quote:On the twenty first day
Of the month of September
In an early year of a decade
Not too long before our own
The human race suddenly encountered
A liquid treat to its very existence
And this terrifying refreshment surfaced
As such refreshment often do
In the seemingly most innocent
And unlikely of places
Tripples-hop, Tripples-hop of horrors
Tripples-hop, Tripples-hop of terror
Call a cop, Tripples-hop of horrors
No, oh-oh-oh, no
Tripple shop, Tripple shop of horrors
Bop-sha-bop, Tripple shop of terror
Drink 'ah drop, Tripple shop of horrors
No, oh-oh-oh, no
Pedis is slechts bij een aantal gerechten. En in die gerechten wordt begonnen met de pepers. En niet achteraf toegevoegd. Dat geeft een heel ander soort scherpte en veel meer smaak.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Oe, alleen de geur al…
Ik ben niet van de pedis, maar met die specifieke kruiden- en specerijencombinaties heb je dat in die keuken ook helemaal niet nodig.
Pedis betekent toch pittig/heet?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Pedis is slechts bij een aantal gerechten. En in die gerechten wordt begonnen met de pepers. En niet achteraf toegevoegd. Dat geeft een heel ander soort scherpte en veel meer smaak.
Door milde pepers te gebruiken kan het gerecht zo gemaakt worden dat de originele smaak zo goed als behouden blijft zonder erg scherp te zijn.
Persoonlijk ga ik op jacht naar de pedis gerechten als ik in Azië ben. Er zijn maar weinig gerechten die mij te scherp zijn.
Oh bekende naam/gezicht!quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:23 schreef Troel het volgende:
https://www.nu.nl/cultuur(...)en-84-overleden.html
En och
Hoe gaat ie ?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:40 schreef MadMaster het volgende:
Pedis betekent toch pittig/heet?
Pepers mijd ik per defintie…
Ja och, ze schreef leuk/lekker leesbaarquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:23 schreef Troel het volgende:
https://www.nu.nl/cultuur(...)en-84-overleden.html
En och
wat ellendig. Hebben jullie ze al eens verteld dat jullie een andere smaak hebben (en zachter wat prettiger vinden?) Is handhaving bellen mogelijk? Jullie hebben toch gekocht en zij zitten gehuurd? Dan evt de wbv informeren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:46 schreef Sarabi het volgende:
Na een dag bier bezorgen kwamen we thuis in de muziek van de buren. En ze hebben ook nog hun bus zo lomp geparkeerd dat wij onze auto niet op onze plaats kunnen zetten.
Ben benieuwd of we ooit nog normale buren krijgen
Goed.quote:
Ze spreken geen Nederlands en eigenlijk ook geen Engels. Daar kwamen we achter toen we ze een keer probeerden aan te spreken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
wat ellendig. Hebben jullie ze al eens verteld dat jullie een andere smaak hebben (en zachter wat prettiger vinden?) Is handhaving bellen mogelijk? Jullie hebben toch gekocht en zij zitten gehuurd? Dan evt de wbv informeren.
Welke taal dan wel? Wanneer ze niet weten dat ze overlast veroorzaken zullen ze er ook niet mee stoppen. Zijn het statushouders? Dan hebben ze ook nog contact met vluchtelingenwerk die je evt. zou kunnen vragen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze spreken geen Nederlands en eigenlijk ook geen Engels. Daar kwamen we achter toen we ze een keer probeerden aan te spreken.
Voor handhaving en wbv is het denk ik niet erg genoeg. In huis en met alle ramen dicht hoor je bijna niets.
Verder zijn alle huizen in deze straat inderdaad koopwoningen geworden.
Pools, en eens in de zoveel tijd veranderd het weer van samenstelling.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Welke taal dan wel? Wanneer ze niet weten dat ze overlast veroorzaken zullen ze er ook niet mee stoppen. Zijn het statushouders? Dan hebben ze ook nog contact met vluchtelingenwerk die je evt. zou kunnen vragen.
Dan zou ik een briefje via google translate schrijven en aangeven dat jullie er last van hebben. Je kunt ook de app SayHi gebruiken. Werkt ook heel goed (jij spreekt in en de vertaling is voor de andere kant te horen)quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Pools, en eens in de zoveel tijd veranderd het weer van samenstelling.
Meestal ga ik ook wel van het goede uit, dat ze het niet door hebben.
Maar deze week is het wel even een beetje veel.
Correct. Maar er is een heel verschil tussen pittig en pittig. Van pittiger dan de "normale" versie. Van bijvoorbeeld een nasi gerecht. Tot twee keer plezier bij een gerecht dat normaal al pittig is, maar nu met toevoeging pedis.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Pedis betekent toch pittig/heet?
Pepers mijd ik per defintie…
Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan zou ik een briefje via google translate schrijven en aangeven dat jullie er last van hebben. Je kunt ook de app SayHi gebruiken. Werkt ook heel goed (jij spreekt in en de vertaling is voor de andere kant te horen)
Hier is de tent weer ingepakt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:10 schreef Candaasje het volgende:
Avond!
Nooit geweten dat dit dorp zo druk kon zijn![]()
(Vorig jaar moest ik werken tijdens het corso, en het was toen echt zinderend heet )
Schoonfamilie is weer naar huis, zo maar eens iets koken. Nu nog even in de tuin aan het genieten. Arme Simon moet nog even binnen blijven. (Ik denk dat ik hem a.s. woensdag naar buiten ga laten. Spannend wel.)
Je kunt ook de wbv bellen en vragen of ze kunnen helpen omdat ze jullie niet kunnen verstaan. En of zij weten of er misschien een vrijwilliger aan het gezin gekoppeld is vanuit de gemeente die zou kunnen bemiddelen? En als er nauwelijks te communiceren is vanwege verschil in taal, zou je toch juist moeten kijken hoe er wel uit te komen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze spreken geen Nederlands en eigenlijk ook geen Engels. Daar kwamen we achter toen we ze een keer probeerden aan te spreken.
Voor handhaving en wbv is het denk ik niet erg genoeg. In huis en met alle ramen dicht hoor je bijna niets.
Verder zijn alle huizen in deze straat inderdaad koopwoningen geworden.
Elke vorm van 'pittig' is een no go voor mij.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Correct. Maar er is een heel verschil tussen pittig en pittig. Van pittiger dan de "normale" versie. Van bijvoorbeeld een nasi gerecht. Tot twee keer plezier bij een gerecht dat normaal al pittig is, maar nu met toevoeging pedis.
Dat is ook direct een reden, voor mij, om niet voor andere te koken. Of te oordelen of een gerecht pittig is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Elke vorm van 'pittig' is een no go voor mij.
Wat jij flauw vindt qua smaak of beleving, is voor mij waarschijnlijk al veel te pedis…
Wanneer ik wel muhammara maak zal ik daar rekening mee houden. Je kan er altijd wat chili bij doen (de anderen dan) maar eruit halen is niet te doenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Elke vorm van 'pittig' is een no go voor mij.
Wat jij flauw vindt qua smaak of beleving, is voor mij waarschijnlijk al veel te pedis…
Doe gewoon wat je normaal ook doet, ik heb nog nooit muhammara gegeten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer ik wel muhammara maak zal ik daar rekening mee houden. Je kan er altijd wat chili bij doen (de anderen dan) maar eruit halen is niet te doen
Ik maak het op de normale manier. Soms, als ik weet dat mensen van pittig houden, gebruik ik meer chilivlokken. Dat doe ik dus niet. Neem aan, wanneer iemand dat wil. @Lucky_Strike wel chilipoeder of zo in huis heeft.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doe gewoon wat je normaal ook doet, ik heb nog nooit muhammara gegeten.
Ik ben ook niet bang dat ik om kom van de honger of zo…
Waarom is dat bij Polen een ander verhaal 'natuurlijk'?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kunt ook de wbv bellen en vragen of ze kunnen helpen omdat ze jullie niet kunnen verstaan. En of zij weten of er misschien een vrijwilliger aan het gezin gekoppeld is vanuit de gemeente die zou kunnen bemiddelen? En als er nauwelijks te communiceren is vanwege verschil in taal, zou je toch juist moeten kijken hoe er wel uit te komen?
Je mag best aangeven dat je last hebt, ook al is het misschien niet erg genoeg om ze uit huis te zetten, wellicht hebben ze wel tips of kunnen ze op een andere manier helpen. En misschien niet, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Edit: o Pools, dat is een ander verhaal natuurlijk
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben vandaag een briefje bij de buren door de bus gedaan over ons feestje van morgen en volgende week zaterdag. Ik kan me niet voorstellen dat ze er op enige manier last van gaan hebben. Zo wild wordt het allemaal niet. Maar ik wil graag dat zij ook een briefje bij ons in de bus doen als het eens andersom is.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:37 schreef Isabeau het volgende:
En wat was eraan haar prestatie momenteel?
Het is echt super irritant als iederen "Sifan!" plaatst zonder context.
MCI
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
MCI
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MCI
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Mild Cognitive Impairment?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:37 schreef Isabeau het volgende:
MCI
Helemaal waarquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]vind ik netjes
En op tijd ophouden met lawaai maken ook.
Ik keek opzij naar het voetbal. Ik denk Manchester Cityquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Mild Cognitive Impairment?Of heb ik iets teveel scripties over dementie gelezen voor mn vakantie en is er iets veel algemener bekends met die afkorting haha.
Sifan
quote:
Ahquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik keek opzij naar het voetbal. Ik denk Manchester City
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Dat soort dingen snap ik ook totaal niet.....quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:33 schreef Isabeau het volgende:
Sifan? Wie is Sifan?
Blijft gewoon kut @:sarabi Heb ook het idee dat veel mensen het ook echt geen moer kan schelen als een ander last van ze heeft. Ze zitten tegenwoordig ook allemaal in de trein met het geluid op speakers van de telefoon. Is plots (afgelopen jaar?) doodnormaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er weer af gefietstquote:
Wat een dag iddquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Tele6![]()
![]()
![]()
wat een dag.
En heb je er wel eens over gedacht om columnist te worden, je leest zo lekker weg
Dit, je andere sportverhalen, en je vierdaagse verslag. Je schrijft zo heerlijk gortdroogquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een dag idd![]()
Ik ben erg tevreden met mijn rare ingeving om deze fietstocht te gaan doen met wie mee wilde.
Niet voor herhaling vatbaar want 8 ijsjes tussen 10:00 en 19:00 (en verder geen normaal eten) is eigenlijk belachelijk.
Maar zo'n fietstocht met elke 15-20 km een bijzonder doel om naartoe te fietsen is echt leuk.
Bedankt voor je compliment. Ik heb er nooit over nagedacht om columnist te worden, want misschien kan ik wel leuk schrijven maar meestal heb ik niks interessants om over te schrijven
Moest ook ff 2x kijkenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 23:03 schreef Morgane89 het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)-de-wk-atletiek.html
Toen ik deze foto voor het eerst zag leek het net alsof de arm van de één dwars door de arm van de ander gaat
Ik kan me voorstellen dat je daar extra bij stilstaat als ervaringsdeskundige nuquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 23:13 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoeveel tanden zij door haar lip heeft gekregen en of haar ribben nog intact zijn…
Omdat Polen zich vrij mogen vestigen en niet als statushouder komenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom is dat bij Polen een ander verhaal 'natuurlijk'?
Lijkt me inderdaad wel echt leuk fietsen zo iedere zoveel km een doel. Maar inderdaad misschien wat veel ijsquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een dag idd![]()
Ik ben erg tevreden met mijn rare ingeving om deze fietstocht te gaan doen met wie mee wilde.
Niet voor herhaling vatbaar want 8 ijsjes tussen 10:00 en 19:00 (en verder geen normaal eten) is eigenlijk belachelijk.
Maar zo'n fietstocht met elke 15-20 km een bijzonder doel om naartoe te fietsen is echt leuk.
Bedankt voor je compliment. Ik heb er nooit over nagedacht om columnist te worden, want misschien kan ik wel leuk schrijven maar meestal heb ik niks interessants om over te schrijven
Lekker ontspannen, behalve de heen- en terugreis en de busreis in Thailandquote:
Staat toch los van geen Nederlands kunnen en overlast van geluid?quote:Op zondag 20 augustus 2023 07:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Omdat Polen zich vrij mogen vestigen en niet als statushouder komen
Sovjettoestanden als dat waar isquote:Op zondag 20 augustus 2023 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:yinny wat een post![]()
Ik kijk wk atletiek op bbc en nou hoor ik iets vast niet goed en kan het ook niet terugvinden. Een vrouw, (en dat hoorde ik) 3 maanden geleden bevallen en nu al de 400 meter lopen, hoe dan?
Goed gehoord (laptop zoeken gaat beter dan telefoon). Niet door maar toch meegedaanquote:
Mensen zijn gekquote:Op zondag 20 augustus 2023 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Goed gehoord (laptop zoeken gaat beter dan telefoon). Niet door maar toch meegedaan
Titelverdedigster Shaunae Miller-Uibo, eind april nog maar bevallen van een zoon, gaat er niet helemaal verrassend uit in de reeksen van de 400 meter.
Mijn advies was gebaseerd op de aanname dat het om statushouders ging.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Staat toch los van geen Nederlands kunnen en overlast van geluid?
Hoezo die aanname? Er zijn tig keer meer mensen die geen statushouders zijn en geen of nauwelijks Nederlands sprekenquote:Op zondag 20 augustus 2023 10:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn advies was gebaseerd op de aanname dat het om statushouders ging.
De rotte eieren zijn haar fataal gewordenquote:Op zondag 20 augustus 2023 10:52 schreef Molo het volgende:
https://nieuwspaal.nl/qui(...)-leeftijd-overleden/
Arme zijquote:Op zondag 20 augustus 2023 10:58 schreef Blues het volgende:
[..]
De rotte eieren zijn haar fataal geworden
Mee lekker. Niet de sterke geur wel de smaak. Doerian ijs is ook lekker.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:35 schreef Molo het volgende:
Doerian mooncake klinkt echt enorm kut trouwens jabah
Mijn ervaring is anders. Niets meer en niets minder.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo die aanname? Er zijn tig keer meer mensen die geen statushouders zijn en geen of nauwelijks Nederlands spreken
Ik heb alleen doerian snoepjes gehad in Vietnam die waren lekker.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Mee lekker. Niet de sterke geur wel de smaak. Doerian ijs is ook lekker.
Fijn kaat! Zit je op een pcm spiegel van 4×2?quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Het lijkt een klein beetje de goede kant op te gaan met de rug. Kan zomaar 5 minuten staan zonder te hoeven zitten. Paracetamol werkt ook (vrijwel pijnvrij ipv minder pijn). Vannacht zal ik best wel een paar keer omgedraaid zijn in bed, maar ik ben er niet wakker van geworden.Zo blij ermee.
Ja, ik had al afgebouwd van de week naar 3x2 maar dat was geen succes.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Fijn kaat! Zit je op een pcm spiegel van 4×2?
Vervelend ja dat bijkomende gedoe met je schoenen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ik had al afgebouwd van de week naar 3x2 maar dat was geen succes.
Het stomme is, lopen doet goed maar ik kan alleen oude schoenen aan die door het verband enorm strak zitten. Dus buiten lopen is niet te doen, dus loop ik rondjes door de huiskamer. En dan natuurlijk de oefeningen (maar daar was ik gisteren iets te fanatiek in, dus vandaag weer gedoseerd)
Ik heb nu slippers besteld, hopelijk passen die. En vooral ook, kom ik er op vooruit, slippers en ik zijn niet zo'n lekkere combinatie, die schop ik (zonder het te willen) alle kanten uit met lopenquote:Op zondag 20 augustus 2023 13:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Vervelend ja dat bijkomende gedoe met je schoenen.
Of iets van sandalen? Slippers met een hielbandje?quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb nu slippers besteld, hopelijk passen die. En vooral ook, kom ik er op vooruit, slippers en ik zijn niet zo'n lekkere combinatie, die schop ik (zonder het te willen) alle kanten uit met lopen
Die hebben ook allemaal een band over de wreef en daar zit helemaal veel zwachtel. Ik heb best wel veel sandalen maar kom er niet in (en zijn ook te smal door de zwachtels)quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Of iets van sandalen? Slippers met een hielbandje?
Teva achtige sandalen kun je helemaal stellen. Of verbandschoenen als het iets minder heet isquote:Op zondag 20 augustus 2023 13:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb nu slippers besteld, hopelijk passen die. En vooral ook, kom ik er op vooruit, slippers en ik zijn niet zo'n lekkere combinatie, die schop ik (zonder het te willen) alle kanten uit met lopen
Vochtafdrijvers deden het niet meer goed. Familiekwaal helaas. Heb er al jaren last van en nu dus wat erger.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Teva achtige sandalen kun je helemaal stellen. Of verbandschoenen als het iets minder heet is
Bewegen is wel heel belangrijk hierbij
Wat is de oorzaak van dat vele vocht ineens trouwens? Wordt daar nog aan behandeld?
Vochtafdrijvers voor slechte aderen?quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vochtafdrijvers deden het niet meer goed. Familiekwaal helaas. Heb er al jaren last van en nu dus wat erger.
En ik heb bijna een spoor getrokken door mijn woonkamer![]()
Ik heb dat soort sandalen, maar ook hele brede voeten, hoge wreef en dan nu een extra laag (of eigenlijk 4 lagen) erover.
Die slechte aderen moet nog onderzocht worden. Volgende week moet ik weer een afspraak bij de huisarts maken. Maar momenteel is iedereen met vakantie daar en zitten er allemaal vervangers. Maar zwachtelen en afspraak voor steunkousen wilden we zo snel mogelijk, dan is dat pad al gelopen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Vochtafdrijvers voor slechte aderen?
Daar is buiten symptoombestrijding als behandeling effectieve gerichte looptraining voor toch? (Ben al tijdje uit het vak zeg maar dus volg de behandelopties niet meer?)
Shit wel, je bent nog zo jong joh
Ik ken veel ergere namen, maar ik mag hopen van nietquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:01 schreef AnneX het volgende:
Wat een konsekwenties toch Kaatje!
Gaat het nog voorbij? Is het een fase? En wat Molo vraagt…is er een aanwijsbare oorzaak voor al het gedoe?
Veel plezier ondanks gedoe vanavond!
Heerlijk rustig op zondag op bank buiten de nrc lezend.
Scan ik de familie berichten en zie Drie! verschillende
geboorte aankondigingen met de naam Cato.
Is er een hype?
De resterende feestdagen vallen dit jaar lekker gunstig, veel gratis vrij nogquote:Op zondag 20 augustus 2023 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Kindje van een vriendin heet ook zo (die wordt wel al 3 komende herfst). Ik vind t wel een mooie naamal zou ik m zelf niet kiezen.
Mijn vakantie is inderdaad wel echt voorbij gevlogen. Laatste dag alweer vandaag! Ook wel weer beetje zin om te beginnen inmiddels. En ik heb nog best wel vakantie-uren over dit kalenderjaar (103 en daar zijn de verplichte vrije dagen tussen kerst en oud&nieuw al vanaf) en krijg er sowieso redelijk veel, dus ik ga dit en volgend jaar ook een stuk meer opnemen.
Ik ga begin nov met collega een weekje op een CP/Landal ofzoiets zitten, en afhankelijk van de invulling daarvan (vooral relaxen, schrijfweek of combi) neem ik in okt al wat vrij, zodat ik sowieso week vrij ben geweest tussen sept en kerst.
Met kerst neem ik dan vrij van 20 dec tm 10 januari.
Dan neem ik ergens in het voorjaar, april ofzo, ook nog een weekje. En dan in de zomer weer 4 weken. Dan rond oktober weer een week. En in elk geval vanaf 21 dec tm 5 jan. En dan neem ik zelfs nog 28 uur mee naar 2025
Ligt aan je CAO. Ik moet uren (soort van…) naar rato inleveren als een feestdag op een werkdag valt.quote:Op zondag 20 augustus 2023 15:36 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
De resterende feestdagen vallen dit jaar lekker gunstig, veel gratis vrij nog![]()
Kerst op maandag en dinsdag en nieuwsjaarsdag dus ook op een maandag.
Over WO II recepten gesproken, er is in Ommen nu iets met militaire voertuigen etc. Voor de groepsaccommodatie hebben ze een heel kampement opgeslagen aan de Vecht. Bootjes, hauwitzers en Gulaschkanone. Er wordt regelmatig geschoten.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:52 schreef Molo het volgende:
https://nieuwspaal.nl/qui(...)-leeftijd-overleden/
Krijg je dan ook soort van naar rato uren 'erbij' als een feestdag op een (rooster)vrije dag valt? Of dat dan weer niet?quote:Op zondag 20 augustus 2023 15:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ligt aan je CAO. Ik moet uren (soort van…) naar rato inleveren als een feestdag op een werkdag valt.
Volgende week meenemen? Kan best nog wel wat jammetjes maken.quote:Op zondag 20 augustus 2023 16:25 schreef sigme het volgende:
Groeten met een horrorbiertje in het glas![]()
Vandaag is oppashondje opgehaald, dus nu weer terug naar twee honden: krulhond & schattige hond.
Oppashondje zal eenmaal thuis wel dringend toe zijn aan vakantie, die is moe-gespeeld door de schattige hond.
Verder heb ik vandaag bramenjam gemaakt, daar kwam ik gister niet aan toe omdat ik met de voorraadkast bezig was. Nu zijn weer echt álle glazen potjes gevuld, dus wat er nu nog aan fruit overblijft/geplukt wordt weet ik niet wat ermee moet.
Oh, dat is best een goeie, ik kan dan wel wat vers fruit meenemen. Bramen meenemen is denk ik niet heel handig; die moeten vers zijn. Maar ik heb wel wat fruit over van de fruittasquote:Op zondag 20 augustus 2023 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgende week meenemen? Kan best nog wel wat jammetjes maken.
Het gaat uit van een werkweek van 36 uur gedeeld door 5 werkdagen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 15:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Krijg je dan ook soort van naar rato uren 'erbij' als een feestdag op een (rooster)vrije dag valt? Of dat dan weer niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Niet te zoet voor jouw smaak?quote:Op zondag 20 augustus 2023 16:25 schreef sigme het volgende:
Groeten met een horrorbiertje in het glas![]()
Aan de zoete kant, maar niet te zwaar zoet (niet zo'n caramelsmaak). Ik koel ze wel wat meer dan ik meestal doe.quote:
Dat wou ik inderdaad al als tip gevenquote:Op zondag 20 augustus 2023 17:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Aan de zoete kant, maar niet te zwaar zoet (niet zo'n caramelsmaak). Ik koel ze wel wat meer dan ik meestal doe.
Ik wil eigenlijk wel een uitgebreider verslag.quote:Op zondag 20 augustus 2023 23:27 schreef Isabeau het volgende:
Meppel voldeed echt volledig aan de verwachtingIk was zó blij dat we weer naar huis gingen.
Ik zat in het flinters-vlees uurtje. En echt, het was net in stukjes gesneden beef jerkyquote:Op maandag 21 augustus 2023 08:09 schreef Myraela het volgende:
Mooi verslag wel.![]()
De beren is trouwens heel wisselend. Ik vind ze sowieso matig geworden sinds ze van het oude concept 'goedkope vreetschuur' ineens wat fancy proberen te doen. Maar ik ging tijdens m'n studie regelmatig met wat vriendinnen nacho's eten. En de ene keer kreeg je een berg met warme pulled pork, heerlijk gesmolten kaas en alles. En de volgende keer (soms op dezelfde dag) kreeg je ineens een paar flinters vlees en was de kaas niet eens gesmolten.
Het was wel super druk natuurlijk door het Mokumse-gedoe, dus misschien konden ze daardoor zelfs de matige lat niet halen die dag. Maar dan denk ik dat je gewoon minder mensen moet laten plaats nemen en je terras niet zo enorm groot moet hebben als daardoor je kwaliteit zo enorm daalt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 08:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie het helemaal voor me Isa. Blonde Sjaan in haar leren rok met volle boezem, de rammelende orgelman en helaas ook jullie lunch. Wij zijn vorig jaar ook (in een vlaag van totale verstandsverbijstering) weer eens in De Beren getrapt en het blonk uit in matigheid. Dat van jullie klonk nog veel slechter
Versierd kantoorquote:Op maandag 21 augustus 2023 08:25 schreef borisz het volgende:
Morning. IsaHeerlijk verslag.
[ afbeelding ]
Verjaardag gaat vandaag nog een beetje door
Is dat 9 uur per dag je uitzicht?quote:Op maandag 21 augustus 2023 08:25 schreef borisz het volgende:
Morning. IsaHeerlijk verslag.
[ afbeelding ]
Verjaardag gaat vandaag nog een beetje door
Precies. En als je niet genoeg beef hebt voor op de friet, is hij gewoon uitverkocht. Bestek vergeten is echt een drukteding maar de rest is gewoon echt ultieme matigheid.quote:Op maandag 21 augustus 2023 08:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was wel super druk natuurlijk door het Mokumse-gedoe, dus misschien konden ze daardoor zelfs de matige lat niet halen die dag. Maar dan denk ik dat je gewoon minder mensen moet laten plaats nemen en je terras niet zo enorm groot moet hebben als daardoor je kwaliteit zo enorm daalt.
Bij ons traditiequote:Op maandag 21 augustus 2023 08:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Versierd kantoorWaar doen ze dat nog
Wat leuk!
Nee mijn uitzicht is de andere kant op. Op een blok collega's en een hoop plantenquote:Op maandag 21 augustus 2023 08:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is dat 9 uur per dag je uitzicht?
Sowieso vind ik die zakjes en bakjes altijd wat sneu staan. Voor boter heb ik er bijvoorbeeld vaak wel zat aan, maar toch vind ik het maar goedkoop eruit zien als ze er dan zo'n kuipje bij leggen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 08:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. En als je niet genoeg beef hebt voor op de friet, is hij gewoon uitverkocht. Bestek vergeten is echt een drukteding maar de rest is gewoon echt ultieme matigheid.
Wel pluspunten voor het bakje mosterd. Het had ook zo'n sneu zakje kunnen zijn. Dat vind ik altijd te weinig. Maar ja, die mosterd was dus niet smeerbaar.
Dat is echt net genoeg voor 1 frietje.quote:
Friet verdrinken in mayoquote:Op maandag 21 augustus 2023 09:00 schreef Kreator het volgende:
Dat is echt net genoeg voor 1 frietje.
Over sausjes gesproken. Ik was dit weekend echt super teleurgesteld in de fles Curry die ik aan het lezen was. Nooit geweten dat daar 30% suiker in zit.
Curry moet je ook gewoon eten en niet lezenquote:Op maandag 21 augustus 2023 09:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is echt net genoeg voor 1 frietje.
Over sausjes gesproken. Ik was dit weekend echt super teleurgesteld in de fles Curry die ik aan het lezen was. Nooit geweten dat daar 30% suiker in zit.
Klopt, staat er nog opquote:Op maandag 21 augustus 2023 09:38 schreef Myraela het volgende:
De enige verpakking die je moet lezen is de hagelslag. Tenminste, staan daar nog stomme grapjes en puzzels op? Of moeten de huidige kinderen dat soort hoogtepunten uit hun leven voortaan missen?
Ja! Ik heb laatst de grootste moeite gehad om een zoekspelletje op het pak hagelslag van de Lidl te voltooien. Mijn vriendin lukte het ook niet en haar oudste dochter faalde ook. We waren al in staat om een mail naar Lidl te sturen toen de vierjarige het gezochte wel vond.quote:Op maandag 21 augustus 2023 09:38 schreef Myraela het volgende:
De enige verpakking die je moet lezen is de hagelslag. Tenminste, staan daar nog stomme grapjes en puzzels op? Of moeten de huidige kinderen dat soort hoogtepunten uit hun leven voortaan missen?
Voor mijn gevoel zijn de porties ook veel groter dan vroeger. Patat met een snack krijg ik standaard niet zomaar meer op.quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:16 schreef Tuindier het volgende:
Wij hadden dit weekend weer eens friet gehaald, en ik kwam nogmaals tot de conclusie dat een grote friet speciaal echt te veel is. Dat had ik de vorige keer ook al geconcludeerd, en die mental note had ik ook nog wel, maar ik geloofde mezelf niet. Misschien de volgende keer wel. Friet zat echt helemaal vol met saus, en dat vind ik het allerlekkerste.
Had je 1 of 2 snacks erbij?quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:16 schreef Tuindier het volgende:
Wij hadden dit weekend weer eens friet gehaald, en ik kwam nogmaals tot de conclusie dat een grote friet speciaal echt te veel is. Dat had ik de vorige keer ook al geconcludeerd, en die mental note had ik ook nog wel, maar ik geloofde mezelf niet. Misschien de volgende keer wel. Friet zat echt helemaal vol met saus, en dat vind ik het allerlekkerste.
Hoe was je vakantie? Waar heb je nou uiteindelijk een huisje gevonden eigenlijk?quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:16 schreef fietsie het volgende:
1e werkdag na de vakantie; "lekker rustig beginnen". Op een warme dag.
Dus de de hele dag lekker in het gejank van de koelinstallatie die op volle toeren ijswater staat te maken...
Morgen maar lekker thuiswerken..
Dat. We hadden laatst een weekje staycation en dat beviel prima. Nog genoeg te doen en zien hier in de omgeving.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben hier ook weer begonnen met werken. Ben er nu al wel weer klaar mee eigenlijk.
Ik zeg dat niet snel maar de combi van dit weer, zaterdag door mijn rug gegaan zijn en eigenlijk geen zin hebben... ik sluit me er nu wel bij aan.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ben er nu al wel weer klaar mee eigenlijk.
Dit klinkt alsof je met een tijdmachine bent geweestquote:Op maandag 21 augustus 2023 11:46 schreef Kreator het volgende:
Nou, de jaarlijkse jonge maagd is weer door het dorp geparadeerd als Bloemenkoningin en daarna geofferd aan de goden voor een goede oogst.
Helaas geen foto's wegens dox, maar het was een feestje. Het vuurwerk was enorm. Ik werd nog achtervolgd door een fokker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij groene asperges denk ik dan aan @Barreltje Hoe bevalt het zo op het platteland?
Heb je nog updates?
Norma vind ik ook niks, doet me altijd denken aan zo'n Oost-Duitse treurige uitstraling. Netto Marken-Discount zelfde laken een pak.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:24 schreef fietsie het volgende:
We hadden een lijstje gemaakt met wensen: niet te idioot ver weg, huisje met sauna, goede bedden en voldoende interessante dingen als het 10 dagen zou regenen.
Daarmee gaan zoeken en bij Landal het park Mont Royal, waar we 15 jaar geleden ook al eens waren, een last-minute gevonden van hun nieuwe luxe huisjes, die helemaal aan de rand van het park staan. Krov / Traben-Trabach liggen er het dichtst bij.
De eerste dagen inderdaad bakken en bakken regen, toen ben ik alleen wezen wandelen, en heb ik de dames bij diverse musea afgezet met de auto, en toen het na het 1e weekend droog werd zijn we uitgebreid gaan wandelen en steden bezoeken; Trier, Cochem, Koblenz, en wandelingen rondom de berg waar het park op ligt.
Ik wil dit najaar een weekend boeken daar, en dan met de motor. Moet alleen nog motorrijdende partner(s) in crime vinden waarmee ik het ook gezellig vind zoiets te doen
On a more CUL note hebben we ook een supermarktentoer gedaan: steeds kleine lijstjes gemaakt ipv opsparen, en dan naar de verschillende supermarkten![]()
Norma: hoeft wat mij betreft niet meer. (het maakte ook niet uit welke vestiging)
Aldi Sud: prima, mogen de Aldi's hier in NL wel eens op cursus qua schoon en netjes (drie verschillende, allemaal echt piekfijn in orde)
Edeka: lekker riant aanbod
Bij Aldi Sud vond ik dus die ijsmachine, bij nader onderzoek een aanbieding uit Juni.
En alle dozen waren onverzegeld en overduidelijk geopend, dus die heb ik laten staan.
Wat mij opvalt is dat het enorm verschilt per filiaal, hoewel niet bij Netto, dat is overal kut.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Norma vind ik ook niks, doet me altijd denken aan zo'n Oost-Duitse treurige uitstraling. Netto Marken-Discount zelfde laken een pak.
Lidl
Aan de kade is het nog enigszins leuk in Emmerich maar 1 straat daarachter en je schrikt je al een hoedje, treurig stadje inderdaad.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat het enorm verschilt per filiaal, hoewel niet bij Netto, dat is overal kut.
Lidl in Kleve aan de Kleverring, achter McDonalds ziet er uit als een premium supermarkt, die in Emmerich is armoede, maar dat is Emmerich sowieso.
Edeka vind ik zelf niks, Rewe in principe ook niet maar die hebben wel vaak een goede getranktemarkt erbij met veel lokaal spul. Echt een pluspunt tov de Edeka.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat het enorm verschilt per filiaal, hoewel niet bij Netto, dat is overal kut.
Lidl in Kleve aan de Kleverring, achter McDonalds ziet er uit als een premium supermarkt, die in Emmerich is armoede, maar dat is Emmerich sowieso.
Is zwaarder gebombardeerd dan Dresden (in verhouding) en hebben geen idee dat ze door de ligging ideaal zouden zijn voor Nederlandse boodschappendoeners. Als men bij het voormalige Kazerne terrein een aantal grote supermarkten, drankenhandel, dierenwinkel, etc etc zouden toestaan zouden veel Nederlanders daar boodschappen komen doen, wat veel belastinginkomsten zou brengen. Maar men ziet dat als bedreiging voor de "binnenstad".quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:29 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Aan de kade is het nog enigszins leuk in Emmerich maar 1 straat daarachter en je schrikt je al een hoedje, treurig stadje inderdaad.
Als je van de bewoonde wereld naar een klein dorp verhuist, dan is dat ook minstens 30 jaar.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof je met een tijdmachine bent geweest
Ja Hoi!quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:10 schreef AnneX het volgende:
Bij groene asperges denk ik dan aan @:Barreltje Hoe bevalt het zo op het platteland?
Heb je nog updates?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Binnenkort ik weer wat actiever meepraten hoor![]()
Ik voel me nu zo'n pensionado die het rete drukheeft met "dingen doen"
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja Hoi!
Het gaat goed hier hoor..
Wel zijn nu op vakantie op de Færøer eilanden.. De familie en vrienden van chef opzoeken![]()
Mooie plaatjes:Heb je al bij een bouwproject staan kijken met je armen op de rrug?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Binnenkort ik weer wat actiever meepraten hoor![]()
Ik voel me nu zo'n pensionado die het rete drukheeft met "dingen doen"I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb je al bij een bouwproject staan kijken met je armen op de rrug?
Oh jee, veel te krappe bezetting weer?quote:
Yups, wel hulp maar die weet niet veel, veel artsen weer begonnen, teveel op vakantie en zieken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh jee, veel te krappe bezetting weer?
Ja heb er zin in.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuk zo'n dag morgen. Zij kan natuurlijk best dingen over jou vertellen die je zelf niet meer weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote maar niet.
L. Amerikaanse 'zusje' M. ikke R. zus
Ja echt hequote:Op maandag 21 augustus 2023 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk en die boekenplankjes "blast to the past"
Vraag me af of er meer gelezen werd, denk het welquote:Op maandag 21 augustus 2023 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk en die boekenplankjes "blast to the past"
Dat denk ik ook. Minder tv's (en nauwelijks zenders), geen smartphones en andere dingen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vraag me af of er meer gelezen werd, denk het wel
Leuk!quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:35 schreef Blues het volgende:
Morgen ontmoeten we (zus en ik) in Amsterdam haar Amerikaanse uitwisselingsstudente uit de jaren 70. Die een paar dagen in NL is.
Ik was 5 en zij allebei 19 toen.
Broer heeft haar vanmiddag ontmoet.
Zo leuk, hij was 12 dus kan zich haar wel herinneren.
Ik niet echt, alleen van de foto's, maar ik heb het intensiefste contact met haar via fb
Het komt wel heel dichtbij zo. Onze Amerikaanse familie was ook op bezoek de afgelopen weken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk!
Volgende week komt de tante van mw. MM (zoals ik mijn echtgenote elders op het forum ook noem) over uit de USA.
Die hebben we ook al sinds 2008 niet meer gezien…
Dat is lang.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk!
Volgende week komt de tante van mw. MM (zoals ik mijn echtgenote elders op het forum ook noem) over uit de USA.
Die hebben we ook al sinds 2008 niet meer gezien…
quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het komt wel heel dichtbij zo. Onze Amerikaanse familie was ook op bezoek de afgelopen weken.
Ja, we zijn er 2 keer geweest.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is lang.
Wel eens daarheen geweest?
Waar heb je me niet gezien.quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik wilde net appen omdat ik je niet had gezien.
He wat shit allemaalquote:Op maandag 21 augustus 2023 19:49 schreef Lonaa het volgende:
Dat is precies wat het is ja. Het was heel tof. Hard gelachen, mooie dingen. Maar nu thuis in een huis dat niet meer echt van mij voelt, zieke hond, gehoord dat mijn mogelijke huisoptie niet doorgaat, zoveel nog te doen/regelen/oplossen. Pffrrt
Het is ook gewoon allemaal kut toch. Mag ook best pijn doen. Het gaat allemaal niet zoals het ooit bedoeld was.quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:00 schreef Lonaa het volgende:
Had de comedown wel ingecalculeerd. Is sowieso altijd beetje festivalblues en ik heb ook wel goed uit oa mn serotonine geput, maar het kwam goed binnen.
quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:00 schreef Lonaa het volgende:
Had de comedown wel ingecalculeerd. Is sowieso altijd beetje festivalblues en ik heb ook wel goed uit oa mn serotonine geput, maar het kwam goed binnen.
quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:00 schreef Lonaa het volgende:
Er wordt nu anders gelezen, veel meer informatie maar kortere stukken en digitaalquote:Op maandag 21 augustus 2023 18:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vraag me af of er meer gelezen werd, denk het wel
Elektrische auto bestuurders bij de wok in Hardenberg lijkt me wel een hele specifieke nichequote:Op maandag 21 augustus 2023 19:01 schreef derLudolf het volgende:
Als rijders van elektrische auto's zo neuken als dat ze parkeren, lopen ze vaak in de stront te roeren. (Aan de hand van waarnemingen op deze parkeerplaats bij een wok toko in Hardenberg. 10 elektrische auto's, 9 staan scheef geparkeerd. Benzine/diesel - stuk of 40 staat gewoon geparkeerd zoals je dat geleerd is)
Bestuurder van de Tesla X naast me moet via de passagiersstoel instappen. Ik sta keurig netjes in het vak. Op een centimeter na precies in het midden.
Ja ik heb de duimstok er bij gehad
Mooiquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Oei @:Sarabi wat naar! Veel schade of vooral schrik?
@:Lonaa "fijn" dat de sfeer niet vervelend is, maar je ongemakkelijk voelen in je eigen huis is natuurlijk niet wat je wil, zeker niet van een plek waar je juist even zou moeten kunnen ontspannen/tot rust komen.![]()
Ik ging eigenlijk ook plaatjes posten van mn wandeling maar vergat in mn vorige post de codes daadwerkelijk te plakken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat 10 op de 50 mensen best aan anale seks doen en dan roer je echt niet in de stront.quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:01 schreef derLudolf het volgende:
Als rijders van elektrische auto's zo neuken als dat ze parkeren, lopen ze vaak in de stront te roeren. (Aan de hand van waarnemingen op deze parkeerplaats bij een wok toko in Hardenberg. 10 elektrische auto's, 9 staan scheef geparkeerd. Benzine/diesel - stuk of 40 staat gewoon geparkeerd zoals je dat geleerd is)
Bestuurder van de Tesla X naast me moet via de passagiersstoel instappen. Ik sta keurig netjes in het vak. Op een centimeter na precies in het midden.
Ja ik heb de duimstok er bij gehad
Ligt aan het formaat van je geslacht en de voorbereidingquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:15 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik denk dat 10 op de 50 mensen best aan anale seks doen en dan roer je echt niet in de stront.
Oh je, hopelijk niet ernstig? Heeft hij wel tetanus injectie?quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:02 schreef Sarabi het volgende:
Buren eindelijk aangesproken met handen en voeten/Engels. Muziek is zachter, alleen jammer dat mijn man eerst aangevallen is door hun hond
He jasses.quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:02 schreef Sarabi het volgende:
Buren eindelijk aangesproken met handen en voeten/Engels. Muziek is zachter, alleen jammer dat mijn man eerst aangevallen is door hun hond
He bah. En ja, snap ik. Ga je al gespannen erheen, gebeurt er ook nog zoiets..quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mooi
Klein wondje bij mijn man. Maar ik sta nu een half uur later nog te trillen. Ben sowieso al niet goed met confrontatie maar helemaal niet als het dan zo gaat.
Nee niet ergquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh je, hopelijk niet ernstig? Heeft hij wel tetanus injectie?
Nee, geen goede combi inderdaad.quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
He jasses.
Hij & honden zijn niet de beste combinatie geloof ik. Geef je man maar een aai van me
Niet....er zat een man in de voortuin met die hond en die reageerde sowieso zo goed als niet (blow nog wat meer).quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
He bah. En ja, snap ik. Ga je al gespannen erheen, gebeurt er ook nog zoiets..
Hopelijk blijft de muziek voorlopig op wat betere geluidssterkte en hoeven jullie er niet vaker heen. Hoe reageerden ze zelf erop dat dat met de hond gebeurde?
Pff, wat stom zeg. Hopelijk geneest het goed, en anders toch echt even prik laten halen! Fijn zo'n eigenwijze manquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niet....er zat een man in de voortuin met die hond en die reageerde sowieso zo goed als niet (blow nog wat meer).
De buurvrouw kwam op een gegeven moment uit het raam hangen en die hebben we alleen nog aangesproken over de muziek.
Ik wil me doorgaans niet bemoeien maar dat doe ik nu zékers wel. De kans erop is niet zó heel erg groot na hondenbeet, maar tetanus is een echt extreem kloterige ziekte om te krijgen. Ookal zijn de vaccins nu slecht voorradig en is het vervelende prik, ik zou 'm echt t.a.t. aanraden aan iedereen om te halen na een beetquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee niet ergen nee hij is ook zo eigenwijs dat hij die niet wil halen.
Paar weken geleden tijdens een wandeling werd hij ook al gebeten door een hond.
[..]
Nee, geen goede combi inderdaad.
Dankjewel!
Ik zal het hem nog een keer zeggen. Ik vond persoonlijk de prik niet zo vervelend, maar misschien kwam dat omdat ik teveel pijn van de brandwond had op dat moment.quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik wil me doorgaans niet bemoeien maar dat doe ik nu zékers wel. De kans erop is niet zó heel erg groot na hondenbeet, maar tetanus is een echt extreem kloterige ziekte om te krijgen. Ookal zijn de vaccins nu slecht voorradig en is het vervelende prik, ik zou 'm echt t.a.t. aanraden aan iedereen om te halen na een beet
Geen overbodige luxe
Wel echt goed dat jullie er wat van gezegd hebenquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niet....er zat een man in de voortuin met die hond en die reageerde sowieso zo goed als niet (blow nog wat meer).
De buurvrouw kwam op een gegeven moment uit het raam hangen en die hebben we alleen nog aangesproken over de muziek.
Tetanusinjecties krijgen is nu toch al een ding geloof ik, nauwelijks leverbaar begreep ikquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee niet ergen nee hij is ook zo eigenwijs dat hij die niet wil halen.
Paar weken geleden tijdens een wandeling werd hij ook al gebeten door een hond.
[..]
Nee, geen goede combi inderdaad.
Dankjewel!
Kloptquote:Op maandag 21 augustus 2023 22:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Tetanusinjecties krijgen is nu toch al een ding geloof ik, nauwelijks leverbaar begreep ik
In de categorie "vier ziektes die je allevier liever niet hebt"quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Gelukkig kun je er ook een DKTP inflikkeren
Prachtige plaatjes weer!quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 06:56 schreef sigme het volgende:
Ik moet straks even naar de orthodontist, op een werkdag, dus ik dacht: ik begin wat extra vroeg. Nu heb ik een klusje waar ik een prehistorisch IBM-systeem bij nodig heb. Blijkt dat ding je pas vanaf 7u te laten inloggen
Misschien loopt de dagelijkse back-up naar floppy disk tot dat tijdstip?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 07:50 schreef Tuindier het volgende:
Wat is dan het doel van een systeem dat je niet vroeg genoeg laat inloggen?
Bij ons heeft het soms gewoon met verwerking te maken. Systemen zijn dan onbeschikbaar om een hoop data te verwerken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 07:50 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Prachtige plaatjes weer!
Wat is dan het doel van een systeem dat je niet vroeg genoeg laat inloggen? Ik heb wel een systeem dat nog tot 8 uur 'goedenacht NAAM' zegt, maar niet kunnen inloggen is wel heel erg.
Klik maar eens op zijn naamquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 07:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Hoezo post @:LeeHarveyOswald hier niet meer?
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 06:56 schreef sigme het volgende:
Ik moet straks even naar de orthodontist, op een werkdag, dus ik dacht: ik begin wat extra vroeg. Nu heb ik een klusje waar ik een prehistorisch IBM-systeem bij nodig heb. Blijkt dat ding je pas vanaf 7u te laten inloggen
Wat hebtienouweergedaan?quote:
Verderop in de straat hier woont een gepensioneerde ambtenaar uit NL, en die hebben vrienden die een prius rijden. Iemand had deze op hum bumper geplaktquote:Op maandag 21 augustus 2023 18:43 schreef MadMaster het volgende:
De verkiezingsstickers van toen even opgezocht:
[ afbeelding ]
Niet gevolgdquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat hebtienouweergedaan?
En jaaaa ik weet dat ze niet besproken mogen worden, tis een retorische vraag
Ok, goed om iets van je te horen!quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kom hier alleen als het gezellig is @:jeroboam
Geldt trouwens voor elke plek op Fok! en inderdaad op het hele internet. En hier gaat het met golven. Een tijdje is het gezellig, en dan wordt het weer een slangenkuil en dan ga ik weer
De snee in mijn bovennlip voel ik nog wel wat en ook mijn ribben zijn nog niet 100%, maar overall voel ik me prima.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:52 schreef Candaasje het volgende:
@:Madmaster hoe is het nu met je? Geen klachten meer verder?
Whiskyvaten zijn altijd goed.quote:Onze regenton is trouwens een oud whisky (whiskey?) vat. Zal eens kijken of ik de naam op de foto kan krijgen, misschien weet jij er dan meer van. (Waarschijnlijk is het niks bijzonders, maar ach...)
Waarom kan ik maar 1 like geven. Dit bericht verdient er 100quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:16 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Lonaa ik wil Dora graag een fijn huisje geven nu jij het even moeilijk hebt.
Dan kan jij als je je leven weer een beetje op orde hebt weer voor haar zorgen.
In een gezonde werksituatie is het niet erg om fouten te bespreken, zo lang het maar niet op de man/vrouw af is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:35 schreef Tele6 het volgende:
Zoomoverleg. De 2 mega fouten die collega vorige week heeft gemaakt worden besproken. Zonder namen te noemen maar iedereen weet wel door wie het mis ging. Ik zit hier met m'n spreekwoordelijke popcorn![]()
"Ik wil het niet op iemand afschuiven, maar..." en beschuldigt alle mogelijke andere betrokkenen
Dat is het idee hier idd. We bespreken wat er mis is gegaan de afgelopen 2 weken, zonder namen te noemen, met het doel om te voorkomen dat eenzelfde fout weer gebeurt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:37 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
In een gezonde werksituatie is het niet erg om fouten te bespreken, zo lang het maar niet op de man/vrouw af is.
Krea doet niks anders dan ernaar verwijzen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat hebtienouweergedaan?
En jaaaa ik weet dat ze niet besproken mogen worden, tis een retorische vraag
Ik heb deze en vind m fantastisch. Ook handig om mee te nemenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:15 schreef Tele6 het volgende:
Verder lijkt mijn computermuis geen zin meer te hebben. Iemand tips voor een fijne muis? Die ik nu heb is een heel simpele goedkope dus op zich zou ik wel graag een andere hebben. Misschien een bluetooth muis zodat ik een usb-poort minder nodig heb... maar weet niet of daar een vertraging op zit
Ik heb tegenwoordig gewoon een usbhubje aan mijn systeem hangenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:15 schreef Tele6 het volgende:
Verder lijkt mijn computermuis geen zin meer te hebben. Iemand tips voor een fijne muis? Die ik nu heb is een heel simpele goedkope dus op zich zou ik wel graag een andere hebben. Misschien een bluetooth muis zodat ik een usb-poort minder nodig heb... maar weet niet of daar een vertraging op zit
Beterschap en hopelijk goede uitslagen!quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De snee in mijn bovennlip voel ik nog wel wat en ook mijn ribben zijn nog niet 100%, maar overall voel ik me prima.
De bloedonderzoeken hebben nog niet veel opgeleverd, dat wordt door de huisarts nog nader bestudeerd. Afwachten dus maar weer...
[..]
Whiskyvaten zijn altijd goed.
Heb er zelf ook een aantal als plantenbak in de tuin staan.
Ben benieuwd van welke distilleerderij jouw vat is...
Het kleurtje straalt helemaal ' molo ' jaquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb deze en vind m fantastisch. Ook handig om mee te nemen
Niet geschikt als je grote kolenschoppen hebt
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Dat zou ik idd ook kunnen doen. Het is een beetje een standaard dingetje van Macbookgebruikers om een hele tros adapters aan hun laptop te hebben hangen en ik word een beetje moe van de snoerenspaghettiquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig gewoon een usbhubje aan mijn systeem hangenErg prettig moet ik zeggen!
https://www.bol.com/nl/nl(...)00000071938148/?s2a=
Dit is tegenwoordig mijn muis.
Kek Appjequote:
Jim Beam is een Amerikaanse distilleerderij, die whiskey's en bourbons maakt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Beterschap en hopelijk goede uitslagen!
Ik maak Jim Beam op, geen idee of dat een beetje ok whisky is? Of moet ik terug naar het tuincentrum en een beter vat eisen?![]()
[ link | afbeelding ]
Andere kleur, maar die is niet meer leverbaar zie ik, ik vind deze kleur juist afzichtelijkquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het kleurtje straalt helemaal ' molo ' ja![]()
Supermarktwhiskey in Duitsland, in de aanbieding voor 12-15 euro?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Beterschap en hopelijk goede uitslagen!
Ik maak Jim Beam op, geen idee of dat een beetje ok whisky is? Of moet ik terug naar het tuincentrum en een beter vat eisen?![]()
[ link | afbeelding ]
Het sarcasme was niet zichtbaar?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Andere kleur, maar die is niet meer leverbaar zie ik, ik vind deze kleur juist afzichtelijk
Omdat ik nogal vaak mijn laptop mee neem naar mijn vriend en dan niet al die snoertjes wil loskoppelen heb ik er nu dus een mini-dock tussen liggen. Daar zitten dus mijn twee schermen op en alle andere shit. Alleen mijn muis zit rechtstreeks in de laptop (want die gaat ook mee als ik naar mijn vriend gaat (tenzij ik hem vergeet zoals de laatste paar kerenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat zou ik idd ook kunnen doen. Het is een beetje een standaard dingetje van Macbookgebruikers om een hele tros adapters aan hun laptop te hebben hangen en ik word een beetje moe van de snoerenspaghetti
Dit. Werkt heel fijn.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:28 schreef Troel het volgende:
[..]
heb ik er nu dus een mini-dock tussen liggen.
Simonquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:28 schreef Candaasje het volgende:
Hij is helemaal in z’n element![]()
[ link | afbeelding ]
(Ik ben drie hartverzakkingen verder want natuurlijk bedacht ie om naar de buren te gaan. Onze tuin was niet groot genoeg. Hij weet gelukkig de weg terug heb ik inmiddels ontdekt. Nu zit ie bij de andere buren. Benieuwd wanneer hij kennis maakt met de teckel…
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jim Beam is een Amerikaanse distilleerderij, die whiskey's en bourbons maakt.
Ik ben er geweest, is een heel mooi bedrijf op een enorme lap grond, maar het is niet mijn smaak.
Ik zou het vat er echter niet voor omruilen...
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:28 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Supermarktwhiskey in Duitsland, in de aanbieding voor 12-15 euro?
Edit: soms minder dan 10 euro zelfs.
Dat zeker. Volgens mij mag een whiskeyvat maar 1x gebruikt worden door de maker? @MadMaster weet dit denk ik beter. Daarna kunnen ze nog wel gebruikt worden om bier op te leggen (meerdere keren) maar op een gegeven is een vat af en kan die dienen waarvoor jij het gebruikt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
[..]![]()
Het zijn in elk geval mooie regentonnen
Inlijsten!quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:28 schreef Candaasje het volgende:
[ link | afbeelding ]
(Ik ben drie hartverzakkingen verder want natuurlijk bedacht ie om naar de buren te gaan. Onze tuin was niet groot genoeg. Hij weet gelukkig de weg terug heb ik inmiddels ontdekt. Nu zit ie bij de andere buren. Benieuwd wanneer hij kennis maakt met de teckel…
In de USA mag een whisk(e)y-/bourbon vat wettelijk (!!) inderdaad maar 1 keer gebruikt worden.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:01 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat zeker. Volgens mij mag een whiskeyvat maar 1x gebruikt worden? @:madmaster weet dit denk ik beter. Daarna kunnen ze nog wel gebruikt worden om bier op te leggen (meerdere keren) maar op een gegeven is een vat af en kan die dienen waarvoor jij het gebruikt.
spannend is dat hetquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:28 schreef Candaasje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |