quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:33 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Ah, ik las her en der dat dat afgeraden wordt. De adviezen wisselden overigens, maar ik dacht: ‘baadt het niet…’
Anyway, het bleek niet nodig, ben vandaag ongesteld geworden. De kleine bloeding van vorig weekend kan ik niet plaatsen, dat heb ik nog nooit gehad. Nu even balen en dan weer op naar de volgende maand!
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:48 schreef Lovi het volgende:
Balen slacentrifuge!
Ik verwacht zondag ook gewoon ongesteld te worden. Vandaag ivm een etentje een vroege test gedaan die vanaf 6 dagen voor overtijd zou kunnen en die was witter dan wit.
quote:Op zondag 23 juli 2023 11:38 schreef Lovi het volgende:
Gisteravond echt het gevoel dat ik ongesteld ging worden, vanochtend dus niet getest. Nu was dat gevoel helemaal weg dus uit nieuwsgierigheid toch een test gedaan en er staat nu wel een 2de streepje.![]()
Yayquote:Op zondag 23 juli 2023 11:38 schreef Lovi het volgende:
Gisteravond echt het gevoel dat ik ongesteld ging worden, vanochtend dus niet getest. Nu was dat gevoel helemaal weg dus uit nieuwsgierigheid toch een test gedaan en er staat nu wel een 2de streepje.![]()
Vandaag is mijn nod inderdaad.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:24 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Yayen wat snel!
Was vandaag ook je NOD?
paar dagen later, al een beetje bijgekomen van de schrik?quote:Op zondag 23 juli 2023 21:17 schreef Lovi het volgende:
[..]
Vandaag is mijn nod inderdaad.![]()
Ik ben er zelf ook nog een beetje beduusd van. Deze zag ik helemaal niet aankomen!
Ik duim meequote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:02 schreef Lovi het volgende:
Het besef begint te komen ja.![]()
Heel bijzonder weer.![]()
Nu duimen dat alles goed blijft gaan.
Door onze vakantie kan ik pas tussen 9-10 weken terecht bij de verloskundige, nog een poos geduld hebben tot bevestiging dmv een echo dus. Gelukkig heb ik goede afleiding!
Ik zal duimen!quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:14 schreef Zombabe het volgende:
Ongeduldig en niet helemaal fit op het wachtbankje![]()
10e dag na ovulatie, maandag NOD.
Ik weet niet zo goed wat ik moet denken.
Heb wel wat meer last van krampen dan normaal in deze fase van mijn cyclus. Gisteren ook ietsje bruinverlies. Maar ik ben ook niet fit en ik weet niet of dat iets met mijn lijf doet. En de krampen zijn ook soort van te verklaren als dit een korte cyclus is.
Wil vooral niet te hoopvol zijn, kan toch niets anders doen dan afwachten
Ah bah, kan me voorstellen dat het toch even balen is. Wat zou een volgende stap zijn?quote:Op zondag 30 juli 2023 11:09 schreef Zombabe het volgende:
Ongesteldben er wel goed onder
Ik ben wel een beetje gaan nadenken over hoeveel inseminatiepogingen ik nog wil. Dat zijn er nog maximaal 3, maar misschien dat ik eerder aanstuur op de volgende stap. Alvast iets inlezen kan nooit kwaad
Dat weet ik nog niet helemaal zeker, maar ik zie vooral 2 serieuze opties terug: inseminatie in de gestimuleerde cyclus of IVF. Beide betekent hormonen.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:39 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Ah bah, kan me voorstellen dat het toch even balen is. Wat zou een volgende stap zijn?
Balenquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:49 schreef QuattroF het volgende:
Ik begin bloed te verliezen dus helaas. Ik schuif ook weer een maandje op.
Kakquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:49 schreef QuattroF het volgende:
Ik begin bloed te verliezen dus helaas. Ik schuif ook weer een maandje op.
Ja, ik kan ook wel janken eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:17 schreef Zombabe het volgende:
@:LadyTagliatelle ik vind dat zo vervelend om te horen.. Al helemaal omdat je had geaccepteerd dat er geen kindjes meer zouden komen. Toen die opsprong en nu dit.. weet je voor jezelf wat je hiermee verder wilt?
Ik heb echt een dip gehad toen vorige week bleek dat ook ronde 6 niet was gelukt. En ben er nog niet helemaal doorheen. Ik heb midden september een afspraak over volgende stappen en sta er met gemengde gevoelens in. Aan de ene kant blij, even sparren met de arts over mogelijkheden. Aan de andere kant zijn er de negatieve ‘wat als’ gedachten. Wil ik nu al over op hormonen? En wat als dat ook niet lukt?
Ben nu wel op vakantie, dat helpt iets met het verzetten van mijn gedachtenna de vakantie zie ik wel weer verder.
Oh kak ik had dit niet gelezen. Sorry!quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:17 schreef Zombabe het volgende:
@:QuattroF welcome backfijn dat de rust weer is teruggekeerd! Hopelijk alles goed en wel met de familie?
En dus op het wachtbankje! Die klachten zijn altijd spannend, ik duim voorzichtig mee dat het goed nieuws betekent![]()
Ik had vandaag een afspraak met de arts over volgende stappen. Ik heb nu 6 inseminaties achter de rug waarvan 2 na het HSG onderzoek.
Uitkomst: ik krijg nog 1x inseminatie in afwachting van IVF. Er is een wachtperiode voor IVF ivm gesprekken enzo en met nog 2 rietjes was dit de meest logische keuze.
IVF brengt allerlei gedachten en emoties te zich mee, maar uiteindelijk ben ik blij met dit actieplan. Ik wil ook niet oneindig blijven proberen met inseminatie (gevoelsmatig dan hè) terwijl de kans toch kleiner wordt dat het lukt. Dit is een mooie middenweg.
Ik heb deze cyclus overgeslagen ivm vakantie, betekent dat mijn laatste inseminatie-ronde eind september is
Oh. Ik dacht dat je dan compleet niet mocht adopteren.quote:Op zondag 10 september 2023 12:15 schreef Adrian4 het volgende:
@:LadyTagliatelle Wat een lastige situatie, zeker omdat je zelf nu niet weet waar je aan toe bent.
Misschien ter overweging: bij adoptie willen ze niet dat er meer dan 40 jaar tussen kind en een ouder zit. Wanneer je ouder bent dan 40 kan je wel in aanmerking komen voor adoptie, maar niet van een baby.
Ach meisquote:Op maandag 18 september 2023 19:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook wel janken eigenlijk.
Ik moet toegeven dat ik ( toen ik dat laatste bericht had getikt hier ) hem wel besprongen had die avond of de avond erna. Maar helaas ( zoals verwacht ) ben ik vorige week ongesteld geworden.
Wat kut dat de 6e poging niet wilde lukken bij je. Het is nu half september ( vind ik ) hoe staat het er nu voor bij je?
Ik snap wel dat je daar twijfelachtig in staat.
Inmiddels zijn wij wel verhuisd en zo. Kind is ook over naar een andere school. Het is allemaal nog niet af hier maar wel bewoonbaar. Ik hoop ook dat nu de meeste stress weg is. Behalve dat zijn huis nog steeds niet in de verkoop staat. Wat mij dan weer irriteert ivm de dubbele kosten.
Ik hoop dus ook dat we nu eindelijk eieren gaan benutten en ik hoop dat hij naar de dokter wil om te testen. Ik ga dit binnenkort wel aankaarten.
Dank je Lilyquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:00 schreef _Lily_ het volgende:
@:zombabe: ik snap je gevoelens. Hopelijk snel raak! Dat kan nog steeds, ook zonder hormonen. Mijn 2 baby’s kwamen allebei in ronde 8
Lief! Ja gaat wel goed hier, alweer 15 weken. Het 1e trimester was ik goed doorgekomen maar het was wel weer een aanslag op m’n lichaam en m’n energie. De vorige keren was t ook zo, ik ben nu niet meer of minder misselijk.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:07 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Dank je Lily![]()
Ronde 8 is ook geen onmogelijkheid, er zijn genoeg stellen waaronder jij en je man waarbij het gewoon luktMaar met aangetoonde goede spermakwaliteit en geen aangetoonde bijzonderheden aan mijn kant neigt het naar ‘onverklaarde onvruchtbaarheid’. In combinatie met een risico op verminderde vruchtbaarheid door mijn medische achtergrond kon ik eerder voor IVF kiezen.
Hoe gaat het nu met jou? Ik volg je (niet heel) stiekem in zwangerschapstopic
Jullie gaan toch nog voor #4?quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:26 schreef Flav het volgende:
Hoi![]()
Ik denk dat ik ook op het wachtbankje mag plaatsnemen.
Welkomquote:Op dinsdag 26 september 2023 19:26 schreef Flav het volgende:
Hoi![]()
Ik denk dat ik ook op het wachtbankje mag plaatsnemen.
Flav is inmiddels zwanger, die heeft zich hier niet afgemeld.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:36 schreef QuattroF het volgende:
Het is erg stil hier. Hopelijk alles oké met iedereen? Zou leuk zijn als er al iemand twee streepjes heeft!
Het zou wel zo gezellig zijn als er nog meer op twee streepjes wachten hier, maar ik ben het niet.quote:Hier is alles nog rustig. Pas ongesteld geweest.
Is bijvoorbeeld de zaadkwaliteit etc al wel onderzocht? Anders vind ik het wel wat makkelijk van de huisarts om alleen te zeggen om het nog een half jaar te proberen.quote:Op maandag 20 november 2023 16:57 schreef Slacentrifuge het volgende:
Hier ook nog wachtend op het tweede streepje. Ik zit op het randje van hulp gaan zoeken: kan in principe een verwijzing krijgen (> 1 jaar geprobeerd), maar huisarts adviseerde het nog een half jaar te proberen. Ik twijfel wat ik wil: nu alvast die verwijzing regelen + traject opstarten (met wachttijden e.d. zijn we toch niet gelijk aan de beurt). Of dat half jaar nog zelf proberen en dan die stap zetten. Ik merk wel een drempel om van ‘romantisch samen proberen zwanger te worden’ de stap te zetten naar de klinische (maar mogelijk meer succesvolle) setting. Ergens toch wel een beetje balen dat het (vooralsnog) niet zelf lukt.
Ja, dat is onderzocht en bij mij een bloedonderzoekje. Als daar niks bijzonders uit kwam (wat het geval was) adviseerde de HA om het nog een half jaar te proberen. Maar een verwijzing mag dus ook, het is een beetje wat we zelf willen :-)quote:Op maandag 20 november 2023 17:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is bijvoorbeeld de zaadkwaliteit etc al wel onderzocht? Anders vind ik het wel wat makkelijk van de huisarts om alleen te zeggen om het nog een half jaar te proberen.
Dat is inderdaad ook wel waar, ook zonder ziekenhuis zijn we er nu wel bewust mee bezig en aan het plannen enzo. Dat haalt het ‘romantische’ er sowieso wel wat af. Goed om mee te nemen in de overwegingen :-)quote:Op maandag 20 november 2023 21:01 schreef Myraela het volgende:
Ah okay! Dan klinkt het logischer. Dan is het inderdaad heel erg een eigen afweging. Bij ons was er wel een oorzaak gevonden, dus dat maakte dat ik eigenlijk geen hoop meer had bij de normale pogingen. Als je die hoop wel vast kunt houden, dan snap ik je twijfels zeker wel.
Al moet ik zeggen, de geplande seks was toch ook niet altijd even romantisch. Het was toch ook wel fijn om juist het hele 'zwanger worden' naar het ziekenhuis te verplaatsen en in de relatie gewoon weer met elkaar bezig te zijn. Doet niets af aan dat het soms ook gewoon onwijs kut was het hele ziekenhuisgedoe, maar om toch ook die positievere kant even te benoemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch maar in een spoiler.Born to Lose, but Built to Win.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
later maandag is het toch doorgebroken.
Ik ga de huisarts bellen. Enigszins met lood in de schoenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch maar in een spoiler.![]()
Wat onwijs goed dat je die stap gaat zetten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:13 schreef Zombabe het volgende:
[..]![]()
Wat onwijs goed dat je die stap gaat zetten!ThanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, dat geldt andersom ook. Jij kunt ook wel een goede knuffel gebruiken denk ik.
Hij gaat morgen de dokter bellen… eindelijk. En ik ga hem morgenochtend direct z’n telefoon in de hand drukken. Geen smoesjes meer nu.Born to Lose, but Built to Win.
Yes, vandaag een ‘normale’ test gedaan en die was ook positief!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:25 schreef Zombabe het volgende:
@:Slacentrifuge streepjes!!![]()
Sinds donderdag nog weer getest?
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 10 februari 2024 17:59 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Yes, vandaag een ‘normale’ test gedaan en die was ook positief!
Dat is zeker waar. Hij heeft een potje meegekregen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:16 schreef Lemijn het volgende:
De realiteit is dat je een eventueel traject ingaat als stel. Dus hij moet meewerken, anders heeft het geen zin, zijn zaadkwaliteit is nodig voort de inschatting wat goede vervolgstappen zijn.
Los daarvan zou ik ook vrij wanhopig worden van een partner waarmee je geen gesprek kan voeren. Is dat op meerdere vlakken zo?
Wat ontzettend fijn dat jullie die onderzoeken verder bespaard zijn gebleken nu je toch een positive test hebt! Hopelijk blijft het plakkenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 06:08 schreef Slacentrifuge het volgende:
Wat een moeilijke situatie, LadyT. Al is mij ook opgevallen dat mannen veel moeite kunnen hebben met spermaonderzoek. Mijn man is normaal heel relaxed en de beste steun ter wereld, maar ik merkte bij hem ook dat hij dat onderzoek maar lastig/een ding vond. Terwijl je als vrouw dan idd denkt: zeik niet zo, dit is het minste dat er moet gebeuren en de rest is allemaal voor míjn rekening. Misschien toch iets kwetsbaars voor de man, de kwaliteit van z’n zaad. Moeilijke wezens.
Wel goed dat je hulp hebt gezocht! Ze kunnen zoveel en het is fijn als een arts gaat meedenken. Hopelijk geeft het je wat nieuwe hoop nu je die stap hebt gezet!
Hier een paar weken geleden uiteindelijk toch ook maar de fertiliteitskliniek bezocht. We schrokken wel een beetje van onze kansen, die bleken niet zo hoog. Ik moest bellen als ik weer ongesteld werd zodat we daarna konden starten met een traject. Dat zou ergens deze week moeten zijn, maar gister ineens een positieve (vroege) zwangerschapstest…
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |