Haha, een tegenaanklacht indienen. Het bewijs ligt al op het bureau.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef schommelstoel het volgende:
Volgens mij kunnen ze niets beginnen tegen die dame.
Wel tegen die vieze christenhond die loopt te filmen.
Dit ja. Vergeet ook de forse schadeclaim niet omdat je je niet meer veilig voelt in je eigen huis.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef schommelstoel het volgende:
Wel tegen die christenen die loopt te filmen.
quote:
Ik had daar denk ik wel een gordijntje opgehangen (of zo'n plakstrip op het raam) voor 's nachts. Om van het gezeur af te zijn, hoe overdreven ik dat ook vind.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens gordijnen zijn duur tegenwoordig
Ook voor de buurmanquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Jep. Dit.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had daar denk ik wel een gordijntje opgehangen (of zo'n plakstrip op het raam) voor 's nachts. Om van het gezeur af te zijn, hoe overdreven ik dat ook vind.
Dus je mag vanuit je eigen woning niet filmen?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:16 schreef junkiesietze het volgende:
Die overbuurman is fucked en heeft zn eigen tegenbewijs gefilmd.
Dit komt uit een Algemene Plaatselijke Verordening, elke gemeente heeft die. Soms net weer wat anders.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:21 schreef KillemWieft het volgende:
Dus je mag vanuit je eigen woning niet filmen?
Ik denk dat filmen wel onder bespieden valt ja.quote:Artikel 2.4.13 Bespieden van personen
1. Het is verboden zich in de nabijheid van een persoon dan wel van een gebouw,woonwagen of woonschip op te houden met de kennelijke bedoeling deze persoon dan wel een zich in dit gebouw, deze woonwagen of dit woonschip bevindende persoon, te bespieden.
2. Het is verboden door middel van een verrekijker, telescoop, telelens of andere optische instrumenten een zich in een gebouw, woonwagen of woonschip
bevindende persoon te bespieden.
Naakt door huis lopen kan schennis van de eerbaarheid opleverenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij is hier wel jurisprudentie over. Ik heb er jaren geleden wat over gelezen en wat ik me nog herinner is dat als je in je blote niksie in je eigen huis pontificaal voor het raam gaat staan om te shoqueren dit idd niet mag. Maar in deze situatie denk ik niet dat ze een zaak hebben.
Iemand die er meer verstand van heeft kan er vast iets meer over vertellen.
Waarom heeft ze niet gewoon bij de IKEA een vitrage gekocht en voor het raam gehangen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:
Wat voor kans maakt deze aanklacht? En zijn er argumenten die ze kan aanvoeren waarom dit onzin zou zijn?
Dit is natuurlijk het probleem.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Metalfrost het volgende:
Opdonderen met het filmen van andermans' gêne. Ik zou heel erg gauw een tegenaanklacht op tafel proberen te krijgen.
Dan mag de overbuurman nu dus ook niet meer zonder shirt in zijn eigen huis rondlopen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk het probleem.
Met hetzelfde recht mag de overbuurman zeggen: "Opdonderen met het tonen van je tieten. Je doet het nu expres, want ik heb er al eerder over geklaagd en je weet dat het gebeurt."
"Oeh, maar dat wist ik niet hoor. En omdat ik het niet wist kan ik helemaal niets fout gedaan hebben!" is niet bepaald een goede verdediging...
Inderdaad.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Metalfrost het volgende:
Opdonderen met het filmen van andermans' gêne. Ik zou heel erg gauw een tegenaanklacht op tafel proberen te krijgen.
Je kan stellen dat het filmen van een ander een inbreuk is op de privacy.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk het probleem.
Met hetzelfde recht mag de overbuurman zeggen: "Opdonderen met het tonen van je tieten. Je doet het nu expres, want ik heb er al eerder over geklaagd en je weet dat het gebeurt."
"Oeh, maar dat wist ik niet hoor. En omdat ik het niet wist kan ik helemaal niets fout gedaan hebben!" is niet bepaald een goede verdediging...
Waarbij ik om de buurman te etteren een silhouet van een heer met een ferm naar voor priemend geslachtsdeel zou maken.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had daar denk ik wel een gordijntje opgehangen (of zo'n plakstrip op het raam) voor 's nachts. Om van het gezeur af te zijn, hoe overdreven ik dat ook vind.
Is wellicht het probleem hierquote:Hij beweerde dat zijn kinderen van 3 en 5 haar blote borsten af en toe zouden kunnen zien vanuit het raam van hun appartement
Ik ben heel benieuwd hoe de rechter over borsten oordeelt. Een decolleté mag gewoon. Misschien is het genoeg om tepels af te plakken met kwastjes? Dat zou ik wel een aardige oplossing vinden.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij ik om de buurman te etteren een silhouet van een heer met een ferm naar voor priemend geslachtsdeel zou maken.![]()
Ik ben benieuwd hoe deze zaak gaat aflopen en of het filmen als een boemerang tegen de buurman gebruikt kan worden.
Van die wiggly eyes op de tepels plakken op het moment dat de buurman haar weer 's bespiedt, die ouwe gladjakkerquote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe de rechter over borsten oordeelt. Een decolleté mag gewoon. Misschien is het genoeg om tepels af te plakken met kwastjes? Dat zou ik wel een aardige oplossing vinden.
Ik ga stukquote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:13 schreef Fe2O3 het volgende:
Dit zou overigens wel een van de betere Mr. Visser doet uitspraak afleveringen zijn imho.
Die ouwe baas die dan kijkt vanuit het raam van de buurman
De twee kinderen die wijzen 'kijk tieten'
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij ik om de buurman te etteren een silhouet van een heer met een ferm naar voor priemend geslachtsdeel zou maken.![]()
Ik ben benieuwd hoe deze zaak gaat aflopen en of het filmen als een boemerang tegen de buurman gebruikt kan worden.
Van die flitsende dingen zoals de UI van @murpquote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Van die wiggly eyes op de tepels plakken op het moment dat de buurman haar weer 's bespiedt, die ouwe gladjakker
De buurman zijn woning is geen openbare plaats en haar woning ook niet. Hierbij moet je denken aan een speeltuin of zwembad. 3. zou hier wel van toepassing kunnen zijn. Maar dan moet er nog wel steeds sprake zijn van opzet.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:04 schreef Fe2O3 het volgende:
Toevallig 2x op 1 dag ...
Artikel 239 van het Wetboek van Strafrecht luidt als volgt:
“Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:
1. op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
2. op een andere dan onder 1. bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3. op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.”
[..]
Is wellicht het probleem hier
Maar ik ben razend benieuwd naar het strafbare feit wat ten laste gelegd gaat worden.
Het filmen v/d buurman mag, hij is belanghebbende en filmt vanaf zijn eigen erf. Ook mag hij gewoon bewijs verzamelen. Een aangifte of zaak tegen de buurman om het filmen heeft weinig tot geen nut. https://blog.iusmentis.co(...)gen-mij-mag-dat-wel/
Koop gordijnen.
Dit vrij belangrijke woordje ontbreekt in de TTquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:
De politie heeft de zaak opgepakt en er is nu mogelijk sprake van vervolging.
En waar zijn de beelden? Ik denk dat dat wel relevante zaken zijn allemaal om vast te stellen of dit erg is.quote:
Filmen misschien wel maar zonder toestemming beelden van naakte mensen delen niet lijkt mij.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:21 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dus je mag vanuit je eigen woning niet filmen?
Ehm wetboek strafrecht is niet civiel.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:52 schreef Delenlill het volgende:
[..]
De buurman zijn woning is geen openbare plaats en haar woning ook niet. Hierbij moet je denken aan een speeltuin of zwembad. 3. zou hier wel van toepassing kunnen zijn. Maar dan moet er nog wel steeds sprake zijn van opzet.
En het artikel wat jij gelinkt hebt gaat over civiel recht. Niet strafrecht. En ook daar wordt in genoemd dat het niet tegen de privacy regels in mag gaan.
Nou omdat er in principe genoeg bewijs is en zij het ook niet ontkent dat ze daar zichtbaar met de borsten bloot gelopen heeft, is het momenteel al bij het OM geloof ik en die bepalen dan of er vervolgd wordt.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit vrij belangrijke woordje ontbreekt in de TT. Heeft de politie haar zelf al benaderd en zo ja, wat hebben ze gezegd? Of heeft de buurman alleen gezegd dat hij naar de politie is gegaan en dat ze 'dus' wel vervolgd zal worden?
Nou hier heb ik wat onderzoek naar gedaan en het schijnt voor de wet toch anders te zijn, omdat de vrouwenborst over het algemeen als iets seksueels/prikkelends wordt beschouwd, en de mannenborst/-torso niet per se.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:43 schreef Dusthor92 het volgende:
Dit gaat een leuke zaak worden. Temeer omdat als de vrouw vervolgd zou worden, de man zelf ook niet meer met een ontbloot bovenlijf door zijn eigen huis mag lopen. Mag hij dit wel, maar de vrouw niet: dan is het discriminatie.
"een vriendin van me" Ik mag aannemen dat ze zelf ook prima advies kan inwinnen of ben je toevallig zelf aangeklaagd omdat je met je leuter in de hand er naar stond te kijken?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:
Een vriendin van mij wordt vervolgd voor schennis van de eerbaarheid. De situatie is als volgt:
Ze woont alleen op de 1e verdieping en tussen haar slaapkamer en badkamer zit een halletje met een raam op de straatkant. Het verhuurder heeft in het halletje een automatische lamp met sensor geplaatst, die dus telkens aangaat als ze door het halletje loopt. Als ze vanuit bed naar het toilet moet, bijv. in de ochtend of avond, trekt ze niet altijd iets aan alvorens door het halletje te lopen. Haar borsten zijn hierbij kort zichtbaar op straat, zeker door het automatisch aanspringende licht, maar op die tijdstippen zijn er natuurlijk niet vaak mensen op straat en het kan haar bovendien weinig schelen.
Nou heeft ze een christelijke overbuurman, ook op de eerste verdieping, die hierover een paar maal zijn beklag heeft gedaan. Hij beweerde dat zijn kinderen van 3 en 5 haar blote borsten af en toe zouden kunnen zien vanuit het raam van hun appartement. Mijn kennis heeft hem afgewimpeld met als opmerking dat het haar huis is en dat die kinderen bovendien ook niet lang geleden borstvoeding hebben gehad, dus dat ze beslist niets denken van een stel blote borsten.
De overbuurman is daarop aan het filmen geslagen en heeft dit bewijsmateriaal doorgespeeld naar de politie. De politie heeft de zaak opgepakt en er is nu mogelijk sprake van vervolging. Ja, we hebben het hier over Zeeland.
Wat voor kans maakt deze aanklacht? En zijn er argumenten die ze kan aanvoeren waarom dit onzin zou zijn?
Dus dan heeft ze nu al gordijnen gekocht, en gaat ze met die gordijnen en het bonnetje ervan toch in beroep als de sanctie er is/of wanneer ze voor de rechter moet komen. Boete 2e cat. voor art 239 is max ~4500 oid. Je zal net een zedenprediker uit Zeeland hebben bij het OM ...quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou omdat er in principe genoeg bewijs is en zij het ook niet ontkent dat ze daar zichtbaar met de borsten bloot gelopen heeft, is het momenteel al bij het OM geloof ik en die bepalen dan of er vervolgd wordt.
Ik bedoel dat artikel van justmentis.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:31 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ehm wetboek strafrecht is niet civiel.
De gallerij is publiekelijk toegankelijk.
Zoals ik zei, ben benieuwd waarvoor geschreven gaat worden
Ah zo, dat gaat over het filmen van de buurman. Mocht hij nog steeds filmen dan heeft de vriendin van TS wel een puntje, bewijs hoeft niet meer verzamelt te worden immers.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:01 schreef Delenlill het volgende:
Zoals ik zei, ben benieuwd waarvoor geschreven gaat worden
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door de buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:03 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ah zo, dat gaat over het filmen van de buurman. Mocht hij nog steeds filmen dan heeft de vriendin van TS wel een puntje, bewijs hoeft niet meer verzamelt te worden immers.
ja ze maken hem wel,je zit in je eigen huis(al is het huur)waar je gewoon in je blootje kan rondrennen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef schommelstoel het volgende:
Wel tegen die christenen die loopt te filmen.
ja en later hoor je dat die gast opgepakt is voor gluurderij.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door e buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.
En even door een halletje lopen naar het toilet en terug kost slechts een seconde. Wat betekend dat de buurman daar al stond, met de telefoon/camera in de hand om het op te nemen. Wat het nog kwalijker maakt.
Ik hoop dat de buurvrouw dat ook in de gaten heeft.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door e buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.
En even door een halletje lopen naar het toilet en terug kost slechts een seconde. Wat betekent dat de buurman daar al stond, met de telefoon/camera in de hand om het op te nemen. Wat het nog kwalijker maakt.
dat 2e is een bewust iets,iedereen heeft vast weleens een ander zonder kleren langs het raam zien schuiven, we leven in 2023quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Allemaal vrij en blij en alles natuurlijk, maar ze woont niet in een plattelands woning waar niemand haar ziet. Was een kleine moeite een gordijn of plakplasic tegen het raam te maken.
Andersom klinkt het al logischer, een man die steeds bloot voor het raam staat en geslachtsdeel laat zien aan de buren. Dat zal in bepaalde kringen ook niet gewaardeerd worden.
Gewoon een beetje respect hebben voor een ander.
wel een leuk topic dit.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Van die wiggly eyes op de tepels plakken op het moment dat de buurman haar weer 's bespiedt, die ouwe gladjakker
Je kijkt teveel TV.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door de buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.
En even door een halletje lopen naar het toilet en terug kost slechts een seconde. Wat betekend dat de buurman daar al stond, met de telefoon/camera in de hand om het op te nemen. Wat het nog kwalijker maakt.
De lamp hangt in het halletje waar ze doorheen loopt volgens OP.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:08 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je kijkt teveel TV.
Alleen als een opsporingsambtenaar de beelden op een niet toegestane wijze maakt zijn ze niet toelaatbaar in het strafrecht. De beelden van de buurman zijn gewoon bruikbaar.
Het eventuele strafbare aan het maken van die beelden, wat er waarschijnlijk niet is zie link iustrumentis, is een aparte zaak.
En ik gok dat we eea hier niet te horen krijgen, als het echt een halve seconde langs een raam is dan is dat idd lastig te voorspellen en al helemaal lastig om te filmen.
Daar er een lamp is, die hangt buiten bij dat raam, die van een verhuurder is is het aannemelijk dat het hier een gallerij oid is of bijv. twee rijtjeshuizen tegenover elkaar (met een brandgang oid in het midden waar dan die lamp hangt, goeie sensor dan trouwens).
quote:en tussen haar slaapkamer en badkamer zit een halletje met een raam op de straatkant. Het verhuurder heeft in het halletje een automatische lamp met sensor geplaatst, die dus telkens aangaat als ze door het halletje loopt
Een stukje glas/raamfolie en het is opgelostquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
De lamp hangt in het halletje waar ze doorheen loopt volgens OP.
[..]
Het bewijs is ontvankelijk. Of de buurman iets heeft gedaan wat niet mag is daarin niet echt relevant. Zolang het maar geen vraag vanuit de politie was.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door de buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.
Er zou nog een kleine case voor 139f te maken kunnen zijn. Temeer door de situatie waarin filmen niet te verwachten is. (Het hulpmiddel is niet perse iets wat echt verborgen hoeft te zijn, maar ook een verwachtingselement is hier onderdeel van)quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:08 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je kijkt teveel TV.
Alleen als een opsporingsambtenaar de beelden op een niet toegestane wijze maakt zijn ze niet toelaatbaar in het strafrecht. De beelden van de buurman zijn gewoon bruikbaar.
Het eventuele strafbare aan het maken van die beelden, wat er waarschijnlijk niet is zie link iustrumentis, is een aparte zaak.
En ik gok dat we eea hier niet te horen krijgen, als het echt een halve seconde langs een raam is dan is dat idd lastig te voorspellen en al helemaal lastig om te filmen.
Daar er een lamp is, die hangt buiten bij dat raam, die van een verhuurder is is het aannemelijk dat het hier een gallerij oid is of bijv. twee rijtjeshuizen tegenover elkaar (met een brandgang oid in het midden waar dan die lamp hangt, goeie sensor dan trouwens).
wederrechtelijk in f is lastig als de opnames mogen om bewijs te verzamelen. Zolang de buurman het nu niet meer doet, en de plaatjes niet deelt behalve met de politie, en ze ook niet meer heeft (denk ik) is die ik die ook heel moeilijk toepasbaar.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 23:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Er zou nog een kleine case voor 139f te maken kunnen zijn. Temeer door de situatie waarin filmen niet te verwachten is. (Het hulpmiddel is niet perse iets wat echt verborgen hoeft te zijn, maar ook een verwachtingselement is hier onderdeel van)
Naaktlopen is niet het zelfde als schending van de eerbaarheid.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 00:30 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
wederrechtelijk in f is lastig als de opnames mogen om bewijs te verzamelen. Zolang de buurman het nu niet meer doet, en de plaatjes niet deelt behalve met de politie, en ze ook niet meer heeft (denk ik) is die ik die ook heel moeilijk toepasbaar.
Wellicht moeten we ons ook eens afvragen hier hoe het tot de situatie komt dat een buurman je tieten kan filmen als je af en toe langs een raam zou lopen, op random momenten op de dag ... of de buurman filmt 24/7, of de vriendin van TS loopt vaker naakt door huis met de gordijnen open. Dat laatste is prima, zolang < 16 het maar niet kan zien vanaf openbare ruimte. Dat eerste mag niet (maar de beelden zijn nog steeds prima toelaatbaar in een zaak tegen de naaktloopster.).
quote:Alleen wanneer naaktrecreatie buiten het normale patroon treedt, bijvoorbeeld wanneer bepaalde gedragingen worden verricht die normaal niet plaatsvinden, kunnen deze gedragingen wel worden aangemerkt als schennis van de eerbaarheid. Ook wanneer naaktrecreatie buiten de daarvoor aangewezen gebieden plaatsvindt, kan dat schennis van de eerbaarheid opleveren. Bij schennis van de eerbaarheid is, in tegenstelling tot naaktloperij ex. artikel 430a Sr, wel opzet vereist op het schenden van de eerbaarheid. Hierbij is voorwaardelijk opzet toereikend.
Misschien heeft ze 'm wel betrapt en heeft ie er een aangifteverhaal van gemaakt. Rijmt allen niet met de eerdere waarschuwingen van zijn hand. Of hij speelt 3D-schaak.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat de buurvrouw dat ook in de gaten heeft.![]()
Met wat voor engerd ze getrouwd is.
Naja,zolang het je blote pruim niet isquote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:20 schreef Pruim het volgende:
Wat een raar verhaal.
Wat vindt zij ervan dat ze is gefilmd door die man? Ik zou daar meteen aangifte van doen namelijk en niet echt blij zijn dat een vreemde kerel beelden heeft van mij in m’n blote borsten.
Nee natuurlijk niet, maar naaktlopen waar kinderen van 3 en 5 die niet van jou zijn je kunnen zien mogelijk wel.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 00:49 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Naaktlopen is niet het zelfde als schending van de eerbaarheid.
[..]
Dit ja!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:43 schreef Regilio_ het volgende:
Persoonlijk had ik die automatische lamp met sensor de eerste week dat ik er zou wonen al 'verholpen', wat lijkt dat me irritant zeg.
Hopelijk trekt die bemoeizuchtige religekkie uiteindelijk aan het kortste eind. Onuitstaanbare lui altijd.
Nee, ook niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:39 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar naaktlopen waar kinderen van 3 en 5 die niet van jou zijn je kunnen zien mogelijk wel.
Maar het klinkt nog steeds als een probleem wat opgelost kan worden met 20 euro bij de leenbakker oid.
Veel te braaf gewoon oude Playboy posters met blote tieten op elk raam wat die man kan zien hangen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:53 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik zou een lingerie-reclame-poster voor dat raam hangen.
Nouja, ff serieus: 'mag dat?' Een Playboy-poster van een ontplofte mol voor je raam? Ik gok van niet. (althans, je zult vast wel bezoek van een wijkagent krijgen....afhankelijk in wat voor wijk je woont)quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel te braaf gewoon oude Playboy posters met blote tieten op elk raam wat die man kan zien hangen.
Ja lijkt me ook dat daarop aangestuurd gaat worden; een veroordeling lijkt me buitenproportioneel. Sta je de rest van je leven als zedendelinquent in je strafbald voor even naakt naar de wc lopen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:39 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar naaktlopen waar kinderen van 3 en 5 die niet van jou zijn je kunnen zien mogelijk wel.
Maar het klinkt nog steeds als een probleem wat opgelost kan worden met 20 euro bij de leenbakker oid.
Of een stukje raamfolie ter hoogte van de borsten.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat deze vrouw oud en zwaar is, zeg maar type Ien Dales.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:03 schreef Moass het volgende:
Is je overbuurman bereid te verkopen??
Dit topic is dan ook langer dan de OP.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je samenvatting is bijna langer dan de op.
Dus samengevat;quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit topic is dan ook langer dan de OP.
Tetten zijn tetten!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat deze vrouw oud en zwaar is, zeg maar type Ien Dales.
Dat zijn ook de types op de naturisten campings.
Iets zegt me dat als de buurman het gesignaleerd heeft en haar gevraagd heeft om er iets aan te doen, en zij doodgewoon doorgaat zonder er iets aan te doen, zij er niet bepaald mee zit als de overbuurman, overbuurkinderen, en in feite de hele straat, haar borsten ziet.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:20 schreef Pruim het volgende:
Wat een raar verhaal.
Wat vindt zij ervan dat ze is gefilmd door die man? Ik zou daar meteen aangifte van doen namelijk en niet echt blij zijn dat een vreemde kerel beelden heeft van mij in m’n blote borsten.
Dit dus ....quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:03 schreef daNpy het volgende:
Dus samengevat;
de vriendin van TS loopt soms naakt van haar eigen slaapkamer naar haar eigen badkamer door een halletje;
dit gebeurt vooral s'avonds laat of in de nacht
de overbuurman heeft dit opgemerkt
de overbuurman heeft hier last van
de kinderen van de boverbuurman, 3 en 5 jaar oud, kunnen dit zien ('s avonds laat of 's nachts ja?)
de overbuurman heeft er minstens 1 filmpje van gemaakt
Óf het gebeurt vaker dan af en toe, óf de overbuurman woont heel dicht bij, of de buurman heeft erop zitten wachten om een filmpje te maken.
Het verhaal is een beetje raar.
Vitrage werkt niet als het binnen licht is en buiten donker.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom heeft ze niet gewoon bij de IKEA een vitrage gekocht en voor het raam gehangen.
Veel goedkoper dan deze aanklacht. Ze zal nu op zijn minst informatie bij een advocaat in moeten winnen, wat haar op zijn minst 150 euro zal gaan kosten.
Vitrage was veel goedkoper geweest.
Je hebt mensen die problemen hebben met alles tot hoever moet je meegaan in preutse onzin als het over een blote borst gaat?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iets zegt me dat als de buurman het gesignaleerd heeft en haar gevraagd heeft om er iets aan te doen, en zij doodgewoon doorgaat zonder er iets aan te doen, zij er niet bepaald mee zit als de overbuurman, overbuurkinderen, en in feite de hele straat, haar borsten ziet.
En op zich is daar niets mis mee, ze mag haar borsten best aan de hele wereld laten zien. Maar als iemand anders er problemen mee heeft, behoort ze daar toch rekening mee te houden.
Ze leeft in een samenleving en behoort zich sociaal te dragen. Dat betekent: geven en nemen. Als je dat niet doet, dan ben je dus asociaal. Dat is de definitie.
Misschien twee keer per dag/nacht dat zij daar loopt ... dan zit die buurman daar wel errug op te letten hoor .....quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iets zegt me dat als de buurman het gesignaleerd heeft en haar gevraagd heeft om er iets aan te doen, en zij doodgewoon doorgaat zonder er iets aan te doen, zij er niet bepaald mee zit als de overbuurman, overbuurkinderen, en in feite de hele straat, haar borsten ziet.
En op zich is daar niets mis mee, ze mag haar borsten best aan de hele wereld laten zien. Maar als iemand anders er problemen mee heeft, behoort ze daar toch rekening mee te houden.
Ze leeft in een samenleving en behoort zich sociaal te dragen. Dat betekent: geven en nemen. Als je dat niet doet, dan ben je dus asociaal. Dat is de definitie.
Waar is de grens dan? Zachte tepels? Harde tepels? Harige flamoes? Slappe lul ? Stijve lul? en waar? Thuis? Voor het raam? Een speeltuin?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hebt mensen die problemen hebben met alles tot hoever moet je meegaan in preutse onzin als het over een blote borst gaat?
Sociaal zijn is wat mij betreft ook accepteren dat niet iedereen even preuts is als de conservatieve normen die door streng gelovigen wordt gehanteerd.
Dan plakt de buurman maar wat matte folie op zijn raam.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:59 schreef Fe2O3 het volgende:
En nee kinderen zouden in hun eigen huis of straat niet de borsten van de buurvrouw moeten kunnen zien.
Met de wilde frisheid van limoenen!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan plakt de buurman maar wat matte folie op zijn raam.![]()
Vroeger zaten borsten zelfs in reclames en nu moet er al moeilijk gedaan worden om de borsten van de buurvrouwen die enkele seconden tijdens het lopen in het donker zichtbaar zijn.
Mensen hun in huis bespieden vind ik nog een stukje asocialer.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gebeurt ook midden in de nacht wel eens uiteraard, maar dan is de buurman zelf ook niet wakker denk ik.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mensen hun in huis bespieden vind ik nog een stukje asocialer.
En gezien de huidige stand van het verhaal kan het kwartje nog vallen naar "ze doet het express" of "de buurman is een viezerik die de hele dag zit te gluren".
Edit: net de laatste post van TS gelezen, het is dus niet op tijden dat kinderen 'normaal' in bed horen liggen maar gewoon het begin van de dag.
Nu ben ik zelf van mening dat iedereen op zijn eigen perceel en vooral in eigen huis moet doen en laten wat ie wil, maar als er echt iemand overlast van ervaart en het is -in dit geval- simpel op te lossen zou dat ook geen groot probleem moeten worden.
Niet iedereen ontbijt om 7 uurquote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:45 schreef Donna het volgende:
7 uur in de ochtend tijdens het ontbijt is wel anders dan midden in de nacht natuurlijk.
Nee dan ben ik al op het werkquote:
Dat het in strafrecht geldig bewijs is zegt alleen dat de politie het legitiem heeft verkregen. Dat de burger er illegale dingen voor heeft gedaan is dan minder relevant.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 00:30 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
wederrechtelijk in f is lastig als de opnames mogen om bewijs te verzamelen.
quote:Wanneer naakt door huis lopen strafbaar?
Samengevat zien we in bovenstaande uitspraak dat het naakt door huis lopen strafbaar is, wanneer
-de verdachte weet dat anderen hem (kunnen) zien
-hij zelf ook voor het raam gaat staan
-hij eerder is gewaarschuwd en toch naakt door huis blijft lopen
Verder blijft de hoofdregel gelden dat er minimaal 2 bewijsmiddelen moeten zijn. De aangifte moet worden ondersteund door een verklaring van een getuige of de bekentenis van de verdachte. Ook hier zitten vaak mogelijkheden om verweer te voeren.
In deze uitspraak wordt vooral de nadruk gelegd op een geslachtsdeel. Wat borsten niet zijn. En dat er opzet in het spel moet zijn. Deze man ging meerdere keren express voor het raam staan en maakte direct oogcontact met de buurvrouw en bleef dit houden. Daarom was dit opzet.quote:Verdachte heeft zich schuldig gemaakt aan het plegen van schennis van de eerbaarheid door naakt in zijn woning te staan en hierbij bewust contact te zoeken met zijn overburen. De overbuurvrouw is hier erg van geschrokken en overstuur geraakt. De rechtbank neemt het verdachte kwalijk dat hij bij zijn gedrag geen rekening heeft gehouden met de gevoelens van anderen.
quote:Het is niet voldoende dat het schaamtegevoel van degene, tegenover wie de handeling wordt gepleegd of die er getuige van is, wordt gekwetst - deze kan zich wel eens abnormaal spoedig geërgerd voelen -; de daad moet naar de algemene opvatting aanstoot geven. Met ‘eerbaarheid’ wordt volgens de Hoge Raad in dit artikel bedoeld de eerbaarheid als algemeen begrip, zoals dat moet worden opgevat naar de hier te lande heersende zeden, die worden bepaald door de bij een belangrijke meerderheid van het Nederlandse volk op dit punt levende opvattingen (HR 19 november 1974, NJ 1975, 133, Egmondse nudist-arrest).
Tja dat zou je ook van die buurman kunnen zeggen. Die zou ook iets op kunnen hangen als hij er zo veel last van heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:44 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik snap die buur wel. Als er in vol zicht van de ontbijttafel een lamp aan de overkant van de straat aanspringt, kijk je daar direct naar. Dat is gewoon biologie. Als je dan elke keer geconfronteerd wordt met de borsten van de overbuurvrouw, lijkt me dat knap vervelend als je met je gezinnetje zit te ontbijten. De fermbeborste vrouw lost het maar lekker op met een gordijntje of door de lamp eruit te draaien.
Zo'n poster van twee zoenende mannen werkt nog beter misschien.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:53 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja!
Met je slaaphoofd naar de plee om te pissen, wordt je wakker gebeamed door een lamp! Dikke doei!
Maar inderdaad, als zo'n loopje <5 sec duurt, dan moet die buurman dus paraat hebben gestaan, of een Camera reeds hebben lopen.
Geil, dat wel.
Ik zou een lingerie-reclame-poster voor dat raam hangen.
Over welke cupmaat hebben we het eigenlijk? Een vriend is hier heel benieuwd naar.
Naja trek het dan helemaal door, want nu gay en alles moet worden genormaliseerd bij kinderen is het hooivorken (mee eens ook) maar elke dag de dikke tieten van je buurvrouw zien nee dat moet dan wel kunnen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:40 schreef Molo het volgende:
Dat gezeik over wat borsten
De vertrutting van de samenleving tegenwoordig is te treurig voor woorden
Net alsof minderjarigen borsten al als iets seksueel zien.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:43 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Naja trek het dan helemaal door, want nu gay en alles moet worden genormaliseerd bij kinderen is het hooivorken (mee eens ook) maar elke dag de dikke tieten van je buurvrouw zien nee dat moet dan wel kunnen.
Beetje hypocriet. Beide gewoon niet. Doe in privé wat je wilt maar trek iets aan waar minderjarigen je kunnen zien.
Serieus?quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net alsof minderjarigen borsten al als iets seksueel zien.![]()
Een lul zien ze ook niet als seksueel dus die ook maar laten zien dan? Nee want dan is het ineens wel raar.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net alsof minderjarigen borsten al als iets seksueel zien.![]()
Als mensen problemen met borsten hebben kijken ze maar de andere kant op.
Te triest voor woorden verplicht worden om je aan te passen omdat sommige zielige mensen een naakt mens niet op hun netvlies willen zien.
Waar is de grens dan? Nu nog even wel en dan over 8 maanden niet meer?quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het gaat in dit verhaaltje over 2 kindjes van 3 en 5.
Over een gebrekkige opvoeding hebben en dan een vrouw "dat wijf" noemen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:03 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Waar is de grens dan? Nu nog even wel en dan over 8 maanden niet meer?
Dat wijf heeft een gebrekkige opvoeding gehad. Niet wegens haar tieten maar wegens het niet willen aanpassen van je gedrag als anderen iets aangeven. Het is heel normaal om rekening te houden met andere mensen en je eigen- en anderen hun belangen naast elkaar te leggen om te bekijken wie van de twee zich aan dient te passen.
Plakfolie kost niet eens twee euro. Als je zo graag aandacht op je tieten wilt ga je maar op Omegle zitten.
Het is een frigging lijf man, doe niet zo spastischquote:Op zondag 6 augustus 2023 13:43 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Naja trek het dan helemaal door, want nu gay en alles moet worden genormaliseerd bij kinderen is het hooivorken (mee eens ook) maar elke dag de dikke tieten van je buurvrouw zien nee dat moet dan wel kunnen.
Beetje hypocriet. Beide gewoon niet. Doe in privé wat je wilt maar trek iets aan waar minderjarigen je kunnen zien.
Ja ik heb het woord lang niet gebruikt en speciaal hiervoor van de plank getrokken. Een dame is het zeer zeker niet. Die heeft wel respect voor zichzelf en haar medemens.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Over een gebrekkige opvoeding hebben en dan een vrouw "dat wijf" noemen.![]()
Voor de man die zo nu en dan deze dame zie rondlopen en zich daaraan meent te moeten irriteren door zelf een aangifte te doen, kost die plakfolie precies hetzelfde.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een frigging lijf man, doe niet zo spastisch
quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:02 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Een lul zien ze ook niet als seksueel dus die ook maar laten zien dan? Nee want dan is het ineens wel raar.
Aan de reacties in dit topic “geil” te merken zijn tetten super seksueel. Niet doen dus.
Als mijn buurman onderweg van de ene ruimte in zijn huis naar de andere ruimte in zijn huis te zien zou zijn in zijn blote lul boeit me dat net zo min.quote:
Ik vermoed niet dat de meeste mensen daar ook zo makkelijk over denken, maar aparte gevallen zijn er altijd natuurlijk.quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:05 schreef Molo het volgende:
[..]Als mijn buurman onderweg van de ene ruimte in zijn huis naar de andere ruimte in zijn huis te zien zou zijn in zijn blote lul boeit me dat net zo min.
Ook voor mijn kind of de buurtkinderen niet.
Staan showen, helikopteren of spelen voor het raam is natuurlijk compleet iets anders. Naakt lijf is niet gelijk aan een seksuele context of handeling.
Man of vrouw, oud of jong
quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:28 schreef Azula2.0 het volgende:
Op vaste/ voorspelbare tijdstippen zichtbaar naakt door je huis lopen en zeker op momenten dat de meeste mensen slapen is voor veel gekkies het perfecte scenario.
Als die buurman een PBC type is dan zou ik dat aanpakken ipv de buurvrouw die zo nu en dan een seconde naakt langs een raam looptquote:Op zondag 6 augustus 2023 17:28 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Ik vermoed niet dat de meeste mensen daar ook zo makkelijk over denken, maar aparte gevallen zijn er altijd natuurlijk.
Een naakt lijf is inderdaad niet gelijk aan een seksuele handeling, maar het roept bij heel veel loslopende PBC gevalletjes waarop wordt bezuinigd wel seksuele gevoelens op die met grote regelmatigheid uitlopen op een “incident”.
Op vaste/ voorspelbare tijdstippen zichtbaar naakt door je huis lopen en zeker op momenten dat de meeste mensen slapen is voor veel gekkies het perfecte scenario. Die koppigheid en alles moet maar kunnen mindset kan zo’n vrouw als in de OP nog wel eens duur komen te staan.
Het is algemeen bekend dat Nederland geen moer doet voordat het kalf is verdronken. Vrouwen moeten zelf maatregelen nemen. Eentje (vanuit de politie) was toen ik zelf gestalkt en bedreigd werd om nooit dezelfde routes te nemen, op verschillende tijdstippen mijn huis te verlaten en vooral niet voorspelbaar te zijn. Lichten altijd aan laten, geen auto voor de deur, gewoon zo onzichtbaar en onvoorspelbaar mogelijk zijn en dan stoppen ze hopelijk vanzelf wel. Je moet eerst dood zijn daarna komen ze pas in actie.quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Als die buurman een PBC type is dan zou ik dat aanpakken ipv de buurvrouw die zo nu en dan een seconde naakt langs een raam loopt
Betreffende vrouw steekt wel eens naakt de gang over naar het toilet. Duurt 1 - 3 seconden ofzo. Je kunt ook overdrijven he?quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:09 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Het past niet in jouw straatje dus het is troll![]()
Het is algemeen bekend dat Nederland geen moer doet voordat het kalf is verdronken. Vrouwen moeten zelf maatregelen nemen. Eentje (vanuit de politie) was toen ik zelf gestalkt en bedreigd werd om nooit dezelfde routes te nemen, op verschillende tijdstippen mijn huis te verlaten en vooral niet voorspelbaar te zijn. Lichten altijd aan laten, geen auto voor de deur, gewoon zo onzichtbaar en onvoorspelbaar mogelijk zijn en dan stoppen ze hopelijk vanzelf wel. Je moet eerst dood zijn daarna komen ze pas in actie.
Het systeem hier is niet gemaakt op daders/ verdachte mensen aanpakken en nu ga ik weer een shitload aan reacties van kleinzerige mannen krijgen.
PBC types worden hier niet aangepakt. Als je in je blote tieten voor het raam gaat rondlopen in dit land waar je geen enkele bescherming nut en de bescherming die je wel krijgt faalt, ben je gewoon echt een achterlijke mongool.
Ik gok het ook maar, maar dit leek me het meest logische antwoord.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:22 schreef Isabeau het volgende:
Oh, gebruiken we dat ook al als een term om psychiatrie aan te duiden. ok.
Net zo steekhoudend als de rest van dat verhaal jaquote:Op zondag 6 augustus 2023 23:22 schreef Isabeau het volgende:
Oh, gebruiken we dat ook al als een term om psychiatrie aan te duiden. ok.
Deze opmerking vind ik echt een symptoom van deze tijd... De overlastgever krijgt alle ruimte, maar degene die overlast ervaart, moet het maar accepteren en oplossen. Doet me denken toen ik laatst in de trein iemand aansprak vanwege spelen van luide muziek. Ging gelijk in standje agressief en stelde voor dat ik maar ergens anders moet gaan zitten als ik er last van heb. Wat ook niet hielp was die lafaard van een conducteur die vlak achter hem zat en enkel reageerde toen ik er wat van zei. Zijn reactie was vragen of meneer rustig wilde doen, niet of zijn muziek uit kon... Vervolgens ging die conducteur zelf de coupé uit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:56 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Tja dat zou je ook van die buurman kunnen zeggen. Die zou ook iets op kunnen hangen als hij er zo veel last van heeft.
Een gluurbuur die ook zelf gordijnen kan nemen of iets aan zijn uitzicht kan doen is heel wat anders dan openbare overlast veroorzaken.quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:20 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Deze opmerking vind ik echt een symptoom van deze tijd... De overlastgever krijgt alle ruimte, maar degene die overlast ervaart, moet het maar accepteren en oplossen. Doet me denken toen ik laatst in de trein iemand aansprak vanwege spelen van luide muziek. Ging gelijk in standje agressief en stelde voor dat ik maar ergens anders moet gaan zitten als ik er last van heb. Wat ook niet hielp was die lafaard van een conducteur die vlak achter hem zat en enkel reageerde toen ik er wat van zei. Zijn reactie was vragen of meneer rustig wilde doen, niet of zijn muziek uit kon... Vervolgens ging die conducteur zelf de coupé uit.
Geluidsoverlast vind ik nogal iets anders dan je storen aan een paar borsten. Eigenlijk vind ik borsten als overlast ervaren meer een symptoom van deze tijd.quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:20 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Deze opmerking vind ik echt een symptoom van deze tijd... De overlastgever krijgt alle ruimte, maar degene die overlast ervaart, moet het maar accepteren en oplossen. Doet me denken toen ik laatst in de trein iemand aansprak vanwege spelen van luide muziek. Ging gelijk in standje agressief en stelde voor dat ik maar ergens anders moet gaan zitten als ik er last van heb. Wat ook niet hielp was die lafaard van een conducteur die vlak achter hem zat en enkel reageerde toen ik er wat van zei. Zijn reactie was vragen of meneer rustig wilde doen, niet of zijn muziek uit kon... Vervolgens ging die conducteur zelf de coupé uit.
Dat krijg je dan toch terug als je de zaak wint?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom heeft ze niet gewoon bij de IKEA een vitrage gekocht en voor het raam gehangen.
Veel goedkoper dan deze aanklacht. Ze zal nu op zijn minst informatie bij een advocaat in moeten winnen, wat haar op zijn minst 150 euro zal gaan kosten.
Vitrage was veel goedkoper geweest.
Ze kunnen toch ook zelf een gordijntje ophangen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:44 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik snap die buur wel. Als er in vol zicht van de ontbijttafel een lamp aan de overkant van de straat aanspringt, kijk je daar direct naar. Dat is gewoon biologie. Als je dan elke keer geconfronteerd wordt met de borsten van de overbuurvrouw, lijkt me dat knap vervelend als je met je gezinnetje zit te ontbijten. De fermbeborste vrouw lost het maar lekker op met een gordijntje of door de lamp eruit te draaien.
Precies. En de overbuurman ziet dat, elke keer, heel toevallig.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Betreffende vrouw steekt wel eens naakt de gang over naar het toilet. Duurt 1 - 3 seconden ofzo. Je kunt ook overdrijven he?
Juist, voor mij een signaal dat hij vaak staak te kijken of hij de borsten van de buurvrouw kan spottenquote:Op maandag 7 augustus 2023 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. En de overbuurman ziet dat, elke keer, heel toevallig.
Als je goed leest loopt due overbuurvrouw vrij pontificaal langs het keukenraam rond 7 uur in de ochtend terwijl dat gezin aan de ontbijt tafel zit.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Juist, voor mij een signaal dat hij vaak staak te kijken of hij de borsten van de buurvrouw kan spotten
Ik zie dat nergens staan.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:49 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Als je goed leest loopt due overbuurvrouw vrij pontificaal langs het keukenraam rond 7 uur in de ochtend terwijl dat gezin aan de ontbijt tafel zit.
Staan de huizen vrij dicht op elkaar.
Op de video's (die mijn vriendin heeft mogen zien) is te zien dat hij met zijn kinderen zit te eten en wat met hen aan het babbelen is en dat zij vervolgens daarachter aan de overkant halfnaakt langsloopt (of in feite naakt, maar haar onderkant is niet te zien). Hij zoomt daarbij niet op haar in, maar het is wel duidelijk te zien. Bovendien, tsja, hoe zal ik het zeggen, ze heeft vrij grote borsten dus ja, het zal allemaal wel duidelijk in beeld zijnquote:
Het is wel onaangepast tokkie gedrag inderdaad. Het beeldmateriaal net zo lang op dumpert zetten tot ze ermee kapt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:01 schreef Viezig het volgende:
Ze weet dat de buren er last van hebben maar weigert een handdoek om te slaan of een kamerjas aan te trekken. Of een gordijntje op te hangen. Of het juridisch nou mag of niet, het is asociaal.
Als je buren ergens last van hebben en het is heel eenvoudig op te lossen zonder dat je werkelijk in je vrijheid beperkt wordt, maar je weigert dat te doen, dan ben je gewoon een aso. Sterker nog, dan ga ik denken dat je het erom doet.
Ik begrijp dat wel. Zeker als dan die vriendin geen boodschap heeft aan de klacht, dan kan ik me voorstellen dat je als vader het gaat escaleren.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:26 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Op de video's (die mijn vriendin heeft mogen zien) is te zien dat hij met zijn kinderen zit te eten en wat met hen aan het babbelen is en dat zij vervolgens daarachter aan de overkant halfnaakt langsloopt (of in feite naakt, maar haar onderkant is niet te zien). Hij zoomt daarbij niet op haar in, maar het is wel duidelijk te zien. Bovendien, tsja, hoe zal ik het zeggen, ze heeft vrij grote borsten dus ja, het zal allemaal wel duidelijk in beeld zijn... Ze komt teruglopen uit het toilet, dus blijkbaar heeft hij gezien dat ze naar het toilet liep, heeft hij toen de camera aangezet en vervolgens is hij doorgegaan met filmen tot ze terug kwam lopen. Hij heeft het wel allemaal zo gefilmd alsof hij gewoon zijn kinderen aan het filmen was en zij "toevallig" kwam langslopen. Dit bewijst natuurlijk ook dat de kinderen het hadden kunnen zien omdat ze daarbij aanwezig waren.
Dat zijn de omstandigheden, aan de eettafel tijdens het ontbijt dus.
Hij is de enige die er overlast van ervaart. En wat zij doet mag gewoon volgens de wet. (wat ik al in een ander gedeelte van het topic heb laten zien). Dus als hij er zo veel last van heeft is er een gemakkelijke oplossing voor. Wat hij doet is veel kwalijker. Het gebeuren heimelijk opnemen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:20 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dit werpt vragen op.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:26 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Op de video's (die mijn vriendin heeft mogen zien) is te zien dat hij met zijn kinderen zit te eten en wat met hen aan het babbelen is en dat zij vervolgens daarachter aan de overkant halfnaakt langsloopt (of in feite naakt, maar haar onderkant is niet te zien). Hij zoomt daarbij niet op haar in, maar het is wel duidelijk te zien. Bovendien, tsja, hoe zal ik het zeggen, ze heeft vrij grote borsten dus ja, het zal allemaal wel duidelijk in beeld zijn... Ze komt teruglopen uit het toilet, dus blijkbaar heeft hij gezien dat ze naar het toilet liep, heeft hij toen de camera aangezet en vervolgens is hij doorgegaan met filmen tot ze terug kwam lopen. Hij heeft het wel allemaal zo gefilmd alsof hij gewoon zijn kinderen aan het filmen was en zij "toevallig" kwam langslopen. Dit bewijst natuurlijk ook dat de kinderen het hadden kunnen zien omdat ze daarbij aanwezig waren.
Dat zijn de omstandigheden, aan de eettafel tijdens het ontbijt dus.
Van wie niet dan?quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:38 schreef HSG het volgende:
Ik denk niet dat het zomaar mag dat je ongevraagd andere mensen gaat filmen dus die vriendin kan een aanklacht indienen. Daarnaast kan ze haar huurbaas vragen iets voor het raam te hangen.
Waar staat dat? En welk passage?quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:03 schreef HSG het volgende:
[..]
AVG. Hij filmt iemand zonder toestemming.
https://www.juridisch.eu/ik-ben-gefilmd-wat-zijn-mijn-rechten/quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar staat dat? En welk passage?
AVG is geen wetgeving trouwens
Nou een voorbeelden uit je link:quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:09 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.juridisch.eu/ik-ben-gefilmd-wat-zijn-mijn-rechten/
quote:Rechtszaak commercieel belang
In juni 2007 werd een vrouw gefotografeerd terwijl zij aan het joggen was in strakke sportkleding. Dit deed zij in een openbaar park. De foto is door een bedrijf in een database gezet en verkocht aan de Consumentenbond en aan de Universiteit van Wageningen. De Consumentenbond heeft de foto paginagroot afgedrukt en in hun gids verwerkt (er werden zo’n 600.000 exemplaren gemaakt). De vrouw is niet om toestemming gevraagd, en was het hier ook niet mee eens. Ze dacht immers ik ben ongevraagd gefilmd en ik heb gewoon rechten!
Ze is een rechtszaak begonnen op basis van inbreuk op haar persoonlijke levenssfeer en haar portretrecht. Zij wou zelf het recht behouden om het portret voor commerciële doeleinden te gebruiken.
De rechter heeft echter gezegd dat de verkoper van de foto de rechten heeft op basis van informatievoorziening. Haar belang was ondergeschikt aan het belang van de verkoper. Tevens vond de rechter ook dat de inbreuk op haar rechten niet ernstig genoeg was om de foto te moeten verwijderen. Verder stelde de rechter ook dat zij geen bekende Nederlander is, en zij dus ook haar foto niet makkelijk commercieel zou kunnen exploiteren.
Het komt er dus op neer dat de vrouw gewoon pech had omdat zij geen bekende persoonlijkheid was. Ze moest maar leven met het feit dat haar foto gepubliceerd was.
Dit gaat over iemand op een openbare plek. Niet over iemand die gefilmd is terwijl ze door haar eigen huis liep.quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou een voorbeelden uit je link:
[..]
Maar goed dit was op de 2e pagina van het topic al debunkt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit gaat over iemand op een openbare plek. Niet over iemand die gefilmd is terwijl ze door haar eigen huis liep.
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:04 schreef Fe2O3 het volgende:
Toevallig 2x op 1 dag ...
Artikel 239 van het Wetboek van Strafrecht luidt als volgt:
“Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:
1. op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
2. op een andere dan onder 1. bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3. op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.”
[..]
Is wellicht het probleem hier
Maar ik ben razend benieuwd naar het strafbare feit wat ten laste gelegd gaat worden.
Het filmen v/d buurman mag, hij is belanghebbende en filmt vanaf zijn eigen erf. Ook mag hij gewoon bewijs verzamelen. Een aangifte of zaak tegen de buurman om het filmen heeft weinig tot geen nut. https://blog.iusmentis.co(...)gen-mij-mag-dat-wel/
Koop gordijnen.
Daar staat natuurlijk wel "toegankelijk". Het huis van mijn vriendin is op zich niet toegankelijk voor andere mensen. Wel zichtbaar.quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar goed dit was op de 2e pagina van het topic al debunkt.
[..]
Als het zichtbaar is voor andere mensen dan snap ik niet dat ze niet gewoon even een gordijntje of iets dergelijks ophangt. Lijkt me ook meer dan logisch.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het huis van mijn vriendin is op zich niet toegankelijk voor andere mensen. Wel zichtbaar.
Ze zou natuurlijk ook zelfs iets voor dr ramen kunnen hangen? Die huurbaas zal dat niet doen: interieur is voor de bewoners.quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:38 schreef HSG het volgende:
Ik denk niet dat het zomaar mag dat je ongevraagd andere mensen gaat filmen dus die vriendin kan een aanklacht indienen. Daarnaast kan ze haar huurbaas vragen iets voor het raam te hangen.
Provincie Zeeland of dorp Zeeland?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:
De overbuurman is daarop aan het filmen geslagen en heeft dit bewijsmateriaal doorgespeeld naar de politie. De politie heeft de zaak opgepakt en er is nu mogelijk sprake van vervolging. Ja, we hebben het hier over Zeeland.
Wat een soap, laat het lekker voor de rechter komen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:
Een vriendin van mij wordt vervolgd voor schennis van de eerbaarheid. De situatie is als volgt:
Ze woont alleen op de 1e verdieping en tussen haar slaapkamer en badkamer zit een halletje met een raam op de straatkant. Het verhuurder heeft in het halletje een automatische lamp met sensor geplaatst, die dus telkens aangaat als ze door het halletje loopt. Als ze vanuit bed naar het toilet moet, bijv. in de ochtend of avond, trekt ze niet altijd iets aan alvorens door het halletje te lopen. Haar borsten zijn hierbij kort zichtbaar op straat, zeker door het automatisch aanspringende licht, maar op die tijdstippen zijn er natuurlijk niet vaak mensen op straat en het kan haar bovendien weinig schelen.
Nou heeft ze een christelijke overbuurman, ook op de eerste verdieping, die hierover een paar maal zijn beklag heeft gedaan. Hij beweerde dat zijn kinderen van 3 en 5 haar blote borsten af en toe zouden kunnen zien vanuit het raam van hun appartement. Mijn kennis heeft hem afgewimpeld met als opmerking dat het haar huis is en dat die kinderen bovendien ook niet lang geleden borstvoeding hebben gehad, dus dat ze beslist niets denken van een stel blote borsten.
Dus als je als particulier per ongeluk een plaatje van Internet leent (non-commercieel!), dan ga je voor tonnen de boot in als vergoeding aan een bedrijf, maar als een bedrijf een plaatje van jou leent (met commercieel oogmerk!), dan mag dat allemaal gewoon.quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou een voorbeelden uit je link:
[..]
Nee maar maak jij een foto op straat mag je die dus wel gebruiken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:19 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dus als je als particulier per ongeluk een plaatje van Internet leent (non-commercieel!), dan ga je voor tonnen de boot in als vergoeding aan een bedrijf, maar als een bedrijf een plaatje van jou leent (met commercieel oogmerk!), dan mag dat allemaal gewoon.
Het hele AVG gebeuren is echt een lege huls. 'zodra er een gerechtvaardigd belang is, is het wel prima'
Nou, als ze pontificaal die dame fotograferen (herkenbaar dus) is het toch een ander verhaal, lijkt me? De rechter vond van niet (helaas).quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar maak jij een foto op straat mag je die dus wel gebruiken.
Anders zal je alle omstanders om goedkeuring moeten vragen. Logisch toch?
Wie zegt dat je daar recht op hebt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:31 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nou, als ze pontificaal die dame fotograferen (herkenbaar dus) is het toch een ander verhaal, lijkt me? De rechter vond van niet (helaas).
Ligt er een beetje aan hoe herkenbaar die dame in het Consumentenbondblaadje terecht gekomen is. Je portretrecht is zo toch een lachertje?
Waarom zou je geen portretrecht hebben? Dat een foto eventueel in de openbare ruimte genomen is, werkt natuurlijk 2 kanten op. Men kan zich niet verweren tegen op de kiek gezet te worden, apart dat dat dan een fotograaf het recht geeft om Jan-en-alleman dan maar te fotograferen (en vervolgens commercieel te exploiteren!!). Tuurlijk, het zal wettelijk allemaal wel in kannen en kruiken zijn, maar ik vind dit echt krom.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie zegt dat je daar recht op hebt.
Ja als het jouw foto is en die wordt door derden gebruikt.
Nou dat las je toch nav die rechtszaak?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:39 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Waarom zou je geen portretrecht hebben? Dat een foto eventueel in de openbare ruimte genomen is, werkt natuurlijk 2 kanten op. Men kan zich niet verweren tegen op de kiek gezet te worden, apart dat dat dan een fotograaf het recht geeft om Jan-en-alleman dan maar te fotograferen (en vervolgens commercieel te exploiteren!!). Tuurlijk, het zal wettelijk allemaal wel in kannen en kruiken zijn, maar ik vind dit echt krom.
Dus je hebt alleen een beschermd portretrecht als je reeds je portretrecht commercieel exploiteert? Apart.
Maar dat is toch superkrom? Daarom mijn opvatting dat die hele AVG/Copyright-onzin en de bijbehorende wetgeving een wassen neus zijn. Leuk voor de bühne, maar je trekt toch aan het kortste eind.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat las je toch nav die rechtszaak?
Kan ik haar borsten ook zien vanaf de straatkant ofzoiets?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:
Ditquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Mij lijkt dat zij een sterkere zaak heeft dan die filmpende creep.
PBC, wat is dat?quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Als die buurman een PBC type is dan zou ik dat aanpakken ipv de buurvrouw die zo nu en dan een seconde naakt langs een raam loopt
quote:
Is ook al beantwoordquote:
quote:
Die hele zaak ging niet over AVG (2007, vér voor invoering van AVG!). Gaat ook om portretrecht, een commercieel recht, en niet over privacy.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:19 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Het hele AVG gebeuren is echt een lege huls. 'zodra er een gerechtvaardigd belang is, is het wel prima'
Mooi dan. Vóór de AVG was men vogelvrij (zie uitkomst oude rechtzaak) en na invoering van de AVG eigenlijk ook, want 'legitiem belang'. Tja....quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:04 schreef shazaam het volgende:
[..]
Die hele zaak ging niet over AVG (2007, vér voor invoering van AVG!). Gaat ook om portretrecht, een commercieel recht, en niet over privacy.
Onder de AVG zou het wél een probleem zijn, omdat die foto opslaan, bewerken en publiceren verwerkingen zijn.
Kort door de bocht:
Dat moet met toestemming vooraf of onder een legitiem eigen belang, waarbij het subject altijd het recht heeft zich daartegen te verzetten.
Wiens belang?quote:onder een legitiem eigen belang
Die fictieve knakker speelt ongetwijfeld een zeer belangrijke rol in dit verhaal jaquote:
Volgens mij klopt dit niet met de rest van het verhaal.quote:Bovendien voelt ze zich ernstig in haar eer aangetast, omdat de opnames gemaakt zijn op een moment waarop zij zich niet goed realiseerde bloot zichtbaar te zijn
Idd, 1000 en één dingen waar je je druk om kan maken en hij maakt zich hierom druk.quote:
Ik gok eerder een gefrustreerd ventje dat uitzicht heeft op het raam van een jonge vrouw en fantaseert dat ze daar naakt langs loopt, en daar dan een topic over maakt om zijn fantasie levendiger te maken.quote:Op zondag 20 augustus 2023 17:37 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die fictieve knakker speelt ongetwijfeld een zeer belangrijke rol in dit verhaal ja
Het is gewoon weer zo'n zeurderige christenhond die aanstoot neemt aan een paar borsten en waarschijnlijk alleen maar omdat ie dr maar wat graag mee zou wil spelen maar dat niet mag
Ze voelt zich in haar eer aangetast omdat er opnames zijn gemaakt van haar borsten maar ze had er 0,0 problemen mee om in de ochtend met haar borsten voorbij dat raampje te lopen. Daarnaast is dit topic al ongeveer 3 weken oud en het lijkt mij dat Vriendin niet per se is gestopt met blote borsten voorbij dat raampje te lopen want 'principe'.quote:Op zondag 20 augustus 2023 16:42 schreef TAmaru het volgende:
Even een update: er is een poging gedaan tot bemiddeling vanuit het OM (ophangen gordijn op kosten van mijn vriendin), maar het blijkt dat beide partijen nogal principieel zijn en eigenlijk de gang naar de rechter meer zagen zitten. Ook de overbuurman wees het voorstel af als hij daarbij zijn aanklacht moest laten varen. Ook is er inmiddels een aanklacht ingediend door mijn vriendin tegen haar overbuurman voor het stiekem maken van naaktopnames en het verspreiden hiervan (in elk geval aan politie en justitie). Het blijkt dat hij al publiekelijk op zijn Facebook-pagina heeft geklaagd over haar blote borsten die af en toe tijdens het ontbijt te zijn waren vanuit zijn woning en dat hij daarna pas die opnames heeft gemaakt, wat er toch op duidt dat hij de opnames heeft gemaakt met als doel het filmen van haar borsten. Bovendien voelt ze zich ernstig in haar eer aangetast, omdat de opnames gemaakt zijn op een moment waarop zij zich niet goed realiseerde bloot zichtbaar te zijn, vanuit de eigen woning van haar overbuurman en omdat het gebeurde terwijl ze met een slaperig hoofd op weg was naar het toilet.
Het is ofwel een verzonnen topic, ofwel het draait om iemand die haar tieten graag laat zien aan mensen die daar niet op zitten te wachten.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ze voelt zich in haar eer aangetast omdat er opnames zijn gemaakt van haar borsten maar ze had er 0,0 problemen mee om in de ochtend met haar borsten voorbij dat raampje te lopen. Daarnaast is dit topic al ongeveer 3 weken oud en het lijkt mij dat Vriendin niet per se is gestopt met blote borsten voorbij dat raampje te lopen want 'principe'.
Zoals ik het lees lijkt het mij dat meneer daar over geklaagd heeft, en Vriendin dacht 'stik er maar in'. Nu is de verdediging ineens dat ze 'zich niet realiseerde bloot zichtbaar te zijn'. Dat zal misschien waar zijn geweest tót het moment dat Meneer zich daar over beklaagde, maar Vriendin heeft Meneer afgewimpeld.
Je gaat mij niet vertellen dat Vriendin daarna een BH of shirt aan heeft gedaan als ze in de ochtend naar het toilet ging. Oftewel, ze wist dat Meneer er aanstoot aan nam maar bleef het toch doen 'uit principe. Ik geloof het niet zo dat ze zich in haar eer aangetast voelt. Ik denk dat ze dat zegt omdat ze iets moet doen om het niet te verliezen, maar aangezien de 'oplossing' was dat Vriendin iets op zou hangen op haar kosten lijkt het mij dat de oplossing wordt gezocht bij dat Vriendin iets doet, niet dat Meneer iets doet.
Dit gaat echt helemaal nergens over imho.
Nou, het lijkt me meer een 'ik heb grote tieten dus ik doe de aanname dat niemand daar aanstoot aan neemt en als nou blijkt dat dat wel zo is en ík iets moet aanpassen dan ga ik zogenaamd principieel doen en doen alsof ik me in mijn eer aangetast voel-verhaal'.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:34 schreef Viezig het volgende:
[..]
Het is ofwel een verzonnen topic, ofwel het draait om iemand die haar tieten graag laat zien aan mensen die daar niet op zitten te wachten.
Hier in de overloop zit een raam richting de straat. Ik heb daar zelf wat folie opgeplakt (kosten 2 euro, tijd 5 minuten) omdat ik het niet nodig vind om mijn buren (ook al is de kans klein omdat ze dan meestal slapen) te confronteren met mijn behaarde zak.
Triest volk, beide.quote:Op zondag 20 augustus 2023 16:42 schreef TAmaru het volgende:
Even een update: er is een poging gedaan tot bemiddeling vanuit het OM (ophangen gordijn op kosten van mijn vriendin), maar het blijkt dat beide partijen nogal principieel zijn en eigenlijk de gang naar de rechter meer zagen zitten. Ook de overbuurman wees het voorstel af als hij daarbij zijn aanklacht moest laten varen. Ook is er inmiddels een aanklacht ingediend door mijn vriendin tegen haar overbuurman voor het stiekem maken van naaktopnames en het verspreiden hiervan (in elk geval aan politie en justitie). Het blijkt dat hij al publiekelijk op zijn Facebook-pagina heeft geklaagd over haar blote borsten die af en toe tijdens het ontbijt te zijn waren vanuit zijn woning en dat hij daarna pas die opnames heeft gemaakt, wat er toch op duidt dat hij de opnames heeft gemaakt met als doel het filmen van haar borsten. Bovendien voelt ze zich ernstig in haar eer aangetast, omdat de opnames gemaakt zijn op een moment waarop zij zich niet goed realiseerde bloot zichtbaar te zijn, vanuit de eigen woning van haar overbuurman en omdat het gebeurde terwijl ze met een slaperig hoofd op weg was naar het toilet.
Waarom niet?quote:[ afbeelding ] [b]Op [
Kan me niet eens voorstellen dat het OM dit oppakt.
Enige wat ik me kan bedenken is dat de politie na een aangifte de wijkagent erop af heeft gestuurd voor een gesprek.
Maar iemand vervolgen omdat ie in zn eigen huis een paar meter naakt door zn eigen gangetje loopt waarbij er 2 seconden misschien wel borsten zichtbaar zijn? Geloof er ook geen reet van.
Precies. Dit pietluttige loser-gedrag van beide kost de samenleving onnodig geld.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:44 schreef Andromache het volgende:
Beide partijen moeten zich schamen dat ze dit voor laten komen.
Als op het bewijs te zien is dat de persoon daadwerkelijk met ontbloot bovenlijf van slaapkamer via het halletje direct het toilet/badkamer in gaat (en/of na de toiletpauze weer terug naar bed gaat), dan is het héél triest gesteld met de rechtspraak wanneer de rechter dat beoordeeld als "schennispleging".quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:16 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom niet?
Als het bewijs is zoals TS beschrijft dan zal dit een inkoppertje zijn.
Dan kunnen ze ook voor een voorwaardelijke straf gaan.
En gaat het wel om bemiddelen door het OM?
Hebben ze niet een schikkingsvoorstel gedaan?
Opkomen voor je eigen rechten is iets wat bovenaan elk principe lijstje moet staan.quote:Op maandag 11 september 2023 19:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Principes zijn iets voor jezelf en het is niet kies om de samenleving vanwege je principes uit te gaan hollen. DAT principe zou bij beide mensen bovenaan de lijst van principes behoren te staan. Zo niet, dan ben je alleen maar een hol mens met je principes.
wait, wat?! Een vrouw neemt volgens jou een risico als ze topless in huis loopt als er toevallig een raampje niet is afgedekt?quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ze voelt zich in haar eer aangetast omdat er opnames zijn gemaakt van haar borsten maar ze had er 0,0 problemen mee om in de ochtend met haar borsten voorbij dat raampje te lopen. Daarnaast is dit topic al ongeveer 3 weken oud en het lijkt mij dat Vriendin niet per se is gestopt met blote borsten voorbij dat raampje te lopen want 'principe'.
Nee? Ik denk dat je mijn post fout interpreteert. Ze neemt hoogstens het risico dat iemand daar een mening over heeft. Dat is leuk, een mening is als een anus, iedereen heeft er een.quote:Op maandag 11 september 2023 20:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
wait, wat?! Een vrouw neemt volgens jou een risico als ze topless in huis loopt als er toevallig een raampje niet is afgedekt?
Op het strand waren afgelopen zondag tientallen topless vrouwen. Als die meneer filmer daar opnames zou maken dan was hij strafbaar. Waarom is dan nu deze vrouw volgens jou de schuldige die in haar eigen woning is.
Ik begrijp ook niet waarom die meneer filmopnames gemaakt heeft van de vrouw. Ook zonder beelden had die meneer zijn klacht kunnen indienen. Wat bieden de beelden voor toegevoegde waarde?
Hmja en nee. Als ik weet dat iemand foto’s van me maakt, en ik vind dat niet leuk, maar ik blijf dan toch langslopen met het risico en de kennis dat er foto’s worden gemaakt, dan ben je niet meer zo bezorgd om je eer maar is het een principe kwestie. Ik zou in ieder geval na 2x nog wel een keer nadenken of ik daar langs wil lopen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 08:29 schreef Mickytjuh het volgende:
Zij wordt wel degelijk in haar eer aangetast als hij bewust opnames blijft maken als zij naakt voorbijloopt.
Beweren dat dat niet is, is als beweren dat meisjes die verkracht worden het aan zichzelf te danken hebben omdat ze een mini rokje en croptop aanhebben.
Ik hoop het ook...quote:
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic?quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef -Spring het volgende:
Ik lig regelmatig topless in onze achtertuin. Beide buren kunnen dit zien vanaf hun slaapkamer. En nu?
Oom agent is onderwegquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef -Spring het volgende:
Ik lig regelmatig topless in onze achtertuin. Beide buren kunnen dit zien vanaf hun slaapkamer. En nu?
Stel dat de vriendin van ts verplicht wordt om een gordijntje op te hangen, geldt dat dan ook voor de achtertuin? Beide privéterrein.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic?
Vraag het de rechter zou ik zeggen, blijkbaar gaan ze hier een zaak van maken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:53 schreef -Spring het volgende:
[..]
Stel dat de vriendin van ts verplicht wordt om een gordijntje op te hangen, geldt dat dan ook voor de achtertuin? Beide privéterrein.
Of mag binnen niet en buiten wel?
De vraag is wat mij betreft ook nog hoe "erg" topless is. Want is het niet hypocriet dat mannen buiten met ontbloot bovenlijf kunnen lopen en vrouwen binnenshuis hun bovenlijf zouden moeten bedekken? Of laat de rechter zich daar niet over uit en kijkt die vooral naar maatschappelijke normen? En hoe zien die normen er eigenlijk uit? Wat als topless niet mag, vanaf welk punt wordt het dan wel oké? Is het genoeg om tepels af te dekken? Mag je wel met kwastjes op je tepels rondparaderen? Een beha dan? En wat als je borstvoeding geeft?quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef -Spring het volgende:
In principe ben je vrij om te doen en laten wat je wil, maar je bent nooit vrij van de consequenties.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:22 schreef nils7 het volgende:
Ik ga dit even op mezelf betrekken.
Wij hebben ook een raam op de overloop nu hangen daar wel shutters voor.
Dit raam kijkt uit op de voorkant van ons huis.
Ook de badkamer zit aan de voorkant met een raam met dezelfde shutters.
Dus twee plekken waar je tieten zou kunnen spotten zeg maar, als je echt wil![]()
Mijn vrouw loopt ook wel eens naaktvan de slaapkamer naar de badkamers om te douchen.
Is er niks te zien door de shutters heen? Vast wel
Ze kunnen ook op meerdere standen, net als gordijnen.
Dus dat het OM voorstelt is een beetje gek, want die kunnen ook niet goed dicht zijn.
Wij hebben ook een overbuurman en ik zou het nogal wiedes vinden dat hij de borsten van mijn vrouw kan zien als zij van de slaapkamer naar de badkamer paradeert en daar dan een probleem van maakt.
In theorie kan het, in de badkamer laten we de shutters op standje "niet naar binnen kunnen kijken" maar die van overloop staan wel eens anders.
En dat zou dan voor een rechter moeten komen, ik snap ergens wel dat de vriendin van TS denkt dat je gewoon in je eigen huis mag doen wat je wil.
Nogmaals exhibitionisme is wel iets anders dan naakt een keer naar het toilet lopen.
Wat een loze uitspraak, zeg. Gefotografeerd worden is geen "consequentie" van naakt in je eigen huis rondlopen. Sterker nog, je mag verwachten dat die "consequentie" er niet zal zijn als je er geen toestemming voor hebt gegeven.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:37 schreef Ceviche het volgende:
[..]
In principe ben je vrij om te doen en laten wat je wil, maar je bent nooit vrij van de consequenties.
De religieuze politie van Saudi-Arabië erbij halen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef -Spring het volgende:
Dat is niet hoe ik het bedoelde, en achteraf gezien ook geen goede woordkeuze. Ik bedoelde: je kunt in je recht staan, maar je hebt geen controle over de ander. En dan kun jij wel degene zijn die daar schade/gevolgen van ondervindt, ondanks dat je in je recht staat.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een loze uitspraak, zeg. Gefotografeerd worden is geen "consequentie" van naakt in je eigen huis rondlopen. Sterker nog, je mag verwachten dat die "consequentie" er niet zal zijn als je er geen toestemming voor hebt gegeven.
Bij nader inzien zijn je woorden niet loos maar schadelijk. Je gebruikt de neutrale termen "consequentie" en "reactie" voor moreel verwerpelijk en mogelijk zelfs crimineel gedrag.
Ja precies dit inderdaad.quote:Op vrijdag 22 september 2023 20:01 schreef loveli het volgende:
Jammer dat er een rechter voor nodig was om een gordijntje op te hangen, die kost iets meer dan de IKEA.
Precies, deze onnozele burenruzie had prima op de commerciële omroep afgehandeld kunnen worden door Frank Visser. Pluspunt is dat we dan ook een visuele reconstructie hadden gehad zodat we beter hadden kunnen oordelen of het gedrag gepast of ongepast is..quote:Op vrijdag 22 september 2023 21:52 schreef cosmosis het volgende:
Door dit soort onnozele burenruzies voor de rechter te laten komen, is het niet gek dat een zaak als een verkrachting of mishandeling soms 2 jaar op zich laat wachten door onvoldoende capaciteit.
Ja bijzonder gezien het feit er zoveel vrij heftige zaken op de plank blijven liggen door een gebrek aan mankracht.quote:
Zaken worden niet afgehandeld op volgorde van heftigheid. De rechter moet in een goed functionerende rechtsstaat bereikbaar zijn voor iedereen. Dus ook voor kleine zaken als deze.quote:Op zaterdag 23 september 2023 11:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja bijzonder gezien het feit er zoveel vrij heftige zaken op de plank blijven liggen door een gebrek aan mankracht.
Dat het niet op volgorde van heftigheid gaat snap ik, maar dat ernstigere zaken veel langer liggen dan dit soort triviale zaken niet. Het is momenteel dan ook geen goed functionerende rechtsstaat wanneer zedenzaken met minderjarige betrokkenen jaren op de plank blijven liggen tot behandeling, en verschillende zaken niet eens behandeld worden.quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Zaken worden niet afgehandeld op volgorde van heftigheid. De rechter moet in een goed functionerende rechtsstaat bereikbaar zijn voor iedereen. Dus ook voor kleine zaken als deze.
De discussie zou niet anders zijn als je buren staan te blowen in hun tuin vlakbij jouw keukenraam.quote:Op zaterdag 23 september 2023 09:38 schreef -Spring het volgende:
Ik vraag me nog steeds af, helemaal na de 'uitspraak' van de rechter, hoe dat dan zit als je als vrouw regelmatig topless zont in je eigen achtertuin waar je buren zicht op hebben.
Kunnen ze je dat ook verbieden als je dat regelmatig doet in de wetenschap dat je buren daar aanstoot aan nemen?
Ik zou dat echt belachelijk vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |