abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 december 2023 @ 20:36:38 #211
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_211783349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:32 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Ach, als ze dat al weten is dat allang vergeven en vergeten. Gold ook voor Rik zelf, die het nog heeft gedaan met Aysen, de moordenares van zijn broer Danny - nadat hij haar eerst heeft willen vermoorden maar per ongeluk Mike naar de eeuwige jachtvelden doorverwees.
Heb sowieso wel eens het idee dat een verhaallijn vergeten wordt
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 27 december 2023 @ 20:36:43 #212
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_211783351
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 18:38 schreef tgnsqw het volgende:
De GTST-fansite opent keihard de aanval. Is het tegenwoordig echt zo slecht zoals het daar staat???

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De berichtgeving daar is al tijden bagger. Ik had ze maandje geleden nog gemailed met een tip over GTST wat ze fout hadden gemeld, maar ik kreeg een rare snauwende mail terug alsof die door een kleuter werd geschreven.
pi_211784084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:53 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Vond het een beetje een zuur artikel. De terugkeer van Monica bijvoorbeeld; er zijn al jaren karakters in de serie die er voor kort zijn, en de verhaallijnen hebben altijd wel effect op een bepaald karakter. De verhaallijn met Mats vind ik juist wel interessant juist omdat ik merk dat ze echt de tijd nemen voor karakters. Hij bleef lang mysterieus en was niet ineens “geïntrigeerd “ in de soap/meerdijk.

Het enige waar ik wel in kan komen is het plotselinge vertrek van Saskia. Dat voelde als een noodgreep
Ik snap ook niet waarom ze het personage waar dit artikel aan is opgehangen als iconisch wordt bestempeld :') Maar ik ben het wel roerend eens met de manier waarop dit door de makers weer wordt aangepakt. Doet me denken aan de plotselinge off-screen dood van Maria de Jong, puur omdat Joke Bruijs niet beschikbaar was :|W
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_211786028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:06 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Ik snap ook niet waarom ze het personage waar dit artikel aan is opgehangen als iconisch wordt bestempeld :') Maar ik ben het wel roerend eens met de manier waarop dit door de makers weer wordt aangepakt. Doet me denken aan de plotselinge off-screen dood van Maria de Jong, puur omdat Joke Bruijs niet beschikbaar was :|W
Maar dat was omdat ze daar een verhaal mee op wilden starten. We hebben nu op videoland alleen Shanti een telefoontje zien krijgen. Wie zegt dat dit niet het begin is van een verhaallijn rondom een terugkeer van Billy de Palma? (dan wel met Richard van Nooten please. Een van de meest iconische karakters van de afgelopen jaren). Zelfde als die mention dat Ludo de eigenaar van de Rozenboom is. De manier waarop hij Nola hiermee afwimpelde doet haast denken dat dit de komende tijd ook opgerakeld gaat worden. Maar ja, als dat net zo gaat als Lord Kingsley, dient het dus precies alsnog geen doel. Daarom snap ik het punt omtrent Monica wel. Het karakter zelf was niet mega iconisch, maar de relatie met Bing/Manu maakte wel dat zij enorm interessant was om terug te laten keren. Vervolgens maken ze daar een heel ethisch verhaal van ipv drama en vertrekt ze weer plotsklaps. Dat is wel lui schrijfwerk en 3 maanden later is de serie totaal niks veranderd tov voor haar komst. Zulke gebeurtenissen moeten veel meer impact hebben.

Ik ben wel benieuwd wat er met de familie Verduyn gaat gebeuren. Zij zijn vanwege het keukentafelgevoel geïntroduceerd en wisten dit ook ijzersterk neer te zetten. De serie blijft behoeft hebben aan zoiets. Tegelijkertijd, en dat heb ik vaker gezegd, is het groepje van Bing, Julian, Stefano, Rik te groot en te loos. Allemaal dezelfde karakters die te weinig verschillen onderling. Bing en Stefano zouden succesvolle zakenmannen moeten zijn, maar daar zien we veel te weinig van. Stefano is alleen maar bezig met persoonlijk gelazer sinds zijn terugkeer. Die moet gewoon een stevige partner naast Ludo zijn en dat zijn verhaal laten zijn. Bing is sowieso al 10 jaar uitgespeeld. Hij maakt nog wel vanalles mee maar het beklijft niet. Dat gezin kan er zó uit, en je zou niks missen.
't Echte en 't ware!
pi_211786662
Wat mij ook irriteert is dat Bing blijkbaar nog steeds denkt dat Kaan de politie is, zo legde hij dat uit aan Nina... Dat geloof je toch niet?

Vind die Mats echt bagger, denkt ook gewoon dat hij alles kan maken, Shanti zegt er nog wat van maar Rik laat gewoon hem zijn gang gaan, wat me opviel, hij was lang dakloos, maar loopt wel gewoon met een telefoon rond , waar heeft hij die van betaald?

Eerder logeerde Mats gewoon bij Rik en nu is het ineens zijn pleegvader?

Stefano wordt ik moe van , constant dat gezeur over zichzelf .

Eigenlijk met alles bijna eens met Japepk zegt. :')
India, ga er na toe!
  donderdag 28 december 2023 @ 00:25:06 #216
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_211788087
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 23:02 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Wat mij ook irriteert is dat Bing blijkbaar nog steeds denkt dat Kaan de politie is, zo legde hij dat uit aan Nina... Dat geloof je toch niet?

Vind die Mats echt bagger, denkt ook gewoon dat hij alles kan maken, Shanti zegt er nog wat van maar Rik laat gewoon hem zijn gang gaan, wat me opviel, hij was lang dakloos, maar loopt wel gewoon met een telefoon rond , waar heeft hij die van betaald?

Eerder logeerde Mats gewoon bij Rik en nu is het ineens zijn pleegvader?

Stefano wordt ik moe van , constant dat gezeur over zichzelf .

Eigenlijk met alles bijna eens met Japepk zegt. :')
Jawel, Kaan is gewoon politie, toch?
pi_211789284
Ik vind de veranderingen in de uitvoering van GTST wel twijfelachtig worden, in de aflevering van volgende week zie je ze steeds in andere cafeetjes zitten die gewoon echt op locatie zijn gedraaid dan b.v. in De Koning. Ze nemen steeds meer op locatie op waardoor het steeds meer weg heeft van een mainstream serie dan een dagelijkse soap, ik vind dat het dit wel moet blijven en ze moeten hier niet teveel in door gaan slaan.
Allemaal cabaretteketet!
pi_211791566
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 02:44 schreef freaky40 het volgende:
Ik vind de veranderingen in de uitvoering van GTST wel twijfelachtig worden, in de aflevering van volgende week zie je ze steeds in andere cafeetjes zitten die gewoon echt op locatie zijn gedraaid dan b.v. in De Koning. Ze nemen steeds meer op locatie op waardoor het steeds meer weg heeft van een mainstream serie dan een dagelijkse soap, ik vind dat het dit wel moet blijven en ze moeten hier niet teveel in door gaan slaan.
Ik vind het juist wel goed dat er wat meer shots zijn buiten de standaard decors. Ze proberen de serie continu wel “beter” en “filmischer” te maken. Wel opvallend dat het ineens een ander café is, maar dat maakt meerdijk wel weer wat “groter” en daarmee wat realistischer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er lijken in iedergeval een hoop nieuwe verhaallijnen te starten!
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_211792378
Ik vind het niet echt realistisch dat familie in een heel ander café gaat zitten dan omzet aan familie te gunnen. Met een ander personage was het wel een beetje realistisch geweest.
  donderdag 28 december 2023 @ 12:54:55 #220
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_211794176
Na eerder Jonathan nu een afgeraffeld einde voor Mats. Eerder al de tijdelijke verdwijning van Nola en in mindere maten mevrouw Sendar en natuurlijk de exits van Demi en Saskia na de cliffhanger is het een beetje een zooitje geworden ook achter de schermen vermoed ik.

Alsof ze niet weten welke kant ze op willen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_211796419
theorie

SPOILER
pi_211796914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:53 schreef jk1999 het volgende:
theorie

SPOILER
Welnee. Ze is al lang de serie uitgeschreven en diende alleen nog even als achtergrondverhaaltje van Shanti.
  donderdag 28 december 2023 @ 20:48:48 #223
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_211803103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:53 schreef jk1999 het volgende:
theorie

SPOILER
Zou best kunnen
SPOILER
  donderdag 28 december 2023 @ 20:49:59 #224
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_211803139
Was die
SPOILER
pi_211804001
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:49 schreef GayGuy het volgende:
Was die
SPOILER
Ja wat was dat voor idiote actie. Blij dat dat rare dubbelverhaal eindelijk over was. En wat is Bing naïef. Bij zoiets vraag je dan toch inderdaad om een huiszoekingsbevel of bel je het na bij de hoogste commissaris.

Overigens komt Nina met Mats wel leuk uit de verf als zakenvrouw. Meer van dat!

[ Bericht 5% gewijzigd door Japepk op 28-12-2023 21:29:03 ]
't Echte en 't ware!
  donderdag 28 december 2023 @ 22:06:37 #226
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_211805201
Ik vond het wel een spannende verhaallijn, gebeurde veel. Nina was IDD geweldig. Jammer dat deze personages elkaar niet eerder ontmoet hebben, ze versterkte het karakter van Mads
pi_211806120
Verhaallijntje Mats is ook al weer over, en doorrrr.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 29 december 2023 @ 03:01:53 #228
268260 Dr.Mikey
pi_211810459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:39 schreef freaky40 het volgende:
Verhaallijntje Mats is ook al weer over, en doorrrr.
Apart eerst hinten naar zijn vader en dat trauma van hem waardoor hij telkens in de kast gaat zitten bij paniek en zonder dat ze dat uitleggen is hij weg.

Weer iets wat ze opeens afkappen ze schieten sinds de cliffhanger alleen maar met losse flodders lijkt het wel.
R.I.P DTS.
  vrijdag 29 december 2023 @ 03:37:01 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211810647
Het zou me niet verbazen als de rol van Mats voortijdig is geschrapt omdat eigenlijk niemand de rol snapt, laat staan interessant vindt.
pi_211811683
Maar Mats is toch nog niet voorbij? Zijn terugreis is al geboekt.

Ik vind Marwan in de Rozenboom ook maar raar. Alsof je zonder enige horeca opleiding in een luxe hotel kunt werken als floor manager. Hij was juist zo leuk in de buurtsuper met de Verduyntjes. Nu is hij hetzelfde kleurloze figuur als de andere veertigers. Serieus, de serie schrijft al sinds de revamp in seizoen 30 zonder echte hoogtepunten, maar zonder het gezin Verduyn als emotioneel ankerpunt wordt dat echt een gemis. 2 castleden weg (Saskia en Demi) en de halve serie voelt als los zand.
't Echte en 't ware!
pi_211813685
https://www.televizier.nl(...)-afgekapte-gatenkaas Boeiend overzicht, zo best gaat het dus niet.
  vrijdag 29 december 2023 @ 11:17:36 #232
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_211814155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 03:01 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Apart eerst hinten naar zijn vader en dat trauma van hem waardoor hij telkens in de kast gaat zitten bij paniek en zonder dat ze dat uitleggen is hij weg.

Weer iets wat ze opeens afkappen ze schieten sinds de cliffhanger alleen maar met losse flodders lijkt het wel.
Zijn vader is verstandelijk beperkt, en kon niet met hem omgaan, begreep ik
  vrijdag 29 december 2023 @ 11:25:31 #233
268260 Dr.Mikey
pi_211814288
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 08:24 schreef Japepk het volgende:

Ik vind Marwan in de Rozenboom ook maar raar. Alsof je zonder enige horeca opleiding in een luxe hotel kunt werken als floor manager. Hij was juist zo leuk in de buurtsuper met de Verduyntjes. Nu is hij hetzelfde kleurloze figuur als de andere veertigers. Serieus, de serie schrijft al sinds de revamp in seizoen 30 zonder echte hoogtepunten, maar zonder het gezin Verduyn als emotioneel ankerpunt wordt dat echt een gemis. 2 castleden weg (Saskia en Demi) en de halve serie voelt als los zand.
Mats is wel voorbij net als Jonathan een afscheid van niks beiden rollen hebben ze verder niet uitgewerkt en zijn halverwege afgekapt.
R.I.P DTS.
pi_211814915
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 11:25 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Mats is wel voorbij net als Jonathan een afscheid van niks beiden rollen hebben ze verder niet uitgewerkt en zijn halverwege afgekapt.
Hoe kan dit? Wie is de creative producer momenteel? Dit moet haast wel iemand anders zijn dan degene die de soap rond 2020 weer op de kaart heeft gezet? En de hoofdschrijver, wie is dat?
pi_211815029
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 11:57 schreef tgnsqw het volgende:

[..]
Hoe kan dit? Wie is de creative producer momenteel? Dit moet haast wel iemand anders zijn dan degene die de soap rond 2020 weer op de kaart heeft gezet? En de hoofdschrijver, wie is dat?
Idse Grotenhuis is de creative producer sinds 2020; regisseur Harm van der Sanden heeft die taak mede gedragen rond 2022. Susan Stam is ook sinds 2019 weer actief als hoofdschrijver.
pi_211815110
GTST jaaroverzicht 2023: Een seizoen vol afgekapte gatenkaas

Het jaaroverzicht van Televizier. Iets genuanceerder geschreven dan het betoog van GTSTCourant, maar het stipt eveneens de grote pijnpunten van de serie aan.
pi_211816850
Maar Mats
SPOILER
Ik snap hier niks meer van.
pi_211816989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:05 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Idse Grotenhuis is de creative producer sinds 2020; regisseur Harm van der Sanden heeft die taak mede gedragen rond 2022. Susan Stam is ook sinds 2019 weer actief als hoofdschrijver.

Ik weet niet of je het weet, maar waarom is Van der Sande gestopt? Idse was in de 90s ook actief bij GTST, eveneens Susan. Je zou dan toch beter schrijfwerk verwachten.
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:58:11 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211817006
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 08:24 schreef Japepk het volgende:
Shanti: "Ik kreeg net een belletje van Mats, hij is in Parijs zo goed in de smaak gevallen dat hij meteen door mag als model voor de New York Fashion Week!"

En verhaallijn is afgesloten. :s)

quote:
Ik vind Marwan in de Rozenboom ook maar raar. Alsof je zonder enige horeca opleiding in een luxe hotel kunt werken als floor manager.
Ja, mee eens. Marwan had een sterke binding met Demi en de familie Verduyn, nu die familie uit elkaar aan het vallen is en Merel met Stefano is.... heeft Marwan eigenlijk met niets of niemand iets van doen.

Hij loopt er nu een beetje verloren bij, en de gepikeerde reactie van Marcel is niet meer dan terecht.

Wel leuk dat Marcel nu ook iets meer te zeggen heeft gehad dan "kijkt u eens meneer" of "alstublieft, de rekening".
  vrijdag 29 december 2023 @ 16:25:23 #240
268260 Dr.Mikey
pi_211820201
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:49 schreef tgnsqw het volgende:
Maar Mats
SPOILER
Ik snap hier niks meer van.
Ja waarom hij telkens in de kast ging zitten en dat met die vader is gewoon afgekapt.

Ik begin te vermoeden dat er ruzie is geweest achter de schermen ofzo.
R.I.P DTS.
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:23:54 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211828230
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:25 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Of de reactie op Mats was dusdanig negatief dat de schrijvers 'm er eerder hebben uitgegooid dan eigenlijk gepland.
  vrijdag 29 december 2023 @ 23:00:02 #242
268260 Dr.Mikey
pi_211829044
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:23 schreef James1988 het volgende:

[..]
Of de reactie op Mats was dusdanig negatief dat de schrijvers 'm er eerder hebben uitgegooid dan eigenlijk gepland.
Normaal wel maar Mats staat nu niet op zichzelf de halve verduyn kliek was ook opeens exit en werd afgekapt(Jonathan) en Elize Nina Nola en Shanti etc verdwenen wekenlang uitbeeld.
Met alleen voor Nina en Shanti een onscreen verklaring.
R.I.P DTS.
  vrijdag 29 december 2023 @ 23:37:21 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_211829916
Het vertrek van Noa Zwan en Tamara Brinkman is denk ik wel in goed overleg gegaan: Zwan heeft geen tijd meer i.v.m. het conservatorium, en Brinkman was toe aan iets nieuws. Dat de rollen niet zijn gerecast is wel eeuwig zonde te noemen, de familie Verduyn is toch één van de ankerpunten van de serie.

Doordat de rol van Saskia uit de serie is geschreven, viel eigenlijk ook de rol van Jonathan weg. Jonathan is geïntroduceerd als "de halfbroer van" en heeft verder niet echt binding met iemand in de serie.

Dewi die op wereldreis gaat zou verklaarbaar zijn ("ik heb een heel zwaar ongeluk meegemaakt, ik ben toe aan een break"), en een gerecaste Saskia die last heeft van leeg-nest-syndroom (Merel weg, Steef uit huis, Dewi op reis) zou op zich ook nog een leuke verhaallijn kunnen zijn. En dan had Jonathan ook nog een rol te spelen gehad.
  zaterdag 30 december 2023 @ 01:09:04 #244
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_211831221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:25 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Ja waarom hij telkens in de kast ging zitten en dat met die vader is gewoon afgekapt.

Ik las ergens dat het personage niet aansloeg.
pi_211835470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:37 schreef James1988 het volgende:
Het vertrek van Noa Zwan en Tamara Brinkman is denk ik wel in goed overleg gegaan: Zwan heeft geen tijd meer i.v.m. het conservatorium, en Brinkman was toe aan iets nieuws. Dat de rollen niet zijn gerecast is wel eeuwig zonde te noemen, de familie Verduyn is toch één van de ankerpunten van de serie.

Doordat de rol van Saskia uit de serie is geschreven, viel eigenlijk ook de rol van Jonathan weg. Jonathan is geïntroduceerd als "de halfbroer van" en heeft verder niet echt binding met iemand in de serie.

Dewi die op wereldreis gaat zou verklaarbaar zijn ("ik heb een heel zwaar ongeluk meegemaakt, ik ben toe aan een break"), en een gerecaste Saskia die last heeft van leeg-nest-syndroom (Merel weg, Steef uit huis, Dewi op reis) zou op zich ook nog een leuke verhaallijn kunnen zijn. En dan had Jonathan ook nog een rol te spelen gehad.

Natuurlijk prima dat Noa en Tamara op eigen initiatief zijn weggegaan. Maar waarom zijn ze eerst 2 maanden niet te zien om daarna een weekje terug te keren waarin ze overhaast de serie verlaten? Had ze dan dood laten gaan tijdens die crash.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')