abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210354083
We leven toch in een heerlijke luxe maatschappij dat net afgestudeerden uit pure welvaart voldoende hebben aan 24 uur werken. De woningnood en studieschulden zijn blijkbaar niet zo problematisch als vaak word gedacht.

https://www.bd.nl/tilburg(...)rdt-gezien~ab9869d3/

Op deze manier heb je lekker de tijd om te protesteren en te fokken. Meer gaan werken lijkt me erg lastig als je zo lekker relaxt kunt beginnen dus ben benieuwd hoe het gaat als het minder gaat met de economie.

Zal over een paar jaar de 24 urige werkweek onder alle leeftijden het nieuwe normaal worden?
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210354106
Als je meer dan 24 uur werkt ben je een dief van je eigen tijd :Y
Nieuw is niet altijd beter.
pi_210354120
Blijkbaar duren bij haar de neuksessies veel langer.
pi_210354154
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dat sowieso, je weet niet hoe oud je wordt en in welke gezondheid. Ik ben al snel steeds minder gaan werken omdat de lasten op arbeid mijninziens het erg onaantrekkelijk maakten. Sparen met een inflatie veel hoger dan de rente werd bovendien ook zinloos. Door FOMO te propageren vanuit de overheid en het bedrijfsleven werken mensen meer dan ze normaliter zouden doen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210354257
Woningnood is zo problematisch dat je sowieso toch al niet een huis kan kopen, ongeacht of je parttime of fulltime werkt. Dan snap ik wel dat je voor levensgeluk kiest.
pi_210354278
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Woningnood is zo problematisch dat je sowieso toch al niet een huis kan kopen, ongeacht of je parttime of fulltime werkt. Dan snap ik wel dat je voor levensgeluk kiest.
Levensgeluk kost ook geld in de meeste gevallen. Weet niet of je dat met 24 uur werken ook red...
:')
pi_210354312
Weer zo'n boomerartikel over de jeugd van tegenwoordig. Gegaapt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:11:52 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_210354351
Als je je financieel kunt permitteren om parttime te werken dan ga je toch niet fulltime werken? Tenzij je eigen baas bent ben je anders gewoon geld aan het verdienen voor een ander (die er aan t einde van de maand een stuk meer aan overhoudt dan jij). Dat is zelfkastijding als je dat vrijwillig fulltime gaat doen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_210354394
Werken omdat ‘het moet’ :')
Weinig doen en Fokken _O_
U MAD?
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:18:00 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_210354419
Als veertiger werk ik ook maar 3 dagen in de week. Je denkt toch niet dat ik hun werk ga opknappen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:21:46 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210354447
Simpel; leef je om te werken, of werk je om te leven? Laat mensen aub zelf bepalen hoeveel ze willen doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210354487
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:53 schreef DjDaano het volgende:
We leven toch in een heerlijke luxe maatschappij dat net afgestudeerden uit pure welvaart voldoende hebben aan 24 uur werken. De woningnood en studieschulden zijn blijkbaar niet zo problematisch als vaak word gedacht.

https://www.bd.nl/tilburg(...)rdt-gezien~ab9869d3/

Op deze manier heb je lekker de tijd om te protesteren en te fokken. Meer gaan werken lijkt me erg lastig als je zo lekker relaxt kunt beginnen dus ben benieuwd hoe het gaat als het minder gaat met de economie.

Zal over een paar jaar de 24 urige werkweek onder alle leeftijden het nieuwe normaal worden?
De link is een premiumartikel, en aangezien we moeten bezuinigen, doe ik geen abonnee worden.
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:33:54 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210354534
Er zijn meer mensen dan ooit. Er kan meer geautomatiseerd worden dan ooit. Je zou denken dat de combinatie van die twee dingen betekent dat we collectief als maatschappij het werk dat gedaan moet worden zo kunnen verdelen dat niemand fulltime hoeft te werken.
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:36:32 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_210354556
Ik ben inmiddels overleden
pi_210354577
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:11 schreef ZarB het volgende:
Als je je financieel kunt permitteren om parttime te werken dan ga je toch niet fulltime werken? Tenzij je eigen baas bent ben je anders gewoon geld aan het verdienen voor een ander (die er aan t einde van de maand een stuk meer aan overhoudt dan jij). Dat is zelfkastijding als je dat vrijwillig fulltime gaat doen.
Dat zijn keuzes. Iedereen moet dat inderdaad zelf bepalen. Ik werk ook gemiddeld nog maar 28 uur. Maar ik heb wel een 36 uur contract. Ik koop maximaal verlof en kan gebruik maken van een regeling. Die 36 uur heeft het voordeel in mijn geval mbt de opbouw van een pensioen en bij ontslag en of ziekte ww of andere uitkering. Een werkgever moet ook nog accepteren dat je maar 24 uur werkt. Voor sommige functies is 24 uur werken geen optie. Maar dat zijn uiteraard allemaal keuzes die je hoop ik wel overwogen maakt.

Dat gezegd hebbende werken ook ouderen steeds minder. Dit speelt dus niet alleen bij jongeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 20-08-2023 14:44:56 ]
pi_210354595
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Levensgeluk kost ook geld in de meeste gevallen. Weet niet of je dat met 24 uur werken ook red...
:')
Ik red het prima met 20 uur per week ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210354599
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:33 schreef Tijn het volgende:
Er zijn meer mensen dan ooit. Er kan meer geautomatiseerd worden dan ooit. Je zou denken dat de combinatie van die twee dingen betekent dat we collectief als maatschappij het werk dat gedaan moet worden zo kunnen verdelen dat niemand fulltime hoeft te werken.
In de geschiedenis zijn we over het algemeen niet echt veel minder gaan werken door de technische ontwikkelingen. We zijn vaak ander werk gaan doen ipv minder werken. Alleen doordat we efficienter zijn geworden is de output wel hoger geworden.

quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Of je word gekort op je toeslagen als je wel gaat werken. 8)7
pi_210354630
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:33 schreef Tijn het volgende:
Dat hoeft toch ook niet? Aan ieder voor zichzelf of hij/zij parttime of fulltime wil werken. Beide gaan (meestal) gepaard moet concessies. Bij fulltime werken is dat minder vrije tijd en bij parttime werken is dat minder financiële middelen. Het is net waar je je het prettigst bij voelt en dat kan ook nog afhangen van de levensfase waarin je zit.
pi_210354641
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
En portemonnee.

Niks mis met een parttime baan dus. ^O^
pi_210354697
Plaats hier uw advertentie
pi_210354793
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:27 schreef torentje het volgende:

[..]
De link is een premiumartikel, en aangezien we moeten bezuinigen, doe ik geen abonnee worden.
Net ff snel gelezen. Kwamen 2 voorbeelden aan bod. 1 dame die parttime werkt maar toevallig op het juiste moment een huis heeft gekocht met haar partner. Dan kan je wel makkelijk minder gaan werken als je een lage hypotheek hebt.

De andere dame was minder gaan werken (maar had een huisgenoot), maar overwoog tzt wel meer te gaan werken als ze een woning wou gaan kopen. Maar spaarde ook niks verder (dus die muts bouwt ook niks op als ze wil gaan kopen |:( )

Wat ik zelf merk is dat de huidige jongere (25-35) een stuk minder gewend is aan tegenslag. Relatief lage spanningsboog (tiktok generatie) en begint wel wat sneller te miepen als het iets tegen zit ipv de schouders er onder en de klus te klaren.

Merk dat bij ouderen vaak de aanwezigheid meer telt als het resultaat. Persoon A die 8 uur werkt en het zelfde resultaat geeft als persoon B die 6 uur werkt zie je dat Persoon A meer waardering krijgt terwijl het Persoon B zou moeten zijn want die doet het zelfde als A in een korter tijdbestek. Zo heeft elke generatie wel wat :+
  zondag 20 augustus 2023 @ 15:03:50 #22
12221 Tijn