abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210361071
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210361324
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Vis een optie? maandag 21 augustus 2023 @ 00:24:35 #3
70532 loveli
N
pi_210361948
twitter
crap in = crap out
  maandag 21 augustus 2023 @ 00:33:47 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_210361998
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 00:24 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]
_O- _O-
pi_210366220
Column akkerman over het geflirt van yeşil göz met Wilders https://www.trouw.nl/opin(...)errechten~bf945757f/
-Rabia Al-Basri
pi_210366581
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:22 schreef Slayage het volgende:
Column akkerman over het geflirt van yeşil göz met Wilders https://www.trouw.nl/opin(...)errechten~bf945757f/
Lijkt mij een volkomen correcte vaststelling in die column.
pi_210368289
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  maandag 21 augustus 2023 @ 19:07:13 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210370695
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:22 schreef Slayage het volgende:
Betaalmuur.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210371226
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Betaalmuur.
Hij postte een link en dat is prima, jammer dat het niet voor iedereen toegangelijk is maar we mogen nu eenmaal dit soort artikelen niet integraal posten hier vanwege copyrights.
pi_210371311
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij postte een link en dat is prima, jammer dat het niet voor iedereen toegangelijk is maar we mogen nu eenmaal dit soort artikelen niet integraal posten hier vanwege copyrights.
En de titel geeft de strekking van de column al heel aardig weer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210382097
quote:
Pieter Omtzigt loopt Hofvijver in om te bewijzen dat hij niet de nieuwe Messias is

22 augustus 2023 door Maarten Hopman en Maartje Huvenaars

Heel Nederland kijkt reikhalzend uit naar de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Een van de gedoodverfde kandidaten voor het minister-presidentschap is Pieter Omtzigt. De ‘nieuwe Messias’, zoals hij in de Haagse wandelgangen en in de pers al wordt genoemd, zit zelf absoluut niet te wachten op een plek in het Torentje. Hij is bang dat zijn nieuwe partij te snel zal groeien en doet er daarom alles aan om te bewijzen dat hij niet de nieuwe Messias is.

In zijn meest recente campagnefilmpje is te zien hoe Omtzigt brood en vis uitdeelt totdat het op is, maar er gaat inmiddels ook een filmpje rond waarin hij de Hofvijver in loopt. “Zoals ik al zei, ik ben de Messias NIET”, schreeuwt hij in de camera terwijl omstanders hem uit het water helpen.

Ondanks het feit dat Omtzigt er in de peilingen goed voor staat, noemt hij het niet verantwoord om als nieuwe partij meer dan 40 zetels te krijgen. “Ook al zou ik de Messias zijn, dan weet je nog niet wat voor apostelen of partijgenoten je achter je aan krijgt”, zegt hij terwijl hij een glas wijn in een glas water verandert. “Ja, dit kan ik dan toevallig wel, maar dat bewijst nog steeds niets!”

Ook over toekomstige samenwerkingen laat de kersverse fractievoorzitter van Nieuw Sociaal Contract zich niet uit. “Mijn deur staat open voor iedereen, maar ik heb Caroline al horen kraaien, dus ik ben bang dat die partij me nog driemaal zal verloochenen.”

Omtzigt begint erg moe te worden van alle reacties. “Als jullie me nog steeds niet geloven zal ik er binnenkort een einde aan maken, zullen wij eens kijken wie er na drie dagen niet meer opstaat uit de dood.”
Link
-Rabia Al-Basri
pi_210395098
Pieter is weer even van zijn roze wolk na het opstarten van zijn nieuwe partij en maakt zich druk om de brandstofprijzen. Die blijken 1 januari zonder nieuwe maatregelen flink omhoog te gaan. Blij dat ik 10 minuten rijden van de Belgische grens woon, want ik ga dan waarschijnlijk 36 tot 40 cent besparen per liter benzine.
twitter
pi_210395147
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:44 schreef ipa84 het volgende:
Pieter is weer even van zijn roze wolk na het opstarten van zijn nieuwe partij en maakt zich druk om de brandstofprijzen. Die blijken 1 januari zonder nieuwe maatregelen flink omhoog te gaan. Blij dat ik 10 minuten rijden van de Belgische grens woon, want ik ga dan waarschijnlijk 36 tot 40 cent besparen per liter benzine.
[ twitter ]
Net alsof de minister dit nog niet door had en het beleid ongewijzigd blijft. Net als bij die alarmkreten over de armoede volgend jaar: waarom doen zoveel mensen alsof we geen miljoenennota hebben elk jaar in september?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210395298
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Net alsof de minister dit nog niet door had en het beleid ongewijzigd blijft. Net als bij die alarmkreten over de armoede volgend jaar: waarom doen zoveel mensen alsof we geen miljoenennota hebben elk jaar in september?
Staat er toch bij als er geen maatregelen genomen worden. Maar goed overal lees en hoor je ook dat het geld wel een beetje aan het opraken is. Dus waar gaan ze dat geld dan vandaan halen? Maar goed mij zal het niet raken ik tank gewoon in België. Het zal er alleen behoorlijk druk worden. De laatste keer dat de benzineprijzen erg omhoog schoten en het in België veel goedkoper was waren die tankfiles in Luxemburg er niks bij.
pi_210395330
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat mensen er totaal geen vertrouwen meer in hebben
pi_210395389
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Staat er toch bij als er geen maatregelen genomen worden.
Kortom: hij zit weer populistisch paniek te zaaien om niks. Kamervragen: prima. Het zo populistisch op twitter smijten: dan zak je door de ondergrens.
pi_210395456
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat mensen er totaal geen vertrouwen meer in hebben
Dat zou dan behoorlijk onterecht zijn, de prinsjesdagpakketten van Rutte III en Rutte IV waren altijd prima.
pi_210395508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kortom: hij zit weer populistisch paniek te zaaien om niks. Kamervragen: prima. Het zo populistisch op twitter smijten: dan zak je door de ondergrens.
Hoezo, hij mag toch gewoon zijn mening geven, of dat op twitter/X/Elon Musk hellsite, in de krant of in een talkshow is. Een beetje politieke druk mag er best wel komen op dit soort dingen want dit kan de inflatie nog erger maken en we hebben met toenemende armoede al een flink probleem.
pi_210395527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoezo, hij mag toch gewoon zijn mening geven, of dat op twitter/X/Elon Musk hellsite, in de krant of in een talkshow is. Een beetje politieke druk mag er best wel komen op dit soort dingen want dit kan de inflatie nog erger maken en we hebben met toenemende armoede al een flink probleem.
Nee, als kamerlid geef je niet op deze manier je mening, door gewoon zulke dingen te posten zonder het commentaar "we weten allemaal dat dit allemaal nog gaat veranderen, gelukkig is prinsjesdag er nog" er bij. Als je als politicus zo losjes met feiten om gaat en mensen zo in paniek brengt, ben je wat mij betreft de naam politicus niet eens waard.

Echt, sinds Omtzigt zo in zichzelf is gaan geloven, is hij echt waardeloos geworden.
pi_210395555
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, als kamerlid geef je niet op deze manier je mening, door gewoon zulke dingen te posten zonder het commentaar "we weten allemaal dat dit allemaal nog gaat veranderen, gelukkig is prinsjesdag er nog" er bij. Als je als politicus zo losjes met feiten om gaat en mensen zo in paniek brengt, ben je wat mij betreft de naam politicus niet eens waard.
Dat weten we helemaal nog niet.... Dat is ook wel erg los met de feiten omgaan of wens denken. Kamerlid onwaardig.
pi_210395569
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:38 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat weten we helemaal nog niet.... Dat is ook wel erg los met de feiten omgaan of wens denken. Kamerlid onwaardig.
Dat weten we wel, want dat gebeurt elk jaar in het laatste kwartaal... dat noemen ze de begrotingsbehandelingen.
pi_210395602
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat weten we wel, want dat gebeurt elk jaar in het laatste kwartaal... dat noemen ze de begrotingsbehandelingen.
Dat weten we niet omdat als de huidige 2de kamer niet voor een accijns verlaging (of tijdelijk stemt) gebeurt er niks.
pi_210395630
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat weten we niet omdat als de huidige 2de kamer niet voor een accijns verlaging (of tijdelijk stemt) gebeurt er niks.
Het is gewoon populisme en paniekzaaierij om niks om zoiets zonder commentaar op twitter te smijten.

Maar goed, dat is blijkbaar tegenwoordig de standaard voor kamerleden.
pi_210395762
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is gewoon populisme en paniekzaaierij om niks om zoiets zonder commentaar op twitter te smijten.

Maar goed, dat is blijkbaar tegenwoordig de standaard voor kamerleden.
Ik vind dat een politicus gewoon zijn mening mag geven, ook wat er kan gebeuren als er geen maatregelen genomen worden. Voor de rest heb ik niks met Omtzigt want ik hou hem net zo verantwoordelijk voor de huidige crisissen als de partijen die de afgelopen 10 jaar in het kabinet hebben gezeten.
pi_210395813
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik vind dat een politicus gewoon zijn mening mag geven, ook wat er kan gebeuren als er geen maatregelen genomen worden. Voor de rest heb ik niks met Omtzigt want ik hou hem net zo verantwoordelijk voor de huidige crisissen als de partijen die de afgelopen 10 jaar in het kabinet hebben gezeten.
Voor het geven van zulke meningen (wat hij niet eens doet, hij smijt commentaarloos dingen op twitter) hebben ze kamerdebatten, geen twitter.
pi_210395875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor het geven van zulke meningen (wat hij niet eens doet, hij smijt commentaarloos dingen op twitter) hebben ze kamerdebatten, geen twitter.
En als hij het niet op twitter had gezet maar een persberichtje naar een krant had gedaan of het bij Op1 had verteld dan was het minder erg geweest? Twitter/X/Elon Musk hellsite is er gewoon een makkelijk medium voor maar het AD heeft er inmiddels ook al een artikel over.
https://www.ad.nl/buitenl(...)land-enorm~aa90db44/
pi_210395938
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
En als hij het niet op twitter had gezet maar een persberichtje naar een krant had gedaan of het bij Op1 had verteld dan was het minder erg geweest? Twitter/X/Elon Musk hellsite is er gewoon een makkelijk medium voor maar het AD heeft er inmiddels ook al een artikel over.
https://www.ad.nl/buitenl(...)land-enorm~aa90db44/
Als hij het in de krant had gedaan, had een journalist vragen kunnen stellen. Maar in principe heb ik aangegeven waar dit moet: in de kamer, in het debat met de minister.

Edit: dat journalisten dit zonder nadenken overnemen kun je verwachten, journalisten hebben natuurlijk bepaald geen kwaliteit meer. Van een kamerlid verwacht ik meer.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 14:59:27 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210407205
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210407266
quote:
De hoeveelste van D66 is dit wel niet?

Sowieso blijft er straks nauwelijks een kamerlid met meer dan 4 jaar ervaring over, behalve bij de PVV dan.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 15:08:10 #31
346939 Janneke141
pi_210407297
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sowieso blijft er straks nauwelijks een kamerlid met meer dan 4 jaar ervaring over, behalve bij de PVV dan.
Zinkend schip hè.

Aan Bergkamp als voorzitter is trouwens niets verloren. Dat ze vertrekt als kamerlid is dan wel weer jammer.
pi_210407353
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Opzich prima. Als je een cultuur binnen een organisatie wilt veranderen is uitstroom belangrijk.
-Rabia Al-Basri
pi_210407402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:15 schreef Slayage het volgende:

[..]
Opzich prima. Als je een cultuur binnen een organisatie wilt veranderen is uitstroom belangrijk.
Probleem is: we krijgen straks weer uren aan debatten en onderzoeken aan dingen die de afgelopen 10 jaar ook al zijn bediscussieerd en uitgezocht. De kamer raakt haar geheugen kwijt, met al die vertrekkende langzittende kamerleden.

En de eerste 3 jaar is een kamerlid nauwelijks die naam waardig, de eerste 3 jaar kun je feitelijk een soort inwerkperiode noemen. Pas daarna krijg je het een beetje in de vingers. De komende regering wordt dus gecontroleerd door een groep stagiairs.
pi_210407459
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:19 schreef Hanca het volgende:
De komende regering wordt dus gecontroleerd door een groep stagiairs.
Ach, het komende kabinet bestaat zelf ook uit stagiairs straks.
pi_210407488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:23 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ach, het komende kabinet bestaat zelf ook uit stagiairs straks.
Dat maakt het bepaald niet beter...

Ook dat een heel aantal van die nieuwelingen nooit fatsoenlijk kunnen worden ingewerkt omdat ze in een fractie komen met maar 1 kamerlid met ervaring (Omtzigt, Van der Plas) helpt niet.
pi_210407570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ook dat een heel aantal van die nieuwelingen nooit fatsoenlijk kunnen worden ingewerkt omdat ze in een fractie komen met maar 1 kamerlid met ervaring (Omtzigt, Van der Plas) helpt niet.
Ik snap de nadelen maar het biedt ook kansen tot nieuwe inzichten.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 15:34:55 #37
346939 Janneke141
pi_210407611
Uiteindelijk mag de kiezer ook wel eens in de spiegel kijken, die exodus komt echt niet alleen maar omdat het luie donders of carrièretijgers zijn. Door het jojostemgedrag kunnen partijen van 5 naar 25 zetels gaan en een periode later weer terug, dat zorgt op zichzelf al voor verloop maar ook voor veel onzekerheid bij de leden zelf. Daarnaast wordt iedereen die een keer terugkomt op een eerder gedane uitspraak, of zich onhandig uitdrukt in een uitgezonden Kamerdebat, in allerlei media op het hakblok gelegd. En dan zijn er ook nog idioten die het nodig vinden om politici, en hun familie, te gaan bedreigen.

Eigenlijk mogen we blij zijn dat er überhaupt nog mensen zijn die zich verkiesbaar willen stellen.
pi_210407668
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:31 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik snap de nadelen maar het biedt ook kansen tot nieuwe inzichten.
Wat mij betreft zijn de nadelen vele malen groter dan welk eventueel voordeel ook. De omloopsnelheid in de Kamer is echt veel te groot, minstens 12 jaar zou de standaard moeten zijn.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 15:41:23 #39
346939 Janneke141
pi_210407703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat mij betreft zijn de nadelen vele malen groter dan welk eventueel voordeel ook. De omloopsnelheid in de Kamer is echt veel te groot, minstens 12 jaar zou de standaard moeten zijn.
Het zou in elk geval de standaard moeten zijn dat je de termijn waarvoor je mandaat hebt gekregen vol maakt.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 15:42:16 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210407717
Ik zal haar niet missen als voorzitter
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210407835
quote:
Mevrouw de Voorzitter, u zult niet gemist worden.

De groeten.
zie email 27 oktober
pi_210408021
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zal haar niet missen als voorzitter
Als voorzitter inderdaad zeker niet.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 16:37:24 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210408205
Die ging natuurlijk iedere dag met tegenzin naar d'r werk. Dan brand je snel op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210408240
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:34 schreef Janneke141 het volgende:

Eigenlijk mogen we blij zijn dat er überhaupt nog mensen zijn die zich verkiesbaar willen stellen.
True. It's a Dirty job, but somebody has got to do it.
-Rabia Al-Basri
pi_210408598
Wopke wordt eurocommissaris , wat een waardeloze keuze :N
pi_210408618
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:11 schreef Faraday01 het volgende:
Voor paar maandjes
-Rabia Al-Basri
pi_210408731
quote:
Wel een manier om van hem af te zijn als minister, dat is het positieve. En die ministerspost had langer geduurd.
pi_210408793
quote:
Oh nee, wat jammer nou.

Anyway.
pi_210409091
quote:
Tja voor het CDA wel prima. De falende Hoekstra uit beeld, vrij baan voor Bontenbal.

Wie gaat nu de BuZa portefeuille doen dan? Wopke weg en Liesje zwanger. Daar moet een zwaargewicht op, het buitenland is immers niet demissionair.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 augustus 2023 @ 18:15:38 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210409137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tja voor het CDA wel prima. De falende Hoekstra uit beeld, vrij baan voor Bontenbal.

Wie gaat nu de BuZa portefeuille doen dan? Wopke weg en Liesje zwanger. Daar moet een zwaargewicht op, het buitenland is immers niet demissionair.
Misschien wil Verhagen nog even een korte comeback doen. :+
pi_210409154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kaag en dan Vijlbrief naar financiën? Is vervelend voor Groningen maar verder wel mensen met verstand van zaken op de dossiers.
pi_210409180
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Kaag en dan Vijlbrief naar financiën? Is vervelend voor Groningen maar verder wel mensen met verstand van zaken op de dossiers.
Terug naar de post waarvan ze eerder weggestuurd is? Lijkt me lastig.
Eerder iemand van buiten, zo’n De Bruijn of Ben Knapen.
zie email 27 oktober
pi_210409212
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is demissionair en ze komt toch niet meer terug de volgende periode. Ze heeft het netwerk en is een geboren diplomaat. Als je het politiek vliegen afvangen vergeet is dit toch een logische keuze? Voor Kaag ook aantrekkelijk voor de toekomst denk ik.
pi_210409231
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is demissionair en ze komt toch niet meer terug de volgende periode. Ze heeft het netwerk en is een geboren diplomaat. Als je het politiek vliegen afvangen vergeet is dit toch een logische keuze? Voor Kaag ook aantrekkelijk voor de toekomst denk ik.
Maar voor de D66 campagne lijkt het me niet bevorderlijk. Ik zie de verwijten al weer vliegen.
Ik zou het gewoon niet doen, wat heb je er bij te winnen als D66?

Bovendien, het is een post van CDA en VVD. Die zijn primair aan zet.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 augustus 2023 @ 18:57:50 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_210409547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:14 schreef Slayage het volgende:

[..]
Voor paar maandjes
Minstens een jaar, tot volgend jaar oktober.
pi_210409776
Ik had het sjiek gevonden als ze Samson voorgedragen hadden voor het restant van de termijn. Ook een PvdA'er en bovendien hebben Rutte en Samson lang samengewerkt
pi_210410081
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
CDA heeft gebrek aan veel, maar niet aan ervaren mensen die zo'n plek echt wel tijdelijk kunnen vullen.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 20:44:19 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210411571
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:10 schreef Faraday01 het volgende:
Ik had het sjiek gevonden als ze Samson voorgedragen hadden voor het restant van de termijn. Ook een PvdA'er en bovendien hebben Rutte en Samson lang samengewerkt
Ik had ook Samsom verwacht.
pi_210411716
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik had ook Samsom verwacht.
Ik niet. Waarom zou je vanuit het perspectief van het kabinet dat gunnen aan je belangrijkste tegenstander straks in november?
zie email 27 oktober
pi_210413381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heeft ook deels te maken met beleid van partijen, niet zelden vinden ze twee of drie termijnen wel voldoende. Want je moet niet te veel tegenmacht doorstroming organiseren natuurlijk
zie email 27 oktober
pi_210413562
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind en vond je de afgelopen jaren echt altijd supergoede bijdrages leveren en goede analyses geven op dit forum. Veel inhoudelijke kennis en vooral objectieve bijdrages.
Maar je toon is echt wat verzuurd de laatste tijd en ook je objectiviteit mis ik eerlijk gezegd. Dit is maar een voorbeeldje hoor, maar heb het de afgelopen dagen/weken vaker gelezen van jou, met name met betrekking tot Omtzigt en dat verbaast me eerlijk gezegd.
Alius aliud dicit
pi_210413789
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 22:21 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Ik vind en vond je de afgelopen jaren echt altijd supergoede bijdrages leveren en goede analyses geven op dit forum. Veel inhoudelijke kennis en vooral objectieve bijdrages.
Maar je toon is echt wat verzuurd de laatste tijd en ook je objectiviteit mis ik eerlijk gezegd. Dit is maar een voorbeeldje hoor, maar heb het de afgelopen dagen/weken vaker gelezen van jou, met name met betrekking tot Omtzigt en dat verbaast me eerlijk gezegd.
Wat Omtzigt betreft ben ik inderdaad wat zuur, met name omdat ik er niet tegen kan dat een man die zelf verantwoordelijk is voor de toeslagenaffaire (het in de kamer niet besproken EU rapport noemt maar 1 schuldige bij naam, meneer Omtzigt) op een voetstuk wordt geheven. En dat is niet het enige, denk ook aan MH17, Demmink en tal van andere voorbeelden.

Zijn partij wil ik best een kans geven, ouderwets CDA klinkt best goed. Maar iemand die de toeslagenaffaire (mede) veroorzaakt,een man als Demmink het leven onmogelijk maakt en nep-getuigen naar nabestaanden van MH17 slachtoffers brengt, puur door koppigheid en tunnelvisie, ga ik nooit een goed kamerlid noemen.

En dat hij tegenwoordig alleen nog maar hard nee kan roepen bij elke oplossing zonder zelf iets bij te dragen en populistische tweets er uit kan gooien maakt het niet echt beter.
pi_210414218
Ik ben benieuwd welke post Hoekstra krijgt. Hoekstra is loyaal geweest aan Rutte en dat wordt nu beloond. Wint het CDA toch nog iets. Verder zal hij het prima kunnen. Hij is een acteur die meerdere rollen aankan. Wat dat betreft was de wissel met Kaag voor hem toch wat geslaagder. Bij Kaag zag je dat ze Buitenlandse Zaken echt miste.
pi_210414943
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt, wordt de PvdA/GL fractie met Klaver en Timmermans de meest ervaren fractie.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 06:55:21 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210415238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:10 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd welke post Hoekstra krijgt. Hoekstra is loyaal geweest aan Rutte en dat wordt nu beloond. Wint het CDA toch nog iets. Verder zal hij het prima kunnen. Hij is een acteur die meerdere rollen aankan. Wat dat betreft was de wissel met Kaag voor hem toch wat geslaagder. Bij Kaag zag je dat ze Buitenlandse Zaken echt miste.
afscheidbrief
quote:
Beste lezer,

In de afgelopen weken heb ik veel tijd en energie gestoken in de vraag welke bijdrage ik nog zou kunnen leveren aan De Telegraaf en of het niet tijd is voor een nieuw hoofdstuk.
Daarover heb ik een besluit genomen.

Het was een enorm voorrecht om de afgelopen drie decennia voor de krant te schrijven.
Gedreven door mijn missie heb ik daarbij alle facetten van het vak mogen ervaren; van krullenjongen tot columnist, waarbij ik immer heb getracht het ambacht uit te oefenen op een manier die bij mij past.

Zo stonden integriteit en bescheidenheid hoog in het vaandel en heb ik talloze memorabele, baanbrekende en ronduit exceptionele bijdragen geleverd.
Niet alleen voor God en vaderland, neen; ik heb daarbij het verschil gemaakt in het saaie leven van u, beste lezer.

Binnenkort zal een eerste gebundelde bloemlezing van onvergetelijke publicaties verschijnen. Een lijvige nalatenschap waar ik trots op mag zijn.

Ook al was het een unieke tijd; het waren tevens zeer zware jaren die hun tol hebben geëist. Ik ben mijn vele geliefden dan ook zeer dankbaar dat zij al die tijd, letterlijk, achter mij stonden. In mijn schaduw eigenlijk, net als mijn collega’s in dit huis van de journalistiek die mij altijd een luisterend oor boden of een schouder om op uit te huilen als ik geen onderwerp kon vinden om een stukkie over te schrijven, ook al is dat laatste nooit gebeurd.

Er gaat een raam dicht, maar een deur open.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210415465
quote:
Modellenpraat
Mirjam de Rijk

‘Een belangrijk, maar zeker niet het enige element in de brede welvaartsafweging die bij verkiezingen voorligt.’ Zo is dat: de meeste mensen zullen hun stem in november niet laten afhangen van de beoordeling van de partijprogramma’s door het Centraal Planbureau, en daar is het CPB zich van bewust. Het planbureau gaat komende maanden de verkiezingsprogramma’s ‘doorrekenen’ en presenteerde vorige week, fijn transparant, alvast de veronderstellingen en spelregels die ze daarbij hanteert. Kunnen de partijen er bij het schrijven van de programma’s rekening mee houden.

Die veronderstellingen en spelregels zijn interessante kost. En doen de wenkbrauwen soms hevig fronsen. Neem bijvoorbeeld deze: als een partij de uitkeringen verlaagt, leidt dit in het model tot meer economische groei. Hoe? Nou, lagere uitkeringen zorgen voor lagere lonen, en dat is goed voor de export, dus voor de economie, aldus het model. Opmerkelijk, want de Nederlandse economie is voor zo’n zeventig procent afhankelijk van de binnenlandse afzet, dus de binnenlandse koopkracht. Daarvoor is een daling van de lonen niet bepaald handig. Of neem deze: het invoeren van een minuscule belasting op handel in financiële producten remt volgens het CPB de economie. Want zo’n belasting verhoogt de kosten voor bedrijven, en dat remt de investeringen. Terwijl steeds meer onderzoek laat zien dat juist de handel in financiële producten de economie leegzuigt, omdat bedrijven daardoor hun geld te weinig gebruiken voor echte investeringen.

Vooruitgang is er ook. Het idee dat bezuinigingen goed zouden zijn voor de economie, is echt voorbij. Wie de overheid afknijpt, krijgt van het CPB-model te horen dat dit slecht is voor de werkgelegenheid, voor de economische groei en voor de investeringen van bedrijven. Werkgelegenheid is in de doorrekening van oudsher een hot issue: wat leveren de plannen van partijen aan extra werk op? Waarbij altijd gold: hoe meer hoe beter. Dat wordt in deze tijd van personeelskrapte wel even omdenken, want voorlopig hebben we eerder minder werkgelegenheid nodig dan meer. Ook CPB-directeur Pieter Hasekamp stelde onlangs nog dat het juist de kunst wordt om door innovatie minder uren te hoeven werken – in jargon het verhogen van de arbeidsproductiviteit. Jammer genoeg toetst de doorrekening daar niet op.

Met enige trots meldt het CPB dat er voor het eerst ook gekeken wordt naar de effecten die de partijplannen hebben op de armoede in Nederland. Laten we zeggen dat het tijd werd. Maar helaas ontbreekt het andere topthema van dit moment: vermogensongelijkheid. De reden is even ontwapenend als onthullend: daarover is in Nederland eenvoudigweg te weinig kennis en informatie, zowel over de vermogens zelf als over het effect van maatregelen op vermogensongelijkheid. Even onthullend (maar misschien wel realistisch) zijn de veronderstellingen die het planbureau hanteert bij belastingverhogingen. Mocht een partij de winstbelasting willen verhogen, of een hoog belastingtarief willen invoeren voor inkomens boven de 120.000 euro, dan levert dat misschien maar de helft op van wat je zou denken. Omdat bedrijven en veelverdieners dan slinkse wegen hebben om de boel te ontlopen. Het is dus zaak al die wegen tegelijk aan te pakken. Daarentegen is de inkoop van eigen aandelen wel gemakkelijk op te lossen: zou daarvoor net als bij dividend de dividendbelasting gelden, dan is het volgens het CPB snel afgelopen met dit steeds populairder wordende douceurtje voor aandeelhouders.

Door de vervroegde verkiezingen gebeurt het schrijven van de verkiezingsprogramma’s onder hoge druk, en de doorrekeningen doen daar nog een schepje bovenop. Over twee weken moeten de eerste ruwe concepten van de partijplannen al bij het planbureau zijn. Partijen bepalen zelf of ze hun programma wel of niet aan het CPB voorleggen. En datzelfde geldt voor de beoordeling door het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL). Het PBL licht de komende tijd de programma’s door op de effecten op klimaat, milieu en leefomgeving. Waaronder natuurlijk stikstof. Bij de vorige verkiezingen durfden maar zes partijen de toets van het PBL aan, en tien die van het CPB. En ja, ondanks alle beperkingen hoop ik dat dat er nu veel meer zijn. In het kader van de brede welvaartsafweging: doe het één, maar ook het ander. En blijf tegelijkertijd zelf nadenken.
https://www.groene.nl/artikel/modellenpraat
pi_210417837
Bij de S&D zijn ze niet blij met Hoekstra
twitter
pi_210418226
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 12:25 schreef GlennQuagmire het volgende:
Bij de S&D zijn ze niet blij met Hoekstra
[ twitter ]
Is dit nu een wedstrijdje ver pissen over welke partij/stroming gaat bepalen hoe een wet eruit gaat zien?

Ipv over de inhoud gaan we het maar over de boeg gooien van controversieel persoon?
Of we moeten hem niet omdat hij ergens anders over denkt dan wij?
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:03:57 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210419584
Van der Staaij stopt ook al.. :o
Bron: https://www.nu.nl/politie(...)aar-de-politiek.html
pi_210419609
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heel jammer, maar dat zat er aan te komen. Zeker omdat Stoffer een zeer waardige vervanger is.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:12:46 #71
346939 Janneke141
pi_210419672
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die zag ik toch nog niet aankomen eigenlijk.

Zonde. Belachelijke partij, maar een heel erg goed kamerlid en politicus.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:36:50 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210419886
De leegloop begint nu toch wel erg op te vallen. Komt op mij ietwat onheilspellend over. Waar rennen ze voor weg ? -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_210419950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 15:36 schreef deedeetee het volgende:
De leegloop begint nu toch wel erg op te vallen. Komt op mij ietwat onheilspellend over. Waar rennen ze voor weg ? -O-
Voor de bedreigingen op twitter, voor het feit dat je familieleden zelfs niet meer veilig zijn. En deels ook gewoon voor het zekere verlies (CDA, D66 leden). Van der Staaij heeft natuurlijk gewoon zijn tijd uitgediend, dat hij zou stoppen zat er al een tijd aan te komen.
pi_210421025
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 15:36 schreef deedeetee het volgende:
De stroom van haat, bedreigingen en grimmigheid? Zou zo maar kunnen.

Voeg daarbij de steeds grotere werkdruk voor Kamerleden en de lol gaat er aardig van af, denk ik.
pi_210421255
Ik had toch verwacht dat het vertrek van Rutte juist voor een herboren frisse energie zou zorgen bij veel Kamerleden maar alsnog vertrekt de een na de ander.. Het ligt weer helemaal open nu de VVD waarschijnlijk een stapje terug moet doen, lijkt mij juist een mooie kans om het eens echt anders te doen
pi_210421378
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 17:48 schreef Raw85 het volgende:
Ik had toch verwacht dat het vertrek van Rutte juist voor een herboren frisse energie zou zorgen bij veel Kamerleden maar alsnog vertrekt de een na de ander.. Het ligt weer helemaal open nu de VVD waarschijnlijk een stapje terug moet doen, lijkt mij juist een mooie kans om het eens echt anders te doen
De peilingen geven de VVD meer zetels dan ze nu hebben, dacht ik.
pi_210421525
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 18:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De peilingen geven de VVD meer zetels dan ze nu hebben, dacht ik.
Nee, ze staan zonder Omtzigt in de peilingen op 26-28 zetels, zijn er nu 33. En met Omtzigt gaat er nog wel wat van af.
pi_210421542
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ze staan zonder Omtzigt in de peilingen op 26-28 zetels, zijn er nu 33. En met Omtzigt gaat er nog wel wat van af.
We gaan het zien, het varieert ook per peiler, natuurlijk.
pi_210427143
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
I&O: VVD 22, Timmermans 28 en Omtzigt 31 zetels.
Zo lijkt een driepartijencoalitie weer mogelijk te worden.
BBB staat er met 13 bij en moet toekijken.

pi_210427292
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:33 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zou in de Eerste Kamer ruim tekortkomen. Daar heb je in veel mogelijke coalities de BBB toch nodig.

Al denk ik dat als NSC concreter wordt met hun programma en de hype wat overgewaaid is, ze nog wel wat gaan verliezen, dus dan zou dit trio misschien sowieso geen meerderheid meer vormen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_210427714
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 09:05 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat zou in de Eerste Kamer ruim tekortkomen. Daar heb je in veel mogelijke coalities de BBB toch nodig.

Al denk ik dat als NSC concreter wordt met hun programma en de hype wat overgewaaid is, ze nog wel wat gaan verliezen, dus dan zou dit trio misschien sowieso geen meerderheid meer vormen.
Blijft ook nog de vraag hoe Omtzigt de verkiezingen gaat aanpakken, hij heeft aangegeven niet ineens de grootste partij te willen worden en daar zijn wel wat opties voor maar die komen eigenlijk neer op ofwel niet deelnemen in kies districten of het aantal kandidaten beperken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:20:20 #82
862 Arcee
Look closer
pi_210427926
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik weet niet wat ik spectaculairder zou vinden: 31 zetels voor Omtzigt of slechts 3 zetels voor het CDA.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_210428039
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 10:20 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ik weet niet wat ik spectaculairder zou vinden: 31 zetels voor Omtzigt of slechts 3 zetels voor het CDA.
Het verschil is ook wel groot: De Hond peilt bijvoorbeeld 8 zetels voor het CDA en dat was nadat bekend werd dat Omtzigt meedoet.
pi_210428162
RIP Bontebal.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:54:55 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210428192
CDA kleiner dan SGP :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210428491
Het christen-democratische gedachtegoed lijkt met de ineenstorting van het CDA bevrijd uit de ketenen van die partij.
Ongekend veel zetels halen die drie samen. De christen-democratie is springlevend.

De liberalen worden kleiner in deze peiling. En ik ben benieuwd wat de sociaal-democraten gaan laten zien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210428537
CDA 3. _O-

Schrijf de opheffingsvergadering maar uit.
zie email 27 oktober
pi_210428556
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 11:37 schreef trein2000 het volgende:
CDA 3. _O-

Schrijf de opheffingsvergadering maar uit.
quote:
We kijken of in het nieuwe kiesstelsel dat wij voorstaan een kiesdrempel kan worden ingevoerd.
https://www.cda.nl/standpunten/kiesdrempel
_O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:41:01 #89
323876 michaelmoore
pi_210428586
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het verschil is ook wel groot: De Hond peilt bijvoorbeeld 8 zetels voor het CDA en dat was nadat bekend werd dat Omtzigt meedoet.
8 is zat voor het oude CDA van Hugo
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:42:07 #90
323876 michaelmoore
pi_210428599
quote:

[..]

[ afbeelding ]
BBB zal als middenpartij vast wel meedoen om overwicht van VVD of GL te voorkomen
pi_210428675
quote:
Kan wel weer goed komen natuurlijk. D66 zat ook ooit op 3 en de CU zat met 5-6 zetels in 3 van de 5 meest recente kabinetten. Maar toch.

Het CDA-gedachtengoed is levender dan ooit. Met Caroline en Pieter. En toch sta je als partij op een historisch dieptepunt. Dan heb je het grandioos verpest hoor.
zie email 27 oktober
pi_210429069
Bij de PvdA gingen ook stemmen op om de partij maar op te heffen toen ze terugvielen van 42 naar 9 zetels.

Maar dit fiasco bij het CDA komt op het conto van de partijtop en de oudere leden, die tegen elke prijs wilden regeren en Rutte IV mogelijk maken.
pi_210429572
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 11:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kan wel weer goed komen natuurlijk. D66 zat ook ooit op 3 en de CU zat met 5-6 zetels in 3 van de 5 meest recente kabinetten. Maar toch.

Het CDA-gedachtengoed is levender dan ooit. Met Caroline en Pieter. En toch sta je als partij op een historisch dieptepunt. Dan heb je het grandioos verpest hoor.
Caroline stemt wel heel erg rechts voor CDA gedachtengoed, die zit op de lijn van JA21 op vrijwel alle sociale issues, volgens mij.
pi_210429598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 12:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Bij de PvdA gingen ook stemmen op om de partij maar op te heffen toen ze terugvielen van 42 naar 9 zetels.

Maar dit fiasco bij het CDA komt op het conto van de partijtop en de oudere leden, die tegen elke prijs wilden regeren en Rutte IV mogelijk maken.
Niet alleen Rutte IV, denk ik, maar dit is geen nieuw probleem bij het CDA dat zich al decennia lang vooral zelf ziet als de partij van "goed bestuur" zoals ze het zelf stellen en het meer zien als een recht voor het CDA om mee te regeren dan iets anders. Rutte 1 was een schoolvoorbeeld daarvan, naar mijn mening, die gedoog coalitie had nooit gevormd moeten worden.

De VVD begint overigens dezelfde trekjes te vertonen.
pi_210429700
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Caroline stemt wel heel erg rechts voor CDA gedachtengoed, die zit op de lijn van JA21 op vrijwel alle sociale issues, volgens mij.
Het CDA heeft toch ook altijd wel een rechtervleugel gehad? Met exponenten als Verhagen en Bleker?
zie email 27 oktober
pi_210429727
Overigens, de implosie bij JA zet ook door. De EP fractie stapt op. Zijn boos op Nanninga.
zie email 27 oktober
pi_210430259
Eerdmans en Nanninga lijken me er ook meer voor zichzelf/het baantje te zitten dan dat ze daadwerkelijk een eigen visie hebben over hoe Nederland eruit moet zien.

Daarnaast met zoveel versplintering aan de rechterkant moet er iemand wel verliezen straks.
pi_210430286
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 13:18 schreef trein2000 het volgende:
Overigens, de implosie bij JA zet ook door. De EP fractie stapt op. Zijn boos op Nanninga.
In de laatste peilingen is het zowel 0 zetels voor BVNL als voor Ja21 *O* Toch nog wat goed nieuws dus want weg met een paar rechtse splinterpartijen.
pi_210430346
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 11:33 schreef capricia het volgende:
Het christen-democratische gedachtegoed lijkt met de ineenstorting van het CDA bevrijd uit de ketenen van die partij.
Ongekend veel zetels halen die drie samen. De christen-democratie is springlevend.

De liberalen worden kleiner in deze peiling. En ik ben benieuwd wat de sociaal-democraten gaan laten zien.
Ik weet nog niet of je bbb en Omtzigt hun succes nou danken aan de christen democratie. Denk dat andere factoren belangrijker zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_210430412
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 12:18 schreef Spablauw214 het volgende:

Dit is zeker waar. Maar was de laatste jaren onder Hoekstra het probleem ook niet dat de partij er niet voor koos om in het (conservatieve) gat iets links of rechts van de VVD te springen, maar zich juist als min of meer hetzelfde als die VVD te profileren? Ik kan me onder meer een verkiezingsdebat herinneren waarin Hoekstra enthousiast verkondigde dat het CDA zo geweldig is voor ondernemers. Ja, leuk een partij wat rechts van het midden die voor ondernemers opkomt, maar zo’n partij is er al, en dan ook nog een betere versie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:30:42 #101
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210430460
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 17:48 schreef Raw85 het volgende:
Veel van de Kamerleden die nu opstappen hebben Rutte ook in het zadel gehouden. Daarmee waren ze ook onderdeel van het probleem. En dat waren echt niet alleen Kamerleden uit de coalitiepartijen, maar ook PvdA/GL.

Een complete generatie stapt nu op - met al die nieuwe Kamerleden zal er wel degelijk een frisse wind gaan waaien. De vraag is welke kant op en of ze het beter gaan doen dan hun voorgangers.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')