Ik vind het interessanter wat gve er mee doet.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:39 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
We zullen zien wat Colin er mee doet.
antwoordvan CCF:quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
had ik al gevraagd, nog geen antwoord.
Uberhaupt had met mooier geweest een 2e hyp na de ING op woonhuis. Zonder een neg. hypotheekverklaring kunnen ze dit nog verder belasten met hypotheek. Zekerheidspositie van het eigen huis is dan weg. Dan nog alleen een historisch oud pand met enkel glas dat je aan de staatstenen niet kwijt kan in deze woke tijd.
Deze wil ik wel meenemen. Pand ziet er op maps netjes uit. 2e hypotheek op woonhuis geeft een mooie extra zekerheid.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Artist Mixto & Azadeh Zorg
¤ 280.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/artist-mixto-azadeh-zorg/
1e hypotheek bedrijfspand + 2e hypotheek woonhuis
Dacht dat die bij Colin zat. Maar je hebt gelijk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik vind het interessanter wat gve er mee doet.
Dank voor het navragen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:54 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
antwoordvan CCF:
Het woonhuis heeft momenteel een belasting van één hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 299.243,- per 31-12-2022 t.b.v. de privé schuld en de zakelijke lening.
Er is bewust voor gekozen om niet een negatieve hypotheekverklaring af te laten geven, aangezien we de dekking middels de eerste hypotheek in onze ogen afdoende vinden dat we een aanvullende negatieve hypotheekverklaring niet nodig achten.
Het bedrag van een hypothecaire inschrijving en het nog openstaande bedrag zijn 2 aparte dingen. Het kan dus best dat de inschrijving ¤299.243 is en dat daar na aflossing momenteel nog slechts ¤45.000 van open staat. Maar dat zou Collin dan wel kunnen vermelden in de pitch, en misschien ook de waarde van dat woonhuis.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dank voor het navragen.
Hmmm dat werpt toch een iets ander licht op deze propositie als @Obli dacht met slechts 45k schuld op heh woonhuis.
Zou dus zo kunnen zijn dat het woonhuis al tot over de oren hypothecair verpand is aan ING of combi van banken. Waarde woonhuis wordt nergens genoemd.
Daar heb je gelijk in. Maar zo lang de ontbrekende gegevens er noet zijn ben ik voorzichtig. Grotendeels materieel is voor mij een te vaag begrip. En als ik moet kiezen ga ik toch liever voor de meubelstoffeerder. Ondanks de vrij korte looptijd.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:33 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Het bedrag van een hypothecaire inschrijving en het nog openstaande bedrag zijn 2 aparte dingen. Het kan dus best dat de inschrijving ¤299.243 is en dat daar na aflossing momenteel nog slechts ¤45.000 van open staat. Maar dat zou Collin dan wel kunnen vermelden in de pitch, en misschien ook de waarde van dat woonhuis.
Nu wordt alleen gezegd dat de hoofdelijkheid op dit moment grotendeels materieel is op basis van de overwaarde in de privéwoning. Dan zou het in ieder geval niet tot over de oren hypothecair verpand zijn. Maar hoeveel overwaarde er dan is, is niet aangegeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collin begint er meer en meer een handje van te krijgen relevante info achter te houden cq. anders te presenteren. En het trackrecord was al niet zo goed. Mijn vermoeden was dus juist. Als deze VOF in de problemen komt gaan ze langs bij de bank geld ophalen zonder dat de investeerders er vanaf weten. HA wordt uitgehold en je zit met een onverkoopbaar tochtig pand, waarvan de taxatie ook al een rare wending heeft genomen. Op naar een betere.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:33 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Het bedrag van een hypothecaire inschrijving en het nog openstaande bedrag zijn 2 aparte dingen. Het kan dus best dat de inschrijving ¤299.243 is en dat daar na aflossing momenteel nog slechts ¤45.000 van open staat. Maar dat zou Collin dan wel kunnen vermelden in de pitch, en misschien ook de waarde van dat woonhuis.
Nu wordt alleen gezegd dat de hoofdelijkheid op dit moment grotendeels materieel is op basis van de overwaarde in de privéwoning. Dan zou het in ieder geval niet tot over de oren hypothecair verpand zijn. Maar hoeveel overwaarde er dan is, is niet aangegeven.
Als dat al het geval is en ze gaan bijvoorbeeld halverwege de looptijd 100k bij de bank ophalen is dat niet per definitie slecht voor ons. Wij worden dan gewoon netjes doorbetaald en merken daar in eerste instantie inderdaad niks van. Als er dan na 4 jaar moet worden geherfinancierd is er al weer 50k afgelost en heb je al 4 jaar rente in de knip.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:30 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Als deze VOF in de problemen komt gaan ze langs bij de bank geld ophalen zonder dat de investeerders er vanaf weten. HA wordt uitgehold en je zit met een onverkoopbaar tochtig pand, waarvan de taxatie ook al een rare wending heeft genomen. Op naar een betere.
Dat had ik misschien ook wel gedaan, als ze open kaart hadden gespeeld. Ik hou er niet van dat ik informatie er uit moet trekken die gewoon in de pitch had moeten staan.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als dat al het geval is en ze gaan bijvoorbeeld halverwege de looptijd 100k bij de bank ophalen is dat niet per definitie slecht voor ons. Wij worden dan gewoon netjes doorbetaald en merken daar in eerste instantie inderdaad niks van. Als er dan na 4 jaar moet worden geherfinancierd is er al weer 50k afgelost en heb je al 4 jaar rente in de knip.
Het alternatief is dat ze halverwege de looptijd niet meer kunnen betalen. De boel maanden stil ligt, gedwongen verkocht moet worden en je ook maar moet afwachten wat er dan nog van de HA over is.
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Ik laat mijn investering gewoon staan.
Ik tracht de emotie er altijd buiten te laten. Op zich doet Collin weinig fout (behalve die taxatie dan maar dat is standaard blijkbaar), en er zijn nog steeds ruim voldoende raakpunten waardoor ik denk dat ik aan deze mensen geen geld ga verliezen. Dat geeft voor mij de doorslag om mijn inschrijving te laten zoals deze is.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:57 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dat had ik misschien ook wel gedaan, als ze open kaart hadden gespeeld. Ik hou er niet van dat ik informatie er uit moet trekken die gewoon in de pitch had moeten staan.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Artist Mixto & Azadeh Zorg
¤ 280.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/artist-mixto-azadeh-zorg/
1e hypotheek bedrijfspand + 2e hypotheek woonhuis
In deze heb ik ook wel interesse om basis mee te nemen. Mocht iemand een linkje hebben dan hou ik mij weer aanbevolen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Deze wil ik wel meenemen. Pand ziet er op maps netjes uit. 2e hypotheek op woonhuis geeft een mooie extra zekerheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
denk je dat de bank hieraan meewerkt als de business niet goed draait?quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:30 schreef zeeland6 het volgende:
Collin begint er meer en meer een handje van te krijgen relevante info achter te houden cq. anders te presenteren. En het trackrecord was al niet zo goed. Mijn vermoeden was dus juist. Als deze VOF in de problemen komt gaan ze langs bij de bank geld ophalen zonder dat de investeerders er vanaf weten. HA wordt uitgehold en je zit met een onverkoopbaar tochtig pand, waarvan de taxatie ook al een rare wending heeft genomen. Op naar een betere.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:13 schreef Jaco078 het volgende:
Artist M*xto & Az*deh Zorg
LinkjeUit het boekje dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.certitudo.com(...)le-herstructurering/
[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 29-08-2023 18:15:30 ]
Ja verplicht voorschieten. Herfinancieren vanuit wallet hebben ze misschien 1 of 2x gedaan en daarna niet meer.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:30 schreef djtiesto8 het volgende:
VRAAG:
Bij SIG doe ik nu voor het eerst mee met een herfinanciering, waarbij ik zelf ook al in het vorige project zat. De twee panden uit Den Bosch. Voor het nieuwe project alleen schijf 1A, voorheen schijf 1A + 3. Nu kreeg ik de betaallink, maar de optie 'herfinancieren' wordt niet geaccepteerd, terwijl ik minder opnieuw uitleen dat er op dit moment uitstaat.
Ben ik verplicht om het eerst opnieuw voor te schieten, voor ik mijn inleg uit het huidige project terugkrijg? Of zie ik iets over het hoofd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |