quote:On the twenty first day
Of the month of September
In an early year of a decade
Not too long before our own
The human race suddenly encountered
A liquid treat to its very existence
And this terrifying refreshment surfaced
As such refreshment often do
In the seemingly most innocent
And unlikely of places
Tripples-hop, Tripples-hop of horrors
Tripples-hop, Tripples-hop of terror
Call a cop, Tripples-hop of horrors
No, oh-oh-oh, no
Tripple shop, Tripple shop of horrors
Bop-sha-bop, Tripple shop of terror
Drink 'ah drop, Tripple shop of horrors
No, oh-oh-oh, no
Pedis is slechts bij een aantal gerechten. En in die gerechten wordt begonnen met de pepers. En niet achteraf toegevoegd. Dat geeft een heel ander soort scherpte en veel meer smaak.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Oe, alleen de geur al…
Ik ben niet van de pedis, maar met die specifieke kruiden- en specerijencombinaties heb je dat in die keuken ook helemaal niet nodig.
Pedis betekent toch pittig/heet?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Pedis is slechts bij een aantal gerechten. En in die gerechten wordt begonnen met de pepers. En niet achteraf toegevoegd. Dat geeft een heel ander soort scherpte en veel meer smaak.
Door milde pepers te gebruiken kan het gerecht zo gemaakt worden dat de originele smaak zo goed als behouden blijft zonder erg scherp te zijn.
Persoonlijk ga ik op jacht naar de pedis gerechten als ik in Azië ben. Er zijn maar weinig gerechten die mij te scherp zijn.
Oh bekende naam/gezicht!quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:23 schreef Troel het volgende:
https://www.nu.nl/cultuur(...)en-84-overleden.html
En och
Hoe gaat ie ?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:40 schreef MadMaster het volgende:
Pedis betekent toch pittig/heet?
Pepers mijd ik per defintie…
Ja och, ze schreef leuk/lekker leesbaarquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:23 schreef Troel het volgende:
https://www.nu.nl/cultuur(...)en-84-overleden.html
En och
wat ellendig. Hebben jullie ze al eens verteld dat jullie een andere smaak hebben (en zachter wat prettiger vinden?) Is handhaving bellen mogelijk? Jullie hebben toch gekocht en zij zitten gehuurd? Dan evt de wbv informeren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:46 schreef Sarabi het volgende:
Na een dag bier bezorgen kwamen we thuis in de muziek van de buren. En ze hebben ook nog hun bus zo lomp geparkeerd dat wij onze auto niet op onze plaats kunnen zetten.
Ben benieuwd of we ooit nog normale buren krijgen
Goed.quote:
Ze spreken geen Nederlands en eigenlijk ook geen Engels. Daar kwamen we achter toen we ze een keer probeerden aan te spreken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
wat ellendig. Hebben jullie ze al eens verteld dat jullie een andere smaak hebben (en zachter wat prettiger vinden?) Is handhaving bellen mogelijk? Jullie hebben toch gekocht en zij zitten gehuurd? Dan evt de wbv informeren.
Welke taal dan wel? Wanneer ze niet weten dat ze overlast veroorzaken zullen ze er ook niet mee stoppen. Zijn het statushouders? Dan hebben ze ook nog contact met vluchtelingenwerk die je evt. zou kunnen vragen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze spreken geen Nederlands en eigenlijk ook geen Engels. Daar kwamen we achter toen we ze een keer probeerden aan te spreken.
Voor handhaving en wbv is het denk ik niet erg genoeg. In huis en met alle ramen dicht hoor je bijna niets.
Verder zijn alle huizen in deze straat inderdaad koopwoningen geworden.
Pools, en eens in de zoveel tijd veranderd het weer van samenstelling.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Welke taal dan wel? Wanneer ze niet weten dat ze overlast veroorzaken zullen ze er ook niet mee stoppen. Zijn het statushouders? Dan hebben ze ook nog contact met vluchtelingenwerk die je evt. zou kunnen vragen.
Dan zou ik een briefje via google translate schrijven en aangeven dat jullie er last van hebben. Je kunt ook de app SayHi gebruiken. Werkt ook heel goed (jij spreekt in en de vertaling is voor de andere kant te horen)quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Pools, en eens in de zoveel tijd veranderd het weer van samenstelling.
Meestal ga ik ook wel van het goede uit, dat ze het niet door hebben.
Maar deze week is het wel even een beetje veel.
Correct. Maar er is een heel verschil tussen pittig en pittig. Van pittiger dan de "normale" versie. Van bijvoorbeeld een nasi gerecht. Tot twee keer plezier bij een gerecht dat normaal al pittig is, maar nu met toevoeging pedis.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Pedis betekent toch pittig/heet?
Pepers mijd ik per defintie…
Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan zou ik een briefje via google translate schrijven en aangeven dat jullie er last van hebben. Je kunt ook de app SayHi gebruiken. Werkt ook heel goed (jij spreekt in en de vertaling is voor de andere kant te horen)
Hier is de tent weer ingepakt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:10 schreef Candaasje het volgende:
Avond!
Nooit geweten dat dit dorp zo druk kon zijn![]()
(Vorig jaar moest ik werken tijdens het corso, en het was toen echt zinderend heet )
Schoonfamilie is weer naar huis, zo maar eens iets koken. Nu nog even in de tuin aan het genieten. Arme Simon moet nog even binnen blijven. (Ik denk dat ik hem a.s. woensdag naar buiten ga laten. Spannend wel.)
Je kunt ook de wbv bellen en vragen of ze kunnen helpen omdat ze jullie niet kunnen verstaan. En of zij weten of er misschien een vrijwilliger aan het gezin gekoppeld is vanuit de gemeente die zou kunnen bemiddelen? En als er nauwelijks te communiceren is vanwege verschil in taal, zou je toch juist moeten kijken hoe er wel uit te komen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze spreken geen Nederlands en eigenlijk ook geen Engels. Daar kwamen we achter toen we ze een keer probeerden aan te spreken.
Voor handhaving en wbv is het denk ik niet erg genoeg. In huis en met alle ramen dicht hoor je bijna niets.
Verder zijn alle huizen in deze straat inderdaad koopwoningen geworden.
Elke vorm van 'pittig' is een no go voor mij.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Correct. Maar er is een heel verschil tussen pittig en pittig. Van pittiger dan de "normale" versie. Van bijvoorbeeld een nasi gerecht. Tot twee keer plezier bij een gerecht dat normaal al pittig is, maar nu met toevoeging pedis.
Dat is ook direct een reden, voor mij, om niet voor andere te koken. Of te oordelen of een gerecht pittig is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Elke vorm van 'pittig' is een no go voor mij.
Wat jij flauw vindt qua smaak of beleving, is voor mij waarschijnlijk al veel te pedis…
Wanneer ik wel muhammara maak zal ik daar rekening mee houden. Je kan er altijd wat chili bij doen (de anderen dan) maar eruit halen is niet te doenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Elke vorm van 'pittig' is een no go voor mij.
Wat jij flauw vindt qua smaak of beleving, is voor mij waarschijnlijk al veel te pedis…
Doe gewoon wat je normaal ook doet, ik heb nog nooit muhammara gegeten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer ik wel muhammara maak zal ik daar rekening mee houden. Je kan er altijd wat chili bij doen (de anderen dan) maar eruit halen is niet te doen
Ik maak het op de normale manier. Soms, als ik weet dat mensen van pittig houden, gebruik ik meer chilivlokken. Dat doe ik dus niet. Neem aan, wanneer iemand dat wil. @Lucky_Strike wel chilipoeder of zo in huis heeft.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doe gewoon wat je normaal ook doet, ik heb nog nooit muhammara gegeten.
Ik ben ook niet bang dat ik om kom van de honger of zo…
Waarom is dat bij Polen een ander verhaal 'natuurlijk'?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kunt ook de wbv bellen en vragen of ze kunnen helpen omdat ze jullie niet kunnen verstaan. En of zij weten of er misschien een vrijwilliger aan het gezin gekoppeld is vanuit de gemeente die zou kunnen bemiddelen? En als er nauwelijks te communiceren is vanwege verschil in taal, zou je toch juist moeten kijken hoe er wel uit te komen?
Je mag best aangeven dat je last hebt, ook al is het misschien niet erg genoeg om ze uit huis te zetten, wellicht hebben ze wel tips of kunnen ze op een andere manier helpen. En misschien niet, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Edit: o Pools, dat is een ander verhaal natuurlijk
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben vandaag een briefje bij de buren door de bus gedaan over ons feestje van morgen en volgende week zaterdag. Ik kan me niet voorstellen dat ze er op enige manier last van gaan hebben. Zo wild wordt het allemaal niet. Maar ik wil graag dat zij ook een briefje bij ons in de bus doen als het eens andersom is.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:37 schreef Isabeau het volgende:
En wat was eraan haar prestatie momenteel?
Het is echt super irritant als iederen "Sifan!" plaatst zonder context.
MCI
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
MCI
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MCI
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Mild Cognitive Impairment?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:37 schreef Isabeau het volgende:
MCI
Helemaal waarquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]vind ik netjes
En op tijd ophouden met lawaai maken ook.
Ik keek opzij naar het voetbal. Ik denk Manchester Cityquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Mild Cognitive Impairment?Of heb ik iets teveel scripties over dementie gelezen voor mn vakantie en is er iets veel algemener bekends met die afkorting haha.
Sifan
quote:
Ahquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik keek opzij naar het voetbal. Ik denk Manchester City
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Dat soort dingen snap ik ook totaal niet.....quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:33 schreef Isabeau het volgende:
Sifan? Wie is Sifan?
Blijft gewoon kut @:sarabi Heb ook het idee dat veel mensen het ook echt geen moer kan schelen als een ander last van ze heeft. Ze zitten tegenwoordig ook allemaal in de trein met het geluid op speakers van de telefoon. Is plots (afgelopen jaar?) doodnormaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er weer af gefietstquote:
Wat een dag iddquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Tele6![]()
![]()
![]()
wat een dag.
En heb je er wel eens over gedacht om columnist te worden, je leest zo lekker weg
Dit, je andere sportverhalen, en je vierdaagse verslag. Je schrijft zo heerlijk gortdroogquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een dag idd![]()
Ik ben erg tevreden met mijn rare ingeving om deze fietstocht te gaan doen met wie mee wilde.
Niet voor herhaling vatbaar want 8 ijsjes tussen 10:00 en 19:00 (en verder geen normaal eten) is eigenlijk belachelijk.
Maar zo'n fietstocht met elke 15-20 km een bijzonder doel om naartoe te fietsen is echt leuk.
Bedankt voor je compliment. Ik heb er nooit over nagedacht om columnist te worden, want misschien kan ik wel leuk schrijven maar meestal heb ik niks interessants om over te schrijven
Moest ook ff 2x kijkenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 23:03 schreef Morgane89 het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)-de-wk-atletiek.html
Toen ik deze foto voor het eerst zag leek het net alsof de arm van de één dwars door de arm van de ander gaat
Ik kan me voorstellen dat je daar extra bij stilstaat als ervaringsdeskundige nuquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 23:13 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoeveel tanden zij door haar lip heeft gekregen en of haar ribben nog intact zijn…
Omdat Polen zich vrij mogen vestigen en niet als statushouder komenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom is dat bij Polen een ander verhaal 'natuurlijk'?
Lijkt me inderdaad wel echt leuk fietsen zo iedere zoveel km een doel. Maar inderdaad misschien wat veel ijsquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een dag idd![]()
Ik ben erg tevreden met mijn rare ingeving om deze fietstocht te gaan doen met wie mee wilde.
Niet voor herhaling vatbaar want 8 ijsjes tussen 10:00 en 19:00 (en verder geen normaal eten) is eigenlijk belachelijk.
Maar zo'n fietstocht met elke 15-20 km een bijzonder doel om naartoe te fietsen is echt leuk.
Bedankt voor je compliment. Ik heb er nooit over nagedacht om columnist te worden, want misschien kan ik wel leuk schrijven maar meestal heb ik niks interessants om over te schrijven
Lekker ontspannen, behalve de heen- en terugreis en de busreis in Thailandquote:
Staat toch los van geen Nederlands kunnen en overlast van geluid?quote:Op zondag 20 augustus 2023 07:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Omdat Polen zich vrij mogen vestigen en niet als statushouder komen
Sovjettoestanden als dat waar isquote:Op zondag 20 augustus 2023 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:yinny wat een post![]()
Ik kijk wk atletiek op bbc en nou hoor ik iets vast niet goed en kan het ook niet terugvinden. Een vrouw, (en dat hoorde ik) 3 maanden geleden bevallen en nu al de 400 meter lopen, hoe dan?
Goed gehoord (laptop zoeken gaat beter dan telefoon). Niet door maar toch meegedaanquote:
Mensen zijn gekquote:Op zondag 20 augustus 2023 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Goed gehoord (laptop zoeken gaat beter dan telefoon). Niet door maar toch meegedaan
Titelverdedigster Shaunae Miller-Uibo, eind april nog maar bevallen van een zoon, gaat er niet helemaal verrassend uit in de reeksen van de 400 meter.
Mijn advies was gebaseerd op de aanname dat het om statushouders ging.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Staat toch los van geen Nederlands kunnen en overlast van geluid?
Hoezo die aanname? Er zijn tig keer meer mensen die geen statushouders zijn en geen of nauwelijks Nederlands sprekenquote:Op zondag 20 augustus 2023 10:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn advies was gebaseerd op de aanname dat het om statushouders ging.
De rotte eieren zijn haar fataal gewordenquote:Op zondag 20 augustus 2023 10:52 schreef Molo het volgende:
https://nieuwspaal.nl/qui(...)-leeftijd-overleden/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |