abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210354083
We leven toch in een heerlijke luxe maatschappij dat net afgestudeerden uit pure welvaart voldoende hebben aan 24 uur werken. De woningnood en studieschulden zijn blijkbaar niet zo problematisch als vaak word gedacht.

https://www.bd.nl/tilburg(...)rdt-gezien~ab9869d3/

Op deze manier heb je lekker de tijd om te protesteren en te fokken. Meer gaan werken lijkt me erg lastig als je zo lekker relaxt kunt beginnen dus ben benieuwd hoe het gaat als het minder gaat met de economie.

Zal over een paar jaar de 24 urige werkweek onder alle leeftijden het nieuwe normaal worden?
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210354106
Als je meer dan 24 uur werkt ben je een dief van je eigen tijd :Y
Nieuw is niet altijd beter.
pi_210354120
Blijkbaar duren bij haar de neuksessies veel langer.
pi_210354154
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dat sowieso, je weet niet hoe oud je wordt en in welke gezondheid. Ik ben al snel steeds minder gaan werken omdat de lasten op arbeid mijninziens het erg onaantrekkelijk maakten. Sparen met een inflatie veel hoger dan de rente werd bovendien ook zinloos. Door FOMO te propageren vanuit de overheid en het bedrijfsleven werken mensen meer dan ze normaliter zouden doen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210354257
Woningnood is zo problematisch dat je sowieso toch al niet een huis kan kopen, ongeacht of je parttime of fulltime werkt. Dan snap ik wel dat je voor levensgeluk kiest.
pi_210354278
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Woningnood is zo problematisch dat je sowieso toch al niet een huis kan kopen, ongeacht of je parttime of fulltime werkt. Dan snap ik wel dat je voor levensgeluk kiest.
Levensgeluk kost ook geld in de meeste gevallen. Weet niet of je dat met 24 uur werken ook red...
:')
pi_210354312
Weer zo'n boomerartikel over de jeugd van tegenwoordig. Gegaapt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:11:52 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_210354351
Als je je financieel kunt permitteren om parttime te werken dan ga je toch niet fulltime werken? Tenzij je eigen baas bent ben je anders gewoon geld aan het verdienen voor een ander (die er aan t einde van de maand een stuk meer aan overhoudt dan jij). Dat is zelfkastijding als je dat vrijwillig fulltime gaat doen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_210354394
Werken omdat ‘het moet’ :')
Weinig doen en Fokken _O_
U MAD?
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:18:00 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_210354419
Als veertiger werk ik ook maar 3 dagen in de week. Je denkt toch niet dat ik hun werk ga opknappen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:21:46 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210354447
Simpel; leef je om te werken, of werk je om te leven? Laat mensen aub zelf bepalen hoeveel ze willen doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210354487
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:53 schreef DjDaano het volgende:
We leven toch in een heerlijke luxe maatschappij dat net afgestudeerden uit pure welvaart voldoende hebben aan 24 uur werken. De woningnood en studieschulden zijn blijkbaar niet zo problematisch als vaak word gedacht.

Op deze manier heb je lekker de tijd om te protesteren en te fokken. Meer gaan werken lijkt me erg lastig als je zo lekker relaxt kunt beginnen dus ben benieuwd hoe het gaat als het minder gaat met de economie.

Zal over een paar jaar de 24 urige werkweek onder alle leeftijden het nieuwe normaal worden?
De link is een premiumartikel, en aangezien we moeten bezuinigen, doe ik geen abonnee worden.
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:33:54 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210354534
Er zijn meer mensen dan ooit. Er kan meer geautomatiseerd worden dan ooit. Je zou denken dat de combinatie van die twee dingen betekent dat we collectief als maatschappij het werk dat gedaan moet worden zo kunnen verdelen dat niemand fulltime hoeft te werken.
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:36:32 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_210354556
Ik ben inmiddels overleden
pi_210354577
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:11 schreef ZarB het volgende:
Als je je financieel kunt permitteren om parttime te werken dan ga je toch niet fulltime werken? Tenzij je eigen baas bent ben je anders gewoon geld aan het verdienen voor een ander (die er aan t einde van de maand een stuk meer aan overhoudt dan jij). Dat is zelfkastijding als je dat vrijwillig fulltime gaat doen.
Dat zijn keuzes. Iedereen moet dat inderdaad zelf bepalen. Ik werk ook gemiddeld nog maar 28 uur. Maar ik heb wel een 36 uur contract. Ik koop maximaal verlof en kan gebruik maken van een regeling. Die 36 uur heeft het voordeel in mijn geval mbt de opbouw van een pensioen en bij ontslag en of ziekte ww of andere uitkering. Een werkgever moet ook nog accepteren dat je maar 24 uur werkt. Voor sommige functies is 24 uur werken geen optie. Maar dat zijn uiteraard allemaal keuzes die je hoop ik wel overwogen maakt.

Dat gezegd hebbende werken ook ouderen steeds minder. Dit speelt dus niet alleen bij jongeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 20-08-2023 14:44:56 ]
pi_210354595
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Levensgeluk kost ook geld in de meeste gevallen. Weet niet of je dat met 24 uur werken ook red...
Ik red het prima met 20 uur per week ;)
pi_210354599
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:33 schreef Tijn het volgende:
Er zijn meer mensen dan ooit. Er kan meer geautomatiseerd worden dan ooit. Je zou denken dat de combinatie van die twee dingen betekent dat we collectief als maatschappij het werk dat gedaan moet worden zo kunnen verdelen dat niemand fulltime hoeft te werken.
In de geschiedenis zijn we over het algemeen niet echt veel minder gaan werken door de technische ontwikkelingen. We zijn vaak ander werk gaan doen ipv minder werken. Alleen doordat we efficienter zijn geworden is de output wel hoger geworden.

quote:
Of je word gekort op je toeslagen als je wel gaat werken. 8)7
pi_210354630
quote:
Dat hoeft toch ook niet? Aan ieder voor zichzelf of hij/zij parttime of fulltime wil werken. Beide gaan (meestal) gepaard moet concessies. Bij fulltime werken is dat minder vrije tijd en bij parttime werken is dat minder financiële middelen. Het is net waar je je het prettigst bij voelt en dat kan ook nog afhangen van de levensfase waarin je zit.
pi_210354641
quote:
En portemonnee.

Niks mis met een parttime baan dus. ^O^
pi_210354697
Plaats hier uw advertentie
pi_210354793
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:27 schreef torentje het volgende:

[..]
De link is een premiumartikel, en aangezien we moeten bezuinigen, doe ik geen abonnee worden.
Net ff snel gelezen. Kwamen 2 voorbeelden aan bod. 1 dame die parttime werkt maar toevallig op het juiste moment een huis heeft gekocht met haar partner. Dan kan je wel makkelijk minder gaan werken als je een lage hypotheek hebt.

De andere dame was minder gaan werken (maar had een huisgenoot), maar overwoog tzt wel meer te gaan werken als ze een woning wou gaan kopen. Maar spaarde ook niks verder (dus die muts bouwt ook niks op als ze wil gaan kopen |:( )

Wat ik zelf merk is dat de huidige jongere (25-35) een stuk minder gewend is aan tegenslag. Relatief lage spanningsboog (tiktok generatie) en begint wel wat sneller te miepen als het iets tegen zit ipv de schouders er onder en de klus te klaren.

Merk dat bij ouderen vaak de aanwezigheid meer telt als het resultaat. Persoon A die 8 uur werkt en het zelfde resultaat geeft als persoon B die 6 uur werkt zie je dat Persoon A meer waardering krijgt terwijl het Persoon B zou moeten zijn want die doet het zelfde als A in een korter tijdbestek. Zo heeft elke generatie wel wat :+
  zondag 20 augustus 2023 @ 15:03:50 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210354859
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:41 schreef descon het volgende:

[..]

In de geschiedenis zijn we over het algemeen niet echt veel minder gaan werken door de technische ontwikkelingen. We zijn vaak ander werk gaan doen ipv minder werken. Alleen doordat we efficienter zijn geworden is de output wel hoger geworden.
Begin 20e eeuw was werken op zaterdag nog de norm. De 40-urige werkweek is pas ingevoerd in de jaren '60. En bij veel werkgevers is 36 uur inmiddels full-time.

Verder is het al meermaals dmv onderzoek aangetoond dat mensen efficiënter werken als de werkdagen korter zijn. Ik denk niet dat de output met 24 uur (bv als 4x6) significant minder zou zijn dan bij 5x8.
  zondag 20 augustus 2023 @ 15:09:11 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210354945
Tja waarschijnlijk verdienen sommige mensen ook evenveel als ze 24 uur werken of 40 uur werken met allerlei toeslagen, voordelen zoals sociale huur als je minder verdiend. Scheelt eventueel al 500 euro zo in de huur.
  zondag 20 augustus 2023 @ 15:10:30 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210354986
quote:
Dat zal een rol spelen.

Verder groot gelijk als ze met 24 uur rond kunnen komeb. Het zou voor het milieu en de grondstoffen ook onnoemelijk veel beter zijn wanneer er minder gewerkt en dus geproduceerd/geconsumeerd werd. Met 18 uur zinvol werk per week is genoeg om de maatschappij draaiende te houden
The End Times are wild
  zondag 20 augustus 2023 @ 15:14:31 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210355041
Ik werk wel fulltime (eerder: ik krijg fulltime betaald). De dingen die ik leuk vind kosten praktisch niks. Liever ga ik een hele dag fietsen met een broodtrommeltje en een thermosfles koffie dan dat ik een hele dag loop te stressen om s avondsc250 euro 💶 n een club over de balk te gooien
The End Times are wild
pi_210355261
Ik vind het een nogal waardeloos artikel eigenlijk. Het opent ermee dat parttime werken onder jongeren een duidelijke trend is (oke? cijfers?). Vervolgens worden er twee vrouwen aangehaald die parttime werken, is er contact opgenomen met een consultant die bevestigt dat dit inderdaad een trend is (nogmaals: cijfers?), en komen we zo uit bij een hoogleraar die wel van jongeren gehoord heeft "die 2,5 ton aan crypto hebben verzameld" (wederom: cijfers? Waarschijnlijk op het grote geheel een piepkleine groep, die jonge cryptorijken) en maakt hij zich zorgen over het aantal jongeren dat in de criminaliteit belandt. Waarvan hij zelf ook aangeeft dat hij er niet alles van weet (en nadere cijfers worden wederom niet genoemd), maar hij maakt zich toch maar alvast zorgen. O ja, en passant zegt een van de geinterviewden dat 90% van de vrouwen parttime werkt, maar dat is ten eerste maar ongeveer de helft van de bevolking, en ten tweede wordt er niet verduidelijkt wie die vrouwen dan zijn. Alleen jonge vrouwen? Alle vrouwen? De vrouwen die deze willekeurige geinterviewde persoonlijk kent?

Rommel.
pi_210357327
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 15:03 schreef Tijn het volgende:
Verder is het al meermaals dmv onderzoek aangetoond dat mensen efficiënter werken als de werkdagen korter zijn. Ik denk niet dat de output met 24 uur (bv als 4x6) significant minder zou zijn dan bij 5x8.
5 uur per dag meen ik me te herinneren. Klopt volgens mij ook wel bij beroepen die ook mentaal wat van je vragen, op een gegeven moment weet je gewoon bij het oplossen van een lastig probleem dat je beter morgen met een frisse blik verder kan gaan i.p.v. nog uren in de leegte staren.
pi_210358754
Het verbaast me vooral dat ze met 24 uur rond kunnen komen aangezien je vooral hoort dat jongeren financieel zo zwaar hebben. Ik gok dat het vooral geld van papa en mama is want iets kopen of huren is zelfs met 2x 24 uur heel erg duur lijkt me.
pi_210359214
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee hoor. Genoeg dingen die gratis of goedkoop zijn en meer geluk opleveren dan dure restaurants e.d.
pi_210359512
Ik heb nog nooit (buiten stage en verlengde van stage) fulltime gewerkt.

Gelukkig heb ik altijd al genoeg hersencellen gehad om te begrijpen dat het leven niet bestaat om te werken, maar het werken om te leven.

Ik heb leuk en betekenisvol werk. Ik kan er veel mensen mee helpen.
Maar ik kan mij echt makkelijk redden met parttime werk.

Dat NL meer armoede gaat kennen en lastiger rondkomen is, is echt grote onzin.
pi_210359902
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Kijk eens jongetje

https://archive.ph/wmtQS
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_210359936
quote:
Ja en dan heeft iedereen natuurlijk gratis geld.

Als ik een fabriek heb en die is volop geautomatiseerd dan is er maar een gelukkige en dat ben ik.

Of denk je dat het liefdadigheidsinstellingen zijn?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Forum Admin zondag 20 augustus 2023 @ 21:08:27 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210359937
Gelukkige mensen zijn productieve mensen. Productieve mensen zijn niet per definitie gelukkig.

Dus.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210360099
quote:
uit pure welvaart voldoende hebben aan 24 uur werken
Dat hele artikel rept met geen woord over 24 uur :') Heb je je eigen bron wel gelezen?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 20 augustus 2023 @ 21:27:02 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210360126
quote:
Dat TS dit niet zelf kan bedenken. :')

L
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210360129
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:21 schreef thedeedster het volgende:
Simpel; leef je om te werken, of werk je om te leven? Laat mensen aub zelf bepalen hoeveel ze willen doen.
Het probleem is dat de werkenden nu betalen voor de minder werkenden doormiddel van hogere belastingen en toeslagen. Het is best gek dat iemand die fullltime werkt meer belasting betaald dan een collega die hetzelfde verdient per uur maar minder uren maakt. Vooral als je ook nog huurtoeslag etc pakt dan word je letterlijk gestraft voor hard werken.
pi_210360279
Tja, enerzijds wordt er gezeurd dat alles onbetaalbaar duur is geworden, en anderzijds willen mensen niet meer dan 28 uur werken, omdat ze daarmee voldoende verdienen...

Wat gaat hier mis denk ik dan.
pi_210360422
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 21:41 schreef Wantie het volgende:
Tja, enerzijds wordt er gezeurd dat alles onbetaalbaar duur is geworden, en anderzijds willen mensen niet meer dan 28 uur werken, omdat ze daarmee voldoende verdienen...

Mensen hebben verschillende bestedingspatronen en dat maakt enorm verschil. FOMO speelt ook een grote rol vermoed ik, lang niet iedereen weet zich aan de FOMO-propaganda van de overheid en de bedrijven te ontrekken.
  zondag 20 augustus 2023 @ 21:58:15 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210360475
Tja, ik snap het wel. Het enige dat je alleen niet moet doen is zeuren dat alles zo onbetaalbaar wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210360499
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 21:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mensen hebben verschillende bestedingspatronen en dat maakt enorm verschil. FOMO speelt ook een grote rol vermoed ik, lang niet iedereen weet zich aan de FOMO-propaganda van de overheid en de bedrijven te ontrekken.
Wat voor FOMO door de overheid?
pi_210360568
quote:

Belasting en toeslagen gaat er mis.

Als we het grijsgeposte rekenvoorbeeldje van de marginale belastingdruk van de overheid erbij pakken:

https://open.overheid.nl/(...)bad596e0f65d4ec7/pdf

En we pakken de 50k als brutoloon van de hypothetische "Sterre" bij 40 uur.
(50 / 40) * 28 = 35k voor 28 uur.

Kijk je naar het netto inkomen van de daar gebruikte getallen, dan is het verschil tussen de 40 en 28 urige werkweken voor Sterre: ¤243 per maand. 5 tientjes per week... voor anderhalve dag extra vrij. Niet heel lastig dan qua keuze :') En dat is bij een boven modaal inkomen, bij de lagere inkomens is het verschil nog veel kleiner. (vanaf zo'n 2x modaal loopt het voordeel weer weg)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_210360582
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat voor FOMO door de overheid?
Dat je meer zou moeten gaan werken om zo meer te kunnen gaan consumeren waardoor de belastingen en BTW binnenstromen. HRA is er ook zo een, koop een huis met subsidie zodat uw langjarige verplichtingen aangaat en wij u en als overheid al die tijd kunnen melken.
  zondag 20 augustus 2023 @ 22:09:55 #43
182233 thedeedster
pi_210360640
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 21:27 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Het probleem is dat de werkenden nu betalen voor de minder werkenden doormiddel van hogere belastingen en toeslagen. Het is best gek dat iemand die fullltime werkt meer belasting betaald dan een collega die hetzelfde verdient per uur maar minder uren maakt. Vooral als je ook nog huurtoeslag etc pakt dan word je letterlijk gestraft voor hard werken.
Probleem. Tja, daarom draaien mensen op een gegeven moment niet nóg meer. Het loont vaak niet om meer uren te draaien.

Dat is niet de schuld van die mensen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210360737
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Probleem. Tja, daarom draaien mensen op een gegeven moment niet nóg meer. Het loont vaak niet om meer uren te draaien.

Dat is niet de schuld van die mensen.
Nee dat is het probleem van de maatschappij. De overheid zal niet gaan bezuinigen dus dan moet een steeds kleiner deel steeds meer belasting gaan betalen. Dat is niet houdbaar.

Carriere maken zal ook lastiger zijn met 28 uur dus je creëert een vicieuze cirkel.
pi_210360909
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:05 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Als we het grijsgeposte rekenvoorbeeldje van de marginale belastingdruk van de overheid erbij pakken:
[ afbeelding ]

Kijk je naar het netto inkomen van de daar gebruikte getallen, dan is het verschil tussen de 40 en 28 urige werkweken voor Sterre: ¤243 per maand. 5 tientjes per week... voor anderhalve dag extra vrij. Niet heel lastig dan qua keuze :') En dat is bij een boven modaal inkomen, bij de lagere inkomens is het verschil nog veel kleiner. (vanaf zo'n 2x modaal loopt het voordeel weer weg)
Bizarre toeslagen helpen ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210360955
Stel dat de overheid niet gaat bezuinigen, steeds meer mensen part-time gaan werken, dan worden de belastingen dus nog hoger en loont het dus nog minder om full-time te gaan werken. Wat weer leidt tot nog hogere belastingen, etc. etc. toch?
pi_210360958
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 15:14 schreef LXIV het volgende:
Ik werk wel fulltime (eerder: ik krijg fulltime betaald). De dingen die ik leuk vind kosten praktisch niks. Liever ga ik een hele dag fietsen met een broodtrommeltje en een thermosfles koffie dan dat ik een hele dag loop te stressen om s avondsc250 euro 💶 n een club over de balk te gooien
Rondje fietsen is altijd top.

Of iets opknappen of maken.
Kost ook niet de wereld en maakt ook gelukkig.

Dat gelul in een club... hell no.
1947-2016
pi_210360979
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:29 schreef Alov het volgende:
Stel dat de overheid niet gaat bezuinigen, steeds meer mensen part-time gaan werken, dan worden de belastingen dus nog hoger en loont het dus nog minder om full-time te gaan werken. Wat weer leidt tot nog hogere belastingen, etc. etc. toch?
De overheid kan dit stoppen.

Door te gaan snijden in eigen vlees en hervormen.
1947-2016
pi_210361029
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:29 schreef Alov het volgende:
Het is vooral interessant minder te werken als je in de sociale huur zit, al helemaal als je daarbij ook nog huurtoeslag ontvangt. Voor mensen met een koophuis en een hypotheek liggen de kaarten minder gunstig maar omdat het belastingstelsel nogal progressief is in schalen kan de keuze evengoed uitvallen naar parttime werken. Het is niet zonder reden dat de overheid de sociale huursector klein houdt en mensen bijna wel dwingt tot koophuizen. Vooral startende jonge stelletjes die dat maar net kunnen trekken worden zo genaaid heb ik het idee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 20-08-2023 22:49:28 ]
pi_210361787
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:28 schreef bianconeri het volgende:

Gelukkig heb ik altijd al genoeg hersencellen gehad om te begrijpen dat het leven niet bestaat om te werken, maar het werken om te leven.
Ontken je nog steeds de evolutie theorie?
  zondag 20 augustus 2023 @ 23:59:38 #51
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_210361835
Die kutjongeren ook die liever voor vrijheid en mentale gezondheid kiezen dan zich doodwerken voor een baas. Schande! :(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_210361893
Ik werk fulltime en krijg geen toeslagen. Maar steeds vaker denk ik aan. Werken is voor de domme.

Vooral als ik dat lijstje toeslagen zie.
pi_210362175
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 23:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die kutjongeren ook die liever voor vrijheid en mentale gezondheid kiezen dan zich doodwerken voor een baas. Schande! :(
Het is allemaal misgegaan met de afschaffing van de kinderarbeid.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_210362584
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:21 schreef thedeedster het volgende:
^O^
Maar dan moeten ze ook niet zeuren als hun pensioen straks een beetje lager uitvalt dan dat ze denken (vooral dat laatste is moeilijk voor deze generatie: denken en vooral: vooruit denken).
Dan willen ze zeker door vadertje staat geholpen worden, want "ze wisten het niet" en "het is allemaal oneerlijk".

Kom op zeg, toen ik begon met werken (ik was erg jong btw) werkte ik ook fulltime, jarenlang.
Ik loop nu richting de 50 en werk nu inmiddels al heel lang parttime (en zou ook niet anders meer willen hoor).

Ik ben van mening dat iedereen onder de 35 jaar, fulltime moet werken, tenzij je zeker weet dat je het financieel kan dragen om parttime te werken, óók NA je pensioen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_210362643
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat je meer zou moeten gaan werken om zo meer te kunnen gaan consumeren waardoor de belastingen en BTW binnenstromen. HRA is er ook zo een, koop een huis met subsidie zodat uw langjarige verplichtingen aangaat en wij u en als overheid al die tijd kunnen melken.
Fomo is de angst iets te missen.
Op welke wijze wakkert de overheid die angst aan.
Ik zie juist een trend dat mensen steeds minder gaan werken.
Vroeger was 60 uur heel normaal, nu werken veel juist 32 uur.
En net is een tabel gepost waaruit blijkt dat dankzij de nivellering van de overheid meer werken amper loont.
pi_210362658
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 06:00 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
^O^
Maar dan moeten ze ook niet zeuren als hun pensioen straks een beetje lager uitvalt dan dat ze denken (vooral dat laatste is moeilijk voor deze generatie: denken en vooral: vooruit denken).
Dan willen ze zeker door vadertje staat geholpen worden, want "ze wisten het niet" en "het is allemaal oneerlijk".

Kom op zeg, toen ik begon met werken (ik was erg jong btw) werkte ik ook fulltime, jarenlang.
Ik loop nu richting de 50 en werk nu inmiddels al heel lang parttime (en zou ook niet anders meer willen hoor).

Ik ben van mening dat iedereen onder de 35 jaar, fulltime moet werken, tenzij je zeker weet dat je het financieel kan dragen om parttime te werken, óók NA je pensioen.
Je kan beter niet te veel verwachten van een pensioen als je jong bent.
pi_210362666
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 06:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Fomo is de angst iets te missen.
Op welke wijze wakkert de overheid die angst aan.
Ik zie juist een trend dat mensen steeds minder gaan werken.
Vroeger was 60 uur heel normaal, nu werken veel juist 32 uur.
En net is een tabel gepost waaruit blijkt dat dankzij de nivellering van de overheid meer werken amper loont.
De overheid zorgt er juist voor dat we minder kunnen uitgeven door alles te zwaarder belasten en het amper loont als je wel fulltime werkt dus die fomo door de overheid zie ik inderdaad ook niet.

Bedrijven regelen die fomo door oa hun reclames en influencers.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_210362684
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 06:36 schreef Wantie het volgende:

Die tabel is natuurlijk niet representatief voor de groep die hier aan het schreeuwen is. Wie hier is alleenstaand met 2 kinderen in een sociaal huurhuis van 653 euro?
pi_210362704
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 06:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die tabel is natuurlijk niet representatief voor de groep die hier aan het schreeuwen is. Wie hier is alleenstaand met 2 kinderen in een sociaal huurhuis van 653 euro?
Nou, gezien de hoeveelheid zorgtoeslag en kindgebonden budget is het geen alleenstaande.
pi_210362709
Alleen jammer dat het hele sociale stelsel hierdoor onderuit gaat. Het progressieve belastingstelsel is bedoeld om mensen met noodgedwongen lage inkomens te ondersteunen, niet om mensen die doelbewust kiezen voor een laag inkomen te subsidiëren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210362714
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 07:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Alleen jammer dat het hele sociale stelsel hierdoor onderuit gaat. Het progressieve belastingstelsel is bedoeld om mensen met noodgedwongen lage inkomens te ondersteunen, niet om mensen die doelbewust kiezen voor een laag inkomen te subsidiëren.
dan moeten ze het maar aanpassen, maar dat doen ze niet want als dat in hun verkiezingsprogramma staat stemt niemand op ze
  maandag 21 augustus 2023 @ 07:02:26 #62
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210362716
Zij werkt 32 uur. Dat is 4 dagen. Geen idee waarom we dat nog als parttime zien.
pi_210362723
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 07:02 schreef RamboDirk het volgende:
Zij werkt 32 uur. Dat is 4 dagen. Geen idee waarom we dat nog als parttime zien.
Fulltime is 36-40 uur.
pi_210362725
Mijn broer werkt ook maar 24 uur. Hij wilt nof minder werken.
Zijn vrouw 16 uur.
Hij is buschauffeur en zij werkt in de housekeeping.
Wonen in sociale huurwoning via het lokale woningbureau.

Ze hebben veel tijd voor hun drie kinderen. Ja 3. En twee honden.
Ze ontvangen wel veel subsidies / toeslagen.

Zou niet mogen.
Die discussie heb ik al vaak met hem gevoerd. Hij lacht me dan altijd uit.
  maandag 21 augustus 2023 @ 08:01:22 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210362992
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 07:08 schreef Ponsai het volgende:
Zijn vrouw 16 uur.

Zou niet mogen.
als ze meer gaan werken vallen de toeslagen weg. Dan moet je nog meer gaan werken om dat weer goed te maken, vervolgens ben je dan een smerige scheefhuurder. Huis kopen is onbetaalbaar

Mooi toch dat systeem wat dit beloond.
  maandag 21 augustus 2023 @ 08:09:33 #66
182233 thedeedster
pi_210363047
quote:

[..]
^O^

Goed punt. Daar moeten mensen absoluut rekening mee houden. Als je nét genoeg verdient om te leven met je parttime baantje, dan ga je zeker nog problemen krijgen.
pi_210363123
Gewoon een paar influencer-filmpjes meer maken, daar ligt het geld toch?
  maandag 21 augustus 2023 @ 08:58:44 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210363397
quote:
Zijn vrouw 16 uur.

Zou niet mogen.
Wat zouden ze winnen als ze beide fulltime gaan werken?
  Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 09:04:00 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210363438
quote:
Zijn vrouw 16 uur.

Zou niet mogen.
Fijn dat die 3 kinderen een goede opvoeding krijgen waarbij de ouders om en om tijd voor ze hebben, in plaats van dat ze wegrotten in het kinderdagverblijf omdat paps vijf dagen werkt en mams vier.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210363549
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Fijn dat die 3 kinderen een goede opvoeding krijgen waarbij de ouders om en om tijd voor ze hebben, in plaats van dat ze wegrotten in het kinderdagverblijf omdat paps vijf dagen werkt en mams vier.
Hoho, hier zijn goede regelingen voor hoor, tegenwoordig.
Zo kan paps jarenlang gebruik maken van het ouderschapsverlof.
Moeders werken meestal wel parttime, puur ook vanwege de kinderen

In de meeste gezinnen is pa 1 dag in de week vrij (vaak zelfs ook al zonder ouderschapsverlof, in veel organisaties kun je tegenwoordig 4 dagen fulltime werken, ofwel: 4 x 9 uur),
en ma is gemiddeld 2 dagen in de week vrij.
Wat dus inhoudt dat er gedurende 2 tot 3 dagen in de week iemand thuis is voor de kinderen, waarbij pa zelfs fulltime kan blijven werken (of gebruik maakt van het tijdelijke ouderschapsverlof).

In dat opzicht is het nu wel beter geregeld dan pak-m-beet 20 jaar geleden.
pi_210363581
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik stoor me aan het feit dat ze vooral leven van toeslagen etc.
Kan iemand minder werken en zelf rondkomen is dat natuurlijk geen probleem.
pi_210363595
Over 20 jaar met zijn allen afvragen waarom Nederland van een van de rijkste landen ter wereld is afgegleden naar een financiële wanboel.

Hard times create strong (wo)men. Strong (wo)men create good times. Good times create weak (wo)man. Weak (wo)men create hard times.

We gaan het zien (maar ik gelukkig van een afstandje).
pi_210363597
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Minder gezeik van z'n broer.
  maandag 21 augustus 2023 @ 09:21:02 #74
346939 Janneke141
pi_210363599
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 07:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Dat klopt, het zoveelste manco aan het toeslagenstelsel is dat het freeriden faciliteert. Daarnaast maakt de verschuiving in de bevolkingspiramide ook wel duidelijk dat de beroepsbevolking eerder meer dan minder zal moeten gaan werken om de samenleving (zoals we die kennen) overeind te houden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 09:22:05 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210363604
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:18 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Ik stoor me aan het feit dat ze vooral leven van toeslagen etc.
Kan iemand minder werken en zelf rondkomen is dat natuurlijk geen probleem.
Ja, maar het systeem is wel zo ingericht door de overheid nu. Werk stuk minder, verdien ongeveer hetzelfde...
pi_210363613
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, maar het systeem is wel zo ingericht door de overheid nu. Werk stuk minder, verdien ongeveer hetzelfde...
Inderdaad. Vooral dat vind ik krom. Mijn broer en zijn vrouw zijn gewoon slim :)
pi_210363674
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:23 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Inderdaad. Vooral dat vind ik krom. Mijn broer en zijn vrouw zijn gewoon slim :)
Het is mijnsinziens het gevolg van het fasciliteren van een ruimhartig sociaal stelsel en zonder toeslagen gekoppeld aan het inkomen is dat niet mogelijk. Het moet ook lonen te gaan werken t.o.v. een uitkering ontvangen. Beter Part-time dan no-time werken lijkt me, ook voor de fiscus. Die zogenaamde "wig" speelt al sinds de jaren 90 maar is onoplosbaar als we deze hoge huisvestingnorm willen handhaven. In Spanje en Italie speelt dit probleem dan ook niet. Je hebt recht op WW en gebruik van een gaarkeuken maar daar stopt het. Bijstand bestaat daar niet in deze vorm of is zo laag dat zelfstandige woonruimte er niet in zit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 21-08-2023 09:34:10 ]
  maandag 21 augustus 2023 @ 09:33:21 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210363762
Belastingen op vermogen verhogen en op inkomen drastisch verlagen zou hierin wel flink helpen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 21 augustus 2023 @ 09:36:03 #79
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210363802
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:33 schreef Molo het volgende:
Belastingen op vermogen verhogen en op inkomen drastisch verlagen zou hierin wel flink helpen
Ja, het moet aantrekkelijk blijven om te gaan werken ook als je een lager inkomen hebt. En het moet aantrekkelijk blijven om een stap omhoog te doen qua salaris zonder dat mensen daar zelf financieel minder uitkomen.
pi_210363821
quote:
Belastingen op vermogen verhogen
Dat waag ik te betwijfelen omdat vermogen dan eerder als een last dan een lust wordt. Ik ben mede minder gaan werken omdat vermogens accumulatie sterk werd ontmoedigd. Inflatie veel hoger dan rente en daarnaast de rendementsheffing. Die is nu gelukkig confiscatoir(als diefstal) beoordeeld door de rechter.
pi_210363859
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, het moet aantrekkelijk blijven om te gaan werken ook als je een lager inkomen hebt. En het moet aantrekkelijk blijven om een stap omhoog te doen qua salaris zonder dat mensen daar zelf financieel minder uitkomen.
Wat een goede vorm zou kunnen zijn is wanneer je een bepaald deel van je inkomen opzij kan zetten voor een woning, waarbij je dat deel belastingvrij kan wegzetten. Gebruik je het voor de aankoop van een woning, dan blijft het onbelast. Neem je het later op, wordt het weer inkomen. Als je dat zo in de regelgeving verwerkt dat je dit kan met het deel van je inkomen dat boven een bepaalde grens zit, dan ga je fulltime werken interessanter maken voor de groep waar je het van moet hebben en maak je bovendien het eigen woning bezit weer toegankelijker.

Kan mooi in combinatie met afschaffen van de HRA.
  maandag 21 augustus 2023 @ 09:43:21 #82
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210363875
quote:
Zou mooi zijn!
pi_210363999
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat gewoon echt te krom voor woorden is. De voorbeelden die hier ook genoemd worden (16 en/of 24 uur werken samen) om zo precies in het tabelletje van de toeslagen te kunnen blijven vallen. Bizar dat dit allemaal zo maar kan.
Op de lange termijn zie ik geen enkel voordeel van deze "work ethic" voor de Nederlandse samenleving. Uitkeringen fors omlaag en mensen stimuleren om te gaan werken. De komende 10-20 jaar krijgen we giga tekorten in bepaalde sectoren (zoals de zorg). Hoe gaan we dit ooit oplossen zo met onze eigen mensen?

Overigens volledig eens met de gedachte dat je moet werken om te leven, maar dit slaat echt een beetje door heb ik het idee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210364016
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat gewoon echt te krom voor woorden is. De voorbeelden die hier ook genoemd worden (16 en/of 24 uur werken samen) om zo precies in het tabelletje van de toeslagen te kunnen blijven vallen. Bizar dat dit allemaal zo maar kan.
Op de lange termijn zie ik geen enkel voordeel van deze "work ethic" voor de Nederlandse samenleving. Uitkeringen fors omlaag en mensen stimuleren om te gaan werken. De komende 10-20 jaar krijgen we giga tekorten in bepaalde sectoren (zoals de zorg). Hoe gaan we dit ooit oplossen zo met onze eigen mensen?
Eigen mensen? Niet. Er is vergrijzing en niemand wil tegenwoordig meer dan 3 kinderen. Zul je toch mensen van buiten de landsgrenzen moeten halen.
Dit, dus.
pi_210364029
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eigen mensen? Niet. Er is vergrijzing en niemand wil tegenwoordig meer dan 3 kinderen. Zul je toch mensen van buiten de landsgrenzen moeten halen.
Nee, niemand wil meer in bepaalde sectoren gaan werken die (zwaar) onderbetaald worden. Daarom moeten de buitenlanders het maar oplossen. En dan zeiken dat dat zo'n druk geeft op de huizenmarkt.
  maandag 21 augustus 2023 @ 10:00:08 #86
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210364038
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Overigens volledig eens met de gedachte dat je moet werken om te leven, maar dit slaat echt een beetje door heb ik het idee.
Dat van de zorg is natuurlijk wel een ding al, tenminste nichten van mij werken in de zorg (ouderenzorg, gehandicaptenzorg) en die werken ook 24 uur ofzo, volgens mij echt nooit fulltime. Al hebben ze natuurlijk wel een zwaar beroep, dus ze vinden het ook wel prima die 24 uur. En gewoon sociale huurflat dus maximaal 500 euro huur.
pi_210364078
quote:

[..]
^O^

Welk pensioen als jongere?
Die leeftijd loopt gestaag op tot de 75 jaar en dan ben je bijna dood.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210364082
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, niemand wil meer in bepaalde sectoren gaan werken die (zwaar) onderbetaald worden. Daarom moeten de buitenlanders het maar oplossen. En dan zeiken dat dat zo'n druk geeft op de huizenmarkt.
Nee, het is gewoon een hele specifieke sector waar je hart moet liggen. Door de salarissen omhoog te gooien kun je het alsnog niet opvangen. Ook voor 3,5k netto gaan alleen de mensen met een bepaald sociaal/moreel gevoel de zorg in.
Dit, dus.
pi_210364085
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat van de zorg is natuurlijk wel een ding al, tenminste nichten van mij werken in de zorg (ouderenzorg, gehandicaptenzorg) en die werken ook 24 uur ofzo, volgens mij echt nooit fulltime. Al hebben ze natuurlijk wel een zwaar beroep, dus ze vinden het ook wel prima die 24 uur. En gewoon sociale huurflat dus maximaal 500 euro huur.
Maar dat wordt dus nog veel erger: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-helder-tweede-kamer
pi_210364109
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon een hele specifieke sector waar je hart moet liggen. Door de salarissen omhoog te gooien kun je het alsnog niet opvangen. Ook voor 3,5k netto gaan alleen de mensen met een bepaald sociaal/moreel gevoel de zorg in.
Absoluut waar, maar dat geldt natuurlijk voor meerdere beroepsgroepen. Het gaat er om dat we koploper zijn in parttime werken en dat dat financieel ook nog eens aangemoedigd wordt door de overheid middels allerlei toeslagen en subsidies.

https://mtsprout.nl/colum(...)taboe-voltijd-werken
pi_210364180
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Absoluut waar, maar dat geldt natuurlijk voor meerdere beroepsgroepen. Het gaat er om dat we koploper zijn in parttime werken en dat dat financieel ook nog eens aangemoedigd wordt door de overheid middels allerlei toeslagen en subsidies.

Maar dat vind ik je kop in het zand steken. Prima als je wat doet aan het aantrekkelijk maken van fulltime werken, maar daarmee los je de echte problemen van je economie niet op. Voor veel mensen is het openbaar vervoer onbetaalbaar en de zorg ook. En je onderwijs loopt ook nog eens slecht.

Je bent een kenniseconomie, dan moeten je onderwijs, zorg en OV topklasse zijn. Daar begint het.
Dit, dus.
  maandag 21 augustus 2023 @ 10:49:43 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210364513
Ik werk ook ongeveer zo veel en dat is geweldig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:04:07 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210364624
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Je kunt niet zomaar het inkomen voor een eenverdiener (dat is dus geen alleenstaande) met 2 kinderen gebruiken en dan doen alsof dat voor anderen ook geldt, terwijl die geen kinderen hebben of een partner met inkomen.

De eenverdiener is nagenoeg nooit een Sterre, meestal een Johan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:09:46 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210364679
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 06:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het is geen alleenstaande, het is een eenverdiener, er is ook geen KOT berekend, dus er is een partner thuis die voor de kinderen zorgt.

Dat overzicht slaat idd totaal niet op het onderwerp van het topic.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:13:24 #95
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210364711
quote:
Nee, ophouden met toe en bijslagen, aftrekposten en andere omverdelingen, geld steken in lasten verlaging, overhead ook weg en de kosten daarvan ook steken in lastenverlaging. Dan ben je budget neutraal en iedereen gaat er op vooruit behalve de omverdelers (ambtenaren)
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:14:24 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210364717
quote:
Zijn vrouw 16 uur.

Zou niet mogen.
Samen hebben ze dus een fulltime baan.
Dat is precies waar de overheid op had moeten inzetten toen men in de jaren 80 besloot dat vrouwen ook moesten blijven werken, dat je samen 1 fulltime baan hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:15:35 #97
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210364726
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Samen hebben ze dus een fulltime baan.
Dat is precies waar de overheid op had moeten inzetten toen men in de jaren 80 besloot dat vrouwen ook moesten blijven werken, dat je samen 1 fulltime baan hebt.
Waarom moeten mensen die kunnen werken toeslagen krijgen omdat ze minimaal willen werken?
pi_210364819
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom moeten mensen die kunnen werken toeslagen krijgen omdat ze minimaal willen werken?
In de 80er, begin 90er jaren was dat volgens mij ook minder met toeslagen voor werkenden. Toen liep echter het aantal uitkeringen steeds verder op. Werken moet wel echt lonen en voor laagbetaalde banen was het verschil erg klein met een uitkering. Daarop zijn maatregelen genomen om werken te stimuleren zoals PC-Prive, Spaarloonregeling en lijfrenteregelingen en verhogen van het arbeidwaarde forfait maar ook meer toeslagen. Ondertussen is het probleem van de "wig" er nog steeds. Ga je die toeslagen voor werkenden specifiek verlagen dan krijg je volgens mij net zoals in de 80er, begin 90er jaren steeds meer instroom in uitkeringen.
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:32:57 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210364887
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als men destijds hierop ingezet had en nu de norm was geweest dan had je nu met 1 fulltime inkomen voor een gezin geen toeslagen nodig gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:35:02 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210364898
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In de 80er, begin 90er jaren was dat volgens mij ook minder met toeslagen voor werkenden. Toen liep echter het aantal uitkeringen steeds verder op. Werken moet wel echt lonen en voor laagbetaalde banen was het verschil erg klein met een uitkering. Daarop zijn maatregelen genomen om werken te stimuleren zoals PC-Prive, Spaarloonregeling en lijfrenteregelingen en verhogen van het arbeidwaarde forfait maar ook meer toeslagen. Ondertussen is het probleem van de "wig" er nog steeds. Ga je die toeslagen voor werkenden specifiek verlagen dan krijg je volgens mij net zoals in de 80er, begin 90er jaren steeds meer instroom in uitkeringen.
Daarom
Ophouden met toe en bijslagen, aftrekposten en andere omverdelingen, geld steken in lasten verlaging, overhead ook weg en de kosten daarvan ook steken in lastenverlaging. Dan ben je budget neutraal en iedereen gaat er op vooruit behalve de omverdelers (ambtenaren)
pi_210364910
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als men destijds hierop ingezet had en nu de norm was geweest dan had je nu met 1 fulltime inkomen voor een gezin geen toeslagen nodig gehad.
Ja maar iedereen is zo zielig!!!!!! Dat het merendeel wel kan werken maar gewoon niet wil werken(al dan niet parttime) zie je overal om je heen.
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:38:56 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210364933
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Daarom
Ophouden met toe en bijslagen, aftrekposten en andere omverdelingen, geld steken in lasten verlaging, overhead ook weg en de kosten daarvan ook steken in lastenverlaging. Dan ben je budget neutraal en iedereen gaat er op vooruit behalve de omverdelers (ambtenaren)
Behalve dat je vooral de lasten verlaagt voor degenen die die lastenverlaging niet nodig hebben en degenen die van een uitkering of minimumloon moeten rondkomen niet meer kunnen rondkomen omdat de toeslagen wegvallen.

Het is te zot voor woorden dat we inmiddels zo ver zijn dat je bij een bovenmodaal inkomen nog toeslagen nodig hebt om rond te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210365015
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:37 schreef Pheno het volgende:

[..]
Ja maar iedereen is zo zielig!!!!!! Dat het merendeel wel kan werken maar gewoon niet wil werken(al dan niet parttime) zie je overal om je heen.
Werken moet lonen en vanwege het ruimhartige sociaal stelsel is er een grote groep werkenden waarbij dat continu onder druk staat. Het geeft ook geen voldoening te weten dat een bijstandsuitkering voor velen weinig verschil gaat uitmaken met werken. Aan ongemotiveerd personeel heb ook je weinig tot niets. Als part-timers meer werken moet daar ook een echte verbetering in inkomen tegenover staan en dat kan niet in combinatie met een ruimhartig sociaal stelsel. Nu werken veel mensen tenminste nog part-time maar dat is altijd beter dan zoals in de 80er, begin 90er jaren toen men dan maar liever helemaal niet meer ging werken. Een full-time premie zou wel kunnen helpen vanuit de fiscus maar met het werkelijk aantal gewerkte uren kan gesjoemeld worden en al helemaal in een krappe arbeidsmarkt dus dat lijkt mij een bijna onbegaanbare weg.
pi_210365048
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:46 schreef Digi2 het volgende:
Nu werken veel mensen tenminste nog part-time maar dat is altijd beter dan zoals in de 80er, begin 90er jaren toen men dan maar liever helemaal niet meer ging werken.
Ik kan je zeggen dat ook dat steeds verder wordt afgebroken en meer en meer mensen dan maar kiezen voor de uitkering en alle toeslagen. Het verschil met parttime werken is in bepaalde sectoren echt te verwaarlozen tot zelfs 0.
pi_210365105
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik kan je zeggen dat ook dat steeds verder wordt afgebroken en meer en meer mensen dan maar kiezen voor de uitkering en alle toeslagen. Het verschil met parttime werken is in bepaalde sectoren echt te verwaarlozen tot zelfs 0.
Veel werk-lokkertjes zijn al langere tijd verdwenen zoals de lijfrente-regelingen, PC-prive, spaarloon.
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:53:57 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210365125
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Veel werk-lokkertjes zijn al langere tijd verdwenen zoals de lijfrente-regelingen, PC-prive, spaarloon.
Vooral PC-prive mis ik, dat was een topregeling.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210365215
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:46 schreef Digi2 het volgende:
in een krappe arbeidsmarkt
Volgens mij is het vooral het aanbod wat het krap maakt toch? Want overal zie ik A4'tjes/posters/billboards/reclame dat bedrijven mensen zoeken. En die mensen zijn er wel, maar willen niet :P
pi_210365302
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:01 schreef Pheno het volgende:

[..]
Volgens mij is het vooral het aanbod wat het krap maakt toch? Want overal zie ik A4'tjes/posters/billboards/reclame dat bedrijven mensen zoeken. En die mensen zijn er wel, maar willen niet :P
Ze willen daargaans niet veel meer uren werken, het gaat mogelijk om voltijd banen. Met onze CAO krijgen 55+ oude lullen dagen maar evengoed gaan veel van deze werknemers over op part-time. Kinderen zijn de deur uit, hypotheek afgelost of bijna afgelost, dus die kiezen voor bijv. meer tijd met de kleinkinderen.
pi_210365658
quote:

[..]
Vaak betalen de bedrijven waar ik dat soort posters zie slecht en verwachten ze veel. Waarom zouden mensen daar willen werken als je genoeg keuze hebt?

Mijn vrouw werkt overigens in de zorg,daar geven ze geeneens fulltime contracten ^p^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_210365786
quote:

[..]
Klopt, als iedereen gewoon meer uren draait neemt de arbeidskrapte af. En daardoor ook de werkdruk, omdat nu mensen structureel overwerken of teveel in te krappe tijd moeten doen.
pi_210365962
quote:
Ja, ik kan dit ook niet helemaal rijmen. Je baan- én ontwikkelingskansen zijn een stuk beter als je bereid bent fulltime te werken. Dan wordt het leven vanzelf in elk geval betaalbaarder. Je moet er wel flink voor aan de bak. Beide artikelen zullen in realiteit wel een stuk genuanceerder liggen, waarmee ik eigenlijk bedoel dat het allemaal wel mee valt.

quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 15:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind het een nogal waardeloos artikel eigenlijk. Het opent ermee dat parttime werken onder jongeren een duidelijke trend is (oke? cijfers?).

Rommel.
Zoals je steeds vaker ziet, is dit een artikel om goedkoop te scoren. Je komt met een willekeurige stelling en onderbouwt dat met voorbeelden die als randgeval getypeerd kunnen worden of met valse veronderstellingen (dat vrouwen doorgaans vaker parttime werken is geen trend, maar is altijd zo geweest). Het is nog net niet gebaseerd op anekdotisch bewijs.
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:40:56 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210366406
Mensen iedereen fulltime werken dan hoef je minder hard te werken!
pi_210366577
quote:
Nee.

Wat is dat toch altijd met die plebs die altijd maar belastingverhogingen op de rijken willen?
pi_210366678
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:54 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
Nee.

Wat is dat toch altijd met die plebs die altijd maar belastingverhogingen op de rijken willen?
Rijken doen minder werk verzetten.
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:08:36 #115
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210366728
quote:
Wil je iets aan het toenemende verschil tussen arm en rijk doen, dan ligt hier sowieso de sleutel. Vorige week nog tegelijk in het nieuws: Nederland telt meer dan een miljoen miljonairs, maar ook meer dan een miljoen mensen die leven rond de armoedegrens.
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:09:07 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210366736
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:54 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
Nee.

Die plebs? :D
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:12:02 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210366776
En eens dat bij- en toeslagen ook drastisch eruit geflikkerd moeten worden.

Zet in op duurzame steun aan de kleine groep daaraan behoeftigen, geregeld op nationaal niveau en op maat toegepast in decentrale uitvoering kan prima. Financieel en sociale steun in de vorm van sociaal werk e.d.

Bizar veel mensen hebben nu de meest complexe en immer onzekere tijdelijke steun vanuit de overheid. Geeft een chronisch gevoel van onzekerheid en onrust wat weer zorgt voor maatschappelijke en mentale onrust voor grote groepen.
Versimpelen en stabiliseren die handel

[ Bericht 8% gewijzigd door Molo op 21-08-2023 14:19:05 ]
pi_210366849
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Rijken doen minder werk verzetten.
En als je wil dat de arbeiders nog meer werk moeten verzetten moet je zeker de rijken nog meer belasten.
pi_210366882
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wil je iets aan het toenemende verschil tussen arm en rijk doen, dan ligt hier sowieso de sleutel. Vorige week nog tegelijk in het nieuws: Nederland telt meer dan een miljoen miljonairs, maar ook meer dan een miljoen mensen die leven rond de armoedegrens.
Sterk staaltje populistisch gelul weer.

Je vergeet er alleen bij te vermelden dat het grootste gedeelte van die 'miljonairs' hun vermogen in stenen zit. Wat niet zo uitzonderlijk is in de huidige woningmarkt.

Lekker kapot belasten die groep met hun illiquide vermogen, dat zal ze leren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2023 14:25:06 ]
pi_210366945
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:22 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
Sterk staaltje populistisch gelul weer.

Je vergeet er alleen bij te vermelden dat het grootste gedeelte van die 'miljonairs' hun vermogen in stenen zit. Wat niet zo uitzonderlijk is in de huidige woningmarkt.

Lekker kapot belasten die groep met hun illiquide vermogen, dat zal ze leren.
Of het zit in het bedrijf vast. Vroeger was je nog rijk als miljonair maar dat is al jaren niet meer het geval. Sowieso is het nu zo makkelijk geworden om vermogen of bedrijven naar het buitenland te verplaatsen dat hogere belastingen alleen maar minder gaan opleveren.
pi_210367041
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:18 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
En als je wil dat de arbeiders nog meer werk moeten verzetten moet je zeker de rijken nog meer belasten.
Als de rijken mee zouden aanpakken, dan zouden de arbeiders minder werk hoeven te verzetten. Vele handen maken het noodzakelijk werk namelijk lichter.
pi_210367093
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Of het zit in het bedrijf vast. Vroeger was je nog rijk als miljonair maar dat is al jaren niet meer het geval. Sowieso is het nu zo makkelijk geworden om vermogen of bedrijven naar het buitenland te verplaatsen dat hogere belastingen alleen maar minder gaan opleveren.
Precies. Daarnaast rekent de fiscus ook nog eens met een fictief rendement van ~5%. Dit terwijl beleggers in 2022 een rendement van -14% hebben behaald.

De Hoge raad oordeelde zelfs dat het tegen de rechten van de mens is.

De rijken worden juist hard genaaid.

En dan heb je hier nog mensen die vinden dat de rijken nog meer belast moeten worden..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2023 14:37:25 ]
pi_210367158
Die arme rijken toch :'(
pi_210367264
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:18 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
Ja, want die zijn immers verplicht in Nederland te blijven en kapitaal heb je immers niet nodig voor een florerend bedrijfsleven :O Ze willen Nederland ook omtoveren zoals het in Argentinie en Venezuela gaat. Verdeel de armoede, als dan bijna iedereen arm is, of geëmigreerd, valt het ook niet meer zo op O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 21-08-2023 15:06:05 ]
pi_210367407
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:36 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
Precies. Daarnaast rekent de fiscus ook nog eens met een fictief rendement van ~5%. Dit terwijl beleggers in 2022 een rendement van -14% hebben behaald.

De Hoge raad oordeelde zelfs dat het tegen de rechten van de mens is.

De rijken worden juist hard genaaid.

En dan heb je hier nog mensen die vinden dat de rijken nog meer belast moeten worden..
Je was al rijk als je meer dan 36.000 euro aan vermogen had volgens de overheid, De inflatie was daarnaast hoger dan renteopbrengsten. Vermogen sparen was dus zinloos en werd ontmoedigd. En het dan vreemd vinden dat men part-time gaat werken en ambitie ontbreekt _O-
pi_210367797
quote:
11s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Niet arm maar eerlijk. Belasting betalen is steeds meer een keuze, vooral voor de rijken, dus als je ze te ver uitknijpt dan houd je niets meer over.
  maandag 21 augustus 2023 @ 17:07:30 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210369256
Nou... arme rijken idd.
Dit is wel onderdeel van het probleem natuurlijk:

Beperk het inkomen van de CEO maar tot laten we zeggen 50 maal het inkomen van de gemiddelde werknemer.
En als dat betekent dat je die fantastische CEO niet binnen kunt houden omdat die CEO "elders veel meer kan verdienen" dan moet je kennelijk de lonen van de werknemers maar verhogen.

Maar een beperking tot 20-25 maal het gemiddeld werknemerssalaris zou veel beter zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 augustus 2023 @ 17:36:55 #128
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210369521
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:07 schreef Leandra het volgende:
Nou... arme rijken idd.

[ afbeelding ]

Beperk het inkomen van de CEO maar tot laten we zeggen 50 maal het inkomen van de gemiddelde werknemer.
En als dat betekent dat je die fantastische CEO niet binnen kunt houden omdat die CEO "elders veel meer kan verdienen" dan moet je kennelijk de lonen van de werknemers maar verhogen.

Maar een beperking tot 20-25 maal het gemiddeld werknemerssalaris zou veel beter zijn.
Gemiddelden zijn voor mensen die statistiek niet begrijpen.
Veel interessanter is het om te weten hoe de winstgevendheid van een bedrijf staat tegenover de beloning van de CEO. Daar een CEO meestal beloond wordt in opties of aandelen, is dat interessanter.
Philips is een goed voorbeeld hoe decennialang een belabberd bestuur een in potentie waardevol bedrijf naar een marginale speler is gedegenereerd.
Philips had een groot deel van TSMC, was eigenaar van ASML en NXP. Hadden ze dat gehouden en de hele rest verkocht was het waardevolste bedrijf van Europa geweest en waarschijnlijk in de top 10 van de wereld gestaan.

Nokia is ook een mooi voorbeeld. Van kaplaarzen, banden en papiergrondstoffen naar hét bedrijf op mobile telefonie, zowel van telefoons als infrastructuur. Om vervolgens het hele smartphone gebeuren volkomen mis te slaan.
  maandag 21 augustus 2023 @ 17:49:01 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210369639
Is trouwens opvallend dat er nog steeds zovelen zijn die menen dat er meer belasting moet worden betaald, vooral door rijken, of bedrijven. Maar vrijwel niemand eens nadenkt over de uitgaven door de overheid.
Als we nu zouden ophouden met toe en bijslagen, aftrekposten en andere omverdelingen, geld steken in lasten verlaging, overhead ook weg en de kosten daarvan ook steken in lastenverlaging. Dan ben je budget neutraal en iedereen gaat er op vooruit behalve de omverdelers (ambtenaren)
Jaren geleden zei de directeur van de Rekenkamer op zijn afscheidsreceptie, dat voor iedere omverdeelde euro er een euro bij moest voor de overhead. De hele reden waarom de overheid zo graag rondpompt is omdat rondpompers zulke fijne baantjes zijn. Zorg net zo, steeds meer voetjes onder het bureau en minder handjes aan het bed, want blijkbaar zijn al die Excelmanagers en rapportageschrijvers belangrijker dan verplegers.

Ik heb een aantal optimalisaties en verbeteringen bij bedrijven geleid, en het eerste waar ik mee begon is de vergaderingen om het vergaderen (we zitten altijd iedere dinsdag morgen bij elkaar) afschaffen. Rapportages mogen wel gemaakt worden maar niet verstuurd. Klaagt er niemand de komende weken over het ontbreken van de rapportages, worden ze niet meer gemaakt.
Resultaat alleen hiermee was een tijdsbesparing van een 20% voor medewerkers.
Ik heb een tijd bij overheden gewerkt, en nee, nooit nee never neem ik nog een klus aan bij een overheid. Aardige mensen, daar niet van, maar het eindeloze eeuwige over alles vergaderen en bespreken en vooral geen enkele beslissing nemen. Gruwel, wat een vreselijke non productiviteit.
  maandag 21 augustus 2023 @ 17:52:15 #130
346939 Janneke141
pi_210369671
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is trouwens opvallend dat er nog steeds zovelen zijn die menen dat er meer belasting moet worden betaald, vooral door rijken, of bedrijven. Maar vrijwel niemand eens nadenkt over de uitgaven door de overheid.
Als we nu zouden ophouden met toe en bijslagen, aftrekposten en andere omverdelingen, geld steken in lasten verlaging, overhead ook weg en de kosten daarvan ook steken in lastenverlaging. Dan ben je budget neutraal en iedereen gaat er op vooruit behalve de omverdelers (ambtenaren)
Jaren geleden zei de directeur van de Rekenkamer op zijn afscheidsreceptie, dat voor iedere omverdeelde euro er een euro bij moest voor de overhead. De hele reden waarom de overheid zo graag rondpompt is omdat rondpompers zulke fijne baantjes zijn. Zorg net zo, steeds meer voetjes onder het bureau en minder handjes aan het bed, want blijkbaar zijn al die Excelmanagers en rapportageschrijvers belangrijker dan verplegers.
Ja, en omdat politici tot ver achter de komma willen micromanagen met koopkrachtplaatjes. 'Vroeger' was de maakbare samenleving nog voorbehouden aan de linkse partijen, maar tegenwoordig maken ze zich daar allemaal schuldig aan.

Verder volledig eens. Je kunt budgetneutraal een heleboel bereiken. Maar de primaire eigenschap van een bureaucratisch orgaan is nu eenmaal dat ze zichzelf altijd groter wil maken.
  maandag 21 augustus 2023 @ 17:55:43 #131
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210369719
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, en omdat politici tot ver achter de komma willen micromanagen met koopkrachtplaatjes. 'Vroeger' was de maakbare samenleving nog voorbehouden aan de linkse partijen, maar tegenwoordig maken ze zich daar allemaal schuldig aan.

Verder volledig eens. Je kunt budgetneutraal een heleboel bereiken. Maar de primaire eigenschap van een bureaucratisch orgaan is nu eenmaal dat ze zichzelf altijd groter wil maken.
Iedereen die denkt dat de overheid zo geweldig is moet eens op een kantoor van de provincie, gemeente of ministerie gaan kijken en daarna eens bij transport of bouw bedrijven, installatie bedrijven, waar het geld verdient moet worden. Dat is een wereld van verschil in kantoor, inrichting, kwaliteit van de koffie en kantine.
pi_210369752
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Welk pensioen als jongere?
Die leeftijd loopt gestaag op tot de 75 jaar en dan ben je bijna dood.
Je kunt natuurlijk ook zelf pensioensparen. En bij veel pensioenfondsen via een werkgever kun je eerder je pensioen aanvragen. Uiteraard dan heb je wel minder dan bij een volledige opbouw maar je hebt dan een mogelijkheid en je kunt ook nog je aow naar voren halen. Of deeltijdpensioen. Enfin er zijn mogelijkheden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 18:00:26 #133
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210369782
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Iedereen die denkt dat de overheid zo geweldig is moet eens op een kantoor van de provincie, gemeente of ministerie gaan kijken en daarna eens bij transport of bouw bedrijven, installatie bedrijven, waar het geld verdient moet worden. Dat is een wereld van verschil in kantoor, inrichting, kwaliteit van de koffie en kantine.
Maar niet in het formaat BMW van de baas!
  maandag 21 augustus 2023 @ 18:01:52 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210369802
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:00 schreef Nobu het volgende:

[..]
Maar niet in het formaat BMW van de baas!
Die baas die het bedrijf heeft opgebouwd en de werkgelegenheid heeft gecreëerd?
En de auto's van de ambtelijke top wel eens gezien?
pi_210369847
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Ik heb een aantal optimalisaties en verbeteringen bij bedrijven geleid, en het eerste waar ik mee begon is de vergaderingen om het vergaderen (we zitten altijd iedere dinsdag morgen bij elkaar) afschaffen. Rapportages mogen wel gemaakt worden maar niet verstuurd. Klaagt er niemand de komende weken over het ontbreken van de rapportages, worden ze niet meer gemaakt.
Resultaat alleen hiermee was een tijdsbesparing van een 20% voor medewerkers.
Ik heb een tijd bij overheden gewerkt, en nee, nooit nee never neem ik nog een klus aan bij een overheid. Aardige mensen, daar niet van, maar het eindeloze eeuwige over alles vergaderen en bespreken en vooral geen enkele beslissing nemen. Gruwel, wat een vreselijke non productiviteit.

Dat speelt niet alleen bij overheden. Maar ook in het bedrijfsleven kunnen ze er wat van.
  maandag 21 augustus 2023 @ 18:07:29 #136
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210369875
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dar speelt niet alleen bij overheden. Maar ook in het bedrijfsleven kunnen ze er wat van.
Dat is echter geen belastinggeld, en wordt gecorrigeerd door marktwerking. Een bedrijf dat niet efficient genoeg is verdwijnt, een overheid verhoogd de belastingen.
pi_210369897
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is echter geen belastinggeld, en wordt gecorrigeerd door marktwerking. Een bedrijf dat niet efficient genoeg is verdwijnt, een overheid verhoogd de belastingen.
Het bedrijfsleven profiteert ook van overheden. Infra, diverse subsidies etc. Begrijp mij niet verkeerd, de bureaucratie is toegenomen en daarmee de regeldruk waar ik het ook niet mee eens ben.
  maandag 21 augustus 2023 @ 18:15:22 #138
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210369955
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het hoge aantal parttimers is een gevolg van de enorm hoge arbeidsdeelname in Nederland. Per hoofd van de bevolking werken we helemaal niet weinig.
pi_210369966
quote:
11s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Rijken willen slechts arbeiders aansturen, zonder zelf mee aan te pakken.
  maandag 21 augustus 2023 @ 18:17:19 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210369988
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het bedrijfsleven profiteert ook van overheden. Infra, diverse subsidies etc. Begrijp mij niet verkeerd, de bureaucratie is toegenomen en daarmee de regeldruk waar ik het ook niet mee eens ben.
Ik zeg niet dat de overheid geen nut heeft, ik zeg dat ze erg duur zijn voor dat wat ze leveren en uitstekend voor zichzelf zorgen. Het hele geld rondpomp circus van subsidies, toe en bijslagen, aftrekposten etc etc is waanzin. Aan de ene kant een bloedneus slaan en dan oh wat zijn we geweldig een zakdoek geven.
  maandag 21 augustus 2023 @ 18:28:08 #141
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210370164
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Die baas die het bedrijf heeft opgebouwd en de werkgelegenheid heeft gecreëerd?
En de auto's van de ambtelijke top wel eens gezien?
Klanten creëren werkgelegenheid.
pi_210370574
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zou ook helpen als we als maatschappij een keer wat minder risico-avers zouden worden. In het bankwezen is een enorme efficientewinst bereikt door alles te digitaliseren. Maar tegelijkertijd nemen ze volksstammen mensen aan omdat er misschien eens iemand zou kunnen witwassen. Als je op het spoor even wilt kijken naar de bevestiging van het een of het ander wilt nemen, moet er gelijk een team van 3 mensen mee omdat je anders misschien aangereden zou kunnen worden. Als je een wegtunnel wilt aanleggen, moet je niet alleen hoge kosten maken voor veiligheidsinstallaties maar er wordt gelijk een heel circus opgetuigd van toetsingen, audits, adviezen. Niet een keer maar gedurende de hele levensduur van het object. Puur omdat er 25 jaar geleden doden gevallen zijn in een Alpentunnel. Als door de overheid een factuur betaald moet worden, zijn er minstens 3 handtekeningen nodig, ook al gaat het om 2 tientjes. Zodra iemand een handig karretje voor kinderen ontwerpt, kun je nu door een hele toelatingsmolen omdat er ooit een keer een ongeluk gebeurde.

We zouden zo enorm veel welvaart kunnen winnen door gewoon weer te accepteren dat ongelukken gebeuren, dat er een keer gefraudeerd wordt en niet elk risico te willen uitsluiten.
Daar heeft de politiek een rol in, de journalistiek met haar chocoladeletters maar ook wij als burgers door niet bij elk dingetje te roepen dat dit nooit meer mag gebeuren en dat de verantwoordelijken ontslagen moeten worden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 19:19:22 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210370896
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:28 schreef Nobu het volgende:

[..]
Dank voor een waardevolle bijdrage.
pi_210370933
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:59 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Het zou ook helpen als we als maatschappij een keer wat minder risico-avers zouden worden. In het bankwezen is een enorme efficientewinst bereikt door alles te digitaliseren. Maar tegelijkertijd nemen ze volksstammen mensen aan omdat er misschien eens iemand zou kunnen witwassen. Als je op het spoor even wilt kijken naar de bevestiging van het een of het ander wilt nemen, moet er gelijk een team van 3 mensen mee omdat je anders misschien aangereden zou kunnen worden. Als je een wegtunnel wilt aanleggen, moet je niet alleen hoge kosten maken voor veiligheidsinstallaties maar er wordt gelijk een heel circus opgetuigd van toetsingen, audits, adviezen. Niet een keer maar gedurende de hele levensduur van het object. Puur omdat er 25 jaar geleden doden gevallen zijn in een Alpentunnel. Als door de overheid een factuur betaald moet worden, zijn er minstens 3 handtekeningen nodig, ook al gaat het om 2 tientjes. Zodra iemand een handig karretje voor kinderen ontwerpt, kun je nu door een hele toelatingsmolen omdat er ooit een keer een ongeluk gebeurde.

We zouden zo enorm veel welvaart kunnen winnen door gewoon weer te accepteren dat ongelukken gebeuren, dat er een keer gefraudeerd wordt en niet elk risico te willen uitsluiten.
Daar heeft de politiek een rol in, de journalistiek met haar chocoladeletters maar ook wij als burgers door niet bij elk dingetje te roepen dat dit nooit meer mag gebeuren en dat de verantwoordelijken ontslagen moeten worden.
Tja, vroeger werden bij projecten eventuele doden ingecalculeerd ..

Mij lijkt niet dat we naar die tijd terug willen.
pi_210370970
Tijd voor de basisinkomen en robotsering. Zijn we ook "werken" vanaf en we kunnen lekker van leven genieten. Want we leven maar 1 keer, dus een pret moet het kunnen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_210371025
quote:

Als je met een fulltime inkomen amper meer "levensgeluk kan kopen" als met een parttime inkomen zou je nogal gek zijn om fulltime te gaan werken.
  maandag 21 augustus 2023 @ 19:30:03 #147
346939 Janneke141
pi_210371047
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er wordt vooral een heleboel schijnveiligheid gecreëerd. En de mensen die zich daarmee bezighouden zijn nou niet bepaald de goedkoopsten op de loonlijst.
pi_210371078
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:28 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Als je met een fulltime inkomen amper meer "levensgeluk kan kopen" als met een parttime inkomen zou je nogal gek zijn om fulltime te gaan werken.
Tja, sommigen werken liever voor hun inkomen, dan dat ze de hand ophouden.
pi_210371130
quote:

[..]

De vraag is meer: hoeveel aan niet meer dan checks en balances besteedde mensenlevens heb je ervoor over om één dode te voorkomen?
pi_210371154
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
De vraag is meer: hoeveel aan niet meer dan checks en balances besteedde mensenlevens heb je ervoor over om één dode te voorkomen?
Niet alleen doden natuurlijk.
Maar dat is inderdaad de vraag.
  maandag 21 augustus 2023 @ 19:41:11 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210371178
quote:

[..]

Dit kan je vast wel onderbouwen.
pi_210371239
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Die plebs? :D
Jeweets!
pi_210371368
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:28 schreef Nobu het volgende:

[..]
Je hebt pas klanten als een ondernemer bedenkt en creëert wat de klanten willen kopen.
pi_210371382
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, sommigen werken liever voor hun inkomen, dan dat ze de hand ophouden.
Dat klinkt allemaal heel nobel enzo, maar als een nuchtere rekensom duidelijk maakt dat fulltime werken hooguit een paar tientjes meer oplevert is het volstrekt begrijpelijk dat mensen dan voor parttime kiezen.
pi_210371414
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:56 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat klinkt allemaal heel nobel enzo, maar als een nuchtere rekensom duidelijk maakt dat fulltime werken hooguit een paar tientjes meer oplevert is het volstrekt begrijpelijk dat mensen dan voor parttime kiezen.
Vanuit het oogpunt van een individu wel maar voor een maatschappij werkt dat natuurlijk niet. Dus belastingen en toeslagen aanpassen zodat minder werken niet meer loont.
pi_210371481
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:56 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik heb destijds gekozen voor meer werken.

Achteraf blij om, want ik verdien nu een stuk meer.
pi_210371498
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:58 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Vanuit het oogpunt van een individu wel maar voor een maatschappij werkt dat natuurlijk niet. Dus belastingen en toeslagen aanpassen zodat minder werken niet meer loont.
Ik denk dat je van jongeren die dankzij het leenstelsel in de schulden zitten, zich geen woning (huur of koop) kunnen permitteren en dik twee jaar van hun leven in lockdowns enz. hebben mogen doorbrengen als maatschappij weinig solidariteit hoeft te verwachten. En wat mij betreft hebben die jongeren daar dan ook groot gelijk in.
pi_210371575
Mensen hebben geen geld man, er zijn geen banen en studenten hebben mega schulden die nooit afbetaald zullen worden.
pi_210371584
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:03 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik denk dat je van jongeren die dankzij het leenstelsel in de schulden zitten, zich geen woning (huur of koop) kunnen permitteren en dik twee jaar van hun leven in lockdowns enz. hebben mogen doorbrengen als maatschappij weinig solidariteit hoeft te verwachten. En wat mij betreft hebben die jongeren daar dan ook groot gelijk in.
Valt dan mee dat ze in de jaren vijftig überhaupt nog wilden werken...
pi_210371710
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:58 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Dat kan niet zonder eveneens het sociaal stelsel flink te versoberen. Het recht op zelfstandige woonruimte zal eraan moeten geloven in dat geval. Daar krijg je echt geen meerderheid voor op dit moment.
pi_210371712
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb destijds gekozen voor meer werken.

Achteraf blij om, want ik verdien nu een stuk meer.
Mij heeft al dat werken amper financiële vooruitgang opgeleverd opgeleverd, gaan samenwonen en mijn vorige woning met wat winst verkopen leverde veel meer op.
pi_210371745
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Valt dan mee dat ze in de jaren vijftig überhaupt nog wilden werken...
Dat was dan ook een periode van opbouw en een hoopvolle toekomst, daar wou iedereen aan bijdragen omdat ook iedereen er de vruchten van kon plukken.
pi_210371793
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:21 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat was dan ook een periode van opbouw en een hoopvolle toekomst, daar wou iedereen aan bijdragen omdat ook iedereen er de vruchten van kon plukken.
De jeugd is nu te verwend dus.
  maandag 21 augustus 2023 @ 20:26:14 #164
pi_210371828
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Precies. De bevolking moet lijden, dan kan je fijn misbruik van ze maken. Al dat geluk-gelul is slecht voor de economie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_210371862
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Precies. De bevolking moet lijden, dan kan je fijn misbruik van ze maken. Al dat geluk-gelul is slecht voor de economie.
Mensen moeten gewoon minder lopen te klagen.
pi_210371873
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet alleen dat, er was toen ook nauwelijks een sociaal stelsel waarop je kon terugvallen.
pi_210371882
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat doen die parttimende jongeren dan ook niet, die geven de samenleving gewoon de middelvinger en trekken hun eigen plan. ^p^ :Y
pi_210371913
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:28 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat doen die parttimende jongeren dan ook niet, die geven de samenleving gewoon de middelvinger en trekken hun eigen plan. ^p^ :Y
Waarom je jongeren zou moeten discrimineren qua Part-time, ontgaat me ook even?

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 21-08-2023 20:38:27 ]
  maandag 21 augustus 2023 @ 20:31:42 #169
pi_210371931
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maakt niet uit hoe slecht het met je gaat, gewoon minder klagen want met Wantie gaat het goed.
pi_210371984
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:28 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nee, die geven zichzelf de middelvinger en bouwen niets op.
Hun probleem, de boomera hebben de buit al binnen en hebben voldoende middelen bij elkaar geharkt om een fijne oude dag te hebben, dankzij hun eigen inzet, toen ze nog jong en vitaal waren.
pi_210371985
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Waarom je jongeren zou moeten discrimineren qua Part-time, ontgaat me even?
Wat mij betreft mag iedereen parttimen. :Y
pi_210372050
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maakt niet uit hoe slecht het met je gaat, gewoon minder klagen want met Wantie gaat het goed.
Met wie gaat het niet goed dan?
Jongeren hebben de luxe om parttime te werken...

Daar gaat dit hele topic over.
pi_210372051
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:07 schreef Leandra het volgende:
Nou... arme rijken idd.

[ afbeelding ]

Als je lonen fors verhoogt verdwijnt het bedrijf ook naar het buitenland doordat het zijn producten niet meer verkocht krijgt. Een typisch gevalletje catch 22 dit. Nobel, maar niet realiseerbaar hoe radicaal je het veranderd wilt zien.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_210372084
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Waarom je jongeren zou moeten discrimineren qua Part-time, ontgaat me even?
De vraag is meer waarom parttime werken wordt gezien als een middelvinger richting de samenleving.
  maandag 21 augustus 2023 @ 20:39:00 #175
pi_210372109
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met wie gaat het niet goed dan?

Ah, je leeft onder een steen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210372128
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:37 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Als je lonen fors verhoogt verdwijnt het bedrijf ook naar het buitenland doordat het zijn producten niet meer verkocht krijgt. Een typisch gevalletje catch 22 dit. Nobel, maar niet realiseerbaar hoe radicaal je het veranderd wilt zien.
Niet alleen dat, op mijn werk zijn de lonen flink gestegen, met als gevolg dat meer mensen parttime gaan werken..

Dat werkte dus averechts.
pi_210372201
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hun probleem, de boomera hebben de buit al binnen en hebben voldoende middelen bij elkaar geharkt om een fijne oude dag te hebben, dankzij hun eigen inzet, toen ze nog jong en vitaal waren.
Je bedoelt de boomers die eindeloos konden studeren, een premie a woning konden kopen op enkel het inkomen van de man (vrouwtje thuis) en waarbij de man uiteindelijk rond zijn 60e met een mooie regeling met de VUT kon?
pi_210372211
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ah, je leeft onder een steen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer ga je naar ze toe dan?
pi_210372248
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:43 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Je bedoelt de boomers die eindeloos konden studeren, een premie a woning konden kopen op enkel het inkomen van de man (vrouwtje thuis) en waarbij de man uiteindelijk rond zijn 60e met een mooie regeling met de VUT kon?
Ja, en als het bedrijf waar ze werkten failliet ging ontvingen ze een W.A.O. uitkering vanwege een ingegroeide teennagel ;)
  maandag 21 augustus 2023 @ 20:47:05 #180
pi_210372289
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wanneer ga je naar ze toe dan?
Oh, nu probeer je te ontsnappen, maar dat gaat je niet lukken.

Je ontkent dat het met mensen slecht kan gaan omdat dat jou niet uit komt.
pi_210372300
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:43 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Volgens mij is dat de generatie erna.

En met 1 inkomen: wel met een werkweek van meer dan 60 uur veelal.
Mijn vader bijvoorbeeld werkte van maandag middag tot zaterdag ochtend.

En mijn moeder daarnaast 4 avonden in de week.
Hypotheekrente was 15%.
Ze hielden amper wat over..
Geen auto, geen telefoon, weinig vlees, vaak dagen achter elkaar hetzelfde eten...

Het leven nu is veel luxer dan in die tijd...
pi_210372338
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kàn gaan inderdaad.
Maar mensen hebben daar ook een eigen verantwoordelijkheid in.

Als je niet je potentieel volledig wilt benutten moet je niet lopen jammeren als je in armoede eindigt als het slechter gaat en je geen buffer hebt...

Het is allemaal slachtoffer gedrag tegenwoordig, ipv het heft in eigen hand te nemen.
pi_210372658
quote:

[..]
:') Laten we ook weer niet overdrijven. Het mes snijdt aan 2 kanten. Diezelfde jongeren gaan vaak ook 2 keer per week uit eten, 3 weken per jaar op vakantie en lekker naar festivals enzo.

Als je echt zuinig leeft is het allemaal prima te doen, maar dat uitgavepatroon zie ik maar zelden.
pi_210372741
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:') Laten we ook weer niet overdrijven. Het mes snijdt aan 2 kanten. Diezelfde jongeren gaan vaak ook 2 keer per week uit eten, 3 weken per jaar op vakantie en lekker naar festivals enzo.

Als je echt zuinig leeft is het allemaal prima te doen, maar dat uitgavepatroon zie ik maar zelden.
Klopt, de horeca zit ramvol, en we hebben vele malen meer horeca dan 30 jaar geleden..
pi_210372782
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar zal 40 uur per week werken ook niets aan veranderen.
pi_210372875
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:06 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Daar zal 40 uur per week werken ook niets aan veranderen.
Hangt er vanaf hoe je dat aanpakt.
Ik heb 1 jaar 56 u per week gewerkt, en heb daardoor nu een functie met meer salaris en een werkweek van 36 uur.
Kwestie van in jezelf investeren, ipv het minimaal mogelijke aan inspanning leveren en verder de hand ophouden.
pi_210372888
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Als ze dat van een parttime baan kunnen betalen en daarmee tevreden zijn is het toch prima?

Waarom zou je fulltime gaan werken wanneer je voor je verdere toekomstwensen (een huis kopen en/of een gezin stichten) drie of vier fulltime inkomsten nodig hebt? Dan kun je net zo goed je toekomstplannen bij het grof vuil zetten en zorgen dat je nu een fijn leven leidt.
pi_210372983
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hangt er vanaf hoe je dat aanpakt.
Ik heb 1 jaar 56 u per week gewerkt, en heb daardoor nu een functie met meer salaris en een werkweek van 36 uur.
Kwestie van in jezelf investeren, ipv het minimaal mogelijke aan inspanning leveren en verder de hand ophouden.
Been there, done that. Heeft me qua loopbaan he-le-maal niets opgeleverd en zal ik dus ook nooit meer doen, net als tijdens m'n vakantie nog een halve dag terugkomen om andermans fuck-ups op te ruimen.

Daarnaast zal ik er ook geen dag eerder door met pensioen kunnen gaan als het fenomeen "pensioen" tegen die tijd überhaupt nog bestaat.
pi_210373113
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:14 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Been there, done that. Heeft me qua loopbaan he-le-maal niets opgeleverd en zal ik dus ook nooit meer doen, net als tijdens m'n vakantie nog een halve dag terugkomen om andermans fuck-ups op te ruimen.

Daarnaast zal ik er ook geen dag eerder door met pensioen kunnen gaan als het fenomeen "pensioen" tegen die tijd überhaupt nog bestaat.
Heb je dat toch verkeerd aangepakt ;)
pi_210373375
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb je dat toch verkeerd aangepakt ;)
Klopt, het beste kun je er dezelfde ambitie er op nahouden als politieagenten; als je na je werkdag levend naar huis gaat was het een goeie dag.
pi_210373432
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:28 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Klopt, het beste kun je er dezelfde ambitie er op nahouden als politieagenten; als je na je werkdag levend naar huis gaat was het een goeie dag.
Ik heb er gewoon een baan naast genomen en mbv de ervaring die ik daarmee op deed een nieuwe baan gekregen met een veel hoger salaris.
pi_210373598
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb er gewoon een baan naast genomen en mbv de ervaring die ik daarmee op deed een nieuwe baan gekregen met een veel hoger salaris.
Ik ben uiteindelijk gewoon weg gegaan bij de betreffende ballentent en heb uiteindelijk zelfs de vakrichting waar ik voor opgeleid ben verlaten. Heb zelf genoeg meegemaakt en om me heen gezien om te beseffen dat je werk een voor jezelf tevreden stellend salaris op moet leveren en dat je je er voor de rest gewoon niet al te veel bij moet voorstellen.
  maandag 21 augustus 2023 @ 22:04:51 #193
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210374177
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:55 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Je hebt pas klanten als een ondernemer bedenkt en creëert wat de klanten willen kopen.
Innovatie is echt waar dat soort bedrijven bekend om staan ja. :')
pi_210374693
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het gaat er juist om dat het nog zo goed gegaan is met de jeugd. “Vroeger” werkte jongeren 60 uur en met geluk konden ze 1 keer per jaar op vakantie. Nu is 30 uur veel en is het normaal om 4x per jaar weg te gaan. Huizen hebben nooit voor het oprapen gelegen maar al helemaal niet als je niet eerst jaren keihard had gewerkt.

Het lijkt ook vooral dat alleen jongeren vooral zichzelf heel zielig vinden.
pi_210374967
quote:

als ik haar was zou ik een rijke man aan de haak slaan. Lekker de hele dag winkelen, instagrammen en voor de kinderen zorgen. Zorgeloos leven!
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_210375005
Boomerartikel met voorspelbare reacties.
pi_210375043
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:25 schreef PotjeSambal het volgende:
Boomerartikel met voorspelbare reacties.
Boomers zijn ondertussen 70 dus werken niet meer voor de krant.
pi_210375164
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:30 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Boomers zijn ondertussen 70 dus werken niet meer voor de krant.
Is een state of mind.
pi_210375467
Zolang ze later niet lopen te zemelen dat ze te weinig geld hebben. Dan hadden ze maar meer moeten werken en meer moeten sparen.
pi_210376163
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 22:52 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Het gaat er juist om dat het nog zo goed gegaan is met de jeugd. “Vroeger” werkte jongeren 60 uur en met geluk konden ze 1 keer per jaar op vakantie. Nu is 30 uur veel en is het normaal om 4x per jaar weg te gaan. Huizen hebben nooit voor het oprapen gelegen maar al helemaal niet als je niet eerst jaren keihard had gewerkt.

Dit is echt een reactie van een boomer. Sorry maar tering zeg.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:18:48 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210376187
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dit is echt een reactie van een boomer. Sorry maar tering zeg.
Mijn ouders (beide verre van zevenvinkers) hebben nooit voldaan aan bovenstaande beschrijving idd. Hadden en hebben het hartstikke goed qua welzijn en welvaart. (Ok tot mijn pa overleed maar daar kan niemand wat aan doen ;) ).
Het is anders nu, en in sommige opzichten zijn er verwende teringnesten en in sommige opzichten is het leven veel moeilijker geworden.

Hard en veel werken en daardoor meer loon verwachten en carrièrestappen is iig echt niet meer standaard een hele goeie deal nowadays
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:44:52 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210376344
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Hard en veel werken en daardoor meer loon verwachten en carrièrestappen is iig echt niet meer standaard een hele goeie deal nowadays
Je moet vooral slim werken, en als je denkt dat je klaar bent voor een carrièrestap deze nemen, niet afwachten tot je een aai over je bolletje krijgt maar zelf actief er achter aan gaan. Hop die Job, zorg voor nummer 1 en plan lange termijn, vergeet je pensioen niet
pi_210376364
quote:

[..]
^O^

Haha klagen over 'deze generatie' en dan zelf al jaren parttime werken. Hypocriet wel.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:50:53 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210376410
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je moet vooral slim werken, en als je denkt dat je klaar bent voor een carrièrestap deze nemen, niet afwachten tot je een aai over je bolletje krijgt maar zelf actief er achter aan gaan. Hop die Job, zorg voor nummer 1 en plan lange termijn, vergeet je pensioen niet
Klopt
Doe ik ook tegenwoordig
Na jarenlang in de zorg te hebben gewerkt, ik ga nooit meer terug en ik werk nu veel meer voor wat goed is voor mijzelf. Echter is dit in een samenleving natuurlijk geen houdbaar systeem.
Als iedereen die iets kan en ook wil er zo uit stapt en zich zo opstelt als ik nu hou je een bijzonder kwetsbare en suboptimale situatie over met verdomd verklote nutsvoorziening als zorg, sociale veiligheid etc etc.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:54:50 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210376451
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Klopt
Doe ik ook tegenwoordig
Na jarenlang in de zorg te hebben gewerkt, ik ga nooit meer terug en ik werk nu veel meer voor wat goed is voor mijzelf. Echter is dit in een samenleving natuurlijk geen houdbaar systeem.
Als iedereen die iets kan en ook wil er zo uit stapt en zich zo opstelt als ik nu hou je een bijzonder kwetsbare en suboptimale situatie over met verdomd verklote nutsvoorziening als zorg, sociale veiligheid etc etc.
You Pay Peanuts, You Get Monkeys

Jaren geleden vond men het een goed idee om veel personeel in de zorg er uit te flikkeren en te vertellen dat ze als ZZPer terug konden komen, nu klagen ze erover dat ZZP'ers zo veel geld vragen.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:00:33 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210376512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
You Pay Peanuts, You Get Monkeys

Jaren geleden vond men het een goed idee om veel personeel in de zorg er uit te flikkeren en te vertellen dat ze als ZZPer terug konden komen, nu klagen ze erover dat ZZP'ers zo veel geld vragen.
Ik weet het
En die apen zorgen er vervolgens wel voor dat je als maatschappij uitholt in je voorzieningen die je nodig hebt voor mensen op kwetsbare momenten in hun leven
Dan plukken we dus allemaal de zure vruchten ervan
pi_210376581
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:47 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Haha klagen over 'deze generatie' en dan zelf al jaren parttime werken. Hypocriet wel.
Haha, niet kunnen lezen of begrijpend lezen is ook wel een dingetje voor jouw generatie... ^O^

quote:
Kom op zeg, toen ik begon met werken (ik was erg jong btw)werkte ik ook fulltime, jarenlang.
Ik loop nu richting de 50 en werk nu inmiddels al heel lang parttime
:W
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:11:05 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210376619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:07 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Haha, niet kunnen lezen of begrijpend lezen is ook wel een dingetje voor jouw generatie... ^O^
[..]
Richting de 50 werk je al jarenlang parttime volgens je eigen woorden

Dan heeft die user toch gewoon gelijk?

Arbeidsproductiviteit is ook behoorlijk toegenomen per uur en bereikbaarheid buiten officiële werkuren ook, dus helemaal vergelijkbaar per uurtje is werken niet meer met jaren geleden
pi_210376690
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Richting de 50 werk en al jarenlang parttime volgens je eigen woorden

Dan heeft die user toch gewoon gelijk?

Arbeidsproductiviteit is ook behoorlijk toegenomen per uur en bereikbaarheid buiten officiële werkuren ook, dus helemaal vergelijkbaar per uurtje is werken niet meer met jaren geleden
En wie zegt dat ik daarmee begonnen ben met 30 jaar, of met 35 jaar, of met 40 jaar? Waar haal jij (of hij) dat precies uit? Ik geloof niet dat ik hier iets over gezegd heb, behalve het woordje 'heel lang' (wat net zo goed 5 jaar kan zijn).

Verder heb ik nog het volgende gezegd:

quote:
Maar ga vooral verder hoor, met selectief lezen... :')
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:30:02 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210376800
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:18 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
En wie zegt dat ik daarmee begonnen ben met 30 jaar, of met 35 jaar, of met 40 jaar? Waar haal jij (of hij) dat precies uit? Ik geloof niet dat ik hier iets over gezegd heb, behalve het woordje 'heel lang' (wat net zo goed 5 jaar kan zijn).

Verder heb ik nog het volgende gezegd:
[..]
Maar ga vooral verder hoor, met selectief lezen... :')
Ga vooral door om alles puur op jouzelf te betrekken ;)
pi_210376966
quote:
Als je niet je best hebt gedaan om opzoek te gaan naar een leuke baan wel ja.
pi_210376972
Ts heeft gewoon een punt, natuurlijk. Ja, de woningmarkt is klote. Ja, alles is duurder geworden de laatste jaren.

Maar als jij ervoor kiest slechts 24 uur te werken, dan moet je ook niet zeuren.
pi_210377029
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik weet het
En die apen zorgen er vervolgens wel voor dat je als maatschappij uitholt in je voorzieningen die je nodig hebt voor mensen op kwetsbare momenten in hun leven
Dan plukken we dus allemaal de zure vruchten ervan
Ja dat waren verstandige besluiten. Nu gaan we trouwens weer hetzelfde doen door de tarieven met ca 4% te verlagen. Je mag zelf verzinnen wie dat gaan merken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_210377078
quote:

[..]
Dit dus.
pi_210377090
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Ga vooral door om alles puur op jouzelf te betrekken ;)
Nou, technisch gezien, reageerde ik niet op jullie, maar jullie op mij ;) .
Ik ben dan weer zo'n nette meid dat ik nog toelichting en uitleg ga geven ook, iets wat ik niet hoef te doen, maar ach, ik licht mijn post graag nog even extra toe, als hier behoefte aan is.

Maar ga vooral verder met schoppen en alles op jouzelf te betrekken ;)
pi_210377099
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:45 schreef theunderdog het volgende:
Ts heeft gewoon een punt, natuurlijk. Ja, de woningmarkt is klote. Ja, alles is duurder geworden de laatste jaren.

Maar als jij ervoor kiest slechts 24 uur te werken, dan moet je ook niet zeuren.
Die jongeren zeuren toch ook niet? Ze hebben enkel hun werkethos aangepast aan de huidige economie en samenleving; niet allerlei onrealistische en onhaalbare doelen (woonruimte kopen of huren, een gezin stichten, voor je 70e met pensioen) nastreven, maar net voldoende uren werken om nu een leuk leven te kunnen leiden.
pi_210377142
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:57 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die jongeren zeuren toch ook niet? Ze hebben enkel hun werkethos aangepast aan de huidige economie en samenleving; niet allerlei onrealistische en onhaalbare doelen (woonruimte kopen of huren, een gezin stichten, voor je 70e met pensioen) nastreven, maar net voldoende uren werken om nu een leuk leven te kunnen leiden.
Het is speculatief. Maar laten we niet kinderachtig doen. Ik acht de kans bijzonder groot dat deze 'jongeren' het niet tof vinden dat ze lastig aan een koophuis komen, en alles zo duur is geworden.

Maar je hebt gelijk. Kans bestaat dat deze jongeren dolgelukkig zijn met 24 uur werken, huurhuis van 800 + pm (of nog bij ouders). Het kan.
pi_210377173
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:09 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Als ze dat van een parttime baan kunnen betalen en daarmee tevreden zijn is het toch prima?

Waarom zou je fulltime gaan werken wanneer je voor je verdere toekomstwensen (een huis kopen en/of een gezin stichten) drie of vier fulltime inkomsten nodig hebt? Dan kun je net zo goed je toekomstplannen bij het grof vuil zetten en zorgen dat je nu een fijn leven leidt.
Punt is: ze kunnen dat niet betalen. Dat is niet speculatief, maar gewoon statistisch te bewijzen.

De meerderheid van de jongeren zit niet in een positie dat ze met een partimebaan zo'n leven kunnen betalen + koophuis. Wat denk jij dat die jongeren voor parttime baan hebben?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:38:19 #219
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210377552
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat was het vroeger ook niet. Hoeveel carriere stappen maakt een bouwvakker, fabrieksarbeider, stratenmaker, buschauffeur? Dat 'doorgroeien' is meer iets van kantoorpersoneel, dat er vroeger veel minder was.
Net als studeren, je ging na de lagere school gewoon aan het werk. Studeren was voor héle slimme koppen en als je ouders geld hadden.

Als men over boomers praat heeft men altijd over hoeveel geluk ze hebben gehad etc.
Echter was in de jaren 70 de technologie helemaal niet hetzelfde als nu. En de mate van verwendheid al helemaal niet. Lagere huizenprijzen, maar evengoed lagere lonen en hogere rentes

Wie van de mensen van de jaren 80 of later liep consequent rond in de kleding van hun oudere broer/ zus? Dus niet soms nog iets wat goed was, maar gewoon altijd omdat er niks anders was? En dan niet 1 of 2 broers/zussen, nee 5 of 9.
Wie is er in de keuken in de tobbe gegaan? En dan niet het water wisselen als je broer/zus was geweest, nee allemaal in hetzelfde badwater.
Toetje na het eten? In hetzelfde bord. Vaatwasser? Haha dat ben je zelf.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210377576
En vervolgens gaan zeiken dat de inkomensverschillen in Nederland zo hoog zijn. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210377649
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Punt is: ze kunnen dat niet betalen. Dat is niet speculatief, maar gewoon statistisch te bewijzen.

De meerderheid van de jongeren zit niet in een positie dat ze met een partimebaan zo'n leven kunnen betalen + koophuis. Wat denk jij dat die jongeren voor parttime baan hebben?
Allemaal rijke influencers tegenwoordig, beetje capslocken op social media, half uur slap lullen over iets waar ze geen verstand van hebben. EZ money, makkelijker dan de lotto.
pi_210377664
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:46 schreef Pheno het volgende:

[..]
Allemaal rijke influencers tegenwoordig, beetje capslocken op social media, half uur slap lullen over iets waar ze geen verstand van hebben. EZ money, makkelijker dan de lotto.
Wat een onzin weer. De meeste 'influeners' verdienen geen moer.
pi_210377682
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat een onzin weer. De meeste 'influeners' verdienen geen moer.
Je sarcasme-radar stond uit
pi_210377945
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat kunnen ze met 60 uur werken ook niet. Het is dan veel beter om minder te werken en een sociale huurwoning te betrekken.
pi_210378035
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat kunnen ze met 60 uur werken ook niet. Het is dan veel beter om minder te werken en een sociale huurwoning te betrekken.
Nee. Want tekort aan sociale huurwoningen.
pi_210378068
Tekort aan huizen, tekort aan werkende mensen die oa ook huizen moeten bouwen. Kip, ei
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:24:21 #227
346939 Janneke141
pi_210378102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Even buiten het feit dat die er ook niet zijn, zijn die natuurlijk al helemaal niet bedoeld om mensen te huisvesten die kunstmatig hun inkomen laag houden.
pi_210378105
quote:

[..]
Als je met zijn 2en tien jaar hard werkt en veel spaart kun je echt wel een woning kopen. Zo is het altijd gegaan. Wel gek dat corona erger is voor jongeren dan andere generaties en dat ze daardoor opeens zielig zijn. Komop zeg.

Zelfde geld voor het leenstelsel. Ben blij dat je een gesubsidieerde studie mag volgen en ook nog eens tegen nul kunt lenen.

En dan als reactie iedereen boomer noemen 😂
pi_210378173
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Even buiten het feit dat die er ook niet zijn, zijn die natuurlijk al helemaal niet bedoeld om mensen te huisvesten die kunstmatig hun inkomen laag houden.
Ook scheefwonen gebeurt desondanks aan de lopende band (samenwonen op naam van 1 bewoner bijvoorbeeld).
pi_210378237
quote:

[..]
En wat zou jou dat als individu uit maken? Je moet aan jezelf denken want de overheid/maatschappij is zo onbetrouwbaar als wat.
Overigens een verkeerde frame het is volkshuisvesting dat hele scheefhuur gebeuren is door onze Mark rond 2010 verzonnen.
pi_210378274
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:24 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Als je met zijn 2en tien jaar hard werkt en veel spaart kun je echt wel een woning kopen. Zo is het altijd gegaan. Wel gek dat corona erger is voor jongeren dan andere generaties en dat ze daardoor opeens zielig zijn. Komop zeg.

Zelfde geld voor het leenstelsel. Ben blij dat je een gesubsidieerde studie mag volgen en ook nog eens tegen nul kunt lenen.

Nee hoor. Dat is net het punt. De verhouding inkomen vs huizenprijs is volledig door het dak gegaan.
Met stijgingen waar niet tegen te sparen was.
pi_210378289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:24 schreef DjDaano het volgende:

[..]

Dit is onzin met de huidige huurprijzen, koopprijzen en leenmogelijkheden.
pi_210378418
quote:

[..]
Ja, en dan nog huurtoeslag krijgen ook...
Als je nou deels afgekeurd bent om medische redenen, helemaal prima. Maar zelf het inkomen kunstmatig laag houden, én dan hierdoor ook nog 'recht' hebben op toeslagen, vind ik toch wel een dingetje...
(let wel, ik heb me hier nooit in verdiept, dus misschien is dit niet eens mogelijk, corrigeer me dan gerust!)

Straks werkt 70% van de jongeren parttime (even overdreven gezegd), en wordt het toeslagen systeem compleet uitgehold door een generatie die de bloemetjes buitenzet, iets waarvoor het nooit en te nimmer bedoeld is geweest.
pi_210378428
quote:

[..]
Als je het systeem zo inricht dat dit mogelijk is moet je niet raar opkijken wanneer mensen, die geen zak om materialisme geven, "klaploper" worden.
pi_210378491
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:38 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Als je nou deels afgekeurd bent om medische redenen, helemaal prima. Maar zelf het inkomen kunstmatig laag houden, én dan hierdoor ook nog 'recht' hebben op toeslagen, vind ik toch wel een dingetje...
(let wel, ik heb me hier nooit in verdiept, dus misschien is dit niet eens mogelijk, corrigeer me dan gerust!)

Straks werkt 70% van de jongeren parttime (even overdreven gezegd), en wordt het toeslagen systeem compleet uitgehold door een generatie die de bloemetjes buitenzet, iets waarvoor het nooit en te nimmer bedoeld is geweest.
En wat is daar mis mee. Zelf gecreëerd probleem door de volkshuisvesting in 2010 de nek om te draaien en de hele bouw in een crisis te storten.

Overigens voorspel ik alvast dat het zelfde met de ouderen gaat gebeuren. Er mogen geen nieuwe verpleeghuizen meer gebouwd worden en de reeds bestaande krijgen een tariefkorting van 8% om de oren.
Terwijl wel verwacht wordt dat ze verduurzamen. Dat gaat nog tot zeer schrijnende gevallen leiden in circa 5 tot 10 jaar.
pi_210378538
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:38 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Waarin verschillen ze dan met families waarvan meerdere generaties steun trekken of wajongers die de hele dag in hun rukbunker zitten te blowen en playstationen, omdat werken nu eenmaal niets voor hun is?
pi_210378542
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:39 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Als je het systeem zo inricht dat dit mogelijk is moet je niet raar opkijken wanneer mensen, die geen zak om materialisme geven, "klaploper" worden.
Ze geven wel om materialisme alleen laten dit door anderen betalen. Zelf geen belasting betalen, wel subsidies ontvangen en daar van genieten. Dat is misbruik maken van een sociaal systeem en ronduit asociaal.

Omdat je ergens makkelijk gebruik van kunt maken betekent nog niet dat je dat ook hoeft te doen.
pi_210378561
@icecreamfarmer_NL: tuurlijk, dit is ook zo, dit probleem is inderdaad destijds zelf gecreëerd, ze hadden totaal geen vooruitziende blik wat dat betreft (alhoewel ze denk ik ook niet hadden kunnen voorspellen dat het zó erg zou worden).
Maar dat betekend niet dat ze dit NU (of eigenlijk al jaren geleden...) niet opnieuw onder de loep moeten leggen. Eigenlijk moeten ze dit gewoon standaard elke 7 jaar doen, of e.e.a. nog relevant is en nog klopt, aangepast moet worden, etc...

Dat van de ouderen, leid nu al tot schrijnende situaties, maar dit zal de komende jaren inderdaad alleen maar erger en erger worden.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:53:49 #239
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210378595
Het hele systeem deugd gewoon niet
Je zit met een part time inkomen en alle toeslagen in een sociale huurwoning en kan rondkomen. Als je meer gaat werken vallen de toeslagen weg. Dan moet je nog meer gaan werken om dat weer goed te maken, vervolgens ben je dan een smerige scheefhuurder.
Huis kopen is onbetaalbaar
Kortom, terwijl je meer kan werken wordt dat "bestraft" en je in de situatie gehouden dat je gesubsidieerd weinig werkt. Dit is het resultaat van het geld rondpompen door de overheid, dit moet opgebracht worden uit alle belastingen, premies en accijnzen.
Kortom, ik herhaal mezelf, schaf alle toe en bijslagen, subsidies etc af, snij de overhead die daarvoor nodig was weg, zet dit om in verlagen van belastingen en andere lasten. Voor mijn part grotendeels in de lagere klasse
Zo, nu gaat vrijwel iedereen er op vooruit, behalve de omverdelers, de rondpompers en plannen makers, controleurs en toekenners, de IT bedrijven die hun automatisering leveren en de vastgoed eigenaren die panden aan deze ambtenaren verhuren.
Als je nu nog steeds part-time werkend bent, ga je meer werken, wordt dat beloond met meer inkomen.
pi_210378598
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:49 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarin verschillen ze dan met families waarvan meerdere generaties steun trekken of wajongers die de hele dag in hun rukbunker zitten te blowen en playstationen, omdat werken nu eenmaal niets voor hun is?
Je scheert nu wel alles over 1 kam :P , maar ja, als ook zij dit puur doen om een lekker lui leventje te lijden (en ik geloof echt niet dat dit voor iedereen geldt), dan is daar geen verschil nee.
pi_210378630
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:51 schreef KillerBee4ever het volgende:
@:icecreamfarmer_NL: tuurlijk, dit is ook zo, dit probleem is inderdaad destijds zelf gecreëerd, ze hadden totaal geen vooruitziende blik wat dat betreft (alhoewel ze denk ik ook niet hadden kunnen voorspellen dat het zó erg zou worden).
Maar dat betekend niet dat ze dit NU (of eigenlijk al jaren geleden...) niet opnieuw onder de loep moeten leggen. Eigenlijk moeten ze dit gewoon standaard elke 7 jaar doen, of e.e.a. nog relevant is en nog klopt, aangepast moet worden, etc...

Dat van de ouderen, leid nu al tot schrijnende situaties, maar dit zal de komende jaren inderdaad alleen maar erger en erger worden.
Niet mee eens. Net als u bij de verpleeghuizen werd exact het scenario wat voorspelt was zich voltrokken bij de volkshuisvesting (en het leenstelsel) en heeft onevenredig hard de groep 18 tot ca 30 jaar geraakt (en de onnodige werkeloosheid van 10.000den bouwvakkers en aanverwanten).
pi_210378656
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het hele systeem deugd gewoon niet
Je zit met een part time inkomen en alle toeslagen in een sociale huurwoning en kan rondkomen. Als je meer gaat werken vallen de toeslagen weg. Dan moet je nog meer gaan werken om dat weer goed te maken, vervolgens ben je dan een smerige scheefhuurder.
Huis kopen is onbetaalbaar

Kortom, terwijl je meer kan werken wordt dat "bestraft" en je in de situatie gehouden dat je gesubsidieerd weinig werkt. Dit is het resultaat van het geld rondpompen door de overheid, dit moet opgebracht worden uit alle belastingen, premies en accijnzen.
Kortom, ik herhaal mezelf, schaf alle toe en bijslagen, subsidies etc af, snij de overhead die daarvoor nodig was weg, zet dit om in verlagen van belastingen en andere lasten. Voor mijn part grotendeels in de lagere klasse
Zo, nu gaat vrijwel iedereen er op vooruit, behalve de omverdelers, de rondpompers en plannen makers, controleurs en toekenners, de IT bedrijven die hun automatisering leveren en de vastgoed eigenaren die panden aan deze ambtenaren verhuren.
Als je nu nog steeds part-time werkend bent, ga je meer werken, wordt dat beloond met meer inkomen.
Exact dit dus. Zelf mocht ik geen sociale huurwoning betrekken want ik verdiende te veel maar ik verdiende te weinig voor elke andere optie. En ik had ook geen ouders die een ton konden missen.

Uiteindelijk goed gekomen maar heel veel mensen vielen (en vallen) tussen wal en schip.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:58:38 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210378660
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet mee eens. Net als u bij de verpleeghuizen werd exact het scenario wat voorspelt was zich voltrokken bij de volkshuisvesting (en het leenstelsel) en heeft onevenredig hard de groep 18 tot ca 30 jaar geraakt (en de onnodige werkeloosheid van 10.000den bouwvakkers en aanverwanten).
Ehm... de verzorgingstehuizen zijn door een uitsterfbeleid opgegheven en worden niet meer gebouwd, verpleeghuizen zijn van een heel andere orde.

De reden is primair geld: mensen die nog zelfstandig konden wonen woonden voor een vrij kleine eigen bijdrage volledig verzorgd.

Niettemin ben ik niet blij met al die gesloten verzorgingstehuizen, maar kostentechnisch moest dat wel anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210378678
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:49 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ze geven wel om materialisme alleen laten dit door anderen betalen. Zelf geen belasting betalen, wel subsidies ontvangen en daar van genieten. Dat is misbruik maken van een sociaal systeem en ronduit asociaal.

Omdat je ergens makkelijk gebruik van kunt maken betekent nog niet dat je dat ook hoeft te doen.
Dat gebeurt al decennialang, waarom is het nu ineens een probleem wanneer jongeren dat spelletje doorzien en de spelregels in hun voordeel benutten?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:03:19 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210378731
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Exact dit dus. Zelf mocht ik geen sociale huurwoning betrekken want ik verdiende te veel maar ik verdiende te weinig voor elke andere optie. En ik had ook geen ouders die een ton konden missen.

Uiteindelijk goed gekomen maar heel veel mensen vielen (en vallen) tussen wal en schip.
Ik huurde als student en daarna particulier en de WBV kocht het pand waar ik woonde en wilde dat verbouwen, zo kwam ik in een zeer betaalbare woning in de binnenstad terecht, werd snel daarna een scheefhuurder want ik werkte full time en verdiende goed, maar geen zin heel veel meer te gaan betalen aan een marginaal betere koopwoning.
Uiteindelijk vertrokken uit NL
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:04:54 #246
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210378761
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat gebeurt al decennialang, waarom is het nu ineens een probleem wanneer jongeren dat spelletje doorzien en de spelregels in hun voordeel benutten?
Het is al decennialang een groeiend probleem, het hele stapelsysteem van geld rondpompen zogenaamd om mensen te helpen is gewoon de verkeerde aanpak.
pi_210378825
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is al decennialang een groeiend probleem, het hele stapelsysteem van geld rondpompen zogenaamd om mensen te helpen is gewoon de verkeerde aanpak.
Dit is niet iets van de afgelopen (corona) jaren inderdaad.
pi_210378829
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Omdat ze dus misbruik maken van de mogelijkheden en dat is nog niet eerder gebeurt is door die groep. Uiteindelijk worden de regels verandert en dan komen ze niet meer rond. Meer werken zal ook lastig worden aangezien je dat niet gewend bent en onder je niveau werkt wat ook niet motiverend is.

Het is een illusie om te denken dat anderen blijven betalen voor gezonde mensen die er voor kiezen minder te werken. Dat kan gewoon niet uit.
pi_210378840
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ehm... de verzorgingstehuizen zijn door een uitsterfbeleid opgegheven en worden niet meer gebouwd, verpleeghuizen zijn van een heel andere orde.

En daarom type ik dus ook verpleeghuizen. Dat is namelijk wat de NZA voor 2024 en verder van plan is.

De afschaffing van ZZP1 t/m 3 heeft idd de verzorgingshuizen doen uitsterven.
quote:
De reden is primair geld: mensen die nog zelfstandig konden wonen woonden voor een vrij kleine eigen bijdrage volledig verzorgd.

Niettemin ben ik niet blij met al die gesloten verzorgingstehuizen, maar kostentechnisch moest dat wel anders.
Ik snap het verzorgingshuisdeel wel maar ze gaan weer eens te ver. Overigens vielen de bezuinigingen daarvan ook tegen doordat veel mensen nu een hogere indicatie kregen en er meer inzit van politie en brandweer nodig was vanwege een toename van verwarde mensen.

Thuiszorg kan zeker de hogere ZZP's niet opvangen en is niet bedoeld voor onplanbare zorg. Zorgclusterwoningen zouden een oplossing kunnen zijn maar tegelijkertijd heeft de overheid de corporaties die dit konden realiseren aan de leiband gelegd en financieel drooggezogen met de verhuurdersheffing.
  Forum Admin dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:10:46 #250
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210378877
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 22:52 schreef DjDaano het volgende:

[..]

Tering zeg, doe maar een vooroordeeltje of twee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210379297
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En daarom type ik dus ook verpleeghuizen. Dat is namelijk wat de NZA voor 2024 en verder van plan is.

De afschaffing van ZZP1 t/m 3 heeft idd de verzorgingshuizen doen uitsterven.
[..]
Ik snap het verzorgingshuisdeel wel maar ze gaan weer eens te ver. Overigens vielen de bezuinigingen daarvan ook tegen doordat veel mensen nu een hogere indicatie kregen en er meer inzit van politie en brandweer nodig was vanwege een toename van verwarde mensen.

Thuiszorg kan zeker de hogere ZZP's niet opvangen en is niet bedoeld voor onplanbare zorg. Zorgclusterwoningen zouden een oplossing kunnen zijn maar tegelijkertijd heeft de overheid de corporaties die dit konden realiseren aan de leiband gelegd en financieel drooggezogen met de verhuurdersheffing.
En de thuiszorg bestaat vooral uit parttime medewerkers. Want denk maar niet dat je een full time contract krijgt. Je zal namelijk maar eens ziek worden zeg…. Bah, luie parttimers; wat een volk!!!
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:44:32 #252
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210379394
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tering zeg, doe maar een vooroordeeltje of twee.
Ik vroeg mij al af hoeveel ongefundeerde kolder deze ts nog kon blijven spuien in dit topic.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210379417
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:08 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Omdat ze dus misbruik maken van de mogelijkheden en dat is nog niet eerder gebeurt is door die groep. Uiteindelijk worden de regels verandert en dan komen ze niet meer rond. Meer werken zal ook lastig worden aangezien je dat niet gewend bent en onder je niveau werkt wat ook niet motiverend is.

Het is een illusie om te denken dat anderen blijven betalen voor gezonde mensen die er voor kiezen minder te werken. Dat kan gewoon niet uit.
Die "ander", oftewel voornamelijk de middenklasse, betaalt al decennialang voor gezonde mensen die er voor kiezen niet te werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door spicymchaggis op 22-08-2023 12:58:47 ]
pi_210384616
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:45 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die "ander", oftewel voornamelijk de middenklasse, betaalt al decennialang voor gezonde mensen die er voor kiezen niet te werken.
Tot nu toe niet voor deze groep dus dat is wel een grote verandering.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:18:34 #255
pi_210385241
https://www.linkedin.com/(...)rioriteiten-6399338/

Toevallig een dingetje gezien op LinkedIn.

Ene Jesse Geul zegt dan:

quote:
De nieuwe generatie is niet lui, ze stellen gewoon andere prioriteiten❗

Tuurlijk zitten er ook verwende, over het paard getilde deeltijdprinsesjes tussen.

En dat moet je af en toe ook gewoon roepen, voelt heerlijk.

Maar..

In de kern vindt er gewoon een verschuiving plaats in de werk-privé balans.

Vroeger kwam werk op de eerste plaats, nu steeds meer privé.

En dit levert frictie op met mensen die wel hun hele leven 40 uur of meer hebben gewerkt om te komen waar ze nu zijn.

Logisch.

Zeker als sommige junioren dan ook nog eens stevige salariseisen neerleggen, onder het mom van: “Anders maak ik nooit kans op de woningmarkt.”

Ik denk dat beide kampen er goed aan doen vaker in de spiegel te kijken.

Want dat iemand geen huis kan kopen is niet de schuld van de werkgever.

Maar verwachten van jonge mensen dat ze hetzelfde pad afleggen als iemand die nog een telefoon met draaischijf heeft gehad, lijkt me ook niet reëel.

Deze discussie zal de komende jaren zeer actueel blijven.

Ik waag mij vast aan drie voorspellingen.

🔸 De traditionele werkweek gaat steeds meer op de schop. Minder uren werken tegen behoud van salaris, kortere werkdagen en flexibele werktijden zullen steeds vaker onderwerp van gesprek zijn tijdens de salarisonderhandeling.

🔸 Bedrijven die hun ego aan de kant zetten en durven in te spelen op deze moderne wensen zijn de winnaars van de toekomst.

🔸 Jonge mensen die gesteund worden in hun ontwikkelingen en kansen krijgen om te groeien, gaan op den duur vanzelf meer uren werken. Deels vanuit loyaliteit en deels omdat ze inzien dat ze met 28 uur hun ambitie niet kunnen stillen.

➡️ Ik neem weddenschappen aan, komt u maar.
pi_210385942
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:07 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
[..]
Uit welke generatie kom ik dan?

Ik werk in elk geval fulltime :).

Boomers hebben altijd de neiging om negatief te doen over jongere generaties. Maar zelf zijn ze echt niet veel beter.

Heb nog nooit een productieve boomer gezien in het bedrijfsleven in elk geval..
pi_210386842
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 20:55 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Boomers hebben altijd de neiging om negatief te doen over jongere generaties. Maar zelf zijn ze echt niet veel beter.

Ik heb geen boomer gezien in dit topic. Die zijn niet zo handig op internet en vooral niet op fora.

Als werknemer hebben de oudjes ook het probleem dat ze wat minder productief zijn echter compenseren ze dat met verantwoordelijkheidsgevoel.
  woensdag 1 november 2023 @ 17:37:31 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211158693
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 20:55 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

ik ben 71 en ik werk nog fulltime naast mijn ABP eindloonpensioen en alleenstaanden AOW

niet voor het geld dus , ,maar gewoon om de structuur van loonslaaf te behouden , angst voor het nutteloze niets doen of zo iets

Ik begin me haast schuldig te voelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211160514
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Deze cijfers kunnen niet vaak genoeg gepost worden. Dit gegeven zegt alles.

20.000 Euro brutto verdienen levert 30 k netto op 8)7
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_211160569
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:17 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Deze cijfers kunnen niet vaak genoeg gepost worden. Dit gegeven zegt alles.

20.000 Euro brutto verdienen levert 30 k netto op 8)7
dit geldt dan wel alleen met 2 kinderen onder de 18 jaar.
Zoals bij iedereen bekend gaat de geldkraan open zogauw je kinderen krijgt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211160670
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit geldt dan wel alleen met 2 kinderen onder de 18 jaar.
Zoals bij iedereen bekend gaat de geldkraan open zogauw je kinderen krijgt.
Ja, goed punt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_211160679
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:27 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Ja, goed punt.
zonder kinderen ben je een netto betaler, met kinderen een netto ontvanger. _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 1 november 2023 @ 22:21:50 #263
323876 michaelmoore
pi_211161979
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zonder kinderen ben je een netto betaler, met kinderen een netto ontvanger. _O_
zonder kinderen is je leven mislukt, dat is met geld niet goed te maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 1 november 2023 @ 22:23:43 #264
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211162001
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 22:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
  woensdag 1 november 2023 @ 22:32:12 #265
pi_211162059
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 22:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee, maar wel met de tijd, de rust en de zorgeloosheid die het met zich mee brengt.
  woensdag 1 november 2023 @ 22:34:46 #266
pi_211162083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben 71 en ik werk nog fulltime naast mijn ABP eindloonpensioen en alleenstaanden AOW

niet voor het geld dus , ,maar gewoon om de structuur van loonslaaf te behouden , angst voor het nutteloze niets doen of zo iets

Ik begin me haast schuldig te voelen
Nee, je bent gewoon zielig. Je hebt geen leven. Je hebt alleen maar je werk.

Je doet me denken aan dat bejaarde stel die langs mijn werk fietsten. Die stopten en de man begon een praatje met rokende collega's. "Ik heb ook in een bakkerij gewerkt. " Meer was er niet. Een leven lang sloven en op het eind fietsen in een zwart gat.
pi_211162100
quote:
quote:
EEns met jouw mening.
pi_211162119
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)rioriteiten-6399338/

Toevallig een dingetje gezien op LinkedIn.

Ene Jesse Geul zegt dan:
[..]

Eens met Jesse Geul.
pi_211162235
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 15:00 schreef descon het volgende:

[..]
Net ff snel gelezen. Kwamen 2 voorbeelden aan bod. 1 dame die parttime werkt maar toevallig op het juiste moment een huis heeft gekocht met haar partner. Dan kan je wel makkelijk minder gaan werken als je een lage hypotheek hebt.

De andere dame was minder gaan werken (maar had een huisgenoot), maar overwoog tzt wel meer te gaan werken als ze een woning wou gaan kopen. Maar spaarde ook niks verder (dus die muts bouwt ook niks op als ze wil gaan kopen |:( )

Wat ik zelf merk is dat de huidige jongere (25-35) een stuk minder gewend is aan tegenslag. Relatief lage spanningsboog (tiktok generatie) en begint wel wat sneller te miepen als het iets tegen zit ipv de schouders er onder en de klus te klaren.

Merk dat bij ouderen vaak de aanwezigheid meer telt als het resultaat. Persoon A die 8 uur werkt en het zelfde resultaat geeft als persoon B die 6 uur werkt zie je dat Persoon A meer waardering krijgt terwijl het Persoon B zou moeten zijn want die doet het zelfde als A in een korter tijdbestek. Zo heeft elke generatie wel wat :+
Soms weten we gewoon niet hoe we die klus moeten klaren en ik denk zelf dat velen een onder controle houding laten zien maar daar onder borrelt het van emoties die geen uiting krijgen.
  woensdag 1 november 2023 @ 23:01:06 #270
323876 michaelmoore
pi_211162290
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, maar wel met de tijd, de rust en de zorgeloosheid die het met zich mee brengt.
Die zorgeloosheid krijg je dubbel terug als ze het huis uit zijn
  woensdag 1 november 2023 @ 23:02:02 #271
323876 michaelmoore
pi_211162295
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, je bent gewoon zielig. Je hebt geen leven. Je hebt alleen maar je werk.

Je doet me denken aan dat bejaarde stel die langs mijn werk fietsten. Die stopten en de man begon een praatje met rokende collega's. "Ik heb ook in een bakkerij gewerkt. " Meer was er niet. Een leven lang sloven en op het eind fietsen in een zwart gat.
ja ik vind werken en onder mensen zijn leuk
ik ga dood als ik alleen thuis zit en ik ben nog gezond he , door het werk
  woensdag 1 november 2023 @ 23:35:24 #272
pi_211162527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 23:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die zorgeloosheid krijg je dubbel terug als ze het huis uit zijn
Nee, dat stopt pas als ze dood zijn, en dan komt de rouw.
  woensdag 1 november 2023 @ 23:35:53 #273
pi_211162530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 23:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja ik vind werken en onder mensen zijn leuk
ik ga dood als ik alleen thuis zit en ik ben nog gezond he , door het werk
Ik kom ook buiten en onder de mensen, maar ik heb daar geen werk voor nodig.
pi_211162593
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 23:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik kom ook buiten en onder de mensen, maar ik heb daar geen werk voor nodig.
Dat betekend toch niet dat iemand die leuk werk heeft hier maar mee moet stoppen omdat jij werken niet leuk vind?

Ik ben wel benieuwd waar je dan zelf die tijd aan besteed?
  woensdag 1 november 2023 @ 23:53:16 #275
323876 michaelmoore
pi_211162655
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
klopt helemaal , ik heb voor iedere carrierestap tactisch mijn best gedaan en steeds de aangroei van mijn pensioen gemonitord en ook aan extra pensioenopbouw meegedaan

Als je alles maar zo zo laat, dan ga je daar spijt van krijgen , geen mens komt jouw bevordering bij je brengen omdat je zo een leuke wipneus hebt

veel mensen komen bij mij en vragen, waarom heb ik zo weinig pensioen en dan zie ik al snel dat ze gepiepeld zijn ergens
ze hebben het voorwaardelijk pensioen gemist ofzo of iets anders
  donderdag 2 november 2023 @ 01:08:46 #276
12221 Tijn