SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Leuk dat het contact is gebleven.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, hij was een collega van mijn man en het bedrijf waar ze toen samen werkten ging naar Amerika toe. Mijn man is een andere baan gaan zoeken en die vriend is mee naar Amerika vertrokken. Hij heeft inmiddels een green card, dus hoeft niet meer terug.
We zien hem elk jaar een paar keer als hij in Nederland op vakantie is. Wij zijn 1x bij hem langs geweest.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:05 schreef livelink het volgende:
Wat een fout liedje zeg. Dat kan niet hoor Melting.
Echt niet. Dit is een foute persiflage volgens mij.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:06 schreef Melting het volgende:
[..]
Dit zijn Jan van Veen, Rob Out en Lex Harding.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Echt niet. Dit is een foute persiflage volgens mij.
quote:
Sorry.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Vanwege dat schijtlollige vrouwonvriendelijke nummer
Toch komt er ook wel mooie muziek uit Denemarkenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Doe maar geen Deense show hoor, Elfje, dan kom je op deze bagger uit
Een ABBA, Roxette & Ace of Base show?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:19 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Toch komt er ook wel mooie muziek uit DenemarkenNiet genoeg om een show mee te vullen, vrees ik. Misschien samen met Finland?
Zweden moet namelijk apart...
Pittig. Het ligt op het puntje van m'n tong. Ik kom er niet op.quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:21 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Pittig. Het ligt op het puntje van m'n tong. Ik kom er niet op.
Dit is Happy Hour van de Housemartins.
Neequote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:22 schreef Melting het volgende:
Van de volgende plaat weet ik niet of DJ11 die gisteren gedraaid heeft.
Hij heeft hem niet gedraaid.
Hij heeft wel meer Belgische platen gedraaid.quote:
Er zijn wel wat niet-Franse artiesten de uitzending binnengedrongen hoorquote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:35 schreef DJ11 het volgende:
One and One is One?
Echt niet. One and One make Five
Proost livelink. Vind die persoonlijk niet zo lekker. Maar laat het smaken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:38 schreef livelink het volgende:
Zo, net met heel veel moeite mijn Kriek Boon ontkurkt.
[ afbeelding ]
Proost!
Heerlijk; goede keuze. De lekkerste kriek die er is (vind ik).quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:38 schreef livelink het volgende:
Zo, net met heel veel moeite mijn Kriek Boon ontkurkt.
[ afbeelding ]
Proost!
Mijn zoon vindt het ook wel lekker en dat is ook geen bierdrinker.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:39 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Heerlijk; goede keuze. De lekkerste kriek die er is (vind ik).
Ik wil m'n moeder dit nog eens laten proeven. Dat is geen bierdrinker, maar ik denk dat ze dit best lekker vindt.
En jij?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn zoon vindt het ook wel lekker en dat is ook geen bierdrinker.
Dank je. Ik vind chouffy het lekkerste, maar deze als goede tweede.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:39 schreef Melting het volgende:
[..]
Proost livelink. Vind die persoonlijk niet zo lekker. Maar laat het smaken.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Dank je. Ik vind chouffy het lekkerste, maar deze als goede tweede.
Als het echt om kriek/kersen gaat wel. Fruitage en Fruitesse zijn fruitbiertjes, niet zozeer kersenbier.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:43 schreef Melting het volgende:
[..]
VInd je deze lekkerder dan Fruitage en Fruitesse?
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:45 schreef DJ11 het volgende:
De titelsong van Absolutely Fabulous (hoewel niet in deze versie).
Je hoort bij Ab Fab maar een klein stukjequote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:46 schreef DJ11 het volgende:
Ehh... zou toch weleens de juiste versie kunnen zijn.
Geen idee. Die commercials zijn me nog niet opgevallen. Op TV doet Hadewich Minys (of hoe heet ze) dat.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Over reclames van Kruidvat gesproken, wie is die nieuwe stem van de radiocommercials?
De Toendra's zijn trouwens nog steeds actief.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:49 schreef Symphonic het volgende:
Zijn dit de Toendra’s?
Of een van die andere onmogelijke groepjes uit die tijd?
Ja, die deed het altijd, maar dit was een andere stem en ook die stem ken ik ik, maar ik kon ‘m niet thuisbrengenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:49 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Geen idee. Die commercials zijn me nog niet opgevallen. Op TV doet Hadewich Minys (of hoe heet ze) dat.
Een ander groepje.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:49 schreef Symphonic het volgende:
Zijn dit de Toendra’s?
Of een van die andere onmogelijke groepjes uit die tijd?
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
De Toendra's zijn trouwens nog steeds actief.Tegenwoordig heten ze de Nudra's.
Aan de grens van de Duitse heuvelen en andere tranentrekkersquote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
De Toendra's zijn trouwens nog steeds actief.Tegenwoordig heten ze de Nudra's.
Is het niet meer die actrice met die kenmerkende stem?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Over reclames van Kruidvat gesproken, wie is die nieuwe stem van de radiocommercials?
Ow ja die, net zo erg.quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:52 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ow ja die, net zo erg.
En wat het nog het meest erg is, als klein Symphje speelde ik dergelijke meuk altijd moeiteloos mee op het orgelWhy?
Die commercials ken ik niet. Wat ik wel weet: Aldi is Diederik Ebbinge en Lidl is Thomas van Luyn. TUI is Frank Lammers, trouwens. Doet ook de voice-over in De Alleskunner van SBS6.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:52 schreef Doedezemaar het volgende:
De stem van de commercials van Trekpleister is trouwens Karin Bloemen, die herken je meteen
Was het voorheen niet Hannelore Zwitserlood die dat deed? Vond de stem voorheen daar erg op lijken in ieder geval.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Verzin je die naam nu ter plekke? Nooit van Hannelore Zwitserlood gehoord.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Was het voorheen niet Hannelore Zwitserlood die dat deed? Vond de stem voorheen daar erg op lijken in ieder geval.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Verzin je die naam nu ter plekke? Nooit van Hannelore Zwitserlood gehoord.
Ah, dat verklaart het. Ik luister nooit naar 538quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee hoor..... is/was een nieuwslezeres van Radio 538.
Nee, is echt zeker weten Hadewych Minis. Ze kreeg er bij Lubach ooit eens een vraag over en heeft toen ook de stem laten horen die ze voor die commercials opzet.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Was het voorheen niet Hannelore Zwitserlood die dat deed? Vond de stem voorheen daar erg op lijken in ieder geval.
Oh ja, die bedoelde ik. Maar die doet het al jaren toch?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:58 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nee, is echt zeker weten Hadewych Minis. Ze kreeg er bij Lubach ooit eens een vraag over en heeft toen ook de stem laten horen die ze voor die commercials opzet.
Ik lees net dat het Karin Bloemen is.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Die doet het toch voor de tv reclames?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:58 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nee, is echt zeker weten Hadewych Minis. Ze kreeg er bij Lubach ooit eens een vraag over en heeft toen ook de stem laten horen die ze voor die commercials opzet.
Ja, nu ga je te ver hoor. Ik ben nog bezig met die Kruidvat-stem.quote:
Ik heb geen idee.quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, nu ga je te ver hoor. Ik ben nog bezig met die Kruidvat-stem.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:02 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wat moet André van Duin op die hoesfoto?
Hij spelelt de basssssquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:02 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wat moet André van Duin op die hoesfoto?
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Madonna uit haar begintijd Dress you up?
Ik vond Ray of Light nog een goed album. Daarna ging het heel hard bergafwaarts. Alleen Confessions On A Dancefloor was nog een kleine opleving.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:08 schreef Symphonic het volgende:
En dat er toen niemand heeft gezegd: leuk, maar misschien moet je dit maar niet meer doen
Jammer wel
Ja, voor eventjes. Ik zou er geen hele avond naar kunnen luisteren.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:12 schreef Symphonic het volgende:
Ik vond dit op een of andere manier wel mooi
De titel van dit nummer is toch heel bekend.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:15 schreef DJ11 het volgende:
Vergeten hoe dit heet. Later heeft Robin Thicke er nog overheen gezongen.
Wie het ook zingt, het lijkt meer dan een beetje op Radar Love.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:18 schreef livelink het volgende:
Dit klinkt dan weer als Herman Brood. Dus daar ga ik maar voor.
Het klinkt inderdaad als Hermanquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:18 schreef livelink het volgende:
Dit klinkt dan weer als Herman Brood. Dus daar ga ik maar voor.
Dat deed ik vroeger vaak op zaterdagavond..... legpuzzels leggen. Toen nog met mijn vader en moeder, zaten we tot diep in de nacht te puzzelen....... soms ging het razend snel, en soms retektraag.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:20 schreef Symphonic het volgende:
Als je deze band opzoekt vallen de puzzelstukjes wel op zijn plaats
Mijn moeder en zusje deden dat ook veel en mama Symph ook, ik heb er een hekel aanquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat deed ik vroeger vaak op zaterdagavond..... legpuzzels leggen. Toen nog met mijn vader en moeder, zaten we tot diep in de nacht te puzzelen....... soms ging het razend snel, en soms retektraag.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat deed ik vroeger vaak op zaterdagavond..... legpuzzels leggen. Toen nog met mijn vader en moeder, zaten we tot diep in de nacht te puzzelen....... soms ging het razend snel, en soms retektraag.
Geef ze een keer bij een kringloop af. Ik weet dat je de lokale kringloop niet wilt sponsoren, maar er zijn er wel meerquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:29 schreef Melting het volgende:
Ik heb overigens nog een kleine 30 dvd's over geschiedenis liggen. Onderwerpen zijn heel breed.
Als er liefhebbers zijn, ik stuur ze gratis op. Anders gaan ze de kliko in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
Je singlecollectie van de Sunstreams mag wel de kliko in.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:29 schreef Melting het volgende:
Ik heb overigens nog een kleine 30 dvd's over geschiedenis liggen. Onderwerpen zijn heel breed.
Als er liefhebbers zijn, ik stuur ze gratis op. Anders gaan ze de kliko in.
Dat gevoel krijg ik altijd bij grunts in metalmuziek. Alsof iemand een heel groot probleem heeft met de stoelgang...quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:40 schreef Melting het volgende:
En die vent kan niet poepen, zo lijkt het!
In elk geval een opname-apparaatquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:41 schreef livelink het volgende:
Ik wil niet weten wat ze allemaal gebruikt hebben voor dit nummer.
Eén van de weinige acts die ik die avond drie keer draaide....quote:19 Technotronic - Pump Up The Jam (edit)
20 Technotronic - Get Up! (Before The Night Is Over)
21 Technotronic - This Beat Is Technotronic
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:45 schreef DJ11 het volgende:
Althans, dat hoop ik... want ze hebben minstens drie identiek klinkende singl.....
Ja daar heb je het al: This Beat Is Technotronic
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:51 schreef Melting het volgende:
[..]
Gewoon omdat het kan.
[ afbeelding ]
Dus je heet The Cats en dan zet je een muis op de hoesfoto?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:51 schreef Melting het volgende:
[..]
Gewoon omdat het kan.
[ afbeelding ]
Inderdaad geen modulatie, was me nog nooit zo opgevallenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:55 schreef DJ11 het volgende:
Ja, sorry.... dit liedje ken ik te goed. Dus als het begint, weet ik meteen wat het is.
Nutteloos feitje: de Pet Shop Boys schreven er voor hun cover een nieuwe bridge bij. Ook zit in hun versie een toonsverhoging, in dit origineel niet.
Dit is een foutje...... had niet in de show gemogen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:58 schreef DJ11 het volgende:
Dit klinkt heel erg als iets dat door Motiv8 is geproduceerd.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:02 schreef livelink het volgende:
Don't stop the music - Yarborough People
Dit was van Down underquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:59 schreef DJ11 het volgende:
Met wie werkten ze in die tijd (zo rond 1997). Sonia?
Slaap lekker.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:03 schreef Symphonic het volgende:
Don’t stop the music, maar ik ga wel slapen.
Dank Melting!
Fijne avond nog
Trustenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:03 schreef Symphonic het volgende:
Dank Melting!
Fijne avond nog
Welterusten Symphquote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:03 schreef Symphonic het volgende:
Dank Melting!
Fijne avond nog
Beterquote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:15 schreef Melting het volgende:
Volgende nummer gaat over wanneer ik vakantie heb.
Waarom dit jaar dan eerder gekozen?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:17 schreef DJ11 het volgende:
[..]
BeterIk hoef nog maar twee weken. Ik heb dit jaar vroeg vakantie voor mijn doen. Meestal pas eind augustus normaal gesproken.
September - Earth, Wind and Firequote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:15 schreef Melting het volgende:
Volgende nummer gaat over wanneer ik vakantie heb.
De baas vroeg dat. Ik ben niet zo sterk aan bepaalde weken gebonden. De bouwvak in regio Noord is relatief laat dit jaar. Dus er was een piek in aanvragen voor later in augustus.quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:20 schreef DJ11 het volgende:
Ehhh... wie was dit ook alweer? Had het niet iets met de zangeres Yazz te maken?
Doctor In The House
Goedenavond. Was het optreden nog leuk?quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:34 schreef DJ11 het volgende:
Voor mij is dit het onbekende hoekje van de uitzending...
Ja, het was geweldig.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedenavond. Was het optreden nog leuk?
Alleen is maar alleenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Fijn dat z'n tweelingbroer ook op de hoes wilde
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Fijn dat z'n tweelingbroer ook op de hoes wilde
Wat nog veel erger is.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:51 schreef DJ11 het volgende:
Die zang is echt niet al te best....
Tegenwoordig wordt dat gewoon rechtgetrokken.
Het wordt nog steeds geprobeerd, dit soort dingen. Die beide nummers van Claude zijn ook in het Engels vertaald. Te vinden op Spotify, voor de liefhebber.quote:
quote:Op zondag 16 juli 2023 00:03 schreef DJ11 het volgende:
Dit lijkt op één of ander Nederlands liedje, met iets van "mensen om ons heen" in de tekst. Mogelijk een Songfestival-liedje. Kan er niet opkomen.
Ah, dat verklaart wel waarom ik altijd aan Janis Joplin moet denken bij dit nummer.quote:Op zondag 16 juli 2023 00:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Janis Joplin, haar bijnaam was Pearl…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |