Heeft zich toch maar bedachtquote:
Wellicht vanaf een bepaalde leeftijd, zie Gretha. Maar dit gaat om een kind van 6.quote:Op maandag 11 september 2023 21:56 schreef capricia het volgende:
Hebben kinderen overigens ook gewoon demonstratierecht?
Het gaat om 10-tallen minderjarigen. Volgens de politie. En tientallen meldingen bij VT.quote:Op maandag 11 september 2023 21:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wellicht vanaf een bepaalde leeftijd, zie Gretha. Maar dit gaat om een kind van 6.
Lijkt me wel, al ben ik benieuwd hoe dat recht zich verhoudt met de leerplicht.quote:Op maandag 11 september 2023 21:56 schreef capricia het volgende:
Volgens mij gelden grondrechten voor iedereen.quote:Op maandag 11 september 2023 21:56 schreef capricia het volgende:
Dan zou daaruit volgen dat deze kinderen evenveel recht hebben om daar te demonstreren als ieder ander willekeurig persoon.quote:Op maandag 11 september 2023 22:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij gelden grondrechten voor iedereen.
Ik ben wel benieuwd welk fractielid het is waar het om gaat.quote:Op maandag 11 september 2023 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ouwehand had dus een plan om zo te escaleren en zo een bestuurslid te laten wegsturen? Dan kun je toch niet aanblijven als partijleider...
Dat volgt daar helemaal niet uit. Een melding VT wordt gedaan als de veiligheid van een kind in het geding is. Of zo'n kind daar wel of niet mag zijn is daarvoor helemaal niet relevant.quote:Op maandag 11 september 2023 22:12 schreef capricia het volgende:
Dan zou daaruit volgen dat deze kinderen evenveel recht hebben om daar te demonstreren als ieder ander willekeurig persoon.
In dat licht is het vreemd dat er een melding VT gedaan wordt.
Ik lees je wel, maar heb geen antwoord. Ik weet het niet.quote:Op maandag 11 september 2023 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat volgt daar helemaal niet uit. Een melding VT wordt gedaan als de veiligheid van een kind in het geding is. Of zo'n kind daar wel of niet mag zijn is daarvoor helemaal niet relevant.
De reactie van VT spreekt boekdelen wat mij betreft.quote:Op maandag 11 september 2023 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees je wel, maar heb geen antwoord. Ik weet het niet.
Ik kan me van al die scholieren protesten (die ook soms hardhandig verliepen) dit soort meldingen helemaal niet herinneren.
Als we afgaan op de reacties op het nieuws dan zal het Van Raan of Vestering zijn.quote:Op maandag 11 september 2023 22:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welk fractielid het is waar het om gaat.
Als er maar camera’s bij mogenquote:Op maandag 11 september 2023 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Nouja op het komende congres zullen de stoelen dan wel door de zaal vliegen
Volgens mij is het bij de PvdD nog altijd besloten.quote:Op maandag 11 september 2023 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als er maar camera’s bij mogen
maar dan wel de snelweg gewoon open en voorop wat vrachtwagens met bullbarquote:Op maandag 11 september 2023 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens wil ik voorstellen dat er morgen één dag geen agenten naar de A12 gaan. Kijken of er dan woensdag nog demonstranten over zijn.
Ik lees, maar niet bevestigd, dat deze VT melding ook gedaan is bij jongeren onder de 18 die zelfstandig mee gedaan hebben aan deze demonstratie. Dus zonder ouders.quote:Op maandag 11 september 2023 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De reactie van VT spreekt boekdelen wat mij betreft.
Maar dan nog. Zo’n melding is natuurlijk niet bedoeld voor ouders die een keer wat doms doen. Dat is voor zorgen met een bepaald gewicht. Ik vind het bespottelijk. Maar goed dat is nog niet eens het ergste, waarom ik me er zo kwaad over maak is omdat ik vind dat hier een gigantisch ‘chilling effect’ aan zit. En dat is echt onbehoorlijk.
Het is geen demonstratie. Er is geen recht om een snelweg te blokkeren.quote:Op maandag 11 september 2023 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees, maar niet bevestigd, dat deze VT melding ook gedaan is bij jongeren onder de 18 die zelfstandig mee gedaan hebben aan deze demonstratie. Dus zonder ouders.
Ik vind dat vreemd. Deze mensen hebben toch ook het recht om te demonstreren. En ik herken deze werkwijze ook echt niet van andere demonstraties.
Dus ik vraag me net als jij af of dit wel allemaal zo standaard is.
Ja, het is heel slecht dat de politie ouders wil ontmoedigen om hun kinderen mee te nemen naar een illegale, maatschappijontwrichtende snelwegblokkering.quote:Op maandag 11 september 2023 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De reactie van VT spreekt boekdelen wat mij betreft.
Maar dan nog. Zo’n melding is natuurlijk niet bedoeld voor ouders die een keer wat doms doen. Dat is voor zorgen met een bepaald gewicht. Ik vind het bespottelijk. Maar goed dat is nog niet eens het ergste, waarom ik me er zo kwaad over maak is omdat ik vind dat hier een gigantisch ‘chilling effect’ aan zit. En dat is echt onbehoorlijk.
Is een aanhouding als zodanig een onveilige situatie dan? Dan hebben we een heel ander probleem in dit land.quote:Op maandag 11 september 2023 22:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik snap de politie wel. Het is een situatie waarvan vooraf al overduidelijk is gemeld dat men in overtreding is door daar te staan. En bij een aanhouding is men daarvoor al duidelijk gewaarschuwd door politie. Ouders hebben dan al bewust twee keer het risico genomen dat hun kind in een onveilige situatie kan komen. Je kan niet van politie verwachten dat ze ook nog onderscheid moeten gaan maken tussen soort publiek dat iets illegaals uitvoert. Dat is dan aan instanties later, daarom de melding. Bij een illegale antifa demo waar kinderen worden opgepakt zou ik ook een VT melding verwachten. Daarna kan je prima beoordelen wat de situatie was, dat is alleen niet de kerntaak van politie.
Je bedoelt een demonstratie in de zin van artikel 11 EVRM?quote:Op maandag 11 september 2023 22:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, het is heel slecht dat de politie ouders wil ontmoedigen om hun kinderen mee te nemen naar een illegale, maatschappijontwrichtende snelwegblokkering.
Er wordt geen grondrecht uitgeoefend. Er is geen recht op snelwegblokkade.quote:Op maandag 11 september 2023 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is een aanhouding als zodanig een onveilige situatie dan? Dan hebben we een heel ander probleem in dit land.
Laten we niet vergeten dat dit om een strafbaar feit gaat dat zo licht is dat het OM er niets mee doet/kan.
Je kunt volgens mij prima van de politie verwachten dat ze onderscheid maken tussen gevaarlijke situaties en het uitoefenen van een grondrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |