht toch gewoon oproepen tot die bestorming.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alleen heeft Van Meijeren niet opgeroepen tot een bestorming.
De concrete beschuldigingenquote:Op woensdag 29 mei 2024 01:41 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Oproepen tot het onthoofden van mensen is 'overduidelijk grappig bedoeld'. Dries van Langenhove is veroordeeld in België hiervoor. @:Danny mag wel oppassen.
Er zijn dus serieus mensen die denken dat ze het met wat handvuurwapens tegen een modern leger op kunnen nemen?quote:Op woensdag 29 mei 2024 05:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En als de overheid fout bezig is? Wanneer mag de bevolking ingrijpen dan?
Dit is waarom Amerika dat tweede amendement heeft, niet het recht op wapens, maar dat ze je het niet mogen afnemen.
Een goeie overheid heeft gezonde angst voor de bevolking.
Dat neem je weg op deze manier.
Totale controle, zelfs over wat je als burger nog mag vinden.
Gezien Amerikanen wel even wat meer hebben dan wat handwapens, valt dat nog wel mee.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn dus serieus mensen die denken dat ze het met wat handvuurwapens tegen een modern leger op kunnen nemen?
Je zorgt dat de overheid zo is georganiseerd dat de machten verdeeld zijn en er 'checks and balances' zijn tussen verschillende overheidsorganen. Allemaal dingen die lui als Trump, Orban, en al die overige extreemrechtse populisten willen slopen. Als de kiezers op dat soort lui gaan stemmen, moeten ze niet achteraf gaan janken dat de overheid tiranniek wordt, maar van tevoren denken op wie ze stemmen.
Kloptquote:Op woensdag 29 mei 2024 08:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gezien Amerikanen wel even wat meer hebben dan wat handwapens, valt dat nog wel mee.
Feit is, als bevolking moet je jezelf kunnen verdedigen tegen een tyrannieke overheid.
Kan je wel roepen checks and balances, wat als dit totaal scheef is geworden? Zie Turkije bijvoorbeeld.
Een FvD-meldpunt oprichten kan anders ook altijd nog.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mocht dat de conclusie zijn dan is het handig als er lijsten zijn, dat maakt het proces wat efficiënter. Binnenkort maar eens die ledenadministratie confisqueren.
De trumpers die juichen voor de 'borderwall' kunnen wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Een muur werk immers 2 kanten uit. Maar ik denk niet dat ze zich dat beseffen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn dus serieus mensen die denken dat ze het met wat handvuurwapens tegen een modern leger op kunnen nemen?
Je zorgt dat de overheid zo is georganiseerd dat de machten verdeeld zijn en er 'checks and balances' zijn tussen verschillende overheidsorganen. Allemaal dingen die lui als Trump, Orban, en al die overige extreemrechtse populisten willen slopen.
Als kiezers in grote getalen op dat soort lui gaan stemmen, moeten ze niet achteraf gaan janken dat de overheid tiranniek wordt, maar van tevoren bedenken op wie ze stemmen.
Als je een land op geen enkel gebied wilt navolgen dan is dat de VS wel lolquote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat mij betreft kopiëren we het relevante deel van het eerste amandement van de VS. EU-breed invoeren en je bent van al dit gezeik af. Dan kan niemand meer klagen.
Smaad en laster zijn totaal andere dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |