quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:33 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Ah, ik las her en der dat dat afgeraden wordt. De adviezen wisselden overigens, maar ik dacht: ‘baadt het niet…’
Anyway, het bleek niet nodig, ben vandaag ongesteld geworden. De kleine bloeding van vorig weekend kan ik niet plaatsen, dat heb ik nog nooit gehad. Nu even balen en dan weer op naar de volgende maand!
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:48 schreef Lovi het volgende:
Balen slacentrifuge!
Ik verwacht zondag ook gewoon ongesteld te worden. Vandaag ivm een etentje een vroege test gedaan die vanaf 6 dagen voor overtijd zou kunnen en die was witter dan wit.
quote:Op zondag 23 juli 2023 11:38 schreef Lovi het volgende:
Gisteravond echt het gevoel dat ik ongesteld ging worden, vanochtend dus niet getest. Nu was dat gevoel helemaal weg dus uit nieuwsgierigheid toch een test gedaan en er staat nu wel een 2de streepje.![]()
Yayquote:Op zondag 23 juli 2023 11:38 schreef Lovi het volgende:
Gisteravond echt het gevoel dat ik ongesteld ging worden, vanochtend dus niet getest. Nu was dat gevoel helemaal weg dus uit nieuwsgierigheid toch een test gedaan en er staat nu wel een 2de streepje.![]()
Vandaag is mijn nod inderdaad.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:24 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Yayen wat snel!
Was vandaag ook je NOD?
paar dagen later, al een beetje bijgekomen van de schrik?quote:Op zondag 23 juli 2023 21:17 schreef Lovi het volgende:
[..]
Vandaag is mijn nod inderdaad.![]()
Ik ben er zelf ook nog een beetje beduusd van. Deze zag ik helemaal niet aankomen!
Ik duim meequote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:02 schreef Lovi het volgende:
Het besef begint te komen ja.![]()
Heel bijzonder weer.![]()
Nu duimen dat alles goed blijft gaan.
Door onze vakantie kan ik pas tussen 9-10 weken terecht bij de verloskundige, nog een poos geduld hebben tot bevestiging dmv een echo dus. Gelukkig heb ik goede afleiding!
Ik zal duimen!quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:14 schreef Zombabe het volgende:
Ongeduldig en niet helemaal fit op het wachtbankje![]()
10e dag na ovulatie, maandag NOD.
Ik weet niet zo goed wat ik moet denken.
Heb wel wat meer last van krampen dan normaal in deze fase van mijn cyclus. Gisteren ook ietsje bruinverlies. Maar ik ben ook niet fit en ik weet niet of dat iets met mijn lijf doet. En de krampen zijn ook soort van te verklaren als dit een korte cyclus is.
Wil vooral niet te hoopvol zijn, kan toch niets anders doen dan afwachten
Ah bah, kan me voorstellen dat het toch even balen is. Wat zou een volgende stap zijn?quote:Op zondag 30 juli 2023 11:09 schreef Zombabe het volgende:
Ongesteldben er wel goed onder
Ik ben wel een beetje gaan nadenken over hoeveel inseminatiepogingen ik nog wil. Dat zijn er nog maximaal 3, maar misschien dat ik eerder aanstuur op de volgende stap. Alvast iets inlezen kan nooit kwaad
Dat weet ik nog niet helemaal zeker, maar ik zie vooral 2 serieuze opties terug: inseminatie in de gestimuleerde cyclus of IVF. Beide betekent hormonen.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:39 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Ah bah, kan me voorstellen dat het toch even balen is. Wat zou een volgende stap zijn?
Balenquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:49 schreef QuattroF het volgende:
Ik begin bloed te verliezen dus helaas. Ik schuif ook weer een maandje op.
Kakquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:49 schreef QuattroF het volgende:
Ik begin bloed te verliezen dus helaas. Ik schuif ook weer een maandje op.
Ja, ik kan ook wel janken eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:17 schreef Zombabe het volgende:
@:LadyTagliatelle ik vind dat zo vervelend om te horen.. Al helemaal omdat je had geaccepteerd dat er geen kindjes meer zouden komen. Toen die opsprong en nu dit.. weet je voor jezelf wat je hiermee verder wilt?
Ik heb echt een dip gehad toen vorige week bleek dat ook ronde 6 niet was gelukt. En ben er nog niet helemaal doorheen. Ik heb midden september een afspraak over volgende stappen en sta er met gemengde gevoelens in. Aan de ene kant blij, even sparren met de arts over mogelijkheden. Aan de andere kant zijn er de negatieve ‘wat als’ gedachten. Wil ik nu al over op hormonen? En wat als dat ook niet lukt?
Ben nu wel op vakantie, dat helpt iets met het verzetten van mijn gedachtenna de vakantie zie ik wel weer verder.
Oh kak ik had dit niet gelezen. Sorry!quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:17 schreef Zombabe het volgende:
@:QuattroF welcome backfijn dat de rust weer is teruggekeerd! Hopelijk alles goed en wel met de familie?
En dus op het wachtbankje! Die klachten zijn altijd spannend, ik duim voorzichtig mee dat het goed nieuws betekent![]()
Ik had vandaag een afspraak met de arts over volgende stappen. Ik heb nu 6 inseminaties achter de rug waarvan 2 na het HSG onderzoek.
Uitkomst: ik krijg nog 1x inseminatie in afwachting van IVF. Er is een wachtperiode voor IVF ivm gesprekken enzo en met nog 2 rietjes was dit de meest logische keuze.
IVF brengt allerlei gedachten en emoties te zich mee, maar uiteindelijk ben ik blij met dit actieplan. Ik wil ook niet oneindig blijven proberen met inseminatie (gevoelsmatig dan hè) terwijl de kans toch kleiner wordt dat het lukt. Dit is een mooie middenweg.
Ik heb deze cyclus overgeslagen ivm vakantie, betekent dat mijn laatste inseminatie-ronde eind september is
Oh. Ik dacht dat je dan compleet niet mocht adopteren.quote:Op zondag 10 september 2023 12:15 schreef Adrian4 het volgende:
@:LadyTagliatelle Wat een lastige situatie, zeker omdat je zelf nu niet weet waar je aan toe bent.
Misschien ter overweging: bij adoptie willen ze niet dat er meer dan 40 jaar tussen kind en een ouder zit. Wanneer je ouder bent dan 40 kan je wel in aanmerking komen voor adoptie, maar niet van een baby.
Ach meisquote:Op maandag 18 september 2023 19:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook wel janken eigenlijk.
Ik moet toegeven dat ik ( toen ik dat laatste bericht had getikt hier ) hem wel besprongen had die avond of de avond erna. Maar helaas ( zoals verwacht ) ben ik vorige week ongesteld geworden.
Wat kut dat de 6e poging niet wilde lukken bij je. Het is nu half september ( vind ik ) hoe staat het er nu voor bij je?
Ik snap wel dat je daar twijfelachtig in staat.
Inmiddels zijn wij wel verhuisd en zo. Kind is ook over naar een andere school. Het is allemaal nog niet af hier maar wel bewoonbaar. Ik hoop ook dat nu de meeste stress weg is. Behalve dat zijn huis nog steeds niet in de verkoop staat. Wat mij dan weer irriteert ivm de dubbele kosten.
Ik hoop dus ook dat we nu eindelijk eieren gaan benutten en ik hoop dat hij naar de dokter wil om te testen. Ik ga dit binnenkort wel aankaarten.
Dank je Lilyquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:00 schreef _Lily_ het volgende:
@:zombabe: ik snap je gevoelens. Hopelijk snel raak! Dat kan nog steeds, ook zonder hormonen. Mijn 2 baby’s kwamen allebei in ronde 8
Lief! Ja gaat wel goed hier, alweer 15 weken. Het 1e trimester was ik goed doorgekomen maar het was wel weer een aanslag op m’n lichaam en m’n energie. De vorige keren was t ook zo, ik ben nu niet meer of minder misselijk.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:07 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Dank je Lily![]()
Ronde 8 is ook geen onmogelijkheid, er zijn genoeg stellen waaronder jij en je man waarbij het gewoon luktMaar met aangetoonde goede spermakwaliteit en geen aangetoonde bijzonderheden aan mijn kant neigt het naar ‘onverklaarde onvruchtbaarheid’. In combinatie met een risico op verminderde vruchtbaarheid door mijn medische achtergrond kon ik eerder voor IVF kiezen.
Hoe gaat het nu met jou? Ik volg je (niet heel) stiekem in zwangerschapstopic
Jullie gaan toch nog voor #4?quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:26 schreef Flav het volgende:
Hoi![]()
Ik denk dat ik ook op het wachtbankje mag plaatsnemen.
Welkomquote:Op dinsdag 26 september 2023 19:26 schreef Flav het volgende:
Hoi![]()
Ik denk dat ik ook op het wachtbankje mag plaatsnemen.
Flav is inmiddels zwanger, die heeft zich hier niet afgemeld.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:36 schreef QuattroF het volgende:
Het is erg stil hier. Hopelijk alles oké met iedereen? Zou leuk zijn als er al iemand twee streepjes heeft!
Het zou wel zo gezellig zijn als er nog meer op twee streepjes wachten hier, maar ik ben het niet.quote:Hier is alles nog rustig. Pas ongesteld geweest.
Is bijvoorbeeld de zaadkwaliteit etc al wel onderzocht? Anders vind ik het wel wat makkelijk van de huisarts om alleen te zeggen om het nog een half jaar te proberen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:57 schreef Slacentrifuge het volgende:
Hier ook nog wachtend op het tweede streepje. Ik zit op het randje van hulp gaan zoeken: kan in principe een verwijzing krijgen (> 1 jaar geprobeerd), maar huisarts adviseerde het nog een half jaar te proberen. Ik twijfel wat ik wil: nu alvast die verwijzing regelen + traject opstarten (met wachttijden e.d. zijn we toch niet gelijk aan de beurt). Of dat half jaar nog zelf proberen en dan die stap zetten. Ik merk wel een drempel om van ‘romantisch samen proberen zwanger te worden’ de stap te zetten naar de klinische (maar mogelijk meer succesvolle) setting. Ergens toch wel een beetje balen dat het (vooralsnog) niet zelf lukt.
Ja, dat is onderzocht en bij mij een bloedonderzoekje. Als daar niks bijzonders uit kwam (wat het geval was) adviseerde de HA om het nog een half jaar te proberen. Maar een verwijzing mag dus ook, het is een beetje wat we zelf willen :-)quote:Op maandag 20 november 2023 17:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is bijvoorbeeld de zaadkwaliteit etc al wel onderzocht? Anders vind ik het wel wat makkelijk van de huisarts om alleen te zeggen om het nog een half jaar te proberen.
Dat is inderdaad ook wel waar, ook zonder ziekenhuis zijn we er nu wel bewust mee bezig en aan het plannen enzo. Dat haalt het ‘romantische’ er sowieso wel wat af. Goed om mee te nemen in de overwegingen :-)quote:Op maandag 20 november 2023 21:01 schreef Myraela het volgende:
Ah okay! Dan klinkt het logischer. Dan is het inderdaad heel erg een eigen afweging. Bij ons was er wel een oorzaak gevonden, dus dat maakte dat ik eigenlijk geen hoop meer had bij de normale pogingen. Als je die hoop wel vast kunt houden, dan snap ik je twijfels zeker wel.
Al moet ik zeggen, de geplande seks was toch ook niet altijd even romantisch. Het was toch ook wel fijn om juist het hele 'zwanger worden' naar het ziekenhuis te verplaatsen en in de relatie gewoon weer met elkaar bezig te zijn. Doet niets af aan dat het soms ook gewoon onwijs kut was het hele ziekenhuisgedoe, maar om toch ook die positievere kant even te benoemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch maar in een spoiler.Born to Lose, but Built to Win.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
later maandag is het toch doorgebroken.
Ik ga de huisarts bellen. Enigszins met lood in de schoenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch maar in een spoiler.![]()
Wat onwijs goed dat je die stap gaat zetten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:13 schreef Zombabe het volgende:
[..]![]()
Wat onwijs goed dat je die stap gaat zetten!ThanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, dat geldt andersom ook. Jij kunt ook wel een goede knuffel gebruiken denk ik.
Hij gaat morgen de dokter bellen… eindelijk. En ik ga hem morgenochtend direct z’n telefoon in de hand drukken. Geen smoesjes meer nu.Born to Lose, but Built to Win.
Yes, vandaag een ‘normale’ test gedaan en die was ook positief!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:25 schreef Zombabe het volgende:
@:Slacentrifuge streepjes!!![]()
Sinds donderdag nog weer getest?
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 10 februari 2024 17:59 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Yes, vandaag een ‘normale’ test gedaan en die was ook positief!
Dat is zeker waar. Hij heeft een potje meegekregen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:16 schreef Lemijn het volgende:
De realiteit is dat je een eventueel traject ingaat als stel. Dus hij moet meewerken, anders heeft het geen zin, zijn zaadkwaliteit is nodig voort de inschatting wat goede vervolgstappen zijn.
Los daarvan zou ik ook vrij wanhopig worden van een partner waarmee je geen gesprek kan voeren. Is dat op meerdere vlakken zo?
Wat ontzettend fijn dat jullie die onderzoeken verder bespaard zijn gebleken nu je toch een positive test hebt! Hopelijk blijft het plakkenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 06:08 schreef Slacentrifuge het volgende:
Wat een moeilijke situatie, LadyT. Al is mij ook opgevallen dat mannen veel moeite kunnen hebben met spermaonderzoek. Mijn man is normaal heel relaxed en de beste steun ter wereld, maar ik merkte bij hem ook dat hij dat onderzoek maar lastig/een ding vond. Terwijl je als vrouw dan idd denkt: zeik niet zo, dit is het minste dat er moet gebeuren en de rest is allemaal voor míjn rekening. Misschien toch iets kwetsbaars voor de man, de kwaliteit van z’n zaad. Moeilijke wezens.
Wel goed dat je hulp hebt gezocht! Ze kunnen zoveel en het is fijn als een arts gaat meedenken. Hopelijk geeft het je wat nieuwe hoop nu je die stap hebt gezet!
Hier een paar weken geleden uiteindelijk toch ook maar de fertiliteitskliniek bezocht. We schrokken wel een beetje van onze kansen, die bleken niet zo hoog. Ik moest bellen als ik weer ongesteld werd zodat we daarna konden starten met een traject. Dat zou ergens deze week moeten zijn, maar gister ineens een positieve (vroege) zwangerschapstest…
Haha ja praat toch wat gezelliger hequote:Op vrijdag 19 juli 2024 08:10 schreef margaretha_01 het volgende:
Wat leuk dat jullie hier nu ook zijn, Debsterr en Komkommerschijfje! Ben ik niet meer zo alleen!Ben benieuwd wat er op ons af gaat komen in de komende maanden!
Ik ben nu al drie dagen overtijd, maar heb al 6 dagen bruin/roze afscheiding. Zwangerschapstesten zijn nog steeds negatief. Dit is zo verwarrend, dat ik het liefst nu nog gewoon ongesteld zou willen worden, zodat er duidelijkheid is.
Heb sinds ik voor het eerst weer ongesteld werd na de geboorte van T., een heel regelmatige cyclus, dus dit is de eerste keer dat het zo lang duurt. Had wel altijd al, ook voordat ik zwanger werd, zo’n drie dagen voordat ik ongesteld moest worden bruin/roze afscheiding. Maar dit is dus al 6 dagen.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik pas na vier dagen een zwangerschapstest gedaan, omdat we helemaal niet bezig waren met zwanger worden. En toen was het streepje nog heel licht, dus misschien stijgt mijn hcg hormoon relatief langzaam.
Maar dat er nu na drie dagen niets te zien is… het is een beetje tegenstrijdig om te hopen dat ik ongesteld wordt, maar dit is allemaal een beetje vaag.
Moet trouwens wel zeggen, dat als het niet mocht lukken met zwanger worden, dat we heel gelukkig zijn met het gezinnetje dat we nu hebben. Dus er ligt niet zo’n grote druk op!
Zo'n 10 jaar geleden startten wij ook voor een tweede kindje met de gedachte: we zien wel hoe het loopt. En dat was wel in de eerste ronde raak. Heel fijn natuurlijk, we hebben wat dat betreft echt geluk gehad. Maar mentaal was het even omschakelen. Van misschien, mogelijk, wellicht duurt het een jaar, naar plotseling heel concreetquote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:15 schreef Debsterr het volgende:
Ik ben iig van het bankje af, keurig precies volgens voorspelling ongesteld geworden vandaag. Helaas maar ook prima, om nou direct raak te hebben de seconde dat we besluiten er wel voor te gaan, gaf me ook een beetje ademnood
Hmm, ik denk het eigenlijk niet. Ik ben toen in september 2019 met de pil gestopt na 12 jaar onafgebroken geslikt te hebben, februari 2020 weer een normale cyclus. Toen kwam corona en mijn schoonvader overleed ook in mei, en twee weken daarna kochten we ons huidige huis. Die periode (eigen huis te koop zetten, man die dingen moest regelen met schoonmoeder, klussen in nieuwe huis) hebben we het niet echt ‘goed’ geprobeerd denk ik, of hadden we in ieder geval iedere maand gewoon een menstruatie. Toen we in ons huis waren getrokken eind oktober, ben ik de ronde nadien zwanger geraakt. Uiteindelijk duurde het dus 14 maanden voordat ik zwanger was, maar de periode was misschien niet helemaal ‘eerlijk’.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zo'n 10 jaar geleden startten wij ook voor een tweede kindje met de gedachte: we zien wel hoe het loopt. En dat was wel in de eerste ronde raak. Heel fijn natuurlijk, we hebben wat dat betreft echt geluk gehad. Maar mentaal was het even omschakelen. Van misschien, mogelijk, wellicht duurt het een jaar, naar plotseling heel concreet.
Veel succes in ieder geval!
@:Komkommerschijfje, was zwanger worden bij jullie dochter lastig? Omdat je zegt dat je geen 'hulp' zou willen als het niet lukt, is er een reële kans dat dat nodig is?
Hier was het de eerste ronde niet raak! Werd uiteindelijk 5 dagen later ongesteld, dus mijn cyclus is nu ook wat van slag.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:52 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haha ja praat toch wat gezelliger heal zou het fijnste natuurlijk zijn als we snel weer een topic verder kunnen.
Hoe is het ondertussen qua overtijd/menstruatie? Ik had vorige week, zo'n 8 dagen na m'n eisprong, eventjes wat helderrood bloedverlies. En toen niets meer... dus ik zit ineens meer op het bankje dan ik verwacht had. En nu het zo "tastbaar" wordt, doen mijn eierstokken ook weer allerlei truukjes met me.
Haha, dat gevoel had ik ook toen ik maar niet ongesteld werd!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:15 schreef Debsterr het volgende:
Ik ben iig van het bankje af, keurig precies volgens voorspelling ongesteld geworden vandaag. Helaas maar ook prima, om nou direct raak te hebben de seconde dat we besluiten er wel voor te gaan, gaf me ook een beetje ademnood
Oeeehhh spannendquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vandaag dag 28 en nog niks, haha. De laatste maanden redde ik vaak die 28 niet, was het vaak 25/26 of een enkele keer 27. Ik krijg het ook wel benauwd als het meteen raak zou zijn.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 07:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En toen plaste ik vanmorgen een duidelijk tweede streepje….. Die had ik nu nog niet aan zien komen.
Tot april als het allemaal goed mag blijven gaan…quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:02 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Hoe bijzonder kan het lopen. Je hebt gelukkig nog maanden de tijd om aan het idee van een tweede kind te wennen
Dankjewel voor de felicitatie! Goed onthouden!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:11 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Tot april als het allemaal goed mag blijven gaan…
Gefeliciteerd met jouw oudste! Die is vandaag jarig, toch?
Ik heb tegen die tijd wellicht wel weer de Ergobaby-drager nodig die je van mij had.
Lijkt me leuk! En jouw S. is ook zo grappig en lief.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 07:13 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Dankjewel voor de felicitatie! Goed onthouden!
de drager ligt inderdaad nog hiergoede reden om weer eens af te spreken
kunnen F en L samen spelen.
Zo stonden wij er ook in. Heb ook een dochter van 9.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dat laatste heb ik ook heel erg. Ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik geen traject in wil qua hormonen spuiten / IUI / IVF. We hebben al een geweldige dochter en ik zou geen jarenlang traject over hebben voor nog een kindje. Die stress en onzekerheid ga ik mezelf / onszelf niet aandoen. Als het ons natuurlijk gegeven is, dan wil ik het graag, maar niet met alle hulp die voorhanden is tegenwoordig. En ja, misschien denk ik er over een jaar wel anders over, maar het maakt voor mij echt verschil nu dat we al een kind hebben. Maar ik zou / we zouden spijt krijgen als we het niet zouden proberen voor een tweede.
Omdat ik graag een alcoholische versnapering drink en ik een heeeeeel oplettend schoonzusje hebquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik duim voor je! Hoezo ben je bang dat het niet lukt om verborgen te houden?Ligt er maar net aan hoe goed je bent in je mond houden, haha.
Wij gaan het nu ook wel eerder vertellen dan de vorige keer. Ik weet dat ik het nu gewoon minder lang verborgen kan houden. De vorige keer had ik mijn eerste trimester in december 2020 / januari 2021, volop coronatijd, dus we zagen nauwelijks mensen en thuiswerken. Toen kon ik tussen het werk door kotsen, de emmer stond onder de tafel.Ben benieuwd hoe het nu daarmee zal gaan. Ik heb nu af en toe dat mijn buik / maag wat rommelt, wil het nog niet echt misselijk noemen. Nu 4+6, begon de vorige keer ook met een week of 7. Verder zegt iedereen dat je het bij een tweede veel sneller ziet. En dochter zal het geweldig vinden. Als we een goede eerste echo hebben gehad, denk ik dat we het wel vertellen aan ouders / broers / goede vrienden. 31 augustus mag ik (7+4 waarschijnlijk), woensdag daarna eerste afspraak bij de VK.
Ah ja, duidelijk.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:22 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Omdat ik graag een alcoholische versnapering drink en ik een heeeeeel oplettend schoonzusje heb. En door eerdere ervaringen ook wel gewoon behoefte het te delen zodat er ook steun is bij geen positieve uitkomst zeg maar. Maar goed, eerst eens zien of er wat plakt deze ronde. Ik loop heus niet graag op de zaken vooruit hoor.
Afgelopen zwangerschap testte ik positief op 23 december. Ik ben jarig op 25 december. We zouden uit eten gaan bij een speciaal bier café. Top combinatie.
Duimen voor de 31e! Spannend.
Goed letten op de dosering als je het koopt in een multivitamine.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:42 schreef Debsterr het volgende:
OH JA foliumzuur, dat ga ik eerst maar eens bestellen
Goede tip, heb nu wel puur foliumzuur besteld, dan is het sowieso goed.quote:Op maandag 26 augustus 2024 08:46 schreef June. het volgende:
[..]
Goed letten op de dosering als je het koopt in een multivitamine.
Zag laatst dat een influencer superdure potjes aansmeerde speciaal voor zwangeren, maar de dosering foliumzuur was veels te laag en vitamine A veels te hoog..
Sorry, ik lees vooral mee, hier geen derde![]()
Irritant is dat hè?! Kan je denk ik ook weinig aan doen, gok ik.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:35 schreef Debsterr het volgende:
Nu al de 2e cyclus waarbij mijn eisprong voor het gevoel beduidend later was, maar de menstruatie 2/3 dagen eerder op komt dagen. Weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet.
Meh dat is ook balen.quote:Op woensdag 18 september 2024 13:35 schreef Debsterr het volgende:
Nu al de 2e cyclus waarbij mijn eisprong voor het gevoel beduidend later was, maar de menstruatie 2/3 dagen eerder op komt dagen. Weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet.
Ja meteen besteld idd, zou morgen binnen moeten komen! Ik verwacht hier niet zo snel iets, met hoe weinig wij dat doen waar baby's van komen, maar toch he.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zeker mee beginnen, wij hadden de knoop doorgehakt om voor een tweede te gaan en een week later werd ik zwanger, op vakantie. Toen inderdaad snel een potje foliumzuur gehaald, maar eigenlijk moest je daar minimaal vier weken van tevoren mee beginnen.
Was bij ons ook….. Op vakantie, allebei een eigen tent (ik sliep bij dochter in de grote tent, man in een klein tentje ernaast). 1x was genoeg, verder die week ook totaal geen actie gehad.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:59 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja meteen besteld idd, zou morgen binnen moeten komen! Ik verwacht hier niet zo snel iets, met hoe weinig wij dat doen waar baby's van komen, maar toch he.
Ohhh dat zou wel schrikken zijn zeg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Was bij ons ook….. Op vakantie, allebei een eigen tent (ik sliep bij dochter in de grote tent, man in een klein tentje ernaast). 1x was genoeg, verder die week ook totaal geen actie gehad.
Dat was het ook, ja. Heb wel even een paar dagen nodig gehad om er een beetje aan te wennen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:57 schreef Bami het volgende:
[..]
Ohhh dat zou wel schrikken zijn zeg.Zo'n haast heb ik helemaal niet, hahaha.
Nou snap ik!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Dat was het ook, ja. Heb wel even een paar dagen nodig gehad om er een beetje aan te wennen.
Meh wat een gedoe is dat dan toch altijd weer he. Hopelijk snel duidelijkheid!quote:Op maandag 7 oktober 2024 07:20 schreef margaretha_01 het volgende:
Hmmm hier is weer eens mijn cyclus veranderd, want ben een dag overtijd maar heb een negatieve zwangerschapstest. Ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt tot ik weer ongesteld word.
Snap ik, dan heb je maar duidelijkheidquote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:52 schreef margaretha_01 het volgende:
Ben nog steeds niet ongesteld geworden, maar heb dus al sinds zondag lichtroze slijmverlies.
Heb wel het gevoel dat mijn ongesteldheid zich vandaag zou kunnen doorzetten. Hoop het eigenlijk!
Ik heb ze in het verleden wel gebruikt, maar was toen meer bevestiging van wat ik op basis van andere symptomen al wel wist. Dus niet per se veel aan gehad. Kan me in jouw situatie wel voorstellen dat het fijn kan zijn om te doen!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:55 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik ben uiteindelijk 4 dagen later ongesteld geworden, dus kan geen peil meer trekken op mijn cyclus.
Wil deze maand voor het eerst van die ovulatietests gaan gebruiken. Heeft hier toevallig iemand daar ervaring mee - en was het zinvol?
Oh poeh, dan zal je al wel even druk zat zijn ja. Wel zicht op een leuke baan dan?quote:Op dinsdag 19 november 2024 11:15 schreef Debsterr het volgende:
Nee, weinig actie en zeker geen positief gevolg momenteel. Maar het is ook even goed zo, mentaal is de capaciteit ook wat beperkt door onder andere sollicitatie procedure.
Dat zeker, wel een intense job denk ik maar zit nu niet lekker op mijn plek, wat de mood thuis ook niet positief beïnvloed.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:22 schreef Bami het volgende:
[..]
Oh poeh, dan zal je al wel even druk zat zijn ja. Wel zicht op een leuke baan dan?
Ah ja dat is wel herkenbaar, als je werk je geen energie geeft is alles thuis nog ingewikkelder. Ik ben voorzichtig aan het rondkijken naar andere functies bij dezelfde werkgever, want ben wel een beetje uitgekeken ook op wat ik nu doe. Alleen mijn collega's zijn echt geweldig, dus dat maakt dat ik nog niet mega haast heb.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:19 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat zeker, wel een intense job denk ik maar zit nu niet lekker op mijn plek, wat de mood thuis ook niet positief beïnvloed.
Twijfel of we komende ronde gaan benutten... dan zou ik wederom meteen het nieuws moeten delen (niet drinken met kerst valt echt heel erg op) en zouden ze nagenoeg tegelijk jarig zijn
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 09:58 schreef Bami het volgende:
Klopte mijn onderbuikgevoel toch.Wat leuk! Ook gelukt nadat je eigenlijk helemaal niet het idee hebt dat het een succesvolle poging zou zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boks met hier.
Geef je nog BV aan Pukje?
Haha idd, wel iets harder ons best gedaan dan jullie toen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Wat leuk! Ook gelukt nadat je eigenlijk helemaal niet het idee hebt dat het een succesvolle poging zou zijn.Boks met hier.
Geef je nog BV aan Pukje?
Bij mij was het twee weken na m’n positieve test klaar, de mijne was toen net 3 geworden en dronk überhaupt nog maar 1x per drie avonden een paar minuutjes. Toen begon het echt al gevoelig te worden, dus heel blij dat we er samen helemaal klaar mee waren. Hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:56 schreef Bami het volgende:
[..]
Haha idd, wel iets harder ons best gedaan dan jullie toen.
Yes, 2x per dag nog dus wordt even aankijken hoe dat zich ontwikkelt.
Thanks allen!Het is nog mega vroeg en pril natuurlijk, maar we gaan gewoon voor een wolk van een baby in november.
Nou ik heb niet perse zin om te tandemvoeden, dus hoop eigenlijk dat ze door de wijzigingen aan melk smaak en voorraad ze vanzelf gaat stoppen. Vooralsnog was ze vanochtend vooral boos dat het er niet uit kwam.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Bij mij was het twee weken na m’n positieve test klaar, de mijne was toen net 3 geworden en dronk überhaupt nog maar 1x per drie avonden een paar minuutjes. Toen begon het echt al gevoelig te worden, dus heel blij dat we er samen helemaal klaar mee waren. Hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn. Ben benieuwd!
Lief dat je het vraagt! Hier nu al bijna een jaar proberen zonder succes. Wordt er helemaal onzeker van, maar ben des te blijer dat we nu al zo’n lief kindje hebben (waarvan de zwangerschap juist totaal niet geplant was, het baby’tje echter meer dan welkom).quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:18 schreef Debsterr het volgende:
@:margaretha_01 hoe is het bij jou ondertussen?
Kan me voorstellen dat het fijn is om eens te gaan praten met iemand iddquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:48 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt! Hier nu al bijna een jaar proberen zonder succes. Wordt er helemaal onzeker van, maar ben des te blijer dat we nu al zo’n lief kindje hebben (waarvan de zwangerschap juist totaal niet geplant was, het baby’tje echter meer dan welkom).
Moet wel zeggen dat ik een heel stressvol jaar achter de rug heb wat werk betreft. Wellicht dat het daar aan ligt. Wil het er binnenkort wel met een gynaecoloog over hebbben, maar helaas is mijn vorige gynaecoloog met pensioen gegaan, en heb nog geen nieuwe gevonden.
Heh wat verdrietig van de miskraam en dat er dan nog zo'n behandeling aan te pas moet komen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 13:37 schreef Debsterr het volgende:
Nou, langzaamaan meld ik me dan maar weer hier. 22 april curettage gehad voor restweefsel na een spontane miskraam. Eerste menstruatie kwam 19 mei opzetten, dus we hebben er nu een soort van 1e ronde weer opzitten, maar ik ben alweer ongesteld. Dus cyclus lijkt toch nog niet helemaal hersteld.
Nee, je bent volledig onder met een roesje en daarna heb ik ook geen klachten gehad. Gisteren wel gesprek met de gyn gehad i.v.m. meerdere miskramen. Bloedonderzoek staat gepland inclusief hormoonlevels voor (peri)menopauze... de inwendige echo liet niet zoveel eiblaasjes zien als gewenst helaas.quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:14 schreef Synoniempje het volgende:
[..]
Heh wat verdrietig van de miskraam en dat er dan nog zo'n behandeling aan te pas moet komen.
Is een curettage pijnlijk?
Afgelopen maand was wel een hele korte cyclus inderdaad, maar wie weet deze maand beter..
Welkom hierquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:57 schreef Lokasenna het volgende:
Succes met de onderzoeken @:Debsterr.
Ik ga ook weer even volgen, volgende week een afspraak bij de fertiliteitspoli. Heb er nog wel een beetje gemixte gevoelens over, voornamelijk omdat ik zwanger zijn helemaal ruk vond en moeite heb om me daaroverheen te zetten.
Wie weet. Ik heb in elk geval de medicijnen meegekregen voor de volgende cyclus. Vorige keer deed deze dosis niets dus ik reken er een beetje op dat het nu ook te weinig is en dat de keer daarna pas ronde 1 wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:05 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Welkom hier. Ben benieuwd hoe het dit keer voor je gaat zijn mocht het gegund zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |