SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RED ONS HENNIEGOD
Die staat op bijna 10 minuten. Dat kan Laporte in zijn eentje al binnen de perken houden. Al gaat Ineos dat überhaupt niet toestaan lijkt me.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:43 schreef Faraday01 het volgende:
Morgen gaat Adam de vlucht in moeten, dat kan een leuke koers geven.
Slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:48 schreef BobW het volgende:
Verschil tussen 1 en 3 net zo groot als tussen 3 en 51.
Nee, het ging juist steeds iets beter, zei hijquote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:48 schreef Godshand het volgende:
Een goede Mathieu had meer gekund, maar die had last van een kuchje meldt hij. Zou hij morgen af stappen?
Nee eerder niet, maar Vingegaard was relatief aan het verbeteren t.o.v. Pogacar tijdens de Tour. Laatste ritten had hij hem heus al wel kunnen lossen, dat leek me toen al wel maar dat is nu helemaal duidelijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als er sprake was van overmacht zou hij die seconden toch niet verloren zijn?
Dat doet hij nietquote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
4 seconden per kilometer. Hoe geloofwaardig is dat eigenlijk?
Als Deen zou ik genk worden als Vingegaard niet mee zou doen aan het WK tijdrijden.
Tijdrit in grote ronde is altijd wel anders he, Contador won die ook wel eens. Remco wint heus nog wel van Vingegaardquote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
4 seconden per kilometer. Hoe geloofwaardig is dat eigenlijk?
Als Deen zou ik genk worden als Vingegaard niet mee zou doen aan het WK tijdrijden.
Kuurtje erin en gaan, volgens Boogerd. Hij zei er alleen niet bij wat voor kuurtjequote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, het ging juist steeds iets beter, zei hij
Ik denk nog steeds dat dit niet kanquote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik ben volledig uit het veld geslagen.
Daarom is Vingegaard een grote lul die niets wil doen voor het Deense volk. Als je een beetje om je land geeft. Doe je gewoon mee aan dat WK tijdrijdenquote:
kwaad? woedend?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Daarom is Vingegaard een grote lul die niets wil doen voor het Deense volk. Als je een beetje om je land geeft. Doe je gewoon mee aan dat WK tijdrijden
Maar je sport voor jezelf, uiteindelijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Daarom is Vingegaard een grote lul die niets wil doen voor het Deense volk. Als je een beetje om je land geeft. Doe je gewoon mee aan dat WK tijdrijden
Begint met een D en eindigt op oping.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:52 schreef Marcoss het volgende:
Normaal gesproken stort iemand toch een beetje in na zo’n snelle 1e tussentijd, maar dat moment van instorten kwam nooit..
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:53 schreef Slobeend het volgende:
Jonas horen praten is een enorme anticlimax.
Armstrong reed ook nooit het WK.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Jonas gaat na vandaag weer terug naar zijn normale tijdritmodus waarin Bjerg hem verslaatquote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
En volgens Maassen zou hij ook rustig startenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:54 schreef wimderon het volgende:
Ingehouden op de vlakkere stukken, jawel!
Nadat hij Tourwinnaar werd.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Lol, domme jongen.
Jij, niet capuchon.
Klopt, dat gevoel van zondag dat ie makkelijk had kunnen demarreren klopte dus wel.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee eerder niet, maar Vingegaard was relatief aan het verbeteren t.o.v. Pogacar tijdens de Tour. Laatste ritten had hij hem heus al wel kunnen lossen, dat leek me toen al wel maar dat is nu helemaal duidelijk.
We wachten Karrel vanavond nog even afquote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:56 schreef Sabata het volgende:
Belgische media moet wel helemaal gek worden van Wout: "Rij je de tijdrit van je leven?" "Mwah, nie beter of slechter dan anderen."
Zo’n goede tijdrit reed hij eigenlijk ook niet, hij heeft veel betere geredenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:56 schreef Sabata het volgende:
Belgische media moet wel helemaal gek worden van Wout: "Rij je de tijdrit van je leven?" "Mwah, nie beter of slechter dan anderen."
Bij de bellege herhaalde hij hetquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wout vond zich bij de NOS de winnaar van de normale mensen, kan dat?
Noem de grootste schurk die de Volta ooit heeft gezien. Zelfs dát lag er minder dik bovenop. Hier ga ik vannacht echt wakker van liggen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:00 schreef Mani89 het volgende:
Oude tijden herleven. Robovingo.
[ afbeelding ]
Hoe belangrijk is WOUT voor jou?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:03 schreef Dutch_view het volgende:
Sammy mocht Vino volgen. Genotsitem vanavond.
Wat voor soort doping hebben ze tegenwoordig?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar alle doping-bergrecords worden ook makkelijk gebroken. Dat kan echt niet door wat beter materiaal en een broodje kipfilet ipv broodje pindakaas.
We worden bezeikt. Sowieso wordt het weer eens 'tijd' voor een groot dopingschandaal.
In andere sporten kan dat ook prima, dus waarom niet in het wielrennen?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar alle doping-bergrecords worden ook makkelijk gebroken. Dat kan echt niet door wat beter materiaal en een broodje kipfilet ipv broodje pindakaas.
We worden bezeikt. Sowieso wordt het weer eens 'tijd' voor een groot dopingschandaal.
een foodappquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat voor soort doping hebben ze tegenwoordig?
Die voeding, recuperatie enzo staat zo goed op punt bij Jumbo dat ik vrees dat een offday bij Jumbo niet bestaat.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:00 schreef Fretwork het volgende:
Tevergeefs hopen dat Vingegaard volledig door het ijs zakt morgen en we nog spanning krijgen.
Dan is er toch ook geen spanning meer?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:00 schreef Fretwork het volgende:
Tevergeefs hopen dat Vingegaard volledig door het ijs zakt morgen en we nog spanning krijgen.
Klimgeit Candido Barbosa met zijn 120 kilo moet toch in de buurt komen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Noem de grootste schurk die de Volta ooit heeft gezien. Zelfs dát lag er minder dik bovenop. Hier ga ik vannacht echt wakker van liggen.
Zijn weinig sporten te vergelijken met wielrennen en al helemaal grote rondes. Dit ivm duur en recuperatie.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In andere sporten kan dat ook prima, dus waarom niet in het wielrennen?
Morele dagwinnaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wout vond zich bij de NOS de winnaar van de normale mensen, kan dat?
Geef het een paar jaar en we komen er wel achter welk wondermiddel er nu weer achter zat. Dat Jumbo een bloedtransfusie programma'tje heeft opgetuigd lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:05 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind de discussie over doping eerlijk gezegd een beetje suf, omdat Jonas ook gewoon bijna 3 minuten pakt op zijn eigen ploeggenoot, die ook absurd sterk is. Dus dan zou je moeten veronderstellen dat Jonas een tranfusietje heeft gehad op de rustdag maar dat zijn ploeg daar verder niets van afweet ... lijkt me toch sterk allemaal.
Dat weten we niet, daar komen we wel achter.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat voor soort doping hebben ze tegenwoordig?
doping werkt gewoon echt, dat van die voeding horen wel al 20 jaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Die voeding, recuperatie enzo staat zo goed op punt bij Jumbo dat ik vrees dat een offday bij Jumbo niet bestaat.
Die kerels krijgen alles tot op de gram afgemeten. Krijgen de drankjes en energie repen precies op het juiste moment.
Misschien had ik eerst doping geroepen. Maar het is het superprofessionele manier van werken door Jumbo. Andere ploegen staan ver achter.
Lance reed ze ook allemaal de moeder.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:05 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind de discussie over doping eerlijk gezegd een beetje suf, omdat Jonas ook gewoon bijna 3 minuten pakt op zijn eigen ploeggenoot, die ook absurd sterk is. Dus dan zou je moeten veronderstellen dat Jonas een tranfusietje heeft gehad op de rustdag maar dat zijn ploeg daar verder niets van afweet ... lijkt me toch sterk allemaal.
Nee, echt niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Klimgeit Candido Barbosa met zijn 120 kilo moet toch in de buurt komen.
Dit lijkt wel heel erg een gevalletje Jacob Rasmussen. Toevallig ook een latino wife etc.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:05 schreef TAmaru het volgende:
ook lange mouwen vandaag.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit lijkt wel heel erg een gevalletje Jacob Rasmussen. Toevallig ook een latino wife etc.
Maar om eerlijk te zijn Als ik Armstrong zo zag rijden , dan zag hij telkens er redelijk fris uit. terwijl Vinge en Pogacar behoorlijk kapot waren na de finish (toch in de bergritten)quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lance reed ze ook allemaal de moeder.
Is Groenland een latino land? Wie is Jacob eigenlijk?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit lijkt wel heel erg een gevalletje Jacob Rasmussen. Toevallig ook een latino wife etc.
Twee minuten verliezen is redelijk volledig door het ijs zakkenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan is er toch ook geen spanning meer?
Denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. En sowieso zou het jammer zijn als hij die koersen zou skippenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zou Pogi zich volgend jaar niet beter volledig op de Tour kunnen focussen en het Vlaamse voorjaar links laten liggen.
Ik hoop zelf van niet, maar volledige Tour-focus lijkt wel nodig om Jonas van de apenrots te verdrijven.
Er zou iemand met een machinegeweer gericht op je voorhoofd kunnen komen aanrennen en dan zou jij nog denken dat diegene vast niet de trekker gaat overhalen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:15 schreef Slobeend het volgende:
Er is op dit moment een innerlijke strijd gaande tussen scepticisme en naïviteit. Dit wordt een zware avond.
Bij zo’n term verwacht ik dat iemand net voor de bus binnen komt (zoals Yates en Basso ooit in de Giro)quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Twee minuten verliezen is redelijk volledig door het ijs zakken
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er zou iemand met een machinegeweer gericht op je voorhoofd kunnen komen aanrennen en dan zou jij nog denken dat diegene vast niet de trekker gaat overhalen.
Jammer dat de verschillen in tijdritten nog steeds zo groot zijn. Ik kan me nog een tijdrit herinneren waar Nernard Hinault, die zes minuten later startte dan de dagwinnaar van de vorige dag, Hennie Kuiper inhaalde.quote:
Geen idee. Ik hoop het ook niet, want Pogi kleurt mede het voorjaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. En sowieso zou het jammer zijn als hij die koersen zou skippen
Ik hoop het niet. Er zijn zoveel leukere dingen in de rest van het jaar, dat het zonde is om alleen maar op de Tour te focussen. En ik denk niet dat de uitslag dan vandaag anders zou zijn. Pogacar reed een supersterke tijdrit, en verplettert de achtervolgers op meer dan een minuut.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zou Pogi zich volgend jaar niet beter volledig op de Tour kunnen focussen en het Vlaamse voorjaar links laten liggen.
Ik hoop zelf van niet, maar volledige Tour-focus lijkt wel nodig om Jonas van de apenrots te verdrijven.
Ach. Al zou hij dat doen dan zijn de Belgen het ook meteen weer vergetenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:23 schreef Marcoss het volgende:
Ik verwacht wel dat Vingegaard de komende dagen gaat knechten voor van Aert
Dat stuk waar hij inhield?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is er al een lijstje van T1 naar T2? Vooral bijzonder dat Vingegaard ook daar nog (verreweg) de snelste is volgens mij.
UAE (Gianetti) hijst de witte vlag.quote:“Of nu enkel nog de aanval overblijft voor ons? We moeten erin geloven, dat zeker, maar we moeten ook realistisch zijn en kijken naar de werkelijkheid. Je moet eerst de benen hebben vooraleer je iets kan proberen. We staan tweede en derde: dit blijft een heel goeie Tour voor ons, maar vandaag was er geen finishfoto nodig.”
De speld?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
De ASO heeft bij de kringloop wat tweedehands matrassen opgehaald voor de afdaling van de Col de la Loze morgen.
Ik vind dit zo goed.
Privéproblemen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:14 schreef Marcoss het volgende:
Zo’n 4 maanden geleden werd Vingegaard nog verslagen door David Gaudu
Kunnen ze niet Jumbo bespioneren om te kijken welke foodapp ze gebruiken?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
UAE (Gianetti) hijst de witte vlag.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
De ASO heeft bij de kringloop wat tweedehands matrassen opgehaald voor de afdaling van de Col de la Loze morgen.
Ik vind dit zo goed.
Volledig normale S-curve.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Cyclisme à trois vitesses?
Dat was toch 1 van de vallers in de 1e bocht? En dan gewoon de tijdrit uitrijden..quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:47 schreef H.Vviv het volgende:
Renard start morgen sowieso niet. Bij zijn val heeft hij zijn elleboog gebroken.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doping werkt gewoon echt, dat van die voeding horen wel al 20 jaar.
En dan met supercombinatie de Belgen overhoop rijden in Glasgow?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:50 schreef Mani89 het volgende:
Pogi is gewoon langzaam aan het opbranden. Morgen krijgt hij de genadeklap.
Van Aert en Kuss ook gewoon goed.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit lijkt me meer aan Vingegaard dan aan Cervelo te liggen.
Goed dat ze die dingen ook midden in de bocht neerzetten, mooi synchroon en zo middenin een bocht is ook altijd de plek waar ze de bocht uitvliegen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit zo goed.
Je mag verwachten dat Pogacar volgend jaar net als Vingegaard vaker en gestructureerder hoogtestages in gaat plannen. Jammer voor het voorjaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:50 schreef Mani89 het volgende:
Kan me ook niet herinneren dat er zo'n groot gat was naar de nummer 2 en dan nog weer bijna zo'n groot gat naar de nummer 3, zeker niet in 22 km tijd.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:53 schreef LekkerWeertje het volgende:
Het meest bizarre aan deze tijdrit is nog wel dat het al een opmerkelijke uitslag was geweest zónder Vingo. Pogi die de Van Aert op meer dan een minuut zet. Best een groot gat tussen nummer 2 en 3, maar niets wat een Dumoulin, Froome, Dennis, Evenepoel of Pogi nooit had laten zien.
Nee, wat deze tijdrit ongekend maakte (ja, Joris, nu mag je die term wel gebruiken) is het feit dat er ook zo'n groot gat zit tussen nummer 1 en 2.
Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Oprecht bizar. Mond viel open. Op LPDBF stortte Roglic tenminste nog in. Maar Pogacar heb ik geen moment echt op een hoop zien gaan.
Laten we maar all-in gaan ook. Hopelijk smeert Vinge the Cringe de rest 5 minuten aan.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:50 schreef Mani89 het volgende:
Die dingen zien eruit als heel erg grote GSM-hoesjes.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit zo goed.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit zo goed.
Hij zegt zelf dat hij daar helemaal niks aan vindt, benieuwd of hij daar alles voor om wil gooienquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je mag verwachten dat Pogacar volgend jaar net als Vingegaard vaker en gestructureerder hoogtestages in gaat plannen. Jammer voor het voorjaar.
Sagan 2.0quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zegt zelf dat hij daar helemaal niks aan vindt, benieuwd of hij daar alles voor om wil gooien
Ik vind Van Aert behoorlijk tegenvallen voor iemand die heel veel op zijn tijdrit gewerkt heeft met het oog op het WK.quote:
Bij Pogacar werd voor de Tour juist gezegd dat hij qua gewicht een stuk lager zat dan vorig jaar in dezelfde periodequote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:04 schreef TAmaru het volgende:
Misschien blijkt Pogacar toch een klassieke renner die de Tour kon winnen, maar geen Tourrenner die de klassiekers kan winnen ... ik zag van de week trouwens beelden van 2020 en het leek me dat Pogacar geblokter was geworden in het bovenlichaam. Vingegaard is 1 cm korter dan Pogi maar blijkbaar wel 6 kg lichter, dus dat speelt ook wel een rol.
@Koffieplanter dacht serieus dat Pogacar 8 kilo lichter was geworden.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Pogacar werd voor de Tour juist gezegd dat hij qua gewicht een stuk lager zat dan vorig jaar in dezelfde periode
Dit kun jij veel beter.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
@:Koffieplanter dacht serieus dat Pogacar 8 kilo lichter was geworden.
Noem je nu @Mani89 vies dik?quote:
Pogacar degradeert de rest, buiten Vingegaard, ook gewoon enorm hè.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:04 schreef TAmaru het volgende:
Misschien blijkt Pogacar toch een klassieke renner die de Tour kon winnen, maar geen Tourrenner die de klassiekers kan winnen ... ik zag van de week trouwens beelden van 2020 en het leek me dat Pogacar geblokter was geworden in het bovenlichaam. Vingegaard is 1 cm korter dan Pogi maar blijkbaar wel 6 kg lichter, dus dat speelt ook wel een rol.
dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Pogacar werd voor de Tour juist gezegd dat hij qua gewicht een stuk lager zat dan vorig jaar in dezelfde periode
Vind je dat gek, met zo n chickquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:50 schreef Mani89 het volgende:
Pogi is gewoon langzaam aan het opbranden.
UAE wil natuurlijk vooral de tour winnen dus Pogacar zal wat moeten aanpassen. Hoewel er verzachtende omstandigheden zijn door de verstoorde voorbereiding. Zal er ook een beetje van af hangen hoe snel Ayuso verder ontwikkelt.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zegt zelf dat hij daar helemaal niks aan vindt, benieuwd of hij daar alles voor om wil gooien
Weet ook niet of het zo is hoor. Maar bergop lijkt het verschil met Vingegaard wel minder ten opzichte van vorig jaar in ieder gevalquote:
Volgend jaar Pogacar, Ayuso en Yates tourpodium.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
UAE wil natuurlijk vooral de tour winnen dus Pogacar zal wat moeten aanpassen. Hoewel er verzachtende omstandigheden zijn door de verstoorde voorbereiding. Zal er ook een beetje van af hangen hoe snel Ayuso verder ontwikkelt.
Samen met Thierry G.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vingegaard wordt door de Franse politie van het bed gelicht gedurende de ronde.
Het is wat he.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:14 schreef Toby56 het volgende:
Bliksem.
Ik heb vandaag geen bewegende beelden gezien, maar alleen al van de uitslag schoot m'n kakement op slot.
Over minder dan 23 km er zo'n verschil in harken, asjemenou (grote) mijnneer Vingegaard.
En dan rijdt Pogi zelf ook nog eens geweldig goed.
Ik hoop op een nucleaire Pogacarquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:21 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pogacar hoopt op regen morgen, maar dat zit er niet in helaas.
Er missen er inderdaad een paar aan het eind van de bocht, de plek waar de renners meestal uit de bocht vliegen. Al reed Bardet vorige week een keer rechtdoor, die had toen wel wat aan zo'n kussen gehad.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Goed dat ze die dingen ook midden in de bocht neerzetten, mooi synchroon en zo middenin een bocht is ook altijd de plek waar ze de bocht uitvliegen.![]()
De nieuwe Colnago is op de vlakke parcoursen gewoon een uitstekende tijdritfiets, kijk de uitslagen van dit jaar maar terug en je weet voldoende. De Cervelo lijkt dan weer op hoge snelheid geen uitzonderlijke tijdritfiets.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:30 schreef TAmaru het volgende:
ik vraag me wel af hoever Colnago achterloopt op Cervelo of andere fietsmerken, want ik hoor toch wel signalen dat de fiets van Pogi zwaarder en minder aero is
Knallen ze ook niet weer terug de weg op als ze flink gespannen staan?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er missen er inderdaad een paar aan het eind van de bocht, de plek waar de renners meestal uit de bocht vliegen. Al reed Bardet vorige week een keer rechtdoor, die had toen wel wat aan zo'n kussen gehad.
Het was absoluut een phenomenal performance. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het clinical was.quote:
quote:
Voor mijn gevoel smeten Wiggins en Froome ook wel met minuten in de tijdrit, maar dat viel dus wel mee?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
[ twitter ]
(maar denk wel dat dit de kortste was)
Niet tegenover de specialisten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel smeten Wiggins en Froome ook wel met minuten in de tijdrit, maar dat viel dus wel mee?
Froome won er maar 2 in de Tour als ik het goed zie, waaronder dit er 1 was en die tegen Dumoulin (op parcours vandaag) de anderequote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel smeten Wiggins en Froome ook wel met minuten in de tijdrit, maar dat viel dus wel mee?
Bij Wiggo zat Froome er telkens bij op 2, grootste verschil was 1.16 in 2012. Bij Froome was er ook altijd wel een concurrent dichtbij zoals Dumoulin of Contadorquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De tijdrit in 2012 was wel een kantelpunt, daarna hebben we nooit meer zo'n lang exemplaar gezien.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
ik vond Sastre en Evans ook wel heel erg saaiquote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ontzettend knap wat Vingegaard vandaag laat zien. Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat iemand enthousiast wordt van deze renner.
Meest saaie tourwinnaar uit de geschiedenis?
Zonder remmen de bocht door.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit zo goed.
Grote belofte Peter Velits.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De tijdrit in 2012 was wel een kantelpunt, daarna hebben we nooit meer zo'n lang exemplaar gezien.
https://firstcycling.com/race.php?r=17&y=2012&e=19
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ontzettend knap wat Vingegaard vandaag laat zien. Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat iemand enthousiast wordt van deze renner.
Inclusief juist drie Tourwinnaars waar ik wél enthousiast van ben. Het geeft je als gewoon sociaal onhandig persoon (en dat ben ik, geef ik grif toe) het idee dat je helemaal geen flamboyante superster of een brullende hulk moet zijn om hard te kunnen fietsen. Het talent en de mogelijkheden dat te ontwikkelen zijn genoegquote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
ik vond Sastre en Evans ook wel heel erg saai
Karsten Kroon werd laatste.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De tijdrit in 2012 was wel een kantelpunt, daarna hebben we nooit meer zo'n lang exemplaar gezien.
Maar moeten journalisten dan meteen hard 'doping!!!!' op tv roepen?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:07 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht waarom ik me zo druk maak om de vertoning van vandaag. Ik denk dat ik weet waarom.
Ik kijk sport. Mijn hele leven lang al. Ik ben 42, dus ik heb al het een en ander meegemaakt. Ik ben niet naïef en ik snap dat sporters ver willen gaan om topprestaties te leveren en daarbij regelmatig de grens over gaan. Iemand had het over suspension of disbelief en dat klopt wel een beetje. Je weet dat je bij vlagen bedonderd wordt, maar je krijgt er veel vermaak voor terug.
Wielrennen heeft echter de unieke eigenschap dat het om de paar jaar met een prestatie komt die zo belachelijk is dat iedereen weet dat het onmogelijk is wat je te zien krijgt. Dit zie je simpelweg niet bij andere sporten. Niet in deze mate. Ik voel me als sportliefhebber gewoon niet serieus genomen bij dit soort vertoningen. Ik kan journalisten en verslaggevers die doen alsof dit normaal is ook niet serieus nemen.
Rant over.
Eerste vlaggetje op plek 54, LtD of all placesquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Daarnaast is de spanning er ook wel af als er in zulke mate van de foodapp gebruik wordt gemaakt dat er consequent buitenaards wordt gepresteerd door een paar man.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:07 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht waarom ik me zo druk maak om de vertoning van vandaag. Ik denk dat ik weet waarom.
Ik kijk sport. Mijn hele leven lang al. Ik ben 42, dus ik heb al het een en ander meegemaakt. Ik ben niet naïef en ik snap dat sporters ver willen gaan om topprestaties te leveren en daarbij regelmatig de grens over gaan. Iemand had het over suspension of disbelief en dat klopt wel een beetje. Je weet dat je bij vlagen bedonderd wordt, maar je krijgt er veel vermaak voor terug.
Wielrennen heeft echter de unieke eigenschap dat het om de paar jaar met een prestatie komt die zo belachelijk is dat iedereen weet dat het onmogelijk is wat je te zien krijgt. Dit zie je simpelweg niet bij andere sporten. Niet in deze mate. Ik voel me als sportliefhebber gewoon niet serieus genomen bij dit soort vertoningen. Ik kan journalisten en verslaggevers die doen alsof dit normaal is ook niet serieus nemen.
Rant over.
Kanttekening is wel dat er een fietswissel werd gedaan door Pogi. Vingegaard niet toch?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
[ twitter ]
edit: oh, dat staat in de tweet eronder. de tijdritten met grotere verschillen waren allemaal 54 km of langer
Het is altijd leuker als het dicht bij elkaar zitquote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarnaast is de spanning er ook wel af als er in zulke mate van de foodapp gebruik wordt gemaakt dat er consequent buitenaards wordt gepresteerd door een paar man.
Dat zat het tot nu toe ook. Het leukste is een tweestrijd, daar hebben we vorig en dit jaar genoeg van gezien. Liever dit met grote verschillen dan de gekunstelde 'spanning' zonder enig vuurwerk tussen de klassementsrenners.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is altijd leuker als het dicht bij elkaar zit
Ik vond 2008. 2011 en 2019 3 van de mooiste tours en dat was allemaal geen tweestrijd. Maar ik snap je puntquote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat zat het tot nu toe ook. Het leukste is een tweestrijd, daar hebben we vorig en dit jaar genoeg van gezien. Liever dit met grote verschillen dan de gekunstelde 'spanning' zonder enig vuurwerk tussen de klassementsrenners.
Daarom gaat Pogi ook zoveel harder dan normaal mens Wout van Aert.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:30 schreef TAmaru het volgende:
ik vraag me wel af hoever Colnago achterloopt op Cervelo of andere fietsmerken, want ik hoor toch wel signalen dat de fiets van Pogi zwaarder en minder aero is
Dat ook weer niet per se, maar als je als wielerjournalist aan komt met 'Jumbo heeft lichtere fiets, betere pacing en betere strategie' aankomt kakken om dit te verklaren hou je iedereen voor de gek. Dit is natuurlijk de redenatie van onze grote vriend Thijs Z.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar moeten journalisten dan meteen hard 'doping!!!!' op tv roepen?
Met dien aantekening dat Froome in de tijdritten, en eigenlijk elke rit een paar keer in de remmen moest knijpen om Wiggins te laten winnen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Wiggo zat Froome er telkens bij op 2, grootste verschil was 1.16 in 2012. Bij Froome was er ook altijd wel een concurrent dichtbij zoals Dumoulin of Contador
De altijd volledig kritiekloze Michiel Saucijzen. Die vindt het nog fantastisch als je hem in z'n gezicht spuugt.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:32 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Je lacht je echt dood om de uitspraken van de heren Thijs, Hidde en Michiel in In Het Wiel.
Na 7,5 minuut heb ik al auto's op het dak, Sint Heijboer de Geweldige en innovatie voorbij horen komen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:32 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Je lacht je echt slap om de uitspraken van de heren Thijs, Hidde en Michiel in In Het Wiel.
Copium.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Het ongeloof overheerst nog steeds.
Maximal deformityquote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:07 schreef PippenScottie het volgende:
Rant over.
Nu was Wiggins in ieder geval een natuurlijke tijdrijder.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het wordt daarna wel iets anders, maar Elijzen zou zelfs z’n handen in het vuur steken voor Jumboquote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:41 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Na 7,5 minuut heb ik al auto's op het dak, Sint Heijboer de Geweldige en innovatie voorbij horen komen.
Net als Thomas en Dumoulin een tijdrijder die opeens ook bergop ging vliegen, bij Pogi en Vingegaard was het andersomquote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu was Wiggins in ieder geval een natuurlijke tijdrijder.
Hooguit top 10. De Tour is gewoon te hoog gegrepen voor Remco. Het Belgisch kampioenschap though.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:50 schreef Marcoss het volgende:
En toch ben ik wel benieuwd waar Hij vandaag was uitgekomen
Met de 'fouten' die UAE maakte verloren ze volgens Thijs waarschijnlijk 30 seconden. Ware het niet dat de rest van het gat dan nog steeds enorm is op zo'n afstand. En de rest van de Tour waren Pogi en Vingi juist enorm aan elkaar gewaagd. Dan zou een gat van 40 seconden nog steeds onverwacht zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:54 schreef Slobeend het volgende:
Het verhaal van Thijs Z. over het grote verschil tussen UAE en Jumbo snijdt deels best wel hout maar daarmee verklaar je deze buitenaardse prestatie nog niet.
Het gaat vooral om de buitenaardse prestatie van Vingegaard. Wout werd namelijk gewoon keihard naar huis gereden door Pogi.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:54 schreef Slobeend het volgende:
Het verhaal van Thijs Z. over het grote verschil tussen UAE en Jumbo snijdt deels best wel hout maar daarmee verklaar je deze buitenaardse prestatie nog niet.
In deze tijdrit wellicht goed, maar bergop kan hij dit niet zeker niet volgen op dit moment.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:50 schreef Marcoss het volgende:
Dit is de allerbeste tijdrit ooit gereden, door iemand die morgen alle records van Pantani uit de boeken zou kunnen rijden. Make it make sense.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:54 schreef Slobeend het volgende:
quote:Jumbo-Visma had alle details dus op een rijtje, maar uiteindelijk was het toch de buitenaardse prestatie van Vingegaard die het verschil maakte. “Dit hadden we niet durven dromen”, zegt Heijboer. “Sterker nog. Ik had licht verlies ingecalculeerd. Een korte tijdrit met explosieve klimmetjes net na een rustdag dan nog. We hadden echt gedacht dat Pogacar beter zou zijn. Ook al hadden we niet veel referentie, hij heeft de laatste maanden weinig tijdritten gereden. Jonas had zich dan weer vergaloppeerd in de tijdrit in de Dauphiné, een les die we meenamen. Ik ben ongelofelijk trots op iedereen die hieraan meewerkte. Het is en blijft een proces van blijven werken en evolueren. We kregen ook wel wat klappen, bijvoorbeeld in de eerste twee tijdritten in de Giro en daardoor ontstonden er best twijfels over onze setup. Gelukkig hebben we dat op Monte Lussari (de afsluitende tijdrit in de Giro, red.) en hier weer rechtgezet. We willen dit nu ook doortrekken met Wout op het WK tijdrijden. Dit is zeker een euforische dag.”
quote:Al in maart nemen Vingegaard en Heijboer tijdens Parijs-Nice samen de tijdrit van Passy naar Combloux een eerste keer door met videomateriaal. Enkele weken later gaat hij ze ook effectief verkennen. Daarbij laten ze niets aan het toeval over. “Imagineren”, noemt Heijboer het. “De tijdrit sluipt vanaf dat moment in zijn hoofd.”
In goede vorm denk ik rond de tijd van Pogacar.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:50 schreef Marcoss het volgende:
Dat verschil in 1994 tussen Indurain en Rominger was alleen zo groot, omdat Rominger in de regen reed, en bij Indurain de wegen al weer opgedroogd waren.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
[ twitter ]
edit: oh, dat staat in de tweet eronder. de tijdritten met grotere verschillen waren allemaal 54 km of langer
Het is aangekondigd: WOUT gaat met drie minuten voorsprong het WK winnen.quote:
Zwarte fietsen, marginal F1 gains.quote:Mathieu Heijboer is verrast, „flabbergasted” zelfs. De prestatiemanager van Jumbo-Visma, verantwoordelijk voor alles wat met tijdrijden te maken heeft bij de Nederlandse ploeg, staat onder een tent bij de finish van de zestiende etappe van de Tour de France te kijken naar de laatste meters van Jonas Vingegaard en kan een glimlach niet onderdrukken. „Dit is het”, mompelt hij herhaaldelijk, voornamelijk tegen zichzelf.
Tijdens de tijdrit van Passy naar Combloux, twee bergdorpen aan de voet van de Mont Blanc, ziet Heijboer een plan waar hij zeven maanden geleden aan begon te werken in de praktijk precies zo uitkomen als bedacht. Op het ‘vals plat’ naar de eindstreep ligt zijn Deense kopman in een perfecte aerodynamische houding op zijn tijdritfiets. „Er was veel discussie over of we de tijdritfiets moesten wisselen voor een gewone fiets omdat je daarmee sneller zou klimmen”, zegt Heijboer. „Maar zoals Jonas met 30 kilometer per uur aan komt rijden, daar kun je met een gewone fiets niet tegenop.”
Twee weken duurde het secondenspel tussen Vingegaard en zijn Sloveense concurrent Tadej Pogacar, die dinsdagochtend tien tellen uit elkaar stonden bovenaan het klassement voor de gele trui. In zes bergetappes waar de andere concurrenten op minuten werden gereden, wisselden de twee niet meer dan een handvol seconden uit.
Tot dinsdagmiddag. In de tijdrit – 22 kilometer lang, met een gemeen steile klim erin – pakt Vingegaard in één keer 1 minuut en 38 seconden op Pogacar, die wel nog tweede wordt. Tijdritspecialist Wout van Aert rijdt op gepaste afstand naar de derde tijd, 2 minuut 51 van de winnaar.
Niemand die dit heeft verwacht, ook bij Jumbo-Visma niet. Ploeggenoot Van Aert neemt letterlijk zijn pet af, Vingegaard zelf zegt dat hij tijdens de rit dacht dat zijn powermeter kapot was, zo hoog waren de wattages die werden getoond. „Dit overtreft onze stoutste verwachtingen, 1 minuut 38 is heel veel”, zegt ook ploegleider Arthur van Dongen. Heijboer had rekening gehouden met tijdverlies, zegt hij, vandaar zijn grote verbazing.
Continu vermoeien
Maar het tijdverlies van Pogacar is het resultaat van de tactiek die Jumbo-Visma al de hele Tour hanteert: proberen de Sloveen zo veel mogelijk te vermoeien door elke etappe zo zwaar mogelijk te maken. „Je hoopt dat die tactiek een keer tot wasdom komt, en vandaag is dat gebeurd”, zegt ploegleider Van Dongen.
Daarbij heeft het Nederlandse team deze tijdrit tot in het kleinste detail voorbereid. Heijboer rekende in december al uit dat een fietswissel geen zin had – Pogacar deed het wel en verloor daardoor circa tien seconden. „We weten dat Jonas zich supercomfortabel op die tijdritfiets voelt en hetzelfde vermogen kan leveren bergop. Dan is er alleen nog de kwestie van het gewicht van de fiets, maar dat verschil was het niet waard om te wisselen”, zegt Heijboer.
Samen met de mecaniciens en fietsfabrikant Cervelo heeft de prestatiemanager er alles aan gedaan om de fiets zo licht mogelijk te maken. Zo waren de fietsen compleet zwart, zonder de gele vlakken en andere details die normaal zichtbaar zijn. „We hebben de fiets ontlakt en zwart gemaakt. Dat scheelt ongeveer honderd gram”, zegt Heijboer.
Tijdens hoogtestages van het team in aanloop naar de Ronde van Frankrijk is er veel aandacht besteed aan trainen op de tijdritfiets. Er is specifiek geoefend met bergop rijden in een aerodynamische houding. En al in maart, na berekeningen van Heijboer, legt de ploeg aan Vingegaard voor dat hij dinsdag niet van fiets hoeft te wisselen. „Zo konden we heel vroeg rust creëren in zijn hoofd en elke vorm van twijfel wegnemen”, zegt Heijboer. Het werkt, merkt de trainer dinsdagochtend. „Jonas was heel rustig en gaf aan dat hij zich goed voelde, dat gaf ons veel vertrouwen.”
Oppeppende teksten
Als de Deen dinsdag in zijn gele tijdritpak van het startpodium is afgerold, ontvouwt zich het laatste deel van het plan van Jumbo-Visma. „Vandaag ga je laten zien dat je de sterkste van de wereld bent”, zegt ploegleider Grischa Niermann, die achter Vingegaard in de auto rijdt, over de radio tegen zijn kopman. Zulke oppeppende teksten werken goed bij de Deen, zegt Heijboer na afloop. Vingegaard krijgt ook tactische informatie over het parcours, zodat hij weet in welke bochten hij voluit kan gaan en waar hij beter iets kan afremmen.
Al op het eerste klimmetje is de voorsprong van de Deen op Pogacar tien seconden. Gestaag breidt hij dat gat steeds verder uit, tot hij op de eindstreep zoveel tijd heeft gepakt dat hij nu 1 minuut en 48 seconden voorstaat in het klassement. Heijboer: „Jonas was op alle fronten beter dan Pogacar vandaag.”
De Sloveen geeft zich nog niet gewonnen. „Zeker als het morgen gaat regenen tijdens de zwaarste etappe van deze Tour, kan het nog heel interessant worden”, zegt Pogacar na de finish. Zijn teammanager van UAE Emirates, Mauro Gianetti, kan niet meer dan tevreden zijn over de prestatie van zijn kopman, zegt hij. „Tadej was meer dan een minuut sneller dan Wout van Aert. Dat is geweldig. Maar Vingegaard was vandaag superieur.”
Ook bij Jumbo-Visma wil nog niemand erover spreken dat het tweegevecht tussen Vingegaard en Pogacar is gestreden. Zeker niet nu woensdag de koninginnenrit van de Mont Blanc naar Courchevel, met vier zware cols en 5.399 hoogtemeters, op het programma staat. „Er is nog niks beslist, maar dit is wel een stap in de goede richting”, zegt Van Dongen. „We zien de volgende etappes met veel vertrouwen tegemoet.”
Ik denk dat het heel weinig uitmaakt (hoewel het schokkend is dat UAE het dak níet vol heeft staan). Maar wat ik wel met ze eens ben is dat het opmerkelijk was hoe goed de lijnen waren die Jonas reed. Hij ging die tijdrit inderdaad in alsof hij die al 100 keer gevisualiseerd had en eindelijk die route kon doen die hij dus in zijn hoofd al 100 keer gedaan had. Volgens Stef werken ze blijkbaar ook met VR. Ik denk dat ze bij UAE echt niet zo professioneel met de sport bezig zijn als Jumbo en allemaal dit soort dingen doen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:51 schreef LekkerWeertje het volgende:
Volgens de Avondetappe heeft Pogi vandaag verloren doordat ze bij Djumbo een voller dak hadden.
Nou ja, in het zwemmen - toch een van dé grote olympische sporten en dus op papier ontzettend competitief - worden ook keer na keer weer allerlei wereldrecords verbroken op WK's en Olympische Spelen, wat je in de atletiek doorgaans veel minder hebt. Nou kun je dat in het wielrennen allemaal wat minder duidelijk meten natuurlijk, want omstandigheden spelen gewoon een rol, dus de ene keer Mt Ventoux op is de andere keer niet, maar wielrennen is niet helemaal de enige sport waar dit speelt. Alleen is het wat duidelijker omdat het onderlinge verschil dan zo bizar isquote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:07 schreef PippenScottie het volgende:
Rant over.
De slottijdrit in Zwitserland was ook al vrij matig voor zijn doen. BK was wel sterk (maar daar lag de groei concurrent ergens in de sloot), maar hij lijkt wat minder dan hij de afgelopen jaren was inderdaad. Zeker dat laagvliegen in de Tirreno 2021 is er niet meerquote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:14 schreef Fretwork het volgende:
Misschien allang besproken, maar toch ook moeilijk om Wout mee te nemen in deze lijst.
Met Wout denk je, fucking absurd:
Vingegaard
Pogacar +1.38
Wout van Aert +2.51
Zonder Wout, alleen klassementsmannen
Vingegaard
Pogacar +1.38
Bilbao +2.55
S. Yates +2.58
A. Yates +3.12
Skjelmose +3.21
Gaudu +3.31
Al wel wat normaler.
Misschien was Wout wel heel erg slecht voor zijn doen, en doen er amper goede TTers mee voor het klassement. Of in ieder geval, zou Wout veel meer op Gaudu moeten pakken dan 40 seconden. En veel meer dan 4 seconden op Bilbao.
Indurain of zo was toch ook niet echt heel aanvallend ingesteld? Cadel Evans ook niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Indurain was wel gewoon een mooie kerel met zijn gestalte en zijn bruine huid onder die donkergele trui. En ook in die Banesto-trui zag hij er gewoon indrukwekkend uit, om van die futuristische tijdritfietsen nog maar te zwijgen. Was wel echt een patron. Jonas is dat nog niet. Maar ik moet zeggen dat ik vandaag voor het eerst van hem onder de indruk was. Hij reed wel echt als een baas vandaag en dat had ik nog niet eerder zo gezien.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Indurain of zo was toch ook niet echt heel aanvallend ingesteld? Cadel Evans ook niet.
Ik kon Indurain ook wel waarderen hoor. Maar als je kijkt naar aanvallen... dat deed Indurain eigenlijk amper. Keer in België volgens mij met Bruyneel erbij. Maar verder... Hij sloeg vooral toe in de lange tijdritten waar hij klimmertjes op minuten reed.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Indurain was wel gewoon een mooie kerel met zijn gestalte en zijn bruine huid onder die donkergele trui. En ook in die Banesto-trui zag hij er gewoon indrukwekkend uit, om van die futuristische tijdritfietsen nog maar te zwijgen. Was wel echt een patron. Jonas is dat nog niet. Maar ik moet zeggen dat ik vandaag voor het eerst van hem onder de indruk was. Hij reed wel echt als een baas vandaag en dat had ik nog niet eerder zo gezien.
SpeldGodenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:42 schreef kibo het volgende:
https://speld.nl/2023/07/(...)vanmoof-van-de-auto/
Lijkt mij ook weer zo'n typisch 'marginal gain' verhaal wat nergens op slaat. Maar bij Jumbo moeten ze het ergens opgooien natuurlijk, waar dit gigantische verschil vandaan komt.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:55 schreef Remco het volgende:
Dat lak behaal vind ik vrij bijzonder. Al die fietsen worden gewogen en wegen al jaren hetzelfde minimale gewicht. Alsof Jumbo de enige is die 100 gram eraf weet te halen.
Ja, hier was ik al benieuwd naar. Die percentages zijn zo bizar. Helemaal omdat het gemiddeld ook nog boven de 40 ligt en je eigenlijk niet eens kan spreken van een echte klimtijdrit.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:32 schreef GotenSSJ het volgende:
[ twitter ]
Was dit al gepost? Kon het zo gauw niet vinden. Bizarre cijfers.
Als je ziet hoeveel beter Jonas de bochten aan gaat t.o.v. Pogacar en de rest is dat wel meer dan een marginal gain. Dat is ten minste een deel van de verklaring.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:27 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Lijkt mij ook weer zo'n typisch 'marginal gain' verhaal wat nergens op slaat. Maar bij Jumbo moeten ze het ergens opgooien natuurlijk, waar dit gigantische verschil vandaan komt.
Oh dat geloof ik best, dat Vingegaard wat tijd pakt in de bochten, maar dat is geen 1'38. Lijkt me ook stug dat dat komt doordat ze 100g verf eraf hebben geschraapt terwijl elke fiets rond minimumgewicht zit (lijkt mij).quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel beter Jonas de bochten aan gaat t.o.v. Pogacar en de rest is dat wel meer dan een marginal gain. Dat is ten minste een deel van de verklaring.
Atletiek is dan weer een slecht voorbeeld aangezien je tegenwoordig al een record loopt als je de veters van je wondersloffen kunt strikken.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, in het zwemmen - toch een van dé grote olympische sporten en dus op papier ontzettend competitief - worden ook keer na keer weer allerlei wereldrecords verbroken op WK's en Olympische Spelen, wat je in de atletiek doorgaans veel minder hebt. Nou kun je dat in het wielrennen allemaal wat minder duidelijk meten natuurlijk, want omstandigheden spelen gewoon een rol, dus de ene keer Mt Ventoux op is de andere keer niet, maar wielrennen is niet helemaal de enige sport waar dit speelt. Alleen is het wat duidelijker omdat het onderlinge verschil dan zo bizar is
Koekoek.quote:
Dit dus. En als je als journalist weigert om dit soort anomalies te bespreken c.q. aandacht te geven, doe je gewoon je werk niet goed. En nee, je hoeft niet meteen renners te betichten van doping.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:07 schreef PippenScottie het volgende:
Rant over.
Oja, die tijdrit, ongekend machtsvertoon vond ik dat destijdsquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat een statisticus ervan vindt. Je zou die 13 die 37 km/h rijden wel iets meer verspreid verwachten. Pogacar nog iets beter en voila, je hebt een normale verdachte uitslag.quote:Op woensdag 19 juli 2023 00:23 schreef Aguero het volgende:
Onvoorstelbaar waar we naar gekeken hebben.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Bijna letterlijk ''vijf per uur te rap voor ons''
Hier zit ook wel wat in nml.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:14 schreef Fretwork het volgende:
Misschien allang besproken, maar toch ook moeilijk om Wout mee te nemen in deze lijst.
Met Wout denk je, fucking absurd:
Vingegaard
Pogacar +1.38
Wout van Aert +2.51
Zonder Wout, alleen klassementsmannen
Vingegaard
Pogacar +1.38
Bilbao +2.55
S. Yates +2.58
A. Yates +3.12
Skjelmose +3.21
Gaudu +3.31
Al wel wat normaler.
Misschien was Wout wel heel erg slecht voor zijn doen, en doen er amper goede TTers mee voor het klassement. Of in ieder geval, zou Wout veel meer op Gaudu moeten pakken dan 40 seconden. En veel meer dan 4 seconden op Bilbao.
Een weg/klim fiets weegt het uci gewicht 6,8 kilo minimaalquote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:55 schreef Remco het volgende:
Dat lak behaal vind ik vrij bijzonder. Al die fietsen worden gewogen en wegen al jaren hetzelfde minimale gewicht. Alsof Jumbo de enige is die 100 gram eraf weet te halen.
Nee hoor, kijk maar naar dit filmpje:quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:55 schreef Remco het volgende:
Ik vind het niet echt normaal dat S. Yates (die vorig jaar de tijdrit in de Giro won van o.a. Dumoulin en een in vorm zijnde Mathieu) 3 minuten verliest in 22km.quote:Op woensdag 19 juli 2023 07:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat een statisticus ervan vindt. Je zou die 13 die 37 km/h rijden wel iets meer verspreid verwachten. Pogacar nog iets beter en voila, je hebt een normale verdachte uitslag.
[..]
Hier zit ook wel wat in nml.
Hoe zit daar wat in? We nemen nu Wout van Mars als maatstaf, en vinden het normaal dat hij meer tijd zou moeten pakken op een Bilbao in een KLIMtijdrit?quote:Op woensdag 19 juli 2023 07:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat een statisticus ervan vindt. Je zou die 13 die 37 km/h rijden wel iets meer verspreid verwachten. Pogacar nog iets beter en voila, je hebt een normale verdachte uitslag.
[..]
Hier zit ook wel wat in nml.
quote:Op woensdag 19 juli 2023 08:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt normaal dat S. Yates (die vorig jaar de tijdrit in de Giro won van o.a. Dumoulin en een in vorm zijnde Mathieu) 3 minuten verliest in 22km.
Het is sowieso not normal natuurlijk. Vingegaard en Pogacar waren de hele Tour al thermonucleair. Alleen is deze tijdrit van Vingegaard daar nog weer over, en het is moeilijk daar verklaringen voor te kunnen vinden.quote:Op woensdag 19 juli 2023 08:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hoe zit daar wat in? We nemen nu Wout van Mars als maatstaf, en vinden het normaal dat hij meer tijd zou moeten pakken op een Bilbao in een KLIMtijdrit?
Dat vind ik eigenlijk meer pleiten voor dat Jumbo iets heeft wat anderen niet hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |