quote:Na Griekenland is Ierland de volgende horde voor Nederland op weg naar het EK. Oranje krijgt in Dublin te maken met een getergde tegenstander, want bij de Ieren staat de druk er na nederlagen tegen Frankrijk en Griekenland al vol op.
Nederland moet op weg naar kwalificatie voor het EK zien te winnen in Dublin om goede zaken te doen in de poule. Bij de Ieren, van wie alle spelers in de diverse Britse competities actief zijn, staat de druk erop na nederlagen tegen Frankrijk en Griekenland.
Ierland vs. Nederland
In het verleden heeft Oranje vaker cruciale wedstrijden tegen de Ieren gespeeld. In 2001 had Nederland, toen onder leiding van Louis van Gaal, de simpele taak om te winnen in de Ierse hoofdstad. Het doel: kwalificatie voor het WK.
Oranje trad aan met grote namen als Edwin van der Sar, Jaap Stam, Patrick Kluivert en Ruud van Nistelrooij, maar slaagde er niet in te scoren, zelfs niet toen de thuisploeg met tien man kwam te spelen. De Ieren wonnen met 1-0 en de ploeg van Van Gaal bleef met lege handen achter.
Ierland tegen Nederland is op zondag 10 september om 20:45 uur te zien op NPO1.
Juist jaquote:Na Griekenland is Ierland de volgende horde voor Nederland op weg naar het EK is Ierland.
Geef eens voorbeelden uit het verleden. Ik herinner me maar één afgang.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik ga wel even zitten voor het traditionele echec tegen een stel bierzuipende houthakkers
Ik ga ook bier zuipen zondag denk ik.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik ga wel even zitten voor het traditionele echec tegen een stel bierzuipende houthakkers
Ik beschouw zaken snel als traditie.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geef eens voorbeelden uit het verleden. Ik herinner me maar één afgang.
Als ie zelf maar niet hoeft te roepen, dan is er bij Geert niks aan de hand.quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:39 schreef Caland het volgende:
Geertruida gaat die Ieren om hun moeder laten roepen
@:pisces29 @:onlogisch @:freaky40
Eén keer in 2002 voor het WK-Zuid Korea door Ierland uitgeschakeld. Verder speelde Noord-Ierland een mooie wedstrijd tegen Oranje in 1977 met George Best als uitblinker. 2-2 gelijkspel.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:31 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik beschouw zaken snel als traditie.
(voor mijn gevoel is Nederland echt twaalf keer door ploegen als Ierland, Noord-Ierland, Schotland etc uitgeschakeld)
Schotland 1978 Archie Gemmill-genot. Geen uitschakeling echter. Ierland '88 was ook knikkende knietjes. Schotland 2003 EK-play off kwam ook pas goed in de return.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eén keer in 2002 voor het WK-Zuid Korea door Ierland uitgeschakeld. Verder speelde Noord-Ierland een mooie wedstrijd tegen Oranje in 1977 met George Best als uitblinker. 2-2 gelijkspel.
Ik herinner mij die dag nog goed. Ik zat mij voor de tv te irriteren dat het maar niet lukte om te scoren. En toen kwam daar die goal van de Ieren. Om niet te vergeten dat Edwin 'IJskonijn/Flappie' het wel lukte om na afloop een bidon te schoppen naar een plek.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eén keer in 2002 voor het WK-Zuid Korea door Ierland uitgeschakeld. Verder speelde Noord-Ierland een mooie wedstrijd tegen Oranje in 1977 met George Best als uitblinker. 2-2 gelijkspel.
In alle gevallen trok oranje aan het langste eind.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Schotland 1978 Archie Gemmill-genot. Geen uitschakeling echter. Ierland '88 was ook knikkende knietjes. Schotland 2003 EK-play off kwam ook pas goed in de return.
Peljto floot o.a.quote:Referee
Irfan Peljto BIH
Assistant referees
Davor Beljo BIH
Damir Lazić BIH
Fourth Official
Milo¨ Gigovic BIH
Video Assistant Referee
Ivan Bebek CRO
Assistant Video Assistant Referee
Mario Zebec CRO
Forum Opties | |