Staat 'ie bij jou op mute dan?quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:04 schreef Donna het volgende:
Heb eigenlijk niet zoveel moeite met het commentaar van Viaplay.
Horen we in het voorjaar pas.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:47 schreef Tijn het volgende:
Nog steeds niks bekend over wie nou F1 na volgend jaar mag uitzenden?
Nee, maar ik filter dit denk ik makkelijker dan Olav die heel veel Engels altijd verkeerd vertaalde (en dat dan ook weer corrigeerde). Het is maar net waar je irritatiepunt ligt denk ik?quote:
Wat zijn de verwachtingen?quote:
Ik pak m'n glazen bol er even bij.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wat zijn de verwachtingen?
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik pak m'n glazen bol er even bij.
Het is al met al gewoon beter bij Viaplay dan het bij Ziggo was, maar dat is tegen het zere been van de diehard Olav en hoe heet die tandarts ook alweer fans.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee, maar ik filter dit denk ik makkelijker dan Olav die heel veel Engels altijd verkeerd vertaalde (en dat dan ook weer corrigeerde). Het is maar net waar je irritatiepunt ligt denk ik?
Ik ben oprecht heel bang dat het een andere buitenlandse streamingdienst wordt.quote:
Ik zie het als van twee kwaden de minst erge kiezen. En dan heb ik liever Olav die solo gewoon zijn ding doet dan die tenenkrommend slechte pogingen om grappig te doen van dat Viaplay duo.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is al met al gewoon beter bij Viaplay dan het bij Ziggo was, maar dat is tegen het zere been van de diehard Olav en hoe heet die tandarts ook alweer fans.
Welp, F1TV it is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben oprecht heel bang dat het een andere buitenlandse streamingdienst wordt.
Sowieso is het in de studio stukken beter. Meer inhoud en een goeie opzet van een coureur bespreken met daarna het interview van de coureur.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is al met al gewoon beter bij Viaplay dan het bij Ziggo was, maar dat is tegen het zere been van de diehard Olav en hoe heet die tandarts ook alweer fans.
Winkelmanquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Sowieso is het in de studio stukken beter. Meer inhoud en een goeie opzet van een coureur bespreken met daarna het interview van de coureur.
Commentaar tijdens de race mag wel beter, maar ik denk dat dat ook een kwestie van groeien is. Fouten zullen er altijd blijven wie het ook doet.
Olav is gewoon wel klaar. Die heeft de best mogelijke afsluiting gehad, tijd dat ie het stokje overdraagt.
Bij het commentaar heb ik ook af en toe het idee dat ze vertraagd kijken maar dat had ik bij Olav minimaal net zo vaak, maar wat jij zegt, studio is beter, pitreporter ook beter.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Sowieso is het in de studio stukken beter. Meer inhoud en een goeie opzet van een coureur bespreken met daarna het interview van de coureur.
Commentaar tijdens de race mag wel beter, maar ik denk dat dat ook een kwestie van groeien is. Fouten zullen er altijd blijven wie het ook doet.
Olav is gewoon wel klaar. Die heeft de best mogelijke afsluiting gehad, tijd dat ie het stokje overdraagt.
Dat is ook zo. Als ik iets terugkijk met Viaplay-commentaar, dan stoor ik me elke keer enorm aan de taalfouten en algemeen slecht Nederlands. En dat doen ze dan niet voor de grap of dat ze het achteraf corrigeren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:06 schreef Donna het volgende:
Het is maar net waar je irritatiepunt ligt denk ik?
Ik heb daar geen last van, ook bij Olav niet overigens, bij mij is het commentaar eigenlijk meer iets voor achtergrond info omdat ik zelf wel zie wat er gebeurt, die fouten van de commentaar is bij mij meer van ok en door.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik zie het als van twee kwaden de minst erge kiezen. En dan heb ik liever Olav die solo gewoon zijn ding doet dan die tenenkrommend slechte pogingen om grappig te doen van dat Viaplay duo.
Doet normaliter het voetbal, dus ik kende hem al, dat scheelt waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:09 schreef Donna het volgende:
Die kerel die afgelopen week in de studio presenteerde vond ik wel vreselijk trouwens.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Het is altijd in het voorjaar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Raar. Eerst was het augustus, toen september... en nu opeens het voorjaar.
In dit topic is toch eerder gezegd dat er meer informatie zou komen in augustus?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan? Het is altijd in het voorjaar.
Ik vind Melroy wel echt matig. Nelson is duidelijk niet specifiek een autosportman maar kan ik prima hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:04 schreef Donna het volgende:
Heb eigenlijk niet zoveel moeite met het commentaar van Viaplay.
Ergens wist ik meen @Starflyer te melden dat er te weinig bidders waren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
In dit topic is toch eerder gezegd dat er meer informatie zou komen in augustus?
In beide gevallen denk ik dat ze gewoon te veel schermen hebben. Soms gebeurt er iets overduidelijk op het reguliere beeld, maar praten ze over wat anders.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij het commentaar heb ik ook af en toe het idee dat ze vertraagd kijken maar dat had ik bij Olav minimaal net zo vaak, maar wat jij zegt, studio is beter, pitreporter ook beter.
En streams voor sport, dat wordt alleen maar meer.
In een Vandaag Inside aflevering kwam Chris Woerts ermee. Wat blijkt te kloppen andes hadden we nu wel geweten wie de rechten heeft vanaf 2025.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Ergens wist ik meen @:Starflyer te melden dat er te weinig bidders waren.
Dus dan leverde het te weinig op.
En werd de bid uitgesteld.
Ik hoop zo op Ziggo.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In een Vandaag Inside aflevering kwam Chris Woerts ermee. Wat blijkt te kloppen andes hadden we nu wel geweten wie de rechten heeft vanaf 2025.
Ik hoop op Viaplay en dan gaat het me niet eens om F1 maar de combinatie Premier League & F1.quote:
Als Chris het meldt ligt het altijd anders.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In een Vandaag Inside aflevering kwam Chris Woerts ermee. Wat blijkt te kloppen andes hadden we nu wel geweten wie de rechten heeft vanaf 2025.
Is al verwijderd. Wat stond er?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://www.totaaltv.nl/n(...)%2Fwww.google.nl%2F#
Aldus het laatste nieuws. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in dat hele cafégebeuren weer.
quote:FOM stelde de door kenners verwachte biedingsprocedure echter voor onbeperkte tijd uit; naar verluidt om Viaplay meer tijd te gunnen om de financiën op orde te brengen nu de streamingdienst in een neerwaartse spiraal is beland.
De dubbele godzijdank is voor je eigen gelijk?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:39 schreef Nattekat het volgende:
Oh, die link was gewoon kapot.
Godzijdank.
En ik kan dit niet genoeg benadrukken: godzijdank.
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De dubbele godzijdank is voor je eigen gelijk?
Geen Apple. Daar zou iedereen blij mee moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waar ben je zo blij om? Ziggo of geen buitenlandse investeerder als een Apple?
Mwa rond die tijd moet ik een nieuwe iPhone, als dat gratis formule1 met zich zou brengen..quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen Apple. Daar zou iedereen blij mee moeten zijn.
We zijn het zowaar met elkaar eens. Jemig, de fuck is dit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen Apple. Daar zou iedereen blij mee moeten zijn.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We zijn het zowaar met elkaar eens. Jemig, de fuck is dit.
#teamziggoquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik schrijf je gelijk in voor de Laat Viaplay Het Gewoon Halen-peprally
Helemaal prima als zij ook zo'n degelijk online platform krijgen als Viaplay (dus inclusief goede player en dergelijken, ook als je een Ziggo Sport-abo hebt maar wel een andere provider) en - vooral - als ze ook alle rechten overnemen. Al gaat het dan naar TV Hazeldonk ofzo, als ze alle rechten die Viaplay heeft maar gewoon meenemenquote:
Al besproken. Zie post 125quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:20 schreef D.Licious het volgende:
De presentatie van de kwartaalcijfers laat in ieder geval nog even op zich wachten: https://www.gptoday.net/n(...)-kwartaalcijfers-uit
Geen teken van weelde als je het mij vraagt.
Mja klopt. Ik weet het zelf toch altijd beter, misschien erger ik me daarom niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Melroy wel echt matig. Nelson is duidelijk niet specifiek een autosportman maar kan ik prima hebben.
Omdat Nederland slechts een klein deel is van het hele bedrijf.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:13 schreef beantherio het volgende:
Ik lees net dat ze in Nederland 1 miljoen abonnees hebben. Dat is meer dan ik had verwacht. Dan vind ik het toch nog wel apart dat ze blijkbaar niet overeind kunnen blijven.
Van wanneer is dat cijfer? Ik dacht dat het een flinke tijd geleden is dat Viaplay voor het laatst iets naar buiten heeft gebracht over het aantal abonnees.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:13 schreef beantherio het volgende:
Ik lees net dat ze in Nederland 1 miljoen abonnees hebben. Dat is meer dan ik had verwacht. Dan vind ik het toch nog wel apart dat ze blijkbaar niet overeind kunnen blijven.
Van september dit jaar: https://www.dutchcowboys.(...)-nederlandse-kijkersquote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van wanneer is dat cijfer? Ik dacht dat het een flinke tijd geleden is dat Viaplay voor het laatst iets naar buiten heeft gebracht over het aantal abonnees.
Oh dat valt dan inderdaad mee, ja.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Van september dit jaar: https://www.dutchcowboys.(...)-nederlandse-kijkers
Dat hadden ze in het eerste jaar ja. Sinds dien heb ik geen nieuwe cijfers meer gezien.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:13 schreef beantherio het volgende:
met minder abo's moet je steeds de prijs blijven verhogenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hadden ze in het eerste jaar ja. Sinds dien heb ik geen nieuwe cijfers meer gezien.
Jep. De prijs is al twee keer omhoog gegaan, alle mensen die op de hypetrein sprongen zijn door hun eerste jaarabo heen, F1TV is bekender geworden, maar de cijfers komen ze niet meer mee.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met minder abo's moet je steeds de prijs blijven verhogen
twee keer maar? ik dacht vier keerquote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. De prijs is al twee keer omhoog gegaan, alle mensen die op de hypetrein sprongen zijn door hun eerste jaarabo heen, F1TV is bekender geworden, maar de cijfers komen ze niet meer mee.
Ik meen dat ze dat nog bij hun laatste kwartaalcijfers hadden gemeld, vandaar dat ze ook door willen gaan met NL.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hadden ze in het eerste jaar ja. Sinds dien heb ik geen nieuwe cijfers meer gezien.
Als het gelijk is gebleven ondanks de uitbreiding van de content, is het natuurlijk ook wel redelijk mager. Volgens mij waren die oude cijfers nog van voor het voetbalseizoen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik meen dat ze dat nog bij hun laatste kwartaalcijfers hadden gemeld, vandaar dat ze ook door willen gaan met NL.
Als ik naar de koers kijk gaat het iig niet goed met ze dus ze zullen wel met investeerders om de tafel zitten om te kijken of en hoe ze nog verder kunnen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het gelijk is gebleven ondanks de uitbreiding van de content, is het natuurlijk ook wel redelijk mager. Volgens mij waren die oude cijfers nog van voor het voetbalseizoen.
Hoe dan?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik naar de koers kijk gaat het iig niet goed met ze dus ze zullen wel met investeerders om de tafel zitten om te kijken of en hoe ze nog verder kunnen.
In NL hebben ze vrij veel geinvesteerd qua rechten maar met 1 miljoen subscribers zou je dat wel winstgevend moeten kunnen maken lijkt me.
De koersval van Viaplay is echt ongekend. Gisteren weer 20% eraf. De waarde van het bedrijf op papier is nu zo laag, dat het zeer de vraag is of ze iemand gaan vinden die er nog geld in wil steken.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik naar de koers kijk gaat het iig niet goed met ze dus ze zullen wel met investeerders om de tafel zitten om te kijken of en hoe ze nog verder kunnen.
Gegokt en verloren.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
De koersval van Viaplay is echt ongekend. Gisteren weer 20% eraf. De waarde van het bedrijf op papier is nu zo laag, dat het zeer de vraag is of ze iemand gaan vinden die er nog geld in wil steken.
Wat is duur, ik betaal 10,49/maand voor Premier League en F1 en nog andere competities en sporten, niet dat ik die andere veel kijk maar voor wat ik kijk vind ik dat helemaal niet duur.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe dan?
Ze zijn al de duurste streamingsdienst in Nederland. Meer prijsverhogingen gaat niet worden. Ze kunnen beter kijken of ze kosten kunnen reduceren.
Niet alleen voor de rechten van F1 is dat dan de vraag. PL, Darts, Bundes Liga dacht ik ook...quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat ze bijna 2 jaar hebben volgehouden is al prestatie op zich. Ik denk na dit F1 seizoen bye bye Viaplay Nederland is. Dan is alleen de vraag waar die rechten voor 2024 heen gaan.
Jep, en dan nog buiten de wat kleinere markten die na Viaplay vermoedelijk weer helemaal verdwijnen. Voor de algemene sportliefhebber allemaal erg jammer.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet alleen voor de rechten van F1 is dat dan de vraag. PL, Darts, Bundes Liga dacht ik ook...
Denk dat de gieren (bij wijze van spreken van Ziggo er al boven cirkelen, al een tijdje.
Allicht. En vergeet dat gerucht van Apple niet. Die azen er nu ook op.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet alleen voor de rechten van F1 is dat dan de vraag. PL, Darts, Bundes Liga dacht ik ook...
Denk dat de gieren (bij wijze van spreken van Ziggo er al boven cirkelen, al een tijdje.
Lijkt gelukkig ontkracht.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Allicht. En vergeet dat gerucht van Apple niet. Die azen er nu ook op.
Ik heb het liever allemaal op 1 plek. Dat versnipperde is echt idioot geworden.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, en dan nog buiten de wat kleinere markten die na Viaplay vermoedelijk weer helemaal verdwijnen. Voor de algemene sportliefhebber allemaal erg jammer.
Gelukkig maarquote:
Maar goed, álles op één plek is natuurlijk sowieso geen optie, geen enkele partij gaat betalen voor én alle voetbalcompetities én F1 én MotoGP én diverse andere motorsporten én alle wintersporten én al het wielrennen etc etcquote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het liever allemaal op 1 plek. Dat versnipperde is echt idioot geworden.
1 miljoen abonnees voor het absurde ¤16 per maand, ¤192 per jaar.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
In NL hebben ze vrij veel geinvesteerd qua rechten maar met 1 miljoen subscribers zou je dat wel winstgevend moeten kunnen maken lijkt me.
Nederland lijkt me niet zozeer het probleem. Dat ligt meer in Scandinavië, waar ze en minder abonnees hebben, en beduidend minder advertentieinkomsten.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat doen ze al. Die Nederlandse content die ze hadden aangekondigd is komen te vervallen. In Nederland richten ze zich nu voornamelijk op de sport en minder op hun films en series etc. om de kosten te drukken.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe dan?
Ze zijn al de duurste streamingsdienst in Nederland. Meer prijsverhogingen gaat niet worden. Ze kunnen beter kijken of ze kosten kunnen reduceren.
Wat is daarvan jouw bron 🧐quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tijdens mijn zoektocht naar bedragen kwam ik ook nieuws tegen dat Viaplay schijnbaar alsnog gaat vertrekken uit Nederland trouwens
Ik zie ze eerder de hele boel inclusief rechten aan een grote speler verkopen, nu is de vraag wat zo'n grote speler er voor over heeft, want ze hebben de tijd aan hun zijde, Viaplay wordt alleen maar minder waard.quote:
Rechten zijn naar het schijnt al in de verkoop voor belachelijke prijzen. En wat is Viaplay in Nederland nou nog waard zonder rechten?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie ze eerder de hele boel inclusief rechten aan een grote speler verkopen, nu is de vraag wat zo'n grote speler er voor over heeft, want ze hebben de tijd aan hun zijde, Viaplay wordt alleen maar minder waard.
Zonder rechten niks, maar 1 miljoen abonnees plus de rechten is wel geld waard en ik heb over het hele Viaplay, internationaal gezien een klein bedrijf maar ze hebben 6-7? miljoen abonnees en dat inclusief diverse rechten kan voor een koper/investeerder wel interessant zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rechten zijn naar het schijnt al in de verkoop voor belachelijke prijzen. En wat is Viaplay in Nederland nou nog waard zonder rechten?
En toch zijn er geruchten dat de belangrijkste rechten in de verkoop gaan. Dat kan maar op één manier eindigen natuurlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zonder rechten niks, maar 1 miljoen abonnees plus de rechten is wel geld waard en ik heb over het hele Viaplay, internationaal gezien een klein bedrijf maar ze hebben 6-7? miljoen abonnees en dat inclusief diverse rechten kan voor een koper/investeerder wel interessant zijn.
Geruchten, daar kunnen we nog niet zoveel mee, volgens de geruchten was het na het 1e jaar al afgelopen met Viaplay in NL.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toch zijn er geruchten dat de belangrijkste rechten in de verkoop gaan. Dat kan maar op één manier eindigen natuurlijk.
We zullen nog even moeten wachten tot eind volgende maand.quote:Viaplay Group today announced that its Board of Directors has decided to reschedule the publication of its Q3 2023 financial results, pending the conclusion of ongoing discussions with three of the Group's largest shareholders, its debt providers and bondholders regarding the potential recapitalisation of the Group, and the completion of ongoing discussions regarding potential sales of non-core international operations and potential partnerships in various of its markets. The results were due to be published tomorrow, Tuesday 24 October, and will now be published on or before Wednesday 29 November, with the precise timing to be confirmed in due course.
Die ook al dacht dat Amazon het wielrenteam van Jumbo-Visma ging overnemenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:06 schreef Sabata het volgende:
[..]
de altijd vervelende Chris Woerts op BNR
Dan zullen de mensen die Viaplay al duur vinden een hartverzakking krijgen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:23 schreef Arnhemunited het volgende:
Als Viaplay na volgend jaar de rechten verliest ben ik wel benieuwd wie het geld op kan brengen om die rechten te kopen.
Ziggy heeft net de rechten van de Europa League en Conference League binnen en de Champions League verlengd dus weet niet of die nog het budget hebben voor F1.
ESPN heeft net de eredivisie voor 10 jaar verlengd + met Disney/ESPN gaat het niet heel best op dit moment.
Misschien dat Sky zich in NL wil vestigen en alles van Viaplay overneemt?
Ik bedoel ze hebben in de UK al F1, PL, Bundesliga en Darts.
In Duitsland is het 20 euro het eerste jaar. Daarna 28quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan zullen de mensen die Viaplay al duur vinden een hartverzakking krijgen.
Ziggy gaat natuurlijk vol inzetten op het terughalen van de rechten voor 2025 en verder, die hebben genoeg geld achter de hand. Een nieuwe partij gaat natuurlijk niet voor 1 jaar rechten voor de hoofdprijs kopen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:23 schreef Arnhemunited het volgende:
Als Viaplay na volgend jaar de rechten verliest ben ik wel benieuwd wie het geld op kan brengen om die rechten te kopen.
Ziggy heeft net de rechten van de Europa League en Conference League binnen en de Champions League verlengd dus weet niet of die nog het budget hebben voor F1.
ESPN heeft net de eredivisie voor 10 jaar verlengd + met Disney/ESPN gaat het niet heel best op dit moment.
Misschien dat Sky zich in NL wil vestigen en alles van Viaplay overneemt?
Ik bedoel ze hebben in de UK al F1, PL, Bundesliga en Darts.
HUH? By the numbers: ESPN delivered more than $16 billion for Disney's fiscal year 2022 (which ended on October 1, 2022) and $2.9 billion in profit.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:23 schreef Arnhemunited het volgende:
Het is een 5 jarige deal.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:23 schreef Arnhemunited het volgende:
Ik vraag het me echt af of Ziggo nog zoveel geld achter de hand heeft, ze zijn in de afgelopen jaren enorm veel klanten kwijt geraakt. Niet alleen door het wegvallen van F1, maar ook andere zaken, zoals te dure abonnementen en het ontbreken van supersnelle glasvezel abonnementen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziggy gaat natuurlijk vol inzetten op het terughalen van de rechten voor 2025 en verder, die hebben genoeg geld achter de hand. Een nieuwe partij gaat natuurlijk niet voor 1 jaar rechten voor de hoofdprijs kopen.
Niet alleen Chris Woerts, maar dat de kwartaalcijfers later worden bekend gemaakt. Dat is vaak geen goed teken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 07:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Jeetje wordt deze discussie gebaseerd op uitspraken van Chris.
Dat is niet goed hoor.
Dat is voor Viaplay als geheel. Heeft relatief weinig te maken met Nederland.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 07:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niet alleen Chris Woerts, maar dat de kwartaalcijfers later worden bekend gemaakt. Dat is vaak geen goed teken.
Er zijn van de zomer grote layoffs geweest bij ESPN om de kosten te drukken.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
HUH? By the numbers: ESPN delivered more than $16 billion for Disney's fiscal year 2022 (which ended on October 1, 2022) and $2.9 billion in profit.
Apple zal bij een complete deal uiteraard eisen dat F1TV stopt, het is überhaupt raar dat dat bestaat.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 07:21 schreef matthijst het volgende:
Apple heeft MLS en dat kost 15 dollar per maand. Neem aan dat mensen dat niet voor f1 gaan betalen?
F1tv kost je 40-60 per jaar (of 20 via een ander land).
Heel veel bij Ziggo is een paar procent abonnees vanuit een hoogte die echt wel redelijk maximaal was en waar überhaupt weinig ruimte meer zat qua abonnees. Gaat gewoon prima met Ziggo financieel, vorig jaar (met Vodafone) een EBITDA van 1.9 miljard, dit jaar wss een licht verlies wegens de hoge inflatie, maar nog steeds financieel kerngezond.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 06:25 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik vraag het me echt af of Ziggo nog zoveel geld achter de hand heeft, ze zijn in de afgelopen jaren enorm veel klanten kwijt geraakt. Niet alleen door het wegvallen van F1, maar ook andere zaken, zoals te dure abonnementen en het ontbreken van supersnelle glasvezel abonnementen.
Gezien Apple zojuist besloten heeft om de abonnementsprijs voor hun streamingdienst flink te verhogen, is dit imho een teken aan de wand dat zij er serieus en vol voor gaan om de uitzendrechten voor F1 straks binnen te hengelen.
Ik ben in elk geval erg benieuwd welke provider er straks mee vandoor gaat
Dat is gewoon een kwestie van betalen en niet zozeer van 'eisen'. Partijen kunnen de live-uitzendingen van F1TV (Pro-account) in een land/gebied afkopen, maar dat kost veel meer geld. Sky doet dat in de UK en Duitsland en de Franse rechtenhouder volgens mij ook, maar uiteindelijk is het gewoon een kosten/baten-afweging.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Apple zal bij een complete deal uiteraard eisen dat F1TV stopt, het is überhaupt raar dat dat bestaat.
F1TV pro is wel beschikbaar in Frankrijk, maar niet in Spanje, Italië, UK, Duitsland, Aziatische landen en het midden oosten. https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.htmlquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van betalen en niet zozeer van 'eisen'. Partijen kunnen de live-uitzendingen van F1TV (Pro-account) in een land/gebied afkopen, maar dat kost veel meer geld. Sky doet dat in de UK en Duitsland en de Franse rechtenhouder volgens mij ook, maar uiteindelijk is het gewoon een kosten/baten-afweging.
Ah, ik haalde Frankrijk en Spanje door elkaar. Excusez moi.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:47 schreef hole1988 het volgende:
[..]
F1TV pro is wel beschikbaar in Frankrijk, maar niet in Spanje, Italië, UK, Duitsland, Aziatische landen en het midden oosten. https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html
Ik moet ook zeggen dat Viaplay F1 zonder Amber en Stephane nog een flinke slag beter is geworden.quote:Op zaterdag 4 november 2023 15:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Anne-Greet vind ik veel beter presenteren dan Koen !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |