Je stipt precies het probleem aan: alle ophef heeft niets te maken met het voorval zelf. Ik praat niets goed, dat verzin je zelf.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Euforie na een voetbalzege kan in vrij naar gedrag resulteren. Je loopt langs en er wordt "daar moet een piemel in" gezongen, er wordt in kont of tieten geknepen. Anderen lachen, begrijpen niet waar je je druk om maakt. Je gaat haast denken dat je zelf gek bent omdat je het vervelend vindt dat er ongevraagd iemand aan je zit.
Deze ophef ontstaat omdat veel vrouwen ervaringen hebben die erop lijken en graag willen dat we stoppen om zulk gedrag goed te praten en te normaliseren. Jij doet er nu ook aan mee en laat daarmee zien dat de ophef hard nodig is.
Van de bond ja. En een man.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:05 schreef Madderhat het volgende:
[..]
vanwege onprofessioneel gedrag
Van mij mag ie buiten vanwege onprofessioneel gedrag. De vrouwen willen natuurlijk dat vrouwenvoetbal even serieus genomen wordt als mannenvoetbal. Maar is het dat wel?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van de bond ja. En een man.
Volledig mee eensquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:32 schreef Gaara22 het volgende:
[..]
Precies: geen oprechte excuses, een verzonnen verhaal vanuit de bond, en vervolgens vol in de aanval met 0 blijk van enig zelfinzicht.
Dat is het probleem: dat het wordt afgedaan als iets kleins, dat wordt gebagatelliseerd en er zelfs voor wordt gelogen. Dat zijn tekenen van een giftig milieu dat kennelijk over de rug van je veilig voelen als vrouw in de vrouwensport gaat.
Er is er maar 1 die deze situatie had mogen bagataliseren, en dat is de gekuste speler. En als die voorzitter direct had gezegd: “Het was stom van me, sorry”, dan had ze hoogstwaarschijnlijk exact dat gedaan en was deze hele storm direct overgewaaid.
Dat zit zo’n mediastorm is geworden heeft slechts 2 schuldigen: De voorzitter zelf en de bond met hun achterlijke verzonnen verhaal. Dat heeft niets met woke of cancel cultuur te maken die ikzelf overigens ook echt verafschuw.
Dit is puur het gevolg van hun eigen domme en vooral respectloze gedrag.
Wat bedoel je met "zo professioneel"? Is het dames tennis "zo professioneel" als de heren tennis?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:02 schreef Madderhat het volgende:
zal vrouwenvoetbal ooit zo professioneel worden als mannenvoetbal?
Tennis heeft ook minder last van hooliganisme en zo, voetbal blijft wel iets tribaal/patriottisch hebben. Zou voetbal nog hetzelfde zijn zonder dat aspect?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "zo professioneel"? Is het dames tennis "zo professioneel" als de heren tennis?
Wel makkelijke conclusie. Zonder dit voorval, was er ook geen ophef geweest.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je stipt precies het probleem aan: alle ophef heeft niets te maken met het voorval zelf. Ik praat niets goed, dat verzin je zelf.
Het is ook iets kleins. Ongepast? Zeker, vooral gezien zijn functie. Maar stel je niet zo aan zeg. Ik had dit filmpje hier recent ook al gepost. Waneer gaat de linker voetballer de rechter aanklagen? Opvallend dat in zo'n situatie daar helemaal geen probleem van wordt gemaakt. Maar als het een vrouw betreft, oh jee. SCHANDE! VERSCHRIKKELIJK! ONTSLAAN DIE MAN!quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:32 schreef Gaara22 het volgende:
[..]
Precies: geen oprechte excuses, een verzonnen verhaal vanuit de bond, en vervolgens vol in de aanval met 0 blijk van enig zelfinzicht.
Dat is het probleem: dat het wordt afgedaan als iets kleins, dat wordt gebagatelliseerd en er zelfs voor wordt gelogen. Dat zijn tekenen van een giftig milieu dat kennelijk over de rug van je veilig voelen als vrouw in de vrouwensport gaat.
Er is er maar 1 die deze situatie had mogen bagataliseren, en dat is de gekuste speler. En als die voorzitter direct had gezegd: “Het was stom van me, sorry”, dan had ze hoogstwaarschijnlijk exact dat gedaan en was deze hele storm direct overgewaaid.
Dat zit zo’n mediastorm is geworden heeft slechts 2 schuldigen: De voorzitter zelf en de bond met hun achterlijke verzonnen verhaal. Dat heeft niets met woke of cancel cultuur te maken die ikzelf overigens ook echt verafschuw.
Dit is puur het gevolg van hun eigen domme en vooral respectloze gedrag.
Het lijkt er nogal op alsof je hier nu de uitzondering als de norm aan het presenteren bent.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Euforie na een voetbalzege kan in vrij naar gedrag resulteren. Je loopt langs en er wordt "daar moet een piemel in" gezongen, er wordt in kont of tieten geknepen. Anderen lachen, begrijpen niet waar je je druk om maakt. Je gaat haast denken dat je zelf gek bent omdat je het vervelend vindt dat er ongevraagd iemand aan je zit.
Deze ophef ontstaat omdat veel vrouwen ervaringen hebben die erop lijken en graag willen dat we stoppen om zulk gedrag goed te praten en te normaliseren. Jij doet er nu ook aan mee en laat daarmee zien dat de ophef hard nodig is.
Ja, hij heeft het echt veel erger gemaakt met zijn speech. Wat een walgelijke vent. Wég met die gast, met zijn 'ik ben de beste voorzitter ooit'. Wat een droevig kneusje.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu word er ook geroepen om het ontslag van de bondscoaches van de vrouwen en de mannen.![]()
Na het interview dat Rubiales gaf, waarin hij zichzelf slachtoffer noemde, aangaf dat hij zijn ontslag tot de hoogste rechter zou aanvechten en 5x scandeerde 'Ik zal niet opstappen' werd er luid gejuicht vanuit de zaal. Hij kreeg oa luidkeels steun van de beide bondscoaches. Wat dus een probleem is aangezien de vrouwen weigeren te spelen vanwege die kus. Waardoor de Spaanse vrouwen lijnrecht tegenover hun coach komen te staan.
En gisteren bood Rubiales uit dank aan die steun de Spaanse coach van de vrouwen een nieuw 4-jarig contract aan waarin zijn salaris flink steeg tot een half miljoen Euro per jaar.![]()
De clusterfuck is nog eens veel groter geworden en Rubiales gaat nu ook anderen mee de afgrond in trekken.
Het is geen uitzondering. Dit gedrag is de norm.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook iets kleins. Ongepast? Zeker, vooral gezien zijn functie. Maar stel je niet zo aan zeg. Ik had dit filmpje hier recent ook al gepost. Waneer gaat de linker voetballer de rechter aanklagen? Opvallend dat in zo'n situatie daar helemaal geen probleem van wordt gemaakt. Maar als het een vrouw betreft, oh jee. SCHANDE! VERSCHRIKKELIJK! ONTSLAAN DIE MAN!
[..]
Het lijkt er nogal op alsof je hier nu de uitzondering als de norm aan het presenteren bent.
Over 100 jaar misschien, voorlopig nemen de voetbalbonden het niet eens serieus. Zie ook het volstrekte amateurisme m.b.t. de trainingsvelden van het Nederlands vrouwenelftal.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:02 schreef Madderhat het volgende:
zal vrouwenvoetbal ooit zo professioneel worden als mannenvoetbal?
Boude claim, nu het bewijs nog. Aangezien er niet wekelijks berichten in de media verschijnen van tientallen aanrandingen of verkrachtingen na een weekend voetbal, heb ik het idee dat je hier niet de waarheid spreekt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is geen uitzondering. Dit gedrag is de norm.
Wellicht heeft ie ambities om Infantino op te volgen. Soort van training zeg maar.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, hij heeft het echt veel erger gemaakt met zijn speech. Wat een walgelijke vent. Wég met die gast, met zijn 'ik ben de beste voorzitter ooit'. Wat een droevig kneusje.
Aanrandingen en verkrachtingen zijn dusdanig wijdverbreid dat het allang niet meer nieuwswaardig is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Boude claim, nu het bewijs nog. Aangezien er niet wekelijks berichten in de media verschijnen van tientallen aanrandingen of verkrachtingen na een weekend voetbal, heb ik het idee dat je hier niet de waarheid spreekt.
En moeten de bondscoaches nu ook opstappen omdat ze hem steunen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:54 schreef miss_sly het volgende:
Het grootste probleem hier is op zichzelf niet het incident, hoewel dat al niet oké is.
Deze man had achteraf meteen moeten zeggen: "Ik heb er niet bij stilgestaan en het in enthousiasme gedaan, maar nu ik erop ben gewezen en op terugkijk, zie ik dat het inderdaad
hartstikke fout was. Ik had dat niet moeten doen."
Dan was er misschien wel wat ophef geweest omdat het helaas nog steeds iets is dat te vaak gebeurt en waarin nog veel stappen moeten worden gezet om te zorgen dat doordringt dat dit soort gedrag niet oké is, maar was het niet zo hoog opgelopen.
In de realiteit natuurlijk niet, het valt allemaal enorm mee. Maar aangezien we helaas een cultuur hebben gecreëerd waar bijvoorbeeld vrouwen snikkend filmpjes zitten te posten op social media als er een man naar ze kijkt in de sportschool en een kus als 'seksueel geweld' worden bestempeld, zou je via die manier nog tot een redelijk aantal "aanrandingen" kunnen komen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Aanrandingen en verkrachtingen zijn dusdanig wijdverbreid dat het allang niet meer nieuwswaardig is.
Typische mannenreactiequote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de realiteit natuurlijk niet, het valt allemaal enorm mee. Maar aangezien we helaas een cultuur hebben gecreëerd waar bijvoorbeeld vrouwen snikkend filmpjes zitten te posten op social media als er een man naar ze kijkt in de sportschool en een kus als 'seksueel geweld' worden bestempeld, zou je via die manier nog tot een redelijk aantal "aanrandingen" kunnen komen.
Denk niet dat hij daar mee weg gaat komen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:03 schreef Selenophilia het volgende:
Nou het bewijst maar weer wat voor shitty mannenwereld het is.
Hij bedreigt nu de speelster aan te klagen
Ik zou niet weten wat dat is, maar dat mag je vinden. Het is in elk geval beter dan al dat hysterische geklaag van sommigen hier over het vermeende slachtofferschap van de vrouw anno 2023.quote:
En Rubialis die gewoon het salaris van de coach van de vrouwen verhoogt tot een half miljoen Euro per jaar omdat hij juichte voor hem na zijn toespraakquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:03 schreef Haags het volgende:
De bond die zegt dat de speelster liegt. Een zaal vol klappende mensen tijdens toespraak van voorzitter. Hoe dan
Het is van laag tot hoog door en door verrot daar.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de realiteit natuurlijk niet, het valt allemaal enorm mee. Maar aangezien we helaas een cultuur hebben gecreëerd waar bijvoorbeeld vrouwen snikkend filmpjes zitten te posten op social media als er een man naar ze kijkt in de sportschool en een kus als 'seksueel geweld' worden bestempeld, zou je via die manier nog tot een redelijk aantal "aanrandingen" kunnen komen.
waarschijnlijk vond hij het niet zo vervelend?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook iets kleins. Ongepast? Zeker, vooral gezien zijn functie. Maar stel je niet zo aan zeg. Ik had dit filmpje hier recent ook al gepost. Waneer gaat de linker voetballer de rechter aanklagen? Opvallend dat in zo'n situatie daar helemaal geen probleem van wordt gemaakt. Maar als het een vrouw betreft, oh jee. SCHANDE! VERSCHRIKKELIJK! ONTSLAAN DIE MAN!
[..]
Het lijkt er nogal op alsof je hier nu de uitzondering als de norm aan het presenteren bent.
Is er dan niemand daar bij machte om die vent even de coulissen in te trekken en te zeggen ‘nu de eer aan jezelf houden of we halen de spreekwoordelijke trekker over’. Man man man…quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:27 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.bbc.com/sport/football/66626410
Dios mio![]()
Die van de vrouwen zal in ieder geval een heel goed gesprek moeten gaan hebben met de speelsters over wat er nog mogelijk is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En moeten de bondscoaches nu ook opstappen omdat ze hem steunen?
Bondsbobo's zijn natuurlijk ook al wel sinds jaar en dag de AIDS van het voetbal.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:03 schreef Haags het volgende:
De bond die zegt dat de speelster liegt. Een zaal vol klappende mensen tijdens toespraak van voorzitter. Hoe dan
Het is van laag tot hoog door en door verrot daar.
Als ze hem werkelijk steunen, zal de bondscoach van de vrouwen in ieder geval met hen in gesprek moeten over wat er nodig is om verder te kunnen als hun bondscoach. Een goede relatie tussen bondscoach en spelers lijkt me toch wel tamelijk belangrijk om samen te werken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En moeten de bondscoaches nu ook opstappen omdat ze hem steunen?
Dat hele bestuur hangt van compromitterend materiaal aan elkaar lijkt welquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er dan niemand daar bij machte om die vent even de coulissen in te trekken en te zeggen ‘nu de eer aan jezelf houden of we halen de spreekwoordelijke trekker over’. Man man man…
En het cadeautje van Rubialis van een contractverlenging van 4 jaar met een jaarsalaris van een half miljoen moet de bondscoach weigeren neem ik aan? Of mag hij dat houden?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze hem werkelijk steunen, zal de bondscoach van de vrouwen in ieder geval met hen in gesprek moeten over wat er nodig is om verder te kunnen als hun bondscoach. Een goede relatie tussen bondscoach en spelers lijkt me toch wel tamelijk belangrijk om samen te werken.
Lijkt me dat hij dat moet weigeren. Bovendien zal als het goed is die voorzitter niet lang meer voorzitter zijn en wil je dan niet de volgende voorzitter moeten uitleggen waarom jij een contractverlenging en salarisveroging hebt gehad die niet past.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En het cadeautje van Rubialis van een contractverlenging van 4 jaar met een jaarsalaris van een half miljoen moet de bondscoach weigeren neem ik aan? Of mag hij dat houden?
Die bondscoach is ook niet populair bij het team:quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze hem werkelijk steunen, zal de bondscoach van de vrouwen in ieder geval met hen in gesprek moeten over wat er nodig is om verder te kunnen als hun bondscoach. Een goede relatie tussen bondscoach en spelers lijkt me toch wel tamelijk belangrijk om samen te werken.
https://www.theguardian.c(...)y-as-spanish-fa-headquote:He sought to draw a parallel between the events of the past days and Vilda, whose leadership of the Spain team has proved controversial. Last year 15 players refused to play for Vilda, complaining about his tactics, training methods and style of management. “We have been through a lot, they have wanted to do to you the same thing that they are doing to me now.”
Despite widespread analysis that the women’s team won the World Cup in spite of Vilda, Rubiales said he was working to have the coach’s contract extended for another four years with an improved ¤500,000-per-year salary.
Dan lijkt het me in dit geval vrij duidelijk dat dat niet meer gaat wrken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die bondscoach is ook niet populair bij het team:
[..]
https://www.theguardian.c(...)y-as-spanish-fa-head
Tsja, valt de voorzitter dan vallen ze allemaal. Hun positie gaan ze niet opgeven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er dan niemand daar bij machte om die vent even de coulissen in te trekken en te zeggen ‘nu de eer aan jezelf houden of we halen de spreekwoordelijke trekker over’. Man man man…
Nou ja, ze zijn wel wereldkampioen gewordenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan lijkt het me in dit geval vrij duidelijk dat dat niet meer gaat wrken.
Wel weer heel typische reactie van jou. Je ziet een raar filmpje en je projecteert dat meteen op een hele groep alsof dat de norm zou zijn. Doe je ook met zoveel andere groepen. Ga de wereld in, maak dingen mee. Hou op met dit domme gelul van ergens op tiktok staan filmpjes. Dan kun je elke groep wel zwart gaan maken. Hou eens op met dat wereldvreemde gedrag.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het verschil met veel gevallen is dat in dit geval de hele wereld (letterlijk) heeft kunnen zien hoe hij haar hoofd tussen zijn hand vastpakt en haar een zoen op haar mond geeft.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:09 schreef Confetti het volgende:
Vrouwen willen niet beseffen wat voor impact zulke beschuldigingen hebben. Dat kunnen ze ook niet want een man zou hier nooit zo'n drama van maken. De man wordt door een minister publiekelijk beschuldigd van sexual assault, dat is ongekend.
Wraakzuchtig, emotioneel en labiel. Ze betrekken de hele voorgeschiedenis van geweld tegen vrouwen erbij, dat is niet fair richting deze meneer.
En dan nog zijn er zat mannen die dit makkelijk kunnen bagataliseren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil met veel gevallen is dat in dit geval de hele wereld (letterlijk) heeft kunnen zien hoe hij haar hoofd tussen zijn hand vastpakt en haar een zoen op haar mond geeft.
Het is geen vage beschuldiging, maar een duidelijk grensoverschrijdend geval met miljoenen getuigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |