Ik heb een hele poos ook niet naar nieuws gekeken of geluisterdquote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft ze goed gedaan dan. Die hele inflatiecompensatiesoap is haar portefeuille hè? (Koopkracht).
Natuurlijk mag je ook de inspectie aanpakken. Maar eisen dat minstens 10% van de scholen een onvoldoende krijgt? Dat is sturen op de uitkomst, geen eerlijke inspectie.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Wees blij dat er eindelijk iemand was die daadwerkelijk wat wilde aanpakken, ook al was dat tegen het zere been van het conservatieve bolwerk (aan ons ligt het niet) dat de onderwijsinspectie heet.
Maar laten we tijdens het volgende kabinet vooral weer iemand benoemen die vier jaar lang de status quo gaat bewaken. Type-Hermans zeg maar. Mogen we onszelf in 2028 opnieuw gaan afvragen waarom we nog steeds dalen op de pisalijsten.
quote:In juni 2022 stuurt Wiersma antwoorden op Kamervragen over het islamitische Cornelius Haga Lyceum. Daarop appt de inspecteur-generaal: „Ik lees net tot mijn grote ontzetting jouw antwoorden.” „Nog erger dan eerdere versies”. „Ik had het liever bij feiten gehouden.” Aan de secretaris-generaal van het ministerie appt Oppers vervolgens: „Het is nu echt oorlog met Dennis.”
Drie maanden later is er opnieuw conflict over een Kamerbrief, ditmaal over de vrijwillige ouderbijdrage. Oppers appt hierover aan Wiersma: „in de versie die ik kreeg staan helaas weer 2 missers waarmee de Kamer opnieuw op het verkeerde been wordt gezet. Ik begreep dat het je eigen toevoegingen zijn.”
In het najaar appt Oppers aan de secretaris-generaal van het ministerie: „Het is een eenzaam vak, dat wist ik natuurlijk, maar je niet veilig voelen is een nieuwe ervaring. Ik zie de lelijkheid groeien, dat is verdrietig.”
Het zoeken naar draagvlak en consensus is een groot deel van het probleem.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je met werkelijk iedereen op ramkoers ligt dan doe je je werk niet goed. Onderdeel van het vak is ook draagvlak creëren, zowel politiek als maatschappelijk. Natuurlijk moet er wel eens een dwarsligger gesensibiliseerd worden, maar niet ‘wij tegen zij’.
En dan laten we het deel ‘onwettig’ nog buiten beschouwing.
Ik zie Omtzigt partijleider van het CDA en MP worden, en een ruime coalitie aangaan met BBB , VVD en D66 .quote:Kiezer weet het niet meer: groot deel zweeft of herziet stem
Door NIELS RIGTER4 min geleden
DEN HAAG - Het politieke strijdtoneel ligt volstrekt open.
Bijna een kwart van de kiezers weet nog niet wie zijn stem krijgt, zo blijkt uit een representatieve peiling in opdracht van De Telegraaf.
Een nog groter deel, 42 procent, geeft aan op een andere partij te gaan stemmen dan bij de vorige verkiezingen.
Volgens de peiling zou BBB de grootste partij worden, maar op de lijst van genoemde premierskandidaten komt boerenboegbeeld Caroline van der Plas niet voor.
De eerste naam die spontaan wordt genoemd voor de post van premier is Pieter Omtzigt.
Nieuwe premier
Een nog groter vraagteken staat er achter de vraag wie de nieuwe premier moet worden; 43 procent weet het niet. Van der Plas komt niet voor in de top-10.
De eerste naam die spontaan wordt genoemd, is die van Pieter Omtzigt.
De oud-CDA'er, die grote bekendheid verwierf om het blootleggen van de Toeslagenaffaire, moet nog besluiten of hij meedoet aan de komende Tweede Kamerverkiezingen.
Baken van (gebakken) lucht.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 09:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Gelukkig blijft baken van lucht Marijnissen wel.
Volgens mij lagen er deze keer prima kansen voor de SP maar laten we zo doorgaan op een doodlopende weg.
Ja, dat nieuws, Marijnissen blijft lijsttrekker, had niemand verwacht, bijna net zo'n verrassing als het opstappen van Ruttequote:Op zaterdag 15 juli 2023 09:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Gelukkig blijft baken van lucht Marijnissen wel.
Volgens mij lagen er deze keer prima kansen voor de SP maar laten we zo doorgaan op een doodlopende weg.
Dat is in ieder geval goed nieuws. Nu nog structureel de onderliggende problematiek aanpakken in plaats van die micromanagen met regeltjes.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:
die zeer noodzakelijke regulering van de midden huur kan ook wel eens worden uitgesteld. En al Van Gennip haar ideeën rondom meer vast, minder flex, die zullen ook nooit op tafel komen.
Het voordeel is wel dat niemand meer wat van ze verwacht behalve overal tegen zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 15:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor smoes Lilian dit keer heeft als de SP weer verliest.
Het slimst wat de BBB misschien kan doen, is dat ze beloven een zakenkabinet met vaklieden te willen installeren.quote:Volgens de peiling zou BBB de grootste partij worden, maar op de lijst van genoemde premierskandidaten komt boerenboegbeeld Caroline van der Plas niet voor. De eerste naam die spontaan wordt genoemd voor de post van premier is Pieter Omtzigt.
Waarschijnlijk omdat hij de LPF nog heeft meegemaakt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:16 schreef Slayage het volgende:
Waarom wilde Omtzigt niet aansluiten bij BBB?
Herman Heinsbroek.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:24 schreef Jojoke het volgende:
Kiezer weet het niet meer: groot deel zweeft of herziet stem
[..]
Het slimst wat de BBB misschien kan doen, is dat ze beloven een zakenkabinet met vaklieden te willen installeren.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:14 schreef Mrmime het volgende:
Wat een tijd was dat, met de LPF. Heel zonde maar wat een politiek vermaak.
Dat was die patser met die Bentley toch?quote:
hij heeft nog tijd genoeg om het mede te delenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:16 schreef Slayage het volgende:
Hij benadrukt keer op keer dat hij een christendemocraat is en de BBB is dat toch net niet?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:16 schreef Slayage het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |