SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ik bekijk het altijd vanuit mijn eigen regio overigens he.. (zuidoost), de rest in het land tja.. daar kan ik niet over oordelen aangezien ik daar amper kom.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.
Oww als je niet van hitte houdt dan woon je in het verkeerde deel van het land. Ik zit zelf in regio noordoost. Dat scheelt in de zomer wel een graad of 2, 3 met zuidoost.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik bekijk het altijd vanuit mijn eigen regio overigens he.. (zuidoost), de rest in het land tja.. daar kan ik niet over oordelen aangezien ik daar amper kom.
Haha, ja. Ik ben er meer eentje die beter op de Noordkaap geboren had moeten worden.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:37 schreef grimselman het volgende:
[..]
Oww als je niet van hitte houdt dan woon je in het verkeerde deel van het land. Ik zit zelf in regio noordoost. Dat scheelt in de zomer wel een graad of 2, 3 met zuidoost.
Dit maakt juni eigenlijk nog beter. Overdag aangenaam warm en lekkere frisse nachtenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
juni
Gemiddeld: 20.37 graden (langjarig gemiddelde is 16.2 graden)
Gemiddelde dagtemperatuur: 26.77 graden
Gemiddelde nachttemperatuur: 12.99 graden
En juli was qua temperatuur dus compleet normaalquote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit maakt juni eigenlijk nog beter. Overdag aangenaam warm en lekkere frisse nachten
Let op hoor, dalijk wordt je van trollen beticht.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En juli was qua temperatuur dus compleet normaal
0.2 graad onder het gemiddelde. Vrij normaal idd.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geen (zinnige) reactie. Feiten liegen niet, punt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Let op hoor, dalijk wordt je van trollen beticht.
Maar dat wil toch niet zeggen dat het weerbeeld compleet normaal was of omdat het in het verleden vaker zo is geweest, moet dat nu ook maar op die manier. Zulke onzin! Alles is nu. Het weerbeeld was toch voor 80% van de tijd compleet geen zomer en eerder herfst. Zelfs meteorologen en diverse weersites schreven dat. Zo normaal is dat in de zomer dus niet. Voor veel sectoren was het een totale deceptie. De binnen recreatie had er dan weer profijt van. Het hoeft echt niet elke dag stikt volgens "het normaal' boekje te verlopen. Extremen hoeft ook niet, maar juli was qua weerbeeld wel extreem treurig. Veel wind, vaak bewolkt en vrij nat.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het qua neerslag veel te nat was.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dat wil toch niet zeggen dat het weerbeeld compleet normaal was of omdat het in het verleden vaker zo is geweest, moet dat nu ook maar op die manier. Zulke onzin! Alles is nu. Het weerbeeld was toch voor 80% van de tijd compleet geen zomer en eerder herfst. Zelfs meteorologen en diverse weersites schreven dat. Zo normaal is dat in de zomer dus niet. Voor veel sectoren was het een totale deceptie. De binnen recreatie had er dan weer profijt van. Het hoeft echt niet elke dag stikt volgens "het normaal' boekje te verlopen. Extremen hoeft ook niet, maar juli was qua weerbeeld wel extreem treurig. Veel wind, vaak bewolkt en vrij nat.
Dat is dus pertinent niet waar (voor mijn regio althans).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.
ik meen dat ergens gelezen te hebben. Niet zozeer het gemiddelde, maar de dagtemperatuur an sich.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het qua neerslag veel te nat was.
Ik reageerde echter op jou, die stelde dat de temperatuur ver onder het langjarig gemiddelde lag.
[..]
Dat is dus pertinent niet waar (voor mijn regio althans).
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:20 schreef cherrycoke het volgende:
Die warme temperaturen boven de 30 zijn de kaarten uit
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:40 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Zie idd dat de echte hitte er wel uit is nu. Zelfs dinsdag wordt gewoon een normale warme dag ipv die 37 graden wat er eerst stond.
Wat gewoon dikke onzin is. We houden vrijwel allemaal van "normaal" zonnig weer en temperaturen. Die extremen is slechts voor de enkeling genieten.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
@:INViCTuS vergeet dat de gemiddelde FOK!er van dit type is
Doe gewoon eens normale ouwe zeiksnor.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
@:INViCTuS vergeet dat de gemiddelde FOK!er van dit type is
Precies dit, met 20-25 graden, zon en op z'n tijd een paar goede buien voor de natuur is vrijwel iedereen te porren.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat gewoon dikke onzin is. We houden vrijwel allemaal van "normaal" zonnig weer en temperaturen. Die extremen is slechts voor de enkeling genieten.
Voor iemand die van normaal zonnig weer houdt ben je die enorm trieste juli wel heel hard aan het verdedigen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat gewoon dikke onzin is. We houden vrijwel allemaal van "normaal" zonnig weer en temperaturen. Die extremen is slechts voor de enkeling genieten.
Juli was ook triest qua neerslag. Qua temperatuur heb ik er persoonlijk van genoten. Ik ben niet gemaakt voor temperaturen van 27-28+ hier.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor iemand die van normaal zonnig weer houdt ben je die enorm trieste juli wel heel hard aan het verdedigen.
Het aantal zonuren in Juli week ook nauwelijks af van de normaal. Wel ongelijk verdeeld over de maand. De laatste twee weken beduidend minder zon.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het glas is half vol of het glas is half leegquote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor iemand die van normaal zonnig weer houdt ben je die enorm trieste juli wel heel hard aan het verdedigen.
Juli was eerder driekwart leeg.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:10 schreef grimselman het volgende:
[..]
Het glas is half vol of het glas is half leeg
Of juist vol met al die neerslag?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juli was eerder driekwart leeg.
Ik geef het door.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:17 schreef byah het volgende:
ik wil gewoon een een week zonder windkracht 4 en met zon. Dat hebben we al maanden niet gehad
Nee, gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:17 schreef byah het volgende:
ik wil gewoon een een week zonder windkracht 4 en met zon. Dat hebben we al maanden niet gehad
Slechts 13 uur minder dan normaal inderdaad - of een volle dag zon - en ja, met name die 2e helft van Juli was het heel triest.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:09 schreef grimselman het volgende:
[..]
Het aantal zonuren in Juli week ook nauwelijks af van de normaal. Wel ongelijk verdeeld over de maand. De laatste twee weken beduidend minder zon.
Om Nattekat te plagen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom is het vandaag grijs en maar 20 graden? Brrr... koud. Had er meer van verwacht.
Vandaag was de overgangsdag, het warmtefront trekt momenteel over.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom is het vandaag grijs en maar 20 graden? Brrr... koud. Had er meer van verwacht.
Maar vandaag is het niet zo warm, dus dat scheeltquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:25 schreef Bocaj het volgende:
Die hoge luchtvochtigheid vandaag merk je wel hoor.
Was ff eind van de middag wat boodschapjes doen in gewoon een overhemd, nou het nat van het zweet staat er in.
Gelukkig zit ik nu ff af te koelen bij een ventilator...
20 graden en 76 % luchtvochtigheid, heftig hoorquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:25 schreef Bocaj het volgende:
Was ff eind van de middag wat boodschapjes doen in gewoon een overhemd, nou het nat van het zweet staat er in.
Obesed.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:25 schreef Bocaj het volgende:
85% was het.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:08 schreef Elan het volgende:
[..]
20 graden en 76 % luchtvochtigheid, heftig hoor
Kwam ook net uit een warme douche... Vaak ben je dan te warm...quote:
Oke maar daar zou je toch niet spontaan van in zweten moeten uitbarsten als je gezond van lijf en leden bent.quote:
Spontaan spontaan, was wel aan het sjouwen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:51 schreef Elan het volgende:
Oke maar daar zou je toch niet spontaan van in zweten moeten uitbarsten als je gezond van lijf en leden bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |