SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Dit neemt wel serieuze vormen aan. De kans dat de oorlog hierop gewonnen wordt lijkt me groter dan dat dat op het slagveld gebeurt.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
107 ruble voor een euroquote:[ afbeelding ]
Ik denk niet dat hij goedkope vodka drinkt. Hij wordt meer dan genoeg betaald voor het duurdere spul.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 07:30 schreef quirina het volgende:
Je kan aan Shoigu zien wat goedkope vodka met je doet.
Oekrane bij de EU en er blijven alleen maar oudjes over.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:00 schreef Slayage het volgende:
De oekrinse bevolking is in 30 jaar door migratie met 1/3 gekrompen[ twitter ]
Dat is helaas het resultaat als de grenzen opengaan. Thread gaat daaroverquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Oekrane bij de EU en er blijven alleen maar oudjes over.
Ik roep het al lang hier. Je moet ze gewoon alle voordelen van de EU geven zonder dat oekrainers naar de EU mogen komen om te werken. Genoeg mogelijkheden om ze los van EU lidmaatschap te ondersteunen en te zorgen dat ze zelf hun land kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is helaas het resultaat als de grenzen opengaan. Thread gaat daarover
Verder nog geen beelden en zo hiervan gezien. Maar het ziet er naar uit dat Rusland weer los aan het gaan is.quote:Currently, Russian invaders are shelling the capital of Ukraine by Kh-47M2 "Kinzhal" missiles; explosions can be heard in the city. It's 10 AM on a Friday, the prime time for attacking the capital of a European country if you're a terrorist.
Michael Clarke zei het op 4 juli al. Gelukkig komt Rob er nu ook mee. Houd hem in de gaten hoor, die Robbie.quote:
Bij talkshows daar hebben ze tijdens het gesprek altijd bewegende propagandabeelden op de achtergrond, anders is het te saai ofzo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 07:26 schreef quirina het volgende:
https://twitter.com/RussiaUSA/status/1689572088989020160?s=20
Foei Polen!
Polen die west Oekrane gaat bezetten! Foei foei!
Rusland moet Polen maar aanpakken met hun grote machtige leger als afstraffing .. dat zal ze leren!
In drie dagen is Polen NUSSR!
Ben wel benieuwd waar Rob vandaan haalt dat de Oekraense winst hiermee teniet gedaan wordt. Dat blijkt immers niet uit dit artikel of uit eerdere artikelen over de hernieuwde offensieven van Rusland in die hoek.quote:
Heb de ontwikkelingen niet nauwlettend gevolgd afgelopen week maar in deze reeks las ik wel af en toe dat Oekraine alle verliezen in Kharkiv bijna weer terug had. Blijkbaar onzin dus?quote:
Dat artikel is gebaseerd op informatie van het Russische ministerie van defensie. Dus ik zou dat met een korreltje zout nemen. En Oekrane heeft inderdaad het grootste gedeelte van het grondgebied weer terugveroverd welke Rusland de afgelopen paar weken in die regio ingenomen had.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb de ontwikkelingen niet nauwlettend gevolgd afgelopen week maar in deze reeks las ik wel af en toe dat Oekraine alle verliezen in Kharkiv bijna weer terug had. Blijkbaar onzin dus?
Dit is waarom mensen hem irritant vinden. Gekleurd, aangedikt geblaat.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb de ontwikkelingen niet nauwlettend gevolgd afgelopen week maar in deze reeks las ik wel af en toe dat Oekraine alle verliezen in Kharkiv bijna weer terug had. Blijkbaar onzin dus?
Een groot gedeelte van het verlies van de bevolking is te verklaren door de val van de Sovjet Unie in 1992/93 (en de economische crisis die daar op volgde in de jaren daarna (zo'n 10 procent). En de oorlog in Oekrane (zo'n 15 procent, waarvan alleen al meer dan 10 procent in 2022)quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:00 schreef Slayage het volgende:
De oekrinse bevolking is in 30 jaar door migratie met bijna 1/3 gekrompen![]()
Thread
[ twitter ]
Ze lijken nogal gehecht aan hun land. Vechten er hard voor. En als ze winnen gaan ze daarna ineens weg?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Oekrane bij de EU en er blijven alleen maar oudjes over.
Doet me denken aan het Ardennen offensief. Deze X wordt de troepen opbouw echter wel gespot, dus een verrassingsaanval wordt het niet. Het materiaal verlies wat Rusland bij zo'n aanval gaat oplopen is waarschijnlijk de nekslag. In tegenstelling tot Oekraine cs kan het russische regime dat niet snel meer aanvullen en vervangen. Je kan misschien wel veel poppetjes op het slagveld zetten maar zonder goede bewapening wordt dat een soort van bemesting voor de grond.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 10:10 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Wat waarschijnlijk wel klopt is dat Rusland een groot aantal troepen en materieel aan het opbouwen is in de regio van Kupyansk, wat ook door Oekraense bronnen bevestigd is. Er worden ook steeds meer luchtaanvallen in de regio uitvoert. Waarmee het inderdaad lijkt dat het doel is om een grootse aanval in te zetten op Kupyanksk. Maar het innemen van deze stad zal zeker niet gemakkelijk zijn. En ik verwacht dan ook dat het een tweede Bakhmut gaat worden voor Rusland.
Oekrane heeft alle tijd gehad om verdedigingen op te bouwen in die regio. En ik geloof er niks van dat ze opeens in paniek troepen van andere plekken vandaan moeten trekken (wat Rusland natuurlijk wel hoopt).
Even de aankomende weken afwachten dus.
dat roepen we al een dik jaarquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Doet me denken aan het Ardennen offensief. Deze X wordt de troepen opbouw echter wel gespot, dus een verrassingsaanval wordt het niet. Het materiaal verlies wat Rusland bij zo'n aanval gaat oplopen is waarschijnlijk de nekslag. In tegenstelling tot Oekraine cs kan het russische regime dat niet snel meer aanvullen en vervangen. Je kan misschien wel veel poppetjes op het slagveld zetten maar zonder goede bewapening wordt dat een soort van bemesting voor de grond.
Er staat dat 32 gemeentes worden gevacueerd. Dat is dus (inoorlogstermen) gebiedswinst voor Rusland.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar Rob vandaan haalt dat de Oekraense winst hiermee teniet gedaan wordt. Dat blijkt immers niet uit dit artikel of uit eerdere artikelen over de hernieuwde offensieven van Rusland in die hoek.
Nee, de burgers worden gevacueerd om ze te beschermen voor wat er komen gaat. Om elke meter zal gevochten worden. En zolang Rusland niet daadwerkelijk het gebied ingenomen heeft behoort het nog steeds tot Oekrane. En is er dus geen gebiedswinst voor Rusland.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er staat dat 32 gemeentes worden gevacueerd. Dat is dus (inoorlogstermen) gebiedswinst voor Rusland.
Het is niet genoeg en bovendien vooral civiele doelen raken, dat zet weinig zoden aan de dijk en werkt eerder contraproductief. Een jaar zegt niets, veel oorlogen duren decennia.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:21 schreef Ferdii het volgende:
[..]
dat roepen we al een dik jaar
tot nu toe kunnen de russen nog genoeg bommen en raketten gooien, dus waar blijven die lege wapendepot?
Lijkt me een uistekende gelegenheid om er 1 grote boobytrap van te maken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er staat dat 32 gemeentes worden gevacueerd. Dat is dus (inoorlogstermen) gebiedswinst voor Rusland.
quote:Russian fighters from Wagner PMC, in Belarus, simulated their arrival in the area of the "Pischatka" road checkpoint in the Berestei region, border with Poland. In this way, they arranged a psychological operation to inflame the situation.
This was reported in the Center of National Resistance. It is noted that about 250 fighters carried out maneuvers along the border in order to stretch the Polish troops.
It will be recalled that earlier NATO stated that (they do not see a direct or indirect threat to allies) from the mercenaries of the Russian PMV "Wagner".
However, the Alliance closely monitors all military activities in Belarus.
Before that, mercenaries of Wagner PMC were spotted (2 km from the border with Poland).
(They have already made an attempt to break through the territory of Belarus.)
In this regard, the Polish side is considering the option of (Completely closing the border). The Ministry of Internal Affairs of Poland emphasized that Warsaw is strengthening the protection of its borders, expecting new provocations.
Meanwhile, Lithuania announced that part of the "Wagnerians" are stationed not far from their state border.
President Gitanas Nauseda emphasized that the presence of "Wagnerians" in Belarus creates an additional risk factor for the security of his country.
As reported by OBOZREVATEL:
- On August 7th, servicemen of the Armed Forces of Belarus began command and staff training at the Gozky training ground in the Grodno region of Belarus. It is located in the (Immediate Vicinity) of the border with Lithuania and Poland - not far from the territory of the so-called Suval corridor;
the CPD believes that the Russian and Belarusian dictators pursue different goals regarding the mercenaries of Wagner PMC, who are currently in Belarus.
Lukashenko expects that they will strengthen the guarantees of his stay in power, and Putin - that the "Wagnerians" will monitor the behavior of the illegally elected president of Belarus.
Zou dat werkelijk zijn waar hij in zijn tweet op doelt? Dit is immers, zelfs in oorlogstermen, geen daadwerkelijke gebiedswinst.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, maar je kunt wel inschatten wat komen gaat als daar echt een grote groepenmacht bezig is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou dat werkelijk zijn waar hij in zijn tweet op doelt? Dit is immers, zelfs in oorlogstermen, geen daadwerkelijke gebiedswinst.
`zouden zoveel meer bedrijven moeten doen. De helft van software etc draait op westerse systemen, waarom niet gewoon de hele bende deactiveren en daarmee dat hele land ontwrichtenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:08 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
In before: JA MAAR IN RUS GEBRUIKEN ZE TOCH ALLES ILLEGAAL HAHAHAHA.
De killer is niet dat je dat je windows en office ineens niet meer geactiveerd zijn. De killer is dat in de praktijk heel veel bedrijven in de MS cloud zitten. En als je dan je licenties niet meer kan vernieuwen, houd je mail op met werken, doet teams het niet meer, heb je geen toegang meer tot je intranet. Dan komt je bedrijf tot stilstand.
Als je het mij vraagt wel.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:24 schreef Ferdii het volgende:
[..]
`zouden zoveel meer bedrijven moeten doen. De helft van software etc draait op westerse systemen, waarom niet gewoon de hele bende deactiveren en daarmee dat hele land ontwrichten
precies, al het goede van internet komt uit het westen. ook zeer veel waar de gewone rus last van heeft.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt wel.
I'll raise you: pleur de .ru DNS zone maar weg. Pleur de routes naar alle IP adres blokken in rus maar weg. Wordt het binnen minuten feest.
Maar goed; de VS wil daar niet aan.
Bijv. deactiveren van software? Dat laat je als bedrijf dan over aan bijv. een geheime dienst.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:24 schreef Ferdii het volgende:
[..]
`zouden zoveel meer bedrijven moeten doen. De helft van software etc draait op westerse systemen, waarom niet gewoon de hele bende deactiveren en daarmee dat hele land ontwrichten
tja stel je voor dat je als bedrijf een politiek standpunt moet innemenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bijv. deactiveren van software? Dat laat je als bedrijf dan over aan bijv. een geheime dienst.
Dit gaat veel verder dan een standpunt innemen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:37 schreef Ferdii het volgende:
[..]
tja stel je voor dat je als bedrijf een politiek standpunt moet innemen
je bedrijfsvoering in rusland afschrijven ja, zoals al diverse bedrijven wel gedana ehbbenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dit gaat veel verder dan een standpunt innemen.
Eens, maar da's niet helemaal de reden. Internet is natuurlijk uitgevonden om globaal te zijn, land ontstijgend. En alhoewel de toko die in control is rapporteert aan VS' ministerie van EZ, doet de VS enorm z'n best om zich er niet mee te bemoeien.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:33 schreef Ferdii het volgende:
usa is ongetwijfeld helemaal niet uit op een snelle oplossing,
Ja. Je kan je terugtrekken.Bijv. als software bedrrijf. Je kan lopende onderhandelingen stoppen. Geen nieuwe onderhandelingen aangaan. Maar je gaat je als bedrijf niet bemoeien met wat al bij klanten daar genstalleerd is en proberen die te saboteren.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:40 schreef Ferdii het volgende:
[..]
je bedrijfsvoering in rusland afschrijven ja, zoals al diverse bedrijven wel gedana ehbben
Vertel? Bij de laatste serieuze poging duurde het daarna een jaar en tienduizenden doden voor een paar vierkante kilometer terreinwinst. Dat is toch geen grote gebiedswinst?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, maar je kunt wel inschatten wat komen gaat als daar echt een grote groepenmacht bezig is.
Hij doet een uitspraak over gebiedswinst die teniet gedaan wordt, zonder dat zoiets blijkt uit het bijbehorende artikel. Jij linkt naar zijn duiding in plaats van direct naar het artikel, dat doe je toch niet voor niets?quote:Beetje flauw om op die Rob af te geven. Het zijn gewoon gebeurtenissen die benoemd worden.
Hoe anders is dit dan bijvoorbeeld Rusland afsluiten van betalingsverkeer via Swift?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dit gaat veel verder dan een standpunt innemen.
Het is een gevoelsmatigheid, en ik snap het argument wel. Maar juridisch ben je anno nu vrijwel nooit eigenaar van software, je hebt het in bruikleen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe anders is dit dan bijvoorbeeld Rusland afsluiten van betalingsverkeer via Swift?
De gevacueerde dorpen gaan door de Russen eerst met artillerie met de grond gelijk gemaakt worden, waarna ze door tienduizenden ongetrainde en slecht uitgeruste en bewapende mobiks en gevangenen in aanvalsgolven bestormd gaan worden. Ideale situatie voor de Oekraners om clustermunitie in te zetten dus.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:25 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Nee, de burgers worden gevacueerd om ze te beschermen voor wat er komen gaat. Om elke meter zal gevochten worden. En zolang Rusland niet daadwerkelijk het gebied ingenomen heeft behoort het nog steeds tot Oekrane. En is er dus geen gebiedswinst voor Rusland.
Yep, te verwachten in een land dat geen enkele rechtsgelijkheid meer kent en alles wat de staat niet welgevallig is, naar de goelag stuurt. Helaas hebben de inwoners daar weinig zicht nog mogelijkheden want voor hun is dat die rechtsongelijkheid de normale situatie.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 08:11 schreef Aether het volgende:
Russische advocaten kunnen pleiten wat ze willen: vrijspraak komt er niet
https://nos.nl/l/2486206
Eerst werd de oppositie de mond gesnoerd, daarna volgde de ontmanteling van mensenrechtenorganisaties en uiteindelijk werden alle vrije media het land uitgejaagd. Wie zich niet schikt naar de mores van het Kremlin komt al snel in aanraking met het Russische rechtssysteem. Nieuwsuur sprak met twee advocaten van prominente oppositieleden over hoe hun werk is veranderd sinds de oorlog in Oekrane.
Ik weet niet wie er achter Swift zit.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe anders is dit dan bijvoorbeeld Rusland afsluiten van betalingsverkeer via Swift?
Hij is wel wat beter inhoudelijk op de hoogte dan een willekeurige fokker die toevallig Karel heet, denk je niet?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vertel? Bij de laatste serieuze poging duurde het daarna een jaar en tienduizenden doden voor een paar vierkante kilometer terreinwinst. Dat is toch geen grote gebiedswinst?
[..]
Hij doet een uitspraak over gebiedswinst die teniet gedaan wordt, zonder dat zoiets blijkt uit het bijbehorende artikel. Jij linkt naar zijn duiding in plaats van direct naar het artikel, dat doe je toch niet voor niets?
Ik ben niet heel erg onder de indruk van hem.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is wel wat beter inhoudelijk op de hoogte dan een willekeurige fokker die toevallig Karel heet, denk je niet?
Net als Oekrane. Laat die 2 het samen met elkaar uitzoeken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:34 schreef Buitendam het volgende:
Wanneer in de geschiedenis heeft Rusland enige affiniteit getoond voor zaken als vrije pers, mensenrechten en een eerlijke rechtsgang? Een bananenrepubliek met kernwapens en een hoop gangsters, meer niet.
Belgi.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er achter Swift zit.
Ik ook niet, overal commentaar op en de propoganda wel volgen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben niet heel erg onder de indruk van hem.
Klaus Schnabquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vast. Maar op deze manier is het een nogal nutteloze tweet natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is wel wat beter inhoudelijk op de hoogte dan een willekeurige fokker die toevallig Karel heet, denk je niet?
Nee en nee.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Net als Oekrane. Laat die 2 het samen met elkaar uitzoeken.
oekraine heeft zijn kernwapens juist opgegevenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)r%20power%20reactors.quote:Respect the signatory's independence and sovereignty in the existing borders (in accordance with the principles of the CSCE Final Act).[7]
Refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of the signatories to the memorandum, and undertake that none of their weapons will ever be used against these countries, except in cases of self-defense or otherwise in accordance with the Charter of the United Nations.
Waarom deel je zijn getwotter dan in plaats van gewoon naar het artikel verwijzen met eventueel een eigen duiding?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ook niet, overal commentaar op en de propoganda wel volgen.
Niks net als Oekrane. De hele invasie is een dolkstoot in de rug nadat Oekrane haar kernarsenaal heeft opgegeven in ruil voor erkenning van het grondgebied. Lekker die twee landen over een kam scherenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Naar mijn indruk is hij wel in de koude oorlog sentiment blijven hangen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar je hoeft hier niet te lezen en niet te posten. Klik ff op kruisje rechtsbovenaan, kun je jezelf vertellen dat er allemaal niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
iets met een ineenklappende roebel ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:21 schreef Ferdii het volgende:
[..]
dat roepen we al een dik jaar
tot nu toe kunnen de russen nog genoeg bommen en raketten gooien, dus waar blijven die lege wapendepot?
De Russen hebben met hun perverse fascinatie voor het derde Rijk blijkbaar Roland Freisler gekloond en in iedere rechtzaal neergezet.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, te verwachten in een land dat geen enkele rechtsgelijkheid meer kent en alles wat de staat niet welgevallig is, naar de goelag stuurt. Helaas hebben de inwoners daar weinig zicht nog mogelijkheden want voor hun is dat die rechtsongelijkheid de normale situatie.
Rusland gaat zichzelf niet opnieuw uitvinden. Op basis van welke signalen blijkt dat ze daar letterlijk een 180 gaan doen om de zaak recht te krijgen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
iets met een ineenklappende roebel ?
Dat wapendepots letterlijk leegraken zal niet snel het geval zijn, wel dat de reis naar Oekrane steeds zwaarder zal drukken op de samenleving. Probleem is vooral dat Rusland zich inmiddels op doodlopende weg bevindt.
Het is verder geen kwestie van verliezen of winnen maar vooral wanneer - mogelijk nog jaren - de staat Rusland zichzelf opnieuw zal moeten gaan uitvinden.
Er zit ook een groot gat tussen motivatie om recht te doen aan/voor Oekrane zelf en dat Rusland de door hen gestarte oorlog niet meer kan loslaten omdat dit het einde betekent van Putin & Co.
Taylorquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Rusland gokt er nu gewoon op dat het Westen gaat morren vanwege uitblijvende resultaten aan Oekraense zijde.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rusland gaat zichzelf niet opnieuw uitvinden. Op basis van welke signalen blijkt dat ze daar letterlijk een 180 gaan doen om de zaak recht te krijgen?
Dat het oprukken van Rusland in het oosten en het oprukken van Oekraine in het zuiden elkaar een beetje wegstrepen is iets waar niet alleen Rob de Wijk gewag van maakt. over het algemeen is men het er wel over eens dat momenteel het strijdveld als geheel min of meer in equilibrium is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar Rob vandaan haalt dat de Oekraense winst hiermee teniet gedaan wordt. Dat blijkt immers niet uit dit artikel of uit eerdere artikelen over de hernieuwde offensieven van Rusland in die hoek.
Suzuki.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Staat Suzuki niet meer achter hun producten?quote:
Doen we toch ook. Enige wat we doen is ze wapens geven om zich zelf te verdedigen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ondertussen weet iedereen wel dat de vaste tactiek is om het tot het allerlaatste moment te ontkennen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:13 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Both the Chancellery and the German Ministry of Defense know nothing about a quick or already made decision in favor of the German Taurus cruise missile.
"Currently, no decision is being prepared," a high-ranking government official told BILD.
Lees net dat we op z'n vroegst pas volgend jaar zomer F16's op het slagveld kunnen verwachten. De piloten moeten eerst nog 4 maanden Engelse les krijgen. Om gek van te worden dat getreuzel.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland gokt er nu gewoon op dat het Westen gaat morren vanwege uitblijvende resultaten aan Oekraense zijde.
Ondertussen zijn wij zelf te schijterig om Oekrane van voldoende materiaal te voorzien om de oorlog daadwerkelijk te winnen (zie dat eeuwige getreuzel met die F16s). De VS wil helemaal niet dat Oekrane wint, lijkt het soms wel.
4 maanden om mensen die al Engels kunnen wat jargon erbij te leren gelooft niemand natuurlijk. En alsof je dan ondertussen niets anders kunt doenquote:
Nee, en dat kom juist door de resultaten. Amerika heeft ongeveer 5% van het budget en materieel geleverd aan Oekrane, die daarmee iets meer dan 50% (geschat natuurlijk) van de Russen aan het bestrijden is en ook nog eens terreinwinst boekt. Dat is de meest goedkope oorlogsvoering die er is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland gokt er nu gewoon op dat het Westen gaat morren vanwege uitblijvende resultaten aan Oekraense zijde.
Ondertussen zijn wij zelf te schijterig om Oekrane van voldoende materiaal te voorzien om de oorlog daadwerkelijk te winnen (zie dat eeuwige getreuzel met die F16s). De VS wil helemaal niet dat Oekrane wint, lijkt het soms wel.
En vergeet de vrijwilligers niet h. Kennen het jargon al, hebben al ervaring.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
4 maanden om mensen die al Engels kunnen wat jargon erbij te leren gelooft niemand natuurlijk. En alsof je dan ondertussen niets anders kunt doen
De VS is bang voor escalatie en wil bovendien geen imploderend Rusland.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
The heads of all regional recruitment centers will be fired and replaced by brave warriors who have lost their health on the frontlines but have maintained their dignity. The decision was approved at today's NSDC meeting.quote:
Dan zou Oekraine al wel moeten kunnen laten zien dat x vrijwilligers bij hen in dienst zijn gekomen en dat die zsm aan de slag kunnen eventueel na opfriscursus. Maar dan zal de grondcrew wel niet ready zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
En vergeet de vrijwilligers niet h. Kennen het jargon al, hebben al ervaring.
Plus dat het nog steeds niet de VS is die de trainingen gaat geven.
De VS is dus gewoon compleet belachelijke eisen aan het stellen.
Ja er waren gevallen in Oekraine waarbij de mensen die dat werven managen stoute dingen deden. Nu gaat daar de bezem doorheen en komen er in de plaats mensen die hebben gevochten maar bijv been kwijt zijn kwijtgeraakt, die wel het juiste morele kompas hebben.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
The heads of all regional recruitment centers will be fired and replaced by brave warriors who have lost their health on the frontlines but have maintained their dignity. The decision was approved at today's NSDC meeting.
Wat?
Dus alle hoofden van alle recruitment bureaus waren corrupt en daar doet men nu pas wat aan?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja er waren gevallen in Oekraine waarbij de mensen die dat werven managen stoute dingen deden. Nu gaat daar de bezem doorheen en komen er in de plaats mensen die hebben gevochten maar bijv been kwijt zijn kwijtgeraakt, die wel het juiste morele kompas hebben.
Je denkt dat er geen corruptie bestaat in Oekrane?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus alle hoofden van alle recruitment bureaus waren corrupt en daar doet men nu pas wat aan?
Lijkt me flauwekul.
Ah, we doen een loopback naar dat zelensky nog steeds niet kan bellen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan zou Oekraine al wel moeten kunnen laten zien dat x vrijwilligers bij hen in dienst zijn gekomen en dat die zsm aan de slag kunnen eventueel na opfriscursus. Maar dan zal de grondcrew wel niet ready zijn.
quote:President Loekasjenko van Wit-Rusland wil contact met Polen
De Wit-Russische president Aleksandr Loekasjenko wil weer in contact komen met buurland Polen. "Het is noodzakelijk dat we weer met de Polen praten", aldus de autoritair regerende leider die bondgenoot is van de Russische president Poetin en wiens land een unie met Rusland is aangegaan. Loekasjenko wil dat zijn premier (Roman Golovtsjenko) met Warschau gaat bellen.
Polen is lid van de NAVO en steunt Oekrane in de oorlog met Rusland. Polen heeft van de week aangekondigd duizenden militairen extra naar de Wit-Russische grens te sturen, omdat er zoveel migranten de grens naar Polen proberen over te steken. Polen is ook bevreesd omdat Wit-Rusland de gastheer is geworden van het roemruchte Russische huurlingenbedrijf Wagner van Jevgeni Prigozjin.
De Wagner Groep kwam eind juni korte tijd in opstand tegen het militaire opperbevel van de regering van president Vladimir Poetin. Personeel van de Wagner Groep zou zich na bemiddeling van Loekasjenko in Wit-Rusland verzamelen op niet meer gebruikte bases. Prigozjin zelf zou ondertussen niet naar Wit-Rusland zijn gegaan, maar in Rusland verblijven. Hij is onder meer in zijn geboortestad Sint-Petersburg gezien
Als dat is hoe de VS erin staan geheid ja. Maar vwb die vrijwilligers zijn er ook vast die in de media geroepen hebben dat ze wel even mee willen komen doen maar daadwerkelijk een contract tekenen is een tweede, dus als je het via hen wil versnellen zal je hoe dan ook overtuigend moeten kunnen bewijzen dat je capabele klaar hebt staan. Het is nog maar de vraag of Oekraine zomaar wat vrijwilligers uit andere landen uberhaupt vertrouwt voor zulk een belangrijk iets.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, we doen een loopback naar dat zelensky nog steeds niet kan bellen.
Want als zelensky nou kon bellen, en ff liet weten dat ze ervaren vrijwilligers hebben, nou, dan zien we ze zo door de lucht vliegen!
Maar er is geen wil h.
Je kan wel proberen door alle hoepels te springen, maar dan tovert de VS gewoon nieuwe hoepels uit z'n hoge hoed.
Waarom zou je niet aan iedereen die wil een F-16 geven met een zooi bommen aan de vleugels? Je kunt iedereen toch blind vertrouwen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:10 schreef 3rr0r het volgende:
Het is nog maar de vraag of Oekraine zomaar wat vrijwilligers uit andere landen uberhaupt vertrouwt voor zulk een belangrijk iets.
Dan tovert de VS ter plekke een hele mooie nieuwe hoepel uit z'n hoed.quote:
Nou ja, dit was pas in maart bekend. Hopelijk hebben ze sindsdien zelf geoefend op terminologie. Dan zal het wel sneller gaan. Die kist vliegen kunnen ze wel.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:23 schreef sp3c het volgende:
eind van de dag hadden die gasten voor de invasie al opgeleid of iig klaar voor die opleiding moeten zijn
.quote:De economie van Rusland is in de eerste zes maanden van dit jaar gegroeid, ondanks de harde westerse sancties tegen het land vanwege de oorlog in Oekrane. Volgens de Russen is hun economie in de eerste jaarhelft met 1,5% gegroeid.
Daarmee lijkt de Russische economie op koers te liggen om in de loop van volgend jaar weer te herstellen tot het niveau van voor de oorlog. In 2022 kromp de economie van het land nog met meer dan 4%, onder meer vanwege de sancties en het vertrek van veel westerse bedrijven uit Rusland.
De Russische economie en industrie profiteren echter van de sterk toegenomen militaire uitgaven, terwijl de consumentenbestedingen een boost krijgen van hogere lonen en steunprogramma's van de overheid aan huishoudens.
Ook verdient Rusland nog steeds veel geld met de export van fossiele brandstoffen naar met name India
Wel kampt Rusland met tekorten aan arbeidskrachten omdat veel mannen zijn gemobiliseerd om te vechten in Oekrane of naar het buitenland zijn gevlucht om de dienstplicht te ontlopen.
Volgens het Kremlin zijn er dit jaar al meer dan 230.000 extra militairen in het leger opgenomen.
President Vladimir Poetin heeft onlangs een wet ondertekend waarbij de maximale leeftijd voor dienstplicht per 1 januari wordt verhoogd van 27 naar 30 jaar
Op zich geloof ik het wel, zoals het artikel suggereert pompt de overheid flink veel geld in de economie, zoals we hier hebben gedaan met de coronacrisis. Daarnaast levert de oorlogsmachine meer geld op voor de industrie.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:39 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)fed-rit-omlaag-tesla
1,5% groei BNP volgens de russen , gemeten in Ruble die 25% in waarde gedaald is
Goed gedaan hoor Poetin
[..]
.
109 Ruble voor een Euro
https://www.finanzen.net/devisen/euro-russischer_rubel-kurs
[ afbeelding ]
Ik geloof het ook wel in Rubles, maar gemeten in Dollars of Euro is het BNP van Ruzzia dus 20% gekrompenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich geloof ik het wel, zoals het artikel suggereert pompt de overheid flink veel geld in de economie, zoals we hier hebben gedaan met de coronacrisis. Daarnaast levert de oorlogsmachine meer geld op voor de industrie.
Daardoor teert Rusland wel in op zijn reserves.
Vraag is dan ook meer van hoe lang Rusland dit volhoudt.
Verder wilde Rusland olie en gas in roebels betaald krijgen.
Dat is ook niet echt slim, want als ik het goed begrijp krijgen ze dan nu per saldo minder..
Tenzij de prijs bijvoorbeeld in Euros is, en de betaling in roebels.
Dan snap ik wel waarom de roebel daalt.
Als Ruzzia de enige afnemer is dan zijn dat zeker geen deviezenquote:Daarnaast levert de oorlogsmachine meer geld op voor de industrie.
Zoveel is overdreven.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt dat er geen corruptie bestaat in Oekrane?
Uiteindelijk wel ja, maar net hoe lang de overheid het volhoudt geld in de economie en oorlogsindustrie te pompen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik geloof het ook wel in Rubles, maar gemeten in Dollars of Euro is het BNP van Ruzzia dus 20% gekrompen
India betaald in Roepie, China in Yuan
[..]
Als Ruzzia de enige afnemer is dan zijn dat zeker geen deviezen
Oorlog is altijd een garantie voor bittere armoe voor een land
Er is geen getreuzel aangaande zorgvuldige (middellange) termijn planning zoals betrokken partijen, incl Oekrane, bekend mee zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:36 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Lees net dat we op z'n vroegst pas volgend jaar zomer F16's op het slagveld kunnen verwachten. De piloten moeten eerst nog 4 maanden Engelse les krijgen. Om gek van te worden dat getreuzel.
https://www.washingtonpos(...)ine-training-delays/
Er is geen taalprobleem wel dat mensen die F16 gaan vliegen en onderhouden, voldoende taalvaardigheid moeten opbouwen zodat ze elkaar en de F16 terminologie goed begrijpen. Iedereen die gaat vliegen zal vloeiend het gebruikte staccato jargon moeten beheersen zodat de kans op fouten en risico's sterk verminderd wordt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
4 maanden om mensen die al Engels kunnen wat jargon erbij te leren gelooft niemand natuurlijk. En alsof je dan ondertussen niets anders kunt doen
Moeten ze Frans leren..... dat nog - flink - wat lastiger is dan engels.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:17 schreef sp3c het volgende:
regelen ze toch Mirages?
schien zijn de Fransen schappelijker als het echt allemaal zo vreselijk onlogisch is dit
Het zou me verbazen als dit niet gecombineerd gaat worden met technische instructies. Alsof er een tolk bij staat in de klas, @Extec. Je zult het wel een mooie ontwikkeling vinden, je was nogal vol van dat idee.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
quote:“This is called dragging it out,” one Ukrainian official said. Both Ukrainian officials said they were reluctant to be too critical of their U.S. and European benefactors for fear of appearing ungrateful.
We kunnen het “heel erg” vinden, maar er kan ook een verdomd goede reden voor zijn, niet?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 17:42 schreef ExTec het volgende:
Alleen jammer dat zelfs oekraine die bullshit niet meer gelooft, h
[..]
Dan gaan ze toch gewoon zonder training vliegen? We zien wel.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 17:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, de ondankbare honden moeten niet zeiken, wat denken ze wel.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 17:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch gewoon zonder training vliegen? We zien wel.
Ik vrees dat er nog wel meer ongedachte bullshit zal zijn die de gedachte dat de F16 een GameChanger zal zijn, tot wanhoop zal maken. Er zijn tal van voorwaarden waar aan voldaan moet worden, o.a. operationeel & facilitair, om die jets tot een succes te maken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 17:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
F16 an sich gaat de Russen niet terug naar huis schieten maar ze hebben wel lokale luchtsteun nodig voor hun actiesquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We kunnen het “heel erg” vinden, maar er kan ook een verdomd goede reden voor zijn, niet?
Als Oekrane daarmee de Russen zou kunnen terugblazen was het allang gebeurd.
De F16 geeft ze toch mogelijkheden die de anderen niet kunnen biedenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
F16 an sich gaat de Russen niet terug naar huis schieten maar ze hebben wel lokale luchtsteun nodig voor hun acties
maw de F16 is niet het complete plaatje maar een stukje in de puzzel ... maar het kan ook prima met Gripen (beter in hun geval) of Mirage of met meer Migs
welke dan?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De F16 geeft ze toch mogelijkheden die de anderen niet kunnen bieden
Ik weet al die mogelijkheden per type niet, maar heb wel eens zo'n artikel gelezen met interview met een Oekrainse piloot waar men het er veel over had. Meen website thedrive. Kan het niet uit m'n hoofd herinneren. Russische vliegtuigen, helikopters moeten 'bang' zijn om neergeschoten te worden en dat kan met een F16 versus Mig vanaf veel verder weg met een F16.quote:
ligt een beetje aan de raketten en/of radars die ze meekrijgenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:02 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik weet al die mogelijkheden per type niet, maar heb wel eens zo'n artikel gelezen met interview met een Oekrainse piloot waar men het er veel over had. Meen website thedrive. Kan het niet uit m'n hoofd herinneren. Russische vliegtuigen, helikopters moeten 'bang' zijn om neergeschoten te worden en dat kan met een F16 versus Mig vanaf veel verder weg met een F16.
Ja. Welke reden zou Amerika kunnen hebben om ze niet te laten uitrusten met 'the good stuff'? Is dat ook zo'n issue als ATACMS?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ligt een beetje aan de raketten en/of radars die ze meekrijgen
zelf nodig?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja. Welke reden zou Amerika kunnen hebben om ze niet te laten uitrusten met 'the good stuff'? Is dat ook zo'n issue als ATACMS?
Deze zag ik ook op (of eigenlijk boven) het Veluwemeer.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat die f16 betreft, die komen toch pas tegen het einde van dit jaar?
Los van wat je verder allemaal wil, zou je moeten kijken of dan de boel voor elkaar is. Niet nu al.
Minder on topic: vloog vanmiddag weer eens een f35 over mijn bolletje, vrij laag en hij zette net een bocht in.
Toch wel even indrukwekkend weer, ding straalt in alles next gen uit.
Kan maar zo dezelfde geweest zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Deze zag ik ook op (of eigenlijk boven) het Veluwemeer.
Maar goed, die hebben ze nu, terwijl dat zo belangrijk was voor het offensief, niet?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
F16 an sich gaat de Russen niet terug naar huis schieten maar ze hebben wel lokale luchtsteun nodig voor hun acties
maw de F16 is niet het complete plaatje maar een stukje in de puzzel ... maar het kan ook prima met Gripen (beter in hun geval) of Mirage of met meer Migs
nee die twee hebben niets met elkaar te maken, dat materiaal was nodig om de Russen tot staan te brengenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar goed, die hebben ze nu, terwijl dat zo belangrijk was voor het offensief, niet?
Wel veel westerse artillerie, raket en landvoertuigen.
Dan had het westen die beter niet kunnen weggeven nu. Maar pas wanneer de luchtverdediging in orde was. Logischerwijs, toch?
Achteraf wel. Maar de Oekraners zullen ook met n oog naar de aankomende Amerikaanse verkiezingen kijken en rekening houden “wat als Trump er zit”. Met dat in het achterhoofd hebben of hadden ze dus wel wat haast.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:35 schreef sp3c het volgende:
nee die twee hebben niets met elkaar te maken, dat materiaal was nodig om de Russen tot staan te brengen
maar ik denk wel dat de Oekrainers hun tegenoffensief hadden moeten wachten tot de luchtsteun binnen was
Want? Is dat een match voor de Su-30/35?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
zelf nodig?
weet ik veel, hoe moet ik dat nou weten
het is dat er zo weinig beschikbaar zijn in het westen maar ik durf zelfs te beweren dat Mig29 geschikter is voor Oekraine dan de F16 is ... en dan heb ik het niet over de taalbarriere
Zodat rus niet 6 maanden de tijd had gehad om de boel te fortificeren, maar -zoals het er nu uit ziet- meerdere jaren?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:35 schreef sp3c het volgende:
maar ik denk wel dat de Oekrainers hun tegenoffensief hadden moeten wachten tot de luchtsteun binnen was
quote:In Juice’s opinion, this kind of overkill should actually be unnecessary for the VKS, not just due to their technological edge but also the fact they know the Ukrainians’ MiG-29s and Su-27s inside out, and how best to defeat them. “You know you need just two or four Su-30s or Su-35s against them, but 12?” Juice continued. “Sometimes there are even more, sometimes we saw around 24 jets in the air near the border, trying to shoot our jets. We need some F-15s to kick their asses, and a lot of AMRAAMs, we have simply too many targets here for them!”
quote:The MiG is very capable, it’s a great fighter but the main problem is its missiles, and the Polish use the same missiles as we do. That’s why we need to receive something new, with really capable weapons.”
What Juice would really like to see delivered to Ukraine is a Western fourth-generation fighter, most likely F-16s, but potentially also F-15s or F/A-18s. Unlike the MiGs, or even more Su-27s, jets like these would actually have the chance to establish air superiority, even if only in localized areas.
quote:A new fighter with a datalink would be especially valuable to boost the Ukrainians’ situational awareness. With no equivalent system available on the MiGs and Sukhois, “We use only radio communication with our GCIs to understand the situation around us,” Juice confirmed.
quote:But still, [with more MiGs] we couldn’t do our job effectively, we’re just trying to push them away, but we can’t engage them equally, effectively, and safely.
https://www.thedrive.com/(...)air-war-over-ukrainequote:Juice said he considers the Su-35S the most dangerous threat, on account of its combination of powerful radar, with a long effective range, as well as R-77-1 air-to-air missiles. This weapon, an improved version of the basic R-77 (AA-12 Adder), has an active radar seeker so it can be used in a 'fire and forget' mode, a capability that's absent from the Ukrainian armory. The R-77-1 reportedly had a range of 68 miles and incorporates improved jamming resistance compared to the original R-77.
"It's very capable, unfortunately for us," said Juice of the R-77-1. "Actually, the lack of fire and forget missiles is the greatest problem for us. Even if we had them our radars couldn't provide the same distances [as the Russian fighters]."
• HARM integratie. Vanaf MIGs worden die raketten min of meer op goed geluk afgeschoten en kunnen ze geen gebruik maken van de elektronica van het toestel. Maakt SEAD een stuk lastiger.quote:
omdat de mig29 gemaakt is voor een verdedigend gevecht tegen een tegen een tegenstander met luchtoverwichtquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Want? Is dat een match voor de Su-30/35?
true en het is lastig om te stoppen als je eenmaal momentum hebtquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Achteraf wel. Maar de Oekraners zullen ook met n oog naar de aankomende Amerikaanse verkiezingen kijken en rekening houden “wat als Trump er zit”. Met dat in het achterhoofd hebben of hadden ze dus wel wat haast.
jaquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zodat rus niet 6 maanden de tijd had gehad om de boel te fortificeren, maar -zoals het er nu uit ziet- meerdere jaren?
Zodat tegen die tijd de inheemse oekrainse bevolking volledig weggezuiverd is uit de bezette gebieden, en volledig is vervangen door import russen?
Ze krijgen dezelfde radars die er nu inzitten en AMRAAMs (in NASAMS), HARMs en GBU's hebben ze ook al gekregen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ligt een beetje aan de raketten en/of radars die ze meekrijgen
nee maar okquote:
Beter een goed werkend offensief dan steeds weer manschappen en materieel kwijtraken en geen meter opschieten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zodat rus niet 6 maanden de tijd had gehad om de boel te fortificeren, maar -zoals het er nu uit ziet- meerdere jaren?
Zodat tegen die tijd de inheemse oekrainse bevolking volledig weggezuiverd is uit de bezette gebieden, en volledig is vervangen door import russen?
Dan zou ik het waarderen als je e.e.a uit kan leggen.quote:
Of Trump geeft die Russen toch even goed op de flikker die zijn weerga niet kent.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Achteraf wel. Maar de Oekraners zullen ook met n oog naar de aankomende Amerikaanse verkiezingen kijken en rekening houden “wat als Trump er zit”. Met dat in het achterhoofd hebben of hadden ze dus wel wat haast.
wat moet ik uitleggen hier danquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zou ik het waarderen als je e.e.a uit kan leggen.
Conform wapo artikel gaan 'we' nu wel piloten opleiden met het tempo van 12 per jaar. Lijkt me dat je minimaal het dubbele wil voor een beetje luchtoverwicht.
Ben je 2 jaar verder.
Zijn de bezette gebieden compleet gezuiverd, is de front linie net zo heftig gefortificeerd als de grens tussen oost/west berlijn was, weetjewel; met mooie betonnen tanks grachten en wat dies meer zij.
Moet hem eerst lukken de boel te winnen zonder hulp van het Russische trol leger op Social Media.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of Trump geeft die Russen toch even goed op de flikker die zijn weerga niet kent.
Als je zo gek bent om een (bijna) staatsgreep te doen kan hij dit ook doen. Maar het is een risicotje OK.
Grote kans dat het gebeurt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Moet hem eerst lukken de boel te winnen zonder hulp van het Russische trol leger op Social Media.
Heb je het nu over de Russen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beter een goed werkend offensief dan steeds weer manschappen en materieel kwijtraken en geen meter opschieten.
Ze zijn nu met al die wapensystemen en voertuigen immers ook geen (kilo)meter opgeschoten.
zolang de Russen ook niet verder komen is het toch winstquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beter een goed werkend offensief dan steeds weer manschappen en materieel kwijtraken en geen meter opschieten.
Ze zijn nu met al die wapensystemen en voertuigen immers ook geen (kilo)meter opgeschoten.
Beetje flauwe reacties. De Russen hebben 1/3 van Oekrane en zich ingegraven.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang de Russen ook niet verder komen is het toch winst
geen idee wat daar flauw aan was tbhquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje flauwe reacties. De Russen hebben 1/3 van Oekrane en zich ingegraven.
Oekrane zou met het zomer offensief dat land zoveel mogelijk terugveroveren, veel Russen afmaken en de Russen terugdrijven (de zee in).
Feit. Enkele kilometers.
Das flauw want ze stonden al.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee wat daar flauw aan was tbh
de Russen zijn dat land binnen gevallen met het doel het te veroveren, ze tot staan brengen is dan gewoonweg winst
Eh, ja, ach, eens.quote:
Maar dat roep ik nietquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, ja, ach, eens.
Als iemand met 0 skin in the game is het makkelijk roepen dat oekraine de bezette gebieden gewoon maar moeten laten genocideren, onderwijl wachten tot die F16s er eindelijk zijn,
Ik heb hem ook gezien in Zeeuwsch Vlaanderen. Maargoed, dat ding vliegt in 3 minuten van Maastricht naar Groningen, zou dus wel kunnen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Deze zag ik ook op (of eigenlijk boven) het Veluwemeer.
Mag niet waar zijn wat je zegt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje flauwe reacties. De Russen hebben 1/3 van Oekrane en zich ingegraven.
Oekrane zou met het zomer offensief dat land zoveel mogelijk terugveroveren, veel Russen afmaken en de Russen terugdrijven (de zee in).
Feit. Enkele kilometers.
Je kan al voorzichtig concluderen dat het offensief zinloos is gebleken en de volgende weken niet de gewenste resultaten kan geven want het ontbreekt aan luchtsteun.
Nee, je roept alleen dat oekraine had moeten wachten tot ze luchtsteun hadden, en als ik je er dan op wijs dat dit, zoals het nu op tafel ligt, jaren gaat duren, en dat dit consequenties gaat hebben voor de frontline en de bevolking in de bezette gebieden, heb je niet meer dan:quote:
quote:
quote:
quote:
Onzin, voorjaar 2024. Dat samen met alle andere wapensystemen had een echt succes kunnen brengen. (Itt de symboolpolitiek die nu bedreven word)quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je roept alleen dat oekraine had moeten wachten tot ze luchtsteun hadden, en als ik je er dan op wijs dat dit, zoals het nu op tafel ligt, jaren gaat duren, en dat dit consequenties gaat hebben voor de frontline en de bevolking in de bezette gebieden, heb je niet meer dan:
[..]
[..]
[..]
Ik zeg juist dat ze verder moeten kijken ipv te gaan zitten wachten op f16 maar in je rode waas trek je ten strijde tegen iedere windmolen die je tegenkomt en dat maakt de discussie heel vervelendquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je roept alleen dat oekraine had moeten wachten tot ze luchtsteun hadden, en als ik je er dan op wijs dat dit, zoals het nu op tafel ligt, jaren gaat duren, en dat dit consequenties gaat hebben voor de frontline en de bevolking in de bezette gebieden, heb je niet meer dan:
[..]
[..]
[..]
Dat krijg je van die halfslachtige wapenleveranties.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij zegt alleen dat een offensief beter werkt met luchtovermacht en luchtsteun.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Alles beter dan Trump... Overigens dat beeld van een compleet seniele Biden wordt ook wel een beetje vergroot op Social media.. wie zou daar toch o.a. achter zitten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Grote kans dat het gebeurt.
Biden is dan ook wel de grootste flapdrol uit het rijtje flapdrollen.
Links slaat zo ontzettend aan op de Republikeinen en zeker op Trump. Maar alle giftige woke shit die vanuit Amerika hier geen komt slikken ze als zoete koek.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Alles beter dan Trump... Overigens dat beeld van een compleet seniele Biden wordt ook wel een beetje vergroot op Social media.. wie zou daar toch o.a. achter zitten.
Eens, maar ja je hebt ze nou eenmaal nodig...quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Links slaat zo ontzettend aan op de Republikeinen en zeker op Trump. Maar alle giftige woke shit die vanuit Amerika hier geen komt slikken ze als zoete koek.
Misschien is dat hele land en beide heren wel zo gek als een deur en zouden we daar geen aandacht aan moeten geven. Zeg maar wat hoor.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ze verder moeten kijken ipv te gaan zitten wachten op f16 maar in je rode waas trek je ten strijde tegen iedere windmolen die je tegenkomt en dat maakt de discussie heel vervelend
Dan krijg je dat soort reacties
Duidelijk, ik lees het verkeerd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:35 schreef sp3c het volgende:
Omdat die toch makkelijk door Rusland uit de lucht worden geschoten als ze geen luchtovermacht hebben? Rusland met luchtovermacht heeft er al moeite mee, laat staan Oekrane met nul komma nul luchtovermacht.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:00 schreef Ulx het volgende:
Waarom gebruiken ze die MIG-29's eigenlijk niet voor luchtsteun? Polen heeft net hun laatste 20 toestellen of zo gedoneerd.
Verduisteren van geld (dat bedoeld is voor het recruteringsproces?) Steekpenningen aannemen. Mensen transporteren naar over de grens zodat ze hun plicht kunnen ontduiken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/06/22/7407993/
Dit artikel is trouwens het begin van het corruptieschandaal bij de rectruteringschefs.
Deze man voor recrutering in Odessa heeft sinds start van de oorlog voor 4,5 miljoen aan huizen en auto’s in Spanje gekocht.
Kiev ontslaat nu alle Chefs over het hele land (ook een beetje kort door de bocht, misschien waren er ook wel wat loyaal zou je zeggen?)
Waar verdient zo’n man dan zoveel geld mee in korte tijd, enige wat hij doet is de dienstplichtige bevolking ophalen en inschrijven?
Overgenomen door Politico
https://www.politico.eu/a(...)uption-concerns/amp/
En nu de NLse media:
https://www.nu.nl/spannin(...)kende-corruptie.html
quote:Zelensky said recruiters face accusations including taking bribes, and helping to illegally transport people liable for military service across the border, though the details remain unclear. “There are already 112 criminal proceedings against officials of the territorial recruitment centers,” he said, adding that the recruiters should be replaced by people who know “why cynicism and bribery in times of war constitute treason.”
quote:The head of a military recruitment centre in Odesa accused of corruption and embezzlement was ordered held in pre-trial detention last month.
The official stood accused of acquiring without explanation funds equivalent to a little more than $5 million. Ukrainian media reports said his family had acquired property in Spain.
CNNquote:The hotel hit by Russian missiles in Zaporizhzhia on Thursday is the site of a children's day camp that finished its daily operations about an hour before the attack, Ukraine's defense ministry said.
"They were targeting children. The Reikartz hotel in Zaporizhzhia, which was hit by a missile attack by Russian terrorists today, is the site of a children's day camp for kids aged 6 to 13," the ministry tweeted. "The camp operates until 6 p.m. every day. The strike was launched at 7 p.m. One person was killed, and 16 were injured. Only a miracle of timing saved the children from the russian [sic] killers today."
The hotel was also frequently used by UN personnel and members of other humanitarian organizations helping residents in the area.
Dienstplicht afkopen natuurlijk. Geef mij 15k en ik zorg voor een doktersverklaring waarin staat dat je ongeschikt bent voor militaire dienst.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit artikel is trouwens het begin van het corruptieschandaal bij de rectruteringschefs.
Deze man voor recrutering in Odessa heeft sinds start van de oorlog voor 4,5 miljoen aan huizen en auto’s in Spanje gekocht.
Kiev ontslaat nu alle Chefs over het hele land (ook een beetje kort door de bocht, misschien waren er ook wel wat loyaal zou je zeggen?)
Waar verdient zo’n man dan zoveel geld mee in korte tijd, enige wat hij doet is de dienstplichtige bevolking ophalen en inschrijven?
En nu de NLse media:
De Newyork Times noemt het een dramatische beslissing net nu er nieuwe mensen gerecruteerd moeten worden:
[ twitter ]
Je kunt er bij Booking.com nog wel een kamer boeken. Niet duur een goede recensiesquote:
Mooi dat we zulke medische faciliteiten leveren.quote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dienstplicht afkopen natuurlijk. Geef mij 15k en ik zorg voor een doktersverklaring waarin staat dat je ongeschikt bent voor militaire dienst.
SOLOVYOV is pislink , Ruzzia staat voor joker in de financiele wereld,quote:
Centrale Bank van Ruzzia verhoogt de rente met een vol procent , en het maakt gewoon geen ene ruk uitquote:On 21 July 2023, the Bank of Russia Board of Directors decided to increase the key rate by 100 basis points to 8.50% per annum.21 Jul 2023
Daarom is nu de Luka aan het praten met Poland vermoed ik, iederen begrijpt dat dit een doodlopende weg is voor Ruzziaquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:51 schreef Sabata het volgende:
Het grootste probleem is, ho deze rotzooi uberhaupt tot een eind komt. POV van de US is lijkt me dat er nog geen definitieve nederlaag van RU komt
[advocaat van duivel modus aan]
- Als Rusland Oekraine niet kan veroveren en uiteindelijk er helemaal uit getrapt wordt, is de kans dat Poetin uit een raam valt vrij groot
- in het ontstane machtsvacuum komt zeer waarschijnlijk een van zijn oligarchen of een van de nationalistische haviken bovendrijven
- als die niet overtuigend de macht pakt, wordt het machtsvacuum groter omdat a) meer landen in die invloedssfeer zien dat God kan bloeden (even gepikt van Iron Man) en zich op het westen richten b) er a la Libi, Irak en Afghanistan een stammenstrijd uitbreekt wie nu de baas is.
- in zo'n instabiele situatie kan het hele zaakje nog erger ontploffen dan het nu al doet
Gevolg, je moet je nog meer tegen RU aan bemoeien dan je nu al doet. Damned if you do damned if you don't. Fredrick Forsyth schreef ooit eens The Devils Alternative over een groep Oekrainers die een Russische olietanker kaapten om hem als drijvende bom te gebruiken tegen de Sovjetunie, en hoe de powers that be in het westen besloten de oude vijand te helpen om het evenwicht te bewaren. Ja ze weten nu dat Putin een idioot met waanvoorstellingen over een groot rijk is, maar men durft niet hem te verwijderen omdat men niet zeker is dat de volgende leider nog idioter met nog grotere waanideen is.
[advocaat van duivel modus uit]
De corruptie blijkt toch een stuk erger te zijn dan aanvankelijk werd gedachtquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
En nu de NLse media:
De Newyork Times noemt het een dramatische beslissing net nu er nieuwe mensen gerecruteerd moeten worden:
[ twitter ]
en dan is het in Ruzzia nog een paar graadjes ergerquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De corruptie blijkt toch een stuk erger te zijn dan aanvankelijk werd gedacht
Uiteraard. Dat zal niemand verbazen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan is het in Ruzzia nog een paar graadjes erger
Acht jaar is wel heel jong om een F16 te vliegen.quote:
Goh, 'broedervolk' h.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De corruptie blijkt toch een stuk erger te zijn dan aanvankelijk werd gedacht
Corruptie is in alle voormalige sovyet staten heel normaalquote:
als Poetins rijk implodeert dan is de Roebel nog minder waard dan jouw toiletpapierquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:19 schreef oheng het volgende:
De roebel heeft vandaag ook nt niet de 110 roebel vs 1 euro gehaald he.![]()
En de dollar nt niet de 99 roebel. Op RIA vinden ze het allemaal maar niks.
Lekker met een kruiwagen vol roebels een brood bij de bakker kopen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als Poetins rijk implodeerd dan is de Roebel nog minder waard dan jouw toiletpapier
Wat een gezeur. Of het westen zich nu wel of niet bemoeit met regeringen in armoedige bananenrepublieken, het is altijd de gebeten hond.quote:
Omdat die Russische meuk uit de koude oorlog eigenlijk alleen nog maar geschikt is voor de schroothoop.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:00 schreef Ulx het volgende:
Waarom gebruiken ze die MIG-29's eigenlijk niet voor luchtsteun? Polen heeft net hun laatste 20 toestellen of zo gedoneerd.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 00:39 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Omdat die Russische meuk uit de koude oorlog eigenlijk alleen nog maar geschikt is voor de schroothoop.
Jij denkt dus dat door o.a. Polen afgedankte en uit de koude oorlog stammende Mig-29's in een moderne luchtoorlog tegen jachtvliegtuigen met betere avionica en raketten met een groter bereik inzetbaar zijn.quote:
Weet ik veel, vind je wat bozig overkomen en schenk jou deze kaart.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 00:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat door o.a. Polen afgedankte en uit de koude oorlog stammende Mig-29's in een moderne luchtoorlog tegen jachtvliegtuigen met betere avionica en raketten met een groter bereik inzetbaar zijn.
Ben niet boos, maar "schroot" omschrijft de toestand van die toestellen nu eenmaal wat beter dat "verouderd".quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 01:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weet ik veel, vind je wat bozig overkomen en schenk jou deze kaart.
Maar het mooie is dat de CB van Rusland de rente met een vol procent punt heeft verhoogd om juist dit te voorkomenquote:
nou , ik denk dat men die Poetin bezig ziet en niemand meer Rubles wil bezittenquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 08:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tja, vanaf dag 1 van de oorlog heeft Poetin allerlei truukjes gebruikt om de roebel kunstmatig hoog te houden. Zo heeft hij bakken met goud en reserves gebruikt om eigen valuta in te kopen om die hoog te houden. Dat werkt even, maar zodra die reserves op zijn en je niet meer massaal roebels inkoopt, dan zakt je valuta natuurlijk als een baksteen. Het is allemaal vrij voorspelbaar wat er nu gebeurd en dit is pas het begin.
Poetin zal vast persoonlijk niet zwaar in roebels genvesteerd hebben, nee. Neemt niet weg dat het overheidsbeleid van hem de afgelopen maanden was om met veel overheidsgeld roebels in te kopen om die koers kunstmatig hoog te houden en er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat ook burgers hun buitenlandse valuta inleverden om de eigen munt in te kopen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 08:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou , ik denk dat men die Poetin bezig ziet en niemand meer Rubles wil bezitten
zelfs de oligrarchen hebben hun in Zwitserland gestalde Rubles op de markt gebracht en omgeruild voor euro en dollars , misschien zelfs Poetin zelf ook
Heb met Bulgaren en Roemenen gewerkt. Die waren de corruptie zo ontzettend zat. Willen echt verbetering etc.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Corruptie is in alle voormalige sovyet staten heel normaal
Hongarije Moldova Bulgarije
Dubieuze website? Als een website andere teksten print is het ineens dubieus.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Haha, ik kan niet anders dan lachen. Tering wat een slecht artikel.
Hahaha.
Het komt erop neer dat deze dubieuze website de stemming onder poetinpijpers peilt of in ieder geval naar de mond 'praat'
Jij denkt dat iedereen permanent in de kelder zit? Leven gaat ook gewoon door, mensen gaan naar het werk want er moet ook geld verdiend worden en de economie moet doorgaan. Maar als figuren zoals jij voorstellen dat iedereen thuis moet blijven, dan zou er ook meer geld naar Oekrane moesten gaan vanuit het westen. Maar dan staat dit topic weer vol met gejank dat er zoveel geld naar Oekrane gaat.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Niet verboden maar je wilt geen bom op je hoofd zou je denken.
Ik stel niks voor moeten zij weten. Ik post alleen een Duits artikel maar dat mag blijkbaar niet, want is 'dubieus'.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen permanent in de kelder zit? Leven gaat ook gewoon door, mensen gaan naar het werk want er moet ook geld verdiend worden en de economie moet doorgaan. Maar als figuren zoals jij voorstellen dat iedereen thuis moet blijven, dan zou er ook meer geld naar Oekrane moesten gaan vanuit het westen. Maar dan staat dit topic weer vol met gejank dat er zoveel geld naar Oekrane gaat.
Zonder twijfel, maar het feit dat het hier gepost word (+regelmatig andere twijfelachtige tweets en artikelen) geeft voor mij aan dat het gewoon trollen is.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, was het maar enkel getroll, ik ben bang dat er mensen zijn die echt zo simpel denken
Ohja je post zo maar een artikeltje waar mensen worden geshamed omdat ze naar een zwembad gaan er gehint wordt dat de steun maar moet stoppen vanwege dit. Dat jij dit weer zomaar overkomt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik stel niks voor moeten zij weten. Ik post alleen een Duits artikel maar dat mag blijkbaar niet, want is 'dubieus'.
Het is niets anders dan het verspreiden van pro-Russische propaganda en dat mag, maar daar mogen anderen ook iets van vinden en er op reageren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zonder twijfel, maar het feit dat het hier gepost word (+regelmatig andere twijfelachtige tweets en artikelen) geeft voor mij aan dat het gewoon trollen is.
Een website is sowieso dubieus wanneer het een dergelijk, onsamenhangend en stemmingmakend artikel publiceert zonder serieuze duiding. Verder staat de wikipedia (niet per se de beste bron, check) van deze krant vol met voorbeelden van achterlijke publicaties.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:34 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dubieuze website? Als een website andere teksten print is het ineens dubieus.
Dan hebben die lui groot gelijk. Je kunt dan beter niet in een appartementencomplex zitten, gezien de Russische strategie.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Niet verboden maar je wilt geen bom op je hoofd zou je denken.
Als ik de reacties zo lees is het weer een van de zovele rioolputten op het internetquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik stel niks voor moeten zij weten. Ik post alleen een Duits artikel maar dat mag blijkbaar niet, want is 'dubieus'.
mijn vader en moeder zijn getrouwd in de WW2 met een feestjequote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Jammer dat er toen geen Tiktok was.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn vader en moeder zijn getrouwd in de WW2 met een feestje
In de honger winter , met bier en wijn
Flinke drne geweestquote:
Zijn gewoon op het strand tijdens de oorlog speciale operatie!!1! /squote:
quote:A 73-year-old woman was killed in Kharkiv region Saturday morning amid increased shelling in the region.
This week, Ukrainian officials called the northern front in the eastern region the "epicenter" of hostilities, but that Ukrainian defenses are holding.
CNNquote:One person has been killed and 12 people wounded Saturday when Ukraine’s southeastern town of Orikhiv was hit with a guided aerial bomb, the Minister of Internal Affairs Ihor Klymenko said in a statement posted on Telegram.
Zouden de Russen zo dom zijn om dat ook echt te doen? Op de korte termijn word d roebel meer waard maar op de lage termijn ben je fucked als je geen dollars/euros hebt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:09 schreef oheng het volgende:
In gerelateerd nieuws, RIA geeft financieel advies: Verkoopt uw dollars en euro's!!!111
Denk net zo slim als turken, toen erdogan vroeg om hetzelfde te doenquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zouden de Russen zo dom zijn om dat ook echt te doen? Op de korte termijn word d roebel meer waard maar op de lage termijn ben je fucked als je geen dollars/euros hebt.
Het zijn idd geen signalen, wel dat wmb het niet houdbaar is met wat Rusland met een werkwijze middels koloniaal 19e eeuw methode aan het doen is. Ze zal hoe dan ook van koers moeten veranderen en afzien van haar onhaalbare - zelf toegeigende - claims.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rusland gaat zichzelf niet opnieuw uitvinden. Op basis van welke signalen blijkt dat ze daar letterlijk een 180 gaan doen om de zaak recht te krijgen?
Ondanks de beelden van een fikkende brug gewoon ontkennenquote:
Natuurlijk zijn de russen niet zo dom. Iedere rus die euro's of dollars heeft, houdt die vast alsof z'n leven er vanaf hangt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zouden de Russen zo dom zijn om dat ook echt te doen? Op de korte termijn word d roebel meer waard maar op de lage termijn ben je fucked als je geen dollars/euros hebt.
Dit soort aanvallen op de Krim(brug) zouden toch ook wat moeten gaan doen met het vertrouwen van de gewone Rus, in het voor Rusland goed aflopen van deze oorlog..quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Die tegenaanval begint wel lekker op stoom te komen zo. Hopelijk kan die impasse snel doorbroken worden.
Is dat niet lastig bij het autorijden of helpen mistlampen voldoende ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:15 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Stevige lokale mistbanken.
Bijzonder lastig en ik vermoed dat een Lada geen mistlampen heeft.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Is dat niet lastig bij het autorijden of helpen mistlampen voldoende ?
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:20 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Bijzonder lastig en ik vermoed dat een Lada geen mistlampen heeft.
@NeeOfTochJAquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
Her was ook niet eens gefilmd in Oekrane schijnbaar![]()
[ twitter ]
Niet dat dat zoveel uitmaakt wat betreft het concept dat het leven ook gewoon doorgaat in Oekrane.
Maar wel weer typisch dat zoiets verzonnen wordt door een stel Russen of Baudet debieltjes en het dan gaan delen alsof mensen er massaal over vallen dat mensen daar leven
En als het wel Oekrane zou zijn. Wat is dan het probleem volgens deze figuren? Het leven gaat inderdaad door. Zeker op grote afstand van het front. Als er geen luchtalarm is zie ik niet in waarom Oekraners niet mogen ontspannen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Niet dat dat zoveel uitmaakt wat betreft het concept dat het leven ook gewoon doorgaat in Oekrane.
Maar wel weer typisch dat zoiets verzonnen wordt door een stel Russen of Baudet debieltjes en het dan gaan delen alsof mensen er massaal over vallen.
“Gewoon Russische vuurwerkshow”quote:
Als alles vol mijnen ligt hebben tanks weinig nut, dus die kunnen nog nauwelijks effectief worden ingezet heb ik het idee.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:27 schreef over_hedge het volgende:
Ligt het aan mij. Of zien we heel weinig videos etc van de westerse tanks? Niet in het Rusland kamp van kapot geschoten en ook niet echt veel vanuit Oekrane. Waar zijn ze.
Goh, niet verwacht...quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
Ja, het is geen wonder dat iedereen bij voorbaat het artikel afkeurtquote:[ twitter ]
Maar wel weer typisch dat zoiets verzonnen wordt door een stel Russen of Baudet debieltjes en het dan gaan delen alsof mensen er massaal over vallen dat mensen daar leven
"Another enemy missile was shot down over the Kerch Strait. Thanks to our air defense forces for their high professionalism and vigilance!" he wrote.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:36 schreef oheng het volgende:
[..]
RIA: Hoera! We hebben nog een (1) nazi raket neergeschoten bij de Kerch brug
!
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh, niet verwacht...
[..]
Ja, het is geen wonder dat iedereen bij voorbaat het artikel afkeurt
Is dat dezelfde uit het coronawappietijdperk?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:44 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Bron is ook al lekker....
Ligt er aan of het een pre of post sancties modeljaar is.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:20 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Bijzonder lastig en ik vermoed dat een Lada geen mistlampen heeft.
Jaquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Is dat dezelfde uit het coronawappietijdperk?
Wie durft als eerste te hervatten, Russian roulettequote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:39 schreef Aether het volgende:
Rusland: verkeer op Krimbrug weer hervat, geen schade of slachtoffers
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71322143
Een gezonken schip maakt alle verloren drones weer goedquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:51 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Meer pogingen maar niet succesvol altijd dus.
Tijd voor onderwater drones.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:51 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Meer pogingen maar niet succesvol altijd dus.
Ik gok dat we weer files van bange russische toeristen gaan zien.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wie durft als eerste te hervatten, Russian roulette
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |