SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Dit neemt wel serieuze vormen aan. De kans dat de oorlog hierop gewonnen wordt lijkt me groter dan dat dat op het slagveld gebeurt.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
107 ruble voor een euroquote:[ afbeelding ]
Ik denk niet dat hij goedkope vodka drinkt. Hij wordt meer dan genoeg betaald voor het duurdere spul.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 07:30 schreef quirina het volgende:
Je kan aan Shoigu zien wat goedkope vodka met je doet.
Oekrane bij de EU en er blijven alleen maar oudjes over.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:00 schreef Slayage het volgende:
De oekrinse bevolking is in 30 jaar door migratie met 1/3 gekrompen[ twitter ]
Dat is helaas het resultaat als de grenzen opengaan. Thread gaat daaroverquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Oekrane bij de EU en er blijven alleen maar oudjes over.
Ik roep het al lang hier. Je moet ze gewoon alle voordelen van de EU geven zonder dat oekrainers naar de EU mogen komen om te werken. Genoeg mogelijkheden om ze los van EU lidmaatschap te ondersteunen en te zorgen dat ze zelf hun land kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is helaas het resultaat als de grenzen opengaan. Thread gaat daarover
Verder nog geen beelden en zo hiervan gezien. Maar het ziet er naar uit dat Rusland weer los aan het gaan is.quote:Currently, Russian invaders are shelling the capital of Ukraine by Kh-47M2 "Kinzhal" missiles; explosions can be heard in the city. It's 10 AM on a Friday, the prime time for attacking the capital of a European country if you're a terrorist.
Michael Clarke zei het op 4 juli al. Gelukkig komt Rob er nu ook mee. Houd hem in de gaten hoor, die Robbie.quote:
Bij talkshows daar hebben ze tijdens het gesprek altijd bewegende propagandabeelden op de achtergrond, anders is het te saai ofzo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 07:26 schreef quirina het volgende:
https://twitter.com/RussiaUSA/status/1689572088989020160?s=20
Foei Polen!
Polen die west Oekrane gaat bezetten! Foei foei!
Rusland moet Polen maar aanpakken met hun grote machtige leger als afstraffing .. dat zal ze leren!
In drie dagen is Polen NUSSR!
Ben wel benieuwd waar Rob vandaan haalt dat de Oekraense winst hiermee teniet gedaan wordt. Dat blijkt immers niet uit dit artikel of uit eerdere artikelen over de hernieuwde offensieven van Rusland in die hoek.quote:
Heb de ontwikkelingen niet nauwlettend gevolgd afgelopen week maar in deze reeks las ik wel af en toe dat Oekraine alle verliezen in Kharkiv bijna weer terug had. Blijkbaar onzin dus?quote:
Dat artikel is gebaseerd op informatie van het Russische ministerie van defensie. Dus ik zou dat met een korreltje zout nemen. En Oekrane heeft inderdaad het grootste gedeelte van het grondgebied weer terugveroverd welke Rusland de afgelopen paar weken in die regio ingenomen had.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb de ontwikkelingen niet nauwlettend gevolgd afgelopen week maar in deze reeks las ik wel af en toe dat Oekraine alle verliezen in Kharkiv bijna weer terug had. Blijkbaar onzin dus?
Dit is waarom mensen hem irritant vinden. Gekleurd, aangedikt geblaat.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb de ontwikkelingen niet nauwlettend gevolgd afgelopen week maar in deze reeks las ik wel af en toe dat Oekraine alle verliezen in Kharkiv bijna weer terug had. Blijkbaar onzin dus?
Een groot gedeelte van het verlies van de bevolking is te verklaren door de val van de Sovjet Unie in 1992/93 (en de economische crisis die daar op volgde in de jaren daarna (zo'n 10 procent). En de oorlog in Oekrane (zo'n 15 procent, waarvan alleen al meer dan 10 procent in 2022)quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:00 schreef Slayage het volgende:
De oekrinse bevolking is in 30 jaar door migratie met bijna 1/3 gekrompen![]()
Thread
[ twitter ]
Ze lijken nogal gehecht aan hun land. Vechten er hard voor. En als ze winnen gaan ze daarna ineens weg?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Oekrane bij de EU en er blijven alleen maar oudjes over.
Doet me denken aan het Ardennen offensief. Deze X wordt de troepen opbouw echter wel gespot, dus een verrassingsaanval wordt het niet. Het materiaal verlies wat Rusland bij zo'n aanval gaat oplopen is waarschijnlijk de nekslag. In tegenstelling tot Oekraine cs kan het russische regime dat niet snel meer aanvullen en vervangen. Je kan misschien wel veel poppetjes op het slagveld zetten maar zonder goede bewapening wordt dat een soort van bemesting voor de grond.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 10:10 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Wat waarschijnlijk wel klopt is dat Rusland een groot aantal troepen en materieel aan het opbouwen is in de regio van Kupyansk, wat ook door Oekraense bronnen bevestigd is. Er worden ook steeds meer luchtaanvallen in de regio uitvoert. Waarmee het inderdaad lijkt dat het doel is om een grootse aanval in te zetten op Kupyanksk. Maar het innemen van deze stad zal zeker niet gemakkelijk zijn. En ik verwacht dan ook dat het een tweede Bakhmut gaat worden voor Rusland.
Oekrane heeft alle tijd gehad om verdedigingen op te bouwen in die regio. En ik geloof er niks van dat ze opeens in paniek troepen van andere plekken vandaan moeten trekken (wat Rusland natuurlijk wel hoopt).
Even de aankomende weken afwachten dus.
dat roepen we al een dik jaarquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Doet me denken aan het Ardennen offensief. Deze X wordt de troepen opbouw echter wel gespot, dus een verrassingsaanval wordt het niet. Het materiaal verlies wat Rusland bij zo'n aanval gaat oplopen is waarschijnlijk de nekslag. In tegenstelling tot Oekraine cs kan het russische regime dat niet snel meer aanvullen en vervangen. Je kan misschien wel veel poppetjes op het slagveld zetten maar zonder goede bewapening wordt dat een soort van bemesting voor de grond.
Er staat dat 32 gemeentes worden gevacueerd. Dat is dus (inoorlogstermen) gebiedswinst voor Rusland.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 09:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar Rob vandaan haalt dat de Oekraense winst hiermee teniet gedaan wordt. Dat blijkt immers niet uit dit artikel of uit eerdere artikelen over de hernieuwde offensieven van Rusland in die hoek.
Nee, de burgers worden gevacueerd om ze te beschermen voor wat er komen gaat. Om elke meter zal gevochten worden. En zolang Rusland niet daadwerkelijk het gebied ingenomen heeft behoort het nog steeds tot Oekrane. En is er dus geen gebiedswinst voor Rusland.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er staat dat 32 gemeentes worden gevacueerd. Dat is dus (inoorlogstermen) gebiedswinst voor Rusland.
Het is niet genoeg en bovendien vooral civiele doelen raken, dat zet weinig zoden aan de dijk en werkt eerder contraproductief. Een jaar zegt niets, veel oorlogen duren decennia.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:21 schreef Ferdii het volgende:
[..]
dat roepen we al een dik jaar
tot nu toe kunnen de russen nog genoeg bommen en raketten gooien, dus waar blijven die lege wapendepot?
Lijkt me een uistekende gelegenheid om er 1 grote boobytrap van te maken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er staat dat 32 gemeentes worden gevacueerd. Dat is dus (inoorlogstermen) gebiedswinst voor Rusland.
quote:Russian fighters from Wagner PMC, in Belarus, simulated their arrival in the area of the "Pischatka" road checkpoint in the Berestei region, border with Poland. In this way, they arranged a psychological operation to inflame the situation.
This was reported in the Center of National Resistance. It is noted that about 250 fighters carried out maneuvers along the border in order to stretch the Polish troops.
It will be recalled that earlier NATO stated that (they do not see a direct or indirect threat to allies) from the mercenaries of the Russian PMV "Wagner".
However, the Alliance closely monitors all military activities in Belarus.
Before that, mercenaries of Wagner PMC were spotted (2 km from the border with Poland).
(They have already made an attempt to break through the territory of Belarus.)
In this regard, the Polish side is considering the option of (Completely closing the border). The Ministry of Internal Affairs of Poland emphasized that Warsaw is strengthening the protection of its borders, expecting new provocations.
Meanwhile, Lithuania announced that part of the "Wagnerians" are stationed not far from their state border.
President Gitanas Nauseda emphasized that the presence of "Wagnerians" in Belarus creates an additional risk factor for the security of his country.
As reported by OBOZREVATEL:
- On August 7th, servicemen of the Armed Forces of Belarus began command and staff training at the Gozky training ground in the Grodno region of Belarus. It is located in the (Immediate Vicinity) of the border with Lithuania and Poland - not far from the territory of the so-called Suval corridor;
the CPD believes that the Russian and Belarusian dictators pursue different goals regarding the mercenaries of Wagner PMC, who are currently in Belarus.
Lukashenko expects that they will strengthen the guarantees of his stay in power, and Putin - that the "Wagnerians" will monitor the behavior of the illegally elected president of Belarus.
Zou dat werkelijk zijn waar hij in zijn tweet op doelt? Dit is immers, zelfs in oorlogstermen, geen daadwerkelijke gebiedswinst.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, maar je kunt wel inschatten wat komen gaat als daar echt een grote groepenmacht bezig is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou dat werkelijk zijn waar hij in zijn tweet op doelt? Dit is immers, zelfs in oorlogstermen, geen daadwerkelijke gebiedswinst.
`zouden zoveel meer bedrijven moeten doen. De helft van software etc draait op westerse systemen, waarom niet gewoon de hele bende deactiveren en daarmee dat hele land ontwrichtenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:08 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
In before: JA MAAR IN RUS GEBRUIKEN ZE TOCH ALLES ILLEGAAL HAHAHAHA.
De killer is niet dat je dat je windows en office ineens niet meer geactiveerd zijn. De killer is dat in de praktijk heel veel bedrijven in de MS cloud zitten. En als je dan je licenties niet meer kan vernieuwen, houd je mail op met werken, doet teams het niet meer, heb je geen toegang meer tot je intranet. Dan komt je bedrijf tot stilstand.
Als je het mij vraagt wel.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:24 schreef Ferdii het volgende:
[..]
`zouden zoveel meer bedrijven moeten doen. De helft van software etc draait op westerse systemen, waarom niet gewoon de hele bende deactiveren en daarmee dat hele land ontwrichten
precies, al het goede van internet komt uit het westen. ook zeer veel waar de gewone rus last van heeft.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt wel.
I'll raise you: pleur de .ru DNS zone maar weg. Pleur de routes naar alle IP adres blokken in rus maar weg. Wordt het binnen minuten feest.
Maar goed; de VS wil daar niet aan.
Bijv. deactiveren van software? Dat laat je als bedrijf dan over aan bijv. een geheime dienst.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:24 schreef Ferdii het volgende:
[..]
`zouden zoveel meer bedrijven moeten doen. De helft van software etc draait op westerse systemen, waarom niet gewoon de hele bende deactiveren en daarmee dat hele land ontwrichten
tja stel je voor dat je als bedrijf een politiek standpunt moet innemenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bijv. deactiveren van software? Dat laat je als bedrijf dan over aan bijv. een geheime dienst.
Dit gaat veel verder dan een standpunt innemen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:37 schreef Ferdii het volgende:
[..]
tja stel je voor dat je als bedrijf een politiek standpunt moet innemen
je bedrijfsvoering in rusland afschrijven ja, zoals al diverse bedrijven wel gedana ehbbenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dit gaat veel verder dan een standpunt innemen.
Eens, maar da's niet helemaal de reden. Internet is natuurlijk uitgevonden om globaal te zijn, land ontstijgend. En alhoewel de toko die in control is rapporteert aan VS' ministerie van EZ, doet de VS enorm z'n best om zich er niet mee te bemoeien.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:33 schreef Ferdii het volgende:
usa is ongetwijfeld helemaal niet uit op een snelle oplossing,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |