abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210445740
Voor het geval deze nog niet geplaatst is (was even op reis :) ):

KOM/v.d.Boon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_210451722
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 16:26 schreef obligataire het volgende:
Voor het geval deze nog niet geplaatst is (was even op reis :) ):

KOM/v.d.Boon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom terug :)

Ik ken het project niet maar het klinkt erg positief.
Is het ook zo positief afgesloten en hebben de investeerders minimaal hun inleg terug gekregen?
pi_210452092
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 22:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Welkom terug :)

Ik ken het project niet maar het klinkt erg positief.
Is het ook zo positief afgesloten en hebben de investeerders minimaal hun inleg terug gekregen?
Denk wel dat het volledig is. Ik zag net dat ze het op 23 augustus stellen te hebben betaald maar moet mijn administratie nog bijwerken. Het totaalbedrag ziet er iig gezond uit ;)

In feite was het project al iets méér dan break-even dus het nu betaalde bedrag is het rendement .

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 27-08-2023 22:50:11 ]
Pecunia non olet
pi_210453511
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 09:52 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
*Linkje*

SPOILER
Tnx! Royaal meegenomen deze. Eens met de kritiek op de LTV maar voor de rest is dit een bloeiend bedrijf met o.a. gezond eigen vermogen (52%) en forse overwaarde op de eigen woning (slechts 45K hypotheek). Moet nogal wat mis gaan voordat er schade pour nous ontstaat. Aflossing had wat meer gemogen maar zal toch wel weer geherfinancierd worden. Met deze rente i.c.m. situatie/zekerheid een bescheiden pareltje m.i.
Pecunia non olet
pi_210454021
Uitspraak faillissement op 24 augustus 2023

SPOILER
Dacht dat dit met GVE projecten te maken had. Maar zit er zelf niet in dus weet het niet met zekerheid.
pi_210454209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 09:52 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
*Linkje*

SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 08:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tnx! Royaal meegenomen deze. Eens met de kritiek op de LTV maar voor de rest is dit een bloeiend bedrijf met o.a. gezond eigen vermogen (52%) en forse overwaarde op de eigen woning (slechts 45K hypotheek). Moet nogal wat mis gaan voordat er schade pour nous ontstaat. Aflossing had wat meer gemogen maar zal toch wel weer geherfinancierd worden. Met deze rente i.c.m. situatie/zekerheid een bescheiden pareltje m.i.
Ik heb hem dit weekend ook (basis) meegenomen.
Heb er wel vertrouwen in. Het zijn ervaren ondernemers, er is een aardige spreiding (in een wel moeilijke branche), 3x H.A. en een 1e hypotheek.
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:37:03 #107
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_210454298
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:46 schreef Tjalala het volgende:

SPOILER
Dacht dat dit met GVE projecten te maken had. Maar zit er zelf niet in dus weet het niet met zekerheid.
Zit hier wel in. Is hypothecair gedekt.

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_210454469
Bij de wallet van GVE is nu ook de historie / mutaties zichtbaar en te exporteren
pi_210454481
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 08:22 schreef obligataire het volgende:
en forse overwaarde op de eigen woning (slechts 45K hypotheek).
Dat staat er toch helemaal niet? Kan toch ook een 2e, 3e of 4e hypotheek zijn?
pi_210454711
Nieuw Collin project met een aanvullende lening met een 2e & 3e hypotheek:

Batmaz Holding B.V.
¤ 125.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/batmaz-holding-b-v-2/
pi_210454954
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 11:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat staat er toch helemaal niet? Kan toch ook een 2e, 3e of 4e hypotheek zijn?
Ze noemen die als enige grote schuld, zou er meer financiering op de EW zitten dan hadden ze die ook wel vermeld lijkt me....?
Pecunia non olet
pi_210454988
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ze noemen die als enige grote schuld, zou er meer financiering op de EW zitten dan hadden ze die ook wel vermeld lijkt me....?
had ik al gevraagd, nog geen antwoord.

Uberhaupt had met mooier geweest een 2e hyp na de ING op woonhuis. Zonder een neg. hypotheekverklaring kunnen ze dit nog verder belasten met hypotheek. Zekerheidspositie van het eigen huis is dan weg. Dan nog alleen een historisch oud pand met enkel glas dat je aan de staatstenen niet kwijt kan in deze woke tijd.
pi_210455007
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
had ik al gevraagd, nog geen antwoord.
Op zich wel een terechte opmerking. Maar dan nog zou er sprake kunnen zijn van een relevante overwaarde dus ben ook benieuwd naar het antwoord.

De eigen inbreng van bijna een ton zegt denk ik ook wel iets over het (winstgevende) verleden van de VOF, het zijn geen kneusjes mogen we denk ik wel stellen.
Pecunia non olet
pi_210455054
We maken ons hier vaak zorgen over de mogelijkheid om een hypotheek op te hogen binnen de bestaande inschrijving van de huisbankier.

Echter wat dat betreft is er natuurlijk ook de mogelijkheid dat men dit doet om als extra werkkapitaal in de zaak in te brengen, wat dan voor ons ook gunstig zou kunnen zijn. Immers vergroot de kansen op langere continuíteit.
Hoeft uiteraard niet, maar kan wel. :)
Pecunia non olet
pi_210455145
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:46 schreef Tjalala het volgende:

SPOILER
Klopt, dank voor posten _O_
pi_210455205
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Ik heb hem dit weekend ook (basis) meegenomen.
Heb er wel vertrouwen in. Het zijn ervaren ondernemers, er is een aardige spreiding (in een wel moeilijke branche), 3x H.A. en een 1e hypotheek.
De Alternote vestiging zit een paar deuren verder in de Kleine Overstraat 30-32
pi_210455300
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat ze alleen de zakelijke (VOF)schulden vermelden, niet de prive schulden.
pi_210455409
quote:
Mijn werkgever (Alfa Accountants) is begin dit jaar verhuisd naar dit verzamelkantoorpand en heeft daarmee een aantal kleinere (eigen) kantoorpanden in de regio afgestoten. Dit vanwege de centrale ligging en het goede energielabel van The Mayor. Zo'n huurpand geeft ook meer flexibiliteit, nu een of meerdere dagen thuiswerken een vast onderdeel is geworden van de werkweek. Als ik op tijd ben - want met 10% rente zitten we zo op ¤1 mln - hoop ik zeker een duit in het zakje te doen.

Wel chique van CCF dat ze de kleine investeerders ook een kans gunnen, want ze hadden de ¤6,5 mln vast ook wel alleen bij de 'groten der aarde' kunnen ophalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door djtiesto8 op 28-08-2023 13:09:01 ]
pi_210455421
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Zit hier wel in. Is hypothecair gedekt.

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Over deze projecten is al eerder uitgebreid gepost, het betreft een oplichter, verwacht er niet teveel van.
pi_210456141
Vervroegde aflossing V*perty BV (Collin Direct) inclusief 6 maanden boete. Nooit problemen mee gehad.
pi_210456664
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:00 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Mijn werkgever (Alfa Accountants) is begin dit jaar verhuisd naar dit verzamelkantoorpand en heeft daarmee een aantal kleinere (eigen) kantoorpanden in de regio afgestoten. Dit vanwege de centrale ligging en het goede energielabel van The Mayor. Zo'n huurpand geeft ook meer flexibiliteit, nu een of meerdere dagen thuiswerken een vast onderdeel is geworden van de werkweek. Als ik op tijd ben - want met 10% rente zitten we zo op ¤1 mln - hoop ik zeker een duit in het zakje te doen.

Wel chique van CCF dat ze de kleine investeerders ook een kans gunnen, want ze hadden de ¤6,5 mln vast ook wel alleen bij de 'groten der aarde' kunnen ophalen.
Blijft gewoon een tweede hypotheek met een 24 maanden looptijd. Voor mij te veel risico voor deze korte looptijd. Ik sla over. Prefereer eerste hypotheken als zekerheid.
  maandag 28 augustus 2023 @ 15:39:53 #123
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_210456721
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:01 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Over deze projecten is al eerder uitgebreid gepost, het betreft een oplichter, verwacht er niet teveel van.
We zullen zien wat Colin er mee doet.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_210456728
Artist Mixto & Azadeh Zorg
¤ 280.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/artist-mixto-azadeh-zorg/
1e hypotheek bedrijfspand + 2e hypotheek woonhuis
pi_210456763
Wat achtergronden voor de liefhebber. https://mtsprout.nl/colum(...)ng-investeren-risico
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')