abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:34:01 #1
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_210315483

Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweermeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart

Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI buienradar

---

Klimaateffectatlas
Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---

---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live

DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_210315509
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.
Ik bekijk het altijd vanuit mijn eigen regio overigens he.. (zuidoost), de rest in het land tja.. daar kan ik niet over oordelen aangezien ik daar amper kom.

Statistieken juli (ik laat de warmste 3 en koudste 3 dagen buiten beschouwing om eventuele extremen eruit te halen).

Gemiddeld: 18.38 graden (langjarig gemiddelde is 18.3 graden)
Gemiddelde dagtemperatuur: 23.52 graden
Gemiddelde nachttemperatuur: 13.67 graden

Dat ligt dan qua temperatuur heel netjes op het langjarig gemiddelde. Daar kun je van vinden wat je wilt, maar ik heb de extremen er al uitgehaald (die zorgde voor een hogere gemiddelde temperatuur overigens). Dus dat het qua temperatuur in juli veel te laag was is gewoon een gevoel, maar niet cijfermatig te onderbouwen. Dat het veel te nat was, dat lijkt me evident.

Statistieken juni(ik laat de warmste 3 en koudste 3 dagen buiten beschouwing om eventuele extremen eruit te halen).

Gemiddeld: 20.37 graden (langjarig gemiddelde is 16.2 graden)
Gemiddelde dagtemperatuur: 26.77 graden
Gemiddelde nachttemperatuur: 12.99 graden

Hieruit blijkt dat juni weldegelijk extreem warm is geweest. Je kunt het dan een perfecte of geweldige zomermaand noemen, dat is natuurlijk subjectief. Net zoals ik het een kutmaand vond vanwege de hitte. Je kunt niet ontkennen echter dat juni véél te warm is geweest kijkend naar het langjarig gemiddelde. Dat juni ook veel te droog was, lijkt me evident.

Dus conclusie:
- juni qua temperatuur veel te warm en veel te droog;
- juli qua temperatuur normaal maar veel te nat.

Een combinatie van beide was wellicht beter geweest :+
pi_210315513
Kan dat onderste plaatje niet verwijderd worden uit de OP? Als je er op klikt dan krijg je een 404 en de users die op het kaartje staan zie je hier niet.
pi_210315538
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik bekijk het altijd vanuit mijn eigen regio overigens he.. (zuidoost), de rest in het land tja.. daar kan ik niet over oordelen aangezien ik daar amper kom.
Oww als je niet van hitte houdt dan woon je in het verkeerde deel van het land. Ik zit zelf in regio noordoost. Dat scheelt in de zomer wel een graad of 2, 3 met zuidoost.
pi_210315550
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:37 schreef grimselman het volgende:

[..]
Oww als je niet van hitte houdt dan woon je in het verkeerde deel van het land. Ik zit zelf in regio noordoost. Dat scheelt in de zomer wel een graad of 2, 3 met zuidoost.
Haha, ja. Ik ben er meer eentje die beter op de Noordkaap geboren had moeten worden.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:38:57 #6
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_210315554
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:35 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

juni
Gemiddeld: 20.37 graden (langjarig gemiddelde is 16.2 graden)
Gemiddelde dagtemperatuur: 26.77 graden
Gemiddelde nachttemperatuur: 12.99 graden

Dit maakt juni eigenlijk nog beter. Overdag aangenaam warm en lekkere frisse nachten
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:41:57 #7
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_210315598
Ik heb drie berken rond m'n huis die momenteel blad staan te verliezen. Ze zijn altijd wat vroeger dan de rest, ook met bladgroei, maar dit is wel erg vroeg dus doet het meer denken aan zelfbescherming door droogtestress. Da's alleen nogal vreemd na zoveel regen, had dat dan gedaan toen het eind juni al zes weken droog was. :/

Iemand een idee hoe dat kan?

Misschien meer iets voor Flora en Fauna maar daar kom ik nooit. :D
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_210315679
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:38 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Dit maakt juni eigenlijk nog beter. Overdag aangenaam warm en lekkere frisse nachten
En juli was qua temperatuur dus compleet normaal ;)
pi_210315707
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:48 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Let op hoor, dalijk wordt je van trollen beticht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210315742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:48 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
0.2 graad onder het gemiddelde. Vrij normaal idd.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:02:41 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210315937
29 graden morgen ook hier in het westen mwah, 23 graden is wel prima te doen.
pi_210316008
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Let op hoor, dalijk wordt je van trollen beticht.
Waarschijnlijk geen (zinnige) reactie. Feiten liegen niet, punt.

Het is subjectief om te stellen dat juli veel te koud was. Puur kijkend naar wat normaal is, valt juli qua temperatuur binnen de norm. Qua neerslag niet.

Juni daarentegen viel zowel qua temperatuur als neerslag(tekort) buiten de norm die je als normaal kunt hanteren.

Daar kunnen we allemaal persoonlijk qua gevoel wat anders van vinden en dat is ook prima. Allemaal eenheidsworsten zou ook saai zijn.

Maar idd iemand 'troll' oid noemen is dan natuurlijk weer wel gewoon kansloos.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:12:49 #13
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_210316059
quote:

[..]
Maar dat wil toch niet zeggen dat het weerbeeld compleet normaal was of omdat het in het verleden vaker zo is geweest, moet dat nu ook maar op die manier. Zulke onzin! Alles is nu. Het weerbeeld was toch voor 80% van de tijd compleet geen zomer en eerder herfst. Zelfs meteorologen en diverse weersites schreven dat. Zo normaal is dat in de zomer dus niet. Voor veel sectoren was het een totale deceptie. De binnen recreatie had er dan weer profijt van. Het hoeft echt niet elke dag stikt volgens "het normaal' boekje te verlopen. Extremen hoeft ook niet, maar juli was qua weerbeeld wel extreem treurig. Veel wind, vaak bewolkt en vrij nat. ;)
Never Stop Exploring!
pi_210316097
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:12 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Maar dat wil toch niet zeggen dat het weerbeeld compleet normaal was of omdat het in het verleden vaker zo is geweest, moet dat nu ook maar op die manier. Zulke onzin! Alles is nu. Het weerbeeld was toch voor 80% van de tijd compleet geen zomer en eerder herfst. Zelfs meteorologen en diverse weersites schreven dat. Zo normaal is dat in de zomer dus niet. Voor veel sectoren was het een totale deceptie. De binnen recreatie had er dan weer profijt van. Het hoeft echt niet elke dag stikt volgens "het normaal' boekje te verlopen. Extremen hoeft ook niet, maar juli was qua weerbeeld wel extreem treurig. Veel wind, vaak bewolkt en vrij nat. ;)
Ik zeg toch ook dat het qua neerslag veel te nat was.

Ik reageerde echter op jou, die stelde dat de temperatuur ver onder het langjarig gemiddelde lag.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.
Dat is dus pertinent niet waar (voor mijn regio althans).

[ Bericht 0% gewijzigd door Geschiedkundige op 17-08-2023 12:38:03 ]
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:20:36 #15
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210316134
Die warme temperaturen boven de 30 zijn de kaarten uit
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:40:43 #16
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_210316349
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook dat het qua neerslag veel te nat was.

Ik reageerde echter op jou, die stelde dat de temperatuur ver onder het langjarig gemiddelde lag.
[..]
Dat is dus pertinent niet waar (voor mijn regio althans).
ik meen dat ergens gelezen te hebben. Niet zozeer het gemiddelde, maar de dagtemperatuur an sich.
Never Stop Exploring!
pi_210316351
Zie idd dat de echte hitte er wel uit is nu. Zelfs dinsdag wordt gewoon een normale warme dag ipv die 37 graden wat er eerst stond.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 augustus 2023 @ 12:42:49 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210316369

@INViCTuS vergeet dat de gemiddelde FOK!er van dit type is :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:42:57 #19
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_210316370
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:20 schreef cherrycoke het volgende:
Die warme temperaturen boven de 30 zijn de kaarten uit
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:40 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Zie idd dat de echte hitte er wel uit is nu. Zelfs dinsdag wordt gewoon een normale warme dag ipv die 37 graden wat er eerst stond.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_210316373
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

@:INViCTuS vergeet dat de gemiddelde FOK!er van dit type is :P
Wat gewoon dikke onzin is. We houden vrijwel allemaal van "normaal" zonnig weer en temperaturen. Die extremen is slechts voor de enkeling genieten.
pi_210316390
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

@:INViCTuS vergeet dat de gemiddelde FOK!er van dit type is :P
Doe gewoon eens normale ouwe zeiksnor.

Het was wachten op een kansloze reactie van jou kant. Erg sterk punt maak je ook steeds zo hoor.
pi_210316399
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat gewoon dikke onzin is. We houden vrijwel allemaal van "normaal" zonnig weer en temperaturen. Die extremen is slechts voor de enkeling genieten.
Precies dit, met 20-25 graden, zon en op z'n tijd een paar goede buien voor de natuur is vrijwel iedereen te porren.

Zelfs ik kan daarmee leven.
pi_210316406
Vrijdag op zaterdagnacht een zeer zwoele nacht, daarna dauwpunten weer terug naar +/- 15 graden.

Lijden zullen we.

Moderator / Redactie Sport donderdag 17 augustus 2023 @ 12:52:48 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210316436
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Voor iemand die van normaal zonnig weer houdt ben je die enorm trieste juli wel heel hard aan het verdedigen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210316507
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Voor iemand die van normaal zonnig weer houdt ben je die enorm trieste juli wel heel hard aan het verdedigen.
Juli was ook triest qua neerslag. Qua temperatuur heb ik er persoonlijk van genoten. Ik ben niet gemaakt voor temperaturen van 27-28+ hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')