SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Natuurlijk vergeet dit figuur ook te vermelden dat al zou het om Oekraense raketten gaan, deze berhaupt niet afgeschoten zouden worden als de Russen geen raketten op Odessa zouden gooien.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:55 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Wat een bullshit weer. Het gaat van het was de Oekraense luchtdefensie die fout ging. Er was een militaire warenhuis, er zaten buitenlandse huursoldaten in en er werden drones in gefabriceerd.
Dat zijn enkele van de excuses die ze gebruiken om burgerdoelen aan te vallen.
Bijzonder dat daar toestemming voor nodig is. Waarom zou je het leveren als Oekrane het niet op eigen grondgebied mag inzetten?quote:Op zondag 23 juli 2023 19:02 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk hebben de Britten toestemming gegeven om de storm shadow ook in te zetten in het Krim
https://twitter.com/noclador/status/1683149841541615618?s=20
Tsja... Niveau Taliban/Daesh...quote:Op zondag 23 juli 2023 19:05 schreef Delenlill het volgende:
Russen worden bestookt met Fantabommen, Redbullbommen, waterbommen en andere energiedrankbommen lol.
Daar doe je de taliban wel iets tekort mee denk ik. Die hadden nog effectieve bermbommen.quote:
Als het werkt, werkt het.quote:
But does it kill Russians?quote:
Met andere woorden; het westen dient de wapenleveringen aan Oekrane flink op te schroeven.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dat weten we niet...
Wat het vooral aangeeft is het gebrek aan reguliere middelen.
Zijn de handgranaten op in de VS en Europa?quote:Op zondag 23 juli 2023 19:05 schreef Delenlill het volgende:
Russen worden bestookt met Fantabommen, Redbullbommen, waterbommen en andere energiedrankbommen lol.
En daar is wat mee. Het wordt ondertussen pijnlijk duidelijk wat dik 30 jaar lang bezuinigen heeft gedaan met de NATO in het algemeen...quote:Op zondag 23 juli 2023 19:44 schreef spicymchaggis het volgende:
Met andere woorden; het westen dient de wapenleveringen aan Oekrane flink op te schroeven.
Tja of men heeft tijd over en is aan het experimenteren. Kan me voorstellen dat ze meer raken willen met die drones.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dat weten we niet...
Zo goedkoop hadden we nooit durven dromen om van de Russische nazi's af te komen, prima dus. Elke euro is zo prima uitgegeven.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Met andere woorden; het westen dient de wapenleveringen aan Oekrane flink op te schroeven.
Creatief met Kurk... Met het universele hobbymes en de universele hobbylijm...quote:Op zondag 23 juli 2023 19:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zijn de handgranaten op in de VS en Europa?
Of moet er nog een crowdfunding actie worden opgezet. Zo'n oorlog lijkt me al genoeg tijd en energie (+ mensenlevens) roven. Dus als ze dan ook nog hun eigen handgranaten moeten knutselen dan vind ik dat wel een beetje triest en schandalig eigenlijk.
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ze een tekort hebben aan reguliere granaten die rond de 500gr wegen en daarom een stuk minder explosieven aan boord hebben dan deze homebrew dingen met 2 of 3 kilo explosieven aan boord.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dat weten we niet...
Het voordeel is dat het westen in staat is om de door die 30 jaar bezuinigingen veroorzaakte schade te herstellen. Ipv de illusie in stand te houden dat er nog ooit personenauto's bij Nedcar geproduceerd gaan worden zou men ook kunnen investeren in het geschikt maken van die fabriek en het opleiden van het personeel om bijv. voertuigen voor defensie te produceren. Daar hebben we momenteel meer aan dan aan de baggerkwaliteit personenauto's die anno 2023 geproduceerd wordt.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daar is wat mee. Het wordt ondertussen pijnlijk duidelijk wat dik 30 jaar lang bezuinigen heeft gedaan met de NATO in het algemeen...
Zoiets als dit.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het voordeel is dat het westen in staat is om de door die 30 jaar bezuinigingen veroorzaakte schade te herstellen. Ipv de illusie in stand te houden dat er nog ooit personenauto's bij Nedcar geproduceerd gaan worden zou men ook kunnen investeren in het geschikt maken van die fabriek en het opleiden van het personeel om bijv. voertuigen voor defensie te produceren. Daar hebben we momenteel meer aan dan aan de baggerkwaliteit personenauto's die anno 2023 geproduceerd wordt.
2 a 3 Kilo stalen kogels zie ik... Ik zie bijzonder weinig HME.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:57 schreef ExTec het volgende:
Ik denk niet dat ze een tekort hebben aan reguliere granaten die rond de 500gr wegen en daarom een stuk minder explosieven aan boord hebben dan deze homebrew dingen met 2 of 3 kilo explosieven aan boord.
Die gozer is zo goed!quote:Op zondag 23 juli 2023 19:53 schreef AchJa het volgende:
Creatief met Kurk... Met het universele hobbymes en de universele hobbylijm...![]()
Ken je Een Zijden Draad uit de serie "30 Minuten"?
quote:Op zondag 23 juli 2023 19:05 schreef Delenlill het volgende:
Oh, nu opeens wel? Daar dachten we een paar maand geleden heel anders over. Oekrane zou die Russen er wel uit trappen en flink doorstoten en de landbrug splitsen.quote:
Wij zijn de beste!!quote:Op zondag 23 juli 2023 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, nu opeens wel? Daar dachten we een paar maand geleden heel anders over. Oekrane zou die Russen er wel uit trappen en flink doorstoten en de landbrug splitsen.
Maar nee, Rob de Wijk, wie dit allang gezegd had, werd weggezet als idioot. Ironisch wel dat optimisme altijd ingehaald wordt door realisme.
Weet je wat, we geven Ukraine op en gaan weer gas kopen van Putin.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:52 schreef Culkin het volgende:
[..]
Wij zijn de beste!!
Putin = Hitler!!
Elimineren die handel!
Arm Ukraine, terug onder invloed van Rusland. Groot verlies, ja.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weet je wat, we geven Ukraine op en gaan weer gas kopen van Putin.
Ben je nu alweer bezig met je stropoppen?quote:Op zondag 23 juli 2023 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar dachten we een paar maand geleden heel anders over. Oekrane zou die Russen er wel uit trappen en flink doorstoten en de landbrug splitsen.
Ik zal zwijgenquote:Op zondag 23 juli 2023 22:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Ben je nu alweer bezig met je stropoppen?
Defensie heeft er net voor gekozen om de centjes in Duitsland uit te geven in plaats van in Nederland. Hebben ze bij defensie weer mooi voor elkaar gebokst.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het voordeel is dat het westen in staat is om de door die 30 jaar bezuinigingen veroorzaakte schade te herstellen. Ipv de illusie in stand te houden dat er nog ooit personenauto's bij Nedcar geproduceerd gaan worden zou men ook kunnen investeren in het geschikt maken van die fabriek en het opleiden van het personeel om bijv. voertuigen voor defensie te produceren. Daar hebben we momenteel meer aan dan aan de baggerkwaliteit personenauto's die anno 2023 geproduceerd wordt.
quote:Op zondag 23 juli 2023 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, nu opeens wel? Daar dachten we een paar maand geleden heel anders over. Oekrane zou die Russen er wel uit trappen en flink doorstoten en de landbrug splitsen.
Maar nee, Rob de Wijk, wie dit allang gezegd had, werd weggezet als idioot. Ironisch wel dat optimisme altijd ingehaald wordt door realisme.
Als we het toch over voorspellingen hebben. We liggen nog steeds op schemaquote:Op dinsdag 6 september 2022 01:33 schreef Mortaxx het volgende:
In feite hebben de Russen al verloren. Ze zijn volledig vastgelopen en Oekrane is zelfs in staat tegenaanvallen uit te voeren. Hiervoor zijn ze natuurlijk wel volledig afhankelijk van westerse steun en dat zal ook terug gaan lopen. Op een gegeven moment ontstaat er een bevroren conflict met wat schermutselingen aan de grens af en toe
Het is nog veel radicaler.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:10 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Defensie heeft er net voor gekozen om de centjes in Duitsland uit te geven in plaats van in Nederland. Hebben ze bij defensie weer mooi voor elkaar gebokst.
Dan moet defensie eens stoppen met liegen, ik quote:quote:Op zondag 23 juli 2023 22:28 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Het is nog veel radicaler.
Defensie besloot dat de Duitse voertuigen niet voldeden aan de eisen. Vervolgens besloot de politiek dat er in verband gekocht moest worden. Duitsers kopen sowieso alleen interne producten. (Wat bij de helies tot een onwerkbare situatie heeft geleid. Dit terzijde). Vervolgens kozen de Duitsers voor de MB. En kreeg Defensie alsnog het voertuig wat men nu juist zelf niet wilde.
https://www.defensie.nl/a(...)htmobiele-voertuigenquote:Unaniem
Technische eisen, levertijd en prijs: op basis daarvan kozen Duitsland en Nederland gezamenlijk en unaniem voor leverancier RLS. Defensie krijgt in 2024 de eerste 4 voertuigen. Deze worden uitvoerig getest. Vanaf 2025 start de serieproductie. Dan volgen er jaarlijks 100 voor Nederland en 200 voor Duitsland, en dat 5 jaar lang.
Dat is exact het verhaal naar buiten toe inderdaad.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:39 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dan moet defensie eens stoppen met liegen, ik quote:
[..]
https://www.defensie.nl/a(...)htmobiele-voertuigen
Genocide, ecocide, doodmartelen van gevangen burgers, massagraven, clusterbommen op burgerbevolking, vernietigen van eten bestemd voor de derde wereld, verkrachting als systemisch wapen gedocumenteerd van iedereen tussen de 4 maanden en 94 jaar, meisjes van tien die in ziekenhuizen belanden met gescheurde anussen, al minstens 20.000 kinderen ontvoerd door Rusland, meer dan 7.5 miljoen vluchtelingen, is een groot verlies, ja.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:58 schreef Culkin het volgende:
[..]
Arm Ukraine, terug onder invloed van Rusland. Groot verlies, ja.
Hoe verder in het conflict we komen, hoe blinder mensen worden voor het leed...quote:Op zondag 23 juli 2023 22:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Genocide, ecocide, doodmartelen van gevangen burgers, massagraven, clusterbommen op burgerbevolking, vernietigen van eten bestemd voor de derde wereld, verkrachting als systemisch wapen gedocumenteerd van iedereen tussen de 4 maanden en 94 jaar, meisjes van tien die in ziekenhuizen belanden met gescheurde anussen, al minstens 20.000 kinderen ontvoerd door Rusland, meer dan 7.5 miljoen vluchtelingen, is een groot verlies, ja.
Met zielig doen komen we geen stap verder, het is een oorlog verdorie.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe verder in het conflict we komen, hoe blinder mensen worden voor het leed...
Lastig h, de realiteit? Als de inhoud je niet bevalt ga je maar op de man spelen.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat hoor ik daar?
Oh, wacht, het is die haperende langspeelplaat.
Leuk als in 'ik heb zin in een wereldoorlog'?quote:Op zondag 23 juli 2023 23:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar het zou me echt leuk lijken als ze het gaan proberen.
Breekt zo lekker de week.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Leuk als in 'ik heb zin in een wereldoorlog'?
Ach, het weekend zit er toch al weer bijna op.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wagner heeft geen goede herinneringen aan een confrontatie met een westers leger. In Syri werden ze gedecimeerd door de VS. En Rusland deed nietsquote:Op zondag 23 juli 2023 23:36 schreef Momo het volgende:
Laten we hopen dat Rusland niet zo dom is via Belarus Polen binnen te vallen, lijkt mij trouwens erg sterk, zo dom zijn die Russen ook weer niet.
Dit zijn toch een soort veredelde pickup-trucks? Leuk dat je ze vanuit een vliegtuig kunt droppen maar of ze veel nut hebben in een conflict als nu in Oekrane?quote:Op zondag 23 juli 2023 22:39 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
[..]
Heb net daarover deze video gekeken. Helemaal in de pan gehakt door de Amerikaanse luchtmacht.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wagner heeft geen goede herinneringen aan een confrontatie met een westers leger. In Syri werden ze gedecimeerd door de VS. En Rusland deed niets
Zeker nut. Heel veel nut zelfs. Weetje hoeveel logistiek een oorlog kost. En hoe handig dit soort voertuigen daar voor zijn.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:43 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Dit zijn toch een soort veredelde pickup-trucks? Leuk dat je ze vanuit een vliegtuig kunt droppen maar of ze veel nut hebben in een conflict als nu in Oekrane?
[ afbeelding ]
Een vernieuwde aanval op Oekrane vanuit Belarus lijkt me een stuk waarschijnlijker.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:36 schreef Momo het volgende:
Laten we hopen dat Rusland niet zo dom is via Belarus Polen binnen te vallen, lijkt mij trouwens erg sterk, zo dom zijn die Russen ook weer niet.
Putin doet een suicide-by-NATO.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:36 schreef Momo het volgende:
Werkelijk iedere defensieaankoop wordt binnen de kortste keren een hoofdpijndossier. Als dat in de reguliere industrie hetzelfde zou verlopen dan werd er nooit iets verkocht en geproduceerd.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:39 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
[..]
Neuh, het was meer voor jou. Dat je niet elk topic hetzelfde hoeft te posten. Nogal zinloze exercitie. Daarnaast is je ook al 15 keer vertelt dat er bijzonder weinig users hier geroepen hebben dat het binnen 2 dagen gefixed zou zijn. Iedereen met een beetje verstandelijk vermogen begrijpt dat het niet zo werkt.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lastig h, de realiteit? Als de inhoud je niet bevalt ga je maar op de man spelen.
In het geval van een wereldoorlog is hoe dan ook Rusland de grote schuldige. Het is ook net of dat het doel is van Poetin. Gewoon doorgaan met treiteren totdat de vlam in de pan gaat.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat gevoel heb ik soms ook.quote:Op maandag 24 juli 2023 07:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is natuurlijk wel gewoon kut dat Oekrane steeds niet genoeg spullen krijgt om de oorlog in zijn voordeel te beslechten. Nu eindigt het alsnog in een slijtageslag waarvan maar de vraag is of Oekrane die kan winnen. Het is allemaal too little, too late.
Zoals het er nu voor staat is het denk ik niet te voorkomen dat ze vroeg of laat grondgebied zullen moeten opgeven.
Ik had wel wat meer verwacht eigenlijkquote:Op maandag 24 juli 2023 08:58 schreef ExTec het volgende:
In ieder geval duidelijk wat zelensky bedoelde toen hij zei dat hij wat ging doen, NAV aanval op Odesa.
[ twitter ]
Dit is een aardig begin, als je bedenkt hoe ver moskou is vanaf oekraine, ze dit moeten doen met drones die ze zelf maken, en ze op de bestemming door anti-air heen moeten.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik had wel wat meer verwacht eigenlijk
Ja, als je zo bekijktquote:Op maandag 24 juli 2023 09:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is een aardig begin, als je bedenkt hoe ver moskou is vanaf oekraine, ze dit moeten doen met drones die ze zelf maken, en ze op de bestemming door anti-air heen moeten.
Maar stel voor. Oekraine krijgt genoeg materiaal om de Russen over de grens te zetten en uiteindelijk zelfs de Krim weer terug te nemen (met alle russen die daar nu wonen). Einde oorlog en daarna treedt Oekraine tot de NAVO toe.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:08 schreef phpmystyle het volgende:
Ja dat gevoel heb ik soms ook.
Er zijn wel degelijk middelen te verzinnen om de Russen te ontzetten. Beginnen met f35 en f18 ipv zwaar verouderde f16 toestellen. Trainen op abraham tanks (vs heeft er giga veel op voorraad), en tot slot veel meer mlrs-artillerie.
Maar nee hoor, einde van het jaar krijgen ze misschien wat oude f16 en verder moeten ze het doen met versleten tanks.
Die spanningen zijn er juist omdat Rusland niet wil dat Oekrane zich aansluit bij de NAVO. Niet toegeven aan Rusland.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar stel voor. Oekraine krijgt genoeg materiaal om de Russen over de grens te zetten en uiteindelijk zelfs de Krim weer terug te nemen (met alle russen die daar nu wonen). Einde oorlog en daarna treedt Oekraine tot de NAVO toe.
Je neemt dan als NAVO een land over waar een heel groot risico aankleeft dat Rusland daar nog een keer binnenwandelt, zeker aangaande de Krim. Oekraine met grondgebied overnemen waar spanningen over zijn is dus misschien niet wat je als NAVO wil.
Wellicht laten ze dit daarom zo uitfikken. En als Rusland dan zijn stukje van de koek heeft bemachtigd en Poetin zonder heel ernstig gezichtsverlies de strijd kan beeindigen levert dat een meer uitgebalanceerde situatie op om Oekraine tot de NAVO toe te laten treden.
Misschien is dat wat er achter zit dat Oekraine net genoeg spul krijgt om de kaars beheerst te kunnen laten uitgaan.
Zodra Oekrane lid wordt van de NAVO komen daar tienduizenden Amerikanen en Europeanen gelegerd hoor. Voor Rusland om dan nog iets te proberen is je reinste zelfmoord.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar stel voor. Oekraine krijgt genoeg materiaal om de Russen over de grens te zetten en uiteindelijk zelfs de Krim weer terug te nemen (met alle russen die daar nu wonen). Einde oorlog en daarna treedt Oekraine tot de NAVO toe.
Je neemt dan als NAVO een land over waar een heel groot risico aankleeft dat Rusland daar nog een keer binnenwandelt, zeker aangaande de Krim. Oekraine met grondgebied overnemen waar grote spanningen en onenigheid over is, is dus misschien niet wat je als NAVO wil.
Wellicht laten ze dit daarom zo uitfikken. En als Rusland dan zijn stukje van de koek heeft bemachtigd en Poetin zonder heel ernstig gezichtsverlies de strijd kan beeindigen, levert dat een meer uitgebalanceerde situatie op om Oekraine tot de NAVO toe te laten treden.
Misschien is dat wat er achter zit dat Oekraine net genoeg spul krijgt om de kaars beheerst te kunnen laten uitgaan.
Hoe kom je erbij dat het rusland alleen om De Krim gaat? Ze hadden De Krim al, en toch strartten ze weer een nieuwe oorlog.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je neemt dan als NAVO een land over waar een heel groot risico aankleeft dat Rusland daar nog een keer binnenwandelt, zeker aangaande de Krim. Oekraine met grondgebied overnemen waar grote spanningen en onenigheid over is, is dus misschien niet wat je als NAVO wil.
Wellicht laten ze dit daarom zo uitfikken. En als Rusland dan zijn stukje van de koek heeft bemachtigd en Poetin zonder heel ernstig gezichtsverlies de strijd kan beeindigen, levert dat een meer uitgebalanceerde situatie op om Oekraine tot de NAVO toe te laten treden.
Wat (achteraf) vooral verbaast is dat er in het voorjaar zo weinig aandacht is geweest voor de levering van mijnenvegers. Bijna alle aandacht ging uit naar de levering van tanks en infanterievoertuigen.quote:Op maandag 24 juli 2023 07:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is natuurlijk wel gewoon kut dat Oekrane steeds niet genoeg spullen krijgt om de oorlog in zijn voordeel te beslechten. Nu eindigt het alsnog in een slijtageslag waarvan maar de vraag is of Oekrane die kan winnen. Het is allemaal too little, too late.
Zoals het er nu voor staat is het denk ik niet te voorkomen dat ze vroeg of laat grondgebied zullen moeten opgeven.
Dat zeg ik niet en dat staat ook niet in die post. Maar rusland vindt zelf iig dat die Krim al van hun is, dus als je dat 'afpakt' en bij de NAVO voegt creeer je een behoorlijk spanningsveld.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:52 schreef oheng het volgende:
Hoe kom je erbij dat het rusland alleen om De Krim gaat? Ze hadden De Krim al, en toch strartten ze weer een nieuwe oorlog.
Het gaat rusland alleen om expansionisme.
Mooiquote:Op maandag 24 juli 2023 10:00 schreef Aether het volgende:
Knallende dag in Moskou
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70897811
Nee de oorlog is de reden dat Oekrane nu niet tot de NAVO kan toetreden. Na de oorlog kan dat wel en is het klaar met het imperialisme van Ruslandquote:Op maandag 24 juli 2023 09:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet en dat staat ook niet in die post. Maar rusland vindt zelf iig dat die Krim al van hun is, dus als je dat 'afpakt' en bij de NAVO voegt creeer je een behoorlijk spanningsveld.
En je wilt eigenlijk niet te veel spanning opnemen in de NAVO denk ik. Dat is ook de reden waarom Oekraine nu niet tot de NAVO kan toetreden.
Inmiddels zijn we de tel kwijt wanneer het om Russische leugens gaat...quote:Op maandag 24 juli 2023 09:59 schreef Aether het volgende:
Russische geheime dienst: sporen van explosieven in graanschip
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70896047
De Russische geheime dienst zegt sporen van explosieven in een graanschip gevonden te hebben dat vanuit Turkije naar de Russische stad Rostov aan de Don voer. Volgens de FSB zou het schip in mei in een Oekraense haven zijn geweest en dus gebruikt kunnen zijn om explosieven naar Oekrane te vervoeren. De Russische claim wordt verder niet onderbouwd en is niet onafhankelijk geverifieerd.
Het bericht komt een week nadat Rusland had aangekondigd zich voorlopig terug te trekken uit de graandeal met Oekrane. Die overeenkomst voorzag erin dat Oekrane ook tijdens de oorlog graan naar het buitenland kan exporteren via de Zwarte Zee.
Als dat al het grote stiekeme plan is, dan zou het alleen gelden voor de Krim. Donbas zit vol met strategische grondstoffen, dus dat laat men echt niet aan Rusland. Van de Krim weet ik het eigenlijk niet zo.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja man, echt waar hoor!quote:Op maandag 24 juli 2023 09:59 schreef Aether het volgende:
De Russische geheime dienst zegt sporen van explosieven in een graanschip gevonden te hebben dat vanuit Turkije naar de Russische stad Rostov aan de Don voer. Volgens de FSB zou het schip in mei in een Oekraense haven zijn geweest en dus gebruikt kunnen zijn om explosieven naar Oekrane te vervoeren. De Russische claim wordt verder niet onderbouwd en is niet onafhankelijk geverifieerd.
Het bericht komt een week nadat Rusland had aangekondigd zich voorlopig terug te trekken uit de graandeal met Oekrane. Die overeenkomst voorzag erin dat Oekrane ook tijdens de oorlog graan naar het buitenland kan exporteren via de Zwarte Zee.
Zelfs die enkele keer dat ze de waarheid spreken, geloof je het niet meer.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:05 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Inmiddels zijn we de tel kwijt wanneer het om Russische leugens gaat...
Zitten wel wat resources om de krim heen (een gasveld bv). Maar krim is make or break voor rus. Het is de enige warmwater (niet bevriest in de winter) haven van rus, waarvan de havens diep genoeg zijn om alle gangbare typen schepen aan te kunnen. De havens aan de oostkant van de zwarte zee zijn bv niet diep genoeg.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:05 schreef Knipoogje het volgende:
Van de Krim weet ik het eigenlijk niet zo
Laten we het hopen. Voor de SMO heeft Rusland dit jarenlang bij Oekraense schepen gedaan.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zitten wel wat resources om de krim heen (een gasveld bv). Maar krim is make or break voor rus. Het is de enige warmwater (niet bevriest in de winter) haven van rus, waarvan de havens diep genoeg zijn om alle gangbare typen schepen aan te kunnen. De havens aan de oostkant van de zwarte zee zijn bv niet diep genoeg.
En het is die typische self-fullfiling prophecy die rus opbreekt; bang dat als ze die haven kwijt zijn, hun scheepvaart op hun gat gaat, en (deels) daarom maar veroveraartje gaan spelen, en ja, nu weet je idd zeker dat als oekraine krim terug heeft, alle schepen van rus die bv door de azov zee moeten, tot in het oneindige getraineerd gaan worden, en je scheepvaart dus ook echt over is.
Hoe zouden ze die sporen gevonden hebben? Heel die bulkcarrier swipen met een wattenstaafje en die dan testen?quote:Op maandag 24 juli 2023 09:59 schreef Aether het volgende:
quote:An ammunition depot and a house were destroyed in strikes hitting Crimea overnight into Monday, according to Sergey Aksyonov, the Russian-installed head of the occupied region.
Aksyonov said in a statement that “eleven enemy UAVs were shot down by air defense forces and suppressed by electronic warfare equipment in the skies over Crimea."
CNNquote:The Russian Ministry of Defense says Ukraine launched 17 drones toward Crimea overnight, referring to strikes on the peninsula, which was illegally annexed by Russian forces in 2014, as a “terrorist attack.”
The ministry said 14 Ukrainian unmanned aerial vehicles (UAVs) "were suppressed by means of radio-electronic warfare".
Three of the drones were shot down by Russian air defenses, three fell into the Crimean peninsula and 11 of the drones fell into the Black Sea, the Russian Ministry of Defense said.
“There were no casualties,” the MOD added.
Geen idee. Wat mij wel stoort is dat bij ALLE Russische claims in de media expliciet gemeld wordt dat die claims niet onafhankelijk bevestigd zijn en bij ALLE Oekrainse dit niet gezegd wordt. Terwijl dit ook daar vaak het geval is.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe zouden ze die sporen gevonden hebben? Heel die bulkcarrier swipen met een wattenstaafje en die dan testen?
O, wat erg. De Russen liegen alles bij elkaar, terwijl de Oekraners wel de werkelijkheid als basis gebruiken om op te rapporteren.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. Wat mij wel stoort is dat bij ALLE Russische claims in de media expliciet gemeld wordt dat die claims niet onafhankelijk bevestigd zijn en bij ALLE Oekrainse dit niet gezegd wordt. Terwijl dit ook daar vaak het geval is.
Dat laatste weet jij niet, want ook claims van die zijde zijn vaak niet onafhankelijk te bevestigen.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, wat erg. De Russen liegen alles bij elkaar, terwijl de Oekraners wel de werkelijkheid als basis gebruiken om op te rapporteren.
Je vergelijkt nu Rusland met Oekrane. Oekrane is een land waar een vrij pers aanwezig is, terwijl je in Rusland al jaren de cel in kan verdwijnen als je spreekt over 'oorlog' in plaats van 'militaire operatie'.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat laatste weet jij niet, want ook claims van die zijde zijn vaak niet onafhankelijk te bevestigen.
Het is niet vaker bij de een. Het is altijd bij de een en nooit bij de ander.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu Rusland met Oekrane. Oekrane is een land waar een vrij pers aanwezig is, terwijl je in Rusland al jaren de cel in kan verdwijnen als je spreekt over 'oorlog' in plaats van 'militaire operatie'.
Nogal logisch dat er vaker bij Russisch nieuws dan bij Oekraens nieuws gemeld wordt dat nieuws niet onafhankelijk te bevestigen is.
Nou... Dat is ook wel wat naef gedachtquote:Op maandag 24 juli 2023 10:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, wat erg. De Russen liegen alles bij elkaar, terwijl de Oekraners wel de werkelijkheid als basis gebruiken om op te rapporteren.
Het is onzin. Er is een continue stroom aan nieuws, en aan beiden kanten wordt veel niet bevestigd.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is niet vaker bij de een. Het is altijd bij de een en nooit bij de ander.
quote:In de Oekraense havenstad Odesa is woensdagochtend vroeg brand uitgebroken, nadat een kantoorgebouw en een pakhuis werden getroffen door een Russische kruisraket. De autoriteiten melden dat de luchtverdediging ook twee kruisraketten heeft neergehaald. Volgens berichten op sociale media zijn er slachtoffers gevallen bij de beschieting, maar de autoriteiten kunnen dat nog niet bevestigen.
quote:Het langverwachte Oekraense offensief is volgens Amerikaanse media nu echt van start gegaan. Onder meer The Washington Post, NBC News en ABC News zeggen op basis van bronnen bij de Oekraense strijdkrachten dat ze in het zuiden in de aanval zijn gegaan. Officieel is het nieuws niet bevestigd.
https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:‘Laatste grote oorlogsschip van Oekrane vernietigd’
Rusland stelt het laatste grote oorlogsschip van Oekrane maandag te hebben vernietigd. De Russische luchtmacht zou het schip genaamd Joeri Olefirenko met een precisieaanval hebben verwoest, zeggen de Russische autoriteiten woensdag.
Het schip was ten tijde van de veronderstelde aanval gestationeerd in de haven van Odessa, in het zuiden van Oekrane. De bewering kan niet onafhankelijk worden geverifieerd. Oekraense autoriteiten hebben het bericht nog niet bevestigd. (ANP)
En dat is ook onwaar. Pro-Oekraense bullshit wordt ook vaak genoeg debunked hier. Maar hey, het is maar net waar je overheen leest natuurlijk.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Oekrane er baat bij om nieuws op een bepaalde manier te brengen. En dat alleen Rusland aan propaganda zou doen is natuurlijk een beetje onzinnig.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou... Dat is ook wel wat naef gedacht.
Ik heb het niet over hier, ik heb het over de mainstream media.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En dat is ook onwaar. Pro-Oekraense bullshit wordt ook vaak genoeg debunked hier. Maar hey, het is maar net waar je overheen leest natuurlijk.
Allemaal berichten over dat ze het zelf nog niet bevestigd hebben. Het gaat mij om onafhankelijk bevestigen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is onzin. Er is een continue stroom aan nieuws, en aan beiden kanten wordt veel niet bevestigd.
[..]
[..]
[..]
Laat dan maar zo'n kwalijk voorbeeld zien van de mainstreammedia.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal berichten over dat ze het zelf nog niet bevestigd hebben. Het gaat mij om onafhankelijk bevestigen.
Oh, ook in dat geval heeft iemand je al antwoord gegevenquote:Op maandag 24 juli 2023 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb het niet over hier, ik heb het over de mainstream media.
Het is prima journalistiek om in de verslaggeving duidelijk te maken dat Russen leugenachtige barbaren zijn. Stukje duiding enz.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. Wat mij wel stoort is dat bij ALLE Russische claims in de media expliciet gemeld wordt dat die claims niet onafhankelijk bevestigd zijn en bij ALLE Oekrainse dit niet gezegd wordt. Terwijl dit ook daar vaak het geval is.
Dit doen de Russen waarschijnlijk zelf. Paar lege kantoren raken waarna ze Oekrane van terrorisme kunnen betichtenquote:Op maandag 24 juli 2023 11:26 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mooi zo. Nu even een paar dagen doorgaan.
Natuurlijk joh. Het is een false flag om te demonstreren dat Oekrane in staat is doelen op 700 km te raken zonder dat Rusland er iets tegen kan doen. Dit om de bevolking gerust te stellen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:
D
[..]
Dit doen de Russen waarschijnlijk zelf. Paar lege kantoren raken waarna ze Oekrane van terrorisme kunnen betichten
De pers in Oekrane is niet vrij:quote:Op maandag 24 juli 2023 10:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu Rusland met Oekrane. Oekrane is een land waar een vrij pers aanwezig is, terwijl je in Rusland al jaren de cel in kan verdwijnen als je spreekt over 'oorlog' in plaats van 'militaire operatie'.
Nogal logisch dat er vaker bij Russisch nieuws dan bij Oekraens nieuws gemeld wordt dat nieuws niet onafhankelijk te bevestigen is.
quote:Hoewel de Oekraense mediasector pluralistisch is, is het scheefgetrokken in het voordeel van de economische en politieke macht. President Volodymyr Zelensky kreeg in zijn presidentsrace aanzienlijke steun van mediakanalen die eigendom zijn van oligarch Igor Kolomoisky. De regering van Zelensky heeft hierdoor een grote macht over de media.
In 2021 registreerde het onafhankelijke Institute of Mass Information (IMI) 197 schendingen van de vrijheid van meningsuiting tegen journalisten. In voorgaande jaren, voornamelijk onder president Porosjenko, hebben verschillende internationale organisaties zoals Verslaggevers Zonder Grenzen, Human Rights Watch en het Committee to Protect Journalists Oekrane veroordeeld voor het verbieden van journalisten, media en websites.
Russische media, platforms, en software
De veiligheidsdienst van Oekrane (Sloezjba Bezpeky Oekrajiny, ofwel SBU) heeft de taak om anti-Oekraense propaganda tegen te gaan; eventueel door het neerhalen van domeinen. In 2021 ondertekende president Zelensky een bevel om drie televisiezenders te blokkeren die worden gecontroleerd door de pro-Russische oppositieleider Viktor Medvedchuk.
Onder president Porosjenko verboden Oekraense autoriteiten al veel Russische mediakanalen. De Russische sociale mediaplatforms VKontakte (VK) en Odnoklassniki (OK) zijn beide geblokkeerd in Oekrane. Ook Yandex, de populairste zoekmachine voor de Russischtalige wereld, is geblokkeerd. De blokkades zouden nodig zijn om Oekraners te beschermen tegen cyberaanvallen en het verzamelen van gegevens. De platformen worden echter veel gebruikt door Oekraners zelf, en er is dan ook veel kritiek op de beperkingen.
Verschillende softwareprogramma’s, zoals de taalverwerker ABBYY en boekhoudsoftware 1C zijn ook verboden, ondanks het feit dat veel Oekraners er gebruik van maken.
LHBTIQ+ en feministische uitingen
Hoewel de Oekraense publieke opinie over LHBTIQ+-rechten de laatste jaren is verbeterd, beperken de Oekraense autoriteiten traditioneel de rechten en de vrijheid van meningsuiting van seksuele minderheden.
In 2012 stelde het kabinet een wet op die het illegaal maakte om homoseksualiteit in het openbaar en in de media te bespreken. Overtreding van deze wet zou leiden tot boetes en een gevangenisstraf van maximaal vijf jaar. In 2015 werd het wetsvoorstel echter van de agenda geschrapt.
Desalniettemin komen aanvallen op activisten en censuur van LHBTIQ+-inhoud in de media regelmatig voor. Een voorbeeld: in 2014 werd de oudste bioscoop van Kiev in brand gestoken tijdens de vertoning van een film die deel uitmaakte van een LHBTIQ+-programma op het Molodist Film Festival.
In de loop van de afgelopen decennia is de aanwezigheid en de activiteit van radicaal extreemrechts in Oekrane toegenomen. Zij zijn tegen de opkomst van wat ze beschouwen als ‘onzuivere’ elementen van de samenleving: de LHBTIQ+-gemeenschap en diverse religieuze, etnische en taalkundige minderheden.
De Oekraense autoriteiten maken formeel en informeel gebruik van de invloed van deze extreemrechtse groeperingen. Dit alles versterkt de censuur, het geweld en de pesterijen. In 2021 verstoorde de rechts-nationalistische groepering Traditie en Orde op een gewelddadige manier landelijke bijeenkomsten voor vrouwenrechten. Dit soort geweld en intimidatie vinden bijna straffeloos plaats.
Waarom censureert Oekrane het internet?
Vraagteken met als punt een rode cirkel met een streep erdoorheen
Het medialandschap in Oekrane is sterk gepolariseerd. Dit komt doordat het land vanuit geopolitiek oogpunt gevangen zit tussen twee invloedssferen. Om een interne politieke crisis te verzachten, maakt Oekrane gebruik van censuur om zo de informatiestroom te controleren.
Sinds het eind van de Koude Oorlog hebben zowel Rusland als westerse actoren, zoals de NAVO en de Europese Unie, geprobeerd de politieke loyaliteit van Oekrane in hun voordeel te benvloeden. Beide kanten geloven hiermee de nationale veiligheid te beschermen.
Als gevolg daarvan is Oekrane de mogelijkheid van politieke neutraliteit ontnomen. Het online informatielandschap is hierdoor dus onderhevig aan manipulatie.
Censuur wordt gebruikt als een middel om propaganda en desinformatie tegen te gaan. Bovendien worden de Oekraense mediakanalen sterk benvloed door de belangen van hun rijke eigenaar. Dit komt tot uiting in politiek en economisch gemotiveerde jeansa, het verschijnsel van vermomd betaald materiaal.
Waar is dat en wie zat daar achter?quote:
quote:Op maandag 24 juli 2023 12:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waar is dat en wie zat daar achter?
Als Rusland de Oekrainse graanopslagen vernietigt en zelf niets aan graan uitlevert storten ze heel bewust de rest van de wereld in de ellende.
Ik zie ze er voor aan. Alles is geoorloofd bij dit terrorregime.
In Nederland is dat dan weer goed nieuws voor boeren; voorlopig geen uitkoopregelingen dan![]()
* Tengano gaat alvast bloembollen hamsteren![]()
quote:Russian drones have attacked Ukraine’s port infrastructure on the Danube river overnight, targeting Ukrainian grain stocks, the Ukrainian Army said in separate statements.
The attack was carried out by Iranian-made Shahed drones and lasted for 4 hours, Ukraine’s Southern Operational Command posted on Facebook.
There are three main Danube ports in Ukraine — Izmail, Reni and Ust-Dunaiskyi but the post did not specify which were hit.
The statement added that three drones were destroyed by Ukrainian air defense forces, although “some got through,” according to a separate statement by Serhiy Bratchuk, a spokesperson for the Odesa regional military administration.
Ze hebben zelf blijkbaar een recordopbrengst vwb graan en willen dat gaan leveren.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:04 schreef Tengano het volgende:
Als Rusland de Oekrainse graanopslagen vernietigt en zelf niets aan graan uitlevert storten ze heel bewust de rest van de wereld in de ellende.
CNNquote:In a self-penned article published Monday on the Kremlin’s website ahead of a Russia-Africa summit scheduled to take place later this week, Putin claimed Moscow could make up the shortfall in Ukrainian grain.
“I want to give assurances that our country is capable of replacing the Ukrainian grain both on a commercial and free-of-charge basis, especially as we expect another record harvest this year,” Putin wrote.
“Notwithstanding the sanctions, Russia will continue its energetic efforts to provide supplies of grain, food products, fertilizers and other goods to Africa,” he added.
Putin claimed the grain deal had been used for the "enrichment of large US and European businesses" and that “barriers have been mounted” to Russia’s own attempts to supply mineral fertilizers to countries in need -- an effort that, in his opinion, "should be exempt from any sanctions."
“Considering all these facts, there is no longer any use in continuing the “grain deal” as it has failed to serve its original humanitarian purpose,” Putin concluded.
Ik zeg toch nergens dat Rusland niet liegt? Ik zeg alleen maar dat bij alle berichten uit Rusland staat dat ze niet onafhankelijk bevestigd kunnen worden en bij berichten van Oekrane dit nagenoeg nooit erbij staat, terwijl die ook veelal niet onafhankelijk bevestigd kunnen worden.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:54 schreef 3rr0r het volgende:
Als je nu nog niet door hebt dat Rusland een grote leugenaar is die te pas en te onpas alles bij elkaar liegt dan is er iets mis met je.
Nee, bij de partij die grofweg liegt als de lippen bewegen, zet je dat er altijd bij. Oekraine liegt niet altijd. Zo moeilijk is het niet hoor.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:20 schreef vosss het volgende:
Zeg het structureel bij beiden of gewoon niet en niet bij de een wel en bij de ander niet.
Het ging hun inderdaad om deze 4 regionen.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het rusland alleen om De Krim gaat? Ze hadden De Krim al, en toch strartten ze weer een nieuwe oorlog.
Het gaat rusland alleen om expansionisme.
1. Boycot russisch graan.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze hebben zelf blijkbaar een recordopbrengst vwb graan en willen dat gaan leveren.
[..]
CNN
Ik schreef dat er een vrije pers aanwezig is. Dat is iets anders dan dat er een perfect en eerlijk speelveld is (daar kun je in Nederland overigens ook vraagtekens bij zetten).quote:Op maandag 24 juli 2023 11:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De pers in Oekrane is niet vrij:
[..]
Dit zou alleen al een reden moeten zijn om Rusland met de grond gelijk te maken.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:22 schreef Tengano het volgende:
Daar zit dus een strategie achter vermoed ik. De rest van de wereld uithongeren, zorgen dat Europa door half Afrika wordt overstroomd agv hongersnoden. Kortom, zoveel mogelijk de rest van de wereld ontregelen om zo meer grip en ruimte te krijgen om hun eigen moves te maken. Ziek volk.
Onderbouw eerst deze claim maar eens.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:20 schreef vosss het volgende:
Ik zeg toch nergens dat Rusland niet liegt? Ik zeg alleen maar dat bij alle berichten uit Rusland staat dat ze niet onafhankelijk bevestigd kunnen worden en bij berichten van Oekrane dit nagenoeg nooit erbij staat,
Daarbij stijgen de graanprijzen ook als de Russen andermans graan vernietigen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:22 schreef Tengano het volgende:
Daar zit dus een strategie achter vermoed ik. De rest van de wereld uithongeren, zorgen dat Europa door half Afrika wordt overstroomd agv hongersnoden. Kortom, zoveel mogelijk de rest van de wereld ontregelen om zo meer grip en ruimte te krijgen om hun eigen moves te maken. Ziek volk.
Zo belangrijk is dat beetje graan nou ook nietquote:Op maandag 24 juli 2023 12:22 schreef Tengano het volgende:
Ik denk bijna alles.quote:
Wel jammer dat je bepaalde dingen weglaat:quote:Op maandag 24 juli 2023 11:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De pers in Oekrane is niet vrij:
[..]
Als Lospedrosa het zegt, dan moet het wel waar zijn jongens.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo belangrijk is dat beetje graan nou ook niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Het staat vaak genoeg bij berichten van beide kanten dat een bewering niet geverifieerd kan worden (oa CNN) dus wat je zegt is niet waar. Tevens heeft Rusland bewezen dat ze ontzettend veel liegen en bedriegen. Over Oekraine kan je dat niet zeggen. Dus op basis daarvan zou het ook niet vreemd zijn om Rusland anders te behandelen qua scepsis bij wat ze zeggen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat Rusland niet liegt? Ik zeg alleen maar dat bij alle berichten uit Rusland staat dat ze niet onafhankelijk bevestigd kunnen worden en bij berichten van Oekrane dit nagenoeg nooit erbij staat, terwijl die ook veelal niet onafhankelijk bevestigd kunnen worden.
Zeg het structureel bij beiden of gewoon niet en niet bij de een wel en bij de ander niet.
quote:Op maandag 24 juli 2023 12:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Lospedrosa het zegt, dan moet het wel waar zijn jongens.Moet je nagaan, deze foto’s is nog met Oekrans graan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Ik laat niks bewust weg, er is wel degelijk van alles aan te halen over de persvrijheid van Oekrane.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel jammer dat je bepaalde dingen weglaat:
In Oekrane is er geen staatscensuur in de strikte zin van het woord.
Bovendien censureert Oekrane sterk aan Rusland gelieerde online media. Alle online publicaties die de Russische agressie ontkennen, zijn verboden. Dit is een duidelijk voorbeeld van de samenhang tussen censuur, ideologische propaganda en desinformatie.
https://www.vpngids.nl/unblock/censuur/internetcensuur-oekraine/
Lijkt mij nogal logisch dat Russische propaganda en goedpraterij daar verboden is.
Hoezo onderbouw deze claim??? Je kan het zelf toch gewoon lezen. Het is een feit dn niet iets wat ik claim.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onderbouw eerst deze claim maar eens.
quote:Op maandag 24 juli 2023 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb het niet over hier, ik heb het over de mainstream media.
Ook in mainstream media wordt er van zowel Russische als Oekraense kant nieuws doorgeven en ja ook met kanttekeningen daarbij. Dus dat is gewoon onzin.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat Rusland niet liegt? Ik zeg alleen maar dat bij alle berichten uit Rusland staat dat ze niet onafhankelijk bevestigd kunnen worden en bij berichten van Oekrane dit nagenoeg nooit erbij staat, terwijl die ook veelal niet onafhankelijk bevestigd kunnen worden.
Ja dat dus. Er overlijden jaarlijks nog steeds gruwelijk veel mensen, en vooral kinderen door honger. Dus als rusland geen graan levert en ze vernietigen het Oekrainse graan dan het dat echt wel (bewust) impact.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet je nagaan, deze foto’s is nog met Oekrans graan.
Wat denk je dat er in WO2 had gebeurt, als je bv in het VK een hosanna stuk had geschreven over duitsland?quote:Op maandag 24 juli 2023 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik laat niks bewust weg, er is wel degelijk van alles aan te halen over de persvrijheid van Oekrane.
Ook wel dat journalisten net zoals in Rusland worden opgepakt na onwelgevallige uitingen.
quote:Op maandag 24 juli 2023 12:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Lospedrosa het zegt, dan moet het wel waar zijn jongens.Ik zie het al voor me Lospedrosa in Oekrane bij kapotgeschoten graansilo's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Zo, dat valt wel mee, 100 ton verloren graan? Dat is maar een klein beetje'' ondertussen nog een Big Mac in zijn mond proppend.
Je doet het niet bewust. Maar waarom staan de stukjes die ik heb gekopieerd niet in het bericht van jou?quote:Op maandag 24 juli 2023 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik laat niks bewust weg, er is wel degelijk van alles aan te halen over de persvrijheid van Oekrane.
Ook wel dat journalisten net zoals in Rusland worden opgepakt na onwelgevallige uitingen.
Is dat gek dan?quote:Op maandag 24 juli 2023 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het ging om de opmerking dat er vrije pers is.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dat gek dan?
Rusland en Oekrane zijn met elkaar in oorlog. Verwacht jij dan dat 1 van beide landen de media van het andere land vrijelijk toelaat? Nee, natuurlijk niet.
Het verschil zit hem erin dat Rusland ALLE niet staatsmedia blokkeert.
Oekrane laat vrije media toe en mensen kunnen daar gewoon onafhankelijke media zien.
Dat mag wel. Lees het stuk nog eens:quote:Op maandag 24 juli 2023 12:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het ging om de opmerking dat er vrije pers is.
Neem dan de situatie voor 2021, je mag bv niks over homo’s schrijven.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-macht-voor-zelenskiquote:Op maandag 24 juli 2023 13:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat mag wel. Lees het stuk nog eens:
In 2012 stelde het kabinet een wet op die het illegaal maakte om homoseksualiteit in het openbaar en in de media te bespreken. Overtreding van deze wet zou leiden tot boetes en een gevangenisstraf van maximaal vijf jaar. In 2015 werd het wetsvoorstel echter van de agenda geschrapt.
Dat is een wetsvoorstel uit de tijd van de pro-Russische Janukovych.
Hoe is de situatie nu?
Dat gaat over die wet die het makkelijker maakt om Russische propaganda te bestrijden.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-macht-voor-zelenski
Rusland is vele malen slechter echter Oekrane barst ook van de olichargen in de media die alles bepalen.
Dat is wat anders dan Rusland kut vinden en Oekrane verafgoden zodat je geen enkel commentaar kan geven.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:14 schreef Barbusse het volgende:
Blijf het verbazingwekkend vinden hoe sommigen Rusland toch ook echt wel slecht vinden, jamaarmaar Oekrane doet ook slechte dingen hoor!
Tuurlijk is Oekrane niet perfect, verre van zelfs. Maar dat doet in dit conflict niet echt terzake imho.
Lekkere stropop weer, want dat gebeurt hier niet.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan Rusland kut vinden en Oekrane verafgoden zodat je geen enkel commentaar kan geven.
Wie is hier Oekrane aan het verafgoden? Die nuance die je eist van anderen aangaande 'Oekrane slecht', daar ontbreekt het bij jezelf nogal aan.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan Rusland kut vinden en Oekrane verafgoden zodat je geen enkel commentaar kan geven.
Hoe gaan Afrikaanse landen daar dan druk op uitoefenen?quote:Op maandag 24 juli 2023 13:24 schreef Bensel het volgende:
De russen willen dat afrikaanse landen druk gaan zetten op westerse landen om te stoppen met wapenleveranties. Alleen vergeten ze dat westerse landen weinig geven om afrika als het ze niets oplevert
Als wij niet toegeven dan gaat Burna Boy nog meer concerten afzeggen in Europa natuurlijk, dat zal ons wel een lesje leren!quote:Op maandag 24 juli 2023 13:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe gaan Afrikaanse landen daar dan druk op uitoefenen?
De Afrikaantjes moeten maar eens kritisch leren nadenken en anders de gevolgen aan den lijve ondervinden. Het is absurd dat het Westen wordt tegengewerkt door een van de grootste slachtoffers van Rusland.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:25 schreef Slayage het volgende:
Russische propaganda mbt het omleggen van de graan deal maakt overuren. Zou me niet eens verbazen dat de Afrikanen het door die propaganda minder erg vinden straks wanneer ze creperen. Evenals dat Russische ouders het kennelijk prima vinden in hun kinderen de dood te gemoet te sturen in Oekrane.
https://nos.nl/l/2484030
Ken hem niet echt. Maar die is zichzelf aardig niet geliefd aan het maken.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als wij niet toegeven dan gaat Burna Boy nog meer concerten afzeggen in Europa natuurlijk, dat zal ons wel een lesje leren!
CENSUUR!!!!!! PERSVRIJHEID!!!!!!!!!quote:Op maandag 24 juli 2023 13:46 schreef slashdotter3 het volgende:
botfarm met 150k simcards uitgeschakeld. Een flinke klap voor de Russen
[ twitter ]
Het eventuele overlijden of afgezet worden van Poetin gaat geen verschil maken vwb het Russische buitenland beleid. Hun buitenlandse politiek is gebaseerd op het uitroeien van andere volkeren, vernietiging van hun cultuur en vervolgens kolonisatie door etnische Russen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit zou alleen al een reden moeten zijn om Rusland met de grond gelijk te maken.
Ophoeren met putler.
Een beetje zoals de familie van Thillo?quote:Op maandag 24 juli 2023 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-macht-voor-zelenski
Rusland is vele malen slechter echter Oekrane barst ook van de olichargen in de media die alles bepalen.
Omdat Rusland keer op keer op leugens betrapt wordt. En Oekraense beweringen keer op keer wordt bevestigd met bewijs zoals beelden. Rusland is er zelf de schuldige aan dat niemand hun meer geloofd zelfs als ze een keertje de waarheid naar buiten brengen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? Er lopen 100den westerse journalisten rond in Oekrane.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Niemand geeft iets om Afrika.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:24 schreef Bensel het volgende:
De russen willen dat afrikaanse landen druk gaan zetten op westerse landen om te stoppen met wapenleveranties. Alleen vergeten ze dat westerse landen weinig geven om afrika als het ze niets oplevert
Als de NAVO er in zit dan laten de Russen het wel om ook maar met hun kleine teen een stap over de grens te zetten. Garanties? Nee, Poetin (of zijn opvolger) beslist of ze al dan wel of niet zo'n actie uitvoeren.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Afrika krijgt miljarden aan hulp en via hulp organisaties.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:24 schreef Bensel het volgende:
Minder migranten die verzuipen voor de kust en Europa mag het opruimen?quote:Op maandag 24 juli 2023 13:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als wij niet toegeven dan gaat Burna Boy nog meer concerten afzeggen in Europa natuurlijk, dat zal ons wel een lesje leren!
quote:
quote:“Drones attacked the orc capital and Crimea last night. Electronic warfare and air defense are becoming less and less capable of protecting the occupiers' skies,” said Mykhailo Fedorov, the Ukrainian minister of digital transformation, in a Telegram post on Monday.
“Whatever happens, there will be more of it,” he added.
Fedorov’s ministry is in charge of the Ukrainian “Army of Drones” initiative, the government’s drone procurement plan.
Deze oorlog doet wel veel goeds zeg.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Minder migranten die verzuipen voor de kust en Europa mag het opruimen?
Het ISW had een interessant draadje vannacht betreft de situatie tussen Kremina-Svatove en de Russische claims in dat gebied.quote:
Videoquote:Russian drone strikes port infrastructure on Danube in Reni - Odessa oblast
Mooi. En laat ze dit nu maar de komende 600 dagen volhouden. Dan voelt Rusland een beetje met wat het zelf aanricht met oa die Shaheds.quote:
Heb je het hier nu over bijvoorbeeld Poetin of zijn familie/vrienden? Daar kunnen we nu toch ook niet bij?quote:Op maandag 24 juli 2023 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
Als de NAVO er in zit dan laten de Russen het wel om ook maar met hun kleine teen een stap over de grens te zetten. Garanties? Nee, Poetin (of zijn opvolger) beslist of ze al dan wel of niet zo'n actie uitvoeren.
Maar ga er maar vanuit dat dat enorme gevolgen heeft voor de personen achter de knoppen, familie, en vrienden.
Kotsmisselijk wordt je van die ventquote:"Het Russische verhaal is dat de havens van Odesa worden platgelegd als 'vergelding voor de aanval op de Krimbrug'. Maar het is vooral een handige strategie: door de constante bombardementen zullen buitenlandse schepen Odesa ontwijken en kan er geen export en import plaatsvinden. Dat zal Oekrane dwingen graan per spoor te gaan exporteren, wat de handel enorm bemoeilijkt.
Poetin staat klaar om in dat zelfgecreerde gat te springen. Hij profileert zichzelf als de betrouwbare graanleverancier die - "in tegenstelling tot Oekrane en het Westen" - de arme hongerige kinderen in Afrikaanse landen wl zal redden."
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-kan-leveren
Een land bombarderen, hun middelen kapot maken, en dan doen alsof je zelf de redder bent.quote:
Uiteindelijk zullen de Russen wel moeten vertrekken uit Oekrane. Net zoals dat de Amerikanen en Russen moesten vertrekken uit Afghanistan. En net zoals de Amerikanen moesten vertrekken uit Vietnam.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als we het toch over voorspellingen hebben. We liggen nog steeds op schema
De Krim hebben ze al helemaal volgeplempt met nieuwe russen. Die gaan daar niet meer vandaan. Dat eiland is gewoon ingelijfd en van te groot belang voor rusland. Dat laten ze niet meer los vrees ik.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:02 schreef luxerobots het volgende:
Uiteindelijk zullen de Russen wel moeten vertrekken uit Oekrane. Net zoals dat de Amerikanen en Russen moesten vertrekken uit Afghanistan. En net zoals de Amerikanen moesten vertrekken uit Vietnam.
Het is niet alleen zo dat de Oekraners steeds kleine prikken uitdelen, zoals bij een normale guerrilla-oorlog, de Oekraners weten naast deze prikken, ook gewoon grote slagen uit te delen.
Maar goed, deze shitshow (voor Oekrane) kan wel jaren duren.
Die nieuwe Russen pleur je gewoon de grens over.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
De Krim hebben ze al helemaal volgeplempt met nieuwe russen. Die gaan daar niet meer vandaan. Dat eiland is gewoon ingelijfd en van te groot belang voor rusland. Dat laten ze niet meer los vrees ik.
Verschil is wel dat de Russen nu sterven voor stukken land die ze willen bezetten.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen de Russen wel moeten vertrekken uit Oekrane. Net zoals dat de Amerikanen en Russen moesten vertrekken uit Afghanistan. En net zoals de Amerikanen moesten vertrekken uit Vietnam.
Het is niet alleen zo dat de Oekraners steeds kleine prikken uitdelen, zoals bij een normale guerrilla-oorlog, de Oekraners weten naast deze prikken, ook gewoon grote slagen uit te delen.
Maar goed, deze shitshow (voor Oekrane) kan wel jaren duren.
Ja, wat betreft de Krim weet ik het ook niet. Als eiland is het ook makkelijk te verdedigen. Maar fijn zal het er niet worden, als de Oekraners de rest van Oekrane al veroverd hebben.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
De Krim hebben ze al helemaal volgeplempt met nieuwe russen. Die gaan daar niet meer vandaan. Dat eiland is gewoon ingelijfd en van te groot belang voor rusland. Dat laten ze niet meer los vrees ik.
Het veroveren van de Krim hangt volgens mij vooral af van hoeveel wapenleveringen hen nog wordt gegund en of dat bij de Krim dus wel of niet ophoudt. Ik denk dat Oekraine het zelf niet eens in de hand heeft of ze die Krim gaan terugveroveren want zonder wapens of munitie doe je niet veel, ook al wil je nog zo graag.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:27 schreef luxerobots het volgende:
Ja, wat betreft de Krim weet ik het ook niet. Als eiland is het ook makkelijk te verdedigen. Maar fijn zal het er niet worden, als de Oekraners de rest van Oekrane al veroverd hebben.
De Krim word volledig gesoleerd van Rusland. Dan valt er niets meer vast te houden.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het 2e pantserding dat je ziet is weer een.... YPR.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:34 schreef skysherrif het volgende:
30 minuten lange nieuwe video van derde azov brigade bij bakhmut, echt bizarre beelden soms
Dat is juist een voordeel; die kolonisten kunnen voor dwangarbeid bij de wederopbouw van Oekrane ingezet worden.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien dat ze goedkope drones gebruiken om de route te controleren of ze neergeschoten worden? Zoja, dan weten ze dat ze geen dure 2,5 miljoen usd Storm Shadows moeten inzetten.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Rybar says this morning raid on Crimea saw unusual paths for Ukrainian UAVs followed by 4 Storm Shadows which all hit their targets (ammunition depots).
quote:Op maandag 24 juli 2023 17:39 schreef Aether het volgende:
Kyiv: ‘Drone Attacks on Moscow Will Continue and Increase in Scale’
https://www.kyivpost.com/post/19781
quote:Ukraine has said the attack was a "special operation" carried out by Kyiv's forces.
China levert dus geen wapens maar wel ander materiaal dat gebruikt kan worden voor militaire doeleinden. En op deze manier krijgen ze geen sancties want het zijn geen wapensquote:Op maandag 24 juli 2023 14:14 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
"This year, Russia imported more than $100 million worth of drones from China, which is 30 times more than Ukraine", — Politico
Also, China exported 69% more ceramics used in body armor to Russia - more than $225 million. Exports of Chinese ceramics to Ukraine fell by 61% - $5m
De enige manier waarop Afrika druk kan zetten is als Rusland vervoer over de Middellandse zee regelt voor miljoenen asielzoekers om Europa mee te overspoelen.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:24 schreef Bensel het volgende:
Op 20.04 zie je duidelijk dat het een Nederlands voertuig was.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het 2e pantserding dat je ziet is weer een.... YPR.
Heeeeerlijk.quote:
En hoe gaan ze dat precies doen zonder gezeik te krijgen met heel Noord-Afrika, die zitten ook niet bepaald te wachten op hordes migranten in hun land, en de herkomstlanden van die lui waar ze er misschien ook niet zo gelukkig mee zijn dat hun burgers zo als wapens worden ingezet in een oorlog waar ze zo weinig mogelijk mee te maken willen hebben.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De enige manier waarop Afrika druk kan zetten is als Rusland vervoer over de Middellandse zee regelt voor miljoenen asielzoekers om Europa mee te overspoelen.
Russen en Afrikanen verschillen qua opvattingen amper van mekaar; n dode is een drama, een miljoen doden niets meer dan een statistiek.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat precies doen zonder gezeik te krijgen met heel Noord-Afrika, die zitten ook niet bepaald te wachten op hordes migranten in hun land, en de herkomstlanden van die lui waar ze er misschien ook niet zo gelukkig mee zijn dat hun burgers zo als wapens worden ingezet in een oorlog waar ze zo weinig mogelijk mee te maken willen hebben.
Maakt me niet uit waarvoor ze sterven, zolang ze sterven vind ik het goed. Alternatief: gewoon je biezen pakken en oprotten naar je terroristenland. Plek zat en zuip je maar dood wanneer je niks beters kan bedenken.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de Russen nu sterven voor stukken land die ze willen bezetten.
Dat is wat anders dan sterven voor andermans regime.
Afrikanen verschillen onderling best van mekaar. Er wonen namelijk een miljard mensen op dat continent. Als je dan toch zo nodig vooroordelen over groepen mensen moet uiten, probeer ze dan op z'n minst een beetje te differentiren naar land, ras of geloof ofzo. Maar dit is, zelfs voor racistisch kletspraat, ondermaats.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:56 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Russen en Afrikanen verschillen qua opvattingen amper van mekaar; n dode is een drama, een miljoen doden niets meer dan een statistiek.
Gaat niet zo goed daar bij bakhmut voor de Russen. Kennelijk zijn de Oekraners ook in kliachivka getrokken volgens Russische propagandistenquote:Op maandag 24 juli 2023 17:53 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Jezus, de Russen worden echt afgeslacht in Klischivka, zuiden van Bakhmut.
Ja klopt immers zijn die beelden die ik net deelde in Klischivka en je ziet ze granaten gooien en schieten op dat 'gebouw' naast ze.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Gaat niet zo goed daar bij bakhmut voor de Russen. Kennelijk zijn de Oekraners ook in kliachivka getrokken volgens Russische propagandisten
[ twitter ]
Lijkt me sterk dat hij zo oud is.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:17 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hoop dat er iets fout is gegaan met de vertaling want anders wtf.
Denk je nou echt dat Afrikaanse leiders om het leven van hun burgerbevolking geven? Tuurlijk niet.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Afrikanen verschillen onderling best van mekaar. Er wonen namelijk een miljard mensen ofzo. Als je dan toch zo nodig vooroordelen over groepen mensen moet uiten, probeer ze dan op z'n minst een beetje te differentiren naar land, ras of geloof ofzo. Maar dit is, zelfs voor racistisch kletspraat, ondermaats.
Interessant is het ook dat een BMD die troepen afzet. De BMD wordt normaliter alleen gebruikt door de VDV, niet door de mobiks/storm troepen/akhmat of welke inwisselbare troepen dan ook. Dat ze VDV gebruiken voor dit soort zinloze counteraanvallen laat idd zien dat de situatie heel slecht is daar voor de Russen.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Gaat niet zo goed daar bij bakhmut voor de Russen. Kennelijk zijn de Oekraners ook in kliachivka getrokken volgens Russische propagandisten
[ twitter ]
Dat is heel herosch van ze. dat is klassiek oorlog voeren. Sterven voor je land.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:53 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Jezus, de Russen worden echt afgeslacht in Klischivka, zuiden van Bakhmut.
Zou natuurlijk een ramp zijn als ze bakhmut zouden verliezenquote:Op maandag 24 juli 2023 18:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Interessant is het ook dat een BMD die troepen afzet. De BMD wordt normaliter alleen gebruikt door de VDV, niet door de mobiks/storm troepen/akhmat of welke inwisselbare troepen dan ook. Dat ze VDV gebruiken voor dit soort zinloze counteraanvallen laat idd zien dat de situatie heel slecht is daar voor de Russen.
quote:Ukraine is running short on artillery, which is causing a slowdown in its counteroffensive. Why isn't the West meeting Ukraine's needs? The problem is production capacity: Western factories simply cannot produce the artillery shells as fast as Ukraine can fire them. Investing in production capacity could easily bridge the gap. However, weapons manufacturers are nervous that demand for shells will disappear as soon as the war ends, leaving the infrastructure investments unprofitable. This video explains how guaranteed contracts solve that problem and simultaneously encourage Russia's retreat even before the assembly lines are up and running.
Wat je nu schrijft over leiders enzo, en daar valt ook van alles op aan te merken, schreef je oorspronkelijk niet opquote:Op maandag 24 juli 2023 18:32 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Afrikaanse leiders om het leven van hun burgerbevolking geven? Tuurlijk niet.
Burgerbevolking is voor hen niets meer dan een middel om je doelen (zelfverrijking, macht verkrijgen en uitbreiden) mee te bereiken en als er een miljoen van je burgers om het leven dient te komen om dat doel te bereiken offer je er voor de zekerheid minimaal twee miljoen op.
Waar het in hoofdzaak op neerkomt is dat een mensenleven zowel in de Russische als in de Afrikaanse cultuur niets waard is en miljoenen mensenlevens nog veel minder.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat je nu schrijft over leiders enzo, en daar valt ook van alles op aan te merken, schreef je oorspronkelijk niet op
Een goede Rus in Oekraine is een dode Rus, tenzij ze voor Oekraine vechten natuurlijkquote:Op maandag 24 juli 2023 18:06 schreef OllieA het volgende:
[..]
Maakt me niet uit waarvoor ze sterven, zolang ze sterven vind ik het goed. Alternatief: gewoon je biezen pakken en oprotten naar je terroristenland. Plek zat en zuip je maar dood wanneer je niks beters kan bedenken.
Op 0:33 is dat een buitgemaakte Katjoesjaquote:Op maandag 24 juli 2023 17:34 schreef skysherrif het volgende:
30 minuten lange nieuwe video van derde azov brigade bij bakhmut, echt bizarre beelden soms
2 voor de prijs van 1quote:Op maandag 24 juli 2023 20:15 schreef 3rr0r het volgende:
'Bad luck for Ivan day'
https://old.reddit.com/r/(...)o_grenades_in_a_row/
Misschien moet die een rennie nemen. Last van z'n maag enzo.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:15 schreef 3rr0r het volgende:
'Bad luck for Ivan day'
Ik vind deze te akelig om te delenquote:Op maandag 24 juli 2023 20:15 schreef 3rr0r het volgende:
'Bad luck for Ivan day'
Dit filmpje is minimaal 2 maanden oud.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:15 schreef 3rr0r het volgende:
'Bad luck for Ivan day'
Als dat zo is zijn er inmiddels heel wat nieuwe vliegen bij.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit filmpje is minimaal 2 maanden oud.
Een tekort aan vliegen zal het probleem niet zijn in Oekrane momenteel.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als dat zo is zijn er inmiddels heel wat nieuwe vliegen bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de vraagmaar moet ergens beginnen
[ Bericht 3% gewijzigd door skysherrif op 25-07-2023 00:06:01 ]
CNNquote:Ukraine's counteroffensive is partly struggling because of Russian ability to jam drones, according to military officials.
Oleksandr Tarnavskyi, commander of the Ukrainian forces in the south, said heavy losses were being inflicted on the Russians, but it’s clear that progress is slow.
One reason, according to Ukrainian air force spokesperson Yuri Inhat, is that Russia has a major advantage in electronic warfare.
“Regrettably, the occupiers have gone far ahead of us in this regard. You don't have to shoot down a drone with anti-aircraft missiles or anti-aircraft guns. You can simply force it to land, intercept it with electronic warfare,” he said on Ukrainian television.
“Russia today has powerful systems that interfere with the work of our defense forces. It has enough of these systems. Ukraine has made progress in electronic warfare, but we started late, we should have developed [this area] earlier," Inhat added.
Wat een raar statement. In een tijd van oorlog ga je dat toch niet roepenquote:
Wellicht internationale druk om dergelijke systemen te geven?quote:Op maandag 24 juli 2023 23:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat een raar statement. In een tijd van oorlog ga je dat toch niet roepen
Het komt best vaak voor, dat ze een lokale commandant vragen wat hem dwarszit, om dat vervolgens op de hele oorlog te projecteren, terwijl op een ander front dat bv helemaal niet zo'n issue is.quote:Op maandag 24 juli 2023 23:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is eigenlijk iets wat vrij duidelijk op te maken is uit het videomateriaal dat beschikbaar komt. Momenteel zijn er bizar veel video's van inslagen van Lancetdrones wat duidelijk aangeeft dat Oekrane zich daar onvoldoende tegen kan verdedigen.quote:Op maandag 24 juli 2023 23:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 juli 2023 22:22 schreef skysherrif het volgende:
Account bestaat niet geeft ie aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de vraagmaar moet ergens beginnen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ah , thx.quote:
En wat ga je dan posten?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 00:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ah , thx.
https://twitter.com/Skyfrontreports
Had de naam even aangepast. Wou niet de indruk wekken dat ik zelf bij het front was x)
Vooral content die van telegram vandaan komt die pas later op twitter komen, met soms een kleine analyse erbij of locatie. Of gewoon dingen die ik interessant vind. Gewoon iets om een beetje te houden terwijl ik alles toch een beetje volgquote:
Dat is dan ook een welbekende methode die aanschuurt tegen genocide toepassen en dan de oorspronkelijke bevolking te vervangen door een populatie die de machthebber per definitie beter gezind is.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
Goed te weten dat Oekrane daarmee een stukje meer erkenning krijgt voor haar historisch verleden.quote:bron eemlander
De hongersnood begin jaren dertig van de vorige eeuw in Oekrane was genocide. Een meerderheid in de Tweede Kamer steunt de motie van D66 waarin dit wordt uitgesproken. In Oekrane staat de hongersnood, waarbij miljoenen omkwamen, bekend als de Holodomor. Het land maakte toen nog deel uit van de Sovjet-Unie.
Volgens Russische drone piloten hebben zij zelf net zoveel last van hun eigen EW.quote:
Oef..quote:Op maandag 24 juli 2023 20:15 schreef 3rr0r het volgende:
'Bad luck for Ivan day'
"The orcs suffer significant casualties under cluster munition fire sent by the Ukrainian military"quote:Op dinsdag 25 juli 2023 06:59 schreef Delenlill het volgende:
......
[ twitter ]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/07/24/7412742/ (more info about hot shutdown)
.....
[ twitter ]
......
[ twitter ]
Wow!!! Coolquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Oekrane haar vaste plek op het Reddit - r/Place canvas van dit jaar.
Met oa een Nederlandse F-16, Duitse Gepard, UK Challenger, US Himars en de memeboys beneden.
De man rechtsonder wil ik geen memeboy noemenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Oekrane haar vaste plek op het Reddit - r/Place canvas van dit jaar.
Met oa een Nederlandse F-16, Duitse Gepard, UK Challenger, US Himars en de memeboys beneden.
Een mooie wraak voor al die honderden gecastreerde Oekranse pow'squote:Op maandag 24 juli 2023 20:15 schreef 3rr0r het volgende:
'Bad luck for Ivan day'
Ja, dat zegt rus. En die hebben er wel vaker een handje van om eerst een aanval uit hun zeer ontwikkelde duim te zuigen, om daarna heel glorieus te verkondigen dat ze de aanval afgeslagen hebben.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:03 schreef oheng het volgende:
Oekraine heeft vannacht een marine schip van rusland aangevallen.
maakt niet uit , als ze de receptuur maar verbrand hebben en de machines onklaar gemaaktquote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:28 schreef Aether het volgende:
Unilever vreest divisie in Rusland te moeten afschrijven
https://nos.nl/l/2484120
De kans bestaat dat Unilever zijn Russische divisie moet sluiten of deels en misschien zelfs volledig afschrijven. Hoe groot die kans is en op welke manier is niet duidelijk, schrijft het Britse levensmiddelenbedrijf in de cijfers over het eerste halfjaar van 2023.
In het verslag herhaalt Unilever dat de toekomst van de Russische tak onzeker is, en dat de kans bestaat dat de activiteiten in Rusland "niet kunnen worden voortgezet", waarmee de winsten en omzet van de tak in rook opgaan.
Tijd om puts te kopen op Unileverquote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:28 schreef Aether het volgende:
De kans bestaat dat Unilever zijn Russische divisie moet sluiten of deels en misschien zelfs volledig afschrijven. Hoe groot die kans is en op welke manier is niet duidelijk, schrijft het Britse levensmiddelenbedrijf in de cijfers over het eerste halfjaar van 2023.
In het verslag herhaalt Unilever dat de toekomst van de Russische tak onzeker is, en dat de kans bestaat dat de activiteiten in Rusland "niet kunnen worden voortgezet", waarmee de winsten en omzet van de tak in rook opgaan.
Unilever een paar weken geleden nog:quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:28 schreef Aether het volgende:
Heel goed punt.quote:
Direct aan de grens met Roemeni vind ik wel opvallend. Zeker gezien dit:quote:
Dat.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Unilever een paar weken geleden nog:
Unilever: in Rusland blijven is beste optie, ondanks woede Oekrane
Bedrijven die zo schaamteloos zonder moreel kompas zijn, verdienen dit alles.
Ah gussiepussie..quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:28 schreef Aether het volgende:
Als zelfs Shoigu de moeite neemt om erheen te gaan dan zal de nood voor hulp wel hoog zijn.quote:A Russian delegation led by Defense Minister Sergei Shoigu will begin a three-day visit to North Korea on Tuesday, according to the Russian Defense Ministry and North Korean state media.
Of hij wil eindelijk ook een keertje met de panzertrein mee op reis.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als zelfs Shoigu de moeite neemt om erheen te gaan dan zal de nood voor hulp wel hoog zijn.
En Unilever kennende zullen ze alle kosten waarschijnlijk gewoon aan de consumenten doorberekenen. Deden ze ook met die hoge inflatie. Toen hadden ze ook een megawinst gedraaid.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Unilever een paar weken geleden nog:
Unilever: in Rusland blijven is beste optie, ondanks woede Oekrane
Bedrijven die zo schaamteloos zonder moreel kompas zijn, verdienen dit alles.
Bij het raamquote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of hij wil eindelijk ook een keertje met de panzertrein mee op reis.
Mooi.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:28 schreef Aether het volgende:
Vergeet niet dat ze ook nog kunnen bedelen bij de overheid.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En Unilever kennende zullen ze alle kosten waarschijnlijk gewoon aan de consumenten doorberekenen. Deden ze ook met die hoge inflatie. Toen hadden ze ook een megawinst gedraaid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |