Nee dat is een oude.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:02 schreef ZanneG het volgende:
Is dat in OP de nieuwste cast foto?
Wat doet die Lyn er op en die broer van Rik met dat kind van hem?
Die horen in het midden te staan, niet bij de Sanders familie.
Wel leuk zoals de families bij elkaar staan en in het midden de doelloze personages die nergens bij horen en we wel kunnen missen.
Ooooh!quote:
oh is het seizoen alweer begonnen dan?quote:Op maandag 28 augustus 2023 23:20 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Ik vond het een saaie aflevering vanavond. Als het dit niveau blijft, dan weet ik niet of ik nog lang kijk.
Iedereen alleen heeft Stefano een dwarsleasie oid en Demi ligt nog in ziekenhuis en die moeder van die broer van de vrouw van Julian is weg en Laura lijkt in de war en niemand gelooft haar dat die moeder er wat mee te maken heeft etc. Valt zoals gewoonlijk weer flink tegen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 23:51 schreef ZanneG het volgende:
[..]
oh is het seizoen alweer begonnen dan?
en wie hebben het ongeluk overleefd?
Linda is echt meest onsympathiekste figuur in de serie (samen met Nina). Normaliter kan ik rol wel los zien van actrice maar ze is al 3/4 jaar alleen maar zeuren/klagen in de serie zonder dat ze iets meemaakt. Elke scene met haar is een cringe.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
Vooral dat Linda Luuk gezeur gaat weer door.
Viel inderdaad tegen, en die Linda ben ik wel zat inmiddelsquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Iedereen alleen heeft Stefano een dwarsleasie oid en Demi ligt nog in ziekenhuis en die moeder van die broer van de vrouw van Julian is weg en Laura lijkt in de war en niemand gelooft haar dat die moeder er wat mee te maken heeft etc. Valt zoals gewoonlijk weer flink tegen.
Ik vind het ook zonde van Kees Bot dat is een prima acteur die alleen maar onzin moet spelen doorgaans.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
Linda is echt meest onsympathiekste figuur in de serie (samen met Nina). Normaliter kan ik rol wel los zien van actrice maar ze is al 3/4 jaar alleen maar zeuren/klagen in de serie zonder dat ze iets meemaakt. Elke scene met haar is een cringe.
Lijkt me als actrice toch ook echt 0 uitdaging om te spelen zo.
Dan kan Stefano over drie maanden weer lopen als nooit tevoren. Continuïteit is nooit de sterkste kant van de soap geweest.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Iedereen alleen heeft Stefano een dwarsleasie oid en Demi ligt nog in ziekenhuis en die moeder van die broer van de vrouw van Julian is weg en Laura lijkt in de war en niemand gelooft haar dat die moeder er wat mee te maken heeft etc. Valt zoals gewoonlijk weer flink tegen.
Of Ludo 2.0. In de periode dat Stefano Janine zwanger maakte van Lucas zat Ludo gefrustreerd in de huiskamer in rolstoel omdat hij niet meer kon lopenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:08 schreef superniger het volgende:
Lol.
Stefano = Remco 2.0 met zijn verlamde benen.
Of Robert 2.0quote:Op zaterdag 2 september 2023 00:21 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Of Ludo 2.0. In de periode dat Stefano Janine zwanger maakte van Lucas zat Ludo gefrustreerd in de huiskamer in rolstoel omdat hij niet meer kon lopen
Hij staat ook op de castfoto.quote:Op zondag 3 september 2023 02:33 schreef freaky40 het volgende:
Slaby/Marwan zag ik al weer in de leader (met een snorretje) die komt weer terug. Zit ook in Expeditie Robinson dit seizoen dus vandaar zijn exit in GTST ook. Dan was het dus tijdelijk.
Doet ze wel eens niet iets doms dan?quote:Op woensdag 6 september 2023 01:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
Linda gaat weer iets heel doms doen.
Vreselijk personage.quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:08 schreef DjVero het volgende:
De jat-smurf doet ook weer mee, zie ik? Mooi dat dat rare gedrag van hem nu eens aangepakt werd.
Ja, vooral omdat zij inmiddels toch wel volwassen moet zijn. Toch doet ze nog de meest kinderlijke dingen.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:07 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
[..]
Doet ze wel eens niet iets doms dan?
Vind haar echt irritant.
Lieke charlie was nog minder volwassen eerst alleen maar zeuren en om de haverklap vreemdgaan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:32 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Ja, vooral omdat zij inmiddels toch wel volwassen moet zijn. Toch doet ze nog de meest kinderlijke dingen.
Net zoals Charlie vroeger. Ze kwam in de serie als puber, maar uiteindelijk begon ze volwassen te worden en toch viel ze dan continu weer terug in het enorm domme puberale gedrag. Denk dat Charlie pas echt volwassen werd toen Lieke de rol uiteindelijk over ging nemen.
Heel raar altijd. Net zoals dat domme gedrag van Stefano en Nina bijvoorbeeld. Kom op zeg. Gok dat Nina 35 is en Stefano 50 in de serie? Al was Stefano wel een stuk ouder dan 15 toen Nina werd geboren, dus eigenlijk moet Stefano al dik 55 jaar zijn
Vind haar verhaallijnen met die arts ook niets. Het is wat te overdreven 'sitcom'-achtig wat niet past bij GTST. Er mag best humor in zitten, maar doe het dan bescheiden. Meneer Harmsen was onbedoeld grappig destijds, en zelfs Jeff Alberts had best grappige scenes. En nu met Henk erbij is er ook al zat humor in.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:07 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
[..]
Doet ze wel eens niet iets doms dan?
Vind haar echt irritant.
Die zit er in voor de diversiteit van de personages/acteurs. Lekker woke...quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:08 schreef DjVero het volgende:
De jat-smurf doet ook weer mee, zie ik? Mooi dat dat rare gedrag van hem nu eens aangepakt werd.
Ligt er weer dik bovenop hè hopelijk is hij er net zo lang als Lynn.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:34 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die zit er in voor de diversiteit van de personages/acteurs. Lekker woke...
Er is geen moment over z’n geaardheid gesproken. Vind het nog wel meevallen. En beetje diversiteit mag, Lucas is immers al even de serie uitquote:Op dinsdag 12 september 2023 15:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ligt er weer dik bovenop hè hopelijk is hij er net zo lang als Lynn.
Zit hij er niet bovenop doordat hij hetzelfde mee heeft gemaakt? Dat idee krijg ik een beetje. Soms hoeven dingen ook niet altijd benoemd te worden, laat maar over aan de eigen invulling van de kijker.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:28 schreef Was-beer het volgende:
Ik vind het wel gek dat Ludo het nog niet een keer heeft gehad over de tijd dat hij niet meer kon lopen. Zou je toch verwachten als je zoon/broer min of meer hetzelfde overkomt. Ze mogen wat mij betreft wel wat vaker refereren aan (personen uit) het verleden. Dat maakt het in mijn ogen wat realistischer. Of breng eens een oud decor terug en laat Linda en die man op huizenjacht gaan en de oude woning van Jef Alberts kopen ofzo die Linda dan natuurlijk weer herkent van vroeger
Hadden ze het gisteren in Shownieuws ook al over dat dit gelijk was uit een scene die jij nu benoemd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:39 schreef Claude_Viole het volgende:
https://www.shownieuws.nl(...)-op-gtst-verhaallijn
Ik moest meteen denken aan de verhaallijn met de gijzeling van Nick en Charlie waarbij Sjors Nick bedreigde met een spijkerpistool.
Bizar dat het Bas Muijs in real life overkomt
Dat zie je verkeerd, denk ik. Jonathan is Ludo's nieuwe project om Henk/Margriet te pakken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:21 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, denk ik. Jonathan is Ludo's nieuwe project om Henk/Margriet te pakken.
Over Linda:Ja zo begint het bij Ludo maar later ziet hij er een gedreven jonge man in en dan draait hij bij biedt hij hem een baan aan. Hij probeerde Daan eerst ook te pakken voor hij hem ging waarderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
Het kan, maar bij Daan was de aanleiding wel anders. Bovendien is Stefano er nu als protegé. Als dat weer een tweestrijd moet worden zou het wel een ernstige herhaling van zetten zijn. Jonathan als wonderboy van Ludo zou wel beter zijn geweest. Van corrupte agent naar veilingbaas is toch minder logissch dan sluwe advocaat naar veilingbaas.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ja zo begint het bij Ludo maar later ziet hij er een gedreven jonge man in en dan draait hij bij biedt hij hem een baan aan. Hij probeerde Daan eerst ook te pakken voor hij hem ging waarderen.
Waren leuk samen het rare daar was dat gtst zonodig woke moest doen met die dikke en ze daarom als koppel uit elkaar trok.quote:
Eigenlijk is Stefano ook niet zo raar, ondanks dat Stefano in een heel ver verleden al een relatie had met bijvoorbeeld Bowien die al een stukje volwassener was dan Merel nu. Ook Daantje was wel wat volwassener. Toch vond ik ze best wel leuk samen. Nu blijft ze duidelijk uit schuldgevoel bij hem, dat is wel jammer.quote:
dit lijkt me toch al een stuk eerder opgenomen dus daar kunnen ze weinig aan doen lijkt me.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Gtst en timing toen dat Borsato verhaal uitkwam schreven ze net zijn dochter in de serie.
En nu het mis gaat in Israël schrijven ze net Monica daar naartoe.
Ook weer zo ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat Bing die nep rechercheur niet door heeft joh.
door de scenes met de overleden baby?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:00 schreef Japepk het volgende:
Bertrie heeft de televizierprijs voor beste actrice gewonnen. Terechte waardering voor de serie
Even zien, Suzanne kent van de huidige cast Laura, Linda, Janine, Ludo, Rik, Julian, en zelfs Stefano heeft ze nog meegemaakt - ze heeft zelfs (gezamenlijk met Daniël) Nina ter wereld gebracht. Genoeg binding qua karakters dusquote:Op zondag 15 oktober 2023 23:53 schreef ZanneG het volgende:
ik las vd week een artikel in Telegraaf met een interview met Ingeborg Wieten, die als het ware een open sollicitatie deed.
Zoiets als: ik zou niet direct nee zeggen als ik een aanbod krijg om terug te keren. maar dan zou ik eerst een aanbod moeten krijgen om te weten wat ik dan zou doen
Die oud karakters hebben geen enkele binding met het huidige GTST , die hoeven niet terug te komen.
Stefano en Merel is een grap, begrijp niet hoe je op zo een verhaallijn uitkomt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
De terugkeer van Stefano is ook niet wat.
Eerst was hij onnodig gemeen en slecht en toen dat een beetje afgelopen was gelijk dat stomme rolstoel verhaal wat ook nog wel even blijft duren.
Linda is sinds haar laatste comeback helemaal een soort grap geworden.
Juist dat met Merel vond ik dan wel weer leuk tot dat het hele rolstoel gebeuren kwam het bracht weer een beetje die goedzak Stefano van voor zijn vertrek terug.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:41 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Stefano en Merel is een grap, begrijp niet hoe je op zo een verhaallijn uitkomt.
Linda idem dito, hele rare verhaallijn ook. Past wel bij haar karakter.
Ik zag haar in beeld maandag volgens mijquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Tot nu toe zijn Nola Shanty Demi en Saskia al echt (tijdelijk) verdwenen van de castleden die verdwenen van de castfoto.
De anderen waren Nina Tijs en Mats.
Over Nola krijgen we ook geen uitleg sinds de cliffhanger gewoon niet meer in beeld geweest.
O ja wat vaag. Zij zal zeker nog terugkomen, maar wel heel vaag dat ze ineens niet meer in beeld is. Zij was niet voor niks een band aan het opbouwen met een aantal personages.quote:
Ja hey, Ludo betaalt haar niet zo fors om een beetje uit haar neus te eten. Ze moet 24/7 bezig zijn met Stefano!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:10 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Niet iedereen is elke dag te zien toch
Erg vaag ja, die hele verhaallijn met Julian was ook ineens klaar. Vind het allemaal weer erg rommelig dit seizoen. En het einde van afl van volgende week woensdag komt ook zo uit de lucht vallen 🤣quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:08 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
O ja wat vaag. Zij zal zeker nog terugkomen, maar wel heel vaag dat ze ineens niet meer in beeld is. Zij was niet voor niks een band aan het opbouwen met een aantal personages.
Ja dat was stomquote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:40 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Erg vaag ja, die hele verhaallijn met Julian was ook ineens klaar. Vind het allemaal weer erg rommelig dit seizoen. En het einde van afl van volgende week woensdag komt ook zo uit de lucht vallen 🤣
Dat is omdat de wokeness shit is doorgeslagen dus moeten ze er ook zo'n karakter inbrengen, denken ze 'in al hun wijsheid'.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:54 schreef James1988 het volgende:
Heel die Mats-verhaallijn slaat nergens op.
Het is een personage dat ineens verscheen, dat geen achtergrond heeft, niks meemaakt en geen enkele band heeft met wie dan ook, waar geen groei in zit.
Of moeten we nu ineens super nieuwsgierig zijn omdat een brutaal jochie dat steelt en bedriegt blijkt te hebben gelogen over z'n naam?
Ja, al lang.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:58 schreef ZanneG het volgende:
Ik heb dit seizoen nog niet 1 hele aflevering gezien
Hebben Ludo en Janine het ondertussen weer goed gemaakt met Nina?
Want ze zijn weer dik met Stefano begrijp ik?
Terwijl Nina hun dochter is en geen vage verre neef
Er is alleen niks 'woke' aan dat karakter. Bij de eerste introductie was het "is het een non-binair karakter? Trans persoon misschien?" maar dat verdween al snel naar de achtergrond. Nu is 't gewoon een nietszeggend straatschoffie.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Dat is omdat de wokeness shit is doorgeslagen dus moeten ze er ook zo'n karakter inbrengen, denken ze 'in al hun wijsheid'.
Van mij mag hij weer verdwijnen uit de serie, voegt niks toequote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er is alleen niks 'woke' aan dat karakter. Bij de eerste introductie was het "is het een non-binair karakter? Trans persoon misschien?" maar dat verdween al snel naar de achtergrond. Nu is 't gewoon een nietszeggend straatschoffie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
Ik denk vooral dat er weer een frisse wind door het schrijversteam moet gaan. Susan Stam is nu alweer sinds 2019 hoofdschrijver en nu al bezig voor de komende zomercliff, dat is gewoon veel te lang om het inhoudelijk fris te houden. Sterker nog: vorig seizoen heeft ze een eigen verhaallijn uit 2001 (Stefano die wraak neemt op Ludo) gewoonweg gerecycled op zeer matige wijze. En nee, mensen bij ScriptStudio: niet wéér Pia Blanco of een andere schrijver die er al twintig jaar zit op die post. Neem iemand met frisse ideeën, desnoods iemand van buitenaf.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:52 schreef Japepk het volgende:
Ik zou echt weleens uit de mond van een Idse Grotenhuis willen horen wat hun beleid nu precies is. Verhalen komen en gaan en worden altijd zo afgedraaid dat het weer terugkeert naar de status quo. Wat heeft Monica toegevoegd in de serie? Zij is een karakter wat uit een andere wazige periode van de serie stamt, heeft een ontzettend tof verhaal om van alles teweeg te brengen nu maar wat haar effect op de serie betreft is er letterlijk niets veranderd door haar komst. Ja, Manu kent zijn moeder, maar die jongen heeft zo'n kleine rol dat we daar weinig van merken.
Misschien speelt er wat privé? Bepaalde drukte, studie of andere opdrachten?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:40 schreef freaky40 het volgende:
Opmerkelijk allemaal weer, Demi is net terug nu wordt ze er al weer (tijdelijk?) uitgeschreven omdat ze met dat gozertje mee gaat naar Marokko?
quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:52 schreef Japepk het volgende:
Ik zou echt weleens uit de mond van een Idse Grotenhuis willen horen wat hun beleid nu precies is. Verhalen komen en gaan en worden altijd zo afgedraaid dat het weer terugkeert naar de status quo. Wat heeft Monica toegevoegd in de serie? Zij is een karakter wat uit een andere wazige periode van de serie stamt, heeft een ontzettend tof verhaal om van alles teweeg te brengen nu maar wat haar effect op de serie betreft is er letterlijk niets veranderd door haar komst. Ja, Manu kent zijn moeder, maar die jongen heeft zo'n kleine rol dat we daar weinig van merken.
De familie Verduyn;Ze heeft de rol van Manu belangrijker gemaakt waardoor hij wellicht een soort “start” heeft dat hij nu meer echt een rol gaat vervullen ipv opvulling van een gezin. Z’n rol is nog steeds klein maar wel groter dan eerst. Toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
GTST Courant meldt dat Noa Zwan is toegelaten tot het Conservatorium en geen tijd meer heeft voor GTST.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:59 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Misschien speelt er wat privé? Bepaalde drukte, studie of andere opdrachten?
Ah, gemistquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
GTST Courant meldt dat Noa Zwan is toegelaten tot het Conservatorium en geen tijd meer heeft voor GTST.
https://gtstcourant.com/nieuws/noa-zwan-verlaat-gtst/
Echt zonde, zij was eigenlijk de interessantste Verduyn. Maar; had haar dan laten sterven in de crash?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
GTST Courant meldt dat Noa Zwan is toegelaten tot het Conservatorium en geen tijd meer heeft voor GTST.
https://gtstcourant.com/nieuws/noa-zwan-verlaat-gtst/
Ik denk dat het nog niet duidelijk was of ze zou worden toegelaten tot het conservatorium toen de cliffhanger, en de periode daarna, werd opgenomen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:42 schreef Japepk het volgende:
[..]
Echt zonde, zij was eigenlijk de interessantste Verduyn. Maar; had haar dan laten sterven in de crash?
Marwan zit ook in Marokko toch? Ging uiteindelijk niet mee op cruise, maar naar familie dacht ik? Ofwel, hij vindt het onverantwoord dat Demi met Tom in zo'n camper reist en neemt hem mee terug naar Meerdijk?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:51 schreef freaky40 het volgende:
Dan snap ik niet waarom ze haar gewoon 'naar Marokko' schrijven want dat was volgens mij gewoon voor een bezoek aan iemand. Weet niet of en wanneer Marwan (Slabi) nou weer terug gaat komen, die hadden natuurlijk wel een verhaallijn samen met Tom.
Daarom vind ik deze verhaallijn vreemd omdat Demi dus niet terug komt, maar wel Tom mee neemt. Misschien komt dit uit als de winterclif in december wordt uitgezonden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Marwan zit ook in Marokko toch? Ging uiteindelijk niet mee op cruise, maar naar familie dacht ik? Ofwel, hij vindt het onverantwoord dat Demi met Tom in zo'n camper reist en neemt hem mee terug naar Meerdijk?
Had haar dan gewoon in Duitsland verliefd laten worden op een doktersjongen/verpleger. Had ze ook niet terug hoeven komen. Waardeloos was dit weer.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog niet duidelijk was of ze zou worden toegelaten tot het conservatorium toen de cliffhanger, en de periode daarna, werd opgenomen.
Ik snap niet wat er zo waardeloos is aan iemand eventjes terug laten komen om fatsoenlijk afscheid te nemen van diens zus, broer, vader, opa en weet ik veel wie nog meerquote:Op woensdag 1 november 2023 20:31 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Had haar dan gewoon in Duitsland verliefd laten worden op een doktersjongen/verpleger. Had ze ook niet terug hoeven komen. Waardeloos was dit weer.
Nola is echt opeens verdwenen nog steeds he.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er zo waardeloos is aan iemand eventjes terug laten komen om fatsoenlijk afscheid te nemen van diens zus, broer, vader, opa en weet ik veel wie nog meerHoe dat met Nola gaat, vind ik waardelozer; nul info, af en toe twee seconden in beeld.
Jammer dat Demi weggaat. Die is enorm gegroeid als actrice.
aquote:Op donderdag 2 november 2023 11:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er zo waardeloos is aan iemand eventjes terug laten komen om fatsoenlijk afscheid te nemen van diens zus, broer, vader, opa en weet ik veel wie nog meerHoe dat met Nola gaat, vind ik waardelozer; nul info, af en toe twee seconden in beeld.
Ja, ze is zeker gegroeid als actrice. Gun het haar ook wel.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja, in dat opzicht eigenlijk raar dat Julian zo uit zijn slof schiet met Saskia. Hij deed praktisch hetzelfde. Maar vooral überhaupt jammer dat ze met hen niet verder komen dan dit.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:00 schreef GwaiLow het volgende:
Allemaal een beetje vaag met Nola en Jasmine Sendar inderdaad. Jasmine leek een verhaallijn te krijgen. Beetje half flirten met Cas, even wat spanning opbouwen met Jonathan.
Heel gaaf om terug te zien! Bij de classics op Videoland zit ik nu net in de periode waarin Benjamin Daantje van Stefano afpakt. Denk dat het niet eens zo gek lang meer duurt voordat Ray en Pascale in de soap komen eigenlijk. Misschien een jaartje aan afleveringen nog(?). Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wat een vet kanaal, goeie terugblikken! En eerlijk, Pascale/Maria Kooistra (Tering wat was zij prachtigIk denk mijn eerste soap-crush als manneke van... 8, 9 jaar ofzoiets?) had best wel een lekkere beginlijn met Ray/Sebastiaan Labrie. Jammer dat ze er later zó op de automatische piloot inzat en er toen met alle geweld weer uitwilde, en ze dat personage dus zo in de afgrond lieten donderen. Man man man.
Erger nog: Pascale donderde qua karakter mee in dezelfde afgrond als Benjamin en Ray begin seizoen 14. Vanaf dát moment maakte Pascale een 180-graden draai als personage en werd ze ineens een feestbeest/slettebak, inclusief onenightstand met Robertquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wat een vet kanaal, goeie terugblikken! En eerlijk, Pascale/Maria Kooistra (Tering wat was zij prachtigIk denk mijn eerste soap-crush als manneke van... 8, 9 jaar ofzoiets?) had best wel een lekkere beginlijn met Ray/Sebastiaan Labrie. Jammer dat ze er later zó op de automatische piloot inzat en er toen met alle geweld weer uitwilde, en ze dat personage dus zo in de afgrond lieten donderen. Man man man.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
al een paar x voorbij zien komenquote:Op maandag 6 november 2023 20:34 schreef superniger het volgende:
Haha.
Sinds wanneer is Janine een talkshowhost?
quote:Op maandag 6 november 2023 20:16 schreef Claude_Viole het volgende:
Over de verhaallijn tussen Bing en Kaan:Ik snap die verhaallijn ook niet. Doet me qua opbouw denken aan het verhaal met Martine rond seizoen 27 of met die dokter Rob een paar jaar later. Nieuwe schurken zijn 'ineens' in beeld, bekende karakters worden er ad random in betrokken en het zit vol met plottwists die uit het niets komen en dus ook eigenlijk nergens op slaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaan is dus een corrupte agent? Eentje die blijkbaar ook redelijk bovenaan een groot drugscircuit staat, want inmiddels hebben ze heel de BOKS-keten al nodig om te verhandelen. Maar hij laat wel Bing met veel bravoure arresteren vanwege drugssmokkel. Dan vestig je toch alleen de aandacht maar op jezelf? En als Kaan uiteindelijk gewoon wél een heel toegewijde rechercheur is dan is het verhaal bijzonder slecht neergezet.'t Echte en 't ware!
Als Kaan niet corrupt blijkt te zijn is het wel heel matig iddquote:Op dinsdag 7 november 2023 20:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik snap die verhaallijn ook niet. Doet me qua opbouw denken aan het verhaal met Martine rond seizoen 27 of met die dokter Rob een paar jaar later. Nieuwe schurken zijn 'ineens' in beeld, bekende karakters worden er ad random in betrokken en het zit vol met plottwists die uit het niets komen en dus ook eigenlijk nergens op slaan.
Kaan is dus een corrupte agent? Eentje die blijkbaar ook redelijk bovenaan een groot drugscircuit staat, want inmiddels hebben ze heel de BOKS-keten al nodig om te verhandelen. Maar hij laat wel Bing met veel bravoure arresteren vanwege drugssmokkel. Dan vestig je toch alleen de aandacht maar op jezelf? En als Kaan uiteindelijk gewoon wél een heel toegewijde rechercheur is dan is het verhaal bijzonder slecht neergezet.
Ik vond dat geen leuk personage ze klapte Robin in zijn gezicht en liet baby Sil bijna verzuipen Ray vond ik een beter personage.quote:Op zondag 5 november 2023 12:33 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Erger nog: Pascale donderde qua karakter mee in dezelfde afgrond als Benjamin en Ray begin seizoen 14. Vanaf dát moment maakte Pascale een 180-graden draai als personage en werd ze ineens een feestbeest/slettebak, inclusief onenightstand met RobertHet moment dat ze de levende Benjamin en Ray ziet in het ziekenhuis en gaat van "NEE!! WAAROM ZIJN JULLIE NIET DOOD!!!" is ook iconisch voor de downfall van haar personage. Daarna probeerden de schrijvers nog aan course correction te doen, maar het was eigenlijk al te laat. Toen bleek Maria Kooistra zwanger te zijn en dat grepen de makers aan om Pascale uit de serie te werken. En zelfs haar moordzaak was niet heel boeiend, aangezien de schrijvers vooral de focus legden op Laura en de voogdij rond Sil en de moord op Pascale maar bijzaak was
Oooh zwanger, die had ik even helemaal gemist. Weer wat geleerd.quote:Op zondag 5 november 2023 12:33 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Erger nog: Pascale donderde qua karakter mee in dezelfde afgrond als Benjamin en Ray begin seizoen 14. Vanaf dát moment maakte Pascale een 180-graden draai als personage en werd ze ineens een feestbeest/slettebak, inclusief onenightstand met RobertHet moment dat ze de levende Benjamin en Ray ziet in het ziekenhuis en gaat van "NEE!! WAAROM ZIJN JULLIE NIET DOOD!!!" is ook iconisch voor de downfall van haar personage. Daarna probeerden de schrijvers nog aan course correction te doen, maar het was eigenlijk al te laat. Toen bleek Maria Kooistra zwanger te zijn en dat grepen de makers aan om Pascale uit de serie te werken. En zelfs haar moordzaak was niet heel boeiend, aangezien de schrijvers vooral de focus legden op Laura en de voogdij rond Sil en de moord op Pascale maar bijzaak was
quote:Op maandag 6 november 2023 20:34 schreef superniger het volgende:
Haha.
Sinds wanneer is Janine een talkshowhost?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
Billy en die Carmen (die opeens vanuit het niets kwam)!quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik snap die verhaallijn ook niet. Doet me qua opbouw denken aan het verhaal met Martine rond seizoen 27 of met die dokter Rob een paar jaar later.
Had allemaal een hoog scoobydoo gehalte. Zoveel karakters die van goed, naar slecht, naar dubbelrol en dus toch goed, nee toch slecht gingen. Maxime, Janine, Sjors, Malena, noem maar op.quote:Op vrijdag 10 november 2023 14:56 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Billy en die Carmen (die opeens vanuit het niets kwam)!
Dat was ook een duffe verhaallijn waarbij ik GTST maar even links heb laten liggen.
De come-back van Martine was ook een lachertje. Ze kwam aan het eind nog met een laatste wraakactie waarbij alle bewijzen tegen Ludo, een week of twee na haar verdwijning, bij de politie zouden worden bezorgd. Hier hebben we niks meer van gehoord...
Maar de scheiding is hier totaal niet realistisch. Dit koppel heeft Chemie, tot aan de bruiloft geen sores in de relatie (natuurlijk wel veel ellende er omheen) dus het voelt enorm geforceerd. En dat terwijl Nina en Bing een droomhuwelijk spelen wat al 10x is geteisterd door leugens, bedrog en overspel.quote:Op woensdag 15 november 2023 01:41 schreef James1988 het volgende:
Een scheiding is iets dat we al een tijd niet meer hebben gezien in de soap, terwijl dat in het echt natuurlijk ook gewoon gebeurt. De knipperlichtrelatie van Ludo en Janine is niet bepaald typisch.
Als het puur schrijfwerk is en niet omdat Tamara een ander pad kiest is het in korte tijd wel weer een rare richting die de serie kiest.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:21 schreef TheVulture het volgende:
Saskia is niet definitief weg lijkt me. Anders zou het wel weer heel matig zijn als het zoveelste gezin na de Huygens en de Bouwhuisjes volledig uit elkaar wordt geschreven.
Lijkt me wel:quote:Op donderdag 16 november 2023 14:21 schreef TheVulture het volgende:
Saskia is niet definitief weg lijkt me. Anders zou het wel weer heel matig zijn als het zoveelste gezin na de Huygens en de Bouwhuisjes volledig uit elkaar wordt geschreven.
https://gtstcourant.com/nieuws/tamara-brinkman-verlaat-gtst/quote:Brinkmans exit lijkt definitief. De 45-jarige actrice heeft namelijk besloten om nieuwe paden te bewandelen in haar carrière, zo laat RTL aan GTSTCourant weten.
Dit ja, anders had je haar net zo goed als karakter kunnen laten sterven bij de crash.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
Tamara brinkman heeft het nog al onverwachts aangegeven denk ik met misschien de tijdelijke exit als bedenktijd ?
Er is wel iets gebeurd want het is maar een rare exit zo van nul naar honderd.
Misschien komt ze over een tijd in de recast terug als Julian net iets met die Elisa heeftquote:Op vrijdag 17 november 2023 02:24 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze de rol niet recasten. Een stabiel gezin met puberkinderen, uit huis vliegende kinderen, daar zou je nog best wel wat leuks mee kunnen doen. Leeg nest syndroom bij de moeder, bijvoorbeeld.
Hebben we nog niet eens zo heel lang geleden gehad met Linda toen Rover en Sam vertrokken waren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 02:24 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze de rol niet recasten. Een stabiel gezin met puberkinderen, uit huis vliegende kinderen, daar zou je nog best wel wat leuks mee kunnen doen. Leeg nest syndroom bij de moeder, bijvoorbeeld.
Maar dat zou echt ontzettend 'meh' zijn. Ze kan best als recast terugkomen, maar dan moet dat in een redelijk neutrale verhaallijn. In mijn persoonlijke beleving is het gezicht van Tamara slecht te recasten, maar dat komt omdat ik haar zelf als recast van Charlie ken. Ik vind het een knappe vrouw, maar ze niet een heel eigen gezicht ofzo. En gewoon jammer van de chemie die zij als gezin kenden. Vrijwel alle ontroerende momenten van de afgelopen 4/5 (hoe lang hebben ze erin gezeten?) jaar, waren met de familie Verduyn, de geboorte van Tom als hoogtepunt. Mooiste moment van misschien wel de afgelopen 10 jaar. Past voor mij zo in het rijtje vermissing van Arnie & de dood van Anita.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien komt ze over een tijd in de recast terug als Julian net iets met die Elisa heeft
die studenten zijn mega irritantquote:Op dinsdag 21 november 2023 17:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Janine en Linda een eigen bedrijf.
Saskia weg misschien binnenkort Luuk weg en daarmee ook de praktijk?
Die studenten vrienden van Steef zijn irritant die mogen wel weer een keer weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat Saskia weg is, maar begrijpelijk dat je na 4 jaar andere avonturen aan wil gaan.quote:
quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:40 schreef Claude_Viole het volgende:
En de weekspoilers voor 11 december t/m 14 dec zijn er.Misschien zijn we verwend of zuur, maar het ligt er wel weer dik bovenop dat die wintercliff gaat draaien om dat verhaal in Boks. Waarbij Khan en Wies allebei gastrollen zijn die je dus niet gaat missen en er wederom niet echt wat op het spel staat. En dan zijn Saskia en Demi haast door de achterdeur vertrokken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
Mwa, dat snap ik nog wel. Rik en Janine kennen elkaar goed. En Rik ontfermd zich al een tijdje over Mats.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:09 schreef James1988 het volgende:
Waarom gaat Rik ineens naar Janine om het over Mats te hebben, Rik is zijn voogd toch helemaal niet?
Vind ik juist niet. Saskia's exit was al redelijk overhaast, waarom moet hij nou zo snel alweer een nieuwe relatie krijgen ?quote:
Hij heeft nog geen relatie. Hij zei dat hij het nog niet wistquote:Op woensdag 13 december 2023 19:53 schreef Japepk het volgende:
[..]
Vind ik juist niet. Saskia's exit was al redelijk overhaast, waarom moet hij nou zo snel alweer een nieuwe relatie krijgen ?
Haha ja, Laura zit/komt nu wel in een interessante fase van haar leven!quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wij zitten seizoen 11 hier terug te kijken via videoland dacht wel een goed begin punt.
Heftig allemaal Charlie bijna ontvoerd voor snuf movies Bowien valt van de cliff Laura en Cleo mishandelen en vermoorden mensen, Janine wil Lucas’ omruilen voor een dood kind en de vader van Sylvester verkracht Terra dit allemaal in de eerste weken.
Heel wat anders als nu.
Des te opmerkelijker dat zowel Idse Grotenhuis als Susan Stam toen ook al werkzaam waren als respectievelijk creative producer en hoofdschrijver, net als nu. Ze kunnen het dus wel, maar de goede tijden zijn veranderd blijkbaar.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wij zitten seizoen 11 hier terug te kijken via videoland dacht wel een goed begin punt.
Heftig allemaal Charlie bijna ontvoerd voor snuf movies Bowien valt van de cliff Laura en Cleo mishandelen en vermoorden mensen, Janine wil Lucas’ omruilen voor een dood kind en de vader van Sylvester verkracht Terra dit allemaal in de eerste weken.
Heel wat anders als nu.
Oh, dat zeker. Het was geen sterke periode als je kijkt naar het verloop van personages tussen 2000-2002. Morris #1 werd er uit geschreven omdat Patrick Martens de verhaallijn (nog) niet aankon, en zijn vervanging Sylvester heeft er ook nog geen anderhalf jaar in gezeten. De zusjes Bloem werden geteisterd door slechte acteerprestaties en weinig inspiratie van de schrijvers. Met Cleo liepen ze ook vast, net als Roxy niet veel later. Meike werd met een scherpe draai van 180 graden ineens een psychopaat, Daantje was een kleurloze, saaie muts en bij dokter Gijs had men ook geen slaappillen meer nodig. Als je het zo bekijkt zijn enkel Benjamin en Isabella echt van waarde geweest voor de serie over een langere periode, al heeft het latere regime Dag Neijzen/Kennard Bos die laatste ook wel tot een karikatuur gemaakt in haar laatste seizoen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:45 schreef Japepk het volgende:
Nah, persoonlijk vind ik seizoen 11/12 echt zo'n tussenperiode. Juíst een personage als Cleo wordt als een duveltje uit een doosje geïntroduceerd en moet dan de halve serie op z'n kop zetten. Zij paste juist totaal niet bij Gijs, na Roos nota bene. Het verloop van personages was toen ook groot, behalve alles van Sanders en Alberts/Fischer wisselde de rest zowat om het seizoen.
In die periode gebeurde er wel extreem veel in een korte tijd.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Des te opmerkelijker dat zowel Idse Grotenhuis als Susan Stam toen ook al werkzaam waren als respectievelijk creative producer en hoofdschrijver, net als nu. Ze kunnen het dus wel, maar de goede tijden zijn veranderd blijkbaar.
Dat zou weer heel slordig zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 16:58 schreef Dr.Mikey het volgende:
Is Jonathan definitief al exit?
Even melden bij pa ik ga in Groningen wonen en Janine een valse tip geven en dat was het?
Hij zit niet bij Henk en Laura aan het kerstdiner dus ik denk van wel.
Toch opvallend hoe dit gegaan is. Er is volgens mij wat geschoven met de verhaallijnen. Ook zo opvallend dat Marwan nu pas terug is, terwijl hij al weer sinds het begin van dit seizoen in de leader zit (met snor; dus nieuwe beelden).quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heeft er wel de schijn van zou wel komen door plotselinge vertrek van Saskia.
Ik hoop dat hij snel weer gaat lopen zie nu de oude Stefano in seizoen 11 en de comeback is eigenlijk nog niet veel. Eerst was hij kinderachtig en gemeen toen eventjes een maandje te pruimen en daarna gelijk de rolstoel toch jammer.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:18 schreef freaky40 het volgende:
Pff, gelukkig blijft Bas vooralsnog. Vond het veel te vroeg als hij er uitgeschreven was.
Ja, grappig dat laatste. Benjamin komt inderdaad de serie binnen als oplichter en dief. Ook vooral door wat groepsdruk of foute vrienden, volgens mij.quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij snel weer gaat lopen zie nu de oude Stefano in seizoen 11 en de comeback is eigenlijk nog niet veel. Eerst was hij kinderachtig en gemeen toen eventjes een maandje te pruimen en daarna gelijk de rolstoel toch jammer.
Over de oudere seizoenen:
Isabella en Benjamin staan haaks op elkaar Benjamin komt erin als crimineel met allemaal duistere zaakjes en eindigt als brave goedzak en vriend van iedereen, ondertussen begint Isabella heel leuk degelijk en rustig en veranderd in een totale gek.
Nou... Isabella's eerste grote verhaallijn was de bizarre, incestueuze ver(stand)houding met haar vader. Vervolgens kwam ze in rustiger vaarwater, hoewel het opmerkelijk is dat een 19-jarig meisje zich manager van een sterrenhotel kan noemen, maar oké. Daarna kwam de innige band met Jef die gevoelens voor haar kreeg, waarbij ze zich zowat aanbood op een zeker moment. Vervolgens de verliefdheid op Charlie, die uitmondde in obsessief gedrag waarbij ze Charlie zelfs wekenlang stalkt en ontvoerde. En dit is allemaal nog voordat ze in aanraking komt met Ludoquote:Op woensdag 20 december 2023 13:27 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Ja, grappig dat laatste. Benjamin komt inderdaad de serie binnen als oplichter en dief. Ook vooral door wat groepsdruk of foute vrienden, volgens mij.
Isabella is de eerste paar jaar extreem braaf. Geen vriendje of vriendinnetje, niks. Manager van de Rozenboom. Ze doet echt nooit iets spannends. Ik zit nu nog in een seizoen waarin ze heel rustig is, en ben benieuwd wanneer dit nou ging veranderen. Ergens vanaf het moment dat ze een relatie met Stefano krijgt(?), en dus ook contact met Ludo?
O ja, stom! Ze was natuurlijk wel verliefd op Jef, en andersom. Heb ik kort geleden allemaal gezien, maar dat ontglipte mij een beetje. En dat met die vader was ik niet helemaal vergeten, maar dat kwam ook wel door de dood van haar moeder. Al merkte je daardoor wel al dat ze iet wat verknipt is. Toch is haar gedrag nu echt enorm stabiel. Eigenlijk was dat in die periode van de verliefdheid op Jef ook wel. Heel lief, en ook wel betrouwbaar.quote:Op woensdag 20 december 2023 22:32 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Nou... Isabella's eerste grote verhaallijn was de bizarre, incestueuze ver(stand)houding met haar vader. Vervolgens kwam ze in rustiger vaarwater, hoewel het opmerkelijk is dat een 19-jarig meisje zich manager van een sterrenhotel kan noemen, maar oké. Daarna kwam de innige band met Jef die gevoelens voor haar kreeg, waarbij ze zich zowat aanbood op een zeker moment. Vervolgens de verliefdheid op Charlie, die uitmondde in obsessief gedrag waarbij ze Charlie zelfs wekenlang stalkt en ontvoerde. En dit is allemaal nog voordat ze in aanraking komt met Ludo
Was dit nu ook de fameuze wintercliff? Had wel verwacht dat er dan wat meer dingen tot een hoogtepunt zouden komen.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:27 schreef RipCity het volgende:
Wat een amateuristische politie actie zeg
Misschien komt dat nog.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:36 schreef Japepk het volgende:
[..]
Was dit nu ook de fameuze wintercliff? Had wel verwacht dat er dan wat meer dingen tot een hoogtepunt zouden komen.
Ze hebben ook een paar keer 'sweep-week' gehad als winterding. Toen gebeurden er in een week echt allerlei heftige dingen.
Sweep week, wintercliff, midseason finale... Zulke kunstgrepen tonen vooral aan dat de makers zich enkel kunnen richten op specifieke momenten om de spanning (zover die er is) tot een zogezegd hoogtepunt te laten komen. Opa vertelt, maar ja, zoiets was vroeger niet nodig want doorheen het hele seizoen zat genoeg spanning, zelfs bij een goed geschreven woensdag-cliff kon je niet wachten tot de volgende aflevering.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:36 schreef Japepk het volgende:
[..]
Was dit nu ook de fameuze wintercliff? Had wel verwacht dat er dan wat meer dingen tot een hoogtepunt zouden komen.
Ze hebben ook een paar keer 'sweep-week' gehad als winterding. Toen gebeurden er in een week echt allerlei heftige dingen.
Ja Nola is toch de eigenaar?quote:Op woensdag 27 december 2023 11:19 schreef NedKelly het volgende:
Sinds wanneer is Ludo de eigenaar van de Rozenboom?
Ja dat dacht ik dus.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:23 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Daar begint me wat te dagen. Was dat uit de erfenis van die Mike?
Scherp ja. Heeft Nola eigenlijk al scènes gehad met Rik, de moordenaar van haar vader? 🙈quote:Op woensdag 27 december 2023 11:23 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Daar begint me wat te dagen. Was dat uit de erfenis van die Mike?
Nola maar Ludo en Nina tot Nola 18 is.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:20 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Ja Nola is toch de eigenaar?
Of lorena?
ik heb de aflevering nog niet gezienquote:Op woensdag 27 december 2023 13:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Grappig want dat over Nola komt uit dezelfde aflevering.
Dat kan, maar voor de goede orde zijn dit de richtlijnen voor het plaatsen van spoilers:quote:Op woensdag 27 december 2023 13:48 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
ik heb de aflevering nog niet gezien
Zie TV / FAQ & Feedback/opmerkingen/tips over TV #3quote:Wat wordt bij TV-programma's gezien als een spoiler?
Bij TV-programma's houden we de regel aan dat tot een aflevering via een reguliere TV zender (één van de NPO-, RTL-, SBS- e.d. zenders) officieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is.
Informatie uit eerder dan via een reguliere TV zender te bekijken afleveringen via betaalplatforms (het zgn. vooruitkijken) als Videoland, Netflix, Viaplay, Amazon Prime, Disney Channel e.d., previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen vanuit andere (media)bronnen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.
Indien een TV-programma uitsluitend via een on demand kanaal (Videoland, Netflix, Amazon Prime, Disney Channel, etc.) uitgezonden wordt, waarbij iedereen z'n eigen kijktempo bepaalt, dan geldt het moment van beschikbaar komen van de betreffende aflevering als het moment waarop geen spoilers (meer) nodig zijn.
Heb je een aflevering van het TV-programma zelf nog niet gezien, heb dan de zelfdiscipline om niet in het topic te kijken om zo eventuele spoilers te voorkomen.
Op deze manier kan iedereen zelf kiezen het risico op spoilers te lopen bij het openen van een topic. Plaats daarom ook geen spoilers in de topic titels. Die worden namelijk door iedere bezoeker gelezen.
Het werd een paar afleveringen eerder ook al gezegd.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Grappig want dat over Nola komt uit dezelfde aflevering.
quote:Op woensdag 27 december 2023 18:38 schreef tgnsqw het volgende:
De GTST-fansite opent keihard de aanval. Is het tegenwoordig echt zo slecht zoals het daar staat???Vond het een beetje een zuur artikel. De terugkeer van Monica bijvoorbeeld; er zijn al jaren karakters in de serie die er voor kort zijn, en de verhaallijnen hebben altijd wel effect op een bepaald karakter. De verhaallijn met Mats vind ik juist wel interessant juist omdat ik merk dat ze echt de tijd nemen voor karakters. Hij bleef lang mysterieus en was niet ineens “geïntrigeerd “ in de soap/meerdijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige waar ik wel in kan komen is het plotselinge vertrek van Saskia. Dat voelde als een noodgreep14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Ach, als ze dat al weten is dat allang vergeven en vergeten. Gold ook voor Rik zelf, die het nog heeft gedaan met Aysen, de moordenares van zijn broer Danny - nadat hij haar eerst heeft willen vermoorden maar per ongeluk Mike naar de eeuwige jachtvelden doorverwees.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:46 schreef Japepk het volgende:
[..]
Scherp ja. Heeft Nola eigenlijk al scènes gehad met Rik, de moordenaar van haar vader? 🙈
Heb sowieso wel eens het idee dat een verhaallijn vergeten wordtquote:Op woensdag 27 december 2023 20:32 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ach, als ze dat al weten is dat allang vergeven en vergeten. Gold ook voor Rik zelf, die het nog heeft gedaan met Aysen, de moordenares van zijn broer Danny - nadat hij haar eerst heeft willen vermoorden maar per ongeluk Mike naar de eeuwige jachtvelden doorverwees.
quote:Op woensdag 27 december 2023 18:38 schreef tgnsqw het volgende:
De GTST-fansite opent keihard de aanval. Is het tegenwoordig echt zo slecht zoals het daar staat???De berichtgeving daar is al tijden bagger. Ik had ze maandje geleden nog gemailed met een tip over GTST wat ze fout hadden gemeld, maar ik kreeg een rare snauwende mail terug alsof die door een kleuter werd geschreven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap ook niet waarom ze het personage waar dit artikel aan is opgehangen als iconisch wordt bestempeldquote:Op woensdag 27 december 2023 19:53 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Vond het een beetje een zuur artikel. De terugkeer van Monica bijvoorbeeld; er zijn al jaren karakters in de serie die er voor kort zijn, en de verhaallijnen hebben altijd wel effect op een bepaald karakter. De verhaallijn met Mats vind ik juist wel interessant juist omdat ik merk dat ze echt de tijd nemen voor karakters. Hij bleef lang mysterieus en was niet ineens “geïntrigeerd “ in de soap/meerdijk.
Het enige waar ik wel in kan komen is het plotselinge vertrek van Saskia. Dat voelde als een noodgreep
Maar dat was omdat ze daar een verhaal mee op wilden starten. We hebben nu op videoland alleen Shanti een telefoontje zien krijgen. Wie zegt dat dit niet het begin is van een verhaallijn rondom een terugkeer van Billy de Palma? (dan wel met Richard van Nooten please. Een van de meest iconische karakters van de afgelopen jaren). Zelfde als die mention dat Ludo de eigenaar van de Rozenboom is. De manier waarop hij Nola hiermee afwimpelde doet haast denken dat dit de komende tijd ook opgerakeld gaat worden. Maar ja, als dat net zo gaat als Lord Kingsley, dient het dus precies alsnog geen doel. Daarom snap ik het punt omtrent Monica wel. Het karakter zelf was niet mega iconisch, maar de relatie met Bing/Manu maakte wel dat zij enorm interessant was om terug te laten keren. Vervolgens maken ze daar een heel ethisch verhaal van ipv drama en vertrekt ze weer plotsklaps. Dat is wel lui schrijfwerk en 3 maanden later is de serie totaal niks veranderd tov voor haar komst. Zulke gebeurtenissen moeten veel meer impact hebben.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:06 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ze het personage waar dit artikel aan is opgehangen als iconisch wordt bestempeldMaar ik ben het wel roerend eens met de manier waarop dit door de makers weer wordt aangepakt. Doet me denken aan de plotselinge off-screen dood van Maria de Jong, puur omdat Joke Bruijs niet beschikbaar was
Jawel, Kaan is gewoon politie, toch?quote:Op woensdag 27 december 2023 23:02 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Wat mij ook irriteert is dat Bing blijkbaar nog steeds denkt dat Kaan de politie is, zo legde hij dat uit aan Nina... Dat geloof je toch niet?
Vind die Mats echt bagger, denkt ook gewoon dat hij alles kan maken, Shanti zegt er nog wat van maar Rik laat gewoon hem zijn gang gaan, wat me opviel, hij was lang dakloos, maar loopt wel gewoon met een telefoon rond , waar heeft hij die van betaald?
Eerder logeerde Mats gewoon bij Rik en nu is het ineens zijn pleegvader?
Stefano wordt ik moe van , constant dat gezeur over zichzelf .
Eigenlijk met alles bijna eens met Japepk zegt.
Ik vind het juist wel goed dat er wat meer shots zijn buiten de standaard decors. Ze proberen de serie continu wel “beter” en “filmischer” te maken. Wel opvallend dat het ineens een ander café is, maar dat maakt meerdijk wel weer wat “groter” en daarmee wat realistischer.quote:Op donderdag 28 december 2023 02:44 schreef freaky40 het volgende:
Ik vind de veranderingen in de uitvoering van GTST wel twijfelachtig worden, in de aflevering van volgende week zie je ze steeds in andere cafeetjes zitten die gewoon echt op locatie zijn gedraaid dan b.v. in De Koning. Ze nemen steeds meer op locatie op waardoor het steeds meer weg heeft van een mainstream serie dan een dagelijkse soap, ik vind dat het dit wel moet blijven en ze moeten hier niet teveel in door gaan slaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er lijken in iedergeval een hoop nieuwe verhaallijnen te starten!14.gif RaymanNL vindt dit leuk
quote:Op donderdag 28 december 2023 14:53 schreef jk1999 het volgende:
theorieWelnee. Ze is al lang de serie uitgeschreven en diende alleen nog even als achtergrondverhaaltje van Shanti.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 december 2023 14:53 schreef jk1999 het volgende:
theorieZou best kunnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef GayGuy het volgende:
Was dieJa wat was dat voor idiote actie. Blij dat dat rare dubbelverhaal eindelijk over was. En wat is Bing naïef. Bij zoiets vraag je dan toch inderdaad om een huiszoekingsbevel of bel je het na bij de hoogste commissaris.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens komt Nina met Mats wel leuk uit de verf als zakenvrouw. Meer van dat!
[ Bericht 5% gewijzigd door Japepk op 28-12-2023 21:29:03 ]'t Echte en 't ware!
Apart eerst hinten naar zijn vader en dat trauma van hem waardoor hij telkens in de kast gaat zitten bij paniek en zonder dat ze dat uitleggen is hij weg.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:39 schreef freaky40 het volgende:
Verhaallijntje Mats is ook al weer over, en doorrrr.
Zijn vader is verstandelijk beperkt, en kon niet met hem omgaan, begreep ikquote:Op vrijdag 29 december 2023 03:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Apart eerst hinten naar zijn vader en dat trauma van hem waardoor hij telkens in de kast gaat zitten bij paniek en zonder dat ze dat uitleggen is hij weg.
Weer iets wat ze opeens afkappen ze schieten sinds de cliffhanger alleen maar met losse flodders lijkt het wel.
Mats is wel voorbij net als Jonathan een afscheid van niks beiden rollen hebben ze verder niet uitgewerkt en zijn halverwege afgekapt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 08:24 schreef Japepk het volgende:
Maar Mats is toch nog niet voorbij? Zijn terugreis is al geboekt.
Ik vind Marwan in de Rozenboom ook maar raar. Alsof je zonder enige horeca opleiding in een luxe hotel kunt werken als floor manager. Hij was juist zo leuk in de buurtsuper met de Verduyntjes. Nu is hij hetzelfde kleurloze figuur als de andere veertigers. Serieus, de serie schrijft al sinds de revamp in seizoen 30 zonder echte hoogtepunten, maar zonder het gezin Verduyn als emotioneel ankerpunt wordt dat echt een gemis. 2 castleden weg (Saskia en Demi) en de halve serie voelt als los zand.
Hoe kan dit? Wie is de creative producer momenteel? Dit moet haast wel iemand anders zijn dan degene die de soap rond 2020 weer op de kaart heeft gezet? En de hoofdschrijver, wie is dat?quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Mats is wel voorbij net als Jonathan een afscheid van niks beiden rollen hebben ze verder niet uitgewerkt en zijn halverwege afgekapt.
Idse Grotenhuis is de creative producer sinds 2020; regisseur Harm van der Sanden heeft die taak mede gedragen rond 2022. Susan Stam is ook sinds 2019 weer actief als hoofdschrijver.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:57 schreef tgnsqw het volgende:
[..]
Hoe kan dit? Wie is de creative producer momenteel? Dit moet haast wel iemand anders zijn dan degene die de soap rond 2020 weer op de kaart heeft gezet? En de hoofdschrijver, wie is dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap hier niks meer van.
Ik weet niet of je het weet, maar waarom is Van der Sande gestopt? Idse was in de 90s ook actief bij GTST, eveneens Susan. Je zou dan toch beter schrijfwerk verwachten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:05 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Idse Grotenhuis is de creative producer sinds 2020; regisseur Harm van der Sanden heeft die taak mede gedragen rond 2022. Susan Stam is ook sinds 2019 weer actief als hoofdschrijver.
Shanti: "Ik kreeg net een belletje van Mats, hij is in Parijs zo goed in de smaak gevallen dat hij meteen door mag als model voor de New York Fashion Week!"quote:Op vrijdag 29 december 2023 08:24 schreef Japepk het volgende:
Maar Mats is toch nog niet voorbij? Zijn terugreis is al geboekt.
Ja, mee eens. Marwan had een sterke binding met Demi en de familie Verduyn, nu die familie uit elkaar aan het vallen is en Merel met Stefano is.... heeft Marwan eigenlijk met niets of niemand iets van doen.quote:Ik vind Marwan in de Rozenboom ook maar raar. Alsof je zonder enige horeca opleiding in een luxe hotel kunt werken als floor manager.
quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:49 schreef tgnsqw het volgende:
Maar MatsJa waarom hij telkens in de kast ging zitten en dat met die vader is gewoon afgekapt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap hier niks meer van.
Ik begin te vermoeden dat er ruzie is geweest achter de schermen ofzo.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
Of de reactie op Mats was dusdanig negatief dat de schrijvers 'm er eerder hebben uitgegooid dan eigenlijk gepland.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik begin te vermoeden dat er ruzie is geweest achter de schermen ofzo.
Normaal wel maar Mats staat nu niet op zichzelf de halve verduyn kliek was ook opeens exit en werd afgekapt(Jonathan) en Elize Nina Nola en Shanti etc verdwenen wekenlang uitbeeld.quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of de reactie op Mats was dusdanig negatief dat de schrijvers 'm er eerder hebben uitgegooid dan eigenlijk gepland.
Ik las ergens dat het personage niet aansloeg.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ja waarom hij telkens in de kast ging zitten en dat met die vader is gewoon afgekapt.
Ik begin te vermoeden dat er ruzie is geweest achter de schermen ofzo.
Natuurlijk prima dat Noa en Tamara op eigen initiatief zijn weggegaan. Maar waarom zijn ze eerst 2 maanden niet te zien om daarna een weekje terug te keren waarin ze overhaast de serie verlaten? Had ze dan dood laten gaan tijdens die crash.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:37 schreef James1988 het volgende:
Het vertrek van Noa Zwan en Tamara Brinkman is denk ik wel in goed overleg gegaan: Zwan heeft geen tijd meer i.v.m. het conservatorium, en Brinkman was toe aan iets nieuws. Dat de rollen niet zijn gerecast is wel eeuwig zonde te noemen, de familie Verduyn is toch één van de ankerpunten van de serie.
Doordat de rol van Saskia uit de serie is geschreven, viel eigenlijk ook de rol van Jonathan weg. Jonathan is geïntroduceerd als "de halfbroer van" en heeft verder niet echt binding met iemand in de serie.
Dewi die op wereldreis gaat zou verklaarbaar zijn ("ik heb een heel zwaar ongeluk meegemaakt, ik ben toe aan een break"), en een gerecaste Saskia die last heeft van leeg-nest-syndroom (Merel weg, Steef uit huis, Dewi op reis) zou op zich ook nog een leuke verhaallijn kunnen zijn. En dan had Jonathan ook nog een rol te spelen gehad.
Ik lees nergens in het stuk dat haar exit al definitief is, er wordt ook nergens een bevestiging gegeven en het is een artikel overgetikt uit de Story met de nodige mitsen en marenquote:Op donderdag 4 januari 2024 13:19 schreef freaky40 het volgende:
Breaking: Jette van der Meij (Laura Selmhorst) verlaat GTST!
https://www.shownieuws.nl(...)ar-de-serie-verlaten
Dat zal een hele aderlating zijn. Denk dat Henk (Johnny Kraaykamp JR.) dan ook wel klaar is. Het is nog niet bekend of haar afscheid al gedraaid is dus het kan nog even duren denk ik.
eindelijkquote:Op donderdag 4 januari 2024 13:19 schreef freaky40 het volgende:
Dat zal een hele aderlating zijn. Denk dat Henk (Johnny Kraaykamp JR.) dan ook wel klaar is. Het is nog niet bekend of haar afscheid al gedraaid is dus het kan nog even duren denk ik.
Ze hint daar zelf wel op. Maar goed, misschien is het ook wel fake news, afwachten maar.quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:40 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik lees nergens in het stuk dat haar exit al definitief is, er wordt ook nergens een bevestiging gegeven en het is een artikel overgetikt uit de Story met de nodige mitsen en marenNatuurlijk zal Jette de serie ooit verlaten, maar da's logisch
ik ben van mening dat Billy niet dood dit hoort bij een verhalenlijn kan gewoon niet andersquote:Op donderdag 4 januari 2024 18:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een aanfluiting die begrafenis van Billy.
En Shanti vader kwijt baby kwijt moeder kwijt.
Billy onwaardig dit.
Was ze nog op de vlucht officieel?quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:09 schreef jk1999 het volgende:
[..]
ik ben van mening dat Billy niet dood dit hoort bij een verhalenlijn kan gewoon niet anders
Er staat dat ze het einde van haar verhaallijn weet, maar NIET dat ze dit seizoen al vertrekt hoor. En het personage van Johhnny, heeft genoeg lijntjes met andere personages, dus die zal echt niet zo 1 2 3 verdwijnenquote:Op donderdag 4 januari 2024 13:19 schreef freaky40 het volgende:
quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een aanfluiting die begrafenis van Billy.
En Shanti vader kwijt baby kwijt moeder kwijt.
Billy onwaardig dit.
Als ze dat al weet, heeft ze het script al gelezen dus....dus is het einde bekend van haar personage. Lezen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 21:07 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Er staat dat ze het einde van haar verhaallijn weet, maar NIET dat ze dit seizoen al vertrekt hoor. En het personage van Johhnny, heeft genoeg lijntjes met andere personages, dus die zal echt niet zo 1 2 3 verdwijnen
Ik lees het, er staat nergens dat ze binnenkort vertrekt. Deze verhaallijn kan nog rustig een jaar duren. Bij grote verhaallijnen worden de acteurs ook van te voren ingelicht over het verloop van de verhaallijn, nog voor het op papier staat. Zo wist Erik de vogel al een jaar voordat Ludo neergeschoten zou worden, dat ludo maar tijdelijk uit de serie zou verdwijnenquote:Op donderdag 4 januari 2024 21:44 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Als ze dat al weet, heeft ze het script al gelezen dus....dus is het einde bekend van haar personage. Lezen.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 01:27 schreef James1988 het volgende:
Maar er is ook goed nieuws, we zijn van Mats af.
Ik denk dat de schrijvers allang zijn vergeten wie Arnie is en of die enige connectie met Laura heeft. Dus ik zou er niet teveel op hopen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:58 schreef Japepk het volgende:
Ik ben momenteel op vakantie, dus ik volg niet alles even goed. Maar is dat nieuws van Jette al bevestigd of ergens anders ook opgedoken? Zou toch wel een ding moeten zijn hoor. Natuurlijk moet zij de serie eens verlaten, dat is onvermijdelijk. En de Parkinson is een 'mooie' lijn om dat te doen. Hopelijk doen ze nog iets met Arnie. Dat is dé lijn die al die jaren is blijven spelen. Van Jef bijvoorbeeld vergat je haast dat hij al zijn kinderen is verloren, maar Laura blijft altijd de rouwende moeder.
Maar toch. Laura is niet zomaar het karakter dat het langst meedoet, ze was zelfs überhaupt het allereerste personage dat in beeld kwam en tekst had. Het enige personage dat nu nog gebaseerd is op de originele Australische scripts. Kijk, er is altijd iemand die er het langst in zit en Ludo is by far het meest iconische personage ever in GTST. Maar dat Jette en Laura er vanaf seconde 1 en nu nog steeds is, is echt wel iets bijzonders.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:12 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Ik denk dat de schrijvers allang zijn vergeten wie Arnie is en of die enige connectie met Laura heeft. Dus ik zou er niet teveel op hopen.
Laura is geen rouwende moeder meer, niemand heeft het ooit nog over dr overleden kinderen. Zij is juist een moeder die sterker is geworden en nu alles aan kan.
Verder is GTST verbazend saai en slecht, er is al weer 3 maand voorbij en nog steeds is er niets boeiend gebeurd.
Die Mats vond ik heel irritant en voegt echt niets toe en die zoon van opa hoeft ook niet terug te komen
Linda en die dokter mogen ook wel ophoepelen
Blijft een mooi moment.quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:51 schreef Dr.Mikey het volgende:
Het is dat Stefano niet de zoon van Ludo meer is anders was die al overgrootvader.
Jij wilt wel erg graag je gelijk halen hè? In dat geval: lees zelf eens goed. Het is puur speculatie wat er in dat artikel is opgetikt, verfraaid met zinnen als "het lijkt erop dat". Oftewel: dat is geen bevestiging, dat is een vermoeden, evenals de kop van het artikel dat met aanhalingstekens staat. Dit artikel is het schoolvoorbeeld van het aloude in een kringetje zitten, iemand fluistert iets in een ander z'n oor en dat gaat het kringetje rond. 100% zekerheid dat er gaandeweg dingen bij worden gesleurd op basis van één zinnetje.quote:Op donderdag 4 januari 2024 21:44 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Als ze dat al weet, heeft ze het script al gelezen dus....dus is het einde bekend van haar personage. Lezen.
Ah ja, als je lang genoeg wacht zal het wel eens gebeurenquote:
Dat is niet helemaal waar. Sterker nog: afgelopen december nog werd er verwezen naar Arnie, toen Henk de kerstboom had opgezet en er een door Arnie gemaakt versiersel in de boom hing. Laura was er blij om want "zo is hij er toch nog een beetje bij".quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:12 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Ik denk dat de schrijvers allang zijn vergeten wie Arnie is en of die enige connectie met Laura heeft. Dus ik zou er niet teveel op hopen.
Laura is geen rouwende moeder meer, niemand heeft het ooit nog over dr overleden kinderen. Zij is juist een moeder die sterker is geworden en nu alles aan kan.
Doe eens normaal gast.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:41 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Jij wilt wel erg graag je gelijk halen hè? In dat geval: lees zelf eens goed. Het is puur speculatie wat er in dat artikel is opgetikt, verfraaid met zinnen als "het lijkt erop dat". Oftewel: dat is geen bevestiging, dat is een vermoeden, evenals de kop van het artikel dat met aanhalingstekens staat. Dit artikel is het schoolvoorbeeld van het aloude in een kringetje zitten, iemand fluistert iets in een ander z'n oor en dat gaat het kringetje rond. 100% zekerheid dat er gaandeweg dingen bij worden gesleurd op basis van één zinnetje.
Daarnaast: ze zegt (volgens Shownieuws dat, lui als ze daar zijn, een artikel uit de Story heeft zitten overtikken en verder nergens wederhoor heeft toegepast) enkel dat ze weet hoe haar verhaallijn gaat aflopen. Er staat geen enkele tijdsaanduiding of termijn bij, laat staan dat ze dit seizoen al de serie verlaat. En gezien verhalen van patiënten met Parkinson in het echte leven bij wie de ziekte na operaties en behandelingen wordt afgeremd (zie bijvoorbeeld Ernst Daniël Smid) kunnen ze deze verhaallijn nog wel even laten voortduren.
Dit artikel (en alle andere artikels die zich baseren op een paar quotes uit de fucking Story, bekend om haar diepgravende journalistiek - ahum) is net zo betrouwbaar als een artikel met de kop "LUDO EN JANINE WILLEN SAMEN GTST VERLATEN" omdat Erik en Caroline ergens eens hebben gezegd dat ze gezamenlijk de serie willen verlaten als één van hen zou beslissen te stoppen. Weet je hoe ze dat noemen? Clickbait. En je bent er met open ogen ingetuind.
[..]
Ah ja, als je lang genoeg wacht zal het wel eens gebeuren
Jonathan komt terugquote:Op donderdag 28 december 2023 12:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
Na eerder Jonathan nu een afgeraffeld einde voor Mats. Eerder al de tijdelijke verdwijning van Nola en in mindere maten mevrouw Sendar en natuurlijk de exits van Demi en Saskia na de cliffhanger is het een beetje een zooitje geworden ook achter de schermen vermoed ik.
Alsof ze niet weten welke kant ze op willen.
jammer welquote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:49 schreef freaky40 het volgende:
Ik denk dat de makers een beetje af willen dat het feit dat GTST altijd in het fictieve Meerdijk afspeelde. Je ziet tussen de scenes door steeds meer Amsterdamse tafrelen, in De Koning werden zelfs Amsterdamse smartlappen gedraaid, sommige acteurs spreken met een Amsterdamse tongval, zoals Slaby (Marwan), Henk en Julian. Denk toch dat het meer die kant op gaat. Net als jaren geleden met ONM (Onderweg naar Morgen) wat eerst in een niet benoemde plaats zich afspeelde werd dat later toch gewoon ook Amsterdam.
quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:57 schreef tgnsqw het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar waarom is Van der Sande gestopt? Idse was in de 90s ook actief bij GTST, eveneens Susan. Je zou dan toch beter schrijfwerk verwachten.
Merkwaardig, de laatste jaren van Susan Stam waren echter niet goed. Wie weet zorgt Pia voor een nieuwe impuls?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:51 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is zelfs erger: Pia Blanco is inmiddels weer hoofdschrijver, terwijl Susan Stam een stapje terug heeft gedaan sinds oktober 2023 (volgens Linkedin).
Pia Blanco, de vrouw waaronder GTST zich ging focussen op verhaallijnen als vloggende jongeren, de ene na de andere "maatschappelijk relevante" verhaallijn door de strot van de kijker werd geduwd en verhaallijnen ook lukraak werden afgekapt, met dalende kijkcijfers tot gevolg. Onbegrijpelijk dat iemand die zulke resultaten heeft behaald opnieuw zo'n positie kan en mag bekleden. En het toont ook aan dat er in zo'n schrijfteam bar weinig nieuw bloed een kans krijgt.
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Niet alleen om de voorbeelden uit het verleden (ik vergat nog de hele Jan Maes-lijn, ook een pareltje onder Blanco), maar ook omdat dit eigenlijk stuivertje wisselen is geweest: Pia zat de afgelopen jaren ook in het kernteam dat de verhaallijnen bedacht, alleen was Susan Stam het hoofd. En dat is eigenlijk wat mij nog het meest stoort: deze schrijvers zitten er al ruim twintig jaar en ze. Gaan. Maar. Niet. Weg.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:53 schreef tgnsqw het volgende:
[..]
Merkwaardig, de laatste jaren van Susan Stam waren echter niet goed. Wie weet zorgt Pia voor een nieuwe impuls?
quote:Op maandag 15 januari 2024 12:15 schreef tgnsqw het volgende:
Billy’s dood…prima toevoegingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2024 12:48:29 ]
Prima acteur, maar na het vertrek van Demi voegt z'n rol nu net zo veel toe als die van Marcel.quote:Op maandag 15 januari 2024 22:26 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Prima dat Marwan terug
Hij voegt verder ook weinig toe
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:54 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd of we hem weer overal zullen zien eten en espresso'tjes drinken
Ik vind dat nu net één van die dingen die je in soaps/series/whatever door de vingers moet zien. En zoals wel vaker in GTST worden karakters nu eenmaal van het ene op het andere moment in een verhaallijn gedropt.quote:Op maandag 15 januari 2024 22:26 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Prima dat Marwan terug is wel zeer ongeloofwaardig dat hij nu werkt als manager in de Rozenboom zonder enige hotel ervaring.
Hij voegt verder ook weinig toe . Maar heb liever dat Linda op hoepelt,
Hij is nog steeds voortvluchtig tochquote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:54 schreef James1988 het volgende:
binnen no time zal dat dan wel teniet gedaan zijn gtst kennende.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:29 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Hij is nog steeds voortvluchtig toch
Hij zit in De Rozenboom, meest ideale plaats om onder te duiken als voortvluchtigequote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:29 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Hij is nog steeds voortvluchtig toch
Letterlijk zijn eerste handelingen zijn koffie zetten en een schaal roomservice naar binnen werkenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:54 schreef James1988 het volgende:
Oef, ja. Het is niet voor niets dat Suzanne Huilebalk een bijnaam voor haar was onder de fansquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:29 schreef Nexum het volgende:
Ik zit seizoen 6 te rewatchen (Peter is terug) maar mijn god. Elke scéne waar Suzanne inzit is een boehoe jank scéne. Hoe Ingeborg na 5 seizoenen die rol al niet zat was is mij echt een raadsel
Ze hebben iedereen sowieso best wel snel laten opgroeien vind ik. Peter ziet er ook ineens uit alsof die al jaren in het vastgoed zit bij wijze van spreken wanneer die terug is, Arnie wordt gewoon Robert 2.0 en Linda is ineens super volwassen en zakelijk maar verblijft wel in Hotel Dendermonde wat door Dian (die overigens ook ineens van 0 naar Martine Hafkamp streken gaat in 3 seconden) wordt neergezet als een doos onder de brugquote:Op woensdag 17 januari 2024 21:24 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Oef, ja. Het is niet voor niets dat Suzanne Huilebalk een bijnaam voor haar was onder de fans
Overigens is het op dat punt nog amper voor te stellen dat Suzanne in het begin tot dezelfde lichting behoorde als Arnie, Peter, Annette etc. In seizoen 1 trok ze bijvoorbeeld nog vriendschappelijk op met Arnie, maar al gedurende seizoen 2 en zeker seizoen 3 kwam ze steeds meer terecht bij de 30+ generatie en was ze uiteindelijk closer met Daniël, Janine en Helen dan met haar eigen generatiegenoten in de serie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |