Zowaar jaquote:
Je had natuurlijk direct de naam kunnen posten zonder de link/plaatjequote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:05 schreef pullup het volgende:
[..]
Zowaar jaIk was net even aan de verkeerde kant van het kanaal begonnen
Had ook gescheeld jaquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:07 schreef chufi het volgende:
[..]
Je had natuurlijk direct de naam kunnen posten zonder de link/plaatje
Ranonkelkade De omgeving kwam mij vaag bekend voor. Iemand uit de bijbaantijd woonde aan een straat daar vlakbij en ik had hem een keer daar gebracht.quote:
quote:
Men zou inderdaad Osdorp denken maar dat is het niet.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:23 schreef casita het volgende:
In Osdorp hebben veel van die blokken platte daken, dus ik dacht Buitenveldert.
Zo heeft elk deel van Amsterdam wel ietsquote:Op maandag 7 augustus 2023 19:00 schreef casita het volgende:
Het is weer in noord gestoord,,,,,,,, ja dat deel in noord is echt gestoord
Kop 'em maar in danquote:Op maandag 7 augustus 2023 19:00 schreef casita het volgende:
Het is weer in noord gestoord,,,,,,,, ja dat deel in noord is echt gestoord
"In het westen zijn er duinen"quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:52 schreef stokj het volgende:
[..]
Ranonkelkade De omgeving kwam mij vaag bekend voor. Iemand uit de bijbaantijd woonde aan een straat daar vlakbij en ik had hem een keer daar gebracht.
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Het komt me bekend voor, maar ik sjouw zoveel door Amsterdam heen zonder op straatnamen te letten dat ik even geen idee heb waar ik het moet zoeken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Welkom bij 'Waar staat deze pingpongtafel?'
[ afbeelding ]
Hierquote:Op maandag 14 augustus 2023 13:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Welkom bij 'Waar staat deze pingpongtafel?'
[ afbeelding ]
je kan hetquote:Op maandag 14 augustus 2023 15:38 schreef chufi het volgende:
Normaliter noemen we ook om welke straat het gaat, want zo heet het spel..
De achterliggende gebouwen spreken voor zich (als je bekend bent met de buurt)quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:53 schreef casita het volgende:
Weer een nieuw spelletje zoek de vrachtwagen ?
Laat ik nou heel bekend zijn met de buurt. Andere buurt dan maar:quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:58 schreef Rob het volgende:
De achterliggende gebouwen spreken voor zich (als je bekend bent met de buurt)
Vele malen langs gereden en gelopen maar nooit opgevallen. Al liep ik wel in die buurt te zoeken maar niet op de juiste plek.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:22 schreef Rob het volgende:
De tafel staat dus in de Bellamydwarsstraat hoek Wenslauerstraat
Nieuwe makkelijke opgave:
[ afbeelding ]
Menig film is daar ook opgenomen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:58 schreef Rob het volgende:
[..]
De achterliggende gebouwen spreken voor zich (als je bekend bent met de buurt)
daarom voor die streetview gekozenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 18:36 schreef casita het volgende:
Zeg ook niet dat je de straat niet kon zoeken maar de vrachtwagen was wel erg groot in beeld. Grote rode wagen die ze groen noemen.![]()
was haast niet te missen door het bord doodlopend van ma/za. moest wel een markt zijn aan einde van de straat.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:59 schreef stokj het volgende:
[..]
Vele malen langs gereden en gelopen maar nooit opgevallen. Al liep ik wel in die buurt te zoeken maar niet op de juiste plek.
Lol, long time no see gezellig dat je ff komt buurten en je staat nog in de goed straat ookquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:38 schreef APK het volgende:
Hey Jappie, ouwe diamantslijpert! (aan de overkant).
Nieuwe Uilenburgerstraat is de straat
OK , maar volgens mij woont ie inmiddels ergens andersquote:Op zondag 3 september 2023 08:32 schreef Jappie het volgende:
[..]
Denk dat pullup zo met een ander antwoord gaat komen.
Galileiplantsoen is hetquote:Op zondag 3 september 2023 08:32 schreef Jappie het volgende:
[..]
Denk dat pullup zo met een ander antwoord gaat komen.
Helaas.quote:
SPOILER: RaadselachtigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door Rob op 29-09-2023 21:33:29 ]
Ergens in noord?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 74% gewijzigd door Rob op 11-11-2023 08:29:50 ]
Oh Jaquote:Op maandag 20 november 2023 15:01 schreef casita het volgende:
Albert Verweystraat slotermeer plaatsen jullie een nieuwe!
U vraagt, wij draaien.quote:
Van Eeghenstraatquote:Op vrijdag 24 november 2023 07:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien.
[ afbeelding ]
FIXEDquote:Op vrijdag 24 november 2023 13:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een straat! een streetview uit 2021
Of niet..quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:45 schreef APK het volgende:
Zou zo maar een binnenstraatje op een van die eilanden in het IJ kunnen zijn, of niet natuurlijk.
Zou kunnen, is het niet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:45 schreef APK het volgende:
Zou zo maar een binnenstraatje op een van die eilanden in het IJ kunnen zijn, of niet natuurlijk.
Dat was dan voordat ik er dagelijks langs fietste..quote:Op donderdag 7 december 2023 14:26 schreef casita het volgende:
Vroeger werd veel gezongen in dit straatje
vroegerquote:Op donderdag 7 december 2023 14:26 schreef casita het volgende:
op nr. 11 bedoel je?quote:Op donderdag 7 december 2023 14:26 schreef casita het volgende:
Nu zei moeders van de week al dat het een verzorgingstehuis moest zijn en zo te zien heeft ze gelijk gehad; het vreemde is dat het ontzettend herkenbaar was terwijl ik er nog nooit van mijn leven ben geweest..quote:
Toch niet de Fred. Roeskestraat (Rietveld Academie)?quote:Op donderdag 21 december 2023 23:40 schreef APK het volgende:
Naar het zuiden, om dit artistieke groepje te spotten.
Café het sluisje!quote:
Het zal wel weer ergens in Noord zijn zekerquote:Op maandag 25 december 2023 20:47 schreef DJMO het volgende:
Leger des Heils aan de Hilversumstraat
[ afbeelding ]
Gij barbaar. Als jij je eigen stad niet kent, wie ben ik dan om mee te doen aan dit spel?quote:Op maandag 25 december 2023 22:14 schreef Rob het volgende:
[..]
Het zal wel weer ergens in Noord zijn
Brandts Buysstraatquote:Op maandag 25 december 2023 20:47 schreef DJMO het volgende:
Leger des Heils aan de Hilversumstraat
[ afbeelding ]
Dank je voor het plaatsen van een nieuwe opgave..quote:
Oh wie weet ken ik die, woonde er ook 100mt vandaan croegerquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:09 schreef Jappie het volgende:
[..]
100 mt bij Ome Jan en Tante Hennie vandaan
Ouders van Rik Vathorst..sportschool op het pleinquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:32 schreef chufi het volgende:
[..]
Oh wie weet ken ik die, woonde er ook 100mt vandaan croeger
Ah ok nee dan ken ik ze niet ... En nee heb er nooit getraindquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:37 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ouders van Rik Vathorst..sportschool op het plein
Ik was er helemaal hoteldebotel van.quote:
min of meer wel jaquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:10 schreef APK het volgende:
Was de Willem Witsenstraat al geraden dan?
Maar mag wel natuurlijkquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:12 schreef APK het volgende:
Mooi, dan hoef ik geen nieuwe te plaatsen
Enkelen hadden de zijstraat van het Hilton Hotel (startbaan en landingsplaats van Herman Brood) al gevonden maar niet benoemd als oplossing.. bij deze is het jouw beurt i.m.o...quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:10 schreef APK het volgende:
Was de Willem Witsenstraat al geraden dan?
quote:
quote:
Leven..quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:41 schreef Rob het volgende:
Vooruit dan maar.. Van Oldenbarneveldtplein
Nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
Die Kutbrug ken ikquote:
quote:
quote:Op donderdag 22 februari 2024 00:28 schreef APK het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat het duidelijker is als je een andere kant van het linker gebouw ziet.
SPOILER: extraOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is nog niet door iemand genoemd/.gelinkt.. dus ga je gangquote:Op donderdag 22 februari 2024 16:49 schreef Jappie het volgende:
Kun je eigenlijk nog inzenden of zit ik er naast is het al te laat ?
Ok...op de bijna Valreep dan.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:24 schreef Rob het volgende:
[..]
het is nog niet door iemand genoemd/.gelinkt.. dus ga je gang
Allang Gevint maar laat het vandaag aan een anderquote:Op zondag 3 maart 2024 08:48 schreef Jappie het volgende:
Hemelsbreed grofweg 500 meter van mijn laatste opdracht vandaan.
en als ik de weg volg raak ik overvoed.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 06:45 schreef Jappie het volgende:
[..]
Kom er nu eenmaal niet graag..het kost mij te veel geld...
Jij dacht kom.....ik kop de bal nog een 2e keer in ?quote:Op maandag 18 maart 2024 19:10 schreef stokj het volgende:
[..]
laat staan als je verderop loopt bij de overvoeding
We gunnen het Halsema eigenlijk niet maar goed stilstand is achteruitgang dus bij deze mijn bijdrage aan de stad: Tollenstraatquote:Op maandag 4 maart 2024 08:18 schreef Rob het volgende:
Pierre Lallementstraat
Nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:04 schreef chufi het volgende:
[..]
Oh ja Uffizilaan ROb vergeet dat meestal
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:04 schreef chufi het volgende:
[..]
Oh ja Uffizilaan ROb vergeet dat meestal
Kribbestraat?quote:Op donderdag 11 april 2024 23:02 schreef Rob het volgende:
[..]
Wessel Gansfortstraat
En weer door..
[ afbeelding ]
Oei, ik weet niet goed hoe dat moet.quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:33 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Oei, ik weet niet goed hoe dat moet.Het was bij toeval dat ik de straat dacht te herkennen en het plaatste: wel heel leuk spelletje eigenlijk! Hoe plaats je iets nieuws?
Edit: gelukt! Denk ik!
Nee 't was een beestenboel dus geen tijd gehadquote:Op zondag 14 april 2024 16:50 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Awh, heel mooiNog wat anders geplant vandaag?
Sportpark IJburgquote:
Soms worden er min of meer kleine hints gegeven en vaak in hele cryptische/vage omschrijvingen waarvan je vaak pas achteraf denkt....quote:Op zondag 14 april 2024 19:31 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Mag je tips/aanwijzingen vragen/geven? Of moet je meteen gewoon met de goede straat komen?
Dan komt mijn vraag of je er niet in zeven tegelijkertijd moet lopen hier, wellicht als vraag in de buurt van een cryptische'?quote:Op zondag 14 april 2024 19:47 schreef Rob het volgende:
[..]
Soms worden er min of meer kleine hints gegeven en vaak in hele cryptische/vage omschrijvingen waarvan je vaak pas achteraf denkt....![]()
![]()
Je kijkt welliswaar richting sloten maar je hoeft zeker niet bang te zijn natte voeten te krijgen; sterker nog het was al niet veel maar dat wat er was heeft men nog drooggelegd ook'waarmee deze straat zijn naam meer dan waar maakt..quote:Op zondag 14 april 2024 21:12 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dan komt mijn vraag of je er niet in zeven tegelijkertijd moet lopen hier, wellicht als vraag in de buurt van een cryptische'?
Ah daarquote:
PS of sw?quote:
Wellicht iets meer bij mannen dan bij vrouwen al zal een select groepje dames zich hier ook wel thuis voelen.quote:
Ik ga nooit naar de kerk en die zeker nietquote:Op dinsdag 23 april 2024 17:59 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wellicht iets meer bij mannen dan bij vrouwen al zal een select groepje dames zich hier ook wel thuis voelen.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:30 schreef chufi het volgende:
Zag vandaag nog een plaatje langskomen van een gladde winterdag
Haha goeie, ik ga daar zo eens naar op zoekquote:Op zaterdag 27 april 2024 09:47 schreef Rob het volgende:
Koningsplein
Nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
Zoek naar de naam van de straat/weg die je ziet.
Grote vrijmarktquote:Op zaterdag 27 april 2024 09:48 schreef pullup het volgende:
[..]
Haha goeie, ik ga daar zo eens naar op zoekEerst even wat vrijmarkt afstruinen
Toch moeilijker dan ik dachtquote:Op zondag 28 april 2024 11:49 schreef Rob het volgende:
[..]
Grote vrijmarkt
Tsja sommige beginnen een dag eerder dus een dag later zal ook wel ergens voorkomen dan
Aan de naam te zien komt ie uit Volendam.quote:Op zaterdag 27 april 2024 09:47 schreef Rob het volgende:
Koningsplein
Nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
het was geheel in de trend van de dag gisteren..quote:
De straat waar je naar kijkt conform de opdracht is een inrit dus die heeft logischerwijs geen naam ?quote:Op zondag 28 april 2024 18:24 schreef Rob het volgende:
[..]
het was geheel in de trend van de dag gisteren..
Alleen heeft maps moeite met het vinden ervan en kent de straat nog niet als zodanig?
Het is geen inrit.. Het is een doorgaande straat met parkeer/stopplaatsen aan de rechterkant en heeft formele straatnaambordjes. alleen Google heeft het nog niet geregistreerd als naam denk ik.quote:Op zondag 28 april 2024 18:32 schreef Jappie het volgende:
[..]
De straat waar je naar kijkt conform de opdracht is een inrit dus die heeft logischerwijs geen naam ?
Dat is de straat vanaf waar je kijkt...waar je naar kijkt is zon parkeer/stop gelegenheid imho.quote:Op zondag 28 april 2024 18:37 schreef Rob het volgende:
[..]
Het is geen inrit.. Het is een doorgaande straat met parkeer/stopplaatsen aan de rechterkant en heeft formele straatnaambordjes. alleen Google heeft het nog niet geregistreerd als naam denk ik.
Als er ik op zoek kom ik uit bij een kroeg in Amsterdam of een metrostation in Londen.
Wow.....dat ze die Taxistandplaats hebben willen veredelen met een eigen naam is op zijn zachtst gezegd bijzonder maar klaarblijkelijk heb je gelijk.quote:Op zondag 28 april 2024 18:46 schreef Rob het volgende:
Het antwoord staat hierin
Mijn autonavigatie en FlitsMeister kennen de straat/bestemming wel
het is ook een kiss and ridequote:Op zondag 28 april 2024 19:05 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wow.....dat ze die Taxistandplaats hebben willen veredelen met een eigen naam is op zijn zachtst gezegd bijzonder maar klaarblijkelijk heb je gelijk.
Het idiote is dat Google de andere twee straten wel als zodanig kent, maar deze specifieke dus niet.quote:Op zondag 28 april 2024 19:05 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wow.....dat ze die Taxistandplaats hebben willen veredelen met een eigen naam is op zijn zachtst gezegd bijzonder maar klaarblijkelijk heb je gelijk.
Ter mijn verdediging de laatste update van Google maps is daar van 2019 en toen stonden de naambordjes er iig nog niet.![]()
Anyway,,,na al dat gelul ook maar gewoon even de oplossing posten:quote:Op zaterdag 27 april 2024 09:47 schreef Rob het volgende:
Koningsplein
Nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
De vakantie is nog niet afgelopenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:31 schreef Rob het volgende:
[ afbeelding ]
Zo iedereen weer terug van zijn vakantieoord![]()
Tijd om de straat te zoeken.
Er zitten er 2 redelijk in de buurtquote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:06 schreef Rob het volgende:
Dat was netjes.
[..]
Zit daar een CO-OP in de buurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |