Ik ken de eigenaar van dit vastgoed. Hij heeft geen haast, wil wel verkopen aan huurder maar als ze nog een jaar of wat willen blijven huren, dan vindt hij het ook prima. Hij geeft de kopers dus alle tijd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:58 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Project staat nu al zo lang open, dat deze funding eigenlijk mislukt is. Snap ondernemers ook niet. Als je geld nodig hebt, wil je toch niet zo lang wachten
*Linkje*quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:14 schreef KrekelJapie het volgende:
V.O.F. Rouwendal
¤ 280.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-rouwendal/
1e hypotheek winkelpand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft blijven de gele kaarten gewoon staan. Fijn dat deze afgelost is en ook dat het andere project een maand rente betaald heeft. Dat neemt alleen niet weg dat Collin hier laks is geweest richting de investeerders en dan kan en moet beter.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:36 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Prins de Veluwe is vandaag afgelost. Na ingrijpen van de VAR is de gele kaart ingetrokken.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:52 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
*Linkje*Ik twijfel. In principe heb ik de CF boeken gesloten voor 2023 maar dit is wel het soort projecten waarvoor ik aan crowdfunding begonnen ben. Familiebedrijfje en project met een eerste hypotheek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ltv van 90% vind ik wel erg hoog. Ik sla over.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik twijfel. In principe heb ik de CF boeken gesloten voor 2023 maar dit is wel het soort projecten waarvoor ik aan crowdfunding begonnen ben. Familiebedrijfje en project met een eerste hypotheek.
Als je de marktwaarde van de taxatie als uitgangspunt neemt (grote als, ik weet het) is de LTV toch 77%?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ltv van 90% vind ik wel erg hoog. Ik sla over.
Ik ga er niet van uit dat de verkoper in een goede bui was, en 55k korting gaf op de marktwaarde.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je de marktwaarde van de taxatie als uitgangspunt neemt (grote als, ik weet het) is de LTV toch 77%?
Zo in deze markt snel 15% op de marktwaarde gezet door de taxateurquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:29 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik ga er niet van uit dat de verkoper in een goede bui was, en 55k korting gaf op de marktwaarde.
https://www.beleggingspan(...)erstraat-24-26-14058
Kan het zijn dat er een envelopje is geschoven? Zwart geld. En minder overdrachtskosten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:29 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik ga er niet van uit dat de verkoper in een goede bui was, en 55k korting gaf op de marktwaarde.
https://www.beleggingspan(...)erstraat-24-26-14058
We kunnen wel van alles denken maar het is misschien beter om eerst aan Collin te vragen hoe of het precies zit. Het kan maar zo zijn dat het allemaal net wat anders in elkaar zit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:44 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Kan het zijn dat er een envelopje is geschoven? Zwart geld. En minder overdrachtskosten.
De aankoopprijs van het bedrijfspand (¤ 310.000,-) staat toch gewoon in de pitch? Dat dergelijke taxaties hoger uitvallen is toch niks nieuws?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zo in deze markt snel 15% op de marktwaarde gezet door de taxateurWat een boevenbende is het toch. Dank voor het delen, nu hoef ik er niet meer over na te denken en sla ik over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het kader van spreiden schreef ik ook kleine bedragen. MAAR wel veel projecten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:15 schreef InVestEerder het volgende:
Laatste betaaltermijn ontvangen van Funding Circle betreffende Slachterij Landi 1972. Slechts met een paar kleine haperingen 60 maanden lang netjes terugbetaald met een rentepercentage van 19,9%. Hulde aan de leningnemer!
Relatief gezien mijn beste project ooit. Maar omdat ik destijds 'schijterig' was met mijn inleg, is het absolute resultaat niet iets waar je nou echt dolgelukkig van wordt.
Nog 1 projectje te gaan bij FC, dan is ook dat boek helaas gesloten.
Ja het is jammer dat FC er niet meer is. Volgende maand is volgens bij mij de laatste reguliere betaling van nog lopende projecten en dan kunnen er alleen nog extra kersen terugkomen voor op de hele mooie taart.quote:Op zondag 27 augustus 2023 07:29 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
In het kader van spreiden schreef ik ook kleine bedragen. MAAR wel veel projecten.
Heb nog 54 projecten lopen. Ondanks diverse afschrijvingen bij FC een zeer mooi rendement.
Bij mij lopen de regulieren betalingen nog door tot einde 2024. Overigens loopt het aantal nog lopende projecten bij mij momenteel ook heel snel terug.quote:Op zondag 27 augustus 2023 09:05 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ja het is jammer dat FC er niet meer is. Volgende maand is volgens mij de laatste reguliere betaling van nog lopende projecten en dan kunnen er alleen nog extra kersen terugkomen voor op de hele mooie taart.
Voor alle zekerheid en nauwkeurigheid maar even nagekeken.quote:Op zondag 27 augustus 2023 09:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij mij lopen de regulieren betalingen nog door tot einde 2024. Overigens loopt het aantal nog lopende projecten bij mij momenteel ook heel snel terug.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 09:05 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ja het is jammer dat FC er niet meer is. Volgende maand is volgens bij mij de laatste reguliere betaling van nog lopende projecten en dan kunnen er alleen nog extra kersen terugkomen voor op de hele mooie taart.
Bij mij is de laatste aflossingsdatum 24-04-2024 (ICT bedrijf projecten en liquiditeit) maar zal wel uitlopen want de laatste 2 termijnen zijn niet betaald wat niet zo vreemd is met een rente van bijna 20% p j. Bij FC verreweg de beste resultaten behaald, jammer dat ze gestopt zijn dan had ik nooit geld in bv MAXquote:Op zondag 27 augustus 2023 09:05 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ja het is jammer dat FC er niet meer is. Volgende maand is volgens bij mij de laatste reguliere betaling van nog lopende projecten en dan kunnen er alleen nog extra kersen terugkomen voor op de hele mooie taart.
Het gaat om CCF. Een project waar ik zelf in zit.quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.nu.nl/uit-and(...)-paardenbedrijf.html
Weten wij waar deze paarden mevrouw uit Tiel geld opgehaald heeft in 2020 met cf zoals het artikel stelt?
Tot op heden altijd tijdige betalingen. Inmiddels is ruim 53% afgelost.quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:41 schreef djtiesto8 het volgende:
Iemand die in het CCF project zit? Is dat nog een lopend project, en wordt aan de maandelijkse betalingsverplichting voldaan?
Dan zal nu de geldstroom wel opdrogen naar ik vermoed.quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:44 schreef Rush-2112 het volgende:
[..]
Tot op heden altijd tijdige betalingen. Inmiddels is ruim 53% afgelost.
Net even door de pitch gelezen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:37 schreef Rush-2112 het volgende:
[..]
Het gaat om CCF. Een project waar ik zelf in zit.
https://www.collincrowdfund.nl/best-choice-paarden/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |