abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210131648
Een vriendin van mij wordt vervolgd voor schennis van de eerbaarheid. De situatie is als volgt:

Ze woont alleen op de 1e verdieping en tussen haar slaapkamer en badkamer zit een halletje met een raam op de straatkant. Het verhuurder heeft in het halletje een automatische lamp met sensor geplaatst, die dus telkens aangaat als ze door het halletje loopt. Als ze vanuit bed naar het toilet moet, bijv. in de ochtend of avond, trekt ze niet altijd iets aan alvorens door het halletje te lopen. Haar borsten zijn hierbij kort zichtbaar op straat, zeker door het automatisch aanspringende licht, maar op die tijdstippen zijn er natuurlijk niet vaak mensen op straat en het kan haar bovendien weinig schelen.

Nou heeft ze een christelijke overbuurman, ook op de eerste verdieping, die hierover een paar maal zijn beklag heeft gedaan. Hij beweerde dat zijn kinderen van 3 en 5 haar blote borsten af en toe zouden kunnen zien vanuit het raam van hun appartement. Mijn kennis heeft hem afgewimpeld met als opmerking dat het haar huis is en dat die kinderen bovendien ook niet lang geleden borstvoeding hebben gehad, dus dat ze beslist niets denken van een stel blote borsten.

De overbuurman is daarop aan het filmen geslagen en heeft dit bewijsmateriaal doorgespeeld naar de politie. De politie heeft de zaak opgepakt en er is nu mogelijk sprake van vervolging. Ja, we hebben het hier over Zeeland. :')

Wat voor kans maakt deze aanklacht? En zijn er argumenten die ze kan aanvoeren waarom dit onzin zou zijn?
Mja
pi_210131691
Volgens mij is hier wel jurisprudentie over. Ik heb er jaren geleden wat over gelezen en wat ik me nog herinner is dat als je in je blote niksie in je eigen huis pontificaal voor het raam gaat staan om te shoqueren dit idd niet mag. Maar in deze situatie denk ik niet dat ze een zaak hebben.

Iemand die er meer verstand van heeft kan er vast iets meer over vertellen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210131700
Volgens mij kunnen ze niets beginnen tegen die dame.

Wel tegen die christenen die loopt te filmen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210131711
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef schommelstoel het volgende:

Wel tegen die vieze christenhond die loopt te filmen.
Haha, een tegenaanklacht indienen. Het bewijs ligt al op het bureau.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210131718
Mag die overbuurman wel filmen? Is dat niet schending van privacy?
  Moderator woensdag 2 augustus 2023 @ 13:48:45 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210131742
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 augustus 2023 @ 13:48:56 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210131746
Mij lijkt dat zij een sterkere zaak heeft dan die filmpende creep. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 2 augustus 2023 @ 13:48:58 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210131747
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef schommelstoel het volgende:

Dit ja. Vergeet ook de forse schadeclaim niet omdat je je niet meer veilig voelt in je eigen huis.
pi_210131762
quote:
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Moderator woensdag 2 augustus 2023 @ 13:50:01 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210131764
Trouwens gordijnen zijn duur tegenwoordig :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2023 @ 13:50:35 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210131775
Opdonderen met het filmen van andermans' gêne. Ik zou heel erg gauw een tegenaanklacht op tafel proberen te krijgen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_210131779
quote:
88s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik had daar denk ik wel een gordijntje opgehangen (of zo'n plakstrip op het raam) voor 's nachts. Om van het gezeur af te zijn, hoe overdreven ik dat ook vind.
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2023 @ 13:52:21 #14
197773 crew  maily
pi_210131792
quote:
Ook voor de buurman :Y
pi_210131906
Waar in Zeeland is dit?
U MAD?
  Moderator woensdag 2 augustus 2023 @ 14:00:54 #16
382129 crew  Donna
pi_210131921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had daar denk ik wel een gordijntje opgehangen (of zo'n plakstrip op het raam) voor 's nachts. Om van het gezeur af te zijn, hoe overdreven ik dat ook vind.
Jep. Dit.
pi_210132056
Ik wil graag contact met de buurman, ik wil de films bekijken en kijken wat juridisch mogelijk is
lol
  woensdag 2 augustus 2023 @ 14:12:14 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210132081
Ik hoop dat slachtofferhulp al contact heeft opgenomen met de buurman. Dit soort dingen gaan je niet in je koude kleren zitten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 2 augustus 2023 @ 14:16:17 #19
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210132133
Die overbuurman is fucked en heeft zn eigen tegenbewijs gefilmd.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_210132185
quote:
15s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:16 schreef junkiesietze het volgende:
Die overbuurman is fucked en heeft zn eigen tegenbewijs gefilmd.
Dus je mag vanuit je eigen woning niet filmen?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_210132296
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:21 schreef KillemWieft het volgende:

Dit komt uit een Algemene Plaatselijke Verordening, elke gemeente heeft die. Soms net weer wat anders.

quote:
Artikel 2.4.13 Bespieden van personen
1. Het is verboden zich in de nabijheid van een persoon dan wel van een gebouw,woonwagen of woonschip op te houden met de kennelijke bedoeling deze persoon dan wel een zich in dit gebouw, deze woonwagen of dit woonschip bevindende persoon, te bespieden.
2. Het is verboden door middel van een verrekijker, telescoop, telelens of andere optische instrumenten een zich in een gebouw, woonwagen of woonschip
bevindende persoon te bespieden.
Ik denk dat filmen wel onder bespieden valt ja.
pi_210132474
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij is hier wel jurisprudentie over. Ik heb er jaren geleden wat over gelezen en wat ik me nog herinner is dat als je in je blote niksie in je eigen huis pontificaal voor het raam gaat staan om te shoqueren dit idd niet mag. Maar in deze situatie denk ik niet dat ze een zaak hebben.

Iemand die er meer verstand van heeft kan er vast iets meer over vertellen.
Naakt door huis lopen kan schennis van de eerbaarheid opleveren

“Samengevat zien we in bovenstaande uitspraak dat het naakt door huis lopen strafbaar is, wanneer
- de verdachte weet dat anderen hem (kunnen) zien
- hij zelf ook voor het raam gaat staan
- hij eerder is gewaarschuwd en toch naakt door huis blijft lopen”

Dit is een wat ander geval omdat er geen geslachtsdeel te zien is en er niet voor een raam wordt gestaan en de buurman bewust wordt aangekeken, maar er zijn ook overeenkomsten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210132514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:

Wat voor kans maakt deze aanklacht? En zijn er argumenten die ze kan aanvoeren waarom dit onzin zou zijn?
Waarom heeft ze niet gewoon bij de IKEA een vitrage gekocht en voor het raam gehangen.

Veel goedkoper dan deze aanklacht. Ze zal nu op zijn minst informatie bij een advocaat in moeten winnen, wat haar op zijn minst 150 euro zal gaan kosten.

Vitrage was veel goedkoper geweest.
pi_210132527
Dit gaat een leuke zaak worden. Temeer omdat als de vrouw vervolgd zou worden, de man zelf ook niet meer met een ontbloot bovenlijf door zijn eigen huis mag lopen. Mag hij dit wel, maar de vrouw niet: dan is het discriminatie.
pi_210132552
quote:
15s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Metalfrost het volgende:
Opdonderen met het filmen van andermans' gêne. Ik zou heel erg gauw een tegenaanklacht op tafel proberen te krijgen.
Dit is natuurlijk het probleem.

Met hetzelfde recht mag de overbuurman zeggen: "Opdonderen met het tonen van je tieten. Je doet het nu expres, want ik heb er al eerder over geklaagd en je weet dat het gebeurt."

"Oeh, maar dat wist ik niet hoor. En omdat ik het niet wist kan ik helemaal niets fout gedaan hebben!" is niet bepaald een goede verdediging...
pi_210132614
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:45 schreef RetepV het volgende:

[..]

Met hetzelfde recht mag de overbuurman zeggen: "Opdonderen met het tonen van je tieten. Je doet het nu expres, want ik heb er al eerder over geklaagd en je weet dat het gebeurt."

"Oeh, maar dat wist ik niet hoor. En omdat ik het niet wist kan ik helemaal niets fout gedaan hebben!" is niet bepaald een goede verdediging...
Dan mag de overbuurman nu dus ook niet meer zonder shirt in zijn eigen huis rondlopen.
pi_210132616
quote:
15s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Metalfrost het volgende:
Inderdaad.
Gevaarlijke lui die zwaar gelovigen
pi_210132627
Ze moet ook nog bedenken dat zijzelf en die overbuurman niet hun huis zullen oppakken en ergens anders neer zullen plaatsen. Dus des te hoger ze beide de ruzie escaleren, des te meer ellende voor de komende jaren. Maakt niet uit wie er de rechtszaak wint, want een rechtszaak winnen heeft nog nooit iets gedaan aan het verminderen van boosheid.
pi_210132723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:45 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je kan stellen dat het filmen van een ander een inbreuk is op de privacy.
Dat de buurman zelf bewijs wil verzamelen ter ondersteuning van zijn aanklacht heeft in de eerste instantie weinig te maken met zijn aanklacht zelf, want alleen al bij het verzamelen van de informatie gaat hij tegen de wet in. Onrechtmatig verkregen bewijs.
Daar kun je gewoon een zaak over maken en een aanklacht tegen indienen.

Dus eigenlijk is het tweevoud; je stelt de opgenomen video als inbreuk op de privacy als een geheel nieuwe aanklacht.
en in de aanklacht op de opgenomen tieten als bewijs voor de schennis van de eerbaarheid, leg je als verdediging vast dat het bewijs, onrechtmatig verkregen bewijs is.
pi_210132817
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Waarbij ik om de buurman te etteren een silhouet van een heer met een ferm naar voor priemend geslachtsdeel zou maken. :+

Ik ben benieuwd hoe deze zaak gaat aflopen en of het filmen als een boemerang tegen de buurman gebruikt kan worden. :D
  woensdag 2 augustus 2023 @ 15:04:15 #31
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210132820
Toevallig 2x op 1 dag ...

Artikel 239 van het Wetboek van Strafrecht luidt als volgt:
“Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:
1. op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
2. op een andere dan onder 1. bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3. op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.”

quote:
Hij beweerde dat zijn kinderen van 3 en 5 haar blote borsten af en toe zouden kunnen zien vanuit het raam van hun appartement
Is wellicht het probleem hier

Maar ik ben razend benieuwd naar het strafbare feit wat ten laste gelegd gaat worden.

Het filmen v/d buurman mag, hij is belanghebbende en filmt vanaf zijn eigen erf. Ook mag hij gewoon bewijs verzamelen. Een aangifte of zaak tegen de buurman om het filmen heeft weinig tot geen nut. https://blog.iusmentis.co(...)gen-mij-mag-dat-wel/

Koop gordijnen.
Dum de dum
pi_210132874
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarbij ik om de buurman te etteren een silhouet van een heer met een ferm naar voor priemend geslachtsdeel zou maken. :+

Ik ben benieuwd hoe deze zaak gaat aflopen en of het filmen als een boemerang tegen de buurman gebruikt kan worden. :D
Ik ben heel benieuwd hoe de rechter over borsten oordeelt. Een decolleté mag gewoon. Misschien is het genoeg om tepels af te plakken met kwastjes? Dat zou ik wel een aardige oplossing vinden.
pi_210132884
quote:
6s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd hoe de rechter over borsten oordeelt. Een decolleté mag gewoon. Misschien is het genoeg om tepels af te plakken met kwastjes? Dat zou ik wel een aardige oplossing vinden.
Van die wiggly eyes op de tepels plakken op het moment dat de buurman haar weer 's bespiedt, die ouwe gladjakker
  woensdag 2 augustus 2023 @ 15:13:31 #34
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210132910
Dit zou overigens wel een van de betere Mr. Visser doet uitspraak afleveringen zijn imho.

Die ouwe baas die dan kijkt vanuit het raam van de buurman

De twee kinderen die wijzen 'kijk tieten'

Dat hulpje dan testen of een gordijn wel of niet de tieten verhult

Perfecte SBS6 TV!
Dum de dum
pi_210133000
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:13 schreef Fe2O3 het volgende:
Dit zou overigens wel een van de betere Mr. Visser doet uitspraak afleveringen zijn imho.

Die ouwe baas die dan kijkt vanuit het raam van de buurman

De twee kinderen die wijzen 'kijk tieten'
Ik ga stuk _O- hahahaha
  Moderator woensdag 2 augustus 2023 @ 15:40:53 #36
382129 crew  Donna
pi_210133258
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

_O- lol ja doe dat eerste TO. :P
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2023 @ 16:20:12 #37
197773 crew  maily
pi_210133824
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:11 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Van die wiggly eyes op de tepels plakken op het moment dat de buurman haar weer 's bespiedt, die ouwe gladjakker
Van die flitsende dingen zoals de UI van @murp
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2023 @ 16:32:30 #38
197773 crew  maily
pi_210134279
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:04 schreef Fe2O3 het volgende:

“Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:
2. op een andere dan onder 1. bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3. op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.”
[..]

Maar ik ben razend benieuwd naar het strafbare feit wat ten laste gelegd gaat worden.

Het filmen v/d buurman mag, hij is belanghebbende en filmt vanaf zijn eigen erf. Ook mag hij gewoon bewijs verzamelen. Een aangifte of zaak tegen de buurman om het filmen heeft weinig tot geen nut. https://blog.iusmentis.co(...)gen-mij-mag-dat-wel/

Koop gordijnen.
De buurman zijn woning is geen openbare plaats en haar woning ook niet. Hierbij moet je denken aan een speeltuin of zwembad. 3. zou hier wel van toepassing kunnen zijn. Maar dan moet er nog wel steeds sprake zijn van opzet.

En het artikel wat jij gelinkt hebt gaat over civiel recht. Niet strafrecht. En ook daar wordt in genoemd dat het niet tegen de privacy regels in mag gaan.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 17:01:52 #40
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_210134399
quote:
De politie heeft de zaak opgepakt en er is nu mogelijk sprake van vervolging.
Dit vrij belangrijke woordje ontbreekt in de TT ;). Heeft de politie haar zelf al benaderd en zo ja, wat hebben ze gezegd? Of heeft de buurman alleen gezegd dat hij naar de politie is gegaan en dat ze 'dus' wel vervolgd zal worden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!fotograaf woensdag 2 augustus 2023 @ 17:02:52 #41
842 Zorro
Z
pi_210134414
Het lijkt me het beste als ze het aan de rijdende rechter voorlegt zodat we allen ook op locatie met een deskundige de situatie kunnen beoordelen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_210134426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:00 schreef de_boswachter het volgende:
Waar in Zeeland is dit?
En waar zijn de beelden? Ik denk dat dat wel relevante zaken zijn allemaal om vast te stellen of dit erg is.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 17:10:58 #43
459912 FlippingCoin
pi_210134493
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:21 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Filmen misschien wel maar zonder toestemming beelden van naakte mensen delen niet lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 2 augustus 2023 @ 17:31:09 #44
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210134712
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 16:52 schreef Delenlill het volgende:

[..]
De buurman zijn woning is geen openbare plaats en haar woning ook niet. Hierbij moet je denken aan een speeltuin of zwembad. 3. zou hier wel van toepassing kunnen zijn. Maar dan moet er nog wel steeds sprake zijn van opzet.

En het artikel wat jij gelinkt hebt gaat over civiel recht. Niet strafrecht. En ook daar wordt in genoemd dat het niet tegen de privacy regels in mag gaan.
Ehm wetboek strafrecht is niet civiel.

De gallerij is publiekelijk toegankelijk.

Zoals ik zei, ben benieuwd waarvoor geschreven gaat worden
Dum de dum
pi_210134874
quote:
5s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 17:01 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Dit vrij belangrijke woordje ontbreekt in de TT ;). Heeft de politie haar zelf al benaderd en zo ja, wat hebben ze gezegd? Of heeft de buurman alleen gezegd dat hij naar de politie is gegaan en dat ze 'dus' wel vervolgd zal worden?
Nou omdat er in principe genoeg bewijs is en zij het ook niet ontkent dat ze daar zichtbaar met de borsten bloot gelopen heeft, is het momenteel al bij het OM geloof ik en die bepalen dan of er vervolgd wordt.
Mja
pi_210134892
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:43 schreef Dusthor92 het volgende:
Dit gaat een leuke zaak worden. Temeer omdat als de vrouw vervolgd zou worden, de man zelf ook niet meer met een ontbloot bovenlijf door zijn eigen huis mag lopen. Mag hij dit wel, maar de vrouw niet: dan is het discriminatie.
Nou hier heb ik wat onderzoek naar gedaan en het schijnt voor de wet toch anders te zijn, omdat de vrouwenborst over het algemeen als iets seksueels/prikkelends wordt beschouwd, en de mannenborst/-torso niet per se.

Dit is natuurlijk een regel die zichzelf min of meer in stand houdt en ik zou het ook discriminatie noemen, maar goed, zo vond ik dat in bepaalde uitleg op internet.
Mja
pi_210134942
quote:
Een vriendin van mij wordt vervolgd voor schennis van de eerbaarheid. De situatie is als volgt:

Ze woont alleen op de 1e verdieping en tussen haar slaapkamer en badkamer zit een halletje met een raam op de straatkant. Het verhuurder heeft in het halletje een automatische lamp met sensor geplaatst, die dus telkens aangaat als ze door het halletje loopt. Als ze vanuit bed naar het toilet moet, bijv. in de ochtend of avond, trekt ze niet altijd iets aan alvorens door het halletje te lopen. Haar borsten zijn hierbij kort zichtbaar op straat, zeker door het automatisch aanspringende licht, maar op die tijdstippen zijn er natuurlijk niet vaak mensen op straat en het kan haar bovendien weinig schelen.

Nou heeft ze een christelijke overbuurman, ook op de eerste verdieping, die hierover een paar maal zijn beklag heeft gedaan. Hij beweerde dat zijn kinderen van 3 en 5 haar blote borsten af en toe zouden kunnen zien vanuit het raam van hun appartement. Mijn kennis heeft hem afgewimpeld met als opmerking dat het haar huis is en dat die kinderen bovendien ook niet lang geleden borstvoeding hebben gehad, dus dat ze beslist niets denken van een stel blote borsten.

De overbuurman is daarop aan het filmen geslagen en heeft dit bewijsmateriaal doorgespeeld naar de politie. De politie heeft de zaak opgepakt en er is nu mogelijk sprake van vervolging. Ja, we hebben het hier over Zeeland. :')

"een vriendin van me" Ik mag aannemen dat ze zelf ook prima advies kan inwinnen of ben je toevallig zelf aangeklaagd omdat je met je leuter in de hand er naar stond te kijken?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 17:58:40 #48
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210135014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 17:44 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou omdat er in principe genoeg bewijs is en zij het ook niet ontkent dat ze daar zichtbaar met de borsten bloot gelopen heeft, is het momenteel al bij het OM geloof ik en die bepalen dan of er vervolgd wordt.
Dus dan heeft ze nu al gordijnen gekocht, en gaat ze met die gordijnen en het bonnetje ervan toch in beroep als de sanctie er is/of wanneer ze voor de rechter moet komen. Boete 2e cat. voor art 239 is max ~4500 oid. Je zal net een zedenprediker uit Zeeland hebben bij het OM ...
Dum de dum
  woensdag 2 augustus 2023 @ 18:01:09 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210135036
Misschien heeft ze wel heel lelijke tieten en is de buurman bezorgd dat zijn kinderen homo worden om geen risico te lopen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210135041
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 17:31 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ehm wetboek strafrecht is niet civiel.

De gallerij is publiekelijk toegankelijk.

Ik bedoel dat artikel van justmentis.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 18:03:12 #51
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210135057
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 18:01 schreef Delenlill het volgende:

Ah zo, dat gaat over het filmen van de buurman. Mocht hij nog steeds filmen dan heeft de vriendin van TS wel een puntje, bewijs hoeft niet meer verzamelt te worden immers.
Dum de dum
pi_210135121
Allemaal vrij en blij en alles natuurlijk, maar ze woont niet in een plattelands woning waar niemand haar ziet. Was een kleine moeite een gordijn of plakplasic tegen het raam te maken.

Andersom klinkt het al logischer, een man die steeds bloot voor het raam staat en geslachtsdeel laat zien aan de buren. Dat zal in bepaalde kringen ook niet gewaardeerd worden.

Gewoon een beetje respect hebben voor een ander.
Vakman pur sang
pi_210135282
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 18:03 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ah zo, dat gaat over het filmen van de buurman. Mocht hij nog steeds filmen dan heeft de vriendin van TS wel een puntje, bewijs hoeft niet meer verzamelt te worden immers.
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door de buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.

En even door een halletje lopen naar het toilet en terug kost slechts een seconde. Wat betekend dat de buurman daar al stond, met de telefoon/camera in de hand om het op te nemen. Wat het nog kwalijker maakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 02-08-2023 18:52:09 ]
pi_210135644
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef schommelstoel het volgende:

ja ze maken hem wel,je zit in je eigen huis(al is het huur)waar je gewoon in je blootje kan rondrennen.
pi_210135652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 18:22 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door e buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.

En even door een halletje lopen naar het toilet en terug kost slechts een seconde. Wat betekend dat de buurman daar al stond, met de telefoon/camera in de hand om het op te nemen. Wat het nog kwalijker maakt.
ja en later hoor je dat die gast opgepakt is voor gluurderij.
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2023 @ 18:46:55 #56
197773 crew  maily
pi_210135665
quote:

[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door e buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.

En even door een halletje lopen naar het toilet en terug kost slechts een seconde. Wat betekent dat de buurman daar al stond, met de telefoon/camera in de hand om het op te nemen. Wat het nog kwalijker maakt.
Ik hoop dat de buurvrouw dat ook in de gaten heeft. |:)

Met wat voor engerd ze getrouwd is.
pi_210135686
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Allemaal vrij en blij en alles natuurlijk, maar ze woont niet in een plattelands woning waar niemand haar ziet. Was een kleine moeite een gordijn of plakplasic tegen het raam te maken.

Andersom klinkt het al logischer, een man die steeds bloot voor het raam staat en geslachtsdeel laat zien aan de buren. Dat zal in bepaalde kringen ook niet gewaardeerd worden.

Gewoon een beetje respect hebben voor een ander.
dat 2e is een bewust iets,iedereen heeft vast weleens een ander zonder kleren langs het raam zien schuiven, we leven in 2023
pi_210135708
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:11 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
wel een leuk topic dit.
pi_210135717
quote:
super
  woensdag 2 augustus 2023 @ 19:08:37 #60
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210136029
quote:

[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door de buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.

Je kijkt teveel TV.

Alleen als een opsporingsambtenaar de beelden op een niet toegestane wijze maakt zijn ze niet toelaatbaar in het strafrecht. De beelden van de buurman zijn gewoon bruikbaar.

Het eventuele strafbare aan het maken van die beelden, wat er waarschijnlijk niet is zie link iustrumentis, is een aparte zaak.

En ik gok dat we eea hier niet te horen krijgen, als het echt een halve seconde langs een raam is dan is dat idd lastig te voorspellen en al helemaal lastig om te filmen.

Daar er een lamp is, die hangt buiten bij dat raam, die van een verhuurder is is het aannemelijk dat het hier een gallerij oid is of bijv. twee rijtjeshuizen tegenover elkaar (met een brandgang oid in het midden waar dan die lamp hangt, goeie sensor dan trouwens).
Dum de dum
pi_210136235
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 19:08 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Je kijkt teveel TV.

Alleen als een opsporingsambtenaar de beelden op een niet toegestane wijze maakt zijn ze niet toelaatbaar in het strafrecht. De beelden van de buurman zijn gewoon bruikbaar.

Het eventuele strafbare aan het maken van die beelden, wat er waarschijnlijk niet is zie link iustrumentis, is een aparte zaak.

En ik gok dat we eea hier niet te horen krijgen, als het echt een halve seconde langs een raam is dan is dat idd lastig te voorspellen en al helemaal lastig om te filmen.

Daar er een lamp is, die hangt buiten bij dat raam, die van een verhuurder is is het aannemelijk dat het hier een gallerij oid is of bijv. twee rijtjeshuizen tegenover elkaar (met een brandgang oid in het midden waar dan die lamp hangt, goeie sensor dan trouwens).
De lamp hangt in het halletje waar ze doorheen loopt volgens OP.

quote:
en tussen haar slaapkamer en badkamer zit een halletje met een raam op de straatkant. Het verhuurder heeft in het halletje een automatische lamp met sensor geplaatst, die dus telkens aangaat als ze door het halletje loopt
pi_210136926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 19:22 schreef Delenlill het volgende:

[..]
De lamp hangt in het halletje waar ze doorheen loopt volgens OP.
[..]

Een stukje glas/raamfolie en het is opgelost
pi_210137055
Wat een raar verhaal.

Wat vindt zij ervan dat ze is gefilmd door die man? Ik zou daar meteen aangifte van doen namelijk en niet echt blij zijn dat een vreemde kerel beelden heeft van mij in m’n blote borsten.
pi_210139518
quote:

[..]

Het bewijs is ontvankelijk. Of de buurman iets heeft gedaan wat niet mag is daarin niet echt relevant. Zolang het maar geen vraag vanuit de politie was.
pi_210139528
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 19:08 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Je kijkt teveel TV.

Er zou nog een kleine case voor 139f te maken kunnen zijn. Temeer door de situatie waarin filmen niet te verwachten is. (Het hulpmiddel is niet perse iets wat echt verborgen hoeft te zijn, maar ook een verwachtingselement is hier onderdeel van)
  donderdag 3 augustus 2023 @ 00:30:38 #66
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210139745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Er zou nog een kleine case voor 139f te maken kunnen zijn. Temeer door de situatie waarin filmen niet te verwachten is. (Het hulpmiddel is niet perse iets wat echt verborgen hoeft te zijn, maar ook een verwachtingselement is hier onderdeel van)
wederrechtelijk in f is lastig als de opnames mogen om bewijs te verzamelen. Zolang de buurman het nu niet meer doet, en de plaatjes niet deelt behalve met de politie, en ze ook niet meer heeft (denk ik) is die ik die ook heel moeilijk toepasbaar.

Wellicht moeten we ons ook eens afvragen hier hoe het tot de situatie komt dat een buurman je tieten kan filmen als je af en toe langs een raam zou lopen, op random momenten op de dag ... of de buurman filmt 24/7, of de vriendin van TS loopt vaker naakt door huis met de gordijnen open. Dat laatste is prima, zolang < 16 het maar niet kan zien vanaf openbare ruimte. Dat eerste mag niet (maar de beelden zijn nog steeds prima toelaatbaar in een zaak tegen de naaktloopster.).
Dum de dum
  donderdag 3 augustus 2023 @ 00:48:25 #67
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210139812
Simpel

Er kan vervolgd worden.
De kans dat die vriendin schuldig wordt bevonden is klein, aangezien het om functioneel verplaatsen van ruimte a naar ruimte b gaat op een moment dat logisch is om dit naakt te doen, en niet is om te choqueren of constante naaktloperij zonder gesloten gordijnen.

Er kan gevraagd worden door de rechter om er minnelijk uit te komen. Dan kan de vriendin vragen of de buurman de gordijnen wil.betalen.
Is een leuke twist.

Maar ik.vermoed dat de officier de zaak seponeert
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 00:49:01 #68
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210139814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 00:30 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
wederrechtelijk in f is lastig als de opnames mogen om bewijs te verzamelen. Zolang de buurman het nu niet meer doet, en de plaatjes niet deelt behalve met de politie, en ze ook niet meer heeft (denk ik) is die ik die ook heel moeilijk toepasbaar.

Wellicht moeten we ons ook eens afvragen hier hoe het tot de situatie komt dat een buurman je tieten kan filmen als je af en toe langs een raam zou lopen, op random momenten op de dag ... of de buurman filmt 24/7, of de vriendin van TS loopt vaker naakt door huis met de gordijnen open. Dat laatste is prima, zolang < 16 het maar niet kan zien vanaf openbare ruimte. Dat eerste mag niet (maar de beelden zijn nog steeds prima toelaatbaar in een zaak tegen de naaktloopster.).
Naaktlopen is niet het zelfde als schending van de eerbaarheid.

quote:
Alleen wanneer naaktrecreatie buiten het normale patroon treedt, bijvoorbeeld wanneer bepaalde gedragingen worden verricht die normaal niet plaatsvinden, kunnen deze gedragingen wel worden aangemerkt als schennis van de eerbaarheid. Ook wanneer naaktrecreatie buiten de daarvoor aangewezen gebieden plaatsvindt, kan dat schennis van de eerbaarheid opleveren. Bij schennis van de eerbaarheid is, in tegenstelling tot naaktloperij ex. artikel 430a Sr, wel opzet vereist op het schenden van de eerbaarheid. Hierbij is voorwaardelijk opzet toereikend.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_210139844
Wiens eer wordt eigenlijk geschonden? Die van de vrouw zelf, die van de heer of die van de Here?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210139859
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 18:46 schreef maily het volgende:

[..]
Ik hoop dat de buurvrouw dat ook in de gaten heeft. |:)

Met wat voor engerd ze getrouwd is.
Misschien heeft ze 'm wel betrapt en heeft ie er een aangifteverhaal van gemaakt. Rijmt allen niet met de eerdere waarschuwingen van zijn hand. Of hij speelt 3D-schaak.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 3 augustus 2023 @ 02:33:53 #71
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_210140014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 20:20 schreef Pruim het volgende:
Wat een raar verhaal.

Wat vindt zij ervan dat ze is gefilmd door die man? Ik zou daar meteen aangifte van doen namelijk en niet echt blij zijn dat een vreemde kerel beelden heeft van mij in m’n blote borsten.
Naja,zolang het je blote pruim niet is :X
  donderdag 3 augustus 2023 @ 08:39:07 #72
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210140922
quote:
3s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 00:49 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Naaktlopen is niet het zelfde als schending van de eerbaarheid.
[..]

Nee natuurlijk niet, maar naaktlopen waar kinderen van 3 en 5 die niet van jou zijn je kunnen zien mogelijk wel.

Maar het klinkt nog steeds als een probleem wat opgelost kan worden met 20 euro bij de leenbakker oid. :')
Dum de dum
pi_210140942
Persoonlijk had ik die automatische lamp met sensor de eerste week dat ik er zou wonen al 'verholpen', wat lijkt dat me irritant zeg.

Hopelijk trekt die bemoeizuchtige religekkie uiteindelijk aan het kortste eind. Onuitstaanbare lui altijd.
pi_210141020
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:43 schreef Regilio_ het volgende:
Persoonlijk had ik die automatische lamp met sensor de eerste week dat ik er zou wonen al 'verholpen', wat lijkt dat me irritant zeg.

Hopelijk trekt die bemoeizuchtige religekkie uiteindelijk aan het kortste eind. Onuitstaanbare lui altijd.
Dit ja!
Met je slaaphoofd naar de plee om te pissen, wordt je wakker gebeamed door een lamp! Dikke doei!

Maar inderdaad, als zo'n loopje <5 sec duurt, dan moet die buurman dus paraat hebben gestaan, of een Camera reeds hebben lopen.

Geil, dat wel. :')
Ik zou een lingerie-reclame-poster voor dat raam hangen. :D

Over welke cupmaat hebben we het eigenlijk? Een vriend is hier heel benieuwd naar.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 09:21:00 #75
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210141236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:39 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, maar naaktlopen waar kinderen van 3 en 5 die niet van jou zijn je kunnen zien mogelijk wel.

Maar het klinkt nog steeds als een probleem wat opgelost kan worden met 20 euro bij de leenbakker oid. :')
Nee, ook niet.
pi_210141346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:53 schreef Het_Bokje het volgende:

Veel te braaf gewoon oude Playboy posters met blote tieten op elk raam wat die man kan zien hangen. :P
pi_210141384
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Veel te braaf gewoon oude Playboy posters met blote tieten op elk raam wat die man kan zien hangen. :P
Nouja, ff serieus: 'mag dat?' Een Playboy-poster van een ontplofte mol voor je raam? Ik gok van niet. (althans, je zult vast wel bezoek van een wijkagent krijgen....afhankelijk in wat voor wijk je woont)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210141610
Is die overbuurman bereid te verkopen??

[ Bericht 3% gewijzigd door Moass op 03-08-2023 11:25:56 ]
pi_210141791
Gaat waarschijnlijk niets mee gedaan worden door de politie/officier van justitie.

Buurman kan het misschien zelf nog proberen via privaatrecht, maar zelfs dan heeft hij nauwelijks kans van slagen.
pi_210142173
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:39 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Ja lijkt me ook dat daarop aangestuurd gaat worden; een veroordeling lijkt me buitenproportioneel. Sta je de rest van je leven als zedendelinquent in je strafbald voor even naakt naar de wc lopen.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 10:58:44 #81
3542 Gia
User under construction
pi_210142176
quote:
Of een stukje raamfolie ter hoogte van de borsten.
pi_210142193
Veel geile mannetjes hier :')
pi_210142206
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 10:03 schreef Moass het volgende:
Is je overbuurman bereid te verkopen??
Het zou zomaar kunnen dat deze vrouw oud en zwaar is, zeg maar type Ien Dales.
Dat zijn ook de types op de naturisten campings.
Vakman pur sang
  donderdag 3 augustus 2023 @ 11:03:54 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210142225
Dus samengevat;
de vriendin van TS loopt soms naakt van haar eigen slaapkamer naar haar eigen badkamer door een halletje;
dit gebeurt vooral s'avonds laat of in de nacht
de overbuurman heeft dit opgemerkt
de overbuurman heeft hier last van
de kinderen van de boverbuurman, 3 en 5 jaar oud, kunnen dit zien ('s avonds laat of 's nachts ja?)
de overbuurman heeft er minstens 1 filmpje van gemaakt

Óf het gebeurt vaker dan af en toe, óf de overbuurman woont heel dicht bij, of de buurman heeft erop zitten wachten om een filmpje te maken.

Het verhaal is een beetje raar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 augustus 2023 @ 11:13:19 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210142310
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:03 schreef daNpy het volgende:
Dus samengevat;
Je samenvatting is bijna langer dan de op.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 11:13:54 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210142318
quote:
5s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:13 schreef Kreator het volgende:

[..]
Je samenvatting is bijna langer dan de op.
Dit topic is dan ook langer dan de OP.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 augustus 2023 @ 11:15:54 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210142339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:13 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dit topic is dan ook langer dan de OP.
Dus samengevat;

Je samenvatting was aan de lange kant.
Ik las er weinig nieuws in.
Er zijn nog een paar aanvullende reacties van OP die niet veel licht op de zaak werpen.
Daar heb jij een samenvatting van gemaakt.
Die was zoals gezegd wat aan de lange kant.
Daar maakte ik een grapje over.
Daar reageerde je serieus op.
Ik reageer daar weer op met een lange samenvatting.
De cirkel is rond.
pi_210142471
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het zou zomaar kunnen dat deze vrouw oud en zwaar is, zeg maar type Ien Dales.
Dat zijn ook de types op de naturisten campings.
Tetten zijn tetten! :Y)
pi_210142949
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 20:20 schreef Pruim het volgende:
Wat een raar verhaal.

Iets zegt me dat als de buurman het gesignaleerd heeft en haar gevraagd heeft om er iets aan te doen, en zij doodgewoon doorgaat zonder er iets aan te doen, zij er niet bepaald mee zit als de overbuurman, overbuurkinderen, en in feite de hele straat, haar borsten ziet.

En op zich is daar niets mis mee, ze mag haar borsten best aan de hele wereld laten zien. Maar als iemand anders er problemen mee heeft, behoort ze daar toch rekening mee te houden.

Ze leeft in een samenleving en behoort zich sociaal te dragen. Dat betekent: geven en nemen. Als je dat niet doet, dan ben je dus asociaal. Dat is de definitie.
pi_210142978
Dat de man een religekkie is doet er totaal niet toe in dit verhaal. Ook iemand die andere normen en waarden heeft kan aanstoot nemen aan haar gedrag.
  Spellchecker donderdag 3 augustus 2023 @ 12:13:50 #91
197773 crew  maily
pi_210143000
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:03 schreef daNpy het volgende:
Dus samengevat;
de vriendin van TS loopt soms naakt van haar eigen slaapkamer naar haar eigen badkamer door een halletje;
dit gebeurt vooral s'avonds laat of in de nacht
de overbuurman heeft dit opgemerkt
de overbuurman heeft hier last van
de kinderen van de boverbuurman, 3 en 5 jaar oud, kunnen dit zien ('s avonds laat of 's nachts ja?)
de overbuurman heeft er minstens 1 filmpje van gemaakt

Óf het gebeurt vaker dan af en toe, óf de overbuurman woont heel dicht bij, of de buurman heeft erop zitten wachten om een filmpje te maken.

Het verhaal is een beetje raar.
Dit dus ....
  donderdag 3 augustus 2023 @ 12:36:46 #92
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_210143250
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Waarom heeft ze niet gewoon bij de IKEA een vitrage gekocht en voor het raam gehangen.

Veel goedkoper dan deze aanklacht. Ze zal nu op zijn minst informatie bij een advocaat in moeten winnen, wat haar op zijn minst 150 euro zal gaan kosten.

Vitrage werkt niet als het binnen licht is en buiten donker.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_210143362
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:09 schreef RetepV het volgende:

[..]
Iets zegt me dat als de buurman het gesignaleerd heeft en haar gevraagd heeft om er iets aan te doen, en zij doodgewoon doorgaat zonder er iets aan te doen, zij er niet bepaald mee zit als de overbuurman, overbuurkinderen, en in feite de hele straat, haar borsten ziet.

En op zich is daar niets mis mee, ze mag haar borsten best aan de hele wereld laten zien. Maar als iemand anders er problemen mee heeft, behoort ze daar toch rekening mee te houden.

Ze leeft in een samenleving en behoort zich sociaal te dragen. Dat betekent: geven en nemen. Als je dat niet doet, dan ben je dus asociaal. Dat is de definitie.
Je hebt mensen die problemen hebben met alles tot hoever moet je meegaan in preutse onzin als het over een blote borst gaat?

Sociaal zijn is wat mij betreft ook accepteren dat niet iedereen even preuts is als de conservatieve normen die door streng gelovigen wordt gehanteerd.
  Spellchecker donderdag 3 augustus 2023 @ 12:59:18 #94
197773 crew  maily
pi_210143543
quote:

[..]

Misschien twee keer per dag/nacht dat zij daar loopt ... dan zit die buurman daar wel errug op te letten hoor .....
  donderdag 3 augustus 2023 @ 12:59:22 #95
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210143545
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je hebt mensen die problemen hebben met alles tot hoever moet je meegaan in preutse onzin als het over een blote borst gaat?

Sociaal zijn is wat mij betreft ook accepteren dat niet iedereen even preuts is als de conservatieve normen die door streng gelovigen wordt gehanteerd.
Waar is de grens dan? Zachte tepels? Harde tepels? Harige flamoes? Slappe lul ? Stijve lul? en waar? Thuis? Voor het raam? Een speeltuin?

Daarom is het wetsartikel ook zo vaag ... uiteindelijk zal een rechter erover moeten beslissen.

En nee kinderen zouden in hun eigen huis of straat niet de borsten van de buurvrouw moeten kunnen zien.
Dum de dum
pi_210143621
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:59 schreef Fe2O3 het volgende:

En nee kinderen zouden in hun eigen huis of straat niet de borsten van de buurvrouw moeten kunnen zien.
Dan plakt de buurman maar wat matte folie op zijn raam. ^O^

Vroeger zaten borsten zelfs in reclames en nu moet er al moeilijk gedaan worden om de borsten van de buurvrouwen die enkele seconden tijdens het lopen in het donker zichtbaar zijn. :')
pi_210143970
Even de omstandigheden van het filmen:
De overbuurman heeft haar in de ochtend een aantal keer gefilmd, rond een uur of 7. Volgens mijn vriendin wordt ze dan vaak wakker, gaat ze meestal plassen en dan loopt ze nog even terug naar bed om te snoozen. Op de video's (die mijn vriendin heeft mogen zien) is te zien dat hij met zijn kinderen zit te eten en wat met hen aan het babbelen is en dat zij vervolgens daarachter aan de overkant halfnaakt langsloopt (of in feite naakt, maar haar onderkant is niet te zien). Hij zoomt daarbij niet op haar in, maar het is wel duidelijk te zien. Bovendien, tsja, hoe zal ik het zeggen, ze heeft vrij grote borsten dus ja, het zal allemaal wel duidelijk in beeld zijn ;) ... Ze komt teruglopen uit het toilet, dus blijkbaar heeft hij gezien dat ze naar het toilet liep, heeft hij toen de camera aangezet en vervolgens is hij doorgegaan met filmen tot ze terug kwam lopen. Hij heeft het wel allemaal zo gefilmd alsof hij gewoon zijn kinderen aan het filmen was en zij "toevallig" kwam langslopen. Dit bewijst natuurlijk ook dat de kinderen het hadden kunnen zien omdat ze daarbij aanwezig waren.

De huizen bevinden zich aan een soort autoluw hofje waardoor ze vrij dichtbij elkaar liggen, in elk geval dichterbij elkaar dan normaal is als er bijv. een weg tussen zou zitten. Ik ben daar wel eens binnen geweest en inderdaad kun je dan ook goed in de keuken van de overbuurman kijken.

Dat halletje verbindt de slaapkamer, het toilet en de woonkamer met elkaar. Blijkbaar heeft een oud-bewoner daar eens een automatisch licht geïnstalleerd, misschien juist omdat hij geen zin had om telkens het licht aan te knippen in de nacht om te gaan plassen.
Mja
  donderdag 3 augustus 2023 @ 13:41:15 #98
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_210144015
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan plakt de buurman maar wat matte folie op zijn raam. ^O^

Vroeger zaten borsten zelfs in reclames en nu moet er al moeilijk gedaan worden om de borsten van de buurvrouwen die enkele seconden tijdens het lopen in het donker zichtbaar zijn. :')
Met de wilde frisheid van limoenen!
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 13:45:56 #99
382129 crew  Donna
pi_210144081
7 uur in de ochtend tijdens het ontbijt is wel anders dan midden in de nacht natuurlijk.

Jysk heeft hele goedkope jaloezieën ^O^
  donderdag 3 augustus 2023 @ 14:10:46 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210144417
quote:

[..]

Mensen hun in huis bespieden vind ik nog een stukje asocialer.

En gezien de huidige stand van het verhaal kan het kwartje nog vallen naar "ze doet het express" of "de buurman is een viezerik die de hele dag zit te gluren".

Edit: net de laatste post van TS gelezen, het is dus niet op tijden dat kinderen 'normaal' in bed horen liggen maar gewoon het begin van de dag.
Nu ben ik zelf van mening dat iedereen op zijn eigen perceel en vooral in eigen huis moet doen en laten wat ie wil, maar als er echt iemand overlast van ervaart en het is -in dit geval- simpel op te lossen zou dat ook geen groot probleem moeten worden.
pi_210144483
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:10 schreef daNpy het volgende:

[..]
Mensen hun in huis bespieden vind ik nog een stukje asocialer.

En gezien de huidige stand van het verhaal kan het kwartje nog vallen naar "ze doet het express" of "de buurman is een viezerik die de hele dag zit te gluren".

Edit: net de laatste post van TS gelezen, het is dus niet op tijden dat kinderen 'normaal' in bed horen liggen maar gewoon het begin van de dag.
Nu ben ik zelf van mening dat iedereen op zijn eigen perceel en vooral in eigen huis moet doen en laten wat ie wil, maar als er echt iemand overlast van ervaart en het is -in dit geval- simpel op te lossen zou dat ook geen groot probleem moeten worden.
Het gebeurt ook midden in de nacht wel eens uiteraard, maar dan is de buurman zelf ook niet wakker denk ik. ;)
Mja
  Spellchecker donderdag 3 augustus 2023 @ 14:20:59 #102
197773 crew  maily
pi_210144492
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:45 schreef Donna het volgende:
7 uur in de ochtend tijdens het ontbijt is wel anders dan midden in de nacht natuurlijk.

Niet iedereen ontbijt om 7 uur |:) _O-
  donderdag 3 augustus 2023 @ 14:42:37 #103
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210144707
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:20 schreef maily het volgende:

[..]
Nee dan ben ik al op het werk :{
pi_210144807
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 00:30 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
wederrechtelijk in f is lastig als de opnames mogen om bewijs te verzamelen.
Dat het in strafrecht geldig bewijs is zegt alleen dat de politie het legitiem heeft verkregen. Dat de burger er illegale dingen voor heeft gedaan is dan minder relevant.

Denk ook aan pseudo koop. De politie heeft hier een BOB voor nodig, terwijl als een burger bij de politie meld dat iemand zijn fiets gestolen had en hij hem teruggekocht heeft, er niets aan de hand is en het bewijs toelaatbaar is. Immers de koper heeft soort van heling gepleegd. (Ja ik weet hoe dun dit voorbeeld is maar was even het beste wat ik kon bedenken).

Dat het toelaatbaar bewijs is, betekend niet dat de hele dan niet vervolgd kan worden.

Stel iemand luisterd jou in je woning af, jij wil een moord plegen. Diegene gaat met de opnamen naar de politie. Dan zijn de opnamen prima bewijsmateriaal, maar nog is diegene strafbaar voor afluisteren.

Dit alles zolang de burger het maar op eigen initiatief heeft gedaan.
pi_210145448
https://www.uitspraken.nl(...)nl-rblee-2012-bx9565
https://www.zedenadvocaat(...)20niet%20plaatsvindt.
https://www.zedenadvocaat(...)rbaarheid-opleveren/
quote:
Wanneer naakt door huis lopen strafbaar?
Samengevat zien we in bovenstaande uitspraak dat het naakt door huis lopen strafbaar is, wanneer

-de verdachte weet dat anderen hem (kunnen) zien
-hij zelf ook voor het raam gaat staan
-hij eerder is gewaarschuwd en toch naakt door huis blijft lopen

Verder blijft de hoofdregel gelden dat er minimaal 2 bewijsmiddelen moeten zijn. De aangifte moet worden ondersteund door een verklaring van een getuige of de bekentenis van de verdachte. Ook hier zitten vaak mogelijkheden om verweer te voeren.
quote:
Verdachte heeft zich schuldig gemaakt aan het plegen van schennis van de eerbaarheid door naakt in zijn woning te staan en hierbij bewust contact te zoeken met zijn overburen. De overbuurvrouw is hier erg van geschrokken en overstuur geraakt. De rechtbank neemt het verdachte kwalijk dat hij bij zijn gedrag geen rekening heeft gehouden met de gevoelens van anderen.
In deze uitspraak wordt vooral de nadruk gelegd op een geslachtsdeel. Wat borsten niet zijn. En dat er opzet in het spel moet zijn. Deze man ging meerdere keren express voor het raam staan en maakte direct oogcontact met de buurvrouw en bleef dit houden. Daarom was dit opzet.

quote:
Het is niet voldoende dat het schaamtegevoel van degene, tegenover wie de handeling wordt gepleegd of die er getuige van is, wordt gekwetst - deze kan zich wel eens abnormaal spoedig geërgerd voelen -; de daad moet naar de algemene opvatting aanstoot geven. Met ‘eerbaarheid’ wordt volgens de Hoge Raad in dit artikel bedoeld de eerbaarheid als algemeen begrip, zoals dat moet worden opgevat naar de hier te lande heersende zeden, die worden bepaald door de bij een belangrijke meerderheid van het Nederlandse volk op dit punt levende opvattingen (HR 19 november 1974, NJ 1975, 133, Egmondse nudist-arrest).

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 03-08-2023 15:58:15 ]
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 16:55:24 #106
382129 crew  Donna
pi_210146157
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:20 schreef maily het volgende:

[..]
Das waar. Maar er ontbijten meer mensen om 7 uur dan midden in de nacht denk ik. :P
pi_210154696
De gluurbuur is wel echt een azijnpisser zeg. Alsof zijn kinderen nog nooit een tiet gezien hebben. Op die leeftijd zijn tieten ook niet meer dan ronde melkflessen met een speen eraan.

Als er vervolgt gaat worden een klacht indienen bij het meldpunt discriminatie, net als die dame van de sauna. Tieten zien als schennis pleging is zó 1960.

Flikker lekker een end op je je gristelijke principes. We leven in een vrij land.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:44:12 #108
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_210158424
Ik snap die buur wel. Als er in vol zicht van de ontbijttafel een lamp aan de overkant van de straat aanspringt, kijk je daar direct naar. Dat is gewoon biologie. Als je dan elke keer geconfronteerd wordt met de borsten van de overbuurvrouw, lijkt me dat knap vervelend als je met je gezinnetje zit te ontbijten. De fermbeborste vrouw lost het maar lekker op met een gordijntje of door de lamp eruit te draaien.
pi_210158612
Persoonlijk vind ik zo zichtbaar in de ochtend langs de eet tafel van de overburen lopen ook wel een beetje mwaw.
Zeker als je er al eens op gewezen bent

Trek wat aan of hang een gordijn op. Het is echt niet heel normaal om duidelijk zichtbaar naakt langs te huppelen (of slaap dronken te strompelen).

Moet iemand echt zijn best doen on het te zien dan is het hun probleem.
Zitten mensen op gewone tijden (want school/werk) gewoon aan de tafel te ontbijten en ben je duidelijk zichtbaar, jouw probleem.
pi_210158650
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:44 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik snap die buur wel. Als er in vol zicht van de ontbijttafel een lamp aan de overkant van de straat aanspringt, kijk je daar direct naar. Dat is gewoon biologie. Als je dan elke keer geconfronteerd wordt met de borsten van de overbuurvrouw, lijkt me dat knap vervelend als je met je gezinnetje zit te ontbijten. De fermbeborste vrouw lost het maar lekker op met een gordijntje of door de lamp eruit te draaien.
Tja dat zou je ook van die buurman kunnen zeggen. Die zou ook iets op kunnen hangen als hij er zo veel last van heeft.
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:05:51 #111
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210158777
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:53 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit ja!
Met je slaaphoofd naar de plee om te pissen, wordt je wakker gebeamed door een lamp! Dikke doei!

Maar inderdaad, als zo'n loopje <5 sec duurt, dan moet die buurman dus paraat hebben gestaan, of een Camera reeds hebben lopen.

Geil, dat wel. :')

Over welke cupmaat hebben we het eigenlijk? Een vriend is hier heel benieuwd naar.
Zo'n poster van twee zoenende mannen werkt nog beter misschien.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_210182434
Borsten zijn gewoon een secundair geslachtsdeel. Ze is erop gewezen, maar wil er niets aan doen.

Doe in je huis wat je wilt maar zorg dat anderen er geen last van hebben. Zeker jonge kinderen niet. Religie heeft daar niets mee te maken.

Je vriendin kwam aandacht tekort en nu krijgt ze die. Daarnaast brengt deze muts zichzelf in gevaar door zichtbaar naakt te zijn vanuit de openbare ruimte. Andere mensen kunnen het ook zien en er hoeft maar 1 mongool te zijn met een steekje los en een oogje op haar, die de weg naar binnen weet te vinden…
  zondag 6 augustus 2023 @ 13:40:26 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210182496
Dat gezeik over wat borsten

De vertrutting van de samenleving tegenwoordig is te treurig voor woorden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210182559
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 13:40 schreef Molo het volgende:
Dat gezeik over wat borsten

De vertrutting van de samenleving tegenwoordig is te treurig voor woorden
Naja trek het dan helemaal door, want nu gay en alles moet worden genormaliseerd bij kinderen is het hooivorken (mee eens ook) maar elke dag de dikke tieten van je buurvrouw zien nee dat moet dan wel kunnen.

Beetje hypocriet. Beide gewoon niet. Doe in privé wat je wilt maar trek iets aan waar minderjarigen je kunnen zien.
pi_210182710
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 13:43 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Naja trek het dan helemaal door, want nu gay en alles moet worden genormaliseerd bij kinderen is het hooivorken (mee eens ook) maar elke dag de dikke tieten van je buurvrouw zien nee dat moet dan wel kunnen.

Beetje hypocriet. Beide gewoon niet. Doe in privé wat je wilt maar trek iets aan waar minderjarigen je kunnen zien.
Net alsof minderjarigen borsten al als iets seksueel zien. :')

Als mensen problemen met borsten hebben kijken ze maar de andere kant op.

Te triest voor woorden verplicht worden om je aan te passen omdat sommige zielige mensen een naakt mens niet op hun netvlies willen zien. |:(
  zondag 6 augustus 2023 @ 14:00:25 #116
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_210182929
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 13:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Serieus? :D
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_210182944
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 14:00 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Serieus? :D
Het gaat in dit verhaaltje over 2 kindjes van 3 en 5. :P
pi_210182949
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 13:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als mensen problemen met borsten hebben kijken ze maar de andere kant op.

Te triest voor woorden verplicht worden om je aan te passen omdat sommige zielige mensen een naakt mens niet op hun netvlies willen zien. |:(
Een lul zien ze ook niet als seksueel dus die ook maar laten zien dan? Nee want dan is het ineens wel raar.

Aan de reacties in dit topic “geil” te merken zijn tetten super seksueel. Niet doen dus.
pi_210182958
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 14:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het gaat in dit verhaaltje over 2 kindjes van 3 en 5. :P
Waar is de grens dan? Nu nog even wel en dan over 8 maanden niet meer?

Dat wijf heeft een gebrekkige opvoeding gehad. Niet wegens haar tieten maar wegens het niet willen aanpassen van je gedrag als anderen iets aangeven. Het is heel normaal om rekening te houden met andere mensen en je eigen- en anderen hun belangen naast elkaar te leggen om te bekijken wie van de twee zich aan dient te passen.

Plakfolie kost niet eens twee euro. Als je zo graag aandacht op je tieten wilt ga je maar op Omegle zitten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Azula2.0 op 06-08-2023 14:09:33 ]
pi_210183116
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 14:03 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Waar is de grens dan? Nu nog even wel en dan over 8 maanden niet meer?

Dat wijf heeft een gebrekkige opvoeding gehad. Niet wegens haar tieten maar wegens het niet willen aanpassen van je gedrag als anderen iets aangeven. Het is heel normaal om rekening te houden met andere mensen en je eigen- en anderen hun belangen naast elkaar te leggen om te bekijken wie van de twee zich aan dient te passen.

Plakfolie kost niet eens twee euro. Als je zo graag aandacht op je tieten wilt ga je maar op Omegle zitten.
Over een gebrekkige opvoeding hebben en dan een vrouw "dat wijf" noemen. :')

Voor de man die zo nu en dan deze dame zie rondlopen en zich daaraan meent te moeten irriteren door zelf een aangifte te doen, kost die plakfolie precies hetzelfde. :D
  zondag 6 augustus 2023 @ 14:23:47 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210183267
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 13:43 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]

Het is een frigging lijf man, doe niet zo spastisch
pi_210184751
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 14:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Over een gebrekkige opvoeding hebben en dan een vrouw "dat wijf" noemen. :')

Voor de man die zo nu en dan deze dame zie rondlopen en zich daaraan meent te moeten irriteren door zelf een aangifte te doen, kost die plakfolie precies hetzelfde. :D
Ja ik heb het woord lang niet gebruikt en speciaal hiervoor van de plank getrokken. Een dame is het zeer zeker niet. Die heeft wel respect voor zichzelf en haar medemens.
pi_210184847
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 14:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Het is een frigging lijf man, doe niet zo spastisch
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 14:02 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Een lul zien ze ook niet als seksueel dus die ook maar laten zien dan? Nee want dan is het ineens wel raar.

Aan de reacties in dit topic “geil” te merken zijn tetten super seksueel. Niet doen dus.
pi_210184901
Je wil zelf toch niet dat het buurgezin je in je blote borsten ziet lopen? Trek iets aan, hang iets voor het raam of schakel die automatische lamp uit.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zondag 6 augustus 2023 @ 17:05:33 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210186316
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 15:51 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
[..]

Als mijn buurman onderweg van de ene ruimte in zijn huis naar de andere ruimte in zijn huis te zien zou zijn in zijn blote lul boeit me dat net zo min.
Ook voor mijn kind of de buurtkinderen niet.

Staan showen, helikopteren of spelen voor het raam is natuurlijk compleet iets anders. Naakt lijf is niet gelijk aan een seksuele context of handeling.
Man of vrouw, oud of jong
pi_210186763
Het lijkt mij dat er geen zaak van komt. Het idee is lachwekkend dat de politie iets zou doen met de beelden van die gristelijke buurman.

Als je 't mij vraagt is de overbuurman wel in overtreding; in de woning van je vriendin filmen is hoe dan ook niet toegestaan zonder haar toestemming.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210186908
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 17:05 schreef Molo het volgende:

[..]Als mijn buurman onderweg van de ene ruimte in zijn huis naar de andere ruimte in zijn huis te zien zou zijn in zijn blote lul boeit me dat net zo min.
Ook voor mijn kind of de buurtkinderen niet.

Staan showen, helikopteren of spelen voor het raam is natuurlijk compleet iets anders. Naakt lijf is niet gelijk aan een seksuele context of handeling.
Man of vrouw, oud of jong
Ik vermoed niet dat de meeste mensen daar ook zo makkelijk over denken, maar aparte gevallen zijn er altijd natuurlijk.

Een naakt lijf is inderdaad niet gelijk aan een seksuele handeling, maar het roept bij heel veel loslopende PBC gevalletjes waarop wordt bezuinigd wel seksuele gevoelens op die met grote regelmatigheid uitlopen op een “incident”.

Op vaste/ voorspelbare tijdstippen zichtbaar naakt door je huis lopen en zeker op momenten dat de meeste mensen slapen is voor veel gekkies het perfecte scenario. Die koppigheid en alles moet maar kunnen mindset kan zo’n vrouw als in de OP nog wel eens duur komen te staan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Azula2.0 op 06-08-2023 17:40:29 ]
pi_210187380
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 17:28 schreef Azula2.0 het volgende:
Op vaste/ voorspelbare tijdstippen zichtbaar naakt door je huis lopen en zeker op momenten dat de meeste mensen slapen is voor veel gekkies het perfecte scenario.
8)7
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_210187755
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 17:49 schreef nostra het volgende:

[..]
8)7
😴
pi_210187849
Los van of het mag etc. Als ts een beetje fatsoen heeft plakt ze dat raam af of hangt een gordijn op.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 6 augustus 2023 @ 18:28:51 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210187965
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 17:28 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Ik vermoed niet dat de meeste mensen daar ook zo makkelijk over denken, maar aparte gevallen zijn er altijd natuurlijk.

Een naakt lijf is inderdaad niet gelijk aan een seksuele handeling, maar het roept bij heel veel loslopende PBC gevalletjes waarop wordt bezuinigd wel seksuele gevoelens op die met grote regelmatigheid uitlopen op een “incident”.

Op vaste/ voorspelbare tijdstippen zichtbaar naakt door je huis lopen en zeker op momenten dat de meeste mensen slapen is voor veel gekkies het perfecte scenario. Die koppigheid en alles moet maar kunnen mindset kan zo’n vrouw als in de OP nog wel eens duur komen te staan.
Als die buurman een PBC type is dan zou ik dat aanpakken ipv de buurvrouw die zo nu en dan een seconde naakt langs een raam loopt

[ Bericht 3% gewijzigd door noodgang op 07-08-2023 08:21:51 (geen trollgeroep) ]
pi_210188596
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Als die buurman een PBC type is dan zou ik dat aanpakken ipv de buurvrouw die zo nu en dan een seconde naakt langs een raam loopt

Het is algemeen bekend dat Nederland geen moer doet voordat het kalf is verdronken. Vrouwen moeten zelf maatregelen nemen. Eentje (vanuit de politie) was toen ik zelf gestalkt en bedreigd werd om nooit dezelfde routes te nemen, op verschillende tijdstippen mijn huis te verlaten en vooral niet voorspelbaar te zijn. Lichten altijd aan laten, geen auto voor de deur, gewoon zo onzichtbaar en onvoorspelbaar mogelijk zijn en dan stoppen ze hopelijk vanzelf wel. Je moet eerst dood zijn daarna komen ze pas in actie.

Het systeem hier is niet gemaakt op daders/ verdachte mensen aanpakken en nu ga ik weer een shitload aan reacties van kleinzerige mannen krijgen.

PBC types worden hier niet aangepakt. Als je in je blote tieten voor het raam gaat rondlopen in dit land waar je geen enkele bescherming nut en de bescherming die je wel krijgt faalt, ben je gewoon echt een achterlijke mongool.

[ Bericht 3% gewijzigd door noodgang op 07-08-2023 08:22:04 ]
pi_210192061
Wat eh is een PBC type?
  zondag 6 augustus 2023 @ 23:21:16 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210192071
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:20 schreef Isabeau het volgende:
Wat eh is een PBC type?
Pieter Baan Centrum ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210192079
Oh, gebruiken we dat ook al als een term om psychiatrie aan te duiden. ok.
  zondag 6 augustus 2023 @ 23:22:11 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210192080
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 19:09 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Het past niet in jouw straatje dus het is troll 8)7
Het is algemeen bekend dat Nederland geen moer doet voordat het kalf is verdronken. Vrouwen moeten zelf maatregelen nemen. Eentje (vanuit de politie) was toen ik zelf gestalkt en bedreigd werd om nooit dezelfde routes te nemen, op verschillende tijdstippen mijn huis te verlaten en vooral niet voorspelbaar te zijn. Lichten altijd aan laten, geen auto voor de deur, gewoon zo onzichtbaar en onvoorspelbaar mogelijk zijn en dan stoppen ze hopelijk vanzelf wel. Je moet eerst dood zijn daarna komen ze pas in actie.

Het systeem hier is niet gemaakt op daders/ verdachte mensen aanpakken en nu ga ik weer een shitload aan reacties van kleinzerige mannen krijgen.

PBC types worden hier niet aangepakt. Als je in je blote tieten voor het raam gaat rondlopen in dit land waar je geen enkele bescherming nut en de bescherming die je wel krijgt faalt, ben je gewoon echt een achterlijke mongool.
Betreffende vrouw steekt wel eens naakt de gang over naar het toilet. Duurt 1 - 3 seconden ofzo. Je kunt ook overdrijven he?
  zondag 6 augustus 2023 @ 23:23:06 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210192084
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik gok het ook maar, maar dit leek me het meest logische antwoord.
  maandag 7 augustus 2023 @ 07:34:28 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210193273
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:22 schreef Isabeau het volgende:
Net zo steekhoudend als de rest van dat verhaal ja
  maandag 7 augustus 2023 @ 08:20:20 #139
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_210193487
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:56 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Tja dat zou je ook van die buurman kunnen zeggen. Die zou ook iets op kunnen hangen als hij er zo veel last van heeft.
Deze opmerking vind ik echt een symptoom van deze tijd... De overlastgever krijgt alle ruimte, maar degene die overlast ervaart, moet het maar accepteren en oplossen. Doet me denken toen ik laatst in de trein iemand aansprak vanwege spelen van luide muziek. Ging gelijk in standje agressief en stelde voor dat ik maar ergens anders moet gaan zitten als ik er last van heb. Wat ook niet hielp was die lafaard van een conducteur die vlak achter hem zat en enkel reageerde toen ik er wat van zei. Zijn reactie was vragen of meneer rustig wilde doen, niet of zijn muziek uit kon... Vervolgens ging die conducteur zelf de coupé uit.
pi_210193603
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:20 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]
Deze opmerking vind ik echt een symptoom van deze tijd... De overlastgever krijgt alle ruimte, maar degene die overlast ervaart, moet het maar accepteren en oplossen. Doet me denken toen ik laatst in de trein iemand aansprak vanwege spelen van luide muziek. Ging gelijk in standje agressief en stelde voor dat ik maar ergens anders moet gaan zitten als ik er last van heb. Wat ook niet hielp was die lafaard van een conducteur die vlak achter hem zat en enkel reageerde toen ik er wat van zei. Zijn reactie was vragen of meneer rustig wilde doen, niet of zijn muziek uit kon... Vervolgens ging die conducteur zelf de coupé uit.
Een gluurbuur die ook zelf gordijnen kan nemen of iets aan zijn uitzicht kan doen is heel wat anders dan openbare overlast veroorzaken.

Symptoom van deze tijd is een conducteur hier voor lafaard uitmaken waarbij het verhaaltje van jou niet te verifiëren is maar dadelijk hier iedereen elke conducteur een lafaard vind.
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 08:30:52 #141
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_210193604
quote:

[..]
Geluidsoverlast vind ik nogal iets anders dan je storen aan een paar borsten. Eigenlijk vind ik borsten als overlast ervaren meer een symptoom van deze tijd.
pi_210193682
Die buurman overdrijft wel, heb het idee dat hij er speciaal op let als buurvrouw topless 3 seconde langs het raam loopt, hoeveel last kun je hiervan hebben zeg
  maandag 7 augustus 2023 @ 08:46:32 #143
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_210193711
Eigenlijk vind ik beide partijen best wel kinderachtig...
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:26:30 #144
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210195420
Loopt dit nog steeds? :')

Wanneer je buurman het opvalt dat je langs de ramen loopt zonder kleding
En dan tijd heeft om het te filmen
En dan tijd heft om het naar de politie door te spelen

Dan is het vaker dan 'soms' en vaker dan '0.5 seconde'

Nogmaals, gordijnen en door met leven.
Dum de dum
pi_210195623
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:42 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat krijg je dan toch terug als je de zaak wint?
pi_210195634
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:44 schreef Hi_flyer het volgende:
Ze kunnen toch ook zelf een gordijntje ophangen?
  maandag 7 augustus 2023 @ 13:21:06 #147
3542 Gia
User under construction
pi_210197072
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Betreffende vrouw steekt wel eens naakt de gang over naar het toilet. Duurt 1 - 3 seconden ofzo. Je kunt ook overdrijven he?
Precies. En de overbuurman ziet dat, elke keer, heel toevallig.
pi_210197241
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Precies. En de overbuurman ziet dat, elke keer, heel toevallig.
Juist, voor mij een signaal dat hij vaak staak te kijken of hij de borsten van de buurvrouw kan spotten
pi_210197479
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 13:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Juist, voor mij een signaal dat hij vaak staak te kijken of hij de borsten van de buurvrouw kan spotten
Als je goed leest loopt due overbuurvrouw vrij pontificaal langs het keukenraam rond 7 uur in de ochtend terwijl dat gezin aan de ontbijt tafel zit.
Staan de huizen vrij dicht op elkaar.
pi_210197604
Ze weet dat de buren er last van hebben maar weigert een handdoek om te slaan of een kamerjas aan te trekken. Of een gordijntje op te hangen. Of het juridisch nou mag of niet, het is asociaal.

Als je buren ergens last van hebben en het is heel eenvoudig op te lossen zonder dat je werkelijk in je vrijheid beperkt wordt, maar je weigert dat te doen, dan ben je gewoon een aso. Sterker nog, dan ga ik denken dat je het erom doet.
  maandag 7 augustus 2023 @ 14:23:18 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210197878
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 13:49 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Als je goed leest loopt due overbuurvrouw vrij pontificaal langs het keukenraam rond 7 uur in de ochtend terwijl dat gezin aan de ontbijt tafel zit.
Staan de huizen vrij dicht op elkaar.
Ik zie dat nergens staan.
pi_210197924
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zie dat nergens staan.
Op de video's (die mijn vriendin heeft mogen zien) is te zien dat hij met zijn kinderen zit te eten en wat met hen aan het babbelen is en dat zij vervolgens daarachter aan de overkant halfnaakt langsloopt (of in feite naakt, maar haar onderkant is niet te zien). Hij zoomt daarbij niet op haar in, maar het is wel duidelijk te zien. Bovendien, tsja, hoe zal ik het zeggen, ze heeft vrij grote borsten dus ja, het zal allemaal wel duidelijk in beeld zijn ;) ... Ze komt teruglopen uit het toilet, dus blijkbaar heeft hij gezien dat ze naar het toilet liep, heeft hij toen de camera aangezet en vervolgens is hij doorgegaan met filmen tot ze terug kwam lopen. Hij heeft het wel allemaal zo gefilmd alsof hij gewoon zijn kinderen aan het filmen was en zij "toevallig" kwam langslopen. Dit bewijst natuurlijk ook dat de kinderen het hadden kunnen zien omdat ze daarbij aanwezig waren.

Dat zijn de omstandigheden, aan de eettafel tijdens het ontbijt dus.
pi_210198217
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:01 schreef Viezig het volgende:
Ze weet dat de buren er last van hebben maar weigert een handdoek om te slaan of een kamerjas aan te trekken. Of een gordijntje op te hangen. Of het juridisch nou mag of niet, het is asociaal.

Als je buren ergens last van hebben en het is heel eenvoudig op te lossen zonder dat je werkelijk in je vrijheid beperkt wordt, maar je weigert dat te doen, dan ben je gewoon een aso. Sterker nog, dan ga ik denken dat je het erom doet.
Het is wel onaangepast tokkie gedrag inderdaad. Het beeldmateriaal net zo lang op dumpert zetten tot ze ermee kapt.
  maandag 7 augustus 2023 @ 15:55:26 #154
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_210199140
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:26 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Op de video's (die mijn vriendin heeft mogen zien) is te zien dat hij met zijn kinderen zit te eten en wat met hen aan het babbelen is en dat zij vervolgens daarachter aan de overkant halfnaakt langsloopt (of in feite naakt, maar haar onderkant is niet te zien). Hij zoomt daarbij niet op haar in, maar het is wel duidelijk te zien. Bovendien, tsja, hoe zal ik het zeggen, ze heeft vrij grote borsten dus ja, het zal allemaal wel duidelijk in beeld zijn ;) ... Ze komt teruglopen uit het toilet, dus blijkbaar heeft hij gezien dat ze naar het toilet liep, heeft hij toen de camera aangezet en vervolgens is hij doorgegaan met filmen tot ze terug kwam lopen. Hij heeft het wel allemaal zo gefilmd alsof hij gewoon zijn kinderen aan het filmen was en zij "toevallig" kwam langslopen. Dit bewijst natuurlijk ook dat de kinderen het hadden kunnen zien omdat ze daarbij aanwezig waren.

Ik begrijp dat wel. Zeker als dan die vriendin geen boodschap heeft aan de klacht, dan kan ik me voorstellen dat je als vader het gaat escaleren.

Een gordijntje of een stukje plakplastic gaat al een heel eind.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_210199757
quote:

[..]
Hij is de enige die er overlast van ervaart. En wat zij doet mag gewoon volgens de wet. (wat ik al in een ander gedeelte van het topic heb laten zien). Dus als hij er zo veel last van heeft is er een gemakkelijke oplossing voor. Wat hij doet is veel kwalijker. Het gebeuren heimelijk opnemen.

Dat luide muziek in de trein is ook gewoon subjectief. Zolang er niemand overlast van heeft is er geen reden om het zachter/uit te zetten. Wat te luid is is voor iedereen anders. Iemand die de muziek haat zal het al veel sneller te luid vinden dan iemand die het geweldig vindt. Tenzij je in een stilte coupe zat natuurlijk.
Hij had natuurlijk niet agressief moeten reageren. Wat wel kwalijk is. Daar zei de conducteur wat van. En hoe hij het zei zou ook op de harde muziek kunnen slaan.

Wat je niet verteld is of de man daarna zich beter gedroeg. Was de muziek nog steeds te luid? Was hij nog steeds agressief? Nadat de conducteur de coupe verliet. Die moest misschien ook gewoon weer aan het werk namelijk.

Ik ervaar jouw aanwezigheid op dit forum als overlast. Moet ik gewoon niet zeuren en het laten ondergaan? Of zou het aan de overlast gever, jij dus, zijn om dit op te lossen. En dus niet meer op dit forum verschijnen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Delenlill op 07-08-2023 17:00:09 ]
pi_210199998
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:26 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Dit werpt vragen op.
Is het een jonge en mooie vrouw?
Loopt ze gewoon langs of provenceert ze ook?

Naja een naakt lichaam is natuurlijk heel normaal maar bepaalde mensen willen het niet zien.
En dan vind ik zo’n naaktloop juffrouw net zo fout als een “schennispleger” die zijn lul laat zien aan kinderen. Want de oplossing, een gordijntje sochtends dichtlaten, wordt niet aan gedacht.
Vakman pur sang
pi_210203190
Ik denk niet dat het zomaar mag dat je ongevraagd andere mensen gaat filmen dus die vriendin kan een aanklacht indienen. Daarnaast kan ze haar huurbaas vragen iets voor het raam te hangen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210203684
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2023 20:38 schreef HSG het volgende:
Ik denk niet dat het zomaar mag dat je ongevraagd andere mensen gaat filmen dus die vriendin kan een aanklacht indienen. Daarnaast kan ze haar huurbaas vragen iets voor het raam te hangen.
Van wie niet dan?
Vakman pur sang
pi_210203689
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Van wie niet dan?
Van de wet.
pi_210203693
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:02 schreef HSG het volgende:

[..]
Van de wet.
Welke wet en welk artikel?
Vakman pur sang
pi_210203700
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Welke wet en welk artikel?
AVG. Hij filmt iemand zonder toestemming.
pi_210203784
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:03 schreef HSG het volgende:

[..]
AVG. Hij filmt iemand zonder toestemming.
Waar staat dat? En welk passage?
AVG is geen wetgeving trouwens
Vakman pur sang
pi_210203826
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waar staat dat? En welk passage?
AVG is geen wetgeving trouwens
https://www.juridisch.eu/ik-ben-gefilmd-wat-zijn-mijn-rechten/
pi_210203904
quote:
Nou een voorbeelden uit je link:

quote:
Rechtszaak commercieel belang
In juni 2007 werd een vrouw gefotografeerd terwijl zij aan het joggen was in strakke sportkleding. Dit deed zij in een openbaar park. De foto is door een bedrijf in een database gezet en verkocht aan de Consumentenbond en aan de Universiteit van Wageningen. De Consumentenbond heeft de foto paginagroot afgedrukt en in hun gids verwerkt (er werden zo’n 600.000 exemplaren gemaakt). De vrouw is niet om toestemming gevraagd, en was het hier ook niet mee eens. Ze dacht immers ik ben ongevraagd gefilmd en ik heb gewoon rechten!

Ze is een rechtszaak begonnen op basis van inbreuk op haar persoonlijke levenssfeer en haar portretrecht. Zij wou zelf het recht behouden om het portret voor commerciële doeleinden te gebruiken.
De rechter heeft echter gezegd dat de verkoper van de foto de rechten heeft op basis van informatievoorziening. Haar belang was ondergeschikt aan het belang van de verkoper. Tevens vond de rechter ook dat de inbreuk op haar rechten niet ernstig genoeg was om de foto te moeten verwijderen. Verder stelde de rechter ook dat zij geen bekende Nederlander is, en zij dus ook haar foto niet makkelijk commercieel zou kunnen exploiteren.
Het komt er dus op neer dat de vrouw gewoon pech had omdat zij geen bekende persoonlijkheid was. Ze moest maar leven met het feit dat haar foto gepubliceerd was.
Vakman pur sang
pi_210203951
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]

Dit gaat over iemand op een openbare plek. Niet over iemand die gefilmd is terwijl ze door haar eigen huis liep.
pi_210204209
Mag ik drie keer raden?

1. Krabbendijke
2. Kruiningen
3. Yerseke
pi_210204232
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit gaat over iemand op een openbare plek. Niet over iemand die gefilmd is terwijl ze door haar eigen huis liep.
Maar goed dit was op de 2e pagina van het topic al debunkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:04 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Koop gordijnen.
Vakman pur sang
pi_210213651
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar goed dit was op de 2e pagina van het topic al debunkt.
[..]

Daar staat natuurlijk wel "toegankelijk". Het huis van mijn vriendin is op zich niet toegankelijk voor andere mensen. Wel zichtbaar.
Mja
pi_210214075
Laat die man gewoon een gordijn ophangen. Als ik last heb van de zon bijvoorbeeld dan doe ik ook een zonnescherm omlaag.
pi_210215316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 17:36 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Het huis van mijn vriendin is op zich niet toegankelijk voor andere mensen. Wel zichtbaar.
Als het zichtbaar is voor andere mensen dan snap ik niet dat ze niet gewoon even een gordijntje of iets dergelijks ophangt. Lijkt me ook meer dan logisch.

Verder is de overbuurman een lul.
pi_210216883
Dag overbuurmeisje :W
Cindy De Vuyst
pi_210226526
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2023 20:38 schreef HSG het volgende:
Ze zou natuurlijk ook zelfs iets voor dr ramen kunnen hangen? Die huurbaas zal dat niet doen: interieur is voor de bewoners.

Verder moet die christelijke lul niet zo zeiken. Die kindjes zijn net van de tiet af en dr is niks mis met een stel zichtbare borsten.
pi_210226980
quote:
Provincie Zeeland of dorp Zeeland?

Verder: Buurman moet niet zo moeilijk doen.
pi_210234953
quote:

Wat een soap, laat het lekker voor de rechter komen.
Die gaat zeggen: Foei! niet weer doen! Doe je het nog eens dan krijg je een strafboete van xx euro per keer dat het plaats vind.
Vervolgens hang je een gordijntje op oid, doe jij verslag van de rechtsgang en hebben wij weer een mooi verhaal om te delen met iedereen :+

Kortom, maak je niet druk, ze gaat de gevangenis niet in
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:41:59 #175
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_210292857
Team buurman hier. Behalve het filmen dan. Doe even sociaal zeg en hang wat op. Verknip desnoods een paar vuilniszakken als je geen geld hebt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_210292905
Hang gewoon wat op, hoe moeilijk kan het zijn. Of show die jetsers fatsoenlijk aan de buurman. Dat halfbakken heeft niemand wat aan klaarblijkelijk.
pi_210294037
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]

Dus als je als particulier per ongeluk een plaatje van Internet leent (non-commercieel!), dan ga je voor tonnen de boot in als vergoeding aan een bedrijf, maar als een bedrijf een plaatje van jou leent (met commercieel oogmerk!), dan mag dat allemaal gewoon. :')

Het hele AVG gebeuren is echt een lege huls. 'zodra er een gerechtvaardigd belang is, is het wel prima' :')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:23:23 #178
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210294076
@TAmaru Enig vooruitgang in deze zaak? :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210294108
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:19 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dus als je als particulier per ongeluk een plaatje van Internet leent (non-commercieel!), dan ga je voor tonnen de boot in als vergoeding aan een bedrijf, maar als een bedrijf een plaatje van jou leent (met commercieel oogmerk!), dan mag dat allemaal gewoon. :')

Het hele AVG gebeuren is echt een lege huls. 'zodra er een gerechtvaardigd belang is, is het wel prima' :')
Nee maar maak jij een foto op straat mag je die dus wel gebruiken.
Anders zal je alle omstanders om goedkeuring moeten vragen. Logisch toch?
Vakman pur sang
pi_210294156
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee maar maak jij een foto op straat mag je die dus wel gebruiken.
Anders zal je alle omstanders om goedkeuring moeten vragen. Logisch toch?
Nou, als ze pontificaal die dame fotograferen (herkenbaar dus) is het toch een ander verhaal, lijkt me? De rechter vond van niet (helaas).

Ligt er een beetje aan hoe herkenbaar die dame in het Consumentenbondblaadje terecht gekomen is. Je portretrecht is zo toch een lachertje?
pi_210294727
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:31 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou, als ze pontificaal die dame fotograferen (herkenbaar dus) is het toch een ander verhaal, lijkt me? De rechter vond van niet (helaas).

Ligt er een beetje aan hoe herkenbaar die dame in het Consumentenbondblaadje terecht gekomen is. Je portretrecht is zo toch een lachertje?
Wie zegt dat je daar recht op hebt.
Ja als het jouw foto is en die wordt door derden gebruikt.
Vakman pur sang
pi_210294807
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 16:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wie zegt dat je daar recht op hebt.
Ja als het jouw foto is en die wordt door derden gebruikt.
Waarom zou je geen portretrecht hebben? Dat een foto eventueel in de openbare ruimte genomen is, werkt natuurlijk 2 kanten op. Men kan zich niet verweren tegen op de kiek gezet te worden, apart dat dat dan een fotograaf het recht geeft om Jan-en-alleman dan maar te fotograferen (en vervolgens commercieel te exploiteren!!). Tuurlijk, het zal wettelijk allemaal wel in kannen en kruiken zijn, maar ik vind dit echt krom.

Dus je hebt alleen een beschermd portretrecht als je reeds je portretrecht commercieel exploiteert? Apart.
pi_210295064
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 16:39 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Waarom zou je geen portretrecht hebben? Dat een foto eventueel in de openbare ruimte genomen is, werkt natuurlijk 2 kanten op. Men kan zich niet verweren tegen op de kiek gezet te worden, apart dat dat dan een fotograaf het recht geeft om Jan-en-alleman dan maar te fotograferen (en vervolgens commercieel te exploiteren!!). Tuurlijk, het zal wettelijk allemaal wel in kannen en kruiken zijn, maar ik vind dit echt krom.

Dus je hebt alleen een beschermd portretrecht als je reeds je portretrecht commercieel exploiteert? Apart.
Nou dat las je toch nav die rechtszaak?
Vakman pur sang
pi_210295153
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 17:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dat las je toch nav die rechtszaak?
Maar dat is toch superkrom? Daarom mijn opvatting dat die hele AVG/Copyright-onzin en de bijbehorende wetgeving een wassen neus zijn. Leuk voor de bühne, maar je trekt toch aan het kortste eind.
pi_210302371
quote:

Kan ik haar borsten ook zien vanaf de straatkant ofzoiets?
pi_210308464
Laat die man gewoon een gordijn bij zichzelf ophangen, dan kan hij zich er ook niet meer aan storen

[ Bericht 1% gewijzigd door Rickyyboy op 16-08-2023 19:41:13 (typo) ]
pi_210334350
quote:
16s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Mij lijkt dat zij een sterkere zaak heeft dan die filmpende creep. :o
Dit ^O^
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_210334514
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:28 schreef Molo het volgende:

[..]

PBC, wat is dat? :@
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_210334549
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 21:39 schreef GwanGwaa het volgende:

PBC, wat is dat? :@
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:20 schreef Isabeau het volgende:
Wat eh is een PBC type?
Is ook al beantwoord :7
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Pieter Baan Centrum ;)
pi_210337892
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:19 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Die hele zaak ging niet over AVG (2007, vér voor invoering van AVG!). Gaat ook om portretrecht, een commercieel recht, en niet over privacy.

Onder de AVG zou het wél een probleem zijn, omdat die foto opslaan, bewerken en publiceren verwerkingen zijn.
Kort door de bocht:
Dat moet met toestemming vooraf of onder een legitiem eigen belang, waarbij het subject altijd het recht heeft zich daartegen te verzetten.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_210338071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 09:04 schreef shazaam het volgende:

[..]
Die hele zaak ging niet over AVG (2007, vér voor invoering van AVG!). Gaat ook om portretrecht, een commercieel recht, en niet over privacy.

Onder de AVG zou het wél een probleem zijn, omdat die foto opslaan, bewerken en publiceren verwerkingen zijn.
Kort door de bocht:
Dat moet met toestemming vooraf of onder een legitiem eigen belang, waarbij het subject altijd het recht heeft zich daartegen te verzetten.
Mooi dan. Vóór de AVG was men vogelvrij (zie uitkomst oude rechtzaak) en na invoering van de AVG eigenlijk ook, want 'legitiem belang'. Tja....

quote:
onder een legitiem eigen belang
Wiens belang?
pi_210356652
Even een update: er is een poging gedaan tot bemiddeling vanuit het OM (ophangen gordijn op kosten van mijn vriendin), maar het blijkt dat beide partijen nogal principieel zijn en eigenlijk de gang naar de rechter meer zagen zitten. Ook de overbuurman wees het voorstel af als hij daarbij zijn aanklacht moest laten varen. Ook is er inmiddels een aanklacht ingediend door mijn vriendin tegen haar overbuurman voor het stiekem maken van naaktopnames en het verspreiden hiervan (in elk geval aan politie en justitie). Het blijkt dat hij al publiekelijk op zijn Facebook-pagina heeft geklaagd over haar blote borsten die af en toe tijdens het ontbijt te zijn waren vanuit zijn woning en dat hij daarna pas die opnames heeft gemaakt, wat er toch op duidt dat hij de opnames heeft gemaakt met als doel het filmen van haar borsten. Bovendien voelt ze zich ernstig in haar eer aangetast, omdat de opnames gemaakt zijn op een moment waarop zij zich niet goed realiseerde bloot zichtbaar te zijn, vanuit de eigen woning van haar overbuurman en omdat het gebeurde terwijl ze met een slaperig hoofd op weg was naar het toilet.
Mja
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 16:46:30 #193
382129 crew  Donna
pi_210356721
_O- Jezus
pi_210357472
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:46 schreef Donna het volgende:
_O- Jezus
Die fictieve knakker speelt ongetwijfeld een zeer belangrijke rol in dit verhaal ja :Y
Het is gewoon weer zo'n zeurderige christenhond die aanstoot neemt aan een paar borsten en waarschijnlijk alleen maar omdat ie dr maar wat graag mee zou wil spelen maar dat niet mag :+
  zondag 20 augustus 2023 @ 17:44:41 #195
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_210357552
:') _O- tvp
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 20 augustus 2023 @ 18:05:14 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210357811
quote:
Bovendien voelt ze zich ernstig in haar eer aangetast, omdat de opnames gemaakt zijn op een moment waarop zij zich niet goed realiseerde bloot zichtbaar te zijn
Volgens mij klopt dit niet met de rest van het verhaal.
  zondag 20 augustus 2023 @ 18:07:56 #197
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_210357846
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:46 schreef Donna het volgende:
_O- Jezus
Idd, 1000 en één dingen waar je je druk om kan maken en hij maakt zich hierom druk. _O-
Die buurman is sowieso fout, je mag een ander niet ongevraagd filmen/fotograferen en zeker niet als die persoon zich in eigen huis begeeft. Je kan ook niet spreken van naaktrecreatie wat zichtbaar is vd openbare weg.
Mijn inziens houdt zijn klacht geen stand in de rechtbank.

Mijn inziens kan hij beter gordijnen kopen want er kan op straat meer te zien wat hij niet wil.
pi_210357911
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:37 schreef Inbox het volgende:

[..]
Die fictieve knakker speelt ongetwijfeld een zeer belangrijke rol in dit verhaal ja :Y
Het is gewoon weer zo'n zeurderige christenhond die aanstoot neemt aan een paar borsten en waarschijnlijk alleen maar omdat ie dr maar wat graag mee zou wil spelen maar dat niet mag :+
Ik gok eerder een gefrustreerd ventje dat uitzicht heeft op het raam van een jonge vrouw en fantaseert dat ze daar naakt langs loopt, en daar dan een topic over maakt om zijn fantasie levendiger te maken.

Kom op zeg. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2023 18:13:22 ]
  zondag 20 augustus 2023 @ 18:42:18 #199
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_210358281
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de politie/om/rechter die beelden gaat bekijken om te zien hoe de situatie is? Serieuze vraag.
Als je vriendin zich echt in haar eer voelt aangetast is dat vast wel handig om van tevoren te weten.

Eigenlijk vind ik deze hele zaak wel een verspilling van tijd van de rechtbank. Voor beide partijen bestaat er een makkelijke oplossing en omdat geen van beide wil toegeven moet nu een rechter zich erover buigen. Het gaat niet meer om het oplossen van een probleem maar om iets anders, gelijk halen of iets?
Een gordijn is ook een stuk goedkoper dan de kosten die dit alles met zich meebrengt.
En waarschijnlijk moet een van de twee (of allebei) uiteindelijk toch gordijnen of iets aanschaffen van de rechter dus uiteindelijk is het vooral geldverspilling, lijkt me.
pi_210358334
En als het echt voor de rechter komt gaat hij/zij eerst ook bemiddelen en proberen te forceren dat beide partijen samen tot een oplossing komen. Zonde om het in dit stadium zo ver te laten komen en zeker omdat de oplossing extreem simpel is (rolgordijntje bij raam vriendin)

Hier regelmatig de tieten van mijn achterbuurvrouw (50+) gezien en dat is gewoon niet prettig. Het was alsof ze het er om deed, ik vond het knap asociaal
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 19:26:26 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_210358915
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:42 schreef TAmaru het volgende:
Even een update: er is een poging gedaan tot bemiddeling vanuit het OM (ophangen gordijn op kosten van mijn vriendin), maar het blijkt dat beide partijen nogal principieel zijn en eigenlijk de gang naar de rechter meer zagen zitten. Ook de overbuurman wees het voorstel af als hij daarbij zijn aanklacht moest laten varen. Ook is er inmiddels een aanklacht ingediend door mijn vriendin tegen haar overbuurman voor het stiekem maken van naaktopnames en het verspreiden hiervan (in elk geval aan politie en justitie). Het blijkt dat hij al publiekelijk op zijn Facebook-pagina heeft geklaagd over haar blote borsten die af en toe tijdens het ontbijt te zijn waren vanuit zijn woning en dat hij daarna pas die opnames heeft gemaakt, wat er toch op duidt dat hij de opnames heeft gemaakt met als doel het filmen van haar borsten. Bovendien voelt ze zich ernstig in haar eer aangetast, omdat de opnames gemaakt zijn op een moment waarop zij zich niet goed realiseerde bloot zichtbaar te zijn, vanuit de eigen woning van haar overbuurman en omdat het gebeurde terwijl ze met een slaperig hoofd op weg was naar het toilet.
Ze voelt zich in haar eer aangetast omdat er opnames zijn gemaakt van haar borsten maar ze had er 0,0 problemen mee om in de ochtend met haar borsten voorbij dat raampje te lopen. Daarnaast is dit topic al ongeveer 3 weken oud en het lijkt mij dat Vriendin niet per se is gestopt met blote borsten voorbij dat raampje te lopen want 'principe'.

Zoals ik het lees lijkt het mij dat meneer daar over geklaagd heeft, en Vriendin dacht 'stik er maar in'. Nu is de verdediging ineens dat ze 'zich niet realiseerde bloot zichtbaar te zijn'. Dat zal misschien waar zijn geweest tót het moment dat Meneer zich daar over beklaagde, maar Vriendin heeft Meneer afgewimpeld.

Je gaat mij niet vertellen dat Vriendin daarna een BH of shirt aan heeft gedaan als ze in de ochtend naar het toilet ging. Oftewel, ze wist dat Meneer er aanstoot aan nam maar bleef het toch doen 'uit principe. Ik geloof het niet zo dat ze zich in haar eer aangetast voelt. Ik denk dat ze dat zegt omdat ze iets moet doen om het niet te verliezen, maar aangezien de 'oplossing' was dat Vriendin iets op zou hangen op haar kosten lijkt het mij dat de oplossing wordt gezocht bij dat Vriendin iets doet, niet dat Meneer iets doet.

Dit gaat echt helemaal nergens over imho.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_210358998
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ze voelt zich in haar eer aangetast omdat er opnames zijn gemaakt van haar borsten maar ze had er 0,0 problemen mee om in de ochtend met haar borsten voorbij dat raampje te lopen. Daarnaast is dit topic al ongeveer 3 weken oud en het lijkt mij dat Vriendin niet per se is gestopt met blote borsten voorbij dat raampje te lopen want 'principe'.

Zoals ik het lees lijkt het mij dat meneer daar over geklaagd heeft, en Vriendin dacht 'stik er maar in'. Nu is de verdediging ineens dat ze 'zich niet realiseerde bloot zichtbaar te zijn'. Dat zal misschien waar zijn geweest tót het moment dat Meneer zich daar over beklaagde, maar Vriendin heeft Meneer afgewimpeld.

Je gaat mij niet vertellen dat Vriendin daarna een BH of shirt aan heeft gedaan als ze in de ochtend naar het toilet ging. Oftewel, ze wist dat Meneer er aanstoot aan nam maar bleef het toch doen 'uit principe. Ik geloof het niet zo dat ze zich in haar eer aangetast voelt. Ik denk dat ze dat zegt omdat ze iets moet doen om het niet te verliezen, maar aangezien de 'oplossing' was dat Vriendin iets op zou hangen op haar kosten lijkt het mij dat de oplossing wordt gezocht bij dat Vriendin iets doet, niet dat Meneer iets doet.

Dit gaat echt helemaal nergens over imho.
Het is ofwel een verzonnen topic, ofwel het draait om iemand die haar tieten graag laat zien aan mensen die daar niet op zitten te wachten.

Hier in de overloop zit een raam richting de straat. Ik heb daar zelf wat folie opgeplakt (kosten 2 euro, tijd 5 minuten) omdat ik het niet nodig vind om mijn buren (ook al is de kans klein omdat ze dan meestal slapen) te confronteren met mijn behaarde zak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2023 19:34:45 ]
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 19:39:54 #203
16180 crew  CoolGuy
pi_210359058
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:34 schreef Viezig het volgende:

[..]
Het is ofwel een verzonnen topic, ofwel het draait om iemand die haar tieten graag laat zien aan mensen die daar niet op zitten te wachten.

Hier in de overloop zit een raam richting de straat. Ik heb daar zelf wat folie opgeplakt (kosten 2 euro, tijd 5 minuten) omdat ik het niet nodig vind om mijn buren (ook al is de kans klein omdat ze dan meestal slapen) te confronteren met mijn behaarde zak.
Nou, het lijkt me meer een 'ik heb grote tieten dus ik doe de aanname dat niemand daar aanstoot aan neemt en als nou blijkt dat dat wel zo is en ík iets moet aanpassen dan ga ik zogenaamd principieel doen en doen alsof ik me in mijn eer aangetast voel-verhaal'.

Wij hebben hier aan de zijkant van het huis op de overloop ook 3 raampjes. Die raampjes kijken uit op het huis van de buren. Als die buren in de tuin zitten kijken ze zo tegen de zijkant van ons huis aan. Dat zijn dal wel raampjes die niet tot op de vloer komen, dus je kunt misschien net aan tot onder de borstgrens zien, maar wij hebben daar rolgordijntjes hangen. Die zijn in de avond altijd dicht tot we 's ochtends klaar zijn boven, en dan maken we ze open.

Het zal vast wel een keer voorkomen dat ik daar voorbij loop zonder die dingen dicht te maken hoor, mijn vrouw zal daar eerder aan denken denk ik, maar als de buren daar aanstoot aan zouden nemen, dan zou ik in ieder geval niet meer vergeten die dingen dicht te maken.

Daar een enorm issue van gaan maken is ontzettend onnodig.
  zondag 20 augustus 2023 @ 19:44:57 #204
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_210359103
Beide partijen moeten zich schamen dat ze dit voor laten komen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_210363312
Hopelijk wint zij de zaak.
pi_210363391
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:42 schreef TAmaru het volgende:
Triest volk, beide.
  maandag 21 augustus 2023 @ 10:55:38 #207
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210364552
Als het openbaar ministerie zegt, we kunnen het minnelijk oplossen als jij gordijnen koopt en jij zegt ik ga liever voor de rechter verschijnen om een potentiële veroordeling te krijgen voor een zedendelict dan ben je een enorme pannenkoek. En dan druk ik het voorzichtig uit.

En kost het je straks in ieder geval nog 10 euro bij de leenbakker.

De buurman is geen partij in de beslissingen meer, nu niet en straks bij de rechter ook niet. Verzonnen topic of rechtenstudenten huiswerk?

Nogmaals, de 'tegenaanklacht' is kansloos als hij de opnames alleen voor justitie heeft gemaakt, en laten zien. Mgoe, succes ermee.
Dum de dum
pi_210366944
[quote]0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:55 schreef Fe2O3 het volgende:
Als het openbaar ministerie zegt, we kunnen het minnelijk oplossen als jij gordijnen koopt en jij zegt ik ga liever voor de rechter verschijnen om een potentiële v
Kan me niet eens voorstellen dat het OM dit oppakt.

Enige wat ik me kan bedenken is dat de politie na een aangifte de wijkagent erop af heeft gestuurd voor een gesprek.

Maar iemand vervolgen omdat ie in zn eigen huis een paar meter naakt door zn eigen gangetje loopt waarbij er 2 seconden misschien wel borsten zichtbaar zijn? Geloof er ook geen reet van.
pi_210380826
[quote]0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef Inbox het volgende:
quote:
[ afbeelding ] [b]Op [
Kan me niet eens voorstellen dat het OM dit oppakt.

Enige wat ik me kan bedenken is dat de politie na een aangifte de wijkagent erop af heeft gestuurd voor een gesprek.

Maar iemand vervolgen omdat ie in zn eigen huis een paar meter naakt door zn eigen gangetje loopt waarbij er 2 seconden misschien wel borsten zichtbaar zijn? Geloof er ook geen reet van.
Waarom niet?
Als het bewijs is zoals TS beschrijft dan zal dit een inkoppertje zijn.
Dan kunnen ze ook voor een voorwaardelijke straf gaan.

En gaat het wel om bemiddelen door het OM?
Hebben ze niet een schikkingsvoorstel gedaan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 11 september 2023 @ 17:45:57 #210
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_210603976
Inmiddels een update?
BAM dit is 3KB
pi_210604062
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 17:45 schreef Loll het volgende:
Inmiddels een update?
Eind van de week als het goed is
Mja
pi_210605336
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:44 schreef Andromache het volgende:
Beide partijen moeten zich schamen dat ze dit voor laten komen.
Precies. Dit pietluttige loser-gedrag van beide kost de samenleving onnodig geld.

Ik hoop dan ook dat de rechter de proceskosten gewoon onder beide zal verdelen. Gewoon, als "kosten die verbonden zijn aan het principieel-zijn".

Principes zijn iets voor jezelf en het is niet kies om de samenleving vanwege je principes uit te gaan hollen. DAT principe zou bij beide mensen bovenaan de lijst van principes behoren te staan. Zo niet, dan ben je alleen maar een hol mens met je principes.
pi_210606042
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:16 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Waarom niet?
Als het bewijs is zoals TS beschrijft dan zal dit een inkoppertje zijn.
Dan kunnen ze ook voor een voorwaardelijke straf gaan.

En gaat het wel om bemiddelen door het OM?
Hebben ze niet een schikkingsvoorstel gedaan?
Als op het bewijs te zien is dat de persoon daadwerkelijk met ontbloot bovenlijf van slaapkamer via het halletje direct het toilet/badkamer in gaat (en/of na de toiletpauze weer terug naar bed gaat), dan is het héél triest gesteld met de rechtspraak wanneer de rechter dat beoordeeld als "schennispleging".

Om voor schennispleging te kwalificeren moet het namelijk opzettelijk zijn en de goede zeden tasten.

Lijkt me vooral ook leuk in deze zaak om van Facebook oid een vakantiefoto naar boven te vissen waarop de overbuurman zelf met ontbloot bovenlijf op het strand of bij het zwembad zit in alle openbaarheid en dat ook nog op internet deelt. Als dat kennelijk geaccepteerd is, dan is het discriminatie op basis van geslacht wanneer een vrouw met ontbloot bovenlijf niet geaccepteerd wordt.
En dat vind ik, als homo die niets om tieten geeft, oprecht een belangrijk punt. Maar goed, ik ben ook niet door hypocriete grefo's opgevoed en mijn ma lag op het strand of in de tuin ook vrijwel altijd topless te zonnen.
pi_210606099
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Principes zijn iets voor jezelf en het is niet kies om de samenleving vanwege je principes uit te gaan hollen. DAT principe zou bij beide mensen bovenaan de lijst van principes behoren te staan. Zo niet, dan ben je alleen maar een hol mens met je principes.
Opkomen voor je eigen rechten is iets wat bovenaan elk principe lijstje moet staan.

Overbuurman probeert in een mijns inziens zwakke zaak de rechten van de dame in kwestie te beperken, omdat meneer nogal preuts is. Maar tegelijkertijd zo hypocriet dat hij zelf wel met ontbloot bovenlijf rond loopt op het strand of bij het zwembad.
pi_210606167
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
wait, wat?! Een vrouw neemt volgens jou een risico als ze topless in huis loopt als er toevallig een raampje niet is afgedekt?

Op het strand waren afgelopen zondag tientallen topless vrouwen. Als die meneer filmer daar opnames zou maken dan was hij strafbaar. Waarom is dan nu deze vrouw volgens jou de schuldige die in haar eigen woning is.

Ik begrijp ook niet waarom die meneer filmopnames gemaakt heeft van de vrouw. Ook zonder beelden had die meneer zijn klacht kunnen indienen. Wat bieden de beelden voor toegevoegde waarde?
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 20:43:32 #216
16180 crew  CoolGuy
pi_210606227
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:39 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
wait, wat?! Een vrouw neemt volgens jou een risico als ze topless in huis loopt als er toevallig een raampje niet is afgedekt?

Op het strand waren afgelopen zondag tientallen topless vrouwen. Als die meneer filmer daar opnames zou maken dan was hij strafbaar. Waarom is dan nu deze vrouw volgens jou de schuldige die in haar eigen woning is.

Ik begrijp ook niet waarom die meneer filmopnames gemaakt heeft van de vrouw. Ook zonder beelden had die meneer zijn klacht kunnen indienen. Wat bieden de beelden voor toegevoegde waarde?
Nee? Ik denk dat je mijn post fout interpreteert. Ze neemt hoogstens het risico dat iemand daar een mening over heeft. Dat is leuk, een mening is als een anus, iedereen heeft er een.

Wat ik zeg is dat dit zogenaamd tussen beide partijen een 'principekwestie is geworden'. dus meneer zegt nou ik blijf hier aanstoot aan nemen, en zij zegt 'ik blijf dit doen omdat ik in mijn recht sta'. Het risico dat ze daar mee loopt is dat ze buurman 'munitie' geeft, that's it.

Maar dan moet je niet daarna doen alsof je in je 'eer' aangetast bent, want ze weet dat buurman er aanstoot aan neemt en blijft dat (bewust) doen. Dus dan zoek je het wel een beetje op. Want principe.
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:29:11 #217
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210609790
Zij wordt wel degelijk in haar eer aangetast als hij bewust opnames blijft maken als zij naakt voorbijloopt.

Beweren dat dat niet is, is als beweren dat meisjes die verkracht worden het aan zichzelf te danken hebben omdat ze een mini rokje en croptop aanhebben.
pi_210609855
Leuke zaak, ik hoop dat ze wint :)
-nee-
pi_210610004
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Inbox op 12-09-2023 09:04:49 ]
pi_210610029
- Probeer eens iets met normale bewoordingen uit te drukken -

[ Bericht 87% gewijzigd door CoolGuy op 12-09-2023 12:25:15 ]
pi_210610096
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 september 2023 08:29 schreef Mickytjuh het volgende:
Zij wordt wel degelijk in haar eer aangetast als hij bewust opnames blijft maken als zij naakt voorbijloopt.

Beweren dat dat niet is, is als beweren dat meisjes die verkracht worden het aan zichzelf te danken hebben omdat ze een mini rokje en croptop aanhebben.
Hmja en nee. Als ik weet dat iemand foto’s van me maakt, en ik vind dat niet leuk, maar ik blijf dan toch langslopen met het risico en de kennis dat er foto’s worden gemaakt, dan ben je niet meer zo bezorgd om je eer maar is het een principe kwestie. Ik zou in ieder geval na 2x nog wel een keer nadenken of ik daar langs wil lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2023 09:14:43 ]
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:22:07 #222
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210610585
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 september 2023 08:38 schreef Marsenal het volgende:
Leuke zaak, ik hoop dat ze wint :)
Ik hoop het ook...
Gedurende het topic heb ik wel het gevoel dat ze het er om doet sinds ze weet van de klachten, dat is misschien niet goed.

Maar je moet gewoon in je eigen huis, onbewust, naakt rond moeten kunnen lopen.
Exhibitionisme vind ik wat anders...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210610928
Dat ze die man de gelegenheid geeft om haar eigen zaak nog sterker te maken, is inderdaad wel wen beetje immoreel. Maar deze man probeert het systeem te gebruiken om zijn zin te krijgen, en dan mag zij dat ook. Moge de slimste winnen.
-nee-
  dinsdag 12 september 2023 @ 11:22:54 #224
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210611125
Ik ga dit even op mezelf betrekken.
Wij hebben ook een raam op de overloop nu hangen daar wel shutters voor.
Dit raam kijkt uit op de voorkant van ons huis.
Ook de badkamer zit aan de voorkant met een raam met dezelfde shutters.
Dus twee plekken waar je tieten zou kunnen spotten zeg maar, als je echt wil ~O>

Mijn vrouw loopt ook wel eens naakt *) van de slaapkamer naar de badkamers om te douchen.
Is er niks te zien door de shutters heen? Vast wel
Ze kunnen ook op meerdere standen, net als gordijnen.

Dus dat het OM voorstelt is een beetje gek, want die kunnen ook niet goed dicht zijn.

Wij hebben ook een overbuurman en ik zou het nogal wiedes vinden dat hij de borsten van mijn vrouw kan zien als zij van de slaapkamer naar de badkamer paradeert en daar dan een probleem van maakt.
In theorie kan het, in de badkamer laten we de shutters op standje "niet naar binnen kunnen kijken" maar die van overloop staan wel eens anders.

En dat zou dan voor een rechter moeten komen 8)7 , ik snap ergens wel dat de vriendin van TS denkt dat je gewoon in je eigen huis mag doen wat je wil.
Nogmaals exhibitionisme is wel iets anders dan naakt een keer naar het toilet lopen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210611997
Ik lig regelmatig topless in onze achtertuin. Beide buren kunnen dit zien vanaf hun slaapkamer. En nu?
pi_210612002
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef -Spring het volgende:
Ik lig regelmatig topless in onze achtertuin. Beide buren kunnen dit zien vanaf hun slaapkamer. En nu?
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic?
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:46:39 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210612003
quote:
Oom agent is onderweg
pi_210612080
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic?
Stel dat de vriendin van ts verplicht wordt om een gordijntje op te hangen, geldt dat dan ook voor de achtertuin? Beide privéterrein.

Of mag binnen niet en buiten wel?
pi_210612205
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:53 schreef -Spring het volgende:

[..]
Stel dat de vriendin van ts verplicht wordt om een gordijntje op te hangen, geldt dat dan ook voor de achtertuin? Beide privéterrein.

Of mag binnen niet en buiten wel?
Vraag het de rechter zou ik zeggen, blijkbaar gaan ze hier een zaak van maken.
  dinsdag 12 september 2023 @ 13:09:35 #230
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210612276
Niemand gaat winnen in deze zaak. Het zijn beide verliezers.
pi_210612414
quote:
De vraag is wat mij betreft ook nog hoe "erg" topless is. Want is het niet hypocriet dat mannen buiten met ontbloot bovenlijf kunnen lopen en vrouwen binnenshuis hun bovenlijf zouden moeten bedekken? Of laat de rechter zich daar niet over uit en kijkt die vooral naar maatschappelijke normen? En hoe zien die normen er eigenlijk uit? Wat als topless niet mag, vanaf welk punt wordt het dan wel oké? Is het genoeg om tepels af te dekken? Mag je wel met kwastjes op je tepels rondparaderen? Een beha dan? En wat als je borstvoeding geeft?

Zoveel vragen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 12-09-2023 21:00:12 ]
pi_210612443
- Ik zou het niet opzoeken met je benamingen -

[ Bericht 91% gewijzigd door CoolGuy op 12-09-2023 13:25:22 ]
  dinsdag 12 september 2023 @ 20:37:54 #233
346653 Ceviche
pi_210616962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:22 schreef nils7 het volgende:
Ik ga dit even op mezelf betrekken.
Wij hebben ook een raam op de overloop nu hangen daar wel shutters voor.
Dit raam kijkt uit op de voorkant van ons huis.
Ook de badkamer zit aan de voorkant met een raam met dezelfde shutters.
Dus twee plekken waar je tieten zou kunnen spotten zeg maar, als je echt wil ~O>

Mijn vrouw loopt ook wel eens naakt *) van de slaapkamer naar de badkamers om te douchen.
Is er niks te zien door de shutters heen? Vast wel
Ze kunnen ook op meerdere standen, net als gordijnen.

Dus dat het OM voorstelt is een beetje gek, want die kunnen ook niet goed dicht zijn.

Wij hebben ook een overbuurman en ik zou het nogal wiedes vinden dat hij de borsten van mijn vrouw kan zien als zij van de slaapkamer naar de badkamer paradeert en daar dan een probleem van maakt.
In theorie kan het, in de badkamer laten we de shutters op standje "niet naar binnen kunnen kijken" maar die van overloop staan wel eens anders.

En dat zou dan voor een rechter moeten komen 8)7 , ik snap ergens wel dat de vriendin van TS denkt dat je gewoon in je eigen huis mag doen wat je wil.
Nogmaals exhibitionisme is wel iets anders dan naakt een keer naar het toilet lopen.
In principe ben je vrij om te doen en laten wat je wil, maar je bent nooit vrij van de consequenties.
De vriendin kan naakt lopen, de buurman kan daarop reageren door te filmen/fotos maken, en dan kunnen we wel stellen dat de buurman fout zit maar daar heb je niet zoveel aan want die opnames zijn dan al gemaakt. De vraag is hoe ver je het wil laten komen, om je recht te halen. Geldt voor beide partijen overigens.
pi_210617225
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 20:37 schreef Ceviche het volgende:

[..]
In principe ben je vrij om te doen en laten wat je wil, maar je bent nooit vrij van de consequenties.
Wat een loze uitspraak, zeg. Gefotografeerd worden is geen "consequentie" van naakt in je eigen huis rondlopen. Sterker nog, je mag verwachten dat die "consequentie" er niet zal zijn als je er geen toestemming voor hebt gegeven.

Bij nader inzien zijn je woorden niet loos maar schadelijk. Je gebruikt de neutrale termen "consequentie" en "reactie" voor moreel verwerpelijk en mogelijk zelfs crimineel gedrag.
pi_210618391
quote:
De religieuze politie van Saudi-Arabië erbij halen.
  woensdag 13 september 2023 @ 00:03:11 #236
346653 Ceviche
pi_210619352
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 20:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat een loze uitspraak, zeg. Gefotografeerd worden is geen "consequentie" van naakt in je eigen huis rondlopen. Sterker nog, je mag verwachten dat die "consequentie" er niet zal zijn als je er geen toestemming voor hebt gegeven.

Bij nader inzien zijn je woorden niet loos maar schadelijk. Je gebruikt de neutrale termen "consequentie" en "reactie" voor moreel verwerpelijk en mogelijk zelfs crimineel gedrag.
Dat is niet hoe ik het bedoelde, en achteraf gezien ook geen goede woordkeuze. Ik bedoelde: je kunt in je recht staan, maar je hebt geen controle over de ander. En dan kun jij wel degene zijn die daar schade/gevolgen van ondervindt, ondanks dat je in je recht staat.
De buurman moet zich gewoon gedragen maar als hij dat niet doet is zij de pineut, ondanks dat ze in haar huis naakt zou moeten kunnen lopen. Het feit dat ze het recht heeft geeft helaas geen zekerheid dat de rest van de straat dat respecteert. Dat bedoel ik meer. Dat is is niet okee of eerlijk of rechtvaardig, en ook niet haar eigen schuld, maar het feit dat ze in haar recht staat, daar heb je soms weinig aan. Ik hoop dat ik het zo beter heb verwoord.
pi_210673008
Al een update? :)
pi_210719122
Excuses voor de late update. Ik had me even in de datum vergist. De rechter heeft de zaak verworpen met deze argumenten, even kort samengevat:

-mijn vriendin was slechts enkele seconden en in het voorbijgaan naakt te zien bij het verrichten van een alledaagse handeling in haar eigen huis. In een land als Nederland dat dichtbevolkt en dichtbebouwd is en waar woningen vaak grote ramen hebben kan dit af en toe voorkomen zonder dat dit op zich aanstootgevend bedoeld is. Deze zaak is anders dan wanneer iemand bijv. tijdenlang naakt door het eigen huis loopt met de gordijnen open
-de rechter acht het niet aannemelijk dat de gemiddelde Nederlander aanstoot zou nemen aan het kortdurig zien van het naakte bovenlichaam van een vrouw in haar eigen huis bij het verrichten van een dagelijkse handeling
-de rechter acht het niet bewezen dat mijn vriendin zich bewust was van het feit dat zij zichtbaar was; interessant detail is dat de rechter daarbij de video van de overbuurman als bewijs aanhaalde: als zij zich bewust was van het feit dat er aan de overkant iemand aan het filmen kon zijn waarbij haar blote borsten op video te zien waren, was ze zeer zeker niet naakt langs het raam gelopen, ook gezien het feit dat het erg makkelijk is om een gordijn of zelfs tijdelijk een doek op te hangen. Bovendien ontkende de overbuurman dat hij verwachtte dat zijn overbuurvrouw halfnaakt voor het raam langs zou lopen toen hij aan het filmen was. De rechter achtte het dus onwaarschijnlijk dat het daarvoor al eens gebeurd was of dat hij haar daar al op zou hebben aangesproken.

De rechter waarschuwde overigens wel dat nu zij zich bewust is van het feit dat zij zichtbaar is voor de buren, er een andere situatie kan ontstaan mocht iemand weer een klacht indienen.

Dezelfde rechter heeft ook geoordeeld in het geval van het maken van de video door de overbuurman; ook daar heeft hij de zaak verworpen. De rechter zei daarbij dat het in principe niet verboden is om een video te maken van je eigen kinderen in je eigen huis, ook niet als daarbij toevallig iemand naakt op de achtergrond langs loopt. Ook hierbij was er weer een waarschuwing: nu de overbuurman zich bewust is van het feit dat de overbuurvrouw vaak halfnaakt langs het raam loopt op dit tijdstip, kan er een andere situatie ontstaan mocht hij vaker bewust op dat tijdstip gaan filmen met het raam op de achtergrond.
Mja
pi_210719369
dus de overbuurman krijgt problemen als ie 24/7 gaat filmen? Jammer :9~

en de vriendin mag niet zonder meer meer naakt voor het raam :'(

D66-rechters :( :Y)
  Vis een optie? vrijdag 22 september 2023 @ 20:01:17 #240
70532 loveli
N
pi_210719447
Dus de uitkomst is hetzelfde als de bemiddelingspoging van het OM.

Jammer dat er een rechter voor nodig was om een gordijntje op te hangen, die kost iets meer dan de IKEA.
crap in = crap out
pi_210720289
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:01 schreef loveli het volgende:
Jammer dat er een rechter voor nodig was om een gordijntje op te hangen, die kost iets meer dan de IKEA.
Ja precies dit inderdaad.
pi_210720439
De rechter zegt dus dat iedereen normaal moet gaan doen.
  VIVA vrijdag 22 september 2023 @ 21:52:25 #243
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_210720514
Goede objectieve uitspraak van de rechter. Wat ik mis in de uitspraak, is dat de proceskosten van dit apengedrag op een toch al overspannen rechtssysteem, niet verhaald wordt op beide partijen.

Door dit soort onnozele burenruzies voor de rechter te laten komen, is het niet gek dat een zaak als een verkrachting of mishandeling soms 2 jaar op zich laat wachten door onvoldoende capaciteit.

Bedankt aan beide partijen zeg maar.... (Tevens lovend dat elke zaak behandeld wordt no matter de ernst, dat staat wel weer voor een eerlijke rechtstaat)
What lies behind makes no sense in my mind
pi_210720789
Hoe lang heeft het geduurd van klacht/aangifte tot uitspraak?

Hangen de tetten in casu al enkele cm lager ivm verstrijken van de tijd? :P
  zaterdag 23 september 2023 @ 08:40:05 #245
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210723077
Ik vind de uitspraak apart…
Er kan een klacht ontstaan omdat ze er nu van bewust is.

Dus omdat ze het nu wel bewust is dat iemand het kan zien, kan ze Snachts of zo nooit ff snel naar de wc kan.
Want stel de buurman ziet dat dan is een klacht wel terecht want ze weet er van.

Dat vind ik gek, waarom zegt hij dat.
Hij haalt in de uitspraak aan dat het slechts enkele seconden is en niet een halve dag.
Dus je dat moet dulden van je buren maar dan wel zeggen dat als ze het nog een keer doet een klacht anders behandeld wordt. WTF.
N/A
pi_210723548
quote:
85s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:52 schreef cosmosis het volgende:
Door dit soort onnozele burenruzies voor de rechter te laten komen, is het niet gek dat een zaak als een verkrachting of mishandeling soms 2 jaar op zich laat wachten door onvoldoende capaciteit.
Precies, deze onnozele burenruzie had prima op de commerciële omroep afgehandeld kunnen worden door Frank Visser. Pluspunt is dat we dan ook een visuele reconstructie hadden gehad zodat we beter hadden kunnen oordelen of het gedrag gepast of ongepast is..

[ Bericht 0% gewijzigd door Wiedanwel op 23-09-2023 09:36:35 ]
pi_210723736
Ik vraag me nog steeds af, helemaal na de 'uitspraak' van de rechter, hoe dat dan zit als je als vrouw regelmatig topless zont in je eigen achtertuin waar je buren zicht op hebben.

Kunnen ze je dat ook verbieden als je dat regelmatig doet in de wetenschap dat je buren daar aanstoot aan nemen?

Ik zou dat echt belachelijk vinden.
pi_210724497
Compleet van de zotte. Mogen vrouwen ook klachten indienen als mannen met ontbloot bovenlijf rondlopen? Niet he.

Je zou bijna een grote sticker van een topless vrouw op de zijkant van je auto plakken en voor zijn deur parkeren.
pi_210724645
Rap afgehandeld allemaal zeg.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 23 september 2023 @ 11:54:56 #250
459912 FlippingCoin
pi_210724655
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2023 11:52 schreef nostra het volgende:
Rap afgehandeld allemaal zeg.
Ja bijzonder gezien het feit er zoveel vrij heftige zaken op de plank blijven liggen door een gebrek aan mankracht. :?
pi_210725519
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 september 2023 11:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja bijzonder gezien het feit er zoveel vrij heftige zaken op de plank blijven liggen door een gebrek aan mankracht. :?
Zaken worden niet afgehandeld op volgorde van heftigheid. De rechter moet in een goed functionerende rechtsstaat bereikbaar zijn voor iedereen. Dus ook voor kleine zaken als deze.
  zaterdag 23 september 2023 @ 14:11:54 #252
459912 FlippingCoin
pi_210725573
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 14:05 schreef Piles het volgende:

[..]
Zaken worden niet afgehandeld op volgorde van heftigheid. De rechter moet in een goed functionerende rechtsstaat bereikbaar zijn voor iedereen. Dus ook voor kleine zaken als deze.
Dat het niet op volgorde van heftigheid gaat snap ik, maar dat ernstigere zaken veel langer liggen dan dit soort triviale zaken niet. Het is momenteel dan ook geen goed functionerende rechtsstaat wanneer zedenzaken met minderjarige betrokkenen jaren op de plank blijven liggen tot behandeling, en verschillende zaken niet eens behandeld worden.
  maandag 25 september 2023 @ 08:05:02 #253
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_210745333
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 09:38 schreef -Spring het volgende:
Ik vraag me nog steeds af, helemaal na de 'uitspraak' van de rechter, hoe dat dan zit als je als vrouw regelmatig topless zont in je eigen achtertuin waar je buren zicht op hebben.

Kunnen ze je dat ook verbieden als je dat regelmatig doet in de wetenschap dat je buren daar aanstoot aan nemen?

Ik zou dat echt belachelijk vinden.
De discussie zou niet anders zijn als je buren staan te blowen in hun tuin vlakbij jouw keukenraam.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 4 oktober 2023 @ 21:27:00 #254
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210837862
https://reddit.com/r/nederlands/s/xfJ52lHU33

Buurman gespot op Reddit 🤣
N/A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')