abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209897625
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 22:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Heeft ze goed gedaan dan. Die hele inflatiecompensatiesoap is haar portefeuille hè? (Koopkracht).
Ik heb een hele poos ook niet naar nieuws gekeken of geluisterd ;) Wist wel van inflatie dit en dat, maar niet dat zij dit dossier had.
pi_209897632
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 22:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zie het probleem niet. Wees blij dat er eindelijk iemand was die daadwerkelijk wat wilde aanpakken, ook al was dat tegen het zere been van het conservatieve bolwerk (aan ons ligt het niet) dat de onderwijsinspectie heet.

Maar laten we tijdens het volgende kabinet vooral weer iemand benoemen die vier jaar lang de status quo gaat bewaken. Type-Hermans zeg maar. Mogen we onszelf in 2028 opnieuw gaan afvragen waarom we nog steeds dalen op de pisalijsten.
Natuurlijk mag je ook de inspectie aanpakken. Maar eisen dat minstens 10% van de scholen een onvoldoende krijgt? Dat is sturen op de uitkomst, geen eerlijke inspectie.

En alles buiten Dijkgraaf, de rest van het kabinet en de Kamer om doen? Dat kan helemaal geen optie zijn. Om nog niet te spreken over het bewust de kamer fout informeren:
quote:
In juni 2022 stuurt Wiersma antwoorden op Kamervragen over het islamitische Cornelius Haga Lyceum. Daarop appt de inspecteur-generaal: „Ik lees net tot mijn grote ontzetting jouw antwoorden.” „Nog erger dan eerdere versies”. „Ik had het liever bij feiten gehouden.” Aan de secretaris-generaal van het ministerie appt Oppers vervolgens: „Het is nu echt oorlog met Dennis.”

Drie maanden later is er opnieuw conflict over een Kamerbrief, ditmaal over de vrijwillige ouderbijdrage. Oppers appt hierover aan Wiersma: „in de versie die ik kreeg staan helaas weer 2 missers waarmee de Kamer opnieuw op het verkeerde been wordt gezet. Ik begreep dat het je eigen toevoegingen zijn.”

In het najaar appt Oppers aan de secretaris-generaal van het ministerie: „Het is een eenzaam vak, dat wist ik natuurlijk, maar je niet veilig voelen is een nieuwe ervaring. Ik zie de lelijkheid groeien, dat is verdrietig.”
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 14 juli 2023 @ 22:23:33 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209897676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 22:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je met werkelijk iedereen op ramkoers ligt dan doe je je werk niet goed. Onderdeel van het vak is ook draagvlak creëren, zowel politiek als maatschappelijk. Natuurlijk moet er wel eens een dwarsligger gesensibiliseerd worden, maar niet ‘wij tegen zij’.

En dan laten we het deel ‘onwettig’ nog buiten beschouwing.
Het zoeken naar draagvlak en consensus is een groot deel van het probleem.

De mensen en organisaties die hier het tegengas geven zijn nu net degenen die de afgelopen drie decennia dat 'draagvlak' gecreëerd hebben, en er een ontiegelijke teringzooi van gemaakt hebben.

We hadden juist een olifant in de porceleinkast nodig. De kritiek op de omgangsvormen is wat mij betreft nog steeds terecht, maar alle inhoudelijke weerwoord komt wat mij betreft vooral van de mensen die gewoon hun eigen gelijk willen behouden. Prima, maar kom niet bij mij klagen als we over 10 jaar nog steeds tussen Portugal en Albanië op de PISA-lijsten staan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 15 juli 2023 @ 02:42:48 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209899173
https://www.telegraaf.nl/(...)eeft-of-herziet-stem

quote:
Kiezer weet het niet meer: groot deel zweeft of herziet stem
Door NIELS RIGTER4 min geleden
DEN HAAG - Het politieke strijdtoneel ligt volstrekt open.
Bijna een kwart van de kiezers weet nog niet wie zijn stem krijgt, zo blijkt uit een representatieve peiling in opdracht van De Telegraaf.
Een nog groter deel, 42 procent, geeft aan op een andere partij te gaan stemmen dan bij de vorige verkiezingen.

Volgens de peiling zou BBB de grootste partij worden, maar op de lijst van genoemde premierskandidaten komt boerenboegbeeld Caroline van der Plas niet voor.
De eerste naam die spontaan wordt genoemd voor de post van premier is Pieter Omtzigt.
Nieuwe premier
Een nog groter vraagteken staat er achter de vraag wie de nieuwe premier moet worden; 43 procent weet het niet. Van der Plas komt niet voor in de top-10.
De eerste naam die spontaan wordt genoemd, is die van Pieter Omtzigt.
De oud-CDA'er, die grote bekendheid verwierf om het blootleggen van de Toeslagenaffaire, moet nog besluiten of hij meedoet aan de komende Tweede Kamerverkiezingen.
Ik zie Omtzigt partijleider van het CDA en MP worden, en een ruime coalitie aangaan met BBB , VVD en D66 .
BBB Minister Financien , en Minister Landbouw
D66 Minister van klimaat, energie, stikstof, LGTBi, Emancipatie en overig gezeur
VVD Minister BUZA, Minister Volkshuisvesting
CDA Minister Defensie, Minister BZ

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 15-07-2023 06:39:33 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209899581
In de Volkskrant een analyse bij een paar onderwerpen wat het effect is van de val van het kabinet: https://www.volkskrant.nl(...)opluchting~b1b91382/

Stikstofbeleid nog meer alleen via de rechter, zeker nu BBB in de provincies een kans zal zien om nog meer aan de rem te hangen. En woningbouw loopt ook vertraging op, die zeer noodzakelijke regulering van de midden huur kan ook wel eens worden uitgesteld. En al Van Gennip haar ideeën rondom meer vast, minder flex, die zullen ook nooit op tafel komen.

Nou maar hopen dat ze op de ministeries wel vanalles uitwerken, zodat een nieuw kabinet het alsnog, wellicht iets aangepast, zo over kan nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 15 juli 2023 @ 08:28:04 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209899753
https://www.telegraaf.nl/(...)e-verkiezingsthema-s

Minder geld naar stikstof en meer geld naar de zorg
Dat zal het enige verschil zijn verwacht ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209900103
Gelukkig blijft baken van lucht Marijnissen wel.

Volgens mij lagen er deze keer prima kansen voor de SP maar laten we zo doorgaan op een doodlopende weg.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 09:18:44 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209900167
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 09:10 schreef Kickinalfa het volgende:

Volgens mij lagen er deze keer prima kansen voor de SP maar laten we zo doorgaan op een doodlopende weg.
Baken van (gebakken) lucht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209900790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 09:10 schreef Kickinalfa het volgende:

Ja, dat nieuws, Marijnissen blijft lijsttrekker, had niemand verwacht, bijna net zo'n verrassing als het opstappen van Rutte :+
pi_209900811
Past prima bij de ambities van de SP lijkt me: in 2024 voor het dertigste jaar in de TK op rij wéér niet meedoen. Dat lijkt me haalbaar voor Marijnissen.
pi_209900821
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:
die zeer noodzakelijke regulering van de midden huur kan ook wel eens worden uitgesteld. En al Van Gennip haar ideeën rondom meer vast, minder flex, die zullen ook nooit op tafel komen.
Dat is in ieder geval goed nieuws. Nu nog structureel de onderliggende problematiek aanpakken in plaats van die micromanagen met regeltjes.
pi_209901645
Ben wel erg benieuwd hoe de afhandeling van de aardbevingsschade en het Kinderopvangtoeslagschandaal gaat verlopen nu de bekende betrokken poppetjes (met Rutte als hét gezicht) vrijwel allemaal weg zijn. Zet er maar eens een BBB’er of SP’er op
  zaterdag 15 juli 2023 @ 15:07:29 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209903431
Ik ben benieuwd wat voor smoes Lilian dit keer heeft als de SP weer verliest.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 15:31:43 #114
38496 Perrin
pi_209903741
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 15:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor smoes Lilian dit keer heeft als de SP weer verliest.
Het voordeel is wel dat niemand meer wat van ze verwacht behalve overal tegen zijn.
pi_209906849
Niemand verwacht iets van de SP dus het kan alleen maar meevallen. Dat is hun overlevingsmechanisme
Alius aliud dicit
pi_209906923

quote:
Volgens de peiling zou BBB de grootste partij worden, maar op de lijst van genoemde premierskandidaten komt boerenboegbeeld Caroline van der Plas niet voor. De eerste naam die spontaan wordt genoemd voor de post van premier is Pieter Omtzigt.
Het slimst wat de BBB misschien kan doen, is dat ze beloven een zakenkabinet met vaklieden te willen installeren.
pi_209907606
Zweden wil geen immigratieland meer zijn: 'Belasting op de verzorgingsstaat'

Zal ook hier gaan gebeuren. De verkiezingen zullen grotendeels in het teken van migratie staan.
pi_209907669
Waarom wilde Omtzigt niet aansluiten bij BBB?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209907776
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:16 schreef Slayage het volgende:
Waarschijnlijk omdat hij de LPF nog heeft meegemaakt.
pi_209907863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het slimst wat de BBB misschien kan doen, is dat ze beloven een zakenkabinet met vaklieden te willen installeren.
Herman Heinsbroek. _O_
pi_209908503
Wat een tijd was dat, met de LPF. Heel zonde maar wat een politiek vermaak. :D
Alius aliud dicit
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:24:31 #122
38496 Perrin
pi_209908700
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:14 schreef Mrmime het volgende:
Wat een tijd was dat, met de LPF. Heel zonde maar wat een politiek vermaak. :D
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:28:57 #123
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209908763
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Herman Heinsbroek. _O_
Dat was die patser met die Bentley toch?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:36:14 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209908853
quote:
hij heeft nog tijd genoeg om het mede te delen
pi_209909863
quote:
Hij benadrukt keer op keer dat hij een christendemocraat is en de BBB is dat toch net niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')