Haha, een tegenaanklacht indienen. Het bewijs ligt al op het bureau.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef schommelstoel het volgende:
Volgens mij kunnen ze niets beginnen tegen die dame.
Wel tegen die vieze christenhond die loopt te filmen.
Dit ja. Vergeet ook de forse schadeclaim niet omdat je je niet meer veilig voelt in je eigen huis.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef schommelstoel het volgende:
Wel tegen die christenen die loopt te filmen.
quote:
Ik had daar denk ik wel een gordijntje opgehangen (of zo'n plakstrip op het raam) voor 's nachts. Om van het gezeur af te zijn, hoe overdreven ik dat ook vind.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens gordijnen zijn duur tegenwoordig
Ook voor de buurmanquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Jep. Dit.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had daar denk ik wel een gordijntje opgehangen (of zo'n plakstrip op het raam) voor 's nachts. Om van het gezeur af te zijn, hoe overdreven ik dat ook vind.
Dus je mag vanuit je eigen woning niet filmen?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:16 schreef junkiesietze het volgende:
Die overbuurman is fucked en heeft zn eigen tegenbewijs gefilmd.
Dit komt uit een Algemene Plaatselijke Verordening, elke gemeente heeft die. Soms net weer wat anders.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:21 schreef KillemWieft het volgende:
Dus je mag vanuit je eigen woning niet filmen?
Ik denk dat filmen wel onder bespieden valt ja.quote:Artikel 2.4.13 Bespieden van personen
1. Het is verboden zich in de nabijheid van een persoon dan wel van een gebouw,woonwagen of woonschip op te houden met de kennelijke bedoeling deze persoon dan wel een zich in dit gebouw, deze woonwagen of dit woonschip bevindende persoon, te bespieden.
2. Het is verboden door middel van een verrekijker, telescoop, telelens of andere optische instrumenten een zich in een gebouw, woonwagen of woonschip
bevindende persoon te bespieden.
Naakt door huis lopen kan schennis van de eerbaarheid opleverenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij is hier wel jurisprudentie over. Ik heb er jaren geleden wat over gelezen en wat ik me nog herinner is dat als je in je blote niksie in je eigen huis pontificaal voor het raam gaat staan om te shoqueren dit idd niet mag. Maar in deze situatie denk ik niet dat ze een zaak hebben.
Iemand die er meer verstand van heeft kan er vast iets meer over vertellen.
Waarom heeft ze niet gewoon bij de IKEA een vitrage gekocht en voor het raam gehangen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:
Wat voor kans maakt deze aanklacht? En zijn er argumenten die ze kan aanvoeren waarom dit onzin zou zijn?
Dit is natuurlijk het probleem.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Metalfrost het volgende:
Opdonderen met het filmen van andermans' gêne. Ik zou heel erg gauw een tegenaanklacht op tafel proberen te krijgen.
Dan mag de overbuurman nu dus ook niet meer zonder shirt in zijn eigen huis rondlopen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk het probleem.
Met hetzelfde recht mag de overbuurman zeggen: "Opdonderen met het tonen van je tieten. Je doet het nu expres, want ik heb er al eerder over geklaagd en je weet dat het gebeurt."
"Oeh, maar dat wist ik niet hoor. En omdat ik het niet wist kan ik helemaal niets fout gedaan hebben!" is niet bepaald een goede verdediging...
Inderdaad.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Metalfrost het volgende:
Opdonderen met het filmen van andermans' gêne. Ik zou heel erg gauw een tegenaanklacht op tafel proberen te krijgen.
Je kan stellen dat het filmen van een ander een inbreuk is op de privacy.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk het probleem.
Met hetzelfde recht mag de overbuurman zeggen: "Opdonderen met het tonen van je tieten. Je doet het nu expres, want ik heb er al eerder over geklaagd en je weet dat het gebeurt."
"Oeh, maar dat wist ik niet hoor. En omdat ik het niet wist kan ik helemaal niets fout gedaan hebben!" is niet bepaald een goede verdediging...
Waarbij ik om de buurman te etteren een silhouet van een heer met een ferm naar voor priemend geslachtsdeel zou maken.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had daar denk ik wel een gordijntje opgehangen (of zo'n plakstrip op het raam) voor 's nachts. Om van het gezeur af te zijn, hoe overdreven ik dat ook vind.
Is wellicht het probleem hierquote:Hij beweerde dat zijn kinderen van 3 en 5 haar blote borsten af en toe zouden kunnen zien vanuit het raam van hun appartement
Ik ben heel benieuwd hoe de rechter over borsten oordeelt. Een decolleté mag gewoon. Misschien is het genoeg om tepels af te plakken met kwastjes? Dat zou ik wel een aardige oplossing vinden.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij ik om de buurman te etteren een silhouet van een heer met een ferm naar voor priemend geslachtsdeel zou maken.![]()
Ik ben benieuwd hoe deze zaak gaat aflopen en of het filmen als een boemerang tegen de buurman gebruikt kan worden.
Van die wiggly eyes op de tepels plakken op het moment dat de buurman haar weer 's bespiedt, die ouwe gladjakkerquote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe de rechter over borsten oordeelt. Een decolleté mag gewoon. Misschien is het genoeg om tepels af te plakken met kwastjes? Dat zou ik wel een aardige oplossing vinden.
Ik ga stukquote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:13 schreef Fe2O3 het volgende:
Dit zou overigens wel een van de betere Mr. Visser doet uitspraak afleveringen zijn imho.
Die ouwe baas die dan kijkt vanuit het raam van de buurman
De twee kinderen die wijzen 'kijk tieten'
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij ik om de buurman te etteren een silhouet van een heer met een ferm naar voor priemend geslachtsdeel zou maken.![]()
Ik ben benieuwd hoe deze zaak gaat aflopen en of het filmen als een boemerang tegen de buurman gebruikt kan worden.
Van die flitsende dingen zoals de UI van @murpquote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Van die wiggly eyes op de tepels plakken op het moment dat de buurman haar weer 's bespiedt, die ouwe gladjakker
De buurman zijn woning is geen openbare plaats en haar woning ook niet. Hierbij moet je denken aan een speeltuin of zwembad. 3. zou hier wel van toepassing kunnen zijn. Maar dan moet er nog wel steeds sprake zijn van opzet.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:04 schreef Fe2O3 het volgende:
Toevallig 2x op 1 dag ...
Artikel 239 van het Wetboek van Strafrecht luidt als volgt:
“Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:
1. op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
2. op een andere dan onder 1. bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3. op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.”
[..]
Is wellicht het probleem hier
Maar ik ben razend benieuwd naar het strafbare feit wat ten laste gelegd gaat worden.
Het filmen v/d buurman mag, hij is belanghebbende en filmt vanaf zijn eigen erf. Ook mag hij gewoon bewijs verzamelen. Een aangifte of zaak tegen de buurman om het filmen heeft weinig tot geen nut. https://blog.iusmentis.co(...)gen-mij-mag-dat-wel/
Koop gordijnen.
Dit vrij belangrijke woordje ontbreekt in de TTquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:
De politie heeft de zaak opgepakt en er is nu mogelijk sprake van vervolging.
En waar zijn de beelden? Ik denk dat dat wel relevante zaken zijn allemaal om vast te stellen of dit erg is.quote:
Filmen misschien wel maar zonder toestemming beelden van naakte mensen delen niet lijkt mij.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:21 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dus je mag vanuit je eigen woning niet filmen?
Ehm wetboek strafrecht is niet civiel.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:52 schreef Delenlill het volgende:
[..]
De buurman zijn woning is geen openbare plaats en haar woning ook niet. Hierbij moet je denken aan een speeltuin of zwembad. 3. zou hier wel van toepassing kunnen zijn. Maar dan moet er nog wel steeds sprake zijn van opzet.
En het artikel wat jij gelinkt hebt gaat over civiel recht. Niet strafrecht. En ook daar wordt in genoemd dat het niet tegen de privacy regels in mag gaan.
Nou omdat er in principe genoeg bewijs is en zij het ook niet ontkent dat ze daar zichtbaar met de borsten bloot gelopen heeft, is het momenteel al bij het OM geloof ik en die bepalen dan of er vervolgd wordt.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit vrij belangrijke woordje ontbreekt in de TT. Heeft de politie haar zelf al benaderd en zo ja, wat hebben ze gezegd? Of heeft de buurman alleen gezegd dat hij naar de politie is gegaan en dat ze 'dus' wel vervolgd zal worden?
Nou hier heb ik wat onderzoek naar gedaan en het schijnt voor de wet toch anders te zijn, omdat de vrouwenborst over het algemeen als iets seksueels/prikkelends wordt beschouwd, en de mannenborst/-torso niet per se.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:43 schreef Dusthor92 het volgende:
Dit gaat een leuke zaak worden. Temeer omdat als de vrouw vervolgd zou worden, de man zelf ook niet meer met een ontbloot bovenlijf door zijn eigen huis mag lopen. Mag hij dit wel, maar de vrouw niet: dan is het discriminatie.
"een vriendin van me" Ik mag aannemen dat ze zelf ook prima advies kan inwinnen of ben je toevallig zelf aangeklaagd omdat je met je leuter in de hand er naar stond te kijken?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef TAmaru het volgende:
Een vriendin van mij wordt vervolgd voor schennis van de eerbaarheid. De situatie is als volgt:
Ze woont alleen op de 1e verdieping en tussen haar slaapkamer en badkamer zit een halletje met een raam op de straatkant. Het verhuurder heeft in het halletje een automatische lamp met sensor geplaatst, die dus telkens aangaat als ze door het halletje loopt. Als ze vanuit bed naar het toilet moet, bijv. in de ochtend of avond, trekt ze niet altijd iets aan alvorens door het halletje te lopen. Haar borsten zijn hierbij kort zichtbaar op straat, zeker door het automatisch aanspringende licht, maar op die tijdstippen zijn er natuurlijk niet vaak mensen op straat en het kan haar bovendien weinig schelen.
Nou heeft ze een christelijke overbuurman, ook op de eerste verdieping, die hierover een paar maal zijn beklag heeft gedaan. Hij beweerde dat zijn kinderen van 3 en 5 haar blote borsten af en toe zouden kunnen zien vanuit het raam van hun appartement. Mijn kennis heeft hem afgewimpeld met als opmerking dat het haar huis is en dat die kinderen bovendien ook niet lang geleden borstvoeding hebben gehad, dus dat ze beslist niets denken van een stel blote borsten.
De overbuurman is daarop aan het filmen geslagen en heeft dit bewijsmateriaal doorgespeeld naar de politie. De politie heeft de zaak opgepakt en er is nu mogelijk sprake van vervolging. Ja, we hebben het hier over Zeeland.
Wat voor kans maakt deze aanklacht? En zijn er argumenten die ze kan aanvoeren waarom dit onzin zou zijn?
Dus dan heeft ze nu al gordijnen gekocht, en gaat ze met die gordijnen en het bonnetje ervan toch in beroep als de sanctie er is/of wanneer ze voor de rechter moet komen. Boete 2e cat. voor art 239 is max ~4500 oid. Je zal net een zedenprediker uit Zeeland hebben bij het OM ...quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou omdat er in principe genoeg bewijs is en zij het ook niet ontkent dat ze daar zichtbaar met de borsten bloot gelopen heeft, is het momenteel al bij het OM geloof ik en die bepalen dan of er vervolgd wordt.
Ik bedoel dat artikel van justmentis.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:31 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ehm wetboek strafrecht is niet civiel.
De gallerij is publiekelijk toegankelijk.
Zoals ik zei, ben benieuwd waarvoor geschreven gaat worden
Ah zo, dat gaat over het filmen van de buurman. Mocht hij nog steeds filmen dan heeft de vriendin van TS wel een puntje, bewijs hoeft niet meer verzamelt te worden immers.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:01 schreef Delenlill het volgende:
Zoals ik zei, ben benieuwd waarvoor geschreven gaat worden
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door de buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:03 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ah zo, dat gaat over het filmen van de buurman. Mocht hij nog steeds filmen dan heeft de vriendin van TS wel een puntje, bewijs hoeft niet meer verzamelt te worden immers.
ja ze maken hem wel,je zit in je eigen huis(al is het huur)waar je gewoon in je blootje kan rondrennen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef schommelstoel het volgende:
Wel tegen die christenen die loopt te filmen.
ja en later hoor je dat die gast opgepakt is voor gluurderij.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door e buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.
En even door een halletje lopen naar het toilet en terug kost slechts een seconde. Wat betekend dat de buurman daar al stond, met de telefoon/camera in de hand om het op te nemen. Wat het nog kwalijker maakt.
Ik hoop dat de buurvrouw dat ook in de gaten heeft.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door e buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.
En even door een halletje lopen naar het toilet en terug kost slechts een seconde. Wat betekent dat de buurman daar al stond, met de telefoon/camera in de hand om het op te nemen. Wat het nog kwalijker maakt.
dat 2e is een bewust iets,iedereen heeft vast weleens een ander zonder kleren langs het raam zien schuiven, we leven in 2023quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Allemaal vrij en blij en alles natuurlijk, maar ze woont niet in een plattelands woning waar niemand haar ziet. Was een kleine moeite een gordijn of plakplasic tegen het raam te maken.
Andersom klinkt het al logischer, een man die steeds bloot voor het raam staat en geslachtsdeel laat zien aan de buren. Dat zal in bepaalde kringen ook niet gewaardeerd worden.
Gewoon een beetje respect hebben voor een ander.
wel een leuk topic dit.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Van die wiggly eyes op de tepels plakken op het moment dat de buurman haar weer 's bespiedt, die ouwe gladjakker
Je kijkt teveel TV.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door de buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.
En even door een halletje lopen naar het toilet en terug kost slechts een seconde. Wat betekend dat de buurman daar al stond, met de telefoon/camera in de hand om het op te nemen. Wat het nog kwalijker maakt.
De lamp hangt in het halletje waar ze doorheen loopt volgens OP.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:08 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je kijkt teveel TV.
Alleen als een opsporingsambtenaar de beelden op een niet toegestane wijze maakt zijn ze niet toelaatbaar in het strafrecht. De beelden van de buurman zijn gewoon bruikbaar.
Het eventuele strafbare aan het maken van die beelden, wat er waarschijnlijk niet is zie link iustrumentis, is een aparte zaak.
En ik gok dat we eea hier niet te horen krijgen, als het echt een halve seconde langs een raam is dan is dat idd lastig te voorspellen en al helemaal lastig om te filmen.
Daar er een lamp is, die hangt buiten bij dat raam, die van een verhuurder is is het aannemelijk dat het hier een gallerij oid is of bijv. twee rijtjeshuizen tegenover elkaar (met een brandgang oid in het midden waar dan die lamp hangt, goeie sensor dan trouwens).
quote:en tussen haar slaapkamer en badkamer zit een halletje met een raam op de straatkant. Het verhuurder heeft in het halletje een automatische lamp met sensor geplaatst, die dus telkens aangaat als ze door het halletje loopt
Een stukje glas/raamfolie en het is opgelostquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
De lamp hangt in het halletje waar ze doorheen loopt volgens OP.
[..]
Het bewijs is ontvankelijk. Of de buurman iets heeft gedaan wat niet mag is daarin niet echt relevant. Zolang het maar geen vraag vanuit de politie was.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Bij het strafrecht is de politie verantwoordelijk voor het vergaren van bewijs. En eventuele door de buurman ingebracht bewijs zoals camera beelden moeten getoetst worden aan de wet. Deze mag niet onrechtmatig verkregen worden. Wat in dit geval dus waarschijnlijk wel zo zou zijn. En er wordt niks gezegd over een galerij. Maar slechts over het raam van de overbuurman.
Er zou nog een kleine case voor 139f te maken kunnen zijn. Temeer door de situatie waarin filmen niet te verwachten is. (Het hulpmiddel is niet perse iets wat echt verborgen hoeft te zijn, maar ook een verwachtingselement is hier onderdeel van)quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:08 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je kijkt teveel TV.
Alleen als een opsporingsambtenaar de beelden op een niet toegestane wijze maakt zijn ze niet toelaatbaar in het strafrecht. De beelden van de buurman zijn gewoon bruikbaar.
Het eventuele strafbare aan het maken van die beelden, wat er waarschijnlijk niet is zie link iustrumentis, is een aparte zaak.
En ik gok dat we eea hier niet te horen krijgen, als het echt een halve seconde langs een raam is dan is dat idd lastig te voorspellen en al helemaal lastig om te filmen.
Daar er een lamp is, die hangt buiten bij dat raam, die van een verhuurder is is het aannemelijk dat het hier een gallerij oid is of bijv. twee rijtjeshuizen tegenover elkaar (met een brandgang oid in het midden waar dan die lamp hangt, goeie sensor dan trouwens).
wederrechtelijk in f is lastig als de opnames mogen om bewijs te verzamelen. Zolang de buurman het nu niet meer doet, en de plaatjes niet deelt behalve met de politie, en ze ook niet meer heeft (denk ik) is die ik die ook heel moeilijk toepasbaar.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 23:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Er zou nog een kleine case voor 139f te maken kunnen zijn. Temeer door de situatie waarin filmen niet te verwachten is. (Het hulpmiddel is niet perse iets wat echt verborgen hoeft te zijn, maar ook een verwachtingselement is hier onderdeel van)
Naaktlopen is niet het zelfde als schending van de eerbaarheid.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 00:30 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
wederrechtelijk in f is lastig als de opnames mogen om bewijs te verzamelen. Zolang de buurman het nu niet meer doet, en de plaatjes niet deelt behalve met de politie, en ze ook niet meer heeft (denk ik) is die ik die ook heel moeilijk toepasbaar.
Wellicht moeten we ons ook eens afvragen hier hoe het tot de situatie komt dat een buurman je tieten kan filmen als je af en toe langs een raam zou lopen, op random momenten op de dag ... of de buurman filmt 24/7, of de vriendin van TS loopt vaker naakt door huis met de gordijnen open. Dat laatste is prima, zolang < 16 het maar niet kan zien vanaf openbare ruimte. Dat eerste mag niet (maar de beelden zijn nog steeds prima toelaatbaar in een zaak tegen de naaktloopster.).
quote:Alleen wanneer naaktrecreatie buiten het normale patroon treedt, bijvoorbeeld wanneer bepaalde gedragingen worden verricht die normaal niet plaatsvinden, kunnen deze gedragingen wel worden aangemerkt als schennis van de eerbaarheid. Ook wanneer naaktrecreatie buiten de daarvoor aangewezen gebieden plaatsvindt, kan dat schennis van de eerbaarheid opleveren. Bij schennis van de eerbaarheid is, in tegenstelling tot naaktloperij ex. artikel 430a Sr, wel opzet vereist op het schenden van de eerbaarheid. Hierbij is voorwaardelijk opzet toereikend.
Misschien heeft ze 'm wel betrapt en heeft ie er een aangifteverhaal van gemaakt. Rijmt allen niet met de eerdere waarschuwingen van zijn hand. Of hij speelt 3D-schaak.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat de buurvrouw dat ook in de gaten heeft.![]()
Met wat voor engerd ze getrouwd is.
Naja,zolang het je blote pruim niet isquote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:20 schreef Pruim het volgende:
Wat een raar verhaal.
Wat vindt zij ervan dat ze is gefilmd door die man? Ik zou daar meteen aangifte van doen namelijk en niet echt blij zijn dat een vreemde kerel beelden heeft van mij in m’n blote borsten.
Nee natuurlijk niet, maar naaktlopen waar kinderen van 3 en 5 die niet van jou zijn je kunnen zien mogelijk wel.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 00:49 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Naaktlopen is niet het zelfde als schending van de eerbaarheid.
[..]
Dit ja!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:43 schreef Regilio_ het volgende:
Persoonlijk had ik die automatische lamp met sensor de eerste week dat ik er zou wonen al 'verholpen', wat lijkt dat me irritant zeg.
Hopelijk trekt die bemoeizuchtige religekkie uiteindelijk aan het kortste eind. Onuitstaanbare lui altijd.
Nee, ook niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:39 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar naaktlopen waar kinderen van 3 en 5 die niet van jou zijn je kunnen zien mogelijk wel.
Maar het klinkt nog steeds als een probleem wat opgelost kan worden met 20 euro bij de leenbakker oid.
Veel te braaf gewoon oude Playboy posters met blote tieten op elk raam wat die man kan zien hangen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:53 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik zou een lingerie-reclame-poster voor dat raam hangen.
Nouja, ff serieus: 'mag dat?' Een Playboy-poster van een ontplofte mol voor je raam? Ik gok van niet. (althans, je zult vast wel bezoek van een wijkagent krijgen....afhankelijk in wat voor wijk je woont)quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel te braaf gewoon oude Playboy posters met blote tieten op elk raam wat die man kan zien hangen.
Ja lijkt me ook dat daarop aangestuurd gaat worden; een veroordeling lijkt me buitenproportioneel. Sta je de rest van je leven als zedendelinquent in je strafbald voor even naakt naar de wc lopen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:39 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar naaktlopen waar kinderen van 3 en 5 die niet van jou zijn je kunnen zien mogelijk wel.
Maar het klinkt nog steeds als een probleem wat opgelost kan worden met 20 euro bij de leenbakker oid.
Of een stukje raamfolie ter hoogte van de borsten.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat deze vrouw oud en zwaar is, zeg maar type Ien Dales.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:03 schreef Moass het volgende:
Is je overbuurman bereid te verkopen??
Dit topic is dan ook langer dan de OP.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je samenvatting is bijna langer dan de op.
Dus samengevat;quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit topic is dan ook langer dan de OP.
Tetten zijn tetten!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat deze vrouw oud en zwaar is, zeg maar type Ien Dales.
Dat zijn ook de types op de naturisten campings.
Iets zegt me dat als de buurman het gesignaleerd heeft en haar gevraagd heeft om er iets aan te doen, en zij doodgewoon doorgaat zonder er iets aan te doen, zij er niet bepaald mee zit als de overbuurman, overbuurkinderen, en in feite de hele straat, haar borsten ziet.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:20 schreef Pruim het volgende:
Wat een raar verhaal.
Wat vindt zij ervan dat ze is gefilmd door die man? Ik zou daar meteen aangifte van doen namelijk en niet echt blij zijn dat een vreemde kerel beelden heeft van mij in m’n blote borsten.
Dit dus ....quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:03 schreef daNpy het volgende:
Dus samengevat;
de vriendin van TS loopt soms naakt van haar eigen slaapkamer naar haar eigen badkamer door een halletje;
dit gebeurt vooral s'avonds laat of in de nacht
de overbuurman heeft dit opgemerkt
de overbuurman heeft hier last van
de kinderen van de boverbuurman, 3 en 5 jaar oud, kunnen dit zien ('s avonds laat of 's nachts ja?)
de overbuurman heeft er minstens 1 filmpje van gemaakt
Óf het gebeurt vaker dan af en toe, óf de overbuurman woont heel dicht bij, of de buurman heeft erop zitten wachten om een filmpje te maken.
Het verhaal is een beetje raar.
Vitrage werkt niet als het binnen licht is en buiten donker.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom heeft ze niet gewoon bij de IKEA een vitrage gekocht en voor het raam gehangen.
Veel goedkoper dan deze aanklacht. Ze zal nu op zijn minst informatie bij een advocaat in moeten winnen, wat haar op zijn minst 150 euro zal gaan kosten.
Vitrage was veel goedkoper geweest.
Je hebt mensen die problemen hebben met alles tot hoever moet je meegaan in preutse onzin als het over een blote borst gaat?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iets zegt me dat als de buurman het gesignaleerd heeft en haar gevraagd heeft om er iets aan te doen, en zij doodgewoon doorgaat zonder er iets aan te doen, zij er niet bepaald mee zit als de overbuurman, overbuurkinderen, en in feite de hele straat, haar borsten ziet.
En op zich is daar niets mis mee, ze mag haar borsten best aan de hele wereld laten zien. Maar als iemand anders er problemen mee heeft, behoort ze daar toch rekening mee te houden.
Ze leeft in een samenleving en behoort zich sociaal te dragen. Dat betekent: geven en nemen. Als je dat niet doet, dan ben je dus asociaal. Dat is de definitie.
Misschien twee keer per dag/nacht dat zij daar loopt ... dan zit die buurman daar wel errug op te letten hoor .....quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iets zegt me dat als de buurman het gesignaleerd heeft en haar gevraagd heeft om er iets aan te doen, en zij doodgewoon doorgaat zonder er iets aan te doen, zij er niet bepaald mee zit als de overbuurman, overbuurkinderen, en in feite de hele straat, haar borsten ziet.
En op zich is daar niets mis mee, ze mag haar borsten best aan de hele wereld laten zien. Maar als iemand anders er problemen mee heeft, behoort ze daar toch rekening mee te houden.
Ze leeft in een samenleving en behoort zich sociaal te dragen. Dat betekent: geven en nemen. Als je dat niet doet, dan ben je dus asociaal. Dat is de definitie.
Waar is de grens dan? Zachte tepels? Harde tepels? Harige flamoes? Slappe lul ? Stijve lul? en waar? Thuis? Voor het raam? Een speeltuin?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hebt mensen die problemen hebben met alles tot hoever moet je meegaan in preutse onzin als het over een blote borst gaat?
Sociaal zijn is wat mij betreft ook accepteren dat niet iedereen even preuts is als de conservatieve normen die door streng gelovigen wordt gehanteerd.
Dan plakt de buurman maar wat matte folie op zijn raam.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:59 schreef Fe2O3 het volgende:
En nee kinderen zouden in hun eigen huis of straat niet de borsten van de buurvrouw moeten kunnen zien.
Met de wilde frisheid van limoenen!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan plakt de buurman maar wat matte folie op zijn raam.![]()
Vroeger zaten borsten zelfs in reclames en nu moet er al moeilijk gedaan worden om de borsten van de buurvrouwen die enkele seconden tijdens het lopen in het donker zichtbaar zijn.
Mensen hun in huis bespieden vind ik nog een stukje asocialer.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gebeurt ook midden in de nacht wel eens uiteraard, maar dan is de buurman zelf ook niet wakker denk ik.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mensen hun in huis bespieden vind ik nog een stukje asocialer.
En gezien de huidige stand van het verhaal kan het kwartje nog vallen naar "ze doet het express" of "de buurman is een viezerik die de hele dag zit te gluren".
Edit: net de laatste post van TS gelezen, het is dus niet op tijden dat kinderen 'normaal' in bed horen liggen maar gewoon het begin van de dag.
Nu ben ik zelf van mening dat iedereen op zijn eigen perceel en vooral in eigen huis moet doen en laten wat ie wil, maar als er echt iemand overlast van ervaart en het is -in dit geval- simpel op te lossen zou dat ook geen groot probleem moeten worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |