abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210445740
Voor het geval deze nog niet geplaatst is (was even op reis :) ):

KOM/v.d.Boon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_210451722
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 16:26 schreef obligataire het volgende:
Voor het geval deze nog niet geplaatst is (was even op reis :) ):

KOM/v.d.Boon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom terug :)

Ik ken het project niet maar het klinkt erg positief.
Is het ook zo positief afgesloten en hebben de investeerders minimaal hun inleg terug gekregen?
pi_210452092
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 22:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Welkom terug :)

Ik ken het project niet maar het klinkt erg positief.
Is het ook zo positief afgesloten en hebben de investeerders minimaal hun inleg terug gekregen?
Denk wel dat het volledig is. Ik zag net dat ze het op 23 augustus stellen te hebben betaald maar moet mijn administratie nog bijwerken. Het totaalbedrag ziet er iig gezond uit ;)

In feite was het project al iets méér dan break-even dus het nu betaalde bedrag is het rendement .

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 27-08-2023 22:50:11 ]
Pecunia non olet
pi_210453511
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 09:52 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
*Linkje*

SPOILER
Tnx! Royaal meegenomen deze. Eens met de kritiek op de LTV maar voor de rest is dit een bloeiend bedrijf met o.a. gezond eigen vermogen (52%) en forse overwaarde op de eigen woning (slechts 45K hypotheek). Moet nogal wat mis gaan voordat er schade pour nous ontstaat. Aflossing had wat meer gemogen maar zal toch wel weer geherfinancierd worden. Met deze rente i.c.m. situatie/zekerheid een bescheiden pareltje m.i.
Pecunia non olet
pi_210454021
Uitspraak faillissement op 24 augustus 2023

SPOILER
Dacht dat dit met GVE projecten te maken had. Maar zit er zelf niet in dus weet het niet met zekerheid.
pi_210454209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 09:52 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
*Linkje*

SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 08:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tnx! Royaal meegenomen deze. Eens met de kritiek op de LTV maar voor de rest is dit een bloeiend bedrijf met o.a. gezond eigen vermogen (52%) en forse overwaarde op de eigen woning (slechts 45K hypotheek). Moet nogal wat mis gaan voordat er schade pour nous ontstaat. Aflossing had wat meer gemogen maar zal toch wel weer geherfinancierd worden. Met deze rente i.c.m. situatie/zekerheid een bescheiden pareltje m.i.
Ik heb hem dit weekend ook (basis) meegenomen.
Heb er wel vertrouwen in. Het zijn ervaren ondernemers, er is een aardige spreiding (in een wel moeilijke branche), 3x H.A. en een 1e hypotheek.
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:37:03 #107
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_210454298
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:46 schreef Tjalala het volgende:

SPOILER
Dacht dat dit met GVE projecten te maken had. Maar zit er zelf niet in dus weet het niet met zekerheid.
Zit hier wel in. Is hypothecair gedekt.

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_210454469
Bij de wallet van GVE is nu ook de historie / mutaties zichtbaar en te exporteren
pi_210454481
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 08:22 schreef obligataire het volgende:
en forse overwaarde op de eigen woning (slechts 45K hypotheek).
Dat staat er toch helemaal niet? Kan toch ook een 2e, 3e of 4e hypotheek zijn?
pi_210454711
Nieuw Collin project met een aanvullende lening met een 2e & 3e hypotheek:

Batmaz Holding B.V.
¤ 125.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/batmaz-holding-b-v-2/
pi_210454954
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 11:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat staat er toch helemaal niet? Kan toch ook een 2e, 3e of 4e hypotheek zijn?
Ze noemen die als enige grote schuld, zou er meer financiering op de EW zitten dan hadden ze die ook wel vermeld lijkt me....?
Pecunia non olet
pi_210454988
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ze noemen die als enige grote schuld, zou er meer financiering op de EW zitten dan hadden ze die ook wel vermeld lijkt me....?
had ik al gevraagd, nog geen antwoord.

Uberhaupt had met mooier geweest een 2e hyp na de ING op woonhuis. Zonder een neg. hypotheekverklaring kunnen ze dit nog verder belasten met hypotheek. Zekerheidspositie van het eigen huis is dan weg. Dan nog alleen een historisch oud pand met enkel glas dat je aan de staatstenen niet kwijt kan in deze woke tijd.
pi_210455007
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Op zich wel een terechte opmerking. Maar dan nog zou er sprake kunnen zijn van een relevante overwaarde dus ben ook benieuwd naar het antwoord.

De eigen inbreng van bijna een ton zegt denk ik ook wel iets over het (winstgevende) verleden van de VOF, het zijn geen kneusjes mogen we denk ik wel stellen.
Pecunia non olet
pi_210455054
We maken ons hier vaak zorgen over de mogelijkheid om een hypotheek op te hogen binnen de bestaande inschrijving van de huisbankier.

Echter wat dat betreft is er natuurlijk ook de mogelijkheid dat men dit doet om als extra werkkapitaal in de zaak in te brengen, wat dan voor ons ook gunstig zou kunnen zijn. Immers vergroot de kansen op langere continuíteit.
Hoeft uiteraard niet, maar kan wel. :)
Pecunia non olet
pi_210455145
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:46 schreef Tjalala het volgende:

SPOILER
Klopt, dank voor posten _O_
pi_210455205
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Ik heb hem dit weekend ook (basis) meegenomen.
Heb er wel vertrouwen in. Het zijn ervaren ondernemers, er is een aardige spreiding (in een wel moeilijke branche), 3x H.A. en een 1e hypotheek.
De Alternote vestiging zit een paar deuren verder in de Kleine Overstraat 30-32
pi_210455300
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat ze alleen de zakelijke (VOF)schulden vermelden, niet de prive schulden.
pi_210455409
quote:
Mijn werkgever (Alfa Accountants) is begin dit jaar verhuisd naar dit verzamelkantoorpand en heeft daarmee een aantal kleinere (eigen) kantoorpanden in de regio afgestoten. Dit vanwege de centrale ligging en het goede energielabel van The Mayor. Zo'n huurpand geeft ook meer flexibiliteit, nu een of meerdere dagen thuiswerken een vast onderdeel is geworden van de werkweek. Als ik op tijd ben - want met 10% rente zitten we zo op ¤1 mln - hoop ik zeker een duit in het zakje te doen.

Wel chique van CCF dat ze de kleine investeerders ook een kans gunnen, want ze hadden de ¤6,5 mln vast ook wel alleen bij de 'groten der aarde' kunnen ophalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door djtiesto8 op 28-08-2023 13:09:01 ]
pi_210455421
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Zit hier wel in. Is hypothecair gedekt.

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Over deze projecten is al eerder uitgebreid gepost, het betreft een oplichter, verwacht er niet teveel van.
pi_210456141
Vervroegde aflossing V*perty BV (Collin Direct) inclusief 6 maanden boete. Nooit problemen mee gehad.
pi_210456664
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:00 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Mijn werkgever (Alfa Accountants) is begin dit jaar verhuisd naar dit verzamelkantoorpand en heeft daarmee een aantal kleinere (eigen) kantoorpanden in de regio afgestoten. Dit vanwege de centrale ligging en het goede energielabel van The Mayor. Zo'n huurpand geeft ook meer flexibiliteit, nu een of meerdere dagen thuiswerken een vast onderdeel is geworden van de werkweek. Als ik op tijd ben - want met 10% rente zitten we zo op ¤1 mln - hoop ik zeker een duit in het zakje te doen.

Wel chique van CCF dat ze de kleine investeerders ook een kans gunnen, want ze hadden de ¤6,5 mln vast ook wel alleen bij de 'groten der aarde' kunnen ophalen.
Blijft gewoon een tweede hypotheek met een 24 maanden looptijd. Voor mij te veel risico voor deze korte looptijd. Ik sla over. Prefereer eerste hypotheken als zekerheid.
  maandag 28 augustus 2023 @ 15:39:53 #123
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_210456721
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:01 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Over deze projecten is al eerder uitgebreid gepost, het betreft een oplichter, verwacht er niet teveel van.
We zullen zien wat Colin er mee doet.
pi_210456728
Artist Mixto & Azadeh Zorg
¤ 280.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/artist-mixto-azadeh-zorg/
1e hypotheek bedrijfspand + 2e hypotheek woonhuis
pi_210456763
Wat achtergronden voor de liefhebber. https://mtsprout.nl/colum(...)ng-investeren-risico
pi_210456783
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:39 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
We zullen zien wat Colin er mee doet.
Ik vind het interessanter wat gve er mee doet.
pi_210456805
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Uberhaupt had met mooier geweest een 2e hyp na de ING op woonhuis. Zonder een neg. hypotheekverklaring kunnen ze dit nog verder belasten met hypotheek. Zekerheidspositie van het eigen huis is dan weg. Dan nog alleen een historisch oud pand met enkel glas dat je aan de staatstenen niet kwijt kan in deze woke tijd.
antwoordvan CCF:

Het woonhuis heeft momenteel een belasting van één hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 299.243,- per 31-12-2022 t.b.v. de privé schuld en de zakelijke lening.

Er is bewust voor gekozen om niet een negatieve hypotheekverklaring af te laten geven, aangezien we de dekking middels de eerste hypotheek in onze ogen afdoende vinden dat we een aanvullende negatieve hypotheekverklaring niet nodig achten.
pi_210456869
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Deze wil ik wel meenemen. Pand ziet er op maps netjes uit. 2e hypotheek op woonhuis geeft een mooie extra zekerheid.
  maandag 28 augustus 2023 @ 16:06:11 #129
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_210456894
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik vind het interessanter wat gve er mee doet.
Dacht dat die bij Colin zat. Maar je hebt gelijk.
Hoop was misschien de vader van de gedachte.

Dan voor GVE een mooie testcase. Alhoewel ik ze daar minder scherp vind.
De tijd zal het leren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeghomaar op 29-08-2023 06:15:33 ]
pi_210456961
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:54 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
antwoordvan CCF:

Het woonhuis heeft momenteel een belasting van één hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 299.243,- per 31-12-2022 t.b.v. de privé schuld en de zakelijke lening.

Er is bewust voor gekozen om niet een negatieve hypotheekverklaring af te laten geven, aangezien we de dekking middels de eerste hypotheek in onze ogen afdoende vinden dat we een aanvullende negatieve hypotheekverklaring niet nodig achten.
Dank voor het navragen.
Hmmm dat werpt toch een iets ander licht op deze propositie als @Obli dacht met slechts 45k schuld op heh woonhuis.
Zou dus zo kunnen zijn dat het woonhuis al tot over de oren hypothecair verpand is aan ING of combi van banken. Waarde woonhuis wordt nergens genoemd.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 28-08-2023 16:27:25 ]
pi_210457123
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 16:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dank voor het navragen.
Hmmm dat werpt toch een iets ander licht op deze propositie als @Obli dacht met slechts 45k schuld op heh woonhuis.
Zou dus zo kunnen zijn dat het woonhuis al tot over de oren hypothecair verpand is aan ING of combi van banken. Waarde woonhuis wordt nergens genoemd.
Het bedrag van een hypothecaire inschrijving en het nog openstaande bedrag zijn 2 aparte dingen. Het kan dus best dat de inschrijving ¤299.243 is en dat daar na aflossing momenteel nog slechts ¤45.000 van open staat. Maar dat zou Collin dan wel kunnen vermelden in de pitch, en misschien ook de waarde van dat woonhuis.
Nu wordt alleen gezegd dat de hoofdelijkheid op dit moment grotendeels materieel is op basis van de overwaarde in de privéwoning. Dan zou het in ieder geval niet tot over de oren hypothecair verpand zijn. Maar hoeveel overwaarde er dan is, is niet aangegeven.
pi_210458009
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 16:33 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Het bedrag van een hypothecaire inschrijving en het nog openstaande bedrag zijn 2 aparte dingen. Het kan dus best dat de inschrijving ¤299.243 is en dat daar na aflossing momenteel nog slechts ¤45.000 van open staat. Maar dat zou Collin dan wel kunnen vermelden in de pitch, en misschien ook de waarde van dat woonhuis.
Nu wordt alleen gezegd dat de hoofdelijkheid op dit moment grotendeels materieel is op basis van de overwaarde in de privéwoning. Dan zou het in ieder geval niet tot over de oren hypothecair verpand zijn. Maar hoeveel overwaarde er dan is, is niet aangegeven.
Daar heb je gelijk in. Maar zo lang de ontbrekende gegevens er noet zijn ben ik voorzichtig. Grotendeels materieel is voor mij een te vaag begrip. En als ik moet kiezen ga ik toch liever voor de meubelstoffeerder. Ondanks de vrij korte looptijd.
pi_210458076
artikel De Stentor 26aug23
Deze familie begint derde zaak in Deventer binnenstad (en er zijn meer ondernemers die doorpakken)
Steeds meer ondernemers in de Deventer binnenstad beginnen daar een tweede of zelfs derde zaak. Die trend blijkt één van de verklaringen waarom het stadscentrum goed draait, maar is niet het enige geheim. ,,Bij ons vind je straten met 100 procent zelfstandige ondernemers, zonder ketens; dat is in Nederland echt bijzonder."

SPOILER
pi_210458726
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 16:33 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Collin begint er meer en meer een handje van te krijgen relevante info achter te houden cq. anders te presenteren. En het trackrecord was al niet zo goed. Mijn vermoeden was dus juist. Als deze VOF in de problemen komt gaan ze langs bij de bank geld ophalen zonder dat de investeerders er vanaf weten. HA wordt uitgehold en je zit met een onverkoopbaar tochtig pand, waarvan de taxatie ook al een rare wending heeft genomen. Op naar een betere.
pi_210459188
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:30 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Als deze VOF in de problemen komt gaan ze langs bij de bank geld ophalen zonder dat de investeerders er vanaf weten. HA wordt uitgehold en je zit met een onverkoopbaar tochtig pand, waarvan de taxatie ook al een rare wending heeft genomen. Op naar een betere.
Als dat al het geval is en ze gaan bijvoorbeeld halverwege de looptijd 100k bij de bank ophalen is dat niet per definitie slecht voor ons. Wij worden dan gewoon netjes doorbetaald en merken daar in eerste instantie inderdaad niks van. Als er dan na 4 jaar moet worden geherfinancierd is er al weer 50k afgelost en heb je al 4 jaar rente in de knip.
Het alternatief is dat ze halverwege de looptijd niet meer kunnen betalen. De boel maanden stil ligt, gedwongen verkocht moet worden en je ook maar moet afwachten wat er dan nog van de HA over is.

Het is maar net hoe je het bekijkt.

Ik laat mijn investering gewoon staan.
pi_210459758
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Als dat al het geval is en ze gaan bijvoorbeeld halverwege de looptijd 100k bij de bank ophalen is dat niet per definitie slecht voor ons. Wij worden dan gewoon netjes doorbetaald en merken daar in eerste instantie inderdaad niks van. Als er dan na 4 jaar moet worden geherfinancierd is er al weer 50k afgelost en heb je al 4 jaar rente in de knip.
Het alternatief is dat ze halverwege de looptijd niet meer kunnen betalen. De boel maanden stil ligt, gedwongen verkocht moet worden en je ook maar moet afwachten wat er dan nog van de HA over is.

Het is maar net hoe je het bekijkt.

Ik laat mijn investering gewoon staan.
Dat had ik misschien ook wel gedaan, als ze open kaart hadden gespeeld. Ik hou er niet van dat ik informatie er uit moet trekken die gewoon in de pitch had moeten staan.
pi_210461683
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:57 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat had ik misschien ook wel gedaan, als ze open kaart hadden gespeeld. Ik hou er niet van dat ik informatie er uit moet trekken die gewoon in de pitch had moeten staan.
Ik tracht de emotie er altijd buiten te laten. Op zich doet Collin weinig fout (behalve die taxatie dan maar dat is standaard blijkbaar), en er zijn nog steeds ruim voldoende raakpunten waardoor ik denk dat ik aan deze mensen geen geld ga verliezen. Dat geeft voor mij de doorslag om mijn inschrijving te laten zoals deze is.
Pecunia non olet
pi_210462586
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:41 schreef KrekelJapie het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 16:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Deze wil ik wel meenemen. Pand ziet er op maps netjes uit. 2e hypotheek op woonhuis geeft een mooie extra zekerheid.
In deze heb ik ook wel interesse om basis mee te nemen. Mocht iemand een linkje hebben dan hou ik mij weer aanbevolen.
pi_210462920
Artist M*xto & Az*deh Zorg

Linkje

SPOILER
pi_210463256
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:30 schreef zeeland6 het volgende:
Collin begint er meer en meer een handje van te krijgen relevante info achter te houden cq. anders te presenteren. En het trackrecord was al niet zo goed. Mijn vermoeden was dus juist. Als deze VOF in de problemen komt gaan ze langs bij de bank geld ophalen zonder dat de investeerders er vanaf weten. HA wordt uitgehold en je zit met een onverkoopbaar tochtig pand, waarvan de taxatie ook al een rare wending heeft genomen. Op naar een betere.
denk je dat de bank hieraan meewerkt als de business niet goed draait?
pi_210463834
CRE Plattenburg II terugbetaald.
pi_210464345
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 11:05 schreef Jaco078 het volgende:
CRE Plattenburg II terugbetaald.
Hoeveel te laat?
pi_210464426
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:13 schreef Jaco078 het volgende:

Linkje

SPOILER
Uit het boekje deze :)
Pecunia non olet
pi_210464474
Enkele nadere berichten over achterstanden bij CCF

SPOILER
pi_210464511
De specificatie van FNC is weer online.

Het paramedisch centrum heeft, al dan niet met bovennatuurlijke krachten, haar laatste termijntje overgemaakt. *O*
Pecunia non olet
pi_210465149
Ook sommige Big OG Boys krijgen het moeilijk.
Veel separate entiteiten in de grote kerstboom is geen garantie als de cash niet king is.
Niks mis met overzichtelijke OG financiering zoals de Vof in Deventer of de stoffeerfamilie in Den Haag. Je vind er wat van en je zegt ja of nee, ieders opinion en choices zijn oke.

https://www.certitudo.com/ontwikkelingen/
Vastgoedgigant Certitudo in de problemen; toekomst projecten als Winkelcentrum Woensel en Stadskantoor Eindhoven onzeker
UPDATEDEN BOSCH - De Bossche vastgoedgigant Certitudo Capital, met enkele grote Eindhovense projecten, zit financieel in zwaar weer. Door de stijgende rente, gestegen bouwkosten en hoge inflatie heeft het bedrijf moeite om aan alle verplichtingen te voldoen.

Joep Dorna, Michel Theeuwen 28-08-23, 18:12 Laatste update: 28-08-23, 18:18
SPOILER
https://www.certitudo.com(...)le-herstructurering/

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 29-08-2023 18:15:30 ]
pi_210466706
VRAAG:
Bij SIG doe ik nu voor het eerst mee met een herfinanciering, waarbij ik zelf ook al in het vorige project zat. De twee panden uit Den Bosch. Voor het nieuwe project alleen schijf 1A, voorheen schijf 1A + 3. Nu kreeg ik de betaallink, maar de optie 'herfinancieren' wordt niet geaccepteerd, terwijl ik minder opnieuw uitleen dat er op dit moment uitstaat.

Ben ik verplicht om het eerst opnieuw voor te schieten, voor ik mijn inleg uit het huidige project terugkrijg? Of zie ik iets over het hoofd?
pi_210466920
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:30 schreef djtiesto8 het volgende:
VRAAG:
Bij SIG doe ik nu voor het eerst mee met een herfinanciering, waarbij ik zelf ook al in het vorige project zat. De twee panden uit Den Bosch. Voor het nieuwe project alleen schijf 1A, voorheen schijf 1A + 3. Nu kreeg ik de betaallink, maar de optie 'herfinancieren' wordt niet geaccepteerd, terwijl ik minder opnieuw uitleen dat er op dit moment uitstaat.

Ben ik verplicht om het eerst opnieuw voor te schieten, voor ik mijn inleg uit het huidige project terugkrijg? Of zie ik iets over het hoofd?
Ja verplicht voorschieten. Herfinancieren vanuit wallet hebben ze misschien 1 of 2x gedaan en daarna niet meer.
pi_210467760
Zijn er FOK-ers die op Flender zitten? Kreeg zojuist een mail dat ze een monthly platform fee van ¤ 12,50 per maand invoeren m i v deze maand (op de 29e....). Ben blij dat ik daar bijna afgebouwd ben, op een paar tientjes na. Hopelijk brengt dit niet andere platforms op ideeën.......
pi_210467773
gve 27283 vakantiewoning stavenisse.

lening volgeboekt op 14 juli 2023
eerste betaling 15 oktober 2023..............3 maanden............
pi_210467869
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:15 schreef zeeland6 het volgende:
gve 27283 vakantiewoning stavenisse.

lening volgeboekt op 14 juli 2023
eerste betaling 15 oktober 2023..............3 maanden............
Terecht de opmerking dat de doorlooptijd 3 maanden is, maar ter relativering op 15 oktober wordt er wel voor 2,6 maanden rente betaald dus is het berekend vanaf eind juli.
pi_210468170
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:13 schreef Jaco078 het volgende:

Linkje

SPOILER
quote:
De marktwaarde in verhuurde staat is ¤ 395.000,- conform taxatie d.d. 15-6-2023.
quote:
Aankoop onroerend goed ¤ 255.000,-
Dat is wel een mega-verschil. Dit valt allemaal te verklaren door een superlage doorlopende huurprijs die ze in 2017 hebben afgesproken? Is dat reëel?
gr gr
pi_210468369
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:56 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dat is wel een mega-verschil. Dit valt allemaal te verklaren door een superlage doorlopende huurprijs die ze in 2017 hebben afgesproken? Is dat reëel?
Ik vind het niet echt logisch. Als de marktwaarde in verhuurde staat met een marktconforme huur werkelijk 395k is, dan ga je het toch niet verkopen voor 255k alleen omdat de huidige huurder geen marktconforme huur betaalt?
pi_210468437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:23 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Ik vind het niet echt logisch. Als de marktwaarde in verhuurde staat met een marktconforme huur werkelijk 395k is, dan ga je het toch niet verkopen voor 255k alleen omdat de huidige huurder geen marktconforme huur betaalt?
Daarvoor weten we te weinig van de casus. Misschien zat verkoper verlegen om cash, of moest er een boedel verdeeld worden. De huurder krijg je er sowieso niet uit en een externe koper zal een optelsom maken van de toekomstige huren en daar zijn koopprijs op baseren. Dat is volgens mij vrij gebruikelijk in de wereld van het commerciële verhuur, namelijk X maal de jaarhuur.

Wat ook interessant is de vraag waaróm ze zo'n lage huur betalen. Misschien is verhuurder vergeten een indexatie op te nemen in het huurcontract. Dat zou niet zo'n hele snuggere actie zijn. Of misschien heeft huurder na afsluiten contract de zaak op eigen kosten opgeknapt en verbeterd.
Pecunia non olet
pi_210468727
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:56 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
[..]
[..]
CCF: 'De markthuurwaarde is in de taxatie vastgesteld op ¤ 30.420,-. Vandaar dat we uitgaan van de aankoopwaarde als realistische marktwaarde op dit moment. Indien ze besluiten in de toekomst het pand te gaan verhuren zou de waarde in verhuurde staat van toepassing kunnen zijn.'
pi_210468992
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
CCF: 'De markthuurwaarde is in de taxatie vastgesteld op ¤ 30.420,-. Vandaar dat we uitgaan van de aankoopwaarde als realistische marktwaarde op dit moment. Indien ze besluiten in de toekomst het pand te gaan verhuren zou de waarde in verhuurde staat van toepassing kunnen zijn.'
Dit vind ik juist een verwarrende passage. Dit insinueert dat de aankoopwaarde gelijk is aan de genoemde (verhuurde?) marktwaarde van ¤395k. Echter is er slechts ¤255k begroot voor aankoop onroerend goed. :?
gr gr
pi_210469544
Is er al iemand die bij NewFunding informatie uit de website kan trekken, waarbij ik dan vooral denk aan de stand van de wallet?
Pecunia non olet
pi_210469776
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:41 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Dit vind ik juist een verwarrende passage. Dit insinueert dat de aankoopwaarde gelijk is aan de genoemde (verhuurde?) marktwaarde van ¤395k. Echter is er slechts ¤255k begroot voor aankoop onroerend goed. :?
De 395k is gewoon een fictieve waarde. Er is nog nooit deze huur uit dit pand gehaald en wordt ook mogelijk nooit gehaald.
pi_210469830
quote:
Directe investeringslink:
SPOILER
pi_210470847
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:50 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Directe investeringslink:
SPOILER
Basis meegenomen. Het is een mooi pand maar er is maar weinig remweg als er bijvoorbeeld leegstand ontstaat. Uitgedrukt als LTV van de aankoopprijs is die nu 88%. Die overwaarde is zomaar foetsie als het tegen zit. Staat tegenover dat deze mensen een goed trackrecord hebben en zelf 3,6 mio inleggen als risicodragend kapitaal. Daar zullen ze best wel even over nagedacht hebben... :)
Pecunia non olet
pi_210470936
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 23:48 schreef obligataire het volgende:

[..]
Basis meegenomen. Het is een mooi pand maar er is maar weinig remweg als er bijvoorbeeld leegstand ontstaat. Uitgedrukt als LTV van de aankoopprijs is die nu 88%. Die overwaarde is zomaar foetsie als het tegen zit. Staat tegenover dat deze mensen een goed trackrecord hebben en zelf 3,6 mio inleggen als risicodragend kapitaal. Daar zullen ze best wel even over nagedacht hebben... :)
Vrij hoge gemiddelde inbreng valt me op, van ¤2.300,- gemiddeld per investeerder.

Had het er al vandaag al met een andere investeerder over, blijft toch wat bijzonder dat zij steeds zo kortlopend hun dure krediet ophalen. Soort APOC op GVE vergelijkbaar.

Als bank zou je toch ook wel 30 miljoen tegen een procent of 8 langdurig willen verstrekken lijkt me.
pi_210472075
Gisteren had HCN ook nog een nieuwe 5* project gepubliceerd:

36mnd / 8%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/texican-zuidplein-rotterdam-zlgg3olx
  woensdag 30 augustus 2023 @ 09:41:36 #163
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210472529
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 00:05 schreef Jaco078 het volgende:
Had het er al vandaag al met een andere investeerder over, blijft toch wat bijzonder dat zij steeds zo kortlopend hun dure krediet ophalen. Soort APOC op GVE vergelijkbaar.
Helemaal mee eens Jaco. Ik begrijp hier ook niks van. Ik heb 1 project van deze club en daar wil ik het voorlopig maar bij laten. De persoonlijke borgstelling van de heren die al tig keer is ingezet, is natuurlijk niet veel waard als het misgaat.
Dat Collin hier de kwalificatie 'gemiddeld risico' gebruikt, zegt mij ook wel iets. De juridische structuur met oneindig veel entiteiten, geeft mij ook geen warm gevoel. En dan is het voor mij; bij twijfel niet inhalen!
pi_210472546
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:41 schreef InVestEerder het volgende:
ook wel iets. De juridische structuur met oneindig veel entiteiten, geeft mij ook geen warm gevoel. En dan is het voor mij; bij twijfel niet inhalen!
Bij L*nferink kennen we natuurlijk een hele rits BV's, maar nu staan er in de pitch fors minder.......
  woensdag 30 augustus 2023 @ 09:50:06 #165
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210472637
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:42 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Bij L*nferink kennen we natuurlijk een hele rits BV's, maar nu staan er in de pitch fors minder.......
Ja klopt idd Jaco, maar dat dit nu anders is dan bij vorige projecten vind ik ook weer een reden om terughoudend te zijn. Soms loop je door terughoudendheid wat rendement mis en soms behoedt het je voor een zeperd. De toekomst zal het ons gaan leren. Maar ik snap net als jou niet dat zulke vastgoedbaronnen moeten lenen tegen rentepercentages die mij doen denken aan MaxCF.
pi_210472808
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:41 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Verklaring van CCF:

"De ondernemers huren het pand reeds sinds 2017 tegen een veel lagere huurprijs. Ze blijven het pand nu ook zelf gebruiken. Vandaar dat we uitgaan van de aankoopwaarde als realistische marktwaarde op dit moment. Indien ze besluiten in de toekomst het pand te gaan verhuren zou de waarde in verhuurde staat van toepassing kunnen zijn.

De verhuurder is aantal jaren geleden overleden, de erfgenamen verkopen nu.

De combinatie van bovenstaande dingen zou een verklaring kunnen zijn."
pi_210472822
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:50 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ja klopt idd Jaco, maar dat dit nu anders is dan bij vorige projecten vind ik ook weer een reden om terughoudend te zijn. Soms loop je door terughoudendheid wat rendement mis en soms behoedt het je voor een zeperd. De toekomst zal het ons gaan leren. Maar ik snap net als jou niet dat zulke vastgoedbaronnen moeten lenen tegen rentepercentages die mij doen denken aan MaxCF.
Ik heb in het verleden meegedaan aan vastgoedmaatschappen en dat betrof dan de risicodragende schil bij de financiering van vooral kantoorpanden. Sindsdien weet ik wat daar de risico's zijn. De waardering van die hokken hangt voor 100% samen met de huurders die er in zitten en de lengte van de huurcontracten. Als er leegstand ontstaat in combinatie met toch al teruglopende economie , dan krijg je waardedalingen waar je compleet de hik van krijgt. En dat leidt dan weer tot verplichte verkopen. Die panden worden vervolgens voor een appel en een ei opgepikt door slimme investeerders (grote Angelsaksische clubs) die fors profiteren als er weer nieuwe huurders aangetrokken worden.

Kortom het eigen vermogen is het eerst aan de beurt als het mis gaat maar wij met die 2e hypotheek zitten daar vlak onder. Anderzijds, de situatie is hier wel zo dat de 1e hypotheekhouder de voormalige eigenaar is en dat het bedrijf van Lenferink ook nog meetekent dus uiteindelijk wordt de soep hier niet zo heet gegeten. Ik heb toch al een zeer aanzienlijke spreiding dus met 10% en een basisbedrag durf ik wel een klein gokje aan dat het goed blijft gaan. De mannen zijn door de wol geverfd en stoppen er zelf geen 3,6 mio eigen geld in als ze de voors en tegens niet goed hadden afgewogen.
Pecunia non olet
pi_210472866
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 08:56 schreef Tjalala het volgende:
Gisteren had HCN ook nog een nieuwe 5* project gepubliceerd:

36mnd / 8%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/texican-zuidplein-rotterdam-zlgg3olx
Misschien zoek ik niet goed, maar weet iemand over welk project/platform dit gaat en of dit inderdaad soepel is verlopen?

“Wij hebben al eerder ervaring opgebouwd met crowdfunding bij een collegaplatform van Horeca Crowdfunding Nederland. Dit betrof toen een kleine lening die voor de eerste vestiging was aangevraagd. Die lening is inmiddels al enkele jaren geleden volledig afgelost.”
pi_210472940
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:50 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
De combinatie van 2/3 deel financieren tegen 4% en 1/3 deel tegen 10% zorgt bij elkaar voor een gemiddelde rente van 6%. Dat klinkt alweer een stuk acceptabeler. Hoe ze dat over twee jaar gaan doen is wel de vraag. Zouden ze dan wederom tegen gemiddeld 6% kunnen financieren?

Wat me opviel. Van de ¤6,5 mln van Collin is blijkbaar één investeerder die ¤1 mln inlegt, maar dan wel tegen 18 maanden i.p.v. 24 maanden. Die springt er mooi tussenuit, voor de totale herfinanciering gaat plaatsvinden. Een miljoen herfinancieren is een stuk makkelijker dan de totale leensom.
pi_210472960
Verificatie betaaldienstverlener

Collin is, vanwege de nieuwe Europese verordening voor crowdfundplatformen, de samenwerking aangegaan met de betaaldienstverlener Online Payment Platform om de geldstromen tussen Collin en haar investeerders te beheren.

Indien u nog openstaande acties heeft dan verzoeken wij u vriendelijk om deze zo spoedig mogelijk af te ronden. Indien u reeds geverifieerd bent dan hoeft u geen verdere acties te ondernemen. Indien uw account niet is geverifieerd voor de inwerkingtreding van de verordening, dan kunt u niet meer investeren en geen geld meer opnemen totdat u de openstaande acties heeft voltooid. Mocht u vragen hebben, neem dan contact op via info@collincrowdfund.nl of 085 401 6546. We helpen u graag verder.
pi_210473108
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:23 schreef zeeland6 het volgende:
nde acties heeft dan verzoeken w
verificatie duurde bij mij één minuut. Veel is al vooraf ingevuld.
pi_210473170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:36 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
verificatie duurde bij mij één minuut. Veel is al vooraf ingevuld.
ik kon niets invullen, heb het met IDIN gedaan en kon vervolgens niet op bankrekening klikken, inmiddels wel gelukt.
Is nog steeds 'in behandeling'.
pi_210473276
quote:

Collin is, vanwege de nieuwe Europese verordening voor crowdfundplatformen, de samenwerking aangegaan met de betaaldienstverlener Online Payment Platform om de geldstromen tussen Collin en haar investeerders te beheren.

Indien u nog openstaande acties heeft dan verzoeken wij u vriendelijk om deze zo spoedig mogelijk af te ronden. Indien u reeds geverifieerd bent dan hoeft u geen verdere acties te ondernemen. Indien uw account niet is geverifieerd voor de inwerkingtreding van de verordening, dan kunt u niet meer investeren en geen geld meer opnemen totdat u de openstaande acties heeft voltooid. Mocht u vragen hebben, neem dan contact op via info@collincrowdfund.nl of 085 401 6546. We helpen u graag verder.
De oude projecten zouden toch niet via OPP gaan lopen?
pi_210473325
quote:

Ik heb überhaupt nog geen verzoek van Collin gehad voor een verificatie. Zal wel in delen gaan, of is dit al een herinnering?
pi_210473349
Haha, nu gaan ze de site upgraden om 1100........gaat lekker
dan maar geen Collin vandaag, kan niets meer.
pi_210473426
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 11:02 schreef zeeland6 het volgende:
Haha, nu gaan ze de site upgraden om 1100........gaat lekker
dan maar geen Collin vandaag, kan niets meer.
Er is nog een miljoen ruimte in de 10%-lening, dus dat komt wel goed joh :P
pi_210473465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 11:14 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Er is nog een miljoen ruimte in de 10%-lening, dus dat komt wel goed joh :P
Nee dank u.
De telefoon is ook overbelast bij Collin dus er gaan wel wat meer dingen mis.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 11:35:52 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210473605
Lenferink ook maar basis meegepakt, al stelde ik mij ook deze vraag:

quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 00:05 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Vrij hoge gemiddelde inbreng valt me op, van ¤2.300,- gemiddeld per investeerder.

Als bank zou je toch ook wel 30 miljoen tegen een procent of 8 langdurig willen verstrekken lijkt me.
Maar track record en eigen inbreng gaven toch voldoende vertrouwen.
pi_210473645
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:07 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Verklaring van CCF:

"De ondernemers huren het pand reeds sinds 2017 tegen een veel lagere huurprijs. Ze blijven het pand nu ook zelf gebruiken. Vandaar dat we uitgaan van de aankoopwaarde als realistische marktwaarde op dit moment. Indien ze besluiten in de toekomst het pand te gaan verhuren zou de waarde in verhuurde staat van toepassing kunnen zijn.

Ben zeker geen expert, maar klinkt wel legitiem. Stel dat de huurders nog een contract hebben dat jaren doorloopt en de erven willen er vanaf, dan is de lagere marktwaarde accepteren wel logisch. De belastingdienst zal alvast centen willen zien over de erfenis, wat de erven dan zullen moeten voorschieten uit eigen middelen. Alle erven moeten het hier over eens zijn dan. Ook kan ik me voorstellen ze de verantwoordelijkheid niet willen en/of zich niet goed voelen bij de huurder eruit schoppen puur voor eigen financieel gewin in de toekomst.

Veel redenen om te liquideren en er klaar mee te zijn bij een erfenis.
pi_210473673
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 11:35 schreef leolinedance het volgende:
Lenferink ook maar basis meegepakt, al stelde ik mij ook deze vraag:
[..]
Maar track record en eigen inbreng gaven toch voldoende vertrouwen.
Lenferink is wel kwetsbaar denk ik als commercieel vastgoed instort en/of herfinancieren moeilijk blijkt om wat voor reden dan ook, kan zo simpel zijn als 1 nieuwsberichtje in de Stentor dat ze in zwaar weer zitten. Ik zit al in zeker 2 projecten van ze, beter niet meer eieren in 1 mandje voor mij.
pi_210474043
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:07 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Verklaring van CCF:

Ik vermoedde al zoiets :) Dit is voor de kopers/huurders een buitenkansje. Ze zaten al goedkoop maar als je het eigen pand kunt kopen onder de marktwaarde (hoe hoog die dan ook werkelijk moge zijn), dan is dat gewoon slim zakendoen. Gebruik maken van de omstandigheden...kan ze geen ongelijk geven :)
Pecunia non olet
pi_210474401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 11:44 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Lenferink is wel kwetsbaar denk ik als commercieel vastgoed instort en/of herfinancieren moeilijk blijkt om wat voor reden dan ook, kan zo simpel zijn als 1 nieuwsberichtje in de Stentor dat ze in zwaar weer zitten. Ik zit al in zeker 2 projecten van ze, beter niet meer eieren in 1 mandje voor mij.
Zit al vol :7
Pecunia non olet
pi_210474478
SIG/Zuideinde

Vandaag is de betaling van de maand juli (te laat) in jouw account te gestort. Helaas is de aanvrager niet meewerkend om de achterstand in te lopen. De betaling voor augustus is op dit moment nog niet ontvangen.

De gerechtsdeurwaarder gaat nu de volgende stap nemen en beslag leggen op het onderpand.
Pecunia non olet
pi_210474709
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:04 schreef obligataire het volgende:
SIG/Zuideinde

Vandaag is de betaling van de maand juli (te laat) in jouw account te gestort. Helaas is de aanvrager niet meewerkend om de achterstand in te lopen. De betaling voor augustus is op dit moment nog niet ontvangen.

De gerechtsdeurwaarder gaat nu de volgende stap nemen en beslag leggen op het onderpand.
is dat die woonboot ?
pi_210475029
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:25 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
is dat die woonboot ?
Yes!
Pecunia non olet
pi_210475221
Het betreft een financiering van HSA VASTGOED B.V. ter grootte van ¤ 265.000,-. De investeringskans heeft de volgende kenmerken:
✓ 8,0% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 48 maanden waarvan de eerste 6 maanden aflossingsvrij gevolgd door een maandelijkse aflossing ter hoogte van ¤ 853,66 en een slottermijn ter hoogte van ¤ 230.000,-;
✓ De geldnemers zijn HSA Investments B.V., HSA Vastgoed B.V., T.S. Anand en H.S. Anand waarbij de vermogenspositie in privé zeer ruim is door de overwaarde in het in bezit zijnde verhuurde onroerend goed;
✓ Er wordt gebruik gemaakt van de huidige hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 2.500.000,- op de bouwgrond en het onroerend goed te Kattendijk 43A, kadastraal bekend als sectie A nummer 2052 appartementsindex 9 te Gouderak;
✓ De Dun & Bradstreet kwalificatie is Laag risico;
✓ De overall Collin Credit Score is Goed.

Via de volgende link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu al investeren: HSA VASTGOED B.V.
pi_210475501
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 12:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik vermoedde al zoiets :) Dit is voor de kopers/huurders een buitenkansje. Ze zaten al goedkoop maar als je het eigen pand kunt kopen onder de marktwaarde (hoe hoog die dan ook werkelijk moge zijn), dan is dat gewoon slim zakendoen. Gebruik maken van de omstandigheden...kan ze geen ongelijk geven :)
Ik ben overtuigd! (voor een basisinleg :) )
pi_210477099
Blij dat bij SIG afgelost is: Ede Wildforster.
Had het in zich om een probleemdossier te worden, de vergunning tot kamerverhuur is door de gemeente geweigerd paar maanden geleden....
pi_210477552
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:49 schreef zeeland6 het volgende:
Blij dat bij SIG afgelost is: Ede Wildforster.
Had het in zich om een probleemdossier te worden, de vergunning tot kamerverhuur is door de gemeente geweigerd paar maanden geleden....
ik denk dat het wel had meegevallen. ze kunnen nog steeds aan 3 personen verhuren ga ik vanuit. hoe kwam je op de informatie dat de vergunning was geweigerd? zelf opgezocht op via andere kanalen. google geeft mij deze link nu
pi_210478120
Is iemand bekend met Crowdpartners/Mdb Loco?

Is nu al 3x niet betaald. Maar bij CP zijn ze nooit erg scheutig met spontane informatie.
Dus ik heb maar eens een mail gestuurd. Iemand die wel enige info heeft kunnen lospeuteren?
Pecunia non olet
pi_210482615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 19:19 schreef obligataire het volgende:
Is iemand bekend met Crowdpartners/Mdb Loco?

Is nu al 3x niet betaald. Maar bij CP zijn ze nooit erg scheutig met spontane informatie.
Dus ik heb maar eens een mail gestuurd. Iemand die wel enige info heeft kunnen lospeuteren?
Ook bij CP geïnformeerd. Hierbij verwezen naar dit forum. Vanavond om 23.20 uur is er een update geplaatst op de projectpagina van Mdb Loco. Kort samengevat: achterstand ontstaan ivm onderhoud. Gesprekken geweest met leningnemer. Verwachting CP: wordt op korte termijn ingelopen.

Volgens mij waarde van dit forum weer eens bewezen!
Alleen jammer dat er niet eerder gecommuniceerd is.
pi_210483510
Heeft CP eigenljk al een vergunning?
pi_210483630
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 07:12 schreef Tjalala het volgende:
Heeft CP eigenljk al een vergunning?
Afgelopen juni nog niet.
https://www.trendsinmkbfi(...)europese-vergunning/
Voor oude projecten maakt dat niet zoveel uit.

Edit: hier staat volgens mij de actuele lijst: https://www.esma.europa.e(...)g-services-providers

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 31-08-2023 10:35:10 ]
pi_210485026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:59 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik heb überhaupt nog geen verzoek van Collin gehad voor een verificatie. Zal wel in delen gaan, of is dit al een herinnering?
Als je naar Mijn Collin gaat en vervolgens naar Overzicht dan zie je onder je overzicht Verificatie betaaldienstverlener.

Daar moeten 3 puntjes worden afgerond waarvan er bij mij al 2 afgerond waren. Alleen de Identificatie moest ik nog doen en dat was met iDIN bij mij binnen 1 minuut klaar.
Ik deed dit gisteren om 17.00 uur en toen ik om 20.00 uur nog eens keek stond de status op
geverifieerd. Volgens mij klaar dus.
pi_210485276
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Als je naar Mijn Collin gaat en vervolgens naar Overzicht dan zie je onder je overzicht Verificatie betaaldienstverlener.

Daar moeten 3 puntjes worden afgerond waarvan er bij mij al 2 afgerond waren. Alleen de Identificatie moest ik nog doen en dat was met iDIN bij mij binnen 1 minuut klaar.
Ik deed dit gisteren om 17.00 uur en toen ik om 20.00 uur nog eens keek stond de status op
geverifieerd. Volgens mij klaar dus.
Ik zie zelfs geen "verificatie betaaldienstverlener", zal wel in orde zijn dan zeker? :)
pi_210485351
SIG Albergenbrink Enschede afgelost
pi_210485755
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:29 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Ik zie zelfs geen "verificatie betaaldienstverlener", zal wel in orde zijn dan zeker? :)
Volgens mij wordt het ook in fase's uitgerold. Ik heb de melding zelf ook al sinds deze week staan. Had er nog niet naar gekeken verder ivm tijd maar kreeg er vanochtend ook een mailtje over hoe en wat met linkje naar een faq.
pi_210485883
Nieuwe rentetarieven SIG per 31 augustus. Rente schijf 1A lijkt iets verlaagd, klopt dat? De rente van de andere schijven gaan juist omhoog. Zal wel zijn om te zorgen dat investeerders sneller geneigd zijn om schijf 1B of 2 mee te pakken in plaats van 1A. Die blijven nu altijd ver achter bij 1A, wat weer zorgt voor problemen bij het rondkrijgen van het project.
pi_210485906
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 07:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Afgelopen juni nog niet.
https://www.trendsinmkbfi(...)europese-vergunning/
Voor oude projecten maakt dat niet zoveel uit.

Edit: hier staat volgens mij de actuele lijst: https://www.esma.europa.e(...)g-services-providers
Alle BV's die er op staan als ik zo snel kijk:

SPOILER
pi_210485917
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:25 schreef djtiesto8 het volgende:
Nieuwe rentetarieven SIG per 31 augustus. Rente schijf 1A lijkt iets verlaagd, klopt dat? De rente van de andere schijven gaan juist omhoog. Zal wel zijn om te zorgen dat investeerders sneller geneigd zijn om schijf 1B of 2 mee te pakken in plaats van 1A. Die blijven nu altijd ver achter bij 1A, wat weer zorgt voor problemen bij het rondkrijgen van het project.
viel mij ook op en heb ik nagevraagd, een foutje of....hou jullie op de hoogte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')