Hoe doe je dat met de enchiladasaus? Maak je die zelf of heb je die ergens in een winkel gevonden?quote:Op zondag 11 januari 2026 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ma: Slowcooker enchilada quinoa met zwarte bonen en zoete aardappel
Ik maak het altijd zelf. Ik heb het net gemaakt en even opgelet voor je wat ik heb gedaan:quote:Op zondag 11 januari 2026 12:40 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met de enchiladasaus? Maak je die zelf of heb je die ergens in een winkel gevonden?
Ik zat toevallig van de week te twijfelen over dit recept:
https://jessicainthekitch(...)da-casserole/#recipe
Maar ik kwam alleen recepten tegen voor 1,5e liter enchiladasaus of zo, en ik heb niet zo'n zin om heel veel in te vriezen als ik niet weet of ik het vaker ga gebruiken. En sowieso vind ik al die cups en ounces een beetje onhandig
Ergens sambal en ketchap in gooien maakt het niet Indonesisch.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:23 schreef Sorella het volgende:
Geen idee hoe ik aan de ala oeka kom, als ik erop google dan kom ik het nergens tegen dus hoogstwaarschijnlijk verkeerd opgeschreven, het is waarschijnlijk indonesisch ?.
Ik zet het recept hier neer misschien dat iemand dit kent ?
Ala Oeka….2-3 personen
3 eetlepels zonnebloemolie
2 speklappen in dunne repen van 3 cm breed
2 kippendijen in dunne repen van 3 cm breed
2 rode paprika in reepjes
1 dunne prei in dunne reepjes
1 theelepel sambal of in dunne reepjes rode peper (na smaak meer)
5 eetlepel ketjap manis (na smaak meer)
2 maggiblokjes
3 eetlepels basterdsuiker
2 winterwortel in dunne reepjes
150/200ml tomatenketchup
Olie in de pan verwarmen.
Speklap en kippendijen reepjes 10 a 12 min bakken en 2 maggiblokjes verkruimelen.
Bak de paprika’s, wortel en prei mee ongeveer 5 min.
Roer de bruine suiker (basterd suiker) erdoor ongeveer 1 min bakken.
Roer de ketjap manis, tomatenketchup, sambal of in dunne reepjes rode peper erdoor heen.
Goed door elkaar roeren, ongeveer 45 min met vuur op zacht en de deksel scheef erop laten stoven.
Af en toe roeren.
Serveren met beetje dun gesneden rauwe prei en komkommerschijfjes en witte rijst.
Of alles in de slowcooker gooien, 5.30 uur op low
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |