Ohh wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 22 september 2025 10:43 schreef Synoniempje het volgende:
Ik heb ook nieuws!
Ik ben zwanger! Het was even heel spannend omdat na de eerste lichte vroege test in de avond, de andere testen negatief bleven. Gelukkig had ik mij al bij een heel geduldige en lieve verloskundige aangemeld, zij bleef mij verzekeren dat zolang ik niet ongesteld word, ik gewoon zwanger ben.
Nou goed inmiddels ben ik al ruim 2 weken overtijd en zijn ook de gewone testen positief.
Volgende week een vroege echo, heel benieuwd wat er dan al te zien valt.
Ik vind het spannend om écht blij te zijn, maar elke dag dat ik niet bloed, word ik ietsje zekerder...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spannend he. Het viel mij ook wel tegen hoe lang het duurde, was elke keer toch wel mijzelf aan het overtuigen dat ik wat voelde (gevoelige borsten en misselijk vooral) terwijl het dan uiteindelijk gewoon PMS klachten bleken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 08:32 schreef Saboo het volgende:
Oh wat goed, een topic. Wij zijn aan het proberen voor een eerste kindje. Komt toch wel een hoop op je af, qua informatie en ik was ook wat naief over hoe het testen zou gaan (ik hield al wel mijn menstruatie/vruchtbare dagen bij. Maar ik dacht dat je gewoon meteen twee dagen later kon testen ofzo 🥲).
Veel wachten in de praktijk. En een positieve test lijkt me nog spannender 😄 (vrij veel miskramen waar ik over hoor in mijn omgeving).
We hebben pas één (onsuccesvolle) ronde gehad, dus benieuwd wat het gaat brengen/ of het gaat lukken.
Ja! Maar superfijn dat het nu gelukt isquote:Op donderdag 25 september 2025 08:44 schreef Synoniempje het volgende:
[..]
Spannend he. Het viel mij ook wel tegen hoe lang het duurde, was elke keer toch wel mijzelf aan het overtuigen dat ik wat voelde (gevoelige borsten en misselijk vooral) terwijl het dan uiteindelijk gewoon PMS klachten bleken.![]()
Ik vind de app Flo echt heeeel fijn en informatief.
Positieve test hierquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 02:18 schreef _Lily_ het volgende:
Ik kom schoorvoetend dit topic weer eens binnenschuiven….
Omdat we weer aan het proberen zijn. 1 ronde gehad.
Als het lukt wordt dit de laatste baby (nr 3). Ik ben er dus wat bewuster mee bezig dan de vorige keer. Nog eenmaal meemaken in dit leven en dan ligt ook dit hoofdstuk achter mij.
Sterkte, zo pittig de onzekerheid in die eerste fase.quote:Op maandag 29 september 2025 10:27 schreef Synoniempje het volgende:
Vanavond de eerste vroege echo maar sinds gistermiddag licht tot donkerroze bloedverlies en buikpijn.
Ik vrees het ergste.
Kan het wel relativeren, de ontwikkeling is dan gewoon niet goed geweest en het is nog maar een erwtje en heel vroeg en waarschijnlijk amper tot geen kloppend hartje.
Heel jammer is het wel. Had toch al een beetje vooruitgepland.
Ik laat het weten
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Positieve test hier
Dat ging sneller dan ik dacht lol
O jee wat spannend. Ben ook erg benieuwd hoe de echo was, want ik had bij mijn vorige zwangerschap vergelijkbare klachten en die peuter is net 3 jaar geworden.quote:Op maandag 29 september 2025 10:27 schreef Synoniempje het volgende:
Vanavond de eerste vroege echo maar sinds gistermiddag licht tot donkerroze bloedverlies en buikpijn.
Ik vrees het ergste.
Kan het wel relativeren, de ontwikkeling is dan gewoon niet goed geweest en het is nog maar een erwtje en heel vroeg en waarschijnlijk amper tot geen kloppend hartje.
Heel jammer is het wel. Had toch al een beetje vooruitgepland.
Ik laat het weten
Oh wow dat is heel snel! Gefeliciteerd.quote:Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Positieve test hier
Jeetjequote:Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Positieve test hier
Het was niet goed helaas, eerder 4 weken groot dan de verwachtte 6 a 7 weken.quote:
Het had inderdaad wel gekund, ik lees veel verhalen van mensen die echt tussen week 6 en 8 nog best heftig bloeden en er helemaal niets aan de hand is. Was mooi geweestquote:Op dinsdag 30 september 2025 20:33 schreef Bami het volgende:
[..]
O jee wat spannend. Ben ook erg benieuwd hoe de echo was, want ik had bij mijn vorige zwangerschap vergelijkbare klachten en die peuter is net 3 jaar geworden.
[..]
Ik denk dat dat ook wel normaal is, ookal was “het” echt nog geen baby of iets wat in de buurt komt, het is al zo’n traag proces (tenzij je veel geluk hebt) en nu ben je weer een paar maanden verder. Je weet natuurlijk dat het kan gebeuren, maar die klap van euforie naar niets en onzekerheid lijkt me moeilijk om mee te maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:56 schreef Synoniempje het volgende:
[..]
Het was niet goed helaas, eerder 4 weken groot dan de verwachtte 6 a 7 weken.
De verloskundige wilde wachten met doorverwijzen naar de gynaecoloog (ik wil soieso liever wachten of het zelf op gang komt) voor het geval het toch nog ging groeien, maar ze zei heel duidelijk niet teveel hoop te hebben.
Inmiddels begin ik ook steeds meer te bloeden.
Over 2 weken terug voor controle of echt alles weg is.
Ik kan het wel relativeren omdat het echt nog heel klein was en gelukkig geen hartslag en nog niet alles erop en eraan, maar tóch is het ook heel verdrietig. Met tijden kan ik er best om huilen, ik was zo blij.
Ik had best wel vooruit gekeken, de baby zou een aantal maanden na onze geplande bruiloft komen dus ik zou ook weer in de jurk passen dan en de fotoshoot kon met de kleine, dat soort dingetjes.
Dat is toch echt even zuur.
En wachten we nu een jaar tot na de bruiloft? Ik ben ook al 33..
Nouja eerst maar even dit afsluiten en dan verder kijken.
Och wat verdrietig.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:56 schreef Synoniempje het volgende:
[..]
De verloskundige wilde wachten met doorverwijzen naar de gynaecoloog (ik wil soieso liever wachten of het zelf op gang komt) voor het geval het toch nog ging groeien, maar ze zei heel duidelijk niet teveel hoop te hebben.
Ik kan het wel relativeren omdat het echt nog heel klein was en gelukkig geen hartslag en nog niet alles erop en eraan, maar tóch is het ook heel verdrietig. Met tijden kan ik er best om huilen, ik was zo blij.
Ik had best wel vooruit gekeken, de baby zou een aantal maanden na onze geplande bruiloft komen dus ik zou ook weer in de jurk passen dan en de fotoshoot kon met de kleine, dat soort dingetjes.
Het verdriet is heel begrijpelijk! Wat betreft je leeftijd van 33…. Heel herkenbaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:56 schreef Synoniempje het volgende:
[..]
Jaa je hebt gelijk, ik wou dat ik zeker kon weten hoeveel tijd ik nog hadquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:12 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Het verdriet is heel begrijpelijk! Wat betreft je leeftijd van 33…. Heel herkenbaar.
Ik was ook 33 bij mijn eerste zwangerschap en uitgerekend op mijn 34e verjaardag. Werd ook een miskraam en toen kreeg ik ook leeftijdsstress. Vooral omdat het vervolgens een half jaar duurde voor ik weer zwanger was, mijn oudste kwam pas toen ik 34,5 was.
Maar je hebt meer tijd dan je denkt. Kijk maar naar mij, nu nr3 op komst haha. En ik was deze keer snel zwanger maar voor nr2 hebben we een jaar geprobeerd.
Maar waarom tot een jaar wachten na je bruiloft? Je zou evt gewoon meteen verder kunnen proberen. De baby zal nog later na je bruiloft komen dus je zal in de jurk passen. Alleen de fotoshoot met de kleine niet….
Heel simpel gesteld is dat, zolang je nog echt bloedverlies hebt, je nog niet alles kwijt bent.. dus kruip vooral lekker onder een dekentje op de bank, laat je vertroetelen, neemt even rust en vrij van alles.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:53 schreef Synoniempje het volgende:
Vandaag flinke stolsels verloren, ik wist niet dat ik het zo erg kon verwachten.
Gruwelijk, paniekaanval op mijn werk op de wc![]()
Hopelijk gaat het nu een beetje stoppen met bloeden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |