quote:Na Griekenland is Ierland de volgende horde voor Nederland op weg naar het EK. Oranje krijgt in Dublin te maken met een getergde tegenstander, want bij de Ieren staat de druk er na nederlagen tegen Frankrijk en Griekenland al vol op.
Nederland moet op weg naar kwalificatie voor het EK zien te winnen in Dublin om goede zaken te doen in de poule. Bij de Ieren, van wie alle spelers in de diverse Britse competities actief zijn, staat de druk erop na nederlagen tegen Frankrijk en Griekenland.
Ierland vs. Nederland
In het verleden heeft Oranje vaker cruciale wedstrijden tegen de Ieren gespeeld. In 2001 had Nederland, toen onder leiding van Louis van Gaal, de simpele taak om te winnen in de Ierse hoofdstad. Het doel: kwalificatie voor het WK.
Oranje trad aan met grote namen als Edwin van der Sar, Jaap Stam, Patrick Kluivert en Ruud van Nistelrooij, maar slaagde er niet in te scoren, zelfs niet toen de thuisploeg met tien man kwam te spelen. De Ieren wonnen met 1-0 en de ploeg van Van Gaal bleef met lege handen achter.
Ierland tegen Nederland is op zondag 10 september om 20:45 uur te zien op NPO1.
Juist jaquote:Na Griekenland is Ierland de volgende horde voor Nederland op weg naar het EK is Ierland.
Geef eens voorbeelden uit het verleden. Ik herinner me maar één afgang.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik ga wel even zitten voor het traditionele echec tegen een stel bierzuipende houthakkers
Ik ga ook bier zuipen zondag denk ik.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik ga wel even zitten voor het traditionele echec tegen een stel bierzuipende houthakkers
Ik beschouw zaken snel als traditie.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geef eens voorbeelden uit het verleden. Ik herinner me maar één afgang.
Als ie zelf maar niet hoeft te roepen, dan is er bij Geert niks aan de hand.quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:39 schreef Caland het volgende:
Geertruida gaat die Ieren om hun moeder laten roepen
@:pisces29 @:onlogisch @:freaky40
Eén keer in 2002 voor het WK-Zuid Korea door Ierland uitgeschakeld. Verder speelde Noord-Ierland een mooie wedstrijd tegen Oranje in 1977 met George Best als uitblinker. 2-2 gelijkspel.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:31 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik beschouw zaken snel als traditie.
(voor mijn gevoel is Nederland echt twaalf keer door ploegen als Ierland, Noord-Ierland, Schotland etc uitgeschakeld)
Schotland 1978 Archie Gemmill-genot. Geen uitschakeling echter. Ierland '88 was ook knikkende knietjes. Schotland 2003 EK-play off kwam ook pas goed in de return.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eén keer in 2002 voor het WK-Zuid Korea door Ierland uitgeschakeld. Verder speelde Noord-Ierland een mooie wedstrijd tegen Oranje in 1977 met George Best als uitblinker. 2-2 gelijkspel.
Ik herinner mij die dag nog goed. Ik zat mij voor de tv te irriteren dat het maar niet lukte om te scoren. En toen kwam daar die goal van de Ieren. Om niet te vergeten dat Edwin 'IJskonijn/Flappie' het wel lukte om na afloop een bidon te schoppen naar een plek.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eén keer in 2002 voor het WK-Zuid Korea door Ierland uitgeschakeld. Verder speelde Noord-Ierland een mooie wedstrijd tegen Oranje in 1977 met George Best als uitblinker. 2-2 gelijkspel.
In alle gevallen trok oranje aan het langste eind.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Schotland 1978 Archie Gemmill-genot. Geen uitschakeling echter. Ierland '88 was ook knikkende knietjes. Schotland 2003 EK-play off kwam ook pas goed in de return.
Peljto floot o.a.quote:Referee
Irfan Peljto BIH
Assistant referees
Davor Beljo BIH
Damir Lazić BIH
Fourth Official
Milo¨ Gigovic BIH
Video Assistant Referee
Ivan Bebek CRO
Assistant Video Assistant Referee
Mario Zebec CRO
@GGMMquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:39 schreef Caland het volgende:
Geertruida gaat die Ieren om hun moeder laten roepen
@:pisces29 @:onlogisch @:freaky40
1-2quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
20:45 Ierland - Nederland | NPO1
@:maxi-mus
@:Oriente
@:fetX
@:GGMM
@:PicoMMP
@:Scrummie
@:Lange_Lans
@:onlogisch
@:Sked
@:tong80 0-2
@:Mexicanobakker
@:Tarado
@:DombohetOlifantje1
@:klaasweetalles
@:3rr0r
@:Erasmus
Zeg het maar
Zeg het maar
0-1quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
Zeg het maar
2-2quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
Ik vul het voor @DombohetOlifantje1 is aangezien hij wegens interlandverplichtingen afwezig zal zijnquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
Ohquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wat een domme voorspelling.
1-0quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
Zeg het maar
@:Oriente 1-2
@:GGMM 1-5
@:PicoMMP 1-2
@:Scrummie 2-2
@:onlogisch 1-0
@:Mexicanobakker 1-2
@:DombohetOlifantje1 5-3
@:klaasweetalles 0-1
0-3quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:Tarado 1-2
0-0quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
0-2quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
waarom staat mijn 0-0 er niet tussenquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:3rr0r 0-2
Je staat niet op de lijst.quote:Op zondag 10 september 2023 12:43 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
waarom staat mijn 0-0 er niet tussen
Wie zou je van de lijst af willen halen?quote:Op zondag 10 september 2023 16:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind die lijst teveel mensen uitsluiten, er staan mensen op die amper meer reageren
Misschien niemand eraf halen maar mensen toevoegen die regelmatig in vbl postenquote:Op zondag 10 september 2023 16:12 schreef Coco het volgende:
[..]
Wie zou je van de lijst af willen halen?
Noord-Ierland was in die tijd ook vrij stug, gewoon een kutwedstrijd om te spelen. De Duitsers wonnen daar weliswaar simpel maar die verliezen de laatste 5 jaar nog meer dan wij dus om die ene uitschieter nou als voorbeeld te nemen... Er is altijd wel een keer een opvallend resultaat, een vroege goal die zo'n wedstrijd openbreekt helpt dan een hoop. Maar als het lang gelijk blijft dan wordt het gewoon moeizaam.quote:Op zondag 10 september 2023 08:09 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Speelden we niet tegen Ierland vorige EK kwalificaties waarbij een wedstrijd niet verder kwam dan 0-0? Toen zei Koeman nog dat Ierland een moeilijke ploeg is om tegen te winnen en dat niemand dat makkelijk doet tegen die stugge ploeg. En toen won Duitsland echt met 5-0
Edit: nvm was Noord-Ierland vgm
Dit vind ik wel een leuke postquote:Op zondag 10 september 2023 16:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien niemand eraf halen maar mensen toevoegen die regelmatig in vbl posten
O, maar ik heb schijt aan die lijstjes van Coco hoor. Nee nee. Daar staan louter notoire domoren op die niet weten of er lucht of zand in een bal zit. Waar hebben die mensen verdedigende middenvelder gespeeld?quote:Op zondag 10 september 2023 16:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind die lijst teveel mensen uitsluiten
Eensquote:Op zondag 10 september 2023 16:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
EENSquote:Op zondag 10 september 2023 16:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
We zitten weer lekker achter in de bus. Blacked.quote:Op zondag 10 september 2023 18:16 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Wat een onrecht weer. Martin Luther rolt in zijn graf.
Een mod die mensen uitsluitquote:
Coco heeft meerdere malen aangegeven hoe je op de lijst kan komen.quote:Op zondag 10 september 2023 16:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien niemand eraf halen maar mensen toevoegen die regelmatig in vbl posten
Mijn excuus dat heb ik dan gemist denk ikquote:Op zondag 10 september 2023 19:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Coco heeft meerdere malen aangegeven hoe je op de lijst kan komen.
Kan gebeuren. Geen probleem.quote:Op zondag 10 september 2023 19:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mijn excuus dat heb ik dan gemist denk ik
De grootste schande van deze eeuw, met dat team je niet kwalificerenquote:
0-8quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
Sta je hier niet tussen? Dan beschouw ik jou niet als Fok!-vriend. Aanmelden mag.
hoe danquote:Op zondag 10 september 2023 19:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Coco heeft meerdere malen aangegeven hoe je op de lijst kan komen.
0-2quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
Sta je hier niet tussen? Dan beschouw ik jou niet als Fok!-vriend. Aanmelden mag.
Het is toch gewoon leuker als meer mensen mee doen lijkt me, en sorry Coco het is geen aanval op jou maar het viel me opquote:Op zondag 10 september 2023 19:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Straks ben je een dag bezig met alle scores noteren
Dit lijkt me wat overdreven.quote:
Als Schindler 1000 namen aankon dan lukken een paar extra ook welquote:Op zondag 10 september 2023 19:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Straks ben je een dag bezig met alle scores noteren
Er zijn wel vaker minuten stilte bij rampen tochquote:Op zondag 10 september 2023 19:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Vreemd het is Ierland tegen Nederland wat heeft dat te doen met Marokko
Ja oke dat is zoquote:Op zondag 10 september 2023 19:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zijn wel vaker minuten stilte bij rampen toch
Moet je daar maar niet gaan wonen. Gewoon doorpompen.quote:Op zondag 10 september 2023 19:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Vreemd het is Ierland tegen Nederland wat heeft dat te doen met Marokko
Slimme voorspelling, misschien dat je het moment vergeet dat Blind uit zijn rug gelopen wordt maar ik zoek eerst even op of de rechtsbuiten van Ierland kan rennen.quote:Op zondag 10 september 2023 19:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik veranderd m'n uitslag naar 0-5
@:gurneyisbestoke
McGeady is wel snel, speelt die nogquote:Op zondag 10 september 2023 19:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Slimme voorspelling, misschien dat je het moment vergeet dat Blind uit zijn rug gelopen wordt maar ik zoek eerst even op of de rechtsbuiten van Ierland kan rennen.
Wieffer kijkt alsof ie net is gedumptquote:
Waarom?quote:Op zondag 10 september 2023 19:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Laat die jongen nou in godsnaam eerst Nederlands leren.
Noa Lang wordt toch ook opgeroepenquote:Op zondag 10 september 2023 19:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat we Nederlands praten bij het Nederlands elftal.
we Nederlands praten bij het Nederlands elftal.
#ExitNoaLangquote:Op zondag 10 september 2023 19:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jammer dat deze mensen allemaal Nederlands praten (en ademen)quote:
Dit ja.quote:Op zondag 10 september 2023 19:54 schreef GGMM het volgende:
Laat Frimpong maar lekker voor Ghana spelen.
We praten hier Nederlands.
ESPN, KNVB, Voetbal International... zijn er nog meer opstellingplaatjes!? Post ze in dit topic!!!quote:Op zondag 10 september 2023 19:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
fukking de ligt
dit gaat weer hopen op een wonder worden dat hij weer niet gaat blunderen zoals gewoonlijk
Net als op Fok!quote:Op zondag 10 september 2023 19:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die twee torentjes vallen uiteindelijk naar beneden.quote:Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik vraag me af of ik deze wedstrijd ga kijken of nog naar die documentaires op National Geografic blijf kijken over
9-11 over de aanvallen op de vs en de twintowers ....
Dat was allemaal wel heftig de afgelopen uren....
ik moet echt kiezen....
Ik zal jou is een inside job gevenquote:Op zondag 10 september 2023 20:10 schreef Epistaxiophobia het volgende:
klaas is het type dat denkt dat 9/11 een inside job was
Kun je een Harvardanalyse geven over wie er achter het neerhalen van die torentjes zit?quote:Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik vraag me af of ik deze wedstrijd ga kijken of nog naar die documentaires op National Geografic blijf kijken over
ik moet echt kiezen....
inside jobquote:Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef klaasweetalles het volgende:
ik moet echt kiezen....
Jens Toornstraquote:Op zondag 10 september 2023 20:15 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Kun je een Harvardanalyse geven over wie er achter het neerhalen van die torentjes zit?
Hebben ze daar een kamer voor?quote:Op zondag 10 september 2023 20:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik zal jou is een inside job geven
Dat is nog onduidelijkquote:Op zondag 10 september 2023 20:15 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Kun je een Harvardanalyse geven over wie er achter het neerhalen van die torentjes zit?
Zoon van 2019 dus over 14 jaar kan het zover zijn. En die blind had volgens mij ook meerdere kinderen, wellicht hebben die al verder gefoktquote:Op zondag 10 september 2023 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gelukkig heeft die geen voetballende zoon anders komen daar nooit vanaf
Wat een ramp zegquote:Op zondag 10 september 2023 20:32 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zoon van 2019 dus over 14 jaar kan het zover zijn. En die blind had volgens mij ook meerdere kinderen, wellicht hebben die al verder gefokt
Daar moet je toch niet aan denkenquote:Op zondag 10 september 2023 20:32 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zoon van 2019 dus over 14 jaar kan het zover zijn. En die blind had volgens mij ook meerdere kinderen, wellicht hebben die al verder gefokt
Wil je erover praten vriend?quote:Op zondag 10 september 2023 20:33 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik denk niet dat ik de kracht heb om deze wedstrijd te kijken.
Ik ook, maar ik wilde niks zeggen omdat een Solbeend of Gurney dan weer gaat huilen dat ik dat alleen maar zeg omdat hij van Ajax isquote:Op zondag 10 september 2023 20:33 schreef Caland het volgende:
Snap Blind juist wel tegen dit soort tegenstanders, voetballend voegt hij nog genoeg toe.
Bid richting de Here om krachtquote:Op zondag 10 september 2023 20:33 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik denk niet dat ik de kracht heb om deze wedstrijd te kijken.
Kijk, een verstandige Caland-post. Dat is alles wat ik wenste vandaag.quote:Op zondag 10 september 2023 20:33 schreef Caland het volgende:
Snap Blind juist wel tegen dit soort tegenstanders, voetballend voegt hij nog genoeg toe.
Drie nachten op rij weinig geslapen, maar gelukkig is dat om het leven van een bon vivant en heb ik geen persoonlijke issues.quote:
0-1 en het is feest hier.quote:Op zondag 10 september 2023 20:35 schreef fetX het volgende:
Dit gaat wel een zaadpotje worden denk ik.
Ik ga weer op zoek naar gekkies die boos worden omdat ze het walgelijke wilhelmus niet meezingenquote:Op zondag 10 september 2023 20:39 schreef RamboDirk het volgende:
geen wout weghorst volksliedact
erg jammer
Superspreader.quote:Op zondag 10 september 2023 20:40 schreef Caland het volgende:
Waarom moet die ouwe handjes schudden?
Wie?quote:Op zondag 10 september 2023 20:41 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk is @:ikgeefenkellikes ook weer van de partij
Coco uit Limerick, zo fijn,quote:
Dit is geen limerickquote:Op zondag 10 september 2023 20:43 schreef klaasweetalles het volgende:
blind is een blind paard
hoeveel fouten heeft die man al gemaakt
het is bedroevend dat er niets beters is
de man moet oprorten
gauw op de bank belanden in spanje dus
waarom zingt die trut zo vals
Dat zeg je alleen maar omdat je voor Ajax bent.quote:Op zondag 10 september 2023 20:33 schreef Caland het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met pijn en moeite derde
🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱quote:Op zondag 10 september 2023 20:42 schreef Caland het volgende:
Volgens mij zong iedereen mee
Teleurstellend
Niet?!!!! Ughquote:
En ik maar denken dat het aan het volkslied lag.quote:
Prachtig volkslied.quote:Op zondag 10 september 2023 20:43 schreef klaasweetalles het volgende:
blind is een blind paard
hoeveel fouten heeft die man al gemaakt
het is bedroevend dat er niets beters is
de man moet oprorten
gauw op de bank belanden in spanje dus
waarom zingt die trut zo vals
Bij Rugby altijd welquote:Op zondag 10 september 2023 20:44 schreef RipCity het volgende:
[..]
Niet?!!!! Ughmooiste wat er bestaat.
Wanneer zingen ze t wel/ niet dan .
quote:Op zondag 10 september 2023 20:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen maar omdat je voor Ajax bent.Blind een walgelijk persoon? Zijn vader misschien maar junior is toch best een sympathiek ventje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Hier gaat iets misquote:
Mongoliequote:Op zondag 10 september 2023 20:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Prachtig volkslied.
Van welk land is dit?
A real OG.quote:Op zondag 10 september 2023 20:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De man die op Fok al paraat was ten tijde van de WK-finale is hier.![]()
Welkom!
Doortrekken.quote:Op zondag 10 september 2023 20:46 schreef Abrikozentaart het volgende:
Wel of geen nieuwe fles Rose opentrekken
Het is Ierland - Nederland.quote:Op zondag 10 september 2023 20:46 schreef Abrikozentaart het volgende:
Wel of geen nieuwe fles Rose opentrekken
Juist niet toch?quote:Op zondag 10 september 2023 20:47 schreef TweedeKlum het volgende:
Nou ben ik absoluut geen fan van Weghorst maar tegen 3 boomlange Ierse houthakkers kan je hem wel gebruiken.
het idee is met malen juist om daar dan niet tegen op te hoeven boksen op fysiek gebied lijkt mequote:Op zondag 10 september 2023 20:47 schreef TweedeKlum het volgende:
Nou ben ik absoluut geen fan van Weghorst maar tegen 3 boomlange Ierse houthakkers kan je hem wel gebruiken.
huhquote:Op zondag 10 september 2023 20:47 schreef TweedeKlum het volgende:
dit is een voetbalwedstrijd geen wedstrijdje dammenquote:
Bij dammen nemen ze geen drinkpauzes.quote:Op zondag 10 september 2023 20:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dit is een voetbalwedstrijd geen wedstrijdje dammen
Nee joh, met zijn jank interviews afgelopen winter. Type Dirk Kuyt die zichzelf net te geweldig is gaan vinden omdat hij zo’n echte clubman is die zo teringhard werkt (maar geen poot meer uitsteken omdat je de trainer niet leuk vindt).quote:Op zondag 10 september 2023 20:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Blind een walgelijk persoon? Zijn vader misschien maar junior is toch best een sympathiek ventje?
Oke, nou volgens mij bleek hij uiteindelijk best gelijk te hebben.quote:Op zondag 10 september 2023 20:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee joh, met zijn jank interviews afgelopen winter. Type Dirk Kuyt die zichzelf net te geweldig is gaan vinden omdat hij zo’n echte clubman is die zo teringhard werkt (maar geen poot meer uitsteken omdat je de trainer niet leuk vindt).
Plus, appel, boom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |