Oh wauw, dat is wel echt klote. Misschien meer vet enz dan je gewend bent en dat dat het verschil is met hogere segment? Kan me wel voorstellen dat dat de lol van uit eten gaan er redelijk vanaf haalt.. is dat voor jou ook zo of neem je het voor lief?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
9 van de 10 keer krijg ik diarree, zeg het maar. Nederlandse eetcafés, Chinees, Grieks, Tapas, Italiaan maakt niet uit. Gevoelige darmen? Terwijl ik thuis nou ook niet echt met smetvrees mijn keuken benader. Nu ik er zo over nadenk, heb ik het eigenlijk niet als ik in het duurdere segment uit eten ga.
Eén keer zelfs een flinke voedselvergiftiging gehad. Volgens mij was dat bij een Italiaan in Utrecht.
Zeer benieuwd! En dank alvastquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, hier moet ik dan toch even een lans breken voor de verdachtmakingsbrigade: de echt gevaarlijke gifstof ruik/zie/proef/voel je niet. Da's nou net de pest ervan
Bij vlees neem ik daarom het risico niet en gebruik ik wel colorozo bij pekelen.
Ik heb me (nog) wat beter ingelezen en zal er eens een samenvatting van maken.
Moraal van het verhaal: was je handen en zet je eten in de koelkast.quote:In het Zoönose-rapport van EFSA over 2020 valt te lezen dat Bacillus cereus met 71 uitbraken, 835 ziektegevallen, 10 ziekenhuisopnames en 1 overledene op Europees niveau de bacterie is met de meeste gevallen van voedselvergiftiging. Ten opzichte van 2019 is dat een daling, maar deze daling is over de gehele linie van uitbraken het gevolg van de COVID 19-pandemie, waarbij mensen onder andere meer handhygiëne toepasten en minder uit eten gingen. Wel was B. cereusook in 2019 de grootste veroorzaker van voedselvergiftiging. In 2019 veroorzaakte B. cereus in Europa 7 doden.
Bah.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:39 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Beroerd geslapen. Mijn serie doorbroken van erg goed slapen sinds ik als experiment geen koffie meer drink. Waardeloosnou weet ik niet meer of het helpt om cafeïne te vermijden.
Ik ben maandagochtend gestopt. Dus zondagochtend m'n laatste mok koffie.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
@:sigmezeer veel dank!
[..]
Bah.
Hoe lang drink je al geen koffie meer? En hoe lang slaap je al goed? En sliep je daarvoor slechter? Ik zou gewoon nog even doorzetten. Slecht slapen kan altijd een keertje gebeuren. En als je het echt goed wil onderzoeken (zo goed als kan met 1 proefpersoon doe niet blind kan zijn voor de conditie), doe je een crossover design. En periode wel cafeïne, slaapdagboek bijhouden elke dag. Dan een periode geen cafeïne, weer slaapdagboek bijhouden. Dan beide periodes vergelijken. Evt dan nog een keer wel cafeïne om te kijken of je dan weer slechter gaat slapen. Of beide nog een keer om iets zekerder te weten of het niet 'toevallig' was (dus er iets speelde toevallig precies in de periode van cafeïne bv). Denk alvast als een PhD student
/Onderzoekersmodus uit![]()
Succes vandaag Sarabi!
Dat is mij ook duidelijk maar een mooie samenvatting zou ik zeker op prijs stellen. Ik eet geen vlees dus dat scheelt alweer een beetje.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, hier moet ik dan toch even een lans breken voor de verdachtmakingsbrigade: de echt gevaarlijke gifstof ruik/zie/proef/voel je niet. Da's nou net de pest ervan
Bij vlees neem ik daarom het risico niet en gebruik ik wel colorozo bij pekelen.
Ik heb me (nog) wat beter ingelezen en zal er eens een samenvatting van maken.
Ik ben nu in het slaaponderzoek bezig met slaaprestrictie. Ik moest eerst een week al slaapdagboek bijhouden, en dan werd slaapefficientie berekend (voor elke nacht aantal uur geslapen gedeeld door aantal uur in bed gelegen). Daarna mocht ik alleen het aantal uur dat ik gemiddeld gezien per nacht daadwerkelijk geslapen had, in bed liggen. Dat was 7u en 45min. Ik ga dus om 23.45 naar bed en moet om 7.30 opstaan. Het idee is dat je daardoor slaapdruk opbouwt en steeds makkelijker in slaap gaat vallen en beter doorslaapt. En ik mag eigenlijk niks in bed doen behalve slapen, dus het lezen om moe te worden etc moet buiten bed. Ik merk dat het nu echt wel begint te helpen. Mijn slaapefficientie was 75% in de week voordat ik hiermee begon, en deze week tot nu toe gemiddeld 90%. Ik val sneller nadat ik in bed ga liggen in slaap én ik word minder vaak wakker, en als ik wakker word lig ik minder lang wakker. Na een week met gemiddelde >85% mag ik kwartier langer in bed gaan liggen. Het idee is dat je zo gaat uitvinden wat voor jou de ideale tijd is om in bed te liggen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben maandagochtend gestopt. Dus zondagochtend m'n laatste mok koffie.
Slaapdagboek bijhouden heb ik nog nooit gedaan, ik slaap eigenlijk heel consistent matig dwz ik lig om 23:00 klaarwakker in bed en haal dan de 8 uur slaap niet echt omdat ik niet op tijd in slaap kom, maar ik kom 7:00 redelijk alert m'n bed uit dus het is wel doenbaar.
Deze week was ik ineens wél slaperig rond 22:00 en dat was heerlijk. Behalve gisteren dan. Maar ik heb de hele gisteravond blogs van ouders van ernstig premature baby's gelezen vanwege iets wat er met een collega is gebeurd wat ik hier verder niet wil delen. En dat heeft me denk ik veel te wakker gemaakt. Dus ik ga gewoon door met m'n niet-cafeïne en misschien eens turven hoeveel avonden ik nu slaperig ben, en dan een keer een weekje wel cafeïne en kijken of ik dan ook wel eens slaperig ben
Wat een gave opzet van dat slaaponderzoek. Heb je een linkje naar het onderzoek zelf? Wie weet kom ik idd ook wel in aanmerkingquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 10:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ben nu in het slaaponderzoek bezig met slaaprestrictie. Ik moest eerst een week al slaapdagboek bijhouden, en dan werd slaapefficientie berekend (voor elke nacht aantal uur geslapen gedeeld door aantal uur in bed gelegen). Daarna mocht ik alleen het aantal uur dat ik gemiddeld gezien per nacht daadwerkelijk geslapen had, in bed liggen. Dat was 7u en 45min. Ik ga dus om 23.45 naar bed en moet om 7.30 opstaan. Het idee is dat je daardoor slaapdruk opbouwt en steeds makkelijker in slaap gaat vallen en beter doorslaapt. En ik mag eigenlijk niks in bed doen behalve slapen, dus het lezen om moe te worden etc moet buiten bed. Ik merk dat het nu echt wel begint te helpen. Mijn slaapefficientie was 75% in de week voordat ik hiermee begon, en deze week tot nu toe gemiddeld 90%. Ik val sneller nadat ik in bed ga liggen in slaap én ik word minder vaak wakker, en als ik wakker word lig ik minder lang wakker. Na een week met gemiddelde >85% mag ik kwartier langer in bed gaan liggen. Het idee is dat je zo gaat uitvinden wat voor jou de ideale tijd is om in bed te liggen.
Voor mij was vooral het veel later naar bed gaan wel een eye opener. Ik doe daardoor de dingen die ik eerder in bed deed (nog even FOK! lezen, insta scrollen) beneden op de bank. Ik ging eerder bv om 22.30 dan al naar bed, maar lag dan nog meer dan een uur wakker voor ik in slaap viel. En dat wakker in bed liggen schijnt dus niet zo heel goed te zijn voor je bed-slaap associatie.
Wie weet kun jij ook mee doen aan het onderzoek!![]()
En logisch dat die informatie lezen vlak voor slapen niet echt helpt bij slaperig worden! Mocht je vragen hebben oid, mn dm/pm staat open (ik heb mijn PhD gedaan over bepaalde lange termijn effecten van ernstige vroeggeboorte dus zit redelijk in de literatuur én in waar laagdrempelig toegankelijke info te vinden is).
Ik herinner mij nog lang geleden dat het bij een steakhouse was in Utrecht. Dat je Bouillabaisse hebt gehad als voorgerecht en dat we je in de avond naar huis hebben gebracht. Dat zal ergens rond 2008 geweest moeten zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
9 van de 10 keer krijg ik diarree, zeg het maar. Nederlandse eetcafés, Chinees, Grieks, Tapas, Italiaan maakt niet uit. Gevoelige darmen? Terwijl ik thuis nou ook niet echt met smetvrees mijn keuken benader. Nu ik er zo over nadenk, heb ik het eigenlijk niet als ik in het duurdere segment uit eten ga.
Eén keer zelfs een flinke voedselvergiftiging gehad (heel ziek geworden in de nacht, braken & water diarree). Volgens mij was dat bij een Italiaan in Utrecht.
Ik zal vanavond en morgenochtend als ik het weer moet invullen even een lijstje maken van wat ze allemaal vragen en je dat sturen!quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 10:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een gave opzet van dat slaaponderzoek. Heb je een linkje naar het onderzoek zelf? Wie weet kom ik idd ook wel in aanmerkingen anders kan ik zelf natuurlijk een plan maken.
Wat moet je elke dag noteren in je slaapdagboek? Kan vast geen kwaad voor me om wat overzicht te krijgen. Ik noteer nu al iedere dag m'n score op de 10 gezonde gewoontes (wat óók beter gaat nu ik wat beter slaap, goh) dus dan kan ik dit wel toevoegen
Ik ga je even een pm schrijven. Ik maak me echt zorgen dus het is ook gewoon prettig om van me af te schrijven. Als je dat niet erg vindt? Ik kan me op zich ook wel heel erg voorstellen dat je niet zit te wachten op rottige babyverhalen. Hoewel je die misschien tijdens je PhD al zo veel hebt gehoord dat je wel geleerd hebt ertegen te kunnen
Bah, dat is ook shit. Hoe gaat het nu (nu en/of gemiddeld gezien) met jou eigenlijk? Je was bezig weer wat gezonde gewoonten opnieuw op te pakken omdat je lichamelijk weer even in een wat mindere periode zat, toch? Hoe gaat dat? En merk je daar al wat profijt van?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tele.
Ik sliep na 3.00 pas. Daarvoor steeds een paar minuten om dan weer wakker te schrikken.
Ik ga zo sporten en dan wat dingen veranderen aan de inrichting. Ik heb laatst wat prullen gekocht die een plekje moeten krijgen.
Ik kom idd niet in aanmerking, ze zoeken alleen mensen die nu behandeld worden of op een wachtlijst staan, niet mensen die eerder behandeld zijn. Wat ook wel logisch isquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 10:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik zal vanavond en morgenochtend als ik het weer moet invullen even een lijstje maken van wat ze allemaal vragen en je dat sturen!
Het onderzoek: https://www.slaapregister.nl/beter
Zie nu wel dat er wat staat over op wachtlijst staan of net behandeling gestart zijn van bepaalde klachten, dat was eerder dacht ik niet. Maar je kan even kijken of er iets op jou van toepassing is! En anders kan ik wel even een samenvatting van de info van de behandelmodules tot nu toe maken en naar je sturen.
En stuur zeker een pm!! Geen probleem, fijn als het jou helpt wat van je af te schrijven en wie weet kan ik je nog wat helpen met info. En ik heb idd redelijk geleerd met de verhalen om te gaan, en het is altijd makkelijker als je de personen waar het om gaat niet kent maar er alleen over leest
Behalve vannacht gaat het wel weer goed. Ik heb in de revalidatie geleerd hoe ik mezelf een schop onder de kont moet geven dus dat heb ik gedaan. Meer bewegen, sporten, beter en regelmatiger eten. Door de 2,5 week vakantie was dat er allemaal bij ingeschoten en dat leverde een rothumeur en enorme darmklachten op, plus pijntje hier, pijntje daar. Dat kost dan helaas weer bijna 10 dagen voor dat bijtrekt. Dat was echt even een stomme actie van me. Na de kerstvakantie had ik het ook. Inmiddels gaat het weer prima gelukkig.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 10:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bah, dat is ook shit. Hoe gaat het nu (nu en/of gemiddeld gezien) met jou eigenlijk? Je was bezig weer wat gezonde gewoonten opnieuw op te pakken omdat je lichamelijk weer even in een wat mindere periode zat, toch? Hoe gaat dat? En merk je daar al wat profijt van?
Als je het Voedingscentrum opvolgt gooien je continu bakken met spullen weg die je redelijkerwijs nog prima kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb deze week nog gebakken rijst gemaakt van rijst van de dag er voorMaar ik heb de pan rijst wel in een bad met koud water snel afgekoeld
Dat deed ik nooit.
Op die website van het Voedingscentrum die sigme hier boven aanhaalde staat dus gewoon dat je NIETS van een Chin Ind Rest opnieuw moet opwarmenWeten ze bij dat Voedinsgcentrum wel hoevéél je krijgt?!
Speldquote:Kijkersfile van cruiseschepen langs kust Hawaii
11 augustus 2023 door Jaap van de Venis en Bas van der Meulen
Langs de kust van Maui bevindt zich een groeiend aantal dicht op elkaar varende cruiseschepen waarvan de inzittenden naar de enorme bosbranden op het eiland kijken. De boten varen dusdanig langzaam dat zij achteropkomende cruiseschepen hinderen en een gevaar op zee vormen.
Om de kijkersfile tegen te gaan roept de Amerikaanse kustwacht de kapiteins van de cruiseschepen op om geen aandacht te schenken aan de wegfikkende tropische eilandengroep en alle ogen op de vaarweg te houden. Hieraan wordt getuige de groeiende sliert schepen vooralsnog geen gehoor gegeven.
Vanuit het zwembad op het dak van cruiseschip ‘Ocean Hero’ vindt de Nederlandse Anja (79) het uitzicht in ieder geval ‘spectaculair’. “Zo’n zee van vlammen zie je niet vaak. Ik heb, net als veel andere passagiers, onze kapitein gevraagd om te stoppen. Gewoon het anker uitgooien voor een paar uur. De boten achter ons wachten maar even hoor. De bosbranden op Maui gaan vast nog lang genoeg door dat ook zij een glimp kunnen opvangen zodra wij gepasseerd zijn.
Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat dit satire was...quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Speld
Soms is Satire scherper nieuws dan het nieuws zelf
Dat heb ik vaker bij de speld en bij nieuwspaalquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat dit satire was...
Dat was wintersport in de zomer toch?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker bij de speld en bij nieuwspaal
Zo zag ik een tijdje terug een stukje over Vegan Cruises, vanuit hamburg, interview met de passagiers, ja vegan zijn, goed voor het milieu bla bla, dit is de 10e keer dat we dit doen. Waren amerikanen die uit de States waren komen vliegen...
En dat was geen parodie.
Of de Klimaatklevers, die niet voor de rechtbank verschenen omdat ze op vakantie waren. Op Bali.....
Ik zal jouw modelscheepje eens kapot maken jonguh!quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 11:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf
De bovenkant van de tube was inderdaad geel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Wanneer je op pinterest oude reclame zoekt krijg je dit. Nostalgie ten top https://nl.pinterest.com/pin/432204895463846024/
@:MadMaster in mijn herinnering zat kindertandpasta in een gelige tube
jaaaaa, dat is 'm. Dat smaakte naar een soort kauwgom als ik het me goed herinner.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De bovenkant van de tube was inderdaad geel.
[ afbeelding ]
Chemisch zoet…quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
jaaaaa, dat is 'm. Dat smaakte naar een soort kauwgom als ik het me goed herinner.
Wat een geheugenquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 10:25 schreef Anthraxx het volgende:
Ik herinner mij nog lang geleden dat het bij een steakhouse was in Utrecht. Dat je Bouillabaisse hebt gehad als voorgerecht en dat we je in de avond naar huis hebben gebracht. Dat zal ergens rond 2008 geweest moeten zijn.
Voor de grap eens Cafeine lezen of luisteren. Dat motiveerde mij wel om te minderen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:39 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Beroerd geslapen. Mijn serie doorbroken van erg goed slapen sinds ik als experiment geen koffie meer drink. Waardeloosnou weet ik niet meer of het helpt om cafeïne te vermijden.
Dus we gaan ook niet dood van knoflookolie?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:42 schreef sigme het volgende:
De variant die botulisme-gif maakt laat ik buiten beschouwing, die heb ik al bekeken, komt zo zelden voor dat de kans op staatsloterij winnen zoveel groter is dat ik wacht tot ik miljonair ben.
Geweldig juist. Net als met een kater ook gewoon de halve dag weg slapen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wow Myra, dat je kunt slapen als je zo misselijk bent!
Jawel, na het eten van knoflookolie ga je sowieso dood. Helaasquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dus we gaan ook niet dood van knoflookolie?
Gefeliciteerd jonguh!!!quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geweldig juist. Net als met een kater ook gewoon de halve dag weg slapen.
Is het een fijne misselijkheids reden?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geweldig juist. Net als met een kater ook gewoon de halve dag weg slapen.
Zeker. Maar wel nog erg pril, dus we zijn voorzichtig blij. Weliswaar luidklagend blij, maar toch, blij.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Is het een fijne misselijkheids reden?
Fijn nieuws. Ik hoop voor jullie dat het zo blijft. Voorzichtige felicitatie dus.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zeker. Maar wel nog erg pril, dus we zijn voorzichtig blij. Weliswaar luidklagend blij, maar toch, blij.
Niet per se niet, maar niet erg vaak.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dus we gaan ook niet dood van knoflookolie?
Dan heel heel voorzichtig gefeliciteerd! Wat geweldig, zo blij voor jullie.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zeker. Maar wel nog erg pril, dus we zijn voorzichtig blij. Weliswaar luidklagend blij, maar toch, blij.
Een bosvruchtenslof van de Jumbo. Met heel veel roze room en macarons. Plus enkele excuusbessen.quote:
Het is maar waar je je actief op wil laten voorstaan hè?quote:
weet je dat als je een l (kleine letter L) achter de fotonaam zet (dus net voor de punt), het ding geheel automatisch een stuk behapbaarder wordt voor de meeste browsers?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb toch dit seizoen een keer de courgettes te groot laten worden.
Luidklagend geluk gewenst in alle voorzichtigheid.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dank jequote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:47 schreef sigme het volgende:
[..]
weet je dat als je een l (kleine letter L) achter de fotonaam zet (dus net voor de punt), het ding geheel automatisch een stuk behapbaarder wordt voor de meeste browsers?
https://i.imgur.com/WgBVTyD.jpeg
https://i.imgur.com/WgBVTyDl.jpeg
Nee, dat was me niet bekend.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:47 schreef sigme het volgende:
[..]
weet je dat als je een l (kleine letter L) achter de fotonaam zet (dus net voor de punt), het ding geheel automatisch een stuk behapbaarder wordt voor de meeste browsers?
https://i.imgur.com/WgBVTyD.jpeg
https://i.imgur.com/WgBVTyDl.jpeg
Ik was vanmorgen in mijn regenjack de hamburgers voor de CUL BBQ op gaan halen en dat was niet te doen. Veel te warm, ondanks de plensbuien…quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:51 schreef AnneX het volgende:
Was het bij jullie vannacht ook een nare klamme nacht?
Zelfs nu nog overdag.terwijl de zon steeds krachtiger schijnt.
ja en nu nog. Het is zo vochtig en ik kan er erg slecht tegen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:51 schreef AnneX het volgende:
Was het bij jullie vannacht ook een nare klamme nacht?
Zelfs nu nog overdag.terwijl de zon steeds krachtiger schijnt.
De originele foto is (in pixels) voor de meeste monitoren te groot om getoond te worden, maar wordt natuurlijk wel in het complete formaat geladen. Daarna moet de browser 'm terugschalen naar de hoeveelheid pixels die binnen de paginabreedte past. Dus vaak zie je dan eerst maar een klein deel van de foto, want in origineel formaat en dus te groot om op je beeldscherm te passen, en dan -bij veel browsers pas als je er even overheen glijdt met de muisaanwijzer- verkleint de afbeelding zodat je de hele afbeelding te zien krijgt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dat was me niet bekend.
Maar ik zie in Chrome ook geen verschil. In beide gevallen zie ik de foto, identiek aan elkaar, in de Imgur omgeving als ik op de links klik…
Ik vind dit echt enorm goede info.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:11 schreef sigme het volgende:
[..]
De originele foto is (in pixels) voor de meeste monitoren te groot om getoond te worden, maar wordt natuurlijk wel in het complete formaat geladen. Daarna moet de browser 'm terugschalen naar de hoeveelheid pixels die binnen de paginabreedte past. Dus vaak zie je dan eerst maar een klein deel van de foto, want in origineel formaat en dus te groot om op je beeldscherm te passen, en dan -bij veel browsers pas als je er even overheen glijdt met de muisaanwijzer- verkleint de afbeelding zodat je de hele afbeelding te zien krijgt.
De 'l' achter de bestandsnaam geeft imgur aan dat er in pixels een kleinere versie getoond moet worden (de versie die je ook van imgur krijgt als je kiest voor de url van Large Thumbnail).
Duidelijk.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:11 schreef sigme het volgende:
[..]
De originele foto is (in pixels) voor de meeste monitoren te groot om getoond te worden, maar wordt natuurlijk wel in het complete formaat geladen. Daarna moet de browser 'm terugschalen naar de hoeveelheid pixels die binnen de paginabreedte past. Dus vaak zie je dan eerst maar een klein deel van de foto, want in origineel formaat en dus te groot om op je beeldscherm te passen, en dan -bij veel browsers pas als je er even overheen glijdt met de muisaanwijzer- verkleint de afbeelding zodat je de hele afbeelding te zien krijgt.
De 'l' achter de bestandsnaam geeft imgur aan dat er in pixels een kleinere versie getoond moet worden (de versie die je ook van imgur krijgt als je kiest voor de url van Large Thumbnail).
Te kleine kans dusquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet per se niet, maar niet erg vaak.
Hoop het zo voor jequote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je zulke lichte tomaten of pluk je ze onrijp? En waarom dan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb toch dit seizoen een keer de courgettes te groot laten worden.
NIET OPWARMEN!!!!quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Met hindernissen (steeds weer gaan zitten) weer een voorraad pesto gemaakt. Binnenkort pasta maken en dan pastapesto
hahahaquote:
Allebei. De gele zijn echt geel. Er kwamen er ook een aantal bijna rijpe los tijdens het plukken dus die moeten nog op kleur komen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb je zulke lichte tomaten of pluk je ze onrijp? En waarom dan?
Mijn vleestomaten worden door de slakken opgegeten
Sorry maarquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
hahaha
Had laatst verse pasta gemaakt, maar teveel. Dus (ongekookte) pasta ingevroren en een week later ontdooit en door de pastasaus gedaan. Was dus wel vergeten dat het niet gekookt was. Het was heel heel goor.
Volgende keer schrijf ik ook heel groot "ongekookt" op het doosje. Gaat me niet weer gebeuren.quote:
Hier sluit ik me bij aanquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Luidklagend geluk gewenst in alle voorzichtigheid.
Ben je nu al begonnen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik was vanmorgen in mijn regenjack de hamburgers voor de CUL BBQ op gaan halen en dat was niet te doen. Veel te warm, ondanks de plensbuien…
Omg jouw lunchquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Allebei. De gele zijn echt geel. Er kwamen er ook een aantal bijna rijpe los tijdens het plukken dus die moeten nog op kleur komen.
Het is trouwens de focaccia gewordenMet gorgonzola, mozzarella, gemarineerde artisjokken, rucola en halfgedroogde pestotomaatjes. Gevulde peppadew en manchego-olijven on the side.
Ik was ook van plan om as vrijdag het brood te gaan bakken. Maar dan is het een week later een stuk minder lekker. Programma maar even aanpastquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben je nu al begonnen?
Donderdag as. heb ik gepland.
N.B. ook al weer de goede werken opstarten, want laatste week vakantie inregio midden.
Mensen, we hebben de meet pas op de 26e he? Toch?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben je nu al begonnen?
N.B. ook al weer de goede werken opstarten, want laatste week vakantie inregio midden.
Het was echt geweldig. Ik heb gisteren bij de Jumbo Foodmarket de saladebar geplunderd.quote:
Ooit in het Westland als 14-jarige of zo vroeg de kassen in en groene tomaten plukken. De handen wassen in de sloot. Viès dat de handen ervan werden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Allebei. De gele zijn echt geel. Er kwamen er ook een aantal bijna rijpe los tijdens het plukken dus die moeten nog op kleur komen.
Het is trouwens de focaccia gewordenMet gorgonzola, mozzarella, gemarineerde artisjokken, rucola en halfgedroogde pestotomaatjes. Gevulde peppadew en manchego-olijven on the side.
Ja, ik bedoelde donderdag de 24e.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mensen, we hebben de meet pas op de 26e he? Toch?
Ok, dan is het goed. Ik kan niet 40 mensen in een weekend handelenquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde donderdag de 24e.
Mijn vermoeden is dat MM de hamburgers in de vriezer legt. Of gaat voorproeven.
“Binnen is binnen”.
Gewoon. Lonaa om hulp vragen!?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok, dan is het goed. Ik kan niet 40 mensen in een weekend handelen
Ja, want vanaf volgende week is de slager op vakantie.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben je nu al begonnen?
Dat zal, maar waarom zo verhuld verpakt onder een nietszeggende tekst?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 16:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gewoon een artikel van Nieuwspaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |