Je stipt precies het probleem aan: alle ophef heeft niets te maken met het voorval zelf. Ik praat niets goed, dat verzin je zelf.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Euforie na een voetbalzege kan in vrij naar gedrag resulteren. Je loopt langs en er wordt "daar moet een piemel in" gezongen, er wordt in kont of tieten geknepen. Anderen lachen, begrijpen niet waar je je druk om maakt. Je gaat haast denken dat je zelf gek bent omdat je het vervelend vindt dat er ongevraagd iemand aan je zit.
Deze ophef ontstaat omdat veel vrouwen ervaringen hebben die erop lijken en graag willen dat we stoppen om zulk gedrag goed te praten en te normaliseren. Jij doet er nu ook aan mee en laat daarmee zien dat de ophef hard nodig is.
Van de bond ja. En een man.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:05 schreef Madderhat het volgende:
[..]
vanwege onprofessioneel gedrag
Van mij mag ie buiten vanwege onprofessioneel gedrag. De vrouwen willen natuurlijk dat vrouwenvoetbal even serieus genomen wordt als mannenvoetbal. Maar is het dat wel?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van de bond ja. En een man.
Volledig mee eensquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:32 schreef Gaara22 het volgende:
[..]
Precies: geen oprechte excuses, een verzonnen verhaal vanuit de bond, en vervolgens vol in de aanval met 0 blijk van enig zelfinzicht.
Dat is het probleem: dat het wordt afgedaan als iets kleins, dat wordt gebagatelliseerd en er zelfs voor wordt gelogen. Dat zijn tekenen van een giftig milieu dat kennelijk over de rug van je veilig voelen als vrouw in de vrouwensport gaat.
Er is er maar 1 die deze situatie had mogen bagataliseren, en dat is de gekuste speler. En als die voorzitter direct had gezegd: “Het was stom van me, sorry”, dan had ze hoogstwaarschijnlijk exact dat gedaan en was deze hele storm direct overgewaaid.
Dat zit zo’n mediastorm is geworden heeft slechts 2 schuldigen: De voorzitter zelf en de bond met hun achterlijke verzonnen verhaal. Dat heeft niets met woke of cancel cultuur te maken die ikzelf overigens ook echt verafschuw.
Dit is puur het gevolg van hun eigen domme en vooral respectloze gedrag.
Wat bedoel je met "zo professioneel"? Is het dames tennis "zo professioneel" als de heren tennis?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:02 schreef Madderhat het volgende:
zal vrouwenvoetbal ooit zo professioneel worden als mannenvoetbal?
Tennis heeft ook minder last van hooliganisme en zo, voetbal blijft wel iets tribaal/patriottisch hebben. Zou voetbal nog hetzelfde zijn zonder dat aspect?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "zo professioneel"? Is het dames tennis "zo professioneel" als de heren tennis?
Wel makkelijke conclusie. Zonder dit voorval, was er ook geen ophef geweest.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je stipt precies het probleem aan: alle ophef heeft niets te maken met het voorval zelf. Ik praat niets goed, dat verzin je zelf.
Het is ook iets kleins. Ongepast? Zeker, vooral gezien zijn functie. Maar stel je niet zo aan zeg. Ik had dit filmpje hier recent ook al gepost. Waneer gaat de linker voetballer de rechter aanklagen? Opvallend dat in zo'n situatie daar helemaal geen probleem van wordt gemaakt. Maar als het een vrouw betreft, oh jee. SCHANDE! VERSCHRIKKELIJK! ONTSLAAN DIE MAN!quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:32 schreef Gaara22 het volgende:
[..]
Precies: geen oprechte excuses, een verzonnen verhaal vanuit de bond, en vervolgens vol in de aanval met 0 blijk van enig zelfinzicht.
Dat is het probleem: dat het wordt afgedaan als iets kleins, dat wordt gebagatelliseerd en er zelfs voor wordt gelogen. Dat zijn tekenen van een giftig milieu dat kennelijk over de rug van je veilig voelen als vrouw in de vrouwensport gaat.
Er is er maar 1 die deze situatie had mogen bagataliseren, en dat is de gekuste speler. En als die voorzitter direct had gezegd: “Het was stom van me, sorry”, dan had ze hoogstwaarschijnlijk exact dat gedaan en was deze hele storm direct overgewaaid.
Dat zit zo’n mediastorm is geworden heeft slechts 2 schuldigen: De voorzitter zelf en de bond met hun achterlijke verzonnen verhaal. Dat heeft niets met woke of cancel cultuur te maken die ikzelf overigens ook echt verafschuw.
Dit is puur het gevolg van hun eigen domme en vooral respectloze gedrag.
Het lijkt er nogal op alsof je hier nu de uitzondering als de norm aan het presenteren bent.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Euforie na een voetbalzege kan in vrij naar gedrag resulteren. Je loopt langs en er wordt "daar moet een piemel in" gezongen, er wordt in kont of tieten geknepen. Anderen lachen, begrijpen niet waar je je druk om maakt. Je gaat haast denken dat je zelf gek bent omdat je het vervelend vindt dat er ongevraagd iemand aan je zit.
Deze ophef ontstaat omdat veel vrouwen ervaringen hebben die erop lijken en graag willen dat we stoppen om zulk gedrag goed te praten en te normaliseren. Jij doet er nu ook aan mee en laat daarmee zien dat de ophef hard nodig is.
Ja, hij heeft het echt veel erger gemaakt met zijn speech. Wat een walgelijke vent. Wég met die gast, met zijn 'ik ben de beste voorzitter ooit'. Wat een droevig kneusje.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu word er ook geroepen om het ontslag van de bondscoaches van de vrouwen en de mannen.![]()
Na het interview dat Rubiales gaf, waarin hij zichzelf slachtoffer noemde, aangaf dat hij zijn ontslag tot de hoogste rechter zou aanvechten en 5x scandeerde 'Ik zal niet opstappen' werd er luid gejuicht vanuit de zaal. Hij kreeg oa luidkeels steun van de beide bondscoaches. Wat dus een probleem is aangezien de vrouwen weigeren te spelen vanwege die kus. Waardoor de Spaanse vrouwen lijnrecht tegenover hun coach komen te staan.
En gisteren bood Rubiales uit dank aan die steun de Spaanse coach van de vrouwen een nieuw 4-jarig contract aan waarin zijn salaris flink steeg tot een half miljoen Euro per jaar.![]()
De clusterfuck is nog eens veel groter geworden en Rubiales gaat nu ook anderen mee de afgrond in trekken.
Het is geen uitzondering. Dit gedrag is de norm.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook iets kleins. Ongepast? Zeker, vooral gezien zijn functie. Maar stel je niet zo aan zeg. Ik had dit filmpje hier recent ook al gepost. Waneer gaat de linker voetballer de rechter aanklagen? Opvallend dat in zo'n situatie daar helemaal geen probleem van wordt gemaakt. Maar als het een vrouw betreft, oh jee. SCHANDE! VERSCHRIKKELIJK! ONTSLAAN DIE MAN!
[..]
Het lijkt er nogal op alsof je hier nu de uitzondering als de norm aan het presenteren bent.
Over 100 jaar misschien, voorlopig nemen de voetbalbonden het niet eens serieus. Zie ook het volstrekte amateurisme m.b.t. de trainingsvelden van het Nederlands vrouwenelftal.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:02 schreef Madderhat het volgende:
zal vrouwenvoetbal ooit zo professioneel worden als mannenvoetbal?
Boude claim, nu het bewijs nog. Aangezien er niet wekelijks berichten in de media verschijnen van tientallen aanrandingen of verkrachtingen na een weekend voetbal, heb ik het idee dat je hier niet de waarheid spreekt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is geen uitzondering. Dit gedrag is de norm.
Wellicht heeft ie ambities om Infantino op te volgen. Soort van training zeg maar.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, hij heeft het echt veel erger gemaakt met zijn speech. Wat een walgelijke vent. Wég met die gast, met zijn 'ik ben de beste voorzitter ooit'. Wat een droevig kneusje.
Aanrandingen en verkrachtingen zijn dusdanig wijdverbreid dat het allang niet meer nieuwswaardig is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Boude claim, nu het bewijs nog. Aangezien er niet wekelijks berichten in de media verschijnen van tientallen aanrandingen of verkrachtingen na een weekend voetbal, heb ik het idee dat je hier niet de waarheid spreekt.
En moeten de bondscoaches nu ook opstappen omdat ze hem steunen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:54 schreef miss_sly het volgende:
Het grootste probleem hier is op zichzelf niet het incident, hoewel dat al niet oké is.
Deze man had achteraf meteen moeten zeggen: "Ik heb er niet bij stilgestaan en het in enthousiasme gedaan, maar nu ik erop ben gewezen en op terugkijk, zie ik dat het inderdaad
hartstikke fout was. Ik had dat niet moeten doen."
Dan was er misschien wel wat ophef geweest omdat het helaas nog steeds iets is dat te vaak gebeurt en waarin nog veel stappen moeten worden gezet om te zorgen dat doordringt dat dit soort gedrag niet oké is, maar was het niet zo hoog opgelopen.
In de realiteit natuurlijk niet, het valt allemaal enorm mee. Maar aangezien we helaas een cultuur hebben gecreëerd waar bijvoorbeeld vrouwen snikkend filmpjes zitten te posten op social media als er een man naar ze kijkt in de sportschool en een kus als 'seksueel geweld' worden bestempeld, zou je via die manier nog tot een redelijk aantal "aanrandingen" kunnen komen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Aanrandingen en verkrachtingen zijn dusdanig wijdverbreid dat het allang niet meer nieuwswaardig is.
Typische mannenreactiequote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de realiteit natuurlijk niet, het valt allemaal enorm mee. Maar aangezien we helaas een cultuur hebben gecreëerd waar bijvoorbeeld vrouwen snikkend filmpjes zitten te posten op social media als er een man naar ze kijkt in de sportschool en een kus als 'seksueel geweld' worden bestempeld, zou je via die manier nog tot een redelijk aantal "aanrandingen" kunnen komen.
Denk niet dat hij daar mee weg gaat komen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:03 schreef Selenophilia het volgende:
Nou het bewijst maar weer wat voor shitty mannenwereld het is.
Hij bedreigt nu de speelster aan te klagen
Ik zou niet weten wat dat is, maar dat mag je vinden. Het is in elk geval beter dan al dat hysterische geklaag van sommigen hier over het vermeende slachtofferschap van de vrouw anno 2023.quote:
En Rubialis die gewoon het salaris van de coach van de vrouwen verhoogt tot een half miljoen Euro per jaar omdat hij juichte voor hem na zijn toespraakquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:03 schreef Haags het volgende:
De bond die zegt dat de speelster liegt. Een zaal vol klappende mensen tijdens toespraak van voorzitter. Hoe dan
Het is van laag tot hoog door en door verrot daar.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de realiteit natuurlijk niet, het valt allemaal enorm mee. Maar aangezien we helaas een cultuur hebben gecreëerd waar bijvoorbeeld vrouwen snikkend filmpjes zitten te posten op social media als er een man naar ze kijkt in de sportschool en een kus als 'seksueel geweld' worden bestempeld, zou je via die manier nog tot een redelijk aantal "aanrandingen" kunnen komen.
waarschijnlijk vond hij het niet zo vervelend?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook iets kleins. Ongepast? Zeker, vooral gezien zijn functie. Maar stel je niet zo aan zeg. Ik had dit filmpje hier recent ook al gepost. Waneer gaat de linker voetballer de rechter aanklagen? Opvallend dat in zo'n situatie daar helemaal geen probleem van wordt gemaakt. Maar als het een vrouw betreft, oh jee. SCHANDE! VERSCHRIKKELIJK! ONTSLAAN DIE MAN!
[..]
Het lijkt er nogal op alsof je hier nu de uitzondering als de norm aan het presenteren bent.
Is er dan niemand daar bij machte om die vent even de coulissen in te trekken en te zeggen ‘nu de eer aan jezelf houden of we halen de spreekwoordelijke trekker over’. Man man man…quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:27 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.bbc.com/sport/football/66626410
Dios mio![]()
Die van de vrouwen zal in ieder geval een heel goed gesprek moeten gaan hebben met de speelsters over wat er nog mogelijk is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En moeten de bondscoaches nu ook opstappen omdat ze hem steunen?
Bondsbobo's zijn natuurlijk ook al wel sinds jaar en dag de AIDS van het voetbal.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:03 schreef Haags het volgende:
De bond die zegt dat de speelster liegt. Een zaal vol klappende mensen tijdens toespraak van voorzitter. Hoe dan
Het is van laag tot hoog door en door verrot daar.
Als ze hem werkelijk steunen, zal de bondscoach van de vrouwen in ieder geval met hen in gesprek moeten over wat er nodig is om verder te kunnen als hun bondscoach. Een goede relatie tussen bondscoach en spelers lijkt me toch wel tamelijk belangrijk om samen te werken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En moeten de bondscoaches nu ook opstappen omdat ze hem steunen?
Dat hele bestuur hangt van compromitterend materiaal aan elkaar lijkt welquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er dan niemand daar bij machte om die vent even de coulissen in te trekken en te zeggen ‘nu de eer aan jezelf houden of we halen de spreekwoordelijke trekker over’. Man man man…
En het cadeautje van Rubialis van een contractverlenging van 4 jaar met een jaarsalaris van een half miljoen moet de bondscoach weigeren neem ik aan? Of mag hij dat houden?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze hem werkelijk steunen, zal de bondscoach van de vrouwen in ieder geval met hen in gesprek moeten over wat er nodig is om verder te kunnen als hun bondscoach. Een goede relatie tussen bondscoach en spelers lijkt me toch wel tamelijk belangrijk om samen te werken.
Lijkt me dat hij dat moet weigeren. Bovendien zal als het goed is die voorzitter niet lang meer voorzitter zijn en wil je dan niet de volgende voorzitter moeten uitleggen waarom jij een contractverlenging en salarisveroging hebt gehad die niet past.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En het cadeautje van Rubialis van een contractverlenging van 4 jaar met een jaarsalaris van een half miljoen moet de bondscoach weigeren neem ik aan? Of mag hij dat houden?
Die bondscoach is ook niet populair bij het team:quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze hem werkelijk steunen, zal de bondscoach van de vrouwen in ieder geval met hen in gesprek moeten over wat er nodig is om verder te kunnen als hun bondscoach. Een goede relatie tussen bondscoach en spelers lijkt me toch wel tamelijk belangrijk om samen te werken.
https://www.theguardian.c(...)y-as-spanish-fa-headquote:He sought to draw a parallel between the events of the past days and Vilda, whose leadership of the Spain team has proved controversial. Last year 15 players refused to play for Vilda, complaining about his tactics, training methods and style of management. “We have been through a lot, they have wanted to do to you the same thing that they are doing to me now.”
Despite widespread analysis that the women’s team won the World Cup in spite of Vilda, Rubiales said he was working to have the coach’s contract extended for another four years with an improved ¤500,000-per-year salary.
Dan lijkt het me in dit geval vrij duidelijk dat dat niet meer gaat wrken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die bondscoach is ook niet populair bij het team:
[..]
https://www.theguardian.c(...)y-as-spanish-fa-head
Tsja, valt de voorzitter dan vallen ze allemaal. Hun positie gaan ze niet opgeven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er dan niemand daar bij machte om die vent even de coulissen in te trekken en te zeggen ‘nu de eer aan jezelf houden of we halen de spreekwoordelijke trekker over’. Man man man…
Nou ja, ze zijn wel wereldkampioen gewordenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan lijkt het me in dit geval vrij duidelijk dat dat niet meer gaat wrken.
Wel weer heel typische reactie van jou. Je ziet een raar filmpje en je projecteert dat meteen op een hele groep alsof dat de norm zou zijn. Doe je ook met zoveel andere groepen. Ga de wereld in, maak dingen mee. Hou op met dit domme gelul van ergens op tiktok staan filmpjes. Dan kun je elke groep wel zwart gaan maken. Hou eens op met dat wereldvreemde gedrag.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het verschil met veel gevallen is dat in dit geval de hele wereld (letterlijk) heeft kunnen zien hoe hij haar hoofd tussen zijn hand vastpakt en haar een zoen op haar mond geeft.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:09 schreef Confetti het volgende:
Vrouwen willen niet beseffen wat voor impact zulke beschuldigingen hebben. Dat kunnen ze ook niet want een man zou hier nooit zo'n drama van maken. De man wordt door een minister publiekelijk beschuldigd van sexual assault, dat is ongekend.
Wraakzuchtig, emotioneel en labiel. Ze betrekken de hele voorgeschiedenis van geweld tegen vrouwen erbij, dat is niet fair richting deze meneer.
En dan nog zijn er zat mannen die dit makkelijk kunnen bagataliseren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil met veel gevallen is dat in dit geval de hele wereld (letterlijk) heeft kunnen zien hoe hij haar hoofd tussen zijn hand vastpakt en haar een zoen op haar mond geeft.
Het is geen vage beschuldiging, maar een duidelijk grensoverschrijdend geval met miljoenen getuigen.
Dan laat je je toch niet overschaduwen door het mannenvoetbal. Richt je eigen voetbalbond en je eigen clubs op, rekruteer vrouwelijke bestuurders uit al die vele vrouwen die onbetaald tot in de late uurtjes kleine amateurclubs besturen. Leg velden aan, bouw stadions, al dan niet met hulp van mannelijke bouwvakkers, wat je wil. De betekenis van emancipatie is je lot in eigen hand nemen, niet lekker gratis of zelfs betaald meeliften op wat anderen hebben opgebouwd.quote:Historische winst
Wat de WK-winst zo bijzonder maakt, is dat het vrouwenvoetbal in Spanje op alle vlakken wordt overschaduwd door het mannenvoetbal. "Vrouwenvoetbal werd in dit land nog niet zo lang geleden tegengewerkt door sportbonden", vertelt Hogenkamp. De emancipatie in het land loopt, zeker in de sport, achter op andere landen. Vrouwen in Spanje balen volgens Hogenkamp dan ook dat het feestelijke gevoel van de overwinning wordt overschaduwd door de actie van Rubiales.
Uiteraard, en dat zie je ook in dit topic weer.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:15 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
En dan nog zijn er zat mannen die dit makkelijk kunnen bagataliseren.
In z’n algemeenheid zou ik nog wel een eind met je mee kunnen gaan ook. Dingen netjes oplossen en mekaar zo min mogelijk beschadigen heeft ook mijn voorkeur. Alleen deze gek is nou net de uitzondering. Deze meneer roept het over zichzelf af door zo wild om zich heen te slaan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:09 schreef Confetti het volgende:
Vrouwen willen niet beseffen wat voor impact zulke beschuldigingen hebben. Dat kunnen ze ook niet want een man zou hier nooit zo'n drama van maken. De man wordt door een minister publiekelijk beschuldigd van sexual assault, dat is ongekend.
Wraakzuchtig, emotioneel en labiel. Ze betrekken de hele voorgeschiedenis van geweld tegen vrouwen erbij, dat is niet fair richting deze meneer.
Face shields weer afstoffen volgende keer.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:17 schreef Jed1Gam het volgende:
2 meter afstand houden, advies voor zijn opvolger.
Supermakkelijk om gewoon alles uit grond te stampen in een mannelijk gedomineerde omgeving waar je de door mannen tegengewerkt gaat worden als je je wil losschudden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan laat je je toch niet overschaduwen door het mannenvoetbal. Richt je eigen voetbalbond en je eigen clubs op, rekruteer vrouwelijke bestuurders uit al die vele vrouwen die onbetaald tot in de late uurtjes kleine amateurclubs besturen. Leg velden aan, bouw stadions, al dan niet met hulp van mannelijke bouwvakkers, wat je wil. De betekenis van emancipatie is je lot in eigen hand nemen, niet lekker gratis of zelfs betaald meeliften op wat anderen hebben opgebouwd.
Ik denk niet dat de voetbalbond voor mannen het zielige vrouwenvoetbal de helpende hand heeft toegestoken om als trofee te dienen in een hysterisch feministische strijd tegen imaginair seksueel geweld.
De dingen die ik in mijn post benoem betreft gewoon een aantoonbare culturele trend, daar zijn hier op FOK! ook topics over geweest en in verschillende media aandacht aan besteed (bijvoorbeeld). Maar mijn argument wegzetten als iets dat slechts gebaseerd is op één willekeurig filmpje van TikTok, in combinatie met wat fulmineren ad hominem, is blijkbaar het enige wat je als reactie hebt. Dat zegt eigenlijk ook wel genoeg, wat een zwaktebod.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel weer heel typische reactie van jou. Je ziet een raar filmpje en je projecteert dat meteen op een hele groep alsof dat de norm zou zijn. Doe je ook met zoveel andere groepen. Ga de wereld in, maak dingen mee. Hou op met dit domme gelul van ergens op tiktok staan filmpjes. Dan kun je elke groep wel zwart gaan maken. Hou eens op met dat wereldvreemde gedrag.
Volgens?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:45 schreef epicbeardman het volgende:
Als het een vrouwelijke bondsvoorzitter die een Spaanse mannelijke voetballer op de mond kuste was het in eens weer prima.
Ik ben niet zo heel vertrouwd met de Spaanse cultuur en de mate waarin die twee vertrouwd met elkaar waren, maar als hij zich heeft mee laten slepen in het enthousiasme van het moment en daarbij haar een ongemakkelijk moment heeft bezorgd moet hij daarvoor zijn excuses aanbieden. Aan haar welteverstaan, niemand anders heeft recht op excuses.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Supermakkelijk om gewoon alles uit grond te stampen in een mannelijk gedomineerde omgeving waar je de door mannen tegengewerkt gaat worden als je je wil losschudden.
Ik vind het ook vrij makkelijk om te zeggen; doe het lekker zelf. Waarom kijken de mannen niet naar zichzelf. Wat Luis Rubiales hier doet is niet zijn eerste uitglijder. Het is een patroon van gedrag. Dan is het supertriest dat andere mannen daar in bond daar niets van zeggen. Nee, dan zitten ze in een zaal gewoon te klappen voor de beste man. Weerzinwekkend.
Het is dan ook het resultaat van een bredere cultuur die in ontstaan rondom vermeende sociale rechtvaardigheid (#MeToo, #BelieveWomen) en zogenaamde misogynie, waar sommige vrouwen enorm vatbaar voor zijn en zich een enorm slachtoffer voelen. Dit soort incidenten worden uitvergroot in de media en werken dan meteen een keiharde bevestiging van de eigen confirmation bias.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:09 schreef Confetti het volgende:
Dat weet ik niet, maar daar waar zeker nooit zoveel ophef over ontstaan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:45 schreef epicbeardman het volgende:
Als het een vrouwelijke bondsvoorzitter die een Spaanse mannelijke voetballer op de mond kuste was het in eens weer prima.
Er was nooit zoveel ophef over onstaan als Rubiales gewoon zijn excuus had aangeboden maar die zwakzinnige pauper beschikte blijkbaar niet over de sociale vermogens of tegenwoordigheid van geest om zich dat bijtijds te beseffen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is dan ook het resultaat van een bredere cultuur die in ontstaan rondom vermeende sociale rechtvaardigheid (#MeToo, #BelieveWomen) en zogenaamde misogynie, waar sommige vrouwen enorm vatbaar voor zijn en zich een enorm slachtoffer voelen. Dit soort incidenten worden uitvergroot in de media en werken dan meteen een keiharde bevestiging van de eigen confirmation bias.
[..]
Dat weet ik niet, maar daar waar zeker nooit zoveel ophef over ontstaan.
Het valt te betwijfelen of een excuus genoeg was geweest, bij schuldbekentenis komt de cancelcultuur meestal pas echt op gang. Het was al snel duidelijk dat voor sommigen er maar één oplossing was: deze man moest en zou aftreden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er was nooit zoveel ophef over onstaan als Rubiales gewoon zijn excuus had aangeboden maar die idioot beschikte blijkbaar niet over de sociale vermogens of tegenwoordigheid van geest om zich dat bijtijds te beseffen.
Een verkrachting was het niet, grensoverschrijdend gedrag wel. Daarvoor had hij zijn excuus moeten aanbieden maar hij is sowieso een te grote pauper om voorzitter te zijn van de Spaanse voetbalbond dus mag er gewoon uitgetieft worden. De man heeft zich gedurende de hele finale misdragen en weigert excuus te maken, dan is het gewoon klaar. Deze man moet er nu hoe dan ook uit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt te betwijfelen of een excuus genoeg was geweest, bij schuldbekentenis komt de cancelcultuur meestal pas echt op gang. Het was al snel duidelijk dat voor sommigen er maar één oplossing was: deze man moest en zou aftreden.
Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is je af te vragen hoe het komt dat er een cultuur is ontstaan waar een simpele kus uit euforie/enthousiasme in het Westen tegenwoordig als een halve verkrachting wordt gezien. Het is gewoon bespottelijk. Het is daarom ook prima dat zij die dit soort dingen willen uitmelken om anderen kapot te maken, eens niet hun zin lijken te krijgen.
Dit was geen simpele kus.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt te betwijfelen of een excuus genoeg was geweest, bij schuldbekentenis komt de cancelcultuur meestal pas echt op gang. Het was al snel duidelijk dat voor sommigen er maar één oplossing was: deze man moest en zou aftreden.
Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is je af te vragen hoe het komt dat er een cultuur is ontstaan waar een simpele kus uit euforie/enthousiasme in het Westen tegenwoordig als een halve verkrachting wordt gezien. Het is gewoon bespottelijk. Het is daarom ook prima dat zij die dit soort dingen willen uitmelken om anderen kapot te maken, eens niet hun zin lijken te krijgen.
Je lijkt zelf niet eens te beseffen wat bijvoorbeeld staat in het artikel wat je post. Je komt zelf met "bijvoorbeeld vrouwen snikkend filmpjes zitten te posten op social media als er een man naar ze kijkt in de sportschool" is heel wat anders dan het gedrag in het artikel. Dat gaat over mannen die vrouwen achtervolgen, heel dichtbij gaan staan, niet ophouden als er gevraagd wordt of ze willen stoppen. Echt ongewenst gedrag, niet even kijken naar iemand. Maar jij vind dat "het" wel meevalt (generalisering) omdat je vast ergens een filmpje heb gezien van een vrouw die ging huilen omdat een man naar haar keek. Je blijft weer hangen in je wereld van online filmpjes en generalisatie. Dat is net alsof ik hier ergens een filmpje post van een creepy man en dan ga lopen doen alsof alle mannen zo zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De dingen die ik in mijn post benoem betreft gewoon een aantoonbare culturele trend, daar zijn hier op FOK! ook topics over geweest en in verschillende media aandacht aan besteed (bijvoorbeeld). Maar mijn argument wegzetten als iets dat slechts gebaseerd is op één willekeurig filmpje van TikTok, in combinatie met wat fulmineren ad hominem, is blijkbaar het enige wat je als reactie hebt. Dat zegt eigenlijk ook wel genoeg, wat een zwaktebod.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat de FIFA nog eens de voice of reason zou zijn.
Opgeruimd staat netjes.
Wow eindelijk FIFA die eens het voortouw neemt. Prima actie!quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Opgeruimd staat netjes.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Opgeruimd staat netjes.
quote:The chairman of the FIFA Disciplinary Committee, Jorge Ivan Palacio (Colombia), in use of the powers granted by article 51 of the FIFA Disciplinary Code (FDC), has decided today to provisionally suspend Mr. Luis Rubiales from all football-related activities at national and international level.
This suspension, which will be effective as of today, is for an initial period of 90 days, pending the disciplinary proceedings opened against Mr. Luis Rubiales on Thursday, August 24.
Likewise, the chairman of the FIFA Disciplinary Committee and in order to preserve, among other factors, the fundamental rights of the national soccer team player Ms. Jennifer Hermoso and the good order of the disciplinary proceedings before this disciplinary body, has issued two additional directives (article 7 FDC) by which he orders Mr. Luis Rubiales to refrain, through himself or third parties, from contacting or attempting to contact the professional player of the Spanish national football team Ms. Jennifer Hermoso or her close environment.
Likewise, the RFEF and its officials or employees, directly or through third parties, are ordered to refrain from contacting the professional player of the Spanish national team Ms. Jennifer Hermoso and her close environment.
Heb je het artikel wel gelezen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Je lijkt zelf niet eens te beseffen wat bijvoorbeeld staat in het artikel wat je post. Je komt zelf met "bijvoorbeeld vrouwen snikkend filmpjes zitten te posten op social media als er een man naar ze kijkt in de sportschool" is heel wat anders dan het gedrag in het artikel. Dat gaat over mannen die vrouwen achtervolgen, heel dichtbij gaan staan, niet ophouden als er gevraagd wordt of ze willen stoppen. Echt ongewenst gedrag, niet even kijken naar iemand. Maar jij vind dat "het" wel meevalt (generalisering) omdat je vast ergens een filmpje heb gezien van een vrouw die ging huilen omdat een man naar haar keek. Je blijft weer hangen in je wereld van online filmpjes en generalisatie. Dat is net alsof ik hier ergens een filmpje post van een creepy man en dan ga lopen doen alsof alle mannen zo zijn.
Kortom, nee, dit gaat niet over achtervolgen. Dat wordt ook slechts één keer genoemd. Het onderwerp is precies wat ik zei dat het was. Nogmaals: er is hier op FOK! in NWS ook een topic over geweest hé. En dan richting mij het verwijt maken dat ik mij niet zou beseffen wat er in het artikel staat, haha.quote:De meest voorkomende klacht? Glurende mannen.
Helaas maar voor 90 dagen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hij is geschorst door de FIFAen mag ook geen contact opnemen met Hermoso of haar baasten: Wereldvoetbalbond FIFA schorst Spaanse bondsvoorzitter - https://nos.nl/l/2488069
Welke grens is er overschreden dan? Hysterisch gelul is het, het bloeddorstige feminisme moet en zal een kop snellen om op een staak te zetten en mee rond te paraderen. 10 jaar geleden waren ze nog op hun knietjes aan het bedelen voor geld omdat niemand naar hun gekluns kwam kjiken. 'Mogen we asjebliefje met jullie clubveren pronken want misschien krijgen we zo wel een beetje publiek?'quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een verkrachting was het niet, grensoverschrijdend gedrag wel. Daarvoor had hij zijn excuus moeten aanbieden maar hij is sowieso een te grote pauper om voorzitter te zijn van de Spaanse voetbalbond dus mag er gewoon uitgetieft worden. De man heeft zich gedurende de hele finale misdragen en weigert excuus te maken, dan is het gewoon klaar. Deze man moet er nu hoe dan ook uit.
Voorlopig 90 dagen. Er loopt ook een onderzoek.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:55 schreef maily het volgende:
[..]
Helaas maar voor 90 dagen.
Maar het is een sterk signaal!
Goedkoop scoren zoquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:31 schreef Perox het volgende:
[..]
Wow eindelijk FIFA die eens het voortouw neemt. Prima actie!
Je kunt niet op deze manier iemand ongevraagd op de mond zoenen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke grens is er overschreden dan? Hysterisch gelul is het, het bloeddorstige feminisme moet en zal een kop snellen om op een staak te zetten en mee rond te paraderen. 10 jaar geleden waren ze nog op hun knietjes aan het bedelen voor geld omdat niemand naar hun gekluns kwam kjiken. 'Mogen we asjebliefje met jullie clubveren pronken want misschien krijgen we zo wel een beetje publiek?'
De FIFA er ook bij, alsof die het mannenvoetbal nog niet genoeg uitgehoerd hadden.
Tikje aan de late kant wel, nu Spaanse voetballers vrij massaal in opstand komen. Maar goed, beter laat dan nooit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Opgeruimd staat netjes.
Zeker, best een knappe vrouw.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als jouw chef je ineens zo op je bek pakt zou je dat ook prima vinden?
Dit, hij had z’n excuses moeten aanbieden en zij had moeten zeggen dat ze er niet van gediend was. Dan is het wel klaar wat mij betreft.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:07 schreef ZanneG het volgende:
Ik vind dit allemaal nogal ophef om niks.
Die dame is niet aangerand, we moeten het niet groter maken dan het is.
In alle enthousiasme omhelst die vent al die meiden, hij geeft een snelle kus die nog geen fractie van een seconde duurt.
Hij had moeten zeggen dat het allemaal niet zo is bedoelt en het in alle feestvreugde per ongeluk gebeurde en dan zand er over.
Het is toch zonde dat nu de feeststemming verpest is door dit onnozele incident.
Ga lekker feesten meiden
Nee, zo te zien besef je nog steeds niet wat er echt staat. Ook gewoon even kijken en constant gluren zijn compleet andere dingen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen?
[..]
Kortom, nee, dit gaat niet over achtervolgen. Dat wordt ook slechts één keer genoemd. Het onderwerp is precies wat ik zei dat het was. Nogmaals: er is hier op FOK! in NWS ook een topic over geweest hé. En dan richting mij het verwijt maken dat ik mij niet zou beseffen wat er in het artikel staat, haha.
Zolang er nog mensen zijn die denken dat het niets voorstelt, is het alleen maar goed dat er 'heisa' om gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:07 schreef ZanneG het volgende:
In alle enthousiasme omhelst die vent al die meiden, hij geeft een snelle kus die nog geen fractie van een seconde duurt.
Hij had moeten zeggen dat het allemaal niet zo is bedoelt en het in alle feestvreugde per ongeluk gebeurde en dan zand er over.
Het is toch zonde dat nu de feeststemming verpest is door dit onnozele incident.
Ga lekker feesten meiden
Mensen met een andere mening, ze blijven eng hè.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:12 schreef Elan het volgende:
Echt bizar om te lezen dat bepaalde lui hier die misplaatste kus sterk afkeuren af doen als woke geneuzel
Goed dat de speelster in kwestie een duidelijk statement maakt zet en weigert te spelen zolang die viespeuk er zit
Ophef is grotendeels juist omdat meneer geen excuses aanbiedt. Meneer heeft vervolgens op tribune nog aan zijn ballen gezeten. Het is een complete idioot.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:07 schreef ZanneG het volgende:
Ga lekker feesten meiden
Als het een kort pittig kapsel is van boven de 60 jaar is natuurlijk wel een probleem hihahohi. Al zag die Luis Rubiales eruit als Brad Pitt nog steeds is het gewoon verkeerd.quote:
Ik zeg ook nergens dat het niet verkeerd is. Maar fijn dat je dat even voor me invult.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het een kort pittig kapsel is van boven de 60 jaar is natuurlijk wel een probleem hihahohi. Al zag die Luis Rubiales eruit als Brad Pitt nog steeds is het gewoon verkeerd.
Ja meneer laat juist zien dat het wel een probleem is omdat hij niet eens wil beseffen of nadenken hoe dit soort gedrag überhaupt overkomt op anderen. Als hij had gezegd sorry, ik deed een beetje gek in de feeststemming, had ik niet moeten doen haar hoofd vastpakken en op de mond kussen. Dan was de situatie heel anders.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ophef is grotendeels juist omdat meneer geen excuses aanbiedt. Meneer heeft vervolgens op tribune nog aan zijn ballen gezeten. Het is een complete idioot.
[ twitter ]
Je zegt zelf dat het in een bepaald geval geen probleem zou zijn omdat iemand wel of niet knap zou zijn. Wat ook nog eens heel objectief is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:17 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het niet verkeerd is. Maar fijn dat je dat even voor me invult.
Je kunt ook niet op deze manier iemand gevraagd op de mond zoenen. Zo'n moment is het gewoon niet. Ik ken hun verhouding en de plaatselijke Spaanse gebruiken niet. Maar dat het een sociale faux pas is, is nog geen reden om hysterisch te gaan doen en een heksenjacht te beginnen. Dan zeg ik flikker dat vrouwenvoetbal maar uit de bond, geen zin om de voetbalbond, opgericht door en voor mannenvoetbal, als kop van jut voor ideologische statements te laten misbruiken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt niet op deze manier iemand ongevraagd op de mond zoenen.
Voor mij persoonlijk zou het me helemaal niet uitmaken. Dan zeg ik dat je het de volgende keer moet laten en dan is het wel goed. Ik hoef niet meteen de brandstapel aan te steken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het in een bepaald geval geen probleem zou zijn omdat iemand wel of niet knap zou zijn. Wat ook nog eens heel objectief is.
Nou schijnbaar is het dus niet goed in het dit geval want meneer vind er niks fout aan wat hij gedaan heeft. Jij denkt dat dit soort zaken opgelost zou zijn als de gene die gekust/aangeraakt wordt zegt dat hij/zij het de volgende keer moet laten. Zeg jij ook tegen de dief dat hij/zij niet moet stelen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk zou het me helemaal niet uitmaken. Dan zeg ik dat je het de volgende keer moet laten en dan is het wel goed. Ik hoef niet meteen de brandstapel aan te steken.
Subjectiefquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het in een bepaald geval geen probleem zou zijn omdat iemand wel of niet knap zou zijn. Wat ook nog eens heel objectief is.
Ik hoef in ieder geval niet meteen de doodstraf voor die persoon. De mensen hier overduidelijk wel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou schijnbaar is het dus niet goed in het dit geval want meneer vind er niks fout aan wat hij gedaan heeft. Jij denkt dat dit soort zaken opgelost zou zijn als de gene die gekust/aangeraakt wordt zegt dat hij/zij het de volgende keer moet laten. Zeg jij ook tegen de dief dat hij/zij niet moet stelen?
"De mensen hier", geef 1 voorbeeld.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik hoef in ieder geval niet meteen de doodstraf voor die persoon. De mensen hier overduidelijk wel.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ophef is grotendeels juist omdat meneer geen excuses aanbiedt. Meneer heeft vervolgens op tribune nog aan zijn ballen gezeten. Het is een complete idioot.
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bill Burr heeft daar een stukje over. Vrouwenvoetbal. Dit moet niet zo'n drama zijn/worden. Maar het ziet er raar uit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt ook niet op deze manier iemand gevraagd op de mond zoenen. Zo'n moment is het gewoon niet. Ik ken hun verhouding en de plaatselijke Spaanse gebruiken niet. Maar dat het een sociale faux pas is, is nog geen reden om hysterisch te gaan doen en een heksenjacht te beginnen. Dan zeg ik flikker dat vrouwenvoetbal maar uit de bond, geen zin om de voetbalbond, opgericht door en voor mannenvoetbal, als kop van jut voor ideologische statements te laten misbruiken.
Er was ook geen heksenjacht en bradnstapel. Er was een incident waarvan de vrouw aangaf dat ze het niet fijn had gevonden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk zou het me helemaal niet uitmaken. Dan zeg ik dat je het de volgende keer moet laten en dan is het wel goed. Ik hoef niet meteen de brandstapel aan te steken.
Dit is niet de toon in het topic.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik hoef in ieder geval niet meteen de doodstraf voor die persoon. De mensen hier overduidelijk wel.
ik hoef ook niet de doodstraf voor die persoon voor en kus zonder tong hoor.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:49 schreef Questular het volgende:
[..]
WTF!quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een kus zonder tong kan net zoveel seksuele energie hebben als met.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ik hoef ook niet de doodstraf voor die persoon voor en kus zonder tong hoor.
Op de 1 of andere rare manier associeer ik dat ook niet met seks. Maar het merendeel van de mensen wel, ontdek ik nu.
(met tong wel)
Dan zou ik daar in het vervolg gewoon hele duidelijke regels over opstellen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een kus zonder tong kan net zoveel seksuele energie hebben als met.
En het gaat niet over met of zonder tong, en het gaat niet over seks. Het gaat erom dat het niet acceptabel is dat je iemands hoofd tussen je handen pakt zodat de ander geen kant op kan en je die persoon dan een kus opdringt. Dat is grensoverschrijdend, daarmee schend je iemands lichamelijke integriteit.
Er is een heel duidelijke regel, die geldt gewoon overal: je dwingt nie top die manier een kus op. Nergens, nooit, aan niemand. Er zijn kennelijk genoeg mensen in de Spaanse cultuur waarin dit zo ontzettend normaal zou zijn die dit niet goed vinden, dat er ook daar ophef over is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan zou ik daar in het vervolg gewoon hele duidelijke regels over opstellen.
Dat dat voor iedereen duidelijk is. Ook voor mensen uit culturen waarin heel veel wordt gekust. Ook mannen die mannen kussen.
Spanjaarden staan anders bekend om hun enthousiasme qua zoenen hoor.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een heel duidelijke regel, die geldt gewoon overal: je dwingt nie top die manier een kus op. Nergens, nooit, aan niemand. Er zijn kennelijk genoeg mensen in de Spaanse cultuur waarin dit zo ontzettend normaal zou zijn die dit niet goed vinden, dat er ook daar ophef over is.
Yep.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[...]
En het gaat niet over met of zonder tong, en het gaat niet over seks. Het gaat erom dat het niet acceptabel is dat je iemands hoofd tussen je handen pakt zodat de ander geen kant op kan en je die persoon dan een kus opdringt. Dat is grensoverschrijdend, daarmee schend je iemands lichamelijke integriteit.
Deze manquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ twitter ]
Spelers kunnen daar een berisping voor krijgen toch?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja. Dat laatste. Er zijn blijkbaar veel mensen die die grens niet kennen. Maar dit wordt wel opgeblazen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een kus zonder tong kan net zoveel seksuele energie hebben als met.
Dat het wordt opgeblazen, is grotendeels zijn eigen schuld.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Dat laatste. Er zijn blijkbaar veel mensen die die grens niet kennen. Maar dit wordt wel opgeblazen.
Het is een type mens/man.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat het wordt opgeblazen, is grotendeels zijn eigen schuld.
Hij kent zijn grenzen niet, hij is de bondsvoorzitter met een voorbeeld- en machtspositie en hij zegt: dikke middelvinger allemaal, ik vlieg gewoon iedereen voor de bek die ik voor de bek wil vliegen. En wie dat niet accepteert, sleep ik voor de rechter.
Opkrassen.
Dat komt omdat hij het zelf niet ziet als iemand op de bek pakken, maar als een uiting van vreugde.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat het wordt opgeblazen, is grotendeels zijn eigen schuld.
Hij kent zijn grenzen niet, hij is de bondsvoorzitter met een voorbeeld- en machtspositie en hij zegt: dikke middelvinger allemaal, ik vlieg gewoon iedereen voor de bek die ik voor de bek wil vliegen. En wie dat niet accepteert, sleep ik voor de rechter.
Opkrassen.
Kom op. Je kan elkaar ook wel even vastpakken in enthousiasme.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij het zelf niet ziet als iemand op de bek pakken, maar als een uiting van vreugde.
Maak daar dan gewoon regels voor.
Als je iemand feliciteert geef je een beschaafde hand en ga je niet als een halve gek staan springen, en je kust niet.
Bllijkt dat dat gewoon nodig is.
Nee, want dat kan ook over iemand zijn of haar grens gaan. Dat weet je van tevoren niet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kom op. Je kan elkaar ook wel even vastpakken in enthousiasme.
Dat is helemaal niet nodig. Dat is al algemeen bekend. Alleen sommige mensen weten dat niet. Dat kan, en dat zou ook zo zijn als je regels of wetten maakt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij het zelf niet ziet als iemand op de bek pakken, maar als een uiting van vreugde.
Als je iemand feliciteert geef je een beschaafde hand en ga je niet als een halve gek staan springen, en je kust niet.
Bllijkt dat dat gewoon nodig is. Anders krijg je
Nogmaals: van sporters tot aan regering en FIFA wordt hem duidelijk gemaakt dat het ongepast gedrag is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bllijkt dat dat gewoon nodig is.
Dan wordt het voor mij te ingewikkeld om allemaal in te schatten als man. Ik ben überhaupt niet van het zo omgaan met mensen. Je kijkt dan naar jezelf en bedenkt vb. Jij wss ook. Dit kan niet. Nergens op welke werkvloer dan ook.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, want dat kan ook over iemand zijn of haar grens gaan. Dat weet je van tevoren niet.
Precies mijn punt. Het draait helemaal niet om de kus maar meer om de reacties nadien.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er was ook geen heksenjacht en bradnstapel. Er was een incident waarvan de vrouw aangaf dat ze het niet fijn had gevonden.
Vervolgens stuurt de voetbalbond een verklaring uit dat ze zou hebben gezegd dat het prima was en gaat de man die het gedaan heeft vol op het orgel over hoe wat hij heeft gedaan helemaal prima is en dat hij nu een slachtoffer is. En ja, dan heb je inderdaad ophef.
Hij had meteen moeten aangeven dat hij wat te enthousiast was geweest, dat het verkeerd was, en dat hij er spijt van heeft. Dan was die ophef niet half zo groot geworden.
Ik snap je punt wel, maar als je regels zou maken, dan is het voor iedereen duidelijk, en ook duidelijk wat voor maatregelen er genomen kunnen worden bij ongewenst gedrag.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan wordt het voor mij te ingewikkeld om allemaal in te schatten als man. Ik ben überhaupt niet van het zo omgaan met mensen. Je kijkt dan naar jezelf en bedenkt vb. Jij wss ook. Dit kan niet. Nergens op welke werkvloer dan ook.
Dat kan niet. Dan moet je ALLES steeds aan mensen uitleggen. Gevoel moet wel een rol blijven spelen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar als je regels zou maken, dan is het voor iedereen duidelijk, en ook duidelijk wat voor maatregelen er genomen kunnen worden bij ongewenst gedrag.
....en dat weet iedereen van tevoren al wat hij of zij wel of niet mag doen.
Ja, maar in deze man zit gewoon veel te veel emotie en gevoel. Dat is juist zijn probleem.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan moet je ALLES steeds aan mensen uitleggen. Gevoel moet wel een rol blijven spelen.
Ja. En blijkbaar bij meer mannen. Althans.....ik denk niet dat mannen gaan klagen over een kus van een vrouw. Hij mist een bepaalde grens.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar in deze man zit gewoon veel te veel emotie en gevoel. Dat is juist zijn probleem.
Het draait ook om de kus.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Het draait helemaal niet om de kus maar meer om de reacties nadien.
Nee dat het escaleert ligt aan zijn houding.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het draait ook om de kus.
Zou de kus niet van belang zijn, dan hoeft hij ook geen excuses te maken.
Hij is gewoon dubbel fout. Maar die eerste fout had hij kunnen rechtzetten. Heeft-ie pertinent geweigerd.
Ik krijg herinneringen aan de eerste aflevering van Ally McBeal, een heeeeeele ouwe teevee-serie, waar een adjunct-directeur zijn medewerkster Ally McBeal in de kont knijpt, waarop zij hem aanklaagt, en hij als verdediging voert dat hij aan een ziekte lijdt die hem dat soort dingen laat doen. Waarop-ie, om dat te bewijzen, de hele dag medewerksters in de kont gaat knijpen.
(Voor alle duidelijkheid: hij gaat die zaak niet winnen.).
In principe ben ik het hier wel mee eens. In die persconferentie is hij ook erg vol van zichzelf, narcistisch baasje.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Het draait helemaal niet om de kus maar meer om de reacties nadien.
Hoezo laf?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee dat het escaleert ligt aan zijn houding.
Die kus was fout maar daar was hij met een laf excuus wel mee weggekomen.
Misschien moeten sommige mensen ook leren om hun gevoelens op normale manier te uiten. Wat is het volgende, kan Casillas rekenen op een klap op zijn bek als ze een WK finale verliezen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan moet je ALLES steeds aan mensen uitleggen. Gevoel moet wel een rol blijven spelen.
Omdat alle excuses die je in perseberichten leest gewoon damage control van de PR afdeling zijnquote:
Nee, want hij keept niet meer.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien moeten sommige mensen ook leren om hun gevoelens op normale manier te uiten. Wat is het volgende, kan Casillas rekenen op een klap op zijn bek als ze een WK finale verliezen?
Geheel mee eens. Langzaamaan moeten bepaalde mensen besef krijgen. Ik zag een tijd geleden nog op TV iemand zeggen dat je een secretaresse bij het kopieerapparaat gewoon "schatje" moet kunnen noemen. Nee. Dat kan niet. Ik ben 50. Dat is ook nooit gezien als normaal door mij en mijn omgeving.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien moeten sommige mensen ook leren om hun gevoelens op normale manier te uiten. Wat is het volgende, kan Casillas rekenen op een klap op zijn bek als ze een WK finale verliezen?
Precies wat ik zei dus. Een PR excuus wat je zo vaak ziet en waarvan je gewoon weet dat het in 80% van de gevallen alleen voor de reacties is en totaal niet gemeend. Prima dat hij zoiets weigert. Meen het of doe het niet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:03 schreef Seven. het volgende:
Het enige dat Rubiales had hoeven zeggen om deze bak ellende te voorkomen: sorry Jenni, ik ging te ver en het zal niet meer gebeuren. Mijn welgemeende excuses, ik hoop dat we nog kunnen samenwerken in de toekomst.
Maar nee, hij had het over idioten die hier een big deal van maken. Hij laat vervolgens de bond een verklaring uitsturen die Hermoso woorden in de mond legt over wederzijds en vervolgens geeft hij een toespraak waarin hij zichzelf positioneert als slachtoffer.
Echt álles wat hij kon doen om dit te escaleren, heeft hij gedaan.
Niet goed gevolgd. Wat weigert hij nu?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Precies wat ik zei dus. Een PR excuus wat je zo vaak ziet en waarvan je gewoon weet dat het in 80% van de gevallen alleen voor de reacties is en totaal niet gemeend. Prima dat hij zoiets weigert. Meen het of doe het niet.
Afgaande op wat ik hier lees weigert hij een excuus aan te bieden. Maar zoals ik zeg, die excuses in de media zijn vrijwel altijd nog erger dan de daad zelf.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet goed gevolgd. Wat weigert hij nu?
Maar... "wij". weten toch wel dondersgoed wat wel en niet kan? De laatste jaren is het wel wat spastisch geworden. Met oud en nieuw geef ik gewoon iedereen maar een hand. Er zijn zelfs collega's die liever niet met een vrouw in de lift alleen stappen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. En blijkbaar bij meer mannen. Althans.....ik denk niet dat mannen gaan klagen over een kus van een vrouw. Hij mist een bepaalde grens.
Precies. Wat ga je precies zeggen? Laat het overwaaien naast een algemeen excuus iets.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Afgaande op wat ik hier lees weigert hij een excuus aan te bieden. Maar zoals ik zeg, die excuses in de media zijn vrijwel altijd nog erger dan de daad zelf.
Nee, dat zie je ook aan de mensen die excuses maken, dat heeft iemand voor hen opgeschreven of getypt en dat hebben ze dan uit hun hoofd geleerd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Precies wat ik zei dus. Een PR excuus wat je zo vaak ziet en waarvan je gewoon weet dat het in 80% van de gevallen alleen voor de reacties is en totaal niet gemeend. Prima dat hij zoiets weigert. Meen het of doe het niet.
Klopt. En daar heb ik dus een hekel aan. En het is inderdaad wel iets wat werkt bij het eenvoudige publiek.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat zie je ook aan de mensen die excuses maken, dat heeft iemand voor hen opgeschreven of getypt en dat hebben ze dan uit hun hoofd geleerd.
Maar dan is wel je carriere gered. Zo werkt het gewoon.
Het loopt uit de hand soms. Je vb van alleen met vrouw in de lift. Je denkt er soms over na. Dit doen is heel bizar. Mij hij gaat de fout nooit inzien.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar... "wij". weten toch wel dondersgoed wat wel en niet kan? De laatste jaren is het wel wat spastisch geworden. Met oud en nieuw geef ik gewoon iedereen maar een hand. Er zijn zelfs collega's die liever niet met een vrouw in de lift alleen stappen.
Nu is de Spaanse cultuur wel wat anders, maar hij pakt ze 1 voor 1 stevig en innig beet. (daarom is het argument "opwelling" ook flauwekul). Juist hij had beter moeten weten, het was ook een beetje de boodschap die het hele evenement af wilde geven.
Blijft een bizar verhaal.
Ik snap nog steeds niet waarom hij alleen Jennifer Hermoso heeft gekust. Had zij gescoord?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar... "wij". weten toch wel dondersgoed wat wel en niet kan? De laatste jaren is het wel wat spastisch geworden. Met oud en nieuw geef ik gewoon iedereen maar een hand. Er zijn zelfs collega's die liever niet met een vrouw in de lift alleen stappen.
Nu is de Spaanse cultuur wel wat anders, maar hij pakt ze 1 voor 1 stevig en innig beet. (daarom is het argument "opwelling" ook flauwekul). Juist hij had beter moeten weten, het was ook een beetje de boodschap die het hele evenement af wilde geven.
Blijft een bizar verhaal.
Vind je werkelijk dat je zo'n man voor dit totaal kapot moet maken?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Klopt. En daar heb ik dus een hekel aan. En het is inderdaad wel iets wat werkt bij het eenvoudige publiek.
Ja, daar hoeft dan weer geen gevoel bij te zitten bij dat excuusquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Klopt. En daar heb ik dus een hekel aan. En het is inderdaad wel iets wat werkt bij het eenvoudige publiek.
Wacht ff.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet zo thuis in het vrouwenvoetbalquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom hij alleen Jennifer Hermoso heeft gekust. Had zij gescoord?
Ik verwed er al mijn Snickers-ijsjes om dat hij zijn baan gaat kwijtraken hoor.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vind je werkelijk dat je zo'n man voor dit totaal kapot moet maken?
Dat lijkt me duidelijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:18 schreef sp3c het volgende:
totaal kapot lijkt me overdreven maar dat je voor zoiets je baan kwijtrijkt lijkt me wat voor de hand liggen hoor
Ik ook, niet maar ik vroeg me af waarom hij "alleen" haar had gekust.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet zo thuis in het vrouwenvoetbal
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik verwed er al mijn Snickers-ijsjes om dat hij zijn baan gaat kwijtraken hoor.
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik vind het prima dat hij er blijkbaar niks kwaads in ziet, maar dwing hem dan ook niet om PR excuses aan te bieden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vind je werkelijk dat je zo'n man voor dit totaal kapot moet maken?
Vrijwel alle. En dat percentage zuig ik uiteraard ookuit mijn duim, gewoon om aan te geven dat ik maar weinig oprechte excuses heb gezien. Als je die PR excuses leest weet je zelf ook wel dat de dader daar waarschijnlijk niet eens 1 letter van op papier heeft gezet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wacht ff.
Een paar minuten eerder waren alle PR-excuses niets meer dan "damage control".
Dat is al snel gezakt tot 80%.
't Is echt niet zo ingewikkeld. De man had zelf, in het openbaar, zijn excuses moeten aanbieden.
Dat hij dat niet heeft gedaan en daarmee "heel eerlijk" bewijst dat hij er geen hout van begrijpt, betekent dat hij moet opkrassen.
Al het geleuter eromheen ("PR, woke, overdreven, het is een man, excuses zijn meestal laf" en wat al niet) doet volstrekt niet ter zake.
Met het excuus leg je je vast op het verbeteren van je eigen gedrag.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat zie je ook aan de mensen die excuses maken, dat heeft iemand voor hen opgeschreven of getypt en dat hebben ze dan uit hun hoofd geleerd.
Maar dan is wel je carriere gered. Zo werkt het gewoon.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:22 schreef Zorro het volgende:
.
[..]
Vrijwel alle. En dat percentage zuig ik uiteraard ookuit mijn duim, gewoon om aan te geven dat ik maar weinig oprechte excuses heb gezien. Als je die PR excuses leest weet je zelf ook wel dat de dader daar waarschijnlijk niet eens 1 letter van op papier heeft gezet.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Met het excuus leg je je vast op het verbeteren van je eigen gedrag.
Dat is dan weer wel zo.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Met het excuus leg je je vast op het verbeteren van je eigen gedrag.
Jennifer Hermoso had juist een penaltie gemist. Misschien was het een kus als troost.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet zo thuis in het vrouwenvoetbal
Bij een gemiste penalty.....wat mag je wel en niet doen als reactie?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Jennifer Hermoso had juist een penaltie gemist. Misschien was het een kus als troost.
Damage control kan heel zinvol zijn. Zeker als het goed wordt verwoord, en partijen daardoor weer met elkaar door één deur kunnen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:22 schreef Zorro het volgende:
.
[..]
Vrijwel alle. En dat percentage zuig ik uiteraard ookuit mijn duim, gewoon om aan te geven dat ik maar weinig oprechte excuses heb gezien. Als je die PR excuses leest weet je zelf ook wel dat de dader daar waarschijnlijk niet eens 1 letter van op papier heeft gezet.
Een verboden kus als troost.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bij een gemiste penalty.....wat mag je wel en niet doen als reactie?
ja, ik heb m!quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Jennifer Hermoso had juist een penaltie gemist. Misschien was het een kus als troost.
Ik heb het net gegoogeld.
Ja, dan moeten ze straks echt heel goed die beelden gaan nakijken als het tot een rechtszaak komt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
ja, ik heb m!
Rubiales beweerde het tegenovergestelde. "Ik zei haar de gemiste penalty te vergeten en vroeg toen: een kus? Zij zei: okay. Het was een euforische kus met wederzijdse toestemming. En dat zou nu genoeg zijn om mij aan de kant te schuiven?"
Hele artikel: https://nos.nl/artikel/24(...)anse-bondsvoorzitter
Een kus op de mond geven mag niet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bij een gemiste penalty.....wat mag je wel en niet doen als reactie?
Ja, dat is inderdaad wel een groot compliment.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[...]
Soort Spaanse Berlusconi, die kerel.
Juridisch kun je er weinig mee. Of teveel eigenlijk. Je kunt de emotie niet meten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dan moeten ze straks echt heel goed die beelden gaan nakijken als het tot een rechtszaak komt.
Ja misschien kan iemand die kan liplezen, vertellen wat ze zeggen. Of kan dat niet?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Juridisch kun je er weinig mee. Of teveel eigenlijk. Je kunt de emotie niet meten.
Naja, dan nog. Best intimiderend als de grote baas je even beetpakt en dat zegt. Dan heb je het stukje machtsverhoudingen, wat je ook bij dat gebeuren had bij the Voice.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dan moeten ze straks echt heel goed die beelden gaan nakijken als het tot een rechtszaak komt.
Heeft ook allemaal lijntjes lopen met oliegeld uit Saudi Arabië en de Spaanse Supercup laten spelen in Saudi Arabië lolquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
Op een fucked up manier toch hulde voor die kerel dat hij gaat dubbel downen en daarvoor zelfs de communicatieclub van de bond inschakelt.
Soort Spaanse Berlusconi, die kerel.
Het is dan ook niet bedoeld als compliment.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wel een groot compliment.
(Op een fucked up manier uiteraard.)
O jee, hij werd rood, wat erg. Ik hoop dat je snel een nieuwe baan gevonden hebt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, want dat kan ook over iemand zijn of haar grens gaan. Dat weet je van tevoren niet.
Weetje, ik heb wel een een Engelse jongen van een jaar of 13 drie zoenen op zijn wang gegeven, omdat dat hier in Nederland de gewoonte was, en die werd ook keirood.
Omdat ze dat in Engeland gewoon niet doen.
Welk soort gedrag precies?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja meneer laat juist zien dat het wel een probleem is omdat hij niet eens wil beseffen of nadenken hoe dit soort gedrag überhaupt overkomt op anderen.
Nee hoor. De activisten moeten hun trofee hebben, die hebben het vrouwenvoetbal een tijdje geleden al gekaapt, het is hun podium om statements te maken.quote:Als hij had gezegd sorry, ik deed een beetje gek in de feeststemming, had ik niet moeten doen haar hoofd vastpakken en op de mond kussen. Dan was de situatie heel anders.
Ja. Als ze echt "nee" heeft gezegd. Maar dan nog speelt emotie. Dat is zijn verdediging neem ik aan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja misschien kan iemand die kan liplezen, vertellen wat ze zeggen. Of kan dat niet?
Lol.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook niet bedoeld als compliment.
Maar ik verwoordt het een beetje ongelukkig. Het is natuurlijk een enorme lul, maar de manier waarop hij dubbel downt is dan best grappig.
Het niet respecteren van andermans grenzen, zelfs niet nadat duidelijk werd dat hij compleet een grens over is gegaan (mocht hem dat eerder nog niet duidelijk zijn geweest). Hij heeft gewoon schijt aan grenzen van anderen.quote:
Whatever, dit had echt wel anders opgelost kunnen worden als meneer gewoon sorry had gezegd. Zijn eigen gedrag komt gewoon als een boomerang terug naar hem als gevolg van zijn eigen gedrag nu niet activisten.quote:[..]
Nee hoor. De activisten moeten hun trofee hebben, die hebben het vrouwenvoetbal een tijdje geleden al gekaapt, het is hun podium om statements te maken.
En hij zal uiteraard benadrukken dat hij de beste voetbalbondsvoorzitter uit de geschiedenis van Spanje is. Dat punt maakte hij tijdens zijn leutertoespraak ook al. ("Hoe durven ze!")quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Als ze echt "nee" heeft gezegd. Maar dan nog speelt emotie. Dat is zijn verdediging neem ik aan.
Ik weet echt niets over voetbal. De man is uiterst irritant. Maar.....hij heeft wel veel gewonnen toch?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En hij zal uiteraard benadrukken dat hij de beste voetbalbondsvoorzitter uit de geschiedenis van Spanje is. Dat punt maakte hij tijdens zijn leutertoespraak ook al. ("Hoe durven ze!")
Het wachten is nog op een reactie van Louis van Gaal: "meneer Rubiales mag van geluk spreken dat IK nooit bondscoach van Spanje ben geweest. Want uiteraard ben IK gewoon de beste!"
Het was sowieso een onzinopmerking van ondergetekende.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik weet echt niets over voetbal. De man is uiterst irritant. Maar.....hij heeft wel veel gewonnen toch?
Niet direct het beste vergelijk. Maar het zet aan het denken. Waar is Louis nu bijv.?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het was sowieso een onzinopmerking van ondergetekende.
Een coach is geen voorzitter en vice versa.
(Hoewel vooral bij de 2e categorie er nog wel eens gasten rondlopen die zichzelf ook een geniale coach vinden. Maar ach, dat geldt eigenlijk voor iedere voetballiefhebber.)
Ik hoop voor hem dat hij zo rustig mogelijk, en zoveel mogelijk in goede gezondheid (daar waren wat problemen mee) van zijn pensioen kan genieten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet direct het beste vergelijk. Maar het zet aan het denken. Waar is Louis nu bijv.?
Hij kan zonder de aandacht dus.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoop voor hem dat hij zo rustig mogelijk, en zoveel mogelijk in goede gezondheid (daar waren wat problemen mee) van zijn pensioen kan genieten.
Is dat überhaupt relevant?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik weet echt niets over voetbal. De man is uiterst irritant. Maar.....hij heeft wel veel gewonnen toch?
Ah, daar hebben we de 'grens' weer die niemand definieert. Het zijn allemaal woordspelletjes met vaagpraat waarmee het in de hoek van seksueel geweld wordt gedrukt terwijl dat natuurlijk heel iets anders is. Nee, ik geloof er niks van dat het dan daarmee klaar was, men ruikt bloed, hij moet en zal geofferd worden op het altaar van de veronderstelde vooruitgang.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Het niet respecteren van andermans grenzen, zelfs niet nadat duidelijk werd dat hij compleet een grens over is gegaan (mocht hem dat eerder nog niet duidelijk zijn geweest). Hij heeft gewoon schijt aan grenzen van anderen.
[..]
Whatever, dit had echt wel anders opgelost kunnen worden als meneer gewoon sorry had gezegd. Zijn eigen gedrag komt gewoon als een boomerang terug naar hem als gevolg van zijn eigen gedrag nu niet activisten.
Die grens is ook voor iedereen anders. Die kan je niet definieren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we de 'grens' weer die niemand definieert. Het zijn allemaal woordspelletjes met vaagpraat waarmee het in de hoek van seksueel geweld wordt gedrukt terwijl dat natuurlijk heel iets anders is. Nee, ik geloof er niks van dat het dan daarmee klaar was, men ruikt bloed, hij moet en zal geofferd worden op het altaar van de veronderstelde vooruitgang.
Sommige grenzen zijn niet volledig te definiëren. Zo kun je ook niet precies uitleggen wat wel en niet beleefd is. Maar onbeleefd voelen we allemaal aan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we de 'grens' weer die niemand definieert. Het zijn allemaal woordspelletjes met vaagpraat waarmee het in de hoek van seksueel geweld wordt gedrukt terwijl dat natuurlijk heel iets anders is. Nee, ik geloof er niks van dat het dan daarmee klaar was, men ruikt bloed, hij moet en zal geofferd worden op het altaar van de veronderstelde vooruitgang.
En altijd de schuld bij het slachtoffer leggen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Omdat alle excuses die je in perseberichten leest gewoon damage control van de PR afdeling zijn
Daar zal dan ook deze vrouw onder vallen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:22 schreef Toby56 het volgende:
Ik wist dit nog niet eens.
https://www.msn.com/nl-nl(...)1508641b0aa16e&ei=10
Vilda blijft natuurlijk.
Met dit bestuur zit hij er voorlopig warmpjes bij.
Dat is de volgende hoop ik?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:05 schreef Salina het volgende:
[..]
Daar zal dan ook deze vrouw onder vallen.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Nare trekjes daar bij die Spaanse mannen.
Dat laatste zegt ook niemand. Maar zo dramatisch is het voorval niet. Het kan gewoon niet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Sommige grenzen zijn niet volledig te definiëren. Zo kun je ook niet precies uitleggen wat wel en niet beleefd is. Maar onbeleefd voelen we allemaal aan.
Rubiales is geen slachtoffer.
Mooi zoquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:27 schreef Momo het volgende:
‘Spaanse bondscoach Vilda verliest elf stafleden vanwege rel rond voorzitter’
Bondscoach Jorge Vilda van de Spaanse voetbalsters komt steeds meer alleen te staan. Maar liefst elf leden van zijn technische staf zijn zaterdag opgestapt. Dat weten verschillende media in Spanje.
De stafleden van de Spaanse ploeg voor het WK zijn opgestapt uit onvrede over voorzitter Luis Rubiales van de Spaanse voetbalbond. De preses ligt zwaar onder vuur omdat hij vlak na de gewonnen WK-finale tegen Engeland (1-0) de Spaanse speelster Jennifer Hermoso ongevraagd op haar mond heeft gekust. Rubiales weigert af te treden. De speelsters van de Spaanse ploeg lieten vrijdag weten dat ze niet meer in actie komen zolang Rubiales nog in functie is.
De Spaanse voetbalbond staat voorlopig achter Rubiales en kwam zaterdagochtend met een statement waarin Hermoso voor leugenaar werd uitgemaakt. De tuchtcommissie van de FIFA schorste Rubiales zaterdagmiddag voor 90 dagen in afwachting van de uitkomst van het onderzoek dat de wereldvoetbalbond naar hem is gestart.
Rubiales mag in die periode geen functie op nationaal en internationaal niveau in het voetbal uitoefenen. Ook mag hij van de FIFA geen contact opnemen met Hermoso en haar naaste omgeving. Ook de Spaanse bond en medewerkers van de federatie hebben een contactverbod opgelegd gekregen.
kun je ff het linkje erbij zetten pls, ik heb ff geen tijd om te zoekenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:27 schreef Momo het volgende:
Bondscoach Jorge Vilda van de Spaanse voetbalsters komt steeds meer alleen te staan. Maar liefst elf leden van zijn technische staf zijn zaterdag opgestapt. Dat weten verschillende media in Spanje.
De stafleden van de Spaanse ploeg voor het WK zijn opgestapt uit onvrede over voorzitter Luis Rubiales van de Spaanse voetbalbond. De preses ligt zwaar onder vuur omdat hij vlak na de gewonnen WK-finale tegen Engeland (1-0) de Spaanse speelster Jennifer Hermoso ongevraagd op haar mond heeft gekust. Rubiales weigert af te treden. De speelsters van de Spaanse ploeg lieten vrijdag weten dat ze niet meer in actie komen zolang Rubiales nog in functie is.
https://www.ad.nl/buitenl(...)voorzitter~aa2505f1/quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
kun je ff het linkje erbij zetten pls, ik heb ff geen tijd om te zoeken
Haha zit je opeens nog maar alleen in de groepsapp.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:27 schreef Momo het volgende:
De Spaanse voetbalbond staat voorlopig achter Rubiales en kwam zaterdagochtend met een statement waarin Hermoso voor leugenaar werd uitgemaakt. De tuchtcommissie van de FIFA schorste Rubiales zaterdagmiddag voor 90 dagen in afwachting van de uitkomst van het onderzoek dat de wereldvoetbalbond naar hem is gestart.
Rubiales mag in die periode geen functie op nationaal en internationaal niveau in het voetbal uitoefenen. Ook mag hij van de FIFA geen contact opnemen met Hermoso en haar naaste omgeving. Ook de Spaanse bond en medewerkers van de federatie hebben een contactverbod opgelegd gekregen.
Toch ook knap van die bond, in een paar dagen tijd je historische wereldtitel de vergetelheid in drukken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:27 schreef Momo het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)voorzitter~aa2505f1/
Volgens mij hadden nog wel een aantal andere spelers zich uitgelaten op social media, maar Spanje is natuurlijk wel een relatief traditioneel land. Ik zou daarom niet verwachten dat de hele Spaanse voetbalwereld uit woke Podemos-stemmers bestaat. En dus hebben die wel andere dingen om zich druk over te maken dan deze #MeToo 2.0 rel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha zit je opeens nog maar alleen in de groepsapp.
Ben erg benieuwd of er nog een reactie gaat komen vanuit het mannenvoetbal. Tot nu toe alleen maar gelezen over een 2 voudig international van Spanje, Borja Inglesias, het nationale elftal zal boycotten.
Waarom in het openbaar? Het publiek is helemaal geen partijquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:17 schreef Toby56 het volgende:
't Is echt niet zo ingewikkeld. De man had zelf, in het openbaar, zijn excuses moeten aanbieden.
Ik verwacht niet daar er erg veel hun handen hieraan gaan branden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha zit je opeens nog maar alleen in de groepsapp.
Ben erg benieuwd of er nog een reactie gaat komen vanuit het mannenvoetbal. Tot nu toe alleen maar gelezen over een 2 voudig international van Spanje, Borja Inglesias, het nationale elftal zal boycotten.
Het publiek zag het.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 20:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom in het openbaar? Het publiek is helemaal geen partij
Ja, daar heb je een punt. Net als de bondscoach waar net een filmpje van gepost is, die steunde als enige de bondsvoorzitter.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 20:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik verwacht niet daar er erg veel hun handen hieraan gaan branden.
Op het moment dat je dat doet gaan ze namelijk ook heel jouw verleden uitkammen, om te kijken of ze je op een fout kunnen betrappen.
Veel drukte over 'woke' en 'metoo'.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij hadden nog wel een aantal andere spelers zich uitgelaten op social media, maar Spanje is natuurlijk wel een relatief traditioneel land. Ik zou daarom niet verwachten dat de hele Spaanse voetbalwereld uit woke Podemos-stemmers bestaat. En dus hebben die wel andere dingen om zich druk over te maken dan deze #MeToo 2.0 rel.
De meeste speelsters wilden voor het toernooi al niet verder met die coach; die kreeg toen de steun van de voorzitter. Sterker nog: hij bood hem een verlenging van het contract aan, met een fikse salarisverhoging.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 20:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, daar heb je een punt. Net als de bondscoach waar net een filmpje van gepost is, die steunde als enige de bondsvoorzitter.
Ja. We zien ook elke keer bij de mannen dat een voorzitter een speler vol op de bek pakt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:59 schreef havanagila het volgende:
Wat een circus. Vanwege een kus waar duidelijk geen foute bedoelingen oid achter zit.
Dat is wel heel duidelijk. De bobo's delen de lakens uit. Niemand zat op het WK in Qatar te wachten. De supporters van de Spaanse clubs niet op de supercup in Saudi-Arabie. Straks krijgen we Al-Hilal in de Champions League. Wie betaalt bepaalt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 20:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De meeste speelsters wilden voor het toernooi al niet verder met die coach; die kreeg toen de steun van de voorzitter. Sterker nog: hij bood hem een verlenging van het contract aan, met een fikse salarisverhoging.
Er is een context in dit hele verhaal: om wie draait het in de sport? Om de sporters of om de bobo's?
Een context die niet nieuw is natuurlijk. Het speelde al in de jaren 70 en 80 (vraag maar aan Van Hanegem, vraag maar aan Gullit & Van Basten). Maar nu het om vrouwen gaat is het blijkbaar plotseling allemaal 'woke' en 'metoo'.
Heel normaal ja.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 20:50 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja. We zien ook elke keer bij de mannen dat een voorzitter een speler vol op de bek pakt.
Een VAR voor ongewenste intimiteitenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 20:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is wel heel duidelijk. De bobo's delen de lakens uit. Niemand zat op het WK in Qatar te wachten. De supporters van de Spaanse clubs niet op de supercup in Saudi-Arabie. Straks krijgen we Al-Hilal in de Champions League. Wie betaalt bepaalt.
Om wie het draait. Niet op de integriteit. Ik heb er ook geen goed gevoel bij dat dit goed af gaat lopen voor de dames van het Spaanse team. Misschien mag Rubiales voor de buhne het veld ruimen, maar ben wel bang dat ze er last van blijven houden.
Daar ga jij niet over. De enige die kan oordelen of die kus gewenst was, is het slachtoffer. Een vrouw die ongevraagd een kus heeft moeten ondergaan. En ze heeft aangegeven dat ze het niet leuk vond. Dus was het over de grens, wat de bedoelingen van de dader ook waren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:59 schreef havanagila het volgende:
Wat een circus. Vanwege een kus waar duidelijk geen foute bedoelingen oid achter zit.
De bond zal hem nochtans niet ontslaan. Tenzij ze de 'risée' van de eeuw willen worden. Hij heeft zich gisteren de steun van zijn bond weten te verwerven, met als resultaat dat ze zelfs overwegen om Hermoso te vervolgen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:21 schreef R16 het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over. De enige die kan oordelen of die kus gewenst was, is het slachtoffer. Een vrouw die ongevraagd een kus heeft moeten ondergaan. En ze heeft aangegeven dat ze het niet leuk vond. Dus was het over de grens, wat de bedoelingen van de dader ook waren.
Rubialis had alle ophef in de kiem kunnen smoren door METEEN z'n excuus aan te bieden, zodra de ophef begon. Het enige wat hij had hoeven doen, was een perbericht uitsturen "Ik heb Hermoso een kus gegeven tijdens de ceremonie en dat stelde ze niet op prijs. Ik heb haar m'n excuses aangeboden en zal erop letten dat het niet nog een keer gebeurt." Probleem uit de wereld.
Maar nee, dat was te moeilijk voor die macho-idioot. Je eigen fout toegeven, WTF? Daar kunnen we niet aan beginnen. Dus begon hij te downplayen en zeggen dat mensen er niet zo moeilijk over moesten doen. Hij heeft die mensen zelfs 'idioten' genoemd. Tja, als je zo overduidelijk fout zat maar je wilt het niet toegeven en excuses aanbieden, dan loopt het uit de hand. En dan kan de bond er op een gegeven moment niet meer omheen om je te ontslaan. Maar hij kan trots zijn, want hij heeft niet hoeven toegeven dat hij fout zat. Het is maar net wat je liever hebt.
Dat het publiek reageert moeten ze zelf weten, maar dat maakt nog niet dat ze recht hebben op een excuses. Dit was een zaak tussen 2 volwassenen, de bloeddorstigheid van het publiek hoeft helemaal niet gevoed te worden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 20:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het publiek zag het.
Het publiek reageerde erop.
Zowel binnen als buiten de voetbalwereld.
Zowat vanaf het begin.
Dus een neutraal kort persberichtje was in dit geval niet genoeg geweest.
Wie lekker ongewenst zoent in het openbaar, onderwijl actief in een openbare functie, mag ook in het openbaar excuus aanbieden. En dat gaat "de beste bondsvoorzitter uit de geschiedenis van het Spaanse voetbal" NIET doen.
Het is net Keeping up with the Kardashiansquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De bond zal hem nochtans niet ontslaan. Tenzij ze de 'risée' van de eeuw willen worden. Hij heeft zich gisteren de steun van zijn bond weten te verwerven, met als resultaat dat ze zelfs overwegen om Hermoso te vervolgen.
Dus zullen er veel meer koppen moeten rollen. Luis de la Fuente (bondscoach mannen) zat ook flink te klappen toen het narcistische haantje Rubiales stond te zwetsen gisteren.
Interessante toestand daar.
Voor iemand die voor het oog van een miljoenenpubliek in z'n kruis staat te grijpen bij een Spaans doelpunt, is het helemaal niet zo erg om voor een miljoenenpubliek ook een keer enige bescheidenheid te tonen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat het publiek reageert moeten ze zelf weten, maar dat maakt nog niet dat ze recht hebben op een excuses. Dit was een zaak tussen 2 volwassenen, de bloeddorstigheid van het publiek hoeft helemaal niet gevoed te worden.
Was, omdat het inmiddels wel dat stadium voorbij is
Het lijkt op ontzettend veel dingen uit het 'echte leven'.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is net Keeping up with the KardashiansMaar ik denk echt dat iedereen daar wel dirt van elkaar heeft en dat ze daarom zo krampachtig vasthouden want wie weet wat dan nog meer gaat uitkomen.
Het lijkt de Republikeinse partij van de Verstenigde Naten van Amerika wel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:44 schreef trein2000 het volgende:
Maar wat is die hele Spaanse bond voor een rare maffia-eske organisatie? Het regent daar incidenten. Er staat een of andere bokito aan het roer en niemand doet wat.
Is dat niet eerder regel dan uitzondering als het om voetbalbonden gaat?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:44 schreef trein2000 het volgende:
Maar wat is die hele Spaanse bond voor een rare maffia-eske organisatie? Het regent daar incidenten. Er staat een of andere bokito aan het roer en niemand doet wat.
De parallellen zijn duidelijk. Maar je hebt ook een duidelijk verschil. De capo di tutti capi aldaar levert. Hij staat torenhoog in de peilingen. De bondsvoorzitter is een volstrekt inwisselbaar figuur die vooral geen verkeerde dingen moet doen zou je denken. Daarom snap ik het ook niet zo goed.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het lijkt de Republikeinse partij van de Verstenigde Naten van Amerika wel.
Ja en nee. Meestal willen ze vooral geldscheppen. Dit soort relletjes helpen daar niet bij dus die trachten ze te voorkomen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dat niet eerder regel dan uitzondering als het om voetbalbonden gaat?
De voetbalwereld is sowieso verre van een wereld van beschaving.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dat niet eerder regel dan uitzondering als het om voetbalbonden gaat?
In vergelijking met Judas Iskarioth stelt dit nog weinig voor.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:50 schreef Slayage het volgende:
Wat een kus allemaal teweeg brengthttps://nos.nl/l/2488118
Het is wel te merken dat het komkommertijd isquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:50 schreef Slayage het volgende:
Oh ja, het telt niet als het minder dan 10 seconden duurt, hè?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:58 schreef BeriBeri het volgende:
Wat een ophef om niks, een kusje van 0,0001 seconde
Haha, het is zo voorspelbaar hoe dit nu weer wordt uitvergroot. Ik had nog niet eens gezien dat Amnesty International zich hier zelfs mee aan het bemoeien is. Je zou zeggen met de huidige stand van zaken in landen als Iran of China, dat zij wel betere zaken hebben om zich mee bezig te houden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:50 schreef Slayage het volgende:
5 seconden regelquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh ja, het telt niet als het minder dan 10 seconden duurt, hè?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, het is zo voorspelbaar hoe dit nu weer wordt uitvergroot. Ik had nog niet eens gezien dat Amnesty International zich hier zelfs mee aan het bemoeien is. Je zou zeggen met de huidige stand van zaken in landen als Iran of China, dat zij wel betere zaken hebben om zich mee bezig te houden.
'Die kus staat voor alles wat er mis is in het Spaanse voetbal'
Had moeten zijn:
'De ophef om deze kus staat voor alles wat er mis is in het Westen'
Teringmozeskriebel zeg...quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:50 schreef Slayage het volgende:
Terecht.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:50 schreef Slayage het volgende:
Bij mijn weten zijn ze daar als sinds 1961 mee bezig.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Teringmozeskriebel zeg...
De gdv halve wereld staat in brand en dit is fokking wereldnieuws...
En zélfs Amnesty International bemoeit zich er mee...
Laten ze zich maar met mensenrechten in veel landen bezighouden als ze dat durven...!!!
Deze opmerkingquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:11 schreef BeriBeri het volgende:
Ik hoop dat die dames niet meer gaan voetballen.
Vrouwenvoetbal
Ze zijn net zo goed als Femke Bol in de atletiek.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:11 schreef BeriBeri het volgende:
Ik hoop dat die dames niet meer gaan voetballen.
Vrouwenvoetbal
Sinds 1961.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn ze daar als sinds 1961 mee bezig.
Maar misschien niet over onderwerpen en "veel landen" waar jij je mee bezig houdt. Dat zou kunnen.
Nou, waarom begin je er dan over?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Sinds 1961.
Maar nog steeds niet veel verandert in veel van die landen...
Dus echt helpen doet het ook niet..
Niemand heeft hier dit soort rare argumenten gemaakt. Sterker nog, het is juist heel leuk dat het vrouwenvoetbal echt in de lift zit, maar al het gejammer om dit incident is echt niet nodig. En aangemoedigd door wat media, activisten en politici, is men nu eigenlijk bezig meer meer kapot te maken dan dat er ook maar iets gerectificeerd wordt. En dit terwijl de Spaanse vrouwen net wereldkampioen zijn geworden, dat is zonde.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ze zijn net zo goed als Femke Bol in de atletiek.
Of Ireen Wüst op de gladde ijzers.
Die winnen het ook niet van een "echte kerel".
Laat die vrouwen toch ophouden met sporten, besturen, een baan nemen, leiding geven. Dat is mannenwerk.
Wat hebben ze eigenlijk te zoeken buiten kraamkamer en keuken?
Ik moest ook zo lachen om Amnesty Internationalquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, het is zo voorspelbaar hoe dit nu weer wordt uitvergroot. Ik had nog niet eens gezien dat Amnesty International zich hier zelfs mee aan het bemoeien is. Je zou zeggen met de huidige stand van zaken in landen als Iran of China, dat zij wel betere zaken hebben om zich mee bezig te houden.
'Die kus staat voor alles wat er mis is in het Spaanse voetbal'
Had moeten zijn:
'De ophef om deze kus staat voor alles wat er mis is in het Westen'
Ik niet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou, waarom begin je er dan over?
Niets om je over druk te maken dus.
Het is geen incident, maar dat jij dat niet wilt zien is mijn probleem niet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand heeft hier dit soort rare argumenten gemaakt. Sterker nog, het is juist heel leuk dat het vrouwenvoetbal echt in de lift zit, maar al het gejammer om dit incident is echt niet nodig. En aangemoedigd door wat media, activisten en politici, is men nu eigenlijk bezig meer meer kapot te maken dan dat er ook maar iets gerectificeerd wordt. En dit terwijl de Spaanse vrouwen net wereldkampioen zijn geworden, dat is zonde.
Waarom?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar A.I zélf, laat die zich maar druk maken over belangrijkere zaken die er ècht toe doen, en waar ze voor zijn opgericht.
Helaas niet nee. Dat Spaanse voetbal zit vol walgelijke mannetjes.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is geen incident, maar dat jij dat niet wilt zien is mijn probleem niet.
Mediterraanse culturenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helaas niet nee. Dat Spaanse voetbal zit vol walgelijke mannetjes.
[ twitter ]
Hmm, nee. Er is een bepaalde groep in het Westen die totaal is doorgeslagen en een soort van 'oppression olympics' aan het spelen is. Dit wordt absoluut niet breed gedragen binnen het Westen, laat staan op andere plekken in de wereld.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:29 schreef Toby56 het volgende:
De wereld verandert. En gelukkig loopt "het Westen" daarin af en toe voorop.
Ook in Spanje zijn ze daar de laatste jaren steeds meer achter gekomen. Het machismo, het "wij mannen zijn de baas en we komen met alles weg" is daar steeds meer aan het verdwijnen. Maar Rubiales en de Spaanse voetbalbond slapen nog. En ze zijn deze week nog niet wakker geworden. Domme mensen. Niet meer geschikt voor hun werk. Opkrassen.
Ach, nu krijgen we allemaal video's van luttele seconden uit context (wel hele rare beelden trouwens). Heb je bijvoorbeeld trainers wel eens horen schelden en vloeken richting spelers? Mag dat nog wel richting vrouwelijke spelers of kan dat enkel bij de mannen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helaas niet nee. Dat Spaanse voetbal zit vol walgelijke mannetjes.
[ twitter ]
Gewoon je handen thuishouden en zowel mannen als vrouwen (waarbij dit soort grensoverschrijdend gedrag vaker voorkomt) niet behandelen als je persoonlijke slaafjes.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee. Er is een bepaalde groep in het Westen die totaal is doorgeslagen en een soort van 'oppression olympics' aan het spelen is. Dit wordt absoluut niet breed gedragen binnen het Westen, laat staan op andere plekken in de wereld.
[..]
Ach, nu krijgen we allemaal video's van luttele seconden uit context (wel hele rare beelden trouwens). Heb je bijvoorbeeld trainers wel eens horen schelden en vloeken richting spelers? Mag dat nog wel richting vrouwelijke spelers of kan dat enkel bij de mannen?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:27 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/live/world-66627081quote:Female staff forced to sit in front row for Rubiales’ address, coaches say
Several female members of the women’s football coaching staff were forced to sit in the front row during Luis Rubiales’ address to the Spanish football federation yesterday in an attempt to show that they supported his message, according to the statement released by the staff shared by presenter Semra Hunter.
Rubiales defended kissing Jenni Hermoso and vowed not to resign in front of the Spanish football federation on Friday.
This was seen as particularly hurtful, and is one of the reasons listed for their resignation.
Dat van die dames op de bijeenkomst: je kunt op eerder vertoonde beelden goed zien dat alle heren als klapvee reageren, maar dat de dames hun handen 'thuis houden'.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.bbc.com/news/live/world-66627081
Wow. Surreëel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Ware het niet dat de reële geschiedenis (van lokale klupvoorzittertjes tot wereldleiders) er vol van staat.quote:
Tja, in het mannenvoetbal zijn er geregeld wel eens opstootjes op de training, in sommige gevallen zelfs met betrokkenheid van iemand van de staf. En tikjes op de billen, een knuffel/omhelzen of gewoon wat met elkaar dollen hoort er ook bij. En als vrouwen net zo een voetbalwereld willen als de mannen, dan hoort dat er ook bij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon je handen thuishouden en zowel mannen als vrouwen (waarbij dit soort grensoverschrijdend gedrag vaker voorkomt) niet behandelen als je persoonlijke slaafjes.
Ja, maar dan is het doorgaans individueler en heimelijk... ze lijken op zijn minst vaak wel door te hebben dat dat soort dingen anno nu niet meer zo geapprecieerd wordt. Nu is het in die organisatie kennelijk en masse, openbaar en ze blijven maar volharden in dezelfde achterlijke dingen. Elk greintje zelfreflectie lijkt te ontbreken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ware het niet dat de reële geschiedenis (van lokale klupvoorzittertjes tot wereldleiders) er vol van staat.
Worden al die mannen door vrouwelijke voorzitters, trainers en begeleiders op de billen getikt?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, in het mannenvoetbal zijn er geregeld wel eens opstootjes op de training, in sommige gevallen zelfs met betrokkenheid van iemand van de staf. En tikjes op de billen, een knuffel/omhelzen of gewoon wat met elkaar dollen hoort er ook bij. En als vrouwen net zo een voetbalwereld willen als de mannen, dan hoort dat er ook bij.
Ja, want als de coach een speler vol op de bek pakt bij het mannenvoetbal dan is het ook geen probleem?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, in het mannenvoetbal zijn er geregeld wel eens opstootjes op de training, in sommige gevallen zelfs met betrokkenheid van iemand van de staf. En tikjes op de billen, een knuffel/omhelzen of gewoon wat met elkaar dollen hoort er ook bij. En als vrouwen net zo een voetbalwereld willen als de mannen, dan hoort dat er ook bij.
Is gewoon een beetje dollen, hoort erbij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want als de coach een speler vol op de bek pakt bij het mannenvoetbal dan is het ook geen probleem?
Ik doelde vooral op het onderdeel waarin wordt gemeld dat vrouwen gedwongen werden om op de eerste rij te gaan zitten, om zo 'steun' te betuigen aan Mao Ze Rubiales.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar dan is doorgaans individueler en heimelijk... ze lijken op zijn minst vaak wel door te hebben dat dat soort dingen anno nu niet meer zo geapprecieerd wordt. Nu is het in die organisatie kennelijk en masse, openbaar en ze blijven maar volharden in dezelfde achterlijke dingen. Elk greintje zelfreflectie lijkt te ontbreken.
De vrouwen laten zich wel heel makkelijk bespelenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Ondanks alles moest ik hier wel erg hard om lachen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De vrouwen laten zich wel heel makkelijk bespelen
Het is een hele logische vergelijking. Waarom zou het wél mogen bij mannen en niet bij vrouwen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Worden al die mannen door vrouwelijke voorzitters, trainers en begeleiders op de billen getikt?
Voor de bek gevlogen zonder dat ze erom hebben gevraagd?
Wat is dit voor een malle vergelijking?
En daarbij: misschien willen de vrouwen helemaal niet zo'n voetbalwereld als de mannen. Al ben ik zelf ook maar een rukkende vieze man ("daar liggen d'r twee!")... ik geef ze GROOT gelijk als dat zo is.
Een kus op de mond uit euforie komt binnen het voetbal wel voor ja, ik heb er inmiddels in dit topic al beelden van gepost. Zou het ook geaccepteerd worden van een trainer? Hmm, het zou mij eigenlijk niet verbazen. Na bijvoorbeeld sommige doelpunten of belangrijke overwinningen vinden er halve paringsrituelen plaats als je de beelden soms ziet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want als de coach een speler vol op de bek pakt bij het mannenvoetbal dan is het ook geen probleem?
Niet mijn woorden in deze context.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is gewoon een beetje dollen, hoort erbij.
Ik denk dat je mijn reactie niet goed hebt gelezen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een hele logische vergelijking. Waarom zou het wél mogen bij mannen en niet bij vrouwen?
[..]
Wie is "je"?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:27 schreef Hathor het volgende:
Gezien alle ophef zou je bijna denken dat Jenni Hermoso anaal verkracht en daarna helemaal in elkaar gebeukt is door die voorzitter.
Het is meer dat de Spaanse bond herhaaldelijk in het nieuws komt met achterlijke dingen in combinatie met dat die bondscoach niet even een stapje terug doet of even sorry had gezegd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:27 schreef Hathor het volgende:
Gezien alle ophef zou je bijna denken dat Jenni Hermoso anaal verkracht en daarna helemaal in elkaar gebeukt is door die voorzitter.
Hij heeft toch sorry gezegd?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is meer dat de Spaanse bond herhaaldelijk in het nieuws komt met achterlijke dingen in combinatie met dat die bondscoach niet even een stapje terug doet of even sorry had gezegd.
Waar maak jij je trouwens druk om clown? Was jij niet een van die idioten die het hardst liepen te juichen toen de Russen Oekraine binnenvielen? Dat was allemaal prima, maar een of andere voorzitter kust een dame ongevraagd op haar mond en de wereld is te klein. Laat me niet lachen man.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wie is "je"?
Ik heb het nog niet eens bijna gedacht.
Niettemin: die Gedanken sind frei.
Maar met anaal verkrachten heeft dit probleem geen reet te maken.
Vind je het niet bizar dat een speelster verklaart het niet prettig te hebben gevonden maar dat ze vervolgens door de voetbal bond beschuldigd wordt van liegen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:36 schreef Hathor het volgende:
De vrouwen van een of andere ploeg uit de VS hebben gespeeld met bandjes om hun arm als steunbetuiging aan Jenni Hermoso.![]()
Is de hele wereld totaal krankjorum geworden of zo?
Ik denk dat je mij met totaal iemand anders verwart.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar maak jij je trouwens druk om clown? Was jij niet een van die idioten die het hardst liepen te juichen toen de Russen Oekraine binnenvielen? Dat was allemaal prima, maar een of andere voorzitter kust een dame ongevraagd op haar mond en de wereld is te klein. Laat me niet lachen man.
Ik zou het allemaal wat geloofwaardiger hebben gevonden als ze a la minute duidelijk had gemaakt er niet van gediend te zijn, bv door hem van haar af te duwen. Maar in plaats daarvan liep ze lachend verder en ging ze achteraf lopen zeggen er niet blij mee te zijn, toen de halve wereld de hooivorken al van zolder had gehaald.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vind je het niet bizar dat een speelster verklaart het niet prettig te hebben gevonden maar dat ze vervolgens door de voetbal bond beschuldigd wordt van liegen?
Hoezo machtsmisbruik?
Ah, ze keurde het niet duidelijk genoeg af, nou dat weer.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou het allemaal wat geloofwaardiger hebben gevonden als ze a la minute duidelijk had gemaakt er niet van gediend te zijn, bv door hem van haar af te duwen. Maar in plaats daarvan liep ze lachend verder en ging ze achteraf lopen zeggen er niet blij mee te zijn, toen de halve wereld de hooivorken al van zolder had gehaald.
Ik ervoer dat eerlijk gezegd als wat Engelstaligen een "non-apology" zouden noemen. Sorry voor de buhne. Vandaar dat ik het wat weggestopt had, maar op zich klopt dat inderdaad. Zijn initiële reactie was in mijn ogen bizar,... dat de goegemeente "losers" zouden zijn en dat de kus slechts iets was tussen vrienden die wat aan het vieren waren. Een dag later zei hij inderdaad sorry dat hij een fout had gemaakt.quote:
Dan zou de kous daarmee toch af kunnen zijn? Volgens mij heeft Hermoso ook al aangegeven er verder niks mee te gaan doen, maar nu vechten allerlei andere mensen om het hardst wie hem het eerst kan cancelen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ervoer dat eerlijk gezegd als wat Engelstaligen een "non-apology" zouden noemen. Sorry voor de buhne. Vandaar dat ik het wat weggestopt had, maar op zich klopt dat inderdaad. Zijn initiële reactie was in mijn ogen bizar,... dat de goegemeente "losers" zouden zijn en dat de kus slechts iets was tussen vrienden die wat aan het vieren waren. Een dag later zei hij inderdaad sorry dat hij een fout had gemaakt.
Dat ze hem niet heeft weggeduwd, heeft met machtsverhoudingen te maken. Die machtsverhoudingen waren kort voor het toernooi nog eens goed duidelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou het allemaal wat geloofwaardiger hebben gevonden als ze a la minute duidelijk had gemaakt er niet van gediend te zijn, bv door hem van haar af te duwen. Maar in plaats daarvan liep ze lachend verder en ging ze achteraf lopen zeggen er niet blij mee te zijn, toen de halve wereld de hooivorken al van zolder had gehaald.
Ik praat helemaal niks goed, ik vind dit alleen gigantisch kolderieke onzin. Het was ongepast ja, maar kom niet bij me aankakken met termen als seksueel geweld, want dan lach ik je recht in je giechel uit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, ze keurde het niet duidelijk genoeg af, nou dat weer.
En hoe ga je de verklaring van de Spaanse voetbalbond dat het met wederzijdse toestemming was goedpraten?
Wat mij betreft is dat aan de Spaanse speelsters. Ik heb daar persoonlijk niet veel mee te schaften. Ik kan me voorstellen dat ze een andere coach willen en/of andere bredere veranderingen gezien de bizarre opstelling van de Spaanse bond.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zou de kous daarmee toch af kunnen zijn? Volgens mij heeft Hermoso ook al aangegeven er verder niks mee te gaan doen, maar nu vechten allerlei andere mensen om het hardst wie hem het eerst kan cancelen.
Je lacht maar uit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik praat helemaal niks goed, ik vind dit alleen gigantisch kolderieke onzin. Het was ongepast ja, maar kom niet bij me aankakken met termen als seksueel geweld, want dan lach ik je recht in je giechel uit.
Het loopt ook pas echt uit de hand vanaf het moment dat de Spaanse voetbalbond een verzonnen verklaring heeft doen uitgaan dat het met wederzijdse goedkeuring was, nota bene nadat de speelster verklaard had dat het niet met haar goedkeuring was, en de bond haar vervolgens ook nog eens van liegen beschuldigt?!quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik praat helemaal niks goed, ik vind dit alleen gigantisch kolderieke onzin. Het was ongepast ja, maar kom niet bij me aankakken met termen als seksueel geweld, want dan lach ik je recht in je giechel uit.
En dat de bond juridische stappen onderneemt...niet tegen meneer, maar tegen de speelster. Het is echt ongelooflijk.quote:Op zondag 27 augustus 2023 00:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het loopt ook pas echt uit de hand vanaf het moment dat de Spaanse voetbalbond een verzonnen verklaring heeft doen uitgaan dat het met wederzijdse goedkeuring was, nota bene nadat de speelster verklaard had dat het niet met haar goedkeuring was, en de bond haar vervolgens ook nog eens van liegen beschuldigt?!
En dan ligt het aan de halve wereld dat er een groot drama van gemaakt wordt.
Vind je het werkelijk gek als je de speelster waar het om gaat tot leugenaar bombardeert?
Dat is wat het grootste probleem nu is: de verzonnen verklaring van de voetbalbond over wederzijdse goedkeuring, en het gegeven dat de bond de speelster, het slachtoffer in deze, voor leugenaar uitmaakt.
Ik denk dat het voor het toernooi (intern) al lang uit de hand gelopen was.quote:Op zondag 27 augustus 2023 00:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het loopt ook pas echt uit de hand vanaf het moment dat de Spaanse voetbalbond een verzonnen verklaring heeft doen uitgaan dat het met wederzijdse goedkeuring was, nota bene nadat de speelster verklaard had dat het niet met haar goedkeuring was, en de bond haar vervolgens ook nog eens van liegen beschuldigt?!
En dan ligt het aan de halve wereld dat er een groot drama van gemaakt wordt.
Vind je het werkelijk gek als je de speelster waar het om gaat tot leugenaar bombardeert?
Dat is wat het grootste probleem nu is: de verzonnen verklaring van de voetbalbond over wederzijdse goedkeuring, en het gegeven dat de bond de speelster, het slachtoffer in deze, voor leugenaar uitmaakt.
Dat dus, het is echt de wereld op z'n kop.quote:Op zondag 27 augustus 2023 00:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dat de bond juridische stappen onderneemt...niet tegen meneer, maar tegen de speelster. Het is echt ongelooflijk.
En ik sluit aangifte ook niet uit. Het is niet goed te praten wat die man deed. Maar vooral zijn reactie maakt dit echt een enorm probleem waarvan je de importantie nauwelijks kan overschatten. Hier gaat natuurlijk een gigantische voorbeeldfunctie vanuit. Het is ook niet voor niets dat de Spaanse regering zich er al volop mee bemoeit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dat aan de Spaanse speelsters. Ik heb daar persoonlijk niet veel mee te schaften. Ik kan me voorstellen dat ze een andere coach willen en/of andere bredere veranderingen gezien de bizarre opstelling van de Spaanse bond.
Stel je voor dat jouw vrouwelijke baas je even lekker op de mond zoent. En dan als ze daar op aangesproken wordt dat de directrice die persoon daar niet op aanspreekt, maar mensen inhuurt om jouw lichaamstaal in het moment te duiden en van de mannen daarna verlangt vooraan te zitten bij een toespraak van de voorzitter.
Ik kan me voorstellen dat ik me niet bepaald serieus genomen voel en de kans is groot dat ik op zoek zou gaan naar een andere werkgever.
Altijd leuk om te zeggen, maar op zo’n moment reageer je zoals je reageert.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is het punt ook. De discussie gaat over of het wel of niet okay is om iemand ongewenst te zoenen, en nee dat is natuurlijk niet okay. Maar het is niet alsof ie op seksistische wijze voor z'n eigen genot bewust iemand van tegenovergesteld geslacht op de mond kust omdat ie denkt "ik ga dr lekker zoenen" oid. Dan zou ik ook pissig worden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:27 schreef Hathor het volgende:
Gewoon bezighouden met de zaken waarvoor je bent opgericht, dan verandert er mss wel iets.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Waarom?
Het helpt immers toch niet. Dat heb je zelf al aangegeven.
Dus blijkbaar doen ze volgens jou sowieso niets zinvols.
Laat ze toch lekker hun gangetje gaan. Het maakt immers toch niets uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |