Zonder rechten niks, maar 1 miljoen abonnees plus de rechten is wel geld waard en ik heb over het hele Viaplay, internationaal gezien een klein bedrijf maar ze hebben 6-7? miljoen abonnees en dat inclusief diverse rechten kan voor een koper/investeerder wel interessant zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rechten zijn naar het schijnt al in de verkoop voor belachelijke prijzen. En wat is Viaplay in Nederland nou nog waard zonder rechten?
En toch zijn er geruchten dat de belangrijkste rechten in de verkoop gaan. Dat kan maar op één manier eindigen natuurlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zonder rechten niks, maar 1 miljoen abonnees plus de rechten is wel geld waard en ik heb over het hele Viaplay, internationaal gezien een klein bedrijf maar ze hebben 6-7? miljoen abonnees en dat inclusief diverse rechten kan voor een koper/investeerder wel interessant zijn.
Geruchten, daar kunnen we nog niet zoveel mee, volgens de geruchten was het na het 1e jaar al afgelopen met Viaplay in NL.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toch zijn er geruchten dat de belangrijkste rechten in de verkoop gaan. Dat kan maar op één manier eindigen natuurlijk.
We zullen nog even moeten wachten tot eind volgende maand.quote:Viaplay Group today announced that its Board of Directors has decided to reschedule the publication of its Q3 2023 financial results, pending the conclusion of ongoing discussions with three of the Group's largest shareholders, its debt providers and bondholders regarding the potential recapitalisation of the Group, and the completion of ongoing discussions regarding potential sales of non-core international operations and potential partnerships in various of its markets. The results were due to be published tomorrow, Tuesday 24 October, and will now be published on or before Wednesday 29 November, with the precise timing to be confirmed in due course.
Die ook al dacht dat Amazon het wielrenteam van Jumbo-Visma ging overnemenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:06 schreef Sabata het volgende:
[..]
de altijd vervelende Chris Woerts op BNR
Dan zullen de mensen die Viaplay al duur vinden een hartverzakking krijgen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:23 schreef Arnhemunited het volgende:
Als Viaplay na volgend jaar de rechten verliest ben ik wel benieuwd wie het geld op kan brengen om die rechten te kopen.
Ziggy heeft net de rechten van de Europa League en Conference League binnen en de Champions League verlengd dus weet niet of die nog het budget hebben voor F1.
ESPN heeft net de eredivisie voor 10 jaar verlengd + met Disney/ESPN gaat het niet heel best op dit moment.
Misschien dat Sky zich in NL wil vestigen en alles van Viaplay overneemt?
Ik bedoel ze hebben in de UK al F1, PL, Bundesliga en Darts.
In Duitsland is het 20 euro het eerste jaar. Daarna 28quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan zullen de mensen die Viaplay al duur vinden een hartverzakking krijgen.
Ziggy gaat natuurlijk vol inzetten op het terughalen van de rechten voor 2025 en verder, die hebben genoeg geld achter de hand. Een nieuwe partij gaat natuurlijk niet voor 1 jaar rechten voor de hoofdprijs kopen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:23 schreef Arnhemunited het volgende:
Als Viaplay na volgend jaar de rechten verliest ben ik wel benieuwd wie het geld op kan brengen om die rechten te kopen.
Ziggy heeft net de rechten van de Europa League en Conference League binnen en de Champions League verlengd dus weet niet of die nog het budget hebben voor F1.
ESPN heeft net de eredivisie voor 10 jaar verlengd + met Disney/ESPN gaat het niet heel best op dit moment.
Misschien dat Sky zich in NL wil vestigen en alles van Viaplay overneemt?
Ik bedoel ze hebben in de UK al F1, PL, Bundesliga en Darts.
HUH? By the numbers: ESPN delivered more than $16 billion for Disney's fiscal year 2022 (which ended on October 1, 2022) and $2.9 billion in profit.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:23 schreef Arnhemunited het volgende:
Het is een 5 jarige deal.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:23 schreef Arnhemunited het volgende:
Ik vraag het me echt af of Ziggo nog zoveel geld achter de hand heeft, ze zijn in de afgelopen jaren enorm veel klanten kwijt geraakt. Niet alleen door het wegvallen van F1, maar ook andere zaken, zoals te dure abonnementen en het ontbreken van supersnelle glasvezel abonnementen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziggy gaat natuurlijk vol inzetten op het terughalen van de rechten voor 2025 en verder, die hebben genoeg geld achter de hand. Een nieuwe partij gaat natuurlijk niet voor 1 jaar rechten voor de hoofdprijs kopen.
Niet alleen Chris Woerts, maar dat de kwartaalcijfers later worden bekend gemaakt. Dat is vaak geen goed teken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 07:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Jeetje wordt deze discussie gebaseerd op uitspraken van Chris.
Dat is niet goed hoor.
Dat is voor Viaplay als geheel. Heeft relatief weinig te maken met Nederland.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 07:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niet alleen Chris Woerts, maar dat de kwartaalcijfers later worden bekend gemaakt. Dat is vaak geen goed teken.
Er zijn van de zomer grote layoffs geweest bij ESPN om de kosten te drukken.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
HUH? By the numbers: ESPN delivered more than $16 billion for Disney's fiscal year 2022 (which ended on October 1, 2022) and $2.9 billion in profit.
Apple zal bij een complete deal uiteraard eisen dat F1TV stopt, het is überhaupt raar dat dat bestaat.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 07:21 schreef matthijst het volgende:
Apple heeft MLS en dat kost 15 dollar per maand. Neem aan dat mensen dat niet voor f1 gaan betalen?
F1tv kost je 40-60 per jaar (of 20 via een ander land).
Heel veel bij Ziggo is een paar procent abonnees vanuit een hoogte die echt wel redelijk maximaal was en waar überhaupt weinig ruimte meer zat qua abonnees. Gaat gewoon prima met Ziggo financieel, vorig jaar (met Vodafone) een EBITDA van 1.9 miljard, dit jaar wss een licht verlies wegens de hoge inflatie, maar nog steeds financieel kerngezond.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 06:25 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik vraag het me echt af of Ziggo nog zoveel geld achter de hand heeft, ze zijn in de afgelopen jaren enorm veel klanten kwijt geraakt. Niet alleen door het wegvallen van F1, maar ook andere zaken, zoals te dure abonnementen en het ontbreken van supersnelle glasvezel abonnementen.
Gezien Apple zojuist besloten heeft om de abonnementsprijs voor hun streamingdienst flink te verhogen, is dit imho een teken aan de wand dat zij er serieus en vol voor gaan om de uitzendrechten voor F1 straks binnen te hengelen.
Ik ben in elk geval erg benieuwd welke provider er straks mee vandoor gaat
Dat is gewoon een kwestie van betalen en niet zozeer van 'eisen'. Partijen kunnen de live-uitzendingen van F1TV (Pro-account) in een land/gebied afkopen, maar dat kost veel meer geld. Sky doet dat in de UK en Duitsland en de Franse rechtenhouder volgens mij ook, maar uiteindelijk is het gewoon een kosten/baten-afweging.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Apple zal bij een complete deal uiteraard eisen dat F1TV stopt, het is überhaupt raar dat dat bestaat.
F1TV pro is wel beschikbaar in Frankrijk, maar niet in Spanje, Italië, UK, Duitsland, Aziatische landen en het midden oosten. https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.htmlquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van betalen en niet zozeer van 'eisen'. Partijen kunnen de live-uitzendingen van F1TV (Pro-account) in een land/gebied afkopen, maar dat kost veel meer geld. Sky doet dat in de UK en Duitsland en de Franse rechtenhouder volgens mij ook, maar uiteindelijk is het gewoon een kosten/baten-afweging.
Ah, ik haalde Frankrijk en Spanje door elkaar. Excusez moi.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:47 schreef hole1988 het volgende:
[..]
F1TV pro is wel beschikbaar in Frankrijk, maar niet in Spanje, Italië, UK, Duitsland, Aziatische landen en het midden oosten. https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html
Ik moet ook zeggen dat Viaplay F1 zonder Amber en Stephane nog een flinke slag beter is geworden.quote:Op zaterdag 4 november 2023 15:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Anne-Greet vind ik veel beter presenteren dan Koen !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |