abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210561308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat de NAVO weinig voorstelt zonder de VS? Zonder de VS is de 2% norm natuurlijk lachwekkend.
Het voorkwam wel een wapenwedloop tussen Frankrijk, Duitsland en het VK.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2023 19:58:09 ]
pi_210561379
quote:

[..]
Je snapt toch wel dat de NAVO weinig voorstelt zonder de VS? Zonder de VS is de 2% norm natuurlijk lachwekkend.
Er zijn maar weinig landen die in Europa die norm sowieso halen op een paar landen na. In Europa halen alleen Polen, de Baltische staten en Griekenland het volgens mij. Dus niet eens de grootste economien van Europa. Laat ze daar maar is mee beginnen. Dat zijn al behoorlijk wat miljarden daarnaast zijn er ook nogal wat boekhoudkundige trucks die gebruikt worden om het budget hoger te laten lijken. Daar kan je natuurlijk ook afspraken over maken om daar mee te stoppen.
pi_210561515
quote:

[..]
En ondanks alle mooie beloften valt het in veel landen nog wel tegen met die vermeende extra uitgaven. Het feit dat Europa niet maar steeds op de VS kan blijven leunen lijkt maar zeer moeizaam te landen. Met een isolationist als Trump aan het roer had de situatie in Oekrane er heel anders uitgezien. Er komt veel stoere praat uit Brussel, maar het is toch vooral de VS die het vuile werk mag opknappen en buurlanden als Polen die de noodzaak wel inzien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210561520
quote:
Rotte tomaten op Cheong
pi_210561547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:10 schreef Monolith het volgende:
Er komt veel stoere praat uit Brussel, maar het is toch vooral de VS die het vuile werk mag opknappen en buurlanden als Polen die de noodzaak wel inzien.
Grappig.

Vandaag dus bekend geworden dat de EU meer steun geeft aan oekraine dan de VS.

I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_210561607
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Grappig.

[ afbeelding ]
Mja "aid commitment" is wat anders dan de broodnodige militaire steun natuurlijk.

De EU blinkt vooral uit in financile steun, niet zozeer in militaire steun. Zie ook: https://www.ifw-kiel.de/t(...)ine-support-tracker/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210561635
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Grappig.

[ afbeelding ]
Ik mis de door Zwitserland gedoneerde brandweerwagen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210561657
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mja "aid commitment" is wat anders dan de broodnodige militaire steun natuurlijk.

De EU blinkt vooral uit in financile steun, niet zozeer in militaire steun. Zie ook: https://www.ifw-kiel.de/t(...)ine-support-tracker/
De enige beperking qua dat, is dat we dingen zoals tanks gewoon niet (meer) hebben. Maar wat we hebben, gaat nu redelijk makkelijk zonder morren die kant op.

En de VS blinkt uit in dingen die echt een verschil kunnen maken slowwalken (F-16's, Abrams).
pi_210561669
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:19 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik mis de door Zwitserland gedoneerde brandweerwagen.
Ja, het belgische pekel staat er ook niet bij.
pi_210561748
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
En ondanks alle mooie beloften valt het in veel landen nog wel tegen met die vermeende extra uitgaven. Het feit dat Europa niet maar steeds op de VS kan blijven leunen lijkt maar zeer moeizaam te landen. Met een isolationist als Trump aan het roer had de situatie in Oekrane er heel anders uitgezien. Er komt veel stoere praat uit Brussel, maar het is toch vooral de VS die het vuile werk mag opknappen en buurlanden als Polen die de noodzaak wel inzien.
Als je je leger veel kleiner hebt gemaakt na 1990 is het lastig ineens weer geld nuttig te besteden. De Koninklijke Marine kan zo zorgen dat we op 3% zitten door een vliegdekschip te bestellen. Maar hebben we daar iets aan als er geen personeel voor is?
pi_210562030
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 17:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ben ik nu in de war met iets anders? Of is er speciale munitie die je kon programmeren vlak voor het afvuren?
Die munitie bestaat wel degelijk hoor alleen zijn dit direct hits en de rest gaat er aan voorbij. Met prox of time fused zou alles in de buurt van het doel klappen alleen gebeurt dat nu niet.
pi_210562130
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
De enige beperking qua dat, is dat we dingen zoals tanks gewoon niet (meer) hebben. Maar wat we hebben, gaat nu redelijk makkelijk zonder morren die kant op.

En de VS blinkt uit in dingen die echt een verschil kunnen maken slowwalken (F-16's, Abrams).
Ik las gisteren in het OOR subforum dat Nederland weer eigen tanks gaat koppen, Leopard 2A8's.

Stuk of 50.
Een fractie van wat we ooit hadden, maar iig beter dan de huidige situatie.
pi_210562158
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mine-resistant?

Dus zo'n ding rijdt zo over een AT-mijn?
Idd, dat stalen plaatje moet het hem doen maar rijden zal die niet meer
  donderdag 7 september 2023 @ 21:06:03 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210562449
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die munitie bestaat wel degelijk hoor alleen zijn dit direct hits en de rest gaat er aan voorbij. Met prox of time fused zou alles in de buurt van het doel klappen alleen gebeurt dat nu niet.
Ok, ben ik niet helemaal gek. Zouden ze dus eigenlijk time fused munitie moeten krijgen. Zijn ze veel effectiever.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210562898
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Ik las gisteren in het OOR subforum dat Nederland weer eigen tanks gaat koppen, Leopard 2A8's.

Stuk of 50.
Een fractie van wat we ooit hadden, maar iig beter dan de huidige situatie.
Prima. NL zal ook de infra en logistiek daarvoor weer moeten opbouwen.
(*Kuch* Want dat zeggen we tenslotte ook over Oekrane *kuch*.)

Daarna kunnen we er wel weer meer kopen.
pi_210562955
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ok, ben ik niet helemaal gek. Zouden ze dus eigenlijk time fused munitie moeten krijgen. Zijn ze veel effectiever.
Doe gaan ze binnenkort toch weer krijgen? Duitsland had dat net aangegeven dacht ik.
Hoewel ik betwijfel of het een enkel schot gaat worden in plaats van een burst.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2023 21:30:08 ]
pi_210563211
Behind the Lines: Voting at Gunpoint in Russia’s Sham Elections
https://cepa.org/article/(...)sias-sham-elections/

Blinken visits Yahidne, where Russian troops held hundreds of Ukrainians captive
https://euromaidanpress.c(...)-ukrainians-captive/
pi_210563220
Paar dagen geleden ook al :7
twitter
  donderdag 7 september 2023 @ 22:02:48 #119
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210563752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Er zijn maar weinig landen die in Europa die norm sowieso halen op een paar landen na. In Europa halen alleen Polen, de Baltische staten en Griekenland het volgens mij. Dus niet eens de grootste economien van Europa. Laat ze daar maar is mee beginnen. Dat zijn al behoorlijk wat miljarden daarnaast zijn er ook nogal wat boekhoudkundige trucks die gebruikt worden om het budget hoger te laten lijken. Daar kan je natuurlijk ook afspraken over maken om daar mee te stoppen.
Of laten we gwn geen cent aan oorlog uitgeven en dat geld aan nuttige dingen besteden.

Ja, dan komen mensen aanzetten dat het alsnog weinig geld is aan defensie. Maar elke cent is teveel en elke cent wel naar nuttige zaken is altijd beter.
  donderdag 7 september 2023 @ 22:32:39 #121
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210563876
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Deze? >:O

pi_210563909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Of laten we gwn geen cent aan oorlog uitgeven en dat geld aan nuttige dingen besteden.

Ja, dan komen mensen aanzetten dat het alsnog weinig geld is aan defensie. Maar elke cent is teveel en elke cent wel naar nuttige zaken is altijd beter.
Tja, zelfs Groen Links is daar op terug gekomen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 7 september 2023 @ 22:47:45 #123
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210564109
quote:
'Musk saboteerde drone-aanval op Krim', Oekrane reageert woest
https://nos.nl/artikel/24(...)raine-reageert-woest
pi_210564271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukraine wordt een paar keer genoemd als reden voor het Replicator programma
pi_210564279
Leuk al die kritiek op Musk. Het nieuws kan ook zijn 'Dankzij Musk kan Oekrane honderden (duizenden?) drone-aanvallen uitvoeren'.
gr gr
pi_210564318
quote:
88s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Leuk al die kritiek op Musk. Het nieuws kan ook zijn 'Dankzij Musk kan Oekrane honderden (duizenden?) drone-aanvallen uitvoeren'.
Nah, Musk is een naar mannetje. Die niks belangeloos doet en overal een slaatje uit wil slaan. Hij is een autocraat/dictator zonder land.
pi_210564384
quote:
Hoe dan? Starlink werkt niet in Oekraens bezet gebied.
pi_210564468
Ik weet niet, heb niet alles nog gelezen. Maar Musk had een probleem met het feit dat Starlink voor andere zaken dan Netflix enzo gebruikt werd. Dat er drones mee gevlogen werden.
En toen het Pentagon de kosten over nam, was het opeens geen probleem meer voor Musk?

Dan vind ik het een raar argument.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210564481
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:44 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet, heb niet alles nog gelezen. Maar Musk had een probleem met het feit dat Starlink voor andere zaken dan Netflix enzo gebruikt werd. Dat er drones mee gevlogen werden.
En toen het Pentagon de kosten over nam, was het opeens geen probleem meer voor Musk?

Dan vind ik het een raar argument.
Dat is inderdaad erg dubieus. Eerst NOEKS roepen maar zodra je er geld voor krijgt kan het ineens wel.
pi_210564527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is inderdaad erg dubieus. Eerst NOEKS roepen maar zodra je er geld voor krijgt kan het ineens wel.
Ja, wat blijft er dan nog over van dat argument?
Ik vind het vreemd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210564560
quote:
Ja, en dankzij hitler hebben we de AOW en de autobahnen.

Erg gestrekt been, maar dingen die je goed doet, compenseren nu eenmaal niet de dingen doe je verkeerd doet.

Je mag de momenten die je definieren nu eenmaal niet kiezen.
pi_210564589
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en dankzij hitler hebben we de AOW en de autobahnen.
+kinderbijslag.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 00:01:06 #134
236264 crew  capricia
pi_210564596
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
+kinderbijslag.
+Ziekenfonds

Ongelooflijk, en hij was ook nog vegetarir! :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210564614
Wat voor "goeds" heeft Rusland Oekrane gegeven? Dat we na de oorlog zeggen: nou Rusland gaf ze:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 00:08:57 ]
pi_210564633
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:01 schreef capricia het volgende:

[..]
+Ziekenfonds

Ongelooflijk, en hij was ook nog vegetarir! :D
Vegetarier? 1e bewijs dat hij toen al knettergek was.
pi_210564703
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:03 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Wat voor "goeds" heeft Rusland Oekrane gegeven? Dat we na de oorlog zeggen: nou Rusland gaf ze:
Veel bodembemesting voor zonnebloemen, meer valt me zo 1,2,3 niet in.
pi_210564933
twitter

Paar rake schoten. En inderdaad echt goed in zich terugtrekken zijn ze niet.
  vrijdag 8 september 2023 @ 01:34:26 #139
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210564947
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 01:27 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Paar rake schoten. En inderdaad echt goed in zich terugtrekken zijn ze niet.
Ook allemaal in groepjes, als je je verspreid heeft ieder veel meer overlevingskansen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210564948
twitter

Weer een oudje die een militair rekruteringsbureau in de hens probeert te steken in St. Petersberg. En zo te zien niet de enige de afgelopen dagen.

https://www.themoscowtime(...)stment-office-a82363

Een paar dagen geleden bij een ander wervingsbureau in St. Petersberg was er al een bom afgegaan. Al was dit wel iets verder weg dan de voordeur.
pi_210564961
https://www.spiegel.de/pa(...)ac-9f99-5e7f90fbf165

Het verhaal van bijna een week geleden over een Russische man die een kind van een brug had gegooid in Duitsland omdat hij Oekraens sprak en niet Russisch blijkt niet (helemaal?) waar te zijn. De kinderen hadden dit bedacht omdat de jongen zijn kleren blijkbaar erg vies had gemaakt, en onder een straf uit wou komen van zijn ouders.

quote:
Alleged attack over Ukrainian language turns out to be an excuse from children
A man pushes a child off a bridge because he doesn't speak Russian - this report caused a stir. Now it turns out: Apparently the boy and a friend didn't tell the truth
quote:
But now there are doubts about the story. "The police and the public prosecutor's office cannot understand the process as it was initially described," explained the spokesman. The girl's version initially seemed credible because there were traces of blood on the sharp-edged iron beam and a hospital doctor had diagnosed the boy with a bruised skull.

However, after a call for witnesses, a walker came forward and said she had noticed the boy playing with a bleeding foot before the incident. The injury therefore came from a shard or a similar object and not from an attack. The investigation also revealed that the hospital doctor's diagnosis was based solely on the boy's descriptions. “All in all, it seemed a bit strange to us,” said the spokesman.

Confronted with the open questions, the children finally “caved in,” said the public prosecutor. While playing in the river, the boy had badly soiled his clothes. The children then told the story that way so that the parents wouldn’t scold them.”
pi_210564987
https://nyheder.tv2.dk/20(...)ark-bliver-forsinket

Volgens het Deense ministerie van defensie is de levering van F-35 straaljagers aan Denemarken waarschijnlijk vertraagt. Wat betekend dat de F-16s voor Oekrane die ze beloofd hebben mogelijk ook vertraging oplopen in het ergste geval.

quote:
This is stated by the Ministry of Defense in a press release.

- I have informed the conciliation circle today that the delivery of the next Danish F-35 fighter jets will be delayed. This of course annoys me a lot, says Defense Minister Troels Lund Poulsen (V) in a press release.

- I have asked for an explanation of what the delays mean and how we handle this. Among other things, I will now engage in dialogue with my American colleague Lloyd Austin to look at possible solutions.

The delay is due to challenges at the manufacturer Lockheed Martin, the reasoning goes.

More specifically, the problem concerns the development and testing of the software used in the latest versions of the F-35 fighter jet.
Voor nu verwachten ze geen problemen met de training met, en de levering van, de straaljagers voor Oekraine.

quote:
The defense estimates that it will continue to be able to handle the training of Ukrainian pilots and the donation of aircraft to Ukraine.
pi_210564992
https://www.reddit.com/r/(...)lie_suit_for_combat/ (video)
quote:
A soldier tries out a new ghillie suit for combat in the ruins.
Een ghillie pak zoals ik hem nog nooit gezien heb. Ziet er echt geweldig uit. En als ik het niet geweten had, en hem natuurlijk niet had zien rondlopen, zou ik het nooit verwacht hebben.
pi_210565032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 01:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ook allemaal in groepjes, als je je verspreid heeft ieder veel meer overlevingskansen.
Inderdaad. Maar dit is wel de eerste keer dat ik ze een gewonde soldaat heb mee zien nemen. Meestal laten ze die gewoon achter in dit soort situaties. Maar ja. Nu zijn ze allemaal gewond, of dood.
  vrijdag 8 september 2023 @ 05:46:16 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210565319
quote:
Ik geloof niks van dat nummer. Tot nu toe is er geen indicatie geweest van een nummer dat er ook maar in de buurt kwam.

Aaah, ik heb haar gegoogeld, ze is de Ierse Baudet lijkt het op. In elk geval wanneer het op de oorlog uitkomt.

https://www.irishtimes.co(...)es-security-service/

quote:
Ms Daly, who is the only Irish figure listed, is accused of spreading two narratives: that "sanctions against Russia make innocent people suffer" and that the Ukrainian conflict is "a proxy war between Nato and Russia".
quote:
Along with fellow Irish MEP Mick Wallace, Ms Daly has been a vocal critic of EU and Nato policy towards Ukraine. Before the outbreak of the war she said the Russian troop build-up on Ukraine's border was "clearly defensive" and that it would not invade. Following the invasion she came out against Russian sanctions and in March 2022 voted against a European Parliament resolution condemning the invasion, positions which have earned her praise on Russian media. In an article about the resolution published in The Irish Times in March, Ms Daly and fellow MEP Mick Wallace wrote that they supported clauses condemning Russian aggression during votes on amendments to the European Parliament resolution but voted against the overall resolution because of concerns about various issues including the provision of military equipment and weapons to Ukraine, increased defence spending and opening the energy market to fracked liquefied natural gas from the United States*
quote:
Ms Daly and Mr Wallace were also recently criticised in a report from the Syria Campaign, a human rights organisation, for helping to spread conspiracy theories about atrocities committed by the Assad regime. The report, citing research from the Institute for Strategic Dialogue, said Mr Wallace used an EU committee to amplify claims that the 2018 chemical attack launched by Assad forces on Douma in Syria "most likely was staged with the help of the White Helmets". It said Ms Daly has spread similar claims.
https://en.wikipedia.org/(...)for%20a%20withdrawal...

quote:
Daly also abstained on an approved January 2023 resolution that looked to establish a war crimes tribunal investigating Russia's invasion of Ukraine.[58]

In November 2022, Daly voted against a resolution to declare Russia a state sponsor of terrorism. She said that "I condemn Russia's invasion and call for a withdrawal... Even the warhawks in the Biden administration have resisted pressure to designate Russia a 'state sponsor of terrorism,' because doing so would close off options for negotiating humanitarian and peace efforts".[59][60]

[ Bericht 38% gewijzigd door Delenlill op 08-09-2023 06:27:03 ]
pi_210565393
twitter

"A major act of war" op Oekraens grondgebied/territoriale wateren. Wat een bullshit. Elke dode burger veroorzaakt door die vloot nadat hij het internet weigerde aan te sluiten is zijn schuld.

quote:
Ukrainian officials pleaded for the reactivation of the satellites, however Musk was concerned the attack could trigger a nuclear response from Russia.

This fear was not baseless, as Musk had open discussions with high-ranking Russian officials not long before the attack.

've posted heavily about the dangerous rhetoric from Russia relating to a possible Nuclear attack on Ukraine, with Crimea being considered a Red Line.

No matter which side of the war you're on, we all want to avoid a nuclear conflict, and
@elonmusk
's actions may have prevented just that
Die angst had zeker geen basis. Daar ze de hele oorlog al met nucleaire aanvallen dreigen. En er zijn altijd weer mensen die er in trappen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Delenlill op 08-09-2023 07:07:11 ]
pi_210565571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 06:46 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
"A major act of war" op Oekraens grondgebied/territoriale wateren. Wat een bullshit. Elke dode burger veroorzaakt door die vloot nadat hij het internet weigerde aan te sluiten is zijn schuld.
[..]
Die angst had zeker geen basis. Daar ze de hele oorlog al met nucleaire aanvallen dreigen. En er zijn altijd weer mensen die er in trappen.
Musk is een grote klootzak.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210565651
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 05:50 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik geloof niks van dat nummer. Tot nu toe is er geen indicatie geweest van een nummer dat er ook maar in de buurt kwam.

Aaah, ik heb haar gegoogeld, ze is de Ierse Baudet lijkt het op. In elk geval wanneer het op de oorlog uitkomt.

https://www.irishtimes.co(...)es-security-service/
[..]
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)for%20a%20withdrawal...
[..]

Enkele andere toppers van deze Daily :

Clare Daly, Irish MEP: The war in Ukraine must be stopped by negotiations, not by more weapons

I voted against the final resolution because it is a recipe for prolonging the war, and escalating the conflict , rather than a resolution which could assist in delivering peace: the only way greater loss of life and destruction can be avoided in Ukraine.

Deze mevrouw is net zoiets als sjerry zegt dat leveren van wapens rusland uitdaagt of als een beruchte gepensioneerde amerikaanse wappie kolonel roept dat het leger van Oekraine op ieder moment op instorten / punt van overgave staat.

Je kunt haar niet serieus nemen, ze is een pure poetin pijper
pi_210565673
Musk :').

perfect voorbeeld waarom de knoppen van zulke belangrijke infrastructuur niet moet liggen bij een privaat persoon.

Kijk, ik snap Musk ergens wel, in het begin van deze oorlog was ik zelf ook "bang" voor een nuclear inferno, en m'n opinie was "geef die gek in godsnaam iets, zodat ie ophoudt en probeer hem niet te stoppen want dadelijk blaast ie de hele wereld op".
Maar ik had natuurlijk het flauwste benul (net zoals Musk) en ben nu zeer blij dat men toen niet heeft toegegeven.

(en nu denk ik zelfs, we moeten sneller en meer geven, gewoon all inn en dat hadden we op dag 1 moeten doen)
pi_210565683
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:20 schreef koemleit het volgende:
Musk :').

perfect voorbeeld waarom de knoppen van zulke belangrijke infrastructuur niet moet liggen bij een privaat persoon.

Kijk, ik snap Musk ergens wel, in het begin van deze oorlog was ik zelf ook "bang" voor een nuclear inferno, en m'n opinie was "geef die gek in godsnaam iets, zodat ie ophoudt en probeer hem niet te stoppen want dadelijk blaast ie de hele wereld op".
Maar ik had natuurlijk het flauwste benul (net zoals Musk) en ben nu zeer blij dat men toen niet heeft toegegeven.

(en nu denk ik zelfs, we moeten sneller en meer geven, gewoon all inn en dat hadden we op dag 1 moeten doen)
Mee eens. Dat is overigens ook de reden dat de EU miljarden vrijmaakt voor een Europese tegenhanger. En de US spaceforce een militaire variant ontwikkeld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210565769
https://www.reddit.com/r/(...)_building_in_moscow/ (andere video)
quote:
Moscow, Russia Federal Customs Building Burns After Ukrainian Drone Strike
pi_210565788
Cuba arresteert 17 vermoedelijke ronselaars voor Rusland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71899769

De Cubaanse autoriteiten hebben zeventien mensen opgepakt op verdenking van het ronselen van jonge Cubanen voor de oorlog in Oekrane. De mannen zouden voor Rusland moeten gaan vechten.

Begin deze week werd al bekend dat de Cubaanse overheid het vermoedelijke mensenhandelnetwerk had ontdekt, maar nu is de omvang ervan pas duidelijk. De groep was zowel op Cuba als in Rusland actief. Onder de gearresteerde verdachten zit volgens Cuba ook de leider. De vermoedelijke mensensmokkelaars kunnen jarenlange gevangenisstraffen krijgen.

Cuba is een belangrijke bondgenoot van Rusland, maar houdt zich in de oorlog met Oekrane afzijdig. Het land wil niet dat zijn staatsburgers als huurlingen worden gerekruteerd.
pi_210565794
quote:
Zag ook een tweet voorbij komen dat het blijkbaar niet Russia's federal customs building was. Maar 't brandde wel mooi 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 september 2023 @ 08:47:21 #156
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210565798
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:46 schreef Aether het volgende:
Cuba arresteert 17 vermoedelijke ronselaars voor Rusland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71899769

De Cubaanse autoriteiten hebben zeventien mensen opgepakt op verdenking van het ronselen van jonge Cubanen voor de oorlog in Oekrane. De mannen zouden voor Rusland moeten gaan vechten.

Begin deze week werd al bekend dat de Cubaanse overheid het vermoedelijke mensenhandelnetwerk had ontdekt, maar nu is de omvang ervan pas duidelijk. De groep was zowel op Cuba als in Rusland actief. Onder de gearresteerde verdachten zit volgens Cuba ook de leider. De vermoedelijke mensensmokkelaars kunnen jarenlange gevangenisstraffen krijgen.

Cuba is een belangrijke bondgenoot van Rusland, maar houdt zich in de oorlog met Oekrane afzijdig. Het land wil niet dat zijn staatsburgers als huurlingen worden gerekruteerd.
Die Russen maken zich wel populair bij hun vrienden zeg..
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 8 september 2023 @ 08:49:41 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210565807
quote:
[ twitter ]
[..]
Dit ja. Beseft hij dat hij meewerkt aan genocide?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210565813
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zag ook een tweet voorbij komen dat het blijkbaar niet Russia's federal customs building was. Maar 't brandde wel mooi 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer. Maar inderdaad een mooi vuurtje. En met de Russen weet je nooit wat er in het warenhuis opgeslagen is.
pi_210565908
Video: Nieuwsuur over Oekraense killerdrones
https://nos.nl/l/2489148#UPDATE-container-71900996

Oekrane valt Rusland om de haverklap aan met drones. Niet alleen aan het front, de Oekraners proberen ook doelen in Rusland te raken. Sinds de Russische inval is een enorme drone-industrie ontstaan in Oekrane.
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:33:38 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210566073
Yellow lives (don't) matter (in Russia)

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210566083
quote:
This fear was not baseless, as Musk had open discussions with high-ranking Russian officials not long before the attack.
"This fear was not baseless, as Musk had open discussions with high-ranking Russian officials not long before the attack."

Dit is het probleem natuurlijk. Musk is ontzettend rijk, ontzettend intelligent, maar ook behoorlijk wereldvreemd. Hij snapt les 1 niet: Alles wat een Rus op hoog niveau zegt is een leugen. Het feit dat hij uberhaupt met high ranked russian officials praat zou al alle alarmbellen af moeten doen gaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:42:24 #162
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210566128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
"This fear was not baseless, as Musk had open discussions with high-ranking Russian officials not long before the attack."

Dit is het probleem natuurlijk. Musk is ontzettend rijk, ontzettend intelligent, maar ook behoorlijk wereldvreemd. Hij snapt les 1 niet: Alles wat een Rus op hoog niveau zegt is een leugen. Het feit dat hij uberhaupt met high ranked russian officials praat zou al alle alarmbellen af moeten doen gaan.
Je mag ook wel hopen dat Musk voorafgaande aan de 'discussions with high-ranking Russian officials' met de autoriteiten contact heeft opgenomen om ze te vertellen dat dit er aan zat te komen. Toch?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:42:52 #163
pi_210566134
quote:

[..]

Hij heeft dus niets geleerd van zijn eerdere ervaringen met Russen, toen hij een ICBM ging kopen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_210566246
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je mag ook wel hopen dat Musk voorafgaande aan de 'discussions with high-ranking Russian officials' met de autoriteiten contact heeft opgenomen om ze te vertellen dat dit er aan zat te komen. Toch?
Nope. US Gov hoorde achteraf dat hij ff een gesprek had met z'n nieuwe mattie putin.
pi_210566266
quote:

Maar onzekere kindertjes zijn natuurlijk makkelijk te paaien, bv door ze te vertellen hoe intelligent ze wel niet zijn.

De VS zal het niet snel doen, maar ik had starlink en spacex onder z'n reet vandaan getrokken en als bonus hem vervolgt via de Logan Act.
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:00:55 #166
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210566282
Toch bizar hoe die Musk die gezien was als een soort van "Good Guy" in tech (al was er altijd wel wat kritiek) naar de idioot van nu. Geld en macht doet bizarre dingen met mensen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:01:43 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210566290
quote:

[..]

En ondertussen doet Musk ook lanceringen van geheime satellieten van de inlichtingendienst. Ik mag hopen dat ze de boel goed in de gaten houden.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:03:04 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210566306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
Toch bizar hoe die Musk die gezien was als een soort van "Good Guy" in tech (al was er altijd wel wat kritiek) naar de idioot van nu. Geld en macht doet bizarre dingen met mensen.
Ja. In 2 jaar tijd sloopt ie alles wat hij heeft opgebouwd....
pi_210566408
Musk is een rat
pi_210566411
quote:
84s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:01 schreef Starhopper het volgende:
En ondertussen doet Musk ook lanceringen van geheime satellieten van de inlichtingendienst. Ik mag hopen dat ze de boel goed in de gaten houden.
Wat denk je zelf?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:21:41 #171
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210566457
quote:
84s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. In 2 jaar tijd sloopt ie alles wat hij heeft opgebouwd....
Dat met die Thaise grot was niet duidelijk genoeg?
pi_210566505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:15 schreef quirina het volgende:
Musk is een rat
Muskusrat :7
pi_210566551
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mee eens. Dat is overigens ook de reden dat de EU miljarden vrijmaakt voor een Europese tegenhanger. En de US spaceforce een militaire variant ontwikkeld.
Een soort UC Vanguard _O_
(iets teveel Starfield gespeeld de afgelopen week).
pi_210566885
twitter

_O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:14:18 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210566919
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dat met die Thaise grot was niet duidelijk genoeg?
toen was hij nog groot fan van dit soort figuren (Musk, Baudet, Poetin, noem ze maar op)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210566925
Musk :X
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210566945
quote:

[..]

Treason?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210566984
Maar dat hij bepaalde Starlinks uitgezet heeft om de Russen niet voor de voeten te lopen, en dat hij contact heeft (gehad) met Rusland op hoog niveau, dat was vorig jaar al bekend geworden (is hier destijds uitvoering aan bod gekomen).

Waarom is dit nu weer in het nieuws?
pi_210566991
Het zal best dat hij 'slim' is, maar sorry, hij is gewoon zo dom als een deur. Veel succes met je rechtszaak, waar de communistische partij je gewoon de zaal uit lacht. Dat ze in china IP jatten is niet echt nieuw.

Tesla Alleges Chinese Chipmaker Stole Tech Secrets.
pi_210567000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
toen was hij nog groot fan van dit soort figuren (Musk, Baudet, Poetin, noem ze maar op)
Lijkt me altijd beter om je mening aan te kunnen passen als zich nieuwe feiten voordoen?
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:23:05 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210567018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Lijkt me altijd beter om je mening aan te kunnen passen als zich nieuwe feiten voordoen?
dat sowieso
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210567023
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Maar dat hij bepaalde Starlinks uitgezet heeft om de Russen niet voor de voeten te lopen, en dat hij contact heeft (gehad) met Rusland op hoog niveau, dat was vorig jaar al bekend geworden (is hier destijds uitvoering aan bod gekomen).

Omdat detail is dat hij het uit zette dus op moment Oekraine een aanval wilde uitvoeren. precies daarvoor en dus direct heeft rusland heeft geholpen.

edit:

Als iemand nu denkt, ja maar als hij niks had gedaan dan had hij oekraine geholpen! Dit is niet relevant want hij zette het netwerk eerst open voor oekraine zodat deze met elkaar konden communiceren. plus ondersteunt zijn overheid Oekraine, kiest kant van de Oekraine. Heeft sancties opgelegd aan rusland etc. Dus informatie delen met rusland zal strafbaar zijn, maar dit forse strategische Voordeel aan rusland, is net zoiets als een zeer rijke mexicaanse radiomaker, de radio frequenties blokkeert in de 2e wereld oorlog zodat D-Day niet uitgevoerd kan worden, om de nazi's niet te proforceren.
pi_210567031
quote:

Denk dat het nu wat meer MSM exposure heeft.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:39:08 #184
pi_210567228
quote:

Ik geloof dat er een biografie uit is.

The Guardian:

quote:
quote:
Biography alleges Musk told engineers to turn off communications network to hobble Ukraine drone attack on Russian warships
pi_210567257
pi_210567279
‘Goal is destruction of Ukraine’: ex-defence minister warns west of Putin’s aim
https://www.theguardian.c(...)warns-west-putin-aim
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:43:52 #187
pi_210567292
pi_210567410
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:41 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
😂 😂 😂 💪 😂 😂 😂
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:53:50 #189
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210567412
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik geloof dat er een biografie uit is.

The Guardian:
[..]
[..]

Dus; Russische schepen schieten raketten af op Oekrane af, met slachtoffers als gevolg. Oekrane wil iets aan die schepen gaan doen, want ze zijn de slachtoffers beu. Komt Musk aanzetten: "Ho eens even Oekrane, dat mag niet, want daar komen (Russische)slachtoffers van". En vervolgens schieten deze Russische schepen dus nog steeds hun raketten af op Oekrane, waar je vredesduifje Musk natuurlijk niet meer over hoort.

Mooi man. :') :r
pi_210567513
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dus; Russische schepen schieten raketten af op Oekrane af, met slachtoffers als gevolg. Oekrane wil iets aan die schepen gaan doen, want ze zijn de slachtoffers beu. Komt Musk aanzetten: "Ho eens even Oekrane, dat mag niet, want daar komen (Russische)slachtoffers van". En vervolgens schieten deze Russische schepen dus nog steeds hun raketten af op Oekrane, waar je vredesduifje Musk natuurlijk niet meer over hoort.

Hij was toch bang voor nukes, dus zijn beredenering is liever Rusland een paar duizend Oekrainse burgers laten vermoorden dan een atoomoorlog.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 12:07:34 #191
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210567534
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:05 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Hij was toch bang voor nukes, dus zijn beredenering is liever Rusland een paar duizend Oekrainse burgers laten vermoorden dan een atoomoorlog.
Ik heb de angst voor NOEKS al sinds dag 1 niet serieus genomen eigenlijk. Want zo'n Putler mag dan wel gek zijn, dom is hij dan weer niet.
pi_210567554
quote:
[ twitter ]
[..]
Hij beschrijft het daar alsof er geen connectie was in dat gebied en dat er vervolgens een aanvraag kwam. Maar de aanvalsoperatie van Oekraine was al in gang toch, dat de drones aanspoelden doordat de connectie verbroken was. Pas daarna 'smeekte' Oekraine om de connectie te herstellen. Tenminste dat is hoe het verhaal gisteren werd gebracht nav dat boek. Probeert het nu te verdraaien om iets minder een klootzak te lijken?
pi_210567645
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 01:45 schreef Delenlill het volgende:
https://www.spiegel.de/pa(...)ac-9f99-5e7f90fbf165

Het verhaal van bijna een week geleden over een Russische man die een kind van een brug had gegooid in Duitsland omdat hij Oekraens sprak en niet Russisch blijkt niet (helemaal?) waar te zijn. De kinderen hadden dit bedacht omdat de jongen zijn kleren blijkbaar erg vies had gemaakt, en onder een straf uit wou komen van zijn ouders
Goede zaak dat je dit nog even noemt. De waarheid is belangrijk.
pi_210567649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:08 schreef 3rr0r het volgende:
Maar de aanvalsoperatie van Oekraine was al in gang toch, dat de drones aanspoelden doordat de connectie verbroken was.
Dat oekraine daar aan begon, zonder een verbinding te hebben lijkt idd weinig waarschijnlijk.

Maar goed, elmo, net als z'n matties in het kremlin, liegt voortdurend inzake dit.

Eerst was het ook openlijk: nee, ik heb niet met putin gesproken! - en toen kwam uncle sam langs, en daartegen liegen is wat anders dan liegen tegen alle losers op sociale media die echt geloven dat als ze nou alles wat elmo doet maar fantastisch vinden, ze dan ook heus wel "rijk' worden, en toen was het hoge woord eruit, ja, hij had wel met putin gesproken.
pi_210567767
Maar autobanden zijn de "nieuwe luchtafweer".

twitter
  vrijdag 8 september 2023 @ 12:32:20 #196
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_210567795
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Begint wel een probleempje te worden dat een private man zoveel macht heeft op militaire infrastructuur. Zou niet mogen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_210567798
quote:

Waarom het nu weer voorbij komt? Geen idee. Misschien realiseert men zich nu eindelijk dat de oorlog korter zou/had kunnen duren en er minder burgers zouden/zijn om(ge)komen als Musk niet actief Oekraine had tegengewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 12:38:32 ]
pi_210567799
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:28 schreef ExTec het volgende:
Maar autobanden zijn de "nieuwe luchtafweer".

[ twitter ]
Ik zeg, heel Moskou bedekken onder 2 meter dikke laag banden.

En dan aansteken })
pi_210567847
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210567897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef Aether het volgende:
‘Goal is destruction of Ukraine’: ex-defence minister warns west of Putin’s aim
https://www.theguardian.c(...)warns-west-putin-aim
Erg goed artikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')