abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210621361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:12 schreef Tanatos het volgende:
Ik droom ook wel eens van een revolutie, de guillotine heeft in het verleden heel wat hebzuchtige varkens zoals Gideon van Meijeren opgeruimd.
Gast :')
Incelfrikandel
pi_210621512
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie heeft dit argument gemaakt? Ik niet namelijk.
[..]
Over Erdogan gesproken, opperde jij recent niet nog dat die met geweld uit zijn positie mocht worden verwijderd? Waar je dus min of meer hetzelfde doet als Van Meijeren hier?

Het lijkt er dus vooral op dat je hier zelf een dubbele standaard hanteert. Geweld goedkeuren als het politici betreft die je niet bevallen, maar als een mafklapper zoals Van Meijeren hetzelfde doet sta je vooraan om selectieve verontwaardiging te uiten, omdat het een mooie kans is om even af te kunnen geven op een rechts en conservatieve politicus.
Erdogan vind ik niet extreem genoeg maar met dictatoriale regimes die met twee maten meten en geen geweld schuwen is verzet iets anders dan bij een systeem van een gekozen coalitie en oppositie dat goed functioneert en waarbij personen niet boven de wet opereren (in een dictatoriaal regime opereert het hele regime met privileges)
pi_210622783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 23:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Erdogan heeft ooit een gevangenisstraf uitgezeten voor exact hetgeen wat Gideon hier doet en voor Trump staat de poort open.

“ In December 1997 in Siirt, Erdoğan recited a poem from a work written by Ziya Gökalp, a pan-Turkish activist of the early 20th century.[8] His recitation included verses translated as "The mosques are our barracks, the domes our helmets, the minarets our bayonets and the faithful our soldiers...."[2]

Kortom het proberen de balans in de democratie te torpederen met het verkapt oproepen tot emotioneel gedreven opstanden op basis van een te injecteren ideologie. Tegen “oorlog” aanschurkende chaos in stabiliteit willen zaaien om er zelf beter uit te komen.

Forum heeft gelukkig nooit voldoende momentum kunnen genereren om in ons coalitiesysteem serieus voet aan de grond te krijgen voor afbraak.
Erdo werd toen tegengewerkt door seculieren/kemalisten, omdat die de scepter zwaaiden. Toen Erdo en zijn partij de macht kregen gebruikten ze dezelfde tactieken tegen de seculieren/kemalisten. Zo werd in Turkije voor de verkiezingen in 2023 de populaire, maar seculiere, Imamoglu veroordeeld voor zoiets als het beledigen van de kiescommissie om hem buiten de verkiezingen te houden. Ik zie hetzelfde gebeuren hier in NL (en VS), waar een partij steeds vlak voor de verkiezingen in een kwaad daglicht wordt gezet. De scheiding der machten lijkt een illusie en zie steeds hoe de overheid, media, justitie, etc. samenwerken om tegenstanders die een gevaar voor de establishment vormen uit te schakelen. We zien dat ook met de discussie om deze partij geheel te verbieden en zoveel andere zaken. Nogmaals ik ben geen FvD’er, niet links of rechts, maar dit zijn wel zaken die ik constateer en mij doet denken aan dictatoriale corrupte landen (maar dat zagen we ook al met ‘functie elders’ dat politiek hier geen zuivere koffie is).
pi_210624071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:09 schreef Alpharabius het volgende:

[..]
Erdo werd toen tegengewerkt door seculieren/kemalisten, omdat die de scepter zwaaiden. Toen Erdo en zijn partij de macht kregen gebruikten ze dezelfde tactieken tegen de seculieren/kemalisten. Zo werd in Turkije voor de verkiezingen in 2023 de populaire, maar seculiere, Imamoglu veroordeeld voor zoiets als het beledigen van de kiescommissie om hem buiten de verkiezingen te houden. Ik zie hetzelfde gebeuren hier in NL (en VS), waar een partij steeds vlak voor de verkiezingen in een kwaad daglicht wordt gezet. De scheiding der machten lijkt een illusie en zie steeds hoe de overheid, media, justitie, etc. samenwerken om tegenstanders die een gevaar voor de establishment vormen uit te schakelen. We zien dat ook met de discussie om deze partij geheel te verbieden en zoveel andere zaken. Nogmaals ik ben geen FvD’er, niet links of rechts, maar dit zijn wel zaken die ik constateer en mij doet denken aan dictatoriale corrupte landen (maar dat zagen we ook al met ‘functie elders’ dat politiek hier geen zuivere koffie is).
Zowel Erdogan als die bruinhemd van de FVD riepen op tot geweld. Als je het over niet zuivere koffie hebt is daar je startschot.
pi_210624856
quote:

[..]
Je kan gewoon op deze bruine complotmarmot stemmen hoor straks, don't worry. In een dictatuur was een criticus als Van Meijeren allang naar een strafkamp afgevoerd. Je wilt wel heel graag verbanden zien die er niet zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2023 17:08:34 ]
pi_210625329
Gaat het topic nu serieus al zo lang over 'whataboutism', waarvan de meeste voorbeelden ook nog eens gaan over een compleet ander land en dus rechtsstaat?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 13 september 2023 @ 17:50:35 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210625492
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie heeft dit argument gemaakt? Ik niet namelijk.
[..]
Over Erdogan gesproken, opperde jij recent niet nog dat die met geweld uit zijn positie mocht worden verwijderd? Waar je dus min of meer hetzelfde doet als Van Meijeren hier?

Het lijkt er dus vooral op dat je hier zelf een dubbele standaard hanteert. Geweld goedkeuren als het politici betreft die je niet bevallen, maar als een mafklapper zoals Van Meijeren hetzelfde doet sta je vooraan om selectieve verontwaardiging te uiten, omdat het een mooie kans is om even af te kunnen geven op een rechts en conservatieve politicus.
Erdogan is echt een dictator die het onmogelijk maakt democratisch van hem af te komen en dat is bewezen. Onze regering is daarmee niet te vergelijken.

Dus volledige stierenschijt-vergelijking van je. .

[ Bericht 6% gewijzigd door Hexagon op 13-09-2023 19:35:27 ]
pi_210625631
De eeuwige paradox; moet je zulk slecht gedrag negeren of moet je het aanpakken.

Nu het OM vervolging heeft ingesteld, geniet van Meijeren van gratis publiciteit. Dat weet hij uit te melken door met complottheorie te komen over de vervolging.

Zoals eerder in dit topic is vermeld, is het heel normaal dat er een jaar werk in zit om vervolging in te stellen. Dus niet een jaar wachten zoals de heliumkabouter dat noemt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 13 september 2023 @ 18:02:55 #209
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210625639
Nou de rest van die bruinhemden brigade nog opruimen en dit land wordt weer wat bestuurbaarder.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 13 september 2023 @ 18:39:25 #210
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210626066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Heb je nog meer, gekkere, sappige complottheorieen voor dit artikel?

Ze moeten ook altijd maar FvD'ers hebben, ze pakken nooit eens een NOS-nieuwslezer, of andere mainstreammedia journalist. Hier moet Bill Gates achter zitten. Of Klaus Schwab.
Je vergeet ‘het kartel’ in je Calimero lijstje.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 13 september 2023 @ 18:47:28 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210626191
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 18:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
De eeuwige paradox; moet je zulk slecht gedrag negeren of moet je het aanpakken.

Nu het OM vervolging heeft ingesteld, geniet van Meijeren van gratis publiciteit. Dat weet hij uit te melken door met complottheorie te komen over de vervolging.

Zoals eerder in dit topic is vermeld, is het heel normaal dat er een jaar werk in zit om vervolging in te stellen. Dus niet een jaar wachten zoals de heliumkabouter dat noemt.
Negeren is goedkeuren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 13 september 2023 @ 20:24:31 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210627283
quote:

[..]
<Account dat uit het niets zonder voorgeschiedenis ineens hier komt posten> "Nee ik ben niet van de FvD hoor maar <insert FvD-propaganda> :')
pi_210627361
quote:

[..]
Hoi! Welkom op fok. Wie bent u?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210628399
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 15:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zowel Erdogan als die bruinhemd van de FVD riepen op tot geweld. Als je het over niet zuivere koffie hebt is daar je startschot.
Ik heb de hele toespraak gezien, die kan je hier bekijken. Nergens roept van Meijeren op tot geweld, het is idd. zoals hij zegt uit context gehaald en verdraaid. Hij maakt vanaf 15:40 juist heel duidelijk dat protest en verzet altijd vreedzaam en geweldloos moet zijn, daar legt hij nadruk op en herhaalt dat steeds, en zegt dat dat het meest effectief is en geeft er een voorbeeld van waar het heeft gewerkt. Vervolgens heeft hij het juist over de overheid die fors geweld gebruikt bij protesten/demonstraties [of wat bij de boeren kan gebeuren als ze gedwongen van hun land worden onteigend] en dat de overheid een geweldmonopolie heeft en daardoor niets te vrezen heeft. Hij stelt aan de hand van bijv. artikel 41, waar staat dat men het recht heeft zich te verdedigen bij aanranding, om tijdens protesten jezelf te verdedigen als je aangevallen wordt. M.a.w. dat de boeren bij gedwongen onteigening zich verdedigend mogen opstellen als er “busjes komen met mannen en knuppels en slaan u van het terrein af”.

Hij gaat hoogstwaarschijnlijk vrijgesproken worden, alleen hebben ze de partij weer net voor de verkiezingen zwart gemaakt. Dit is een een-tweetje van de overheid, media en het OM, zogenaamd scheiding der machten.
pi_210628425
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 17:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je kan gewoon op deze bruine complotmarmot stemmen hoor straks, don't worry. In een dictatuur was een criticus als Van Meijeren allang naar een strafkamp afgevoerd. Je wilt wel heel graag verbanden zien die er niet zijn.
Of je leest mijn post nog een keer, waar ik bijv. zeg dat ik niks met deze partij heb. Ik geef politici mijn 'stem' niet, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de misdaden, corruptie, leugens, manipulatie, onrecht, etc. die ze plegen of oorlogen waar ze voor kiezen aan mee te doen.

Speciaal een wet in het leven roepen om partijen te verbieden en kort daarop aansturen om die hele partij te verbieden is iets wat je in dictaturen ziet en is veel effectiever dan 1 persoon van die partij naar een strafkamp sturen.
pi_210628435
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoi! Welkom op fok. Wie bent u?
Wie ben jij?
pi_210628485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:52 schreef Alpharabius het volgende:

[..]
Wie ben jij?
Jij eerst. Zo'n grote post als nieuweling. Dat schreeuwt om een introductie. Hoe kom je op fok? Heb je Turkse roots? Was je hier op fok al langer? Heb je ook een andere user naam?
- Goethe, “Faust”
pi_210628602
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij eerst. Zo'n grote post als nieuweling. Dat schreeuwt om een introductie. Hoe kom je op fok? Heb je Turkse roots? Was je hier op fok al langer? Heb je ook een andere user naam?
Nee, 99% hier is anoniem, waaronder jij, en dan vraag je mij wie ik ben? Wat heeft dat met dit topic te maken, behalve dat je mij verdacht wilt maken en dat nodigt niet uit om iets over mezelf te vertellen.
pi_210628654
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:09 schreef Alpharabius het volgende:

[..]
Nee, 99% hier is anoniem, waaronder jij, en dan vraag je mij wie ik ben? Wat heeft dat met dit topic te maken, behalve dat je mij verdacht wilt maken en dat nodigt niet uit om iets over mezelf te vertellen.
Niemand vraagt je naar je echte naam. Alleen een simpele introductie.
Dat was alles.
Heb je daar geen zin in, ook prima. :D
- Goethe, “Faust”
pi_210628765
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Niemand vraagt je naar je echte naam. Alleen een simpele introductie.
Dat was alles.
Heb je daar geen zin in, ook prima. :D
In dat geval, hoi, ik ben Thierry Baudet, ik neem het hier even op voor mijn maatje Gideon. Gideon is een goeie knul en zou nooit oproepen tot geweld, het is toch geen Marokkaan. Stem FvD hè, of niet. Nou doei.
  woensdag 13 september 2023 @ 22:57:23 #221
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210629016
quote:
6s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jammer dat Hugo niet herkiesbaar is,
Herkiesbaar? Hij is nooit verkiesbaar geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 13 september 2023 @ 22:59:11 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210629029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

Herkiesbaar? Hij is nooit verkiesbaar geweest.
Tuurlijk wel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 september 2023 @ 22:59:51 #223
346939 Janneke141
pi_210629038
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:59 schreef golfer het volgende:

[..]
Tuurlijk wel.
Voor de Rotterdamse gemeenteraad?
  woensdag 13 september 2023 @ 23:01:08 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210629051
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

Voor de Rotterdamse gemeenteraad?
Tweede Kamer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 september 2023 @ 23:02:52 #225
346939 Janneke141
pi_210629064
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 23:01 schreef golfer het volgende:

[..]
Tweede Kamer.
Oh, verrek. Hij heeft er inderdaad een keer als lijstduwer op gestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')