abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210608826
Dinsdag heeft de politie misschien een reactie.

quote:
Naar aanleiding van de berichtgeving heeft Veilig Thuis contact opgenomen met de politie en ook na vandaag zal hierover nog met de politie worden gesproken. Een reactie op de ontstemde reactie van Veilig Thuis heeft de politie nog niet. Die volgt naar verwachting dinsdag.
https://nos.nl/artikel/24(...)deren-a12-activisten
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210608840
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 00:58 schreef capricia het volgende:
Dinsdag heeft de politie misschien een reactie.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)deren-a12-activisten
We wachten in spanning af.
zie email 27 oktober
pi_210608852
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 00:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dan is dat de discussie, moeten we die procedure nou wel willen. Maar nu is de ophef dat politie de melding zou gebruiken om maar het demonstratierecht te onderdrukken - dat is heel wat anders en in een compleet ander frame .

Ten eerste is niet eens bewezen dat de claim klopt dat dit geen standaard procedure is. Ten tweede wordt daarna de conclusie getrokken dat de enige verklaring dus wel moet zijn dat de politie dit doet omdat het gezag onder druk staat. Ik vind de beschuldiging echt niet in verhouding staan tov het bewijs wat hiervoor wordt geleverd, ook niet al die indirecte punten van hierboven. En dan wordt de munitie hiervoor door notabene een andere publieke organisatie en public de ether in geslingerd.

Blijkbaar is het de tijdsgeest dat dit soort grote conclusies maar zo makkelijk worden getrokken. Dat is wat mij betreft minstens net zo schadelijk. Of het waar is of niet, schade aan de rechtstaat is nu al geleden. Opkomen voor demonstratierecht lijkt mij helemaal niks mis mee, maar het had ook gekund zonder tegelijkertijd en vooringenomen aan de andere kant de positie van de overheid te ondermijnen. Het is geen tegenstelling en zo zet VT het wel neer, dat vind ik vrij kwalijk.
De tijdgeest lijkt eerder te zijn dat tegen klimaat demonstranten zaken toegepast worden die op boeren en andere actievoerders niet toegepast worden.
Huiszoekingen, arrestaties op voorhand en ondertussen mogen andere "demonstranten" ongestoord hun gang gaan. Dat zit bij mij niet lekker en ik ben geen sympathisant van XR of links.

Waar zijn de meldingen bij VT nadat boeren ministers bedreigden? Zijn die kinderen dan ook niet in gevaar met een ouder die bij ministers en 2e kamer op bezoek gaan?

In dit kader:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-te-vrezen-a4174108

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2023 01:16:08 ]
pi_210608892
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 00:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nog maar weer even een persoonlijke noot voor ik aan een inhoudelijke reactie begin, ik ben zeker niet de voorzitter van de XR-fanclub. Sterker nog, tot een jaar geleden was ik lid van de VVD. Links-progressief ben ik niet.

Dan de inhoud, ik heb het al een paar keer benoemd. Als het gaat om mensen die daar ‘gewoon’ stonden dan praat je over een strafbaar feit dat zo licht is dat justitie er niets mee doet/kan. Om dan zo’n melding te maken vind ik een hele forse maatregel, zeker in de context van de uitoefening van een grondrecht. Wetende dat ‘de kinderbescherming’ voor veel ouders zo ongeveer het ultieme schrikbeeld is. Ik voel mij in die overtuiging gesterkt door de uitlatingen van VT. Zelfs als het standaardprocedure zou zijn, waar ik dus nog steeds niet van overtuigd ben, vind ik dat niet in de haak. Dat beeld wordt nog verder versterkt als er mee en ik citeer ‘gedreigd’ zou zijn, dat is zo mogelijk nog kwalijker.

Verder, zoals ik al opschreef twijfel ik op zichzelf niet aan de oprechte intenties van de individuele politie-agent. Maar dat doe ik ook niet aan de individuele medewerker van de BD-toeslagen. Maar toch weten we uit de recente geschiedenis dat ondanks dat overheidsorganisaties kunnen ontsporen, zonder dat daar meteen kwade bedoelingen achter zitten. Daar moeten we scherp op zijn als samenleving. Tegelijkertijd zie ik dat Veilig Thuis gewoon met zoveel woorden zegt dat een dergelijke melding door de politie als ‘strafmaatregel’ zou zijn ingezet. Dan vind ik het niet gek daar van over te zeggen.
Oh ik zie je ook niet als iemand die via deze discussie een eigen standpunt over klimaat probeert te verdedigen hoor. Niet nodig om soort van disclaimer te doen, vindt het bijna jammer dat het tegenwoordig zo vaak nodig is omdat je anders een bepaalde hoek in wordt geduwd. :)

Dan de inhoud. Daar kijken we anders naar denk ik. Politie handelt hier helemaal niet op basis van het wel/niet begaan van strafbaar handeling. Maar op basis van openbare orde handhaving vanuit de burgemeester. In dat kader is een minderjarige aangehouden. Of het OM daarna iemand wel/niet strafrechtelijk vervolgd doet er helemaal niet wat betreft de bevoegdheden voor politie op dat moment. Ik snap ook niet zo goed waarom je dat er bij haalt. Het impliceert ook een beetje of mate van goedheid van de demonstratie of wel/geen strafbare feiten begaan uitmaakt in hoe politie handelt. Nee, die handelt op aanwijzing van de burgemeester, niet van het OM.

Naast een demonstratie, illegaal of niet, zijn er zoveel situaties waarbij politie kan optreden in kader van openbare orde. En als in dat geval dit leidt tot een aanhouding van een minderjarige, dan vind ik het niet zo gek dat er een melding zou zijn. Kunnen daarna de instanties die er over gaan, OM of een VT het verder onderzoeken. Daar heeft politie op dat moment geen tijd voor, maar zou je ook niet moeten willen want dat lokt alleen maar willekeur en ongelijkheid uit. En legt een taak bij politie waar anderen over gaan.

Ik snap je redenatie wel over dat met goede bedoelingen er een heleboel mis kan gaan. En ook dat als VT dit zegt je dan geneigd bent er extra scherp op te zijn. Maar dat maakt ook dat ik het zo kwalijk vindt van VT. Want het frame gaat nu al behoorlijk een bepaalde kant op. Dat is ook slecht voor de rechtstaat.

En eens dat er veel is misgegaan bij de overheid, maar als ik als ouder ergens angst voor zou hebben dan is het wel als een organisatie als VT. Want eenmaal dat stigma als ouder/gezin en je komt er nooit meer van af - en hier zijn ook al veel misstanden in geweest. Het is niet dat die zo lekker hebben gepresteerd. Maar juist om dit soort redenaties niet te voeden of zo maar te laten ontstaan zou ik verwachten dat een VT dit niet via primair via de media speelt.

Ik kan mij voorstellen dat een ouder hier de pers over zoekt, en dan verwacht je van de overheid 1 reactie. Niet een keten die elkaar de tent uit vecht. En daarnaast vind ik het jammer dat het zo normaal is geworden om in de verontwaardiging en wantrouwen te schieten ipv eerst even uit te zoeken hoe het zit. Maar goed, dat heeft de overheid ook aan zichzelf te danken.
pi_210608902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De tijdgeest lijkt eerder te zijn dat tegen klimaat demonstranten zaken toegepast worden die op boeren en andere actievoerders niet toegepast worden.
Huiszoekingen, arrestaties op voorhand en ondertussen mogen andere "demonstranten" ongestoord hun gang gaan. Dat zit bij mij niet lekker en ik ben geen sympathisant van XR of links.

Waar zijn de meldingen bij VT nadat boeren ministers bedreigden? Zijn die kinderen dan ook niet in gevaar met een ouder die bij ministers en 2e kamer op bezoek gaan?

In dit kader:

Elke demonstrant vindt dat zijn eigen doelgroep onevenredige aandacht krijgt. Boeren, FvD, anitfa, klimaat etc ik hoor ze er allemaal over klagen. Als iedereen klaagt dan is de gemene deler misschien wel dat het met willekeur wel meevalt.
pi_210608937
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 01:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Oh ik zie je ook niet als iemand die via deze discussie een eigen standpunt over klimaat probeert te verdedigen hoor. Niet nodig om soort van disclaimer te doen, vindt het bijna jammer dat het tegenwoordig zo vaak nodig is omdat je anders een bepaalde hoek in wordt geduwd. :)

Dan de inhoud. Daar kijken we anders naar denk ik. Politie handelt hier helemaal niet op basis van het wel/niet begaan van strafbaar handeling. Maar op basis van openbare orde handhaving vanuit de burgemeester. In dat kader is een minderjarige aangehouden. Of het OM daarna iemand wel/niet strafrechtelijk vervolgd doet er helemaal niet wat betreft de bevoegdheden voor politie op dat moment. Ik snap ook niet zo goed waarom je dat er bij haalt. Het impliceert ook een beetje of mate van goedheid van de demonstratie of wel/geen strafbare feiten begaan uitmaakt in hoe politie handelt. Nee, die handelt op aanwijzing van de burgemeester, niet van het OM.
Een aanhouding is per definitie iets strafrechtelijks. Onzin als 'bestuurlijk verplaatsen' is door de rechter afgeschoten. De bestuursrechtelijke variant daarvan is bestuurlijke ophouding, maar die is niet toegepast. Dus heeft de politie wel degelijk een strafvorderlijke bevoegdheid gebruikt. Dat is niet erg, maar dan is het wel relevant om vast te stellen dat het strafbare feit waarvoor ze dat deden zo licht is dat justitie er niets mee doet. Dan vind ik het lastig vol te houden dat het zo ontzettend gevaarlijk is dat je wel een melding moet doen. Als het allemaal zo gevaarlijk is dan verwacht je toch ook wel strafrechtelijke vervolgstappen.
quote:
Naast een demonstratie, illegaal of niet, zijn er zoveel situaties waarbij politie kan optreden in kader van openbare orde. En als in dat geval dit leidt tot een aanhouding van een minderjarige, dan vind ik het niet zo gek dat er een melding zou zijn. Kunnen daarna de instanties die er over gaan, OM of een VT het verder onderzoeken. Daar heeft politie op dat moment geen tijd voor, maar zou je ook niet moeten willen want dat lokt alleen maar willekeur en ongelijkheid uit. En legt een taak bij politie waar anderen over gaan.
Ik snap wat je zegt. Alleen hebben we hier volgens mij wel een bijzonder geval te pakken. Het was voor iedereen duidelijk wat er gaande was, dat van gevaarzetting totaal geen sprake was en dat het hier ging om de uitoefening van een grondrecht. Daar hoef je geen onderzoek voor te doen. En dan een melding gaan doen bij VT, waarvan ik dezelfde geluiden hoor als jij blijkbaar, vind ik heel zwaar. En blijkbaar vinden ze dat bij VT ook.
quote:
Ik snap je redenatie wel over dat met goede bedoelingen er een heleboel mis kan gaan. En ook dat als VT dit zegt je dan geneigd bent er extra scherp op te zijn. Maar dat maakt ook dat ik het zo kwalijk vindt van VT. Want het frame gaat nu al behoorlijk een bepaalde kant op. Dat is ook slecht voor de rechtstaat.

En eens dat er veel is misgegaan bij de overheid, maar als ik als ouder ergens angst voor zou hebben dan is het wel als een organisatie als VT. Want eenmaal dat stigma als ouder/gezin en je komt er nooit meer van af - en hier zijn ook al veel misstanden in geweest. Het is niet dat die zo lekker hebben gepresteerd. Maar juist om dit soort redenaties niet te voeden of zo maar te laten ontstaan zou ik verwachten dat een VT dit niet via primair via de media speelt.

Ik kan mij voorstellen dat een ouder hier de pers over zoekt, en dan verwacht je van de overheid 1 reactie. Niet een keten die elkaar de tent uit vecht. En daarnaast vind ik het jammer dat het zo normaal is geworden om in de verontwaardiging en wantrouwen te schieten ipv eerst even uit te zoeken hoe het zit. Maar goed, dat heeft de overheid ook aan zichzelf te danken.
Daar zijn we het in ieder geval over eens. En juist daarom maak ik me er ook kwaad over. Je hoort te vaak verhalen over jeugdzorg (in de breedste zin) die uit de bocht vliegt. Van de week nog weer een verhaal in de Volkskrant. Dat maakt ten eerste het afschrikwekkend effect veel groter en ten tweede dat je er extreem zorgvuldig mee moet omgaan.
zie email 27 oktober
pi_210609167
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 01:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
We wachten in spanning af.
inderdaad spannund!

(verkapte TVP )

Zou Stichting Veilig Thuis helemaal overdonderd zijn door het aantal meldingen op 1 dag?

(en Ria is net met zwangerschapsverlof, Eline werkt maar 2 dagen en Els zit altijd in meetings. HELLUP!!!!)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210609375
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen bij de CU wat reuring. En Van Ooijen keert ook niet terug.
Bij Van Ooijen is het in goed overleg gegaan, die had dat zelf al aangegeven. En legt het hier prima uit:

https://x.com/MaartenOoijen/status/1701250212893782402?s=20

(Tweet plakken werkt niet meer, door de x.com ipv twitter)

Hij is zelf tot de conclusie gekomen dat hij weinig toevoegt aan stadsgenoot Bikker en Ceder en Grinwis die zich altijd voor dezelfde doelgroep hebben ingespannen: de mensen uit de armere wijken in de steden. Op 4 en 5 staan nu ook mensen met waarschijnlijk een andere expertise. Grinwis doet financiën en sociale zaken, Ceder justitie en buitenlandse zaken, zoek je vooral nog iemand voor zorg en onderwijs. En als staatssecretaris VWS kan Van Ooijen niet naar zorg, nummer 5 komt uit de zorg.

En Van der Graaf... tja, die zit steeds weer op de wip en is er al eerder uitgevlogen. Ze kwam terug omdat Schouten het kabinet in ging. Dat het nu definitief over zou zijn had ze zelf wel moeten zien aankomen.

Dat Nico Drost net wel/net niet verkiesbaar is vind ik opvallender.

Edit: plaatje uit de link toegevoegd.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hanca op 12-09-2023 06:53:54 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210609565
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gaat om 10-tallen minderjarigen. Volgens de politie. En tientallen meldingen bij VT.
Die hele situatie wordt veels te veel met een juridisch oogpunt bekeken en over ge analyseerd.

Normaal gezond verstand moet toch genoeg zijn om je kind van 6 jaar niet mee te nemen naar een snelwegblokkade.
pi_210609613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Die hele situatie wordt veels te veel met een juridisch oogpunt bekeken en over ge analyseerd.

Normaal gezond verstand moet toch genoeg zijn om je kind van 6 jaar niet mee te nemen naar een snelwegblokkade.
Ja. Daarnaast geeft Veilig Thuis een motie van wantrouwen aan zichzelf. Politie geeft alleen door dat een kind daar was, VT gaat er over of dat gevolgen heeft of dat er niks mee wordt gedaan. Maar VT vertrouwt zichzelf dus niet als het gaat om het maken van die afweging en doet alsof alleen een melding aan hen al ernstig is. Terwijl een gevolgloze melding helemaal geen enkel probleem zou moeten zijn.

De politie doet hier wat mij betreft haar werk als onderdeel van de keten. Als VT denkt dat het niet goed met die meldingen om zal gaan, wordt het tijd om die instantie eens nader te gaan bekijken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210609669
En hier nog een analyse over de PvdD: https://www.volkskrant.nl(...)e-jongeren~babdc511/

Met daarbij voor mij de nieuwe info dat de vrouw van Van Raan, Lieke Keller, de directeur van het partijbureau is en dus nog in het bestuur zit. Daarnaast terechte vraagtekens bij Van Esch over de werkwijze van Ouwehand door een interne brief aan tientallen mensen te sturen en dan te denken dat die brief niet lekt. Verder ook de opvallende constatering dat die brief wel naar alle lokale fracties ging, maar niet naar de fractieleden van de Tweede Kamer. En daarnaast is het blijkbaar zo dat het bestuur op moet stappen als de motie van wantrouwen 2/3e van de stemmen haalt. Verder is de reden van escalatie blijkbaar dat Ouwehand bepaalde mensen niet op de lijst wil hebben, zij wil daarover kunnen beslissen.

Mij lijkt het in elk geval duidelijk dat we geen lijst gaan zien waarop Ouwehand, Van Raan en Van Esch alle drie staan.
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:46:29 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210609902
Zou wat zijn als het bestuur dan 40% steun krijgt en dan mag blijven zitten.
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:49:12 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210609927
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 08:46 schreef Hexagon het volgende:
Zou wat zijn als het bestuur dan 40% steun krijgt en dan mag blijven zitten.
Zal een gezellige boel zijn dan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:20:08 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210610120
Welke creatieveling kan hier de gezichten van de betrokken personen in shoppen
:D
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:38:47 #290
38496 Perrin
pi_210610261
twitter
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:02:26 #291
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_210610465
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als het allemaal zo’n standaardprocedure is, waarom is VT dan zo kwaad?
Laten we niet vergeten dat VT ook kampt met personeelstekort en onwijs moeite heeft om de triage op orde te houden. Ik heb enkele kennissen werken bij VT (waaronder iemand bij wachtlijstaanpak) en soms lopen ze maanden achter met het verwerken van meldingen. Het zou natuurlijk van de zotten zijn gezinnen met kinderen die fysiek mishandeld, misbruikt, of in gewelddadige thuissituaties zitten later onderzocht worden omdat eerst tientallen van dit soort meldingen afgehandeld moeten worden.
Niet dat je nooit een twijfelgeval mag melden, maar dat zou dan wel via andere kanalen gebeuren in deze situatie.
pi_210610711
@trein2000
Wat is dit nou weer?
twitter

Oh, hij heeft al een ander:
twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door capricia op 12-09-2023 10:46:57 ]
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:58:49 #293
38496 Perrin
pi_210610881
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:36 schreef capricia het volgende:
@:trein2000
Wat is dit nou weer?
[ twitter ]
Oh, hij heeft al een ander:
[ twitter ]
Nee dat is de oude.

Het waren 3 fantastische uren.
pi_210610890
Dat is gewoon weer de oude toch? Volgens mij kwam er een tweetje van die Aerden voorbij waarin hij de BBB een gezwel noemde :')
pi_210611057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:59 schreef Raw85 het volgende:
Dat is gewoon weer de oude toch? Volgens mij kwam er een tweetje van die Aerden voorbij waarin hij de BBB een gezwel noemde :')
Yep.
Ging om die tweet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nen-paar-uur-weer-op

Zo zie je maar dat werkgevers naar je Social Media activiteiten kijken. Voortaan eerst je tweets enzo opschonen.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 12 september 2023 @ 11:25:06 #296
38496 Perrin
pi_210611145
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Yep.
Ging om die tweet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nen-paar-uur-weer-op

Zo zie je maar dat werkgevers naar je Social Media activiteiten kijken. Voortaan eerst je tweets enzo opschonen.
En geen domme onderbuiktweetjes versturen, dat helpt ook.
pi_210611184
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Sterker nog, ze doen er bij de NOS nog maar eens een schepje bij op: https://nos.nl/artikel/24(...)deren-a12-activisten
[..]
Leest @:janneke141 ook even mee (laatste zin). En deze zin is natuurlijk ook veelzeggend: “De politie kan niet zeggen welk gevaar bij de A12-blokkade van zaterdag een melding bij Veilig Thuis noodzakelijk maakte.”

En ik wil ook nog wel even duidelijk maken dat ik hier niet verzin dat een grondrecht wordt ingeperkt. Dat zegt Veilig Thuis:
[..]
Bonusquote: "Er zijn tal van meldingsgronden, maar het meenemen van een minderjarige naar een vreedzame demonstratie is er niet een van. En ook als de politie in al zijn wijsheid besluit dat dat wel zo is, leidt dit op zichzelf niet tot een onderzoek. Daarmee heeft de politie dus een wat loos dreigement geuit."
Die lui zijn echt niet blij.
Ze maken dezelfde fout als jij, dit was geen vreedzame demonstratie.
pi_210611233
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In dit kader:

Wat een selectief verongelijkte shit is dit zeg.

Wordt er op xr geschoten (blokkeer boeren)? Worden ze al vervolgd (blokkeer Friezen)? Worden ze met waterkanon tegen de gevel aangespoten zodat ze hun schedel breken (corona protest Eindhoven)? Worden ze met 5 agenten tegelijk naar de grond gewerkt en daarna de honden er op los gelaten (corona protest den haag)?

Nee, ze worden nat gemaakt op een dag waar er volle zon is met 30 graden. Lijkt meer op een zegen.

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210611931
Wacht even, die woordvoerder van VT is dezelfde idioot die al na een dag ontslagen is door Omtzigt vanwege tweets over BBB? :D Waarom zouden we wat zo iemand zegt op wat voor manier dan ook serieus nemen _O-
pi_210613043
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een selectief verongelijkte shit is dit zeg.

Wordt er op xr geschoten (blokkeer boeren)? Worden ze al vervolgd (blokkeer Friezen)? Worden ze met waterkanon tegen de gevel aangespoten zodat ze hun schedel breken (corona protest Eindhoven)? Worden ze met 5 agenten tegelijk naar de grond gewerkt en daarna de honden er op los gelaten (corona protest den haag)?

Nee, ze worden nat gemaakt op een dag waar er volle zon is met 30 graden. Lijkt meer op een zegen.

:')
Fijn dat je het punt volledig mist. Mischien toch nog een keertje lezen wat ik postte en appels met appels vergelijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')