Herkenbaarquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:43 schreef Nanuke het volgende:
Ik doe ook mee. Anders vries ik straks alle oogst in, in plaats van ermee te koken.
Spinaziegehaktballetjes boksquote:Op zondag 10 september 2023 18:03 schreef Hupje het volgende:
Ma: snijbonenstamppot met chipolataworstje
Di: spaghetti met spinazie gehaktballetjes
Wo: rösti, sperziebonen, varkensfilet
Do: paprika rijst met shoarmavlees
Vr: prei/erwtjes, aardappels, gepaneerde vis
Za: soep met brood
Zo: groenteschnitzel, gebakken aardappels, witte bonen in tomatensaus
Ma: pasta met gehakt en groenten tomatensaus
Klinkt intrigerend, heb je een recept hiervan of een link ?quote:Op zondag 12 november 2023 16:41 schreef Zusje123 het volgende:
Cowboy stoofschotel (uit de slowcooker)
Dat vond ik ook!quote:Op maandag 13 november 2023 13:04 schreef Sorella het volgende:
[..]
Klinkt intrigerend, heb je een recept hiervan of een link ?
Dat doet me aan dit topic denkenquote:Op maandag 13 november 2023 20:44 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook!
Het is een recept uit 'Het slowcooker boek', dat ik heb. Het is een probeersel.
Het is iig oa met rundergehakt, rookworst, maīs, zwarte bonen en tomatenblokjes
Lijkt me lekker, heb je daar een recept van ?quote:Op zondag 21 januari 2024 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Woensdag: cottage pie met linzen (champignons, prei, erwten)
Ik heb geen vast recept eigenlijk. Ik gebruik als basis deze recepten:quote:Op zondag 21 januari 2024 11:26 schreef Sorella het volgende:
[..]
Lijkt me lekker, heb je daar een recept van ?
Ja ok, maar ik kom ook wel eens cottage pies met lamsgehakt ofzo tegen.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:05 schreef Sorella het volgende:
In shepherd's pie zit lam (shepherd, herder eigenlijk logischen in cottage pie niet.
In het kader van vaker vega eten (nu gaat het echt gebeuren) duik ik nu ook in de wereld van vega pies
Doe je goedquote:Op woensdag 31 januari 2024 09:54 schreef Yinny het volgende:
Wo: ik uit eten bij Pesca in Rotterdam, thuisfront schorseneren soep en chicken pot pie
Do: pasta bolognese
Vrij: bietjesstamppot met spekjes
Za: uit eten bij Mood (sushiboot voor de jarige)
Zo: gebakken noedels met Chinese kool en varkensreepjes
Ma: kipshoarma met pitabroodjes, sla en knoflooksaus
Di: boerenkool stamppot met worst
Ik eet morgen bij jouquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:57 schreef Yinny het volgende:
Zat: gebakken Chinese kool met garnalen,gestoomde ei custard met soja, pot stickers, gekookte rijst
Zo: kipschnitzel, sperziebonen, puree
Ma: afhaal of uit eten
Di: pasta pesto
Wo: traybake krieltjes, worst, paprika, venkel
Do: hamburgers met friet en salade
Vrij: tapas
Wat een prachtige lijstquote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:00 schreef mjan het volgende:
Er ging iets mis met mijn planning van een groentepakket, een half weekend weg en een onfortuinlijke crisp-bezorging, waardoor ik nu met een koelkast zit die uitpuilt van de groenten. En een vriezer die ook vol zit![]()
- Paksoi, koolrabi, peultjes, edamame, paprika, ui, gember, miso, knoflook, sojasaus, volkoren noedels, cashewnoten
- Pannenkoekjes van kikkererwtenmeel, met gebakken ui en bietenblad. Koriander-peterselie-sojayoghurtsausje
- Rode bieten, kropsla, ui, walnoten, vegan feta (lunch)
- Bimi, radijsjes, tempeh, basmatirijst, teriyaki
- Rode linzensoep met zoete aardappel, tomaten en een berg bladselderij, ui, gember, komijn, kurkuma, gember, knoflook, chilis, garam masala
- Andijviestamppot met plantaardige worst en gebakken ui (en kaas voor de alleseter)
- Linzensalade met postelein, artisjok, tomaatjes, ui (lunch)
- Soep met broccoli, prei, courgette en witte bonen, ik denk met veel tijm en rozemarijn. Knoflook natuurlijk. En edelgist.
- Broccoli, landkraal, bosui, tofu puffs, rijst. Nog even nadenken over smaakmakers hierbij.
Dit hoop ik dan dinsdagavond weg te hebben geknaagd zodat ik alleen met een zielige halve krop andijvie achterblijf voordat de volgende groentengolf zich aandient
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:52 schreef mjan het volgende:
Niet veel inspiratie. Even zonder alle kruiden en specerijen uitgeschreven:
Gado gado van spitskool, tauge, wortel, paksoi, komkommer, paprika. Gebakken rijst met prei. Pindasaus natuurlijk, en voor de alleseter een ei.
Boontjes met bulgur, zongedroogde tomaten, peterselie, citroen, 'feta'.
Sla met bietjes, walnoten, bruine linzen en lenteuitjes. Gebakken aardappelen.
Soep van aardappel, witte bonen, groene kool, bleekselderij (iiiieeuw, maar ja, weggooien is ook zonde), raapjes.
Flatbread met spitskoolsalade en vegan pulled pork (Crisp recept)
Gevulde zapallito met rijst, gekarameliseerde ui en tomaatjes. Voor de alleseter met ei en gorgonzola. Voor mij met cashewnoten en een edelgistvlokken/miso-sausje.
Soep van rode linzen, ui, bleekselderij (hopelijk dan klaar ermee), zoete aardappel, tomaten.
@:ChildoftheStars Ik hoop dat je het niet vervelend opvat, maar let je erop dat je wel alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt en/of slik je supplementen bij? Als ik je lijstje zo zie mis ik heel wat vitaminen/mineralen en eiwitbronnen. Ik vraag het ook omdat ik het zelf na een paar jaar nog steeds puzzelen vind om geen roofbouw op mijn lichaam te plegen door onvolwaardige voeding, dus ik kan me voorstellen dat het van jou ook nog wat uitzoekwerk vraagt.
Vrijdag: stoofpot van courgette, venkel, tomaat, kappertjes en witte bonen met volkoren pitaquote:Op maandag 30 september 2024 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maandag: boureki (Griekse ovenschotel) met tomaat, geroosterde paprika en snijbiet, met Griekse salade
Dinsdag: paksoi, gefermenteerde paddenstoelen en bonen, tofu, rijst, komkommersalade
Woensdag: shakshuka met wortelsalade en spazle
Donderdag: tray bake met bataat, venkel, feta, zwarte bonen, pesto, tomaatjes en champignons
Vrijdag: stoofpot van courgette, venkel, tomaat, kappertjes en witte bonen met volkoren pita
Zaterdag: carne asada, koolsla, feta, avocado
Zondag: plaattaart courgette, gekarameliseerde ui, kruiden
Zeker, dit is hem: https://www.bbcgoodfood.c(...)marrow-fennel-tomatoquote:Op maandag 30 september 2024 11:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Vrijdag: stoofpot van courgette, venkel, tomaat, kappertjes en witte bonen met volkoren pita
![]()
Jummie!! Heb je voor mij ergens een recept?
Ik heb geen grammen, zelf even uitvogelen, komt van tiktokquote:Op maandag 30 september 2024 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker, dit is hem: https://www.bbcgoodfood.c(...)marrow-fennel-tomato
Ik wilde @:sorella nog vragen of ze een recept heeft van de Bic Mac flatbread. Klinkt fascinerend.
Jij hebt elke week van die originele recepten, ik zou van vrijwel elke dag wel een recept willenquote:Op zondag 3 november 2024 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maandag: venkelrisotto met witte bonen en citroen, met komkommersalade en notenmix
Dinsdag: zuurkoolschotel met appel, walnoten, rozijnen en kaas
Woensdag: tray bake met courgette, padron, radijs, sperzieboon, kikkererwten, feta en aardappeltjes
Donderdag: geroosterde balsamico spruiten, walnoten en champignons met gepofte aardappel en linzen-koolsla
Vrijdag: toko maaltijd
Zaterdag: bij vrienden
Zondag: pompoenlasagna met gorgonzola en spinazie, met koolsla
Geen kinderen hier inderdaadquote:Op zondag 3 november 2024 19:01 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Jij hebt elke week van die originele recepten, ik zou van vrijwel elke dag wel een recept willenJammer van de 2 kleuters in huis
Ben wel benieuwd naar dat recept, zou je deze willen delen?quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:01 schreef Sorella het volgende:
Dinsdag: Hong Kong crispy noodles met groente en vlees (ik kijk de serie culinaire class wars (koreaans) op netfilx en daar maakte 1 van de chefs de noodles, dus recept opgezocht
Ik zou wel willen maar ik heb dat recept niet meer. Het was een totale mislukking.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:06 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar dat recept, zou je deze willen delen?
Dat is jammer, want het klonk wel goed.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:09 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik zou wel willen maar ik heb dat recept niet meer. Het was een totale mislukking.
Het was een recept in het engels en daar is het fout gegaan, te weinig olie of gebruik van kruiden, noodles misschien te nat of te droog ?.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:37 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dat is jammer, want het klonk wel goed.
Ik had laatst een pizza met pompoen en blauwe kaas, dat was echt een magische combiquote:Op maandag 18 november 2024 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ma: enchiladas met zwarte bonen, zoete aardappel en avocadosaus. Koolsla.
Di: pasta met oesterzwammen, broccoli en hazelnoten
Wo: pompoenlasagne mrt blauwe kaas, linzensalade
Do: geroosterde spruitjes, kikkererwten en citroen met cranberries en gepofte aardappels
Vr: pompoencurry
Het is echt geweldig inderdaad. Vooral met in boter gebakken salie er bijquote:Op maandag 18 november 2024 18:38 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ik had laatst een pizza met pompoen en blauwe kaas, dat was echt een magische combi
Heb je een recept van die ravioli ovenschotel? Klinkt heerlijk.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:25 schreef AgnesGru het volgende:
Maandag: bij schoonouders
Dinsdag: Raviolli ovenschotel met courgette, champignons en pistachenootjes.
Woensdag: Soep met gyoza en crispy chili olie
Donderdag: Zalm met roerbakgroenten en rijst of couscous
Vrijdag: Broodje hamburger
Zaterdag: vis
Zondag: soep en brood
Dat zijn toch gewoon gezonde en fatsoenlijke maaltijdenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:09 schreef Hupje het volgende:
Champignon stroganoff met aardappelpuree
Pitabroodjes met shoarmavlees en mais
Prei stamppot met visfriet
Mie, snijbonen en cashewnoten uit de wok
Ovenschotel (a la aardappel anders)
Lasagne
Rösti, boontjes, vlees (iets uit de vriezer)
Het is weer afrond-tijd op school, dan is er geen tijd om te koken![]()
Lekkere lijst zeg. Vooral het weekendquote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:48 schreef 1inamelon het volgende:
Za: Chinese stoombroodjes gevuld met knoflookkip en paddenstoelen, met bimi en ingelegde komkommer
Zo: zalm Wellington met wortelkoolrabisalade
Ma: pasta carbonara met salade
Di: omelet met groente
Wo: caprese traybake
Do: pita broodjes met gyros
Vrij: frittata met spaghetti (ik eet niet thuis)
Ter compensatie, omdat we doordeweeks makkelijk en vaak hetzelfde etenquote:Op zaterdag 22 maart 2025 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekkere lijst zeg. Vooral het weekend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |